Gran Turismo 5 [پست اول حتماً خوانده شود]

مناسب ترین ماشین GT5 (نسبت به قیمت و کارایی) از نظر شما ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    483

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
همین toyota که رنگش هم نارنجی هست! قیمت خوبی واسه فروش داره وگرنه مالی نیست.:d
آریا دمیج ها بعد هر مسابقه از بین میرن! یعنی کلاً ضرری نمیکنیم دیگه؟!واسه تعمیرش و اینا منظورمه! آخه یه قسمت داره واسه repair کردن دمیح اگه اشتباه نکنم یه 17000 تایی هم میگیره! repair لازمه یا نه؟
رنگ ماشینها رندوم هستا :D یعنی ممکنه تو Toyotaـی نارنجی بگیری و من سفید و یکی دیگه سیاه ! :D ولی من عاشق این ماشین هستم ! هم هندلینگ خوبی داره هم ظاهر و باطن فوق العاده ای :D
والا خودم تا حالا پول خرج نکردم توی اون قسمت :D ولی برای هر ماشین فرق میکنه ! بعضی ماشینها برای repair تا 60,70 هزار تا هم میخوان اگه درست یادم باشه ! کلآ نمیدونم اون بخش فرقی هم توی ماشین ایجاد میکنه یا نه !
 

SEIKO-XXX

کاربر سایت
Oct 27, 2008
891
نام
kivanc tatli
بابا بعضی وقتا ماشینهای محشری میده ! دیروز یه بیوک گرفتم خداست ! قوی هم هست لامصب :D همون اوائل هم که یه Toyota FT-86 Concept میده :D البته ماشینهای مسخره هم توشون هست ولی بعضی هاشون هم عالی هستن به هر حال :D

درود

اریا buick special رو میگی دیگه؟

اگه منظورت همون بیوک باشه,اره واقعآ ماشین جسوری هستش!

تو یکی از قسمت های A-Spec با اون بیوک پوزه F430,Enzo,Zonda و... رو زدم !

البته از نظر پولی ارزشی نداره .

Buick Special

عکس
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
درود

اریا buick special رو میگی دیگه؟

اگه منظورت همون بیوک باشه,اره واقعآ ماشین جسوری هستش!

تو یکی از قسمت های A-Spec با اون بیوک پوزه F430,Enzo,Zonda و... رو زدم !

البته از نظر پولی ارزشی نداره .

Buick Special

عکس
آره همین Special ! :D من قیافه ـش رو که دیدم فکر کردم از ایناس که سرعتش به زحمت به 150 تا میرسه :D ولی قدرتش رو که دیدم کف کردم !!!
 

SEIKO-XXX

کاربر سایت
Oct 27, 2008
891
نام
kivanc tatli
آره همین Special ! :D من قیافه ـش رو که دیدم فکر کردم از ایناس که سرعتش به زحمت به 150 تا میرسه :D ولی قدرتش رو که دیدم کف کردم !!!

خودتون حساب کنید, بدون تیونینگ پوز لامبورگینی گالاردو رو میزنه!!!

حدود 320 تا هم را میره!

البته هندلینگش به پای سوپر اسپورت ها نمیرسه اما میشه باهاش کنار اومد.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
این Buick Special که میگید رو کدوم Race رو باید Gold کنیم تا بده؟ اینکه دیگه رندوم نیست آریا؟:d

Classic Muscle Car Championship توی قسمت Amateur !
 
آخرین ویرایش:

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,945
نام
حسین
درود
اقا ما چند روز هست که داریم یک کله بازی را انجام ولی به نظر من زیادی شلوغش کرده بودند
اون چیزی که ما انتظار داشتیم براورده نکرد بازی Gran Turismo 5

1:اولین مشکلی که توی چشم می اید مشکل دمیج ماشین ها یا هموم ترکین به قول خودمون هست واقعا می شود بهتر روش کار کرد=((اصلا در حد انتظار ظاهر نشد
2:گرافیک بازی خوب هست اما نه در سطح عالی با توجه به این نکته بیش از چندین سال به قول خودشان روی بازی کار می کردند از سازندگان توقع بیشتری داشتیم
اون تریلرها :-oکه دیدیم قبل از انتشار بازی باخود بازی اصلا قابل مقایسه نیستند و کلی فرق می کنند
3: اگه با دقت به بازی نگاه کنید متوجه شکستگی در اجسام و اجزا می شودید که واقعا من را ناامید کرد به گونه ای که با تلوزیون 40 اینچ به بالا این شکستگی ها کاملا قابل مشاهده هستند

در کل این نظر شخصی من بود
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
آقا این تغییر زاویه چرخها چه سودی داره ؟! :D حالا توی این عکس تا ته خم کردم که جالب بشه ولی کلآ سودش توی پیچ ها هست یا جای دیگه ؟!

 

SEIKO-XXX

کاربر سایت
Oct 27, 2008
891
نام
kivanc tatli
فکر کنم برای جلو گیری از چَپ کردن ماشین باشه!

فکر اینکه صرفآ برای جلوگیری از چپ کردنِ منطقی نیست!

ان هم به این اندازه!

آقا این تغییر زاویه چرخها چه سودی داره ؟! :D حالا توی این عکس تا ته خم کردم که جالب بشه ولی کلآ سودش توی پیچ ها هست یا جای دیگه ؟!


چسبندگی ماشین رو به زمین بیشتر میکنه اما پدر لاستیک رو هم در میاره که اگه به عکس دقت کنید کاملآ معلومه چون نیمچه طرف دیگه لاستیک اصلآ با زمین تماسی نداره!

البته تو این عکس غیر اصولی محور ها باز شدن اما اگه کمتر باز بشن چسبندگی و هندلینگ ماشین بهتر میشه که البته فردی که این کار رو میکنه طبیعتآ باید از ارتفاع ماشین هم کم کنه تا نتیجه مطلوبتری بگیره.

البته از جنبه ی زیباییش نمیشه گذشت چون رو بعضی از ماشینها واقعآ جواب میده.

من رو Toyota FT-86 Concept اینکارو انجام دادم که رُخ ماشین رو واقعآ زیبا کردن اما عملآ ماشین به صورت دکوری همیشه تو پارکینگم بود.

بیشتر تو تگزاس و ژاپن که به لطف کمک های بادی ارتفاع میزنن برای اینکه لاستیک مانع نشه و مشکل ایجاد نکنه لاستیک ها رو به صورت عکسی که اریا قرار داد میکنن.

مثل این اینفینیتی:

950vmebm3ns3l1zf20n7zbj.jpg


این هم Toyota FT-86 Concept خودم ,البته با موبایل گرفتم برای همین کیفیت زیادی نداره.

990Image0210.jpg
 
  • Like
Reactions: Dinosaur

Captain Mitchell

کاربر سایت
Sep 21, 2007
4,228
بابا بعضی وقتا ماشینهای محشری میده ! دیروز یه بیوک گرفتم خداست ! قوی هم هست لامصب :D همون اوائل هم که یه Toyota FT-86 Concept میده :D البته ماشینهای مسخره هم توشون هست ولی بعضی هاشون هم عالی هستن به هر حال :D

برای من هرچی داد :( مفت نمی ارزید ... البته ! ... توی پاس کردن License ها ماشین های نسبتا خوبی داد ... ولی یک فراری یک Lamborgini ... هیچی ... مردم بسکه ماشین ژاپنی داد :(
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
آقا این تغییر زاویه چرخها چه سودی داره ؟! :D حالا توی این عکس تا ته خم کردم که جالب بشه ولی کلآ سودش توی پیچ ها هست یا جای دیگه ؟!



این قسمتهای مشابه رو میتونی از اون توضیحات نقدم ببینی دیگه ! :D

Alignment

Camber : این قسمت مربوط هست به وضع قرار گیری چرخهای هر محور نسبت به هم . به این صورت که بالای چرخها میتونن از هم دور ( Camber مثبت ) و یا به هم نزدیک بشن ( Camber منفی ) که در تصویر نمایش داده شده در بازی هم مشخص هست . افزایش Camber منفی باعث میشه که تمایل ماشین برای مستقیم رفتن در سر پیچها ( understeer ) کم بشه و کم کردنش باعث میشه که تمایل ماشین برای بیشتر پیچیدن در سر پیچها ( oversteer ) کم بشه . شما میتونید Camber هر محور رو ( جلو و عقب ) به صورت جدا گانه تنظیم کنید . برای رسیدن به بهترین حالت باید به دیفرانسیل جلو و یا عقب و ... بودن ماشین هم توجه کنید .

forza2_camber.jpg

توضیح حالت های oversteer و understeer از روی عکس

ARB-steer3.jpg



Toe : این هم مشابه Camber هست با این تفاوت که محور مورد نظر روی چرخ فرق میکنه . اگر toe-in رو استفاده کنید در واقع جلوی چرخها رو ( قسمتی که به سپر جلو نزدیک تر است ) رو به سمت داخل بدنه متمایل کردید ( که منجر به دور شدن قسمت عقب چرخها هم خواهد شد ) که برای بیشتر شدن کنترل شما در پیچها مناسب هست اما پایداری ماشین در مسیرهای مستقیم رو کم میکنه و اگر حالت toe-out رو انتخاب کنید جلوی چرخها از هم دور میشن که برای مسیرهای مستقیم مناسب هست ولی برای پیچها مناسب نیست . در هر دو حالت با اعمال کردن Toe شدید عمر مفید لاستیکهای شما کم خواهد شد و باید توجه کنید که ماشینتان را برای چه مسابقه ای آماده می کنید ، مسابقات طولانی و یا کوتاه !

Caster در واقع Caster به زاویه بین امتداد محور فرمان و محمور عمودی چرخها اطلاق میشه ( در شکل مشخص هست ) و این زاویه در ماشین ، و دوچرخه با نام positive caster شناخته میشه . به صورت طبیعی positive caster میتونه به پایداری خودرو در مسیرهای مستقیم کمک کنه ، از طرف دیگه وقتی در سر پیچ های تند و یا نسبتاً تند ترمز میکنید به علت جمع شدن سیستم تعلیق محور جلو چرخها به صورت طبیعی Camber منفی پیدا میکنن ( در شکل قسمت Springs مشخصه ) که به پیچیدن کمک میکنه و مقدار مشخصی از positive caster میتونه این اثر رو هم تقویت کنه و در سر پیچ ها مفید واقع بشه . طوری که Camber ماشین بیش از اون چیزی که هست به نظر میرسه .

positive caster بیش از حد میتونه برای حرکت ماشین در پیچهای تند اختلال ایجاد کنه .

forza2_caster.jpg

ببین شاید به دردت بخوره ! :D
 
  • Like
Reactions: Dinosaur

SEIKO-XXX

کاربر سایت
Oct 27, 2008
891
نام
kivanc tatli
برای من هرچی داد :( مفت نمی ارزید ... البته ! ... توی پاس کردن License ها ماشین های نسبتا خوبی داد ... ولی یک فراری یک Lamborgini ... هیچی ... مردم بسکه ماشین ژاپنی داد :(

درسته, بعضی از ماشین ها که به عنوان پاداش میده واقعآ ضعیف هستن.

تو بخش A-Spec قسمت professional اگه همه رو Gold کنی ماشین های زیر رو بهت میده.

Bugatti Veyron,Lamborghini Gallardo LP560
 
  • Like
Reactions: Captain Mitchell

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر