Heavy Rain : David Cage دیگری نمیسازم .

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
1781.david_2D00_cage_2D00_hero.jpg


درود ... سال 2010 عنوان متفاوت Heavy Rain عرضه شد و مورد ستایش منتقدان قرار گرفت ، و اصلا انتظار چنین فروش خوبی ازآن نمیرفت . بطبع ، خالق این عنوان یعنی آقای David Cage ازین موضوع بسیار خوشحال شد ولی وی برای ساخت نسخه دوم آن وسوسه نشده است . در مصاحبه اخیر با Develop-Online ، دیوید کیج این گونه سخن میگوید :
" اصلا من احمق ، اما دلم نمیخواهد این کار را برای پول انجام دهم ؛ من Heavy Rain را نوشتم ، چون آن را دوست داشتم ، چون دوست داشتم آن چیزی را که در ذهن دارم را به نمایش در بیاورم ؛ بله ، البته من میتوانم براحتی Heavy Rain 2 را هم بسازم ، اما من گفته ها را در مورد "HR" گفته ام ؛ این قدرت Quantic Dream است ، خلق تجربیات جدید برای گیمر ها ... ما ظرفیت این را داریم که با ساحته هایمان ساختار شکنی کنیم . ممکن است این کار ، در این صنعت ساده لوحی باشد ، اما من اینجا هستم و میمانم تا خلاقیت بیافرینم . من یک تیم در کنار خود دارم تا بتوانم ایده های خود را بسازم . "
ما Heavy Rain را دوست داریم ، اما واقعا تصور نمیکنیم این عنوان به ادامه نیاز داشته باشد ، و ازین که میشنویم Cage بر روی عنوانی متفاوت کار میکند خوشحالیم ؛ نظر شما چیست ؟ آیا این ip به ادامه نیاز دارد ؟ و اگر آره ، این ادامه چه شکلی باید باشد ؟
 

Trunks

کاربر سایت
Jan 2, 2008
7,173
نام
Shahab
باور نمی کردم که اینم احتیاجی به توضیح داشته باشه ! ولی مثل اینکه باید توضیح بدم !
دقیقا هنر HR همینه . گیم پلی HR یعنی تاثیر گذاری در این داستان پر از التهاب و هیجان ! اگر این داستان به عنوان فیلم به مخاطب ارائه می شد تنها می تونستی بیننده باشی . ولی وقتی به عنوان گیم چنین داستانی بهت ارائه بشه می تونی توش تاثیر بذاری و این تاثیر گذاری تا حدی بود که حتی با انتخاب های اشتباه می تونستی متوجه نشی قاتل چه کسی بوده !! در واقع علت اهمیت داستان این بازی هم همین هست . شاید این داستان در سری فیلم های 90 هم به قول اون دوستمون که جایزه گرفته !!!! بوده ! ولی توی اون فیلم ها فقط مخاطب بودی ! اما در HR بازیکن هستی و به عنوان کسی که می تونه با انتخاب هاش این داستان رو کنترل کنه داری چنین داستانی رو تجربه می کنی ! گیم پلی HR یعنی همین ! یعنی تاثیر گذاری در داستانی پر از هیجان و التهاب !


p.s : جا داره یه بار دیگه واسه اکثریت جامعه گیم ایران تاسف بخوریم !
شما متاسفانه درکت از یه بازی کاملا اشتباهه. دو ساعت من میگم یه FACT هست که بازی اینه و فلان، شما میای حرف از التهاب میزنی.

کلا تجربه نشون داده، با طرفدارای سینه چاک هووی رین نباید بحث کرد چون همونقدر که نشون داده معنی گیم رو درک نکرده، توی بحث هم همش به اون برداشت های اشتباهش از یه بازی رو میاره و هیچ نتیجه ای این بحث ها نداره!
 
  • Like
Reactions: Soheil

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
ن
شما متاسفانه درکت از یه بازی کاملا اشتباهه. دو ساعت من میگم یه FACT هست که بازی اینه و فلان، شما میای حرف از التهاب میزنی.

کلا تجربه نشون داده، با طرفدارای سینه چاک هووی رین نباید بحث کرد چون همونقدر که نشون داده معنی گیم رو درک نکرده، توی بحث هم همش به اون برداشت های اشتباهش از یه بازی رو میاره و هیچ نتیجه ای این بحث ها نداره!
این توضیح رو برای اونهایی دادم که می خوان بفهمن ! وگرنه چیزی که واضح و مبرهنه اینه که شما هم جزو همون افرادی هست که باید واسش تاسف خورد ! کسی معنی گیم رو درک نکرده که فکر می کنه گیم یعنی لت و پار کردن و کشتن و جلو رفتن ! و مهمترین رکنش هم فقط همین نوع گیم پلی ها با این سبک و سیاق هست ! شما اصلا درک نکردی نقش گیم پلی در HR چی هست و با اینکه این نقش رو برات توضیح دادم باز هم درک نکردی یا نخواستی درک کنی !

p.s : این اخرین کامنت من در رابطه با این موضوع بود . شما درست می گید دوست عزیز ! موفق باشی!
 

LEERY

کاربر سایت
Jan 16, 2008
2,833
نام
رامين
p.s : جا داره یه بار دیگه واسه اکثریت جامعه گیم ایران تاسف بخوریم !
همچین میگین انگار بازی بیست میلیون فروش کرده و شما هم جزو اون ادمای با درک فهم بودی که برای جامعه گیمینگ ایران تاسف میخوری!
LOL
 
  • Like
Reactions: Fratos

bayern_vahid

کاربر سایت
Dec 9, 2009
5,732
نام
وحید
من که خیلی باهاش حال کردم امیدوار بودم یکی دیگه بسازه واقعا یکی از بهترین داستان های تاریخ بازی رو داشت
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
ن
این توضیح رو برای اونهایی دادم که می خوان بفهمن ! وگرنه چیزی که واضح و مبرهنه اینه که شما هم جزو همون افرادی هست که باید واسش تاسف خورد ! کسی معنی گیم رو درک نکرده که فکر می کنه گیم یعنی لت و پار کردن و کشتن و جلو رفتن ! و مهمترین رکنش هم فقط همین نوع گیم پلی ها با این سبک و سیاق هست ! شما اصلا درک نکردی نقش گیم پلی در HR چی هست و با اینکه این نقش رو برات توضیح دادم باز هم درک نکردی یا نخواستی درک کنی !

p.s : این اخرین کامنت من در رابطه با این موضوع بود . شما درست می گید دوست عزیز ! موفق باشی!
مشکل شما و یه جمع کثیری از هم قطاراتون اینه که فکر میکنین وقتی کسی میگه HR گیم پلیش خوب نبود،فکر میکنین از نظر اون شخص گیم پلی یعنی کشتن و لت و پار کردن!این اون طرز فکریه که بعضی ها باید واسش تاسف بخورن نه تاسفی که شما میخورین!
World of goo،Minecraft،Machinarium،Journey،Flower و و و که بخوام بگم تا صبح طول میکشه،هیچ کدوم کشتن و لت و پار کردن نداشتن!بعضا گرافیک تکنیکی(نه هنری)شاخی هم نداشتن!ولی چیزی داشتن به اسم گیم پلی و این ربطی به کشتن و لت و پار کردن نداره!
پ.ن:کسی بیاد بگه ادونچر بازی نکردی،واقعا نشون داده اصلا منظور کامنت رو درک نکرده!!
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,219
نام
امید
World of goo،Minecraft،Machinarium،Journey،Flower و و و که بخوام بگم تا صبح طول میکشه،هیچ کدوم کشتن و لت و پار کردن نداشتن!بعضا گرافیک تکنیکی(نه هنری)شاخی هم نداشتن!ولی چیزی داشتن به اسم گیم پلی و این ربطی به کشتن و لت و پار کردن نداره!
پ.ن:کسی بیاد بگه ادونچر بازی نکردی،واقعا نشون داده اصلا منظور کامنت رو درک نکرده!!
این بازیهایی که شما مثال زدی (غیر از Machinarium اونم تا حدودی) هیچ کدوم جزو ژانر ادونچر به حساب نمیاد . میدونید که ایندای هستن .
پس به گفته امثال شما همه بازیهای ادونچر که گیم پلیشون به راه رفتن و مکالمه و در بعضی مواقع پازلینگ و حل معما خلاصه میشه هیچ کدوم گیم پلی ندارن و کلا سبک ادونچر چیزی به نام گیم پلی براش تعریف نشده!!!
به اندازه کافی روی اینا بحث شده نتیجش هم مشخصه دیگه اینجور صحبتها نخ نما شده .
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
مشکل شما و یه جمع کثیری از هم قطاراتون اینه که فکر میکنین وقتی کسی میگه HR گیم پلیش خوب نبود،فکر میکنین از نظر اون شخص گیم پلی یعنی کشتن و لت و پار کردن!این اون طرز فکریه که بعضی ها باید واسش تاسف بخورن نه تاسفی که شما میخورین!
شما این برداشت رو با موهومات خودت کردی و کسی این حرف رو نزده ! اون لت و پار کردن یک مثال بود و از این حرف چنین برداشت خوشحالی نمی کنن ! شما هم جزو همون افرادی هستی که به گیم کاملا به عنوان یه سرگرمی ساده نگاه می کنی نه هنر ! شما هم متوجه نشدی که چرا یه سری از افراد صنعت گیم رو شونه به شونه صنعت سینما می دونن و اعتقاد دارن در اینده ای نزدیک این صنعت رو کنار می زنه . مهمترین نکته ای که یک گیم رو از فیلم متمایز می کنه حق انتخاب مخاطب و حق دخالت در سرنوشت شخصیت ها است . این ویژگی کمی نیست . یک پتانسیل بالا برای جذب مخاطب هست . پتانسیلی که صنعت سینما از وجودش بی بهره است . کاری که دیوید کیج با HR انجام داد در راستای پیشبرد همین هدف بود . داستانی فوق العاده جذاب و گیرا و پر از هیجان که سرنوشت شخصیت های اون و پایان بازی به دست مخاطب سپرده می شد . و خود نحوه چگونگی این حق انتخاب در بازی با توجه به داستان درگیر کننده بازی جای تقدیر فوق العاده زیادی داره . توی صفحه قبل هم گفتم ، به عنوان یک پدری که می خواد پسرشو نجات بده چه کارهایی انجام می دین ؟ یه پدر دیگرو حاضرید بکشید ؟ حاضرید انگشتتونو قطع کنید ؟ حاضرید اتوبان رو بر عکس برید ؟ و چندین مسئله درگیر کننده دیگه که همه و همه با انتخاب شما انجام می شه . خیلی از دوستانی که سطحی فکر می کنن عنوان می کنن این در فیلم های زیادی هم دیده می شه . اما ایا در فیلم مخاطب حق انتخاب داره ؟ یا فقط بیننده است ؟
و اما گیم پلی در HR یعنی همین تاثیر گذاری در سر نوشت شخصیت ها ، یعنی همین حق انتخاب ها ، یعنی درگیر شدن با کشش بالای داستانی بازی با توجه به حق انتخاب مخاطب ، این موضوع رو خیلی ها درک نکردن و باید برای اون دسته از افراد فقط و فقط تاسف خورد . اون افراد معنی گیم پلی HR رو درک نکردن ! و تصور می کنن چون توی این بازی فقط انالوگ چرخوندن و دسته تکون دادن ، گیم پلی بازی کاملا سطحی و ضعیفه ! اما گیم پلی HR این نیست . گیم پلی HR همون تاثیر گذاری هست که راجع بهش توضیح دادم .

p.s : گفته بودم دیگه در این مورد کامنتی نمی دم، ولی احساس کردم این توضیحات هم برای تکمیل دفاعیاتم از دیوید کیج و عنوان هنریش لازم هست.

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
این بازیهایی که شما مثال زدی (غیر از Machinarium اونم تا حدودی) هیچ کدوم جزو ژانر ادونچر به حساب نمیاد . میدونید که ایندای هستن .
پس به گفته امثال شما همه بازیهای ادونچر که گیم پلیشون به راه رفتن و مکالمه و در بعضی مواقع پازلینگ و حل معما خلاصه میشه هیچ کدوم گیم پلی ندارن و کلا سبک ادونچر چیزی به نام گیم پلی براش تعریف نشده!!!
به اندازه کافی روی اینا بحث شده نتیجش هم مشخصه دیگه اینجور صحبتها نخ نما شده .
ایشون فرمودن هرکی از این گیم رو درک نکرد(!!) فکر میکنه گیم یعنی فقط کشتن و لت و پار کردن! بنده هم این بازیا رو نام بردم،گفتم اینا کشتن و لت و پار کردن نداشتن،ولی ما بهشون میگیم گیم و درکشون هم میکنیم!
حالا من کجا حرف از ادونچر زدم!؟
شما این برداشت رو با موهومات خودت کردی و کسی این حرف رو نزده ! اون لت و پار کردن یک مثال بود و از این حرف چنین برداشت خوشحالی نمی کنن ! شما هم جزو همون افرادی هستی که به گیم کاملا به عنوان یه سرگرمی ساده نگاه می کنی نه هنر ! شما هم متوجه نشدی که چرا یه سری از افراد صنعت گیم رو شونه به شونه صنعت سینما می دونن و اعتقاد دارن در اینده ای نزدیک این صنعت رو کنار می زنه . مهمترین نکته ای که یک گیم رو از فیلم متمایز می کنه حق انتخاب مخاطب و حق دخالت در سرنوشت شخصیت ها است . این ویژگی کمی نیست . یک پتانسیل بالا برای جذب مخاطب هست . پتانسیلی که صنعت سینما از وجودش بی بهره است . کاری که دیوید کیج با HR انجام داد در راستای پیشبرد همین هدف بود . داستانی فوق العاده جذاب و گیرا و پر از هیجان که سرنوشت شخصیت های اون و پایان بازی به دست مخاطب سپرده می شد . و خود نحوه چگونگی این حق انتخاب در بازی با توجه به داستان درگیر کننده بازی جای تقدیر فوق العاده زیادی داره . توی صفحه قبل هم گفتم ، به عنوان یک پدری که می خواد پسرشو نجات بده چه کارهایی انجام می دین ؟ یه پدر دیگرو حاضرید بکشید ؟ حاضرید انگشتتونو قطع کنید ؟ حاضرید اتوبان رو بر عکس برید ؟ و چندین مسئله درگیر کننده دیگه که همه و همه با انتخاب شما انجام می شه . خیلی از دوستانی که سطحی فکر می کنن عنوان می کنن این در فیلم های زیادی هم دیده می شه . اما ایا در فیلم مخاطب حق انتخاب داره ؟ یا فقط بیننده است ؟
و اما گیم پلی در HR یعنی همین تاثیر گذاری در سر نوشت شخصیت ها ، یعنی همین حق انتخاب ها ، یعنی درگیر شدن با کشش بالای داستانی بازی با توجه به حق انتخاب مخاطب ، این موضوع رو خیلی ها درک نکردن و باید برای اون دسته از افراد فقط و فقط تاسف خورد . اون افراد معنی گیم پلی HR رو درک نکردن ! و تصور می کنن چون توی این بازی فقط انالوگ چرخوندن و دسته تکون دادن ، گیم پلی بازی کاملا سطحی و ضعیفه ! اما گیم پلی HR این نیست . گیم پلی HR همون تاثیر گذاری هست که راجع بهش توضیح دادم .

p.s : گفته بودم دیگه در این مورد کامنتی نمی دم، ولی احساس کردم این توضیحات هم برای تکمیل دفاعیاتم از دیوید کیج و عنوان هنریش لازم هست.

موفق باشید
بله،اصلا نمیشد همچین برداشتی از حرف قبلی شما کرد.همونطور که الان نمیشه این برداشت رو کرد که به نظر شما هر کی از HR بد میگه یعنی بازی رو فقط یه سرگرمی ساده میدونه!!
بر خلاف شما،بنده هنر رو تو همون عناوینی که نام بردم میدونم نه ساخته ی جناب کیج!
مهمترین نکته ای که یک گیم رو از فیلم متمایز می کنه حق انتخاب مخاطب و حق دخالت در سرنوشت شخصیت ها است
به هیچ وجه اینطور نیست.مهمترین نکته ای که یک گیم رو از هر سرگرمی غیر تعاملی دیگه(چه فیلم چه هر چیز دیگه) متمایز میکنه،امکان تعامل شخص با گیم از طریق گیم پلی هست،نه حق انتخاب و دخالت تو سرونشت شخصیت ها که اگه اینطور که جنابعالی میگی بود،ما عملا هفت نسل بود که داشتیم فیلم نگاه میکردیم،نه بازی کنیم!

تو بقیه ی حرفاتون هم که ماشالله کلا تعریف گیم پلی رو عوض کردین!باز با اون دوستمون در مورد ادونچر بودن آدم بحث کنه بهتره تا با شما!

بدرود(بخون خوش باشی!)
 
  • Like
Reactions: Kavigne

Trunks

کاربر سایت
Jan 2, 2008
7,173
نام
Shahab
تکمیل دفاعیاتم از دیوید کیج و عنوان هنریش لازم هست.
ای موکل، ای مت ماردوک، شما که گیم رو با سینما یکی میدونی و فکر میکنی جلو میزنه ( در حالی که گیم سرگرمی هست و سینما هنر ) بهتره توی همین تئوری چرندت باقی بمونی چون بحث فایده نداره. حالا باز بیا p.s بذار که کامنت آخرم بود ولی فکر کردم باید بگم :))!
 
  • Like
Reactions: Kavigne

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,945
نام
حسین
واقعا برام عجیب هست بعضی ها به یکی از بهترین بازی ای منتظر شده تاریخ گیر می دن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Niko Bellic

کاربر سایت
Sep 22, 2008
2,785
من نخوندم سخنان دوستانو ولی فقط یه چیزی میتونم بگم! Heavy Rain یه سبک نو بود.... به نظرم هرکی یه بار تو زندگی عشق رو تجربه کرده باشه از HR لذت میبره... HR فراتر از یک بازی بود. چیزی که با احساس آدم بازی میکرد.... نه چشم و انگشت و دستت!!!
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
به هیچ وجه اینطور نیست.مهمترین نکته ای که یک گیم رو از هر سرگرمی غیر تعاملی دیگه(چه فیلم چه هر چیز دیگه) متمایز میکنه،امکان تعامل شخص با گیم از طریق گیم پلی هست،نه حق انتخاب و دخالت تو سرونشت شخصیت ها که اگه اینطور که جنابعالی میگی بود،ما عملا هفت نسل بود که داشتیم فیلم نگاه میکردیم،نه بازی کنیم!
مسلما شما خودتم نمی دونی داری چی می گی ! تعامل شخص با گیم از طریق گیم پلی یعنی همین که من گفتم . وقتی کنترل اسنیک رو می گیری تو دستات و داستانشو دنبال می کنی . راحت تر با این hero ارتباط برقرار می کنی تا یک hero که در فیلم می بینی ! گیم پلی HR هم اجازه تعامل شمارو با گیم می داد ! منتهی در وسعت بسیار بالاتر از گیم های معمول ، این برای شما قابل فهم نیست که من باید توضیح مجدد بدم در موردش ؟ به جای اینکه معنی کلمرو متوجه بشی منظور کلی رو بگیر !
تو بقیه ی حرفاتون هم که ماشالله کلا تعریف گیم پلی رو عوض کردین!باز با اون دوستمون در مورد ادونچر بودن آدم بحث کنه بهتره تا با شما!
تعریف گیم پلی از اول هم در HR تغییر کرده بود . چرخوندن انالوگ و دسته تکون دادن بهانه ای برای همون تاثیر گذاری هست که توضیح دادم در موردش و مسلما شما که موضوعی به این سادگی بالا رو درک نکردی اینم درک نخواهی کرد !
با شما هم مثل همون دوستی که الان کامنتش رو ندیده گرفتم و نقل قول نکردم دیگه بحث نخواهم کرد ! شما درست می گی ! موفق باشی !
 
آخرین ویرایش:

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
HR یک تجربه نو بود که از نظر پردازش به داستان و روایت داستانی بهترین در نوع خودش بوده.{دنیای گیم}
لذتی که از این بازی بردم در هیچ بازی دیگری تکرار نشد ,موسیقی فوق العاده و گرافیک زیبایی که یکی از زیباترین ها رو بوجود آورد.
دلیل نداره این بازی رو با فیلم مقایسه کرد حالا چون HR یک بازی داستان محور هست,از این بگذریم که 80% فیلم های امروزی از نظر داستانی ضعیف تر از همینHR هستند.
بیخودی بخاطر یک بازی بجون هم نیوفتید ,اونقدر بازی با گیم پلی مختلف بعد از HR منتشر شده که فکر نکنم اثر کیج جای کسی رو تنگ کرده باشه.
شهاب:|
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: bluestar
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر