PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,384
نام
سید محمد حسین
فاینال 15 تو یه روز 5 میلیون نسخه فروخت
فاینال 7 ریمیک تو یه هفته پنج میلیون نسخه
اینم تو 6 روز سه میلیون نسخه

اون 5 میلیون FFXV آمار Shipment و عرضه بازی تو بازار بوده
و از اون جا که یه بخش اعظمی از عرضه بازی اون موقع به صورت فیزیکی بوده به نظر میاد Over-shipment داشته اون بازی

هر چند بازم بعید نیست به خاطر هایپ سگی اون بازی و عرضه مولتی پلتفرم اش واقعا موفق تر از FFXVI بوده باشه. ولی احتمال برعکس بودن قضیه هم زیاده
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
اون 5 میلیون FFXV آمار Shipment و عرضه بازی تو بازار بوده
و از اون جا که یه بخش اعظمی از عرضه بازی اون موقع به صورت فیزیکی بوده به نظر میاد Over-shipment داشته اون بازی

هر چند بازم بعید نیست به خاطر هایپ سگی اون بازی و عرضه مولتی پلتفرم اش واقعا موفق تر از FFXVI بوده باشه. ولی احتمال برعکس بودن قضیه هم زیاده
اگه نومورا کارگردان باقی می موند احتمالا بازی تو یه سال 10 میلیون نسخه رو میفروخت خیلی چیز نابی بود تریلر 2013
 

zxc0012004

Da Spirit of Eternity - مدیر سابق
Loyal Member
Sep 30, 2005
1,289
نام
احمد
و از اون جا که یه بخش اعظمی از عرضه بازی اون موقع به صورت فیزیکی بوده به نظر میاد Over-shipment داشته اون بازی
یادش بخیر
FF XV فیزیکی رو ۱۹۵ تومن خریدم! ۴-۳ روی بعد از عرضه و چه هایپی هم داشتم، و چقدرم بدجور توی ذوقم خورد... اون زمان بازی فیزیکی معمولش ۱۸۰-۱۵۰ تومن بود (همزمان باهاش مافیا ۳ رو که یکماه قبلش اومده بود همون ۱۶۰ اینا گرفتم)...

برا اینکه آف تاپیک نشه، نمی دونم چرا ولی بعد از ۲ ساعت جلو رفتن در این XVI، صبر کردم تا پچ بیاد براش، که شاید بتونم ۶۰ فریم برم
بنظرم این بازی روی ۶۰ فریم یه چیزه خیلی غوغا تری میشه
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,582
نام
Alireza
نمیدونم بعضی دوستان چطوری انقدر زود بازی رو تموم کردن...من تازه رسیدم به 25 درصد :D البته مشکل از خودمه چون مثل قبل دیگه وقت بازی ندارم و اکثرا هر شب یکی دو ساعت میتونم بازی کنم...همون یکی دو ساعت رو هم دارم از مناظر لذت می‌برم :D
واسه من بزرگترین نقاط قوت بازی تا اینجا آرت دایرکشن و موسیقی‌اش هست. زیبایی بعضی از محیط‌ها خیره‌کنندست...نمیدونم دقیقا چی کار کردن ولی یه لوکیشن‌هایی داره که دوست نداری ازش دل بکنی و بری بخش بعدی. فقط هم بحث گرافیک فنی نیست...با جادو جمبل از نظر هنری تونستن یه جوری محیط‌های فانتزی بسازن که واقع‌گرایانه‌ست! کلا با این بازی من خیلی امیدوارم شدم که این نسل خیلی جا داره از نظر بصری سوپرایزمون کنه.
موسیقی هم از همون تریلرا مشخص بود چه غولیه...ولی هر چقدر پیش میرم غافل‌گیر میشم و کلا موسیقی رو از تنظیمات رو بالاترین حد ممکن گذاشتم و بقیه صداگذاری‌ها و دیالوگ‌ها رو آوردم پایین! :D
یه چیزی که انتظار نداشتم باهاش مشکل داشته باشم مبارزات بود چون توی دمو (مخصوصا اون بخشی که سه نوع قدرت آیکان داشتیم) خیلی بهش امیدوار شدم...نمیدونم بقیه دوستان هم همچین حسی به مبارزات دارن یا نه ولی اوایل بازی مبارزات خیلی خسته‌کننده بود...از نظر بصری، افکت‌ها و دشمنا خیلی جذابه ولی چون قابلیت‌های زیادی نداری، همه‌اش باید منتظر باشی اسکیل‌های قوی دوباره پر بشه تا دمیج سنگین بدی. ولی الان دارم به جایی میرسم که قابلیت‌های بیشتری آنلاک کردم و دستم بازتره و بهتر میشه اسکیل‌ها رو ترکیب کرد...امیدوارم همینطوری ادامه پیدا کنه...اوایل بازی خیلی ناامید شده بودم از سیستم مبارزات.
مورد بعدی هم این باس فایت‌های خفن بازیه که مطمئنم هنوز خیلیاش رو ندیدم ولی تا همین جا مقیاس مبارزات و درگیری‌ها و طراحی باس‌فایت‌ها فوق‌العاده بوده و کمتر بازی یادم میاد که مبارزاتش انقدر اپیک باشه.
ماموریت های فرعی هم که رسما اضافه‌ست و تا اینجا که بازی کردم به نظرم کلا تو بازی نبودن بهتر بود...از نظر داستان هم فعلا نظر نهایی نمیدم ولی از یه سری جهات خیلی درگیرکننده‌ست و از یه سری جهات هم باهاش یه مشکلاتی دارم که باید ببینم تا آخرش چطور از آب درمیاد چون ریتم عجیب غریبی داره. این قابلیت Active Time Lore رو هم از این به بعد میخوام رو همه بازیهای بزرگ پیاده‌سازی کنن!

یه سری دیگه اسکرین شات...:D اسپویل نداره و فقط از محیط‌هاست:

 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
در وصف ماموریت‌های فرعی همین که رفتی یه موجود نیمه خدا مانندی رو کشتی و این وسطم کلی تلفات دادین، بعد قهرمانانه برگشتی بیس و یکی از مردم میگه به عنوان ناجی ما بیا این سبد سیب رو بگیر برو وسط شهر پخش کن! :D
کل بازی یه طرف، ماموریت‌های فرعی یه طرف! البته که این وسطم ماموریت جذاب میشه پیدا کرد که تو این چند روزی که بازی کردم فقط یدونه بوده که داستان قشنگی داشته. بقیه همه تو دیوارن!
 

ashe

Gold User
Jan 6, 2006
824
نام
سید محمد حسین
اگه اون تروفی درجه سختی را نداشت من تا الان پلات کرده بودم .وقتی داشتم بازیش میکردم گفتم حسش نیست برای گرفتن اون تروفی سریع دوباره برای بار دوم شروع کنم ولی الان که تمومش کردم فوری درجه سختی فاینال فانتزی را شروع کردم.از اون بازی هاست که آدم دلش برای فضا و داستان و شخصیت هاش خیلی تنگ میشه.به قول یکی از بچه های همین جا اندرریت ترین بازی نسل میتونه باشه.
 

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,305
نام
shahab
منم بلخره بازی تموم کردم ( یکم زیاد طول کشید درگیر اون تخته شکار موگول بودم :D )
اخرین باری که انقدر درگیر یه بازی شدم و با علاقه این همه ساعت پاش نشستم دقیق یادم نمی اد. بازی عجب داستان اپیک و شاهکاری داشت از پایانشم نگم که همه چی تموم بود......
گیم پلی به همراه کارگردانی خفن بازی یه چیزی رویایی ساخته بودن. امیدوارم FF های بعدی هم از این بازی زیاد ایده بگیرن.
چیزی که خیلی بهم حال داد جدا از دو مورد بالا شخصیت پردازی عالی شخصیت های اصلی و همین طور شخصیت های فرعی بودن واقعا با هدف روشون کار شده بود.

تنها ایراد اصلی که به بازی می تونم بگیرم و هیچ جوره قابل چشم پوشی نیست مراحل فرعی بازی بودن یعنی فقط یه ضربه ساده به بازی نزدن و جاش مثل ترمز برای روند حماسی بازی عمل کردن.خیلی ها می گن کاش اصلا نبودن ولی خب بعد از اینکه همه ماموریت ها فرعی تموم کردم در کل یه ایده کلی از داستان های مردم و برخوردشون و اون مفهوم ظلم و برده داری و ...از مراحل فرعی گرفتم که به بهتر درک کردن دنیا والیستیا کمک کرد و خب بنظرم لازم بودن باشن ولی نه به این شکل فاجعه. چطوری بگم فقط طراحی و دیالوگ های مرحله فرعی بد نیستن بلکه خیلی خیلی خیلی پر از دشمن های تکراری و کار های بیهوده بودن تازه این مراحل فرعی انقدر از موزیک های تکراری هی استفاده می کنه که از شاهکار بودن موزیک بازی نسبت به اول های بازی هم کم می کنه.

یه چندتا ایراد ریز هم بگیرم که زیاد اهمیت ندارن چون کاملا زیر سایه بقیه موادر قوی بازی کاملا پوشیده شدن. اول اینکه کاش دشمن های بازی تنوع بیشتری داشتن محیط های بازی کاملا خالی ولی متفاوت هستن ولی پر از دشمن های تکراری هستن فقط کافیه مراحل فرعی هم بهش اضافه کنید که دیگه حالتون از این دشمن ها به هم بخوره. دوم اینکه بازی برای من تو این دور اول خیلی خیلی اسون بود خیلی کم به چالش کشیده شدم
( یاد اسون بودن رو مخ dmc5 افتادم)

=========================
از همین الان دلم برای کلایو و ماجرا هایی که پشت سر گذاشت تنگ شده وقت گیر بیارم می رم برای new game


 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,206
نام
ماکان
من از اونجایی که فقط آخر هفته میتونم بازی کنم، تازه رسیدم به اواخر بازی:D البته تا الان همه ساید مشن ها و هرچی هانت بود رو هم رفتم:D نسبتا اره کردم بازی رو امدم جلو:D

ولی آقا این بازی چرا اینجوری؟ هر لحظه داره خفن تر از قبل میشه! امیدوارم آرک پایانی هم همینقدر خوب باشه و با همین کیفیت تموم بشه بازی!

و اینکه کلا حالا بازی تموم بشه دوست دارم در مورد یه موضوعی صحبت کنم، اونم کلسیک بودن XVI ـه! خیلی المان های فف های کلسیک رو توش میشه پیدا کرد. و قشنگ همون فضا و تم داستانی رو به شکل مدرن ساختن. قشنگ عصاره فف تو بازی موج میزنه. ایکاش یه مقدار المان RPG بهش اضافه میکردن و انقدر اکشن خالص نبود. واقعا دیگه در این صورت نمیشد ایرادی از بازی گرفت!
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,167
نام
Amir
خب منم بازی رو تموم کردم. بازی ایراد زیاد داره ولی وقتی بحث به نقاط قوتش میرسه اوج میگیره و تبدیل به یکی بهترین و فراموش نشدنی ترین تجربه‌های نسل میشه. یه چیزایی گاهی توی این بازی می‌بینین که تا حالا وسط گیم پلی ندیدین. باس آخرش زیباترین باسفایتی بود که تا حالا دیدم. صددرصد پیشنهاد میشه. مشکلش هم مراحل فرعی بیخود و برخوردن به اون‌ها در بعضی از مراحل اصلیه.
 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
بانو جیل نمونه بارز پرنسس قصه‌هاست که همیشه آرزو داشتیم ببینیمشون. از زیبایی و آرامش چهرش گرفته تا قدرتمند بودنش و اون رفتار سلطنتی‌طور و باکلاسش که حتی خشم و عصبانیتشم یه منش و احترام خاصی داره!
تو دوره زمونه‌ای که بخاطر LGBTQ و کوف و زهرمار تر زده شده به شخصیتا، جیل واقعا جذاب و دوست داشتنی و قابل احترامه.
از اون دست کاراکترای مونثه که به قدری براش احترام قائلی که صرفا نمیتونی بخاطر فقط زیباییش ازش تعریف کنی!
اصلا هم معلوم نیست که کراشمه :D
 

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,147
نام
Melkor
بانو جیل نمونه بارز پرنسس قصه‌هاست که همیشه آرزو داشتیم ببینیمشون. از زیبایی و آرامش چهرش گرفته تا قدرتمند بودنش و اون رفتار سلطنتی‌طور و باکلاسش که حتی خشم و عصبانیتشم یه منش و احترام خاصی داره!
تو دوره زمونه‌ای که بخاطر LGBTQ و کوف و زهرمار تر زده شده به شخصیتا، جیل واقعا جذاب و دوست داشتنی و قابل احترامه.
از اون دست کاراکترای مونثه که به قدری براش احترام قائلی که صرفا نمیتونی بخاطر فقط زیباییش ازش تعریف کنی!
اصلا هم معلوم نیست که کراشمه :D
اون Dion که گی بود ولی باز هم خیلی دوست داشتنی و با وقار بود کرکترش.
 
  • Like
Reactions: Deathbringer

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,305
نام
shahab
اون Dion که گی بود ولی باز هم خیلی دوست داشتنی و با وقار بود کرکترش.
اندریتد ترین کارکتر بازی بنظرم همین دیون بود.
کلا انقدر همه کارکتر ها روشون خوب کار شده بود که برای همشون احترام خاصی قائلم.
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
حالا اینجا همه از خفن بودن باس‌های بزرگ و اینا مطلع هستیم و شکی هم درش نیست ولی این مبارزه با
Sleipnir
شاید یه حال عجیب دیگه‌ای به من داد :D با اینکه خیلی Grounded بود و کلاسیک ولی اون فضا و استایل مبارزش خیلی خفن بود :D
 
  • Like
Reactions: Morgoth Bauglir

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر