DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

khold

کاربر سایت
Jul 2, 2009
39
DirectX 12 تا 12 برابر بیشتر از dx11 چندضلعی‌ها Polygons را پردازش میکنه
DirectX 12 Can Render "up to 12 Times More Polygons" Than DX11 - GameSpot

همین الانش هیچ عنوانی وجود نداره بتونه با گرافیک Crysis 3 رقابت کنه ... خدا بداد گرافیک Crysis 4 برسه

اگه ساخته بشه البته!
yahoo_4.gif


فعلا که کرایتک وضعیتش جالب نیست و استدیو های با استعداد هم کم نیستن که بتونن گرافیک بالا ارائه بدن
نمونش بازیOrder با اینکه استدیو هیچ ادعایی در مورد گرافیک قدیم نداشت ولی تونست یه همچین گرافیک بالایی ارائه بده
یا مثلا استدیو 343 که مطمئنا میتونه با DX12 شاهکاری رو تحویل بده که تا مدت ها کسی نتونه نزدیکش هم بشه
Order چه ربطی داره به DX12 ؟
yahoo_4.gif
اون که بغیر از گرافیک هیچی نداشت هرچند همین Crysis 3 از نظر تکنیکی قورتش میده
چرا اتفاقا کرایسیس بعدی وجود خواهد داشت منتها 4 نیست اما تحت عنوانی ادامه داره .

درکل بزودی انجینهای مطرح unreal engine و Forsbite کرای قدرتشونو با DX12 نشون میدن البته پلتفروم پی سی
 
آخرین ویرایش:

new jtag

کاربر سایت
Oct 22, 2014
12
DirectX 12 تا 12 برابر بیشتر از dx11 چندضلعی‌ها Polygons را پردازش میکنه
DirectX 12 Can Render "up to 12 Times More Polygons" Than DX11 - GameSpot

همین الانش هیچ عنوانی وجود نداره بتونه با گرافیک Crysis 3 رقابت کنه ... خدا بداد گرافیک Crysis 4 برسه

اگه ساخته بشه البته!:d

فعلا که کرایتک وضعیتش جالب نیست و استدیو های با استعداد هم کم نیستن که بتونن گرافیک بالا ارائه بدن
نمونش بازیOrder با اینکه استدیو هیچ ادعایی در مورد گرافیک قدیم نداشت ولی تونست یه همچین گرافیک بالایی ارائه بده
یا مثلا استدیو 343 که مطمئنا میتونه با DX12 شاهکاری رو تحویل بده که تا مدت ها کسی نتونه نزدیکش هم بشه



DirectX 12 Order چه ربطی داره به DX12 ؟
yahoo_4.gif
اون که بغیر از گرافیک هیچی نداشت هرچند همین Crysis 3 از نظر تکنیکی قورتش میده
چرا اتفاقا کرایسیس بعدی وجود خواهد داشت منتها 4 نیست اما تحت عنوانی ادامه داره .

درکل بزودی انجینهای مطرح unreal engine و Forsbite کرای قدرتشونو با DX12 نشون میدن البته پلتفروم پی سی

شما گفتی هیچ عنوانی نمیتونه با کرایسیس 3 رقابت کنه و حالا فکر میکنی کرایسیس 4 اگه بیاد همه عناوین از نظر گرافیکی کنار میزنه و Order مثال زدم که بدونی عناوین زیادی هستن که گرافیک بالایی دارن و Crysis 3 که جای خود داره و ممکنه حتی Crysis 4 هم نتونن گرافیکی در حد اونها ارائه بدن.
ربطی هم به DX12 نداشت و به موضوع کلی گرافیک ربط داشت...

میشه بگی Crysis 3 به جز گرافیک چی داشت؟؟؟؟:-&

از این توهمات که DX12 فقط روی PC میتونه تغییر ایجاد کنه هم بیا بیرون چون DX12 قراره روی پلتفرم ماکروسافت تاثیر بزاره که Xbox One هم جزو اونه
 
آخرین ویرایش:

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,208
نام
هکر SQL INJECTION
امروز یک ویدئو ، نمایش تکنیکی از بازی King of Wushu منتشر شد

موتور بازی CRYENGINE هست و اولین بازی معرفی شده با پشتیبانی از DX12 با این موتور :d

لینک
www.youtube.com/watch?v=sV9aa_12Ap0

نکاتی که در ویدئو عنوان میشه 10K+ Drawcalls استفاده شده
و 20k+ Polygons
 

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
دیجیتال فاندری یه مقاله داده با عنوان این که چه جوری DX12 تغییر دهنده بازی ها در PC خواهد بود.
من که سوادش را ندارم و چیزی سر در نمیارم ازش:p
اهل فن یه نگاهی بهش بندازن، به ما هم بگید چی میگه:D
Why DirectX 12 is a game-changer for PC enthusiasts • Eurogamer.net
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
دیجیتال فاندری یه مقاله داده با عنوان این که چه جوری DX12 تغییر دهنده بازی ها در PC خواهد بود.
من که سوادش را ندارم و چیزی سر در نمیارم ازش:p
اهل فن یه نگاهی بهش بندازن، به ما هم بگید چی میگه:D
Why DirectX 12 is a game-changer for PC enthusiasts • Eurogamer.net

چیزای خوبی نوشته اول اینکه نوشته dx12 خبر خوب برا amd و کسایی که amd دارن هست چون چند ساله رو سی پی یوها با قابلیت مولتی ترد زیاد سرمایه گذاری میکرده با اومدن dx12 فاصلش با اینتل کم میشه بعدشم نوشته روی بعضی کارتا مثل کارت r9 290 با dx12 نسبت dx11 تا 2000%!!! افزایش کارایی دیده شده.
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
یورو گیمر نوشته روی ویندوز 10 با همون dx11 بازیا بهتر از ویندوز 8.1 اجرا میشه بازی project cars روی ویندوز 10 بین 10 تا 50 فریم بهتر از ویندوز 8.1 اجرا میشه بدون اینکه انجین بازی dx12 باشه.

199d8f-1431375897.jpg

1d6386-1431357714.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=XzFe5OOHZko

ویندوز 8.1 از WDDM 1.3 استفاده میکنه و ویندوز 10 از WDDM 2.0. مهمترین چیزی که به WDDM 2.0 اضافه شده (اگر اشتباه نکنم) یک مدل جدید برای virtual memory در GPU ها هست که با دو روش IoMmu و GpuMmu نمود پیدا میکنه. AMD تمام GPUهاش رو با استفاده از IOMMU ( یا Input/OutPut Memory Management Unit و ورژن دومش IOMMUv2) ساخته و برای استفاده از HSA (نه بطور کامل) نیاز هست که GPU یا APU از IOMMUv2 ساپورت کنه و هنوز در مورد Carrizo (اولین APU که HSA 1.0 داره) و سیستم استفاده شده در اون صحبت نکردن.

Nvidia هم از Kepler به این ور (اگر اشتباه نکنم) از GPU MMU (یا GPU Memory Management Unit) برای GPUهاش استفاده کرده که البته نمیدونم چقدر خوب کار میکنه و چقد به یک GPU MMU ایده آل نزدیک شدن (تمام هسته‌های CPU دارای MMUهای منحصر به خودشون هستن) . خود AMD هم برای استفاده از GPU MMU تحقیقاتی رو انجام داده (و حتی سایر شرکتهایی که در ساخت GPU فعالیت دارن مثل Qualcomm). توی مقالاتی که نوشتن اینطور میشه برداشت کرد که با استفاده از GPU MMU در واقع میشه از GPU شبیه به یک CPU استفاده کرد و برنامه نویسی رو خیلی راحتتر میکنه و نشون دادن که GPU MMU برای رسیدن به هدف اصلی AMD (که همون HSA هستش) خیلی مناسبتر از IOMMU هست و این هدف رو دستیافتنی تر میکنه.

از طرف دیگه برنامه نویس ارشد DICE به این نکته اشاره کرده بود که WDDM 2.0 حتی برای Mantel و Vulkan (که ساخته مایکروسافت نیستن) هم میتونه مفید باشه و اثر زیادی داره.

https://twitter.com/repi/status/585573314669711361
 
آخرین ویرایش:

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
ویندوز 8.1 از WDDM 1.3 استفاده میکنه و ویندوز 10 از WDDM 2.0. مهمترین چیزی که به WDDM 2.0 اضافه شده (اگر اشتباه نکنم) یک مدل جدید برای virtual memory در GPU ها هست که با دو روش IoMmu و GpuMmu نمود پیدا میکنه. AMD تمام GPUهاش رو با استفاده از IOMMU ( یا Input/OutPut Memory Management Unit و ورژن دومش IOMMUv2) ساخته و برای استفاده از HSA (نه بطور کامل) نیاز هست که GPU یا APU از IOMMUv2 ساپورت کنه و هنوز در مورد Carrizo (اولین APU که HSA 1.0 داره) و سیستم استفاده شده در اون صحبت نکردن.

Nvidia هم از Kepler به این ور (اگر اشتباه نکنم) از GPU MMU (یا GPU Memory Management Unit) برای GPUهاش استفاده کرده که البته نمیدونم چقدر خوب کار میکنه و چقد به یک GPU MMU ایده آل نزدیک شدن (تمام هسته‌های CPU دارای MMUهای منحصر به خودشون هستن) . خود AMD هم برای استفاده از GPU MMU تحقیقاتی رو انجام داده (و حتی سایر شرکتهایی که در ساخت GPU فعالیت دارن مثل Qualcomm). توی مقالاتی که نوشتن اینطور میشه برداشت کرد که با استفاده از GPU MMU در واقع میشه از GPU شبیه به یک CPU استفاده کرد و برنامه نویسی رو خیلی راحتتر میکنه و نشون دادن که GPU MMU برای رسیدن به هدف اصلی AMD (که همون HSA هستش) خیلی مناسبتر از IOMMU هست و این هدف رو دستیافتنی تر میکنه.

از طرف دیگه برنامه نویس ارشد DICE به این نکته اشاره کرده بود که WDDM 2.0 حتی برای Mantel و Vulkan (که ساخته مایکروسافت نیستن) هم میتونه مفید باشه و اثر زیادی داره.

https://twitter.com/repi/status/585573314669711361

پس اگه کرنل xo هنوز همون کرنل ویندوز 8.1 باشه با اومدن آپدیت ویندوز 10 روی xo احتمال داره همه بازیای xo بهتر از قبل اجرا بشن چونکه gpu تو xo از gpu mmu استفاده میکنه پس با wddm 2 باید بهتر کار کنه یعنی منطقیه که اینجوری باشه مگه اینکه همین الان کرنل xo به وین 10 آپدیت شده باشه یا اینکه یه ورژن کاستوم باشه که شبیه به وین 10 هست.

lhmk8uvf2ls5xjoj6ygs.jpg
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
پس اگه کرنل xo هنوز همون کرنل ویندوز 8.1 باشه با اومدن آپدیت ویندوز 10 روی xo احتمال داره همه بازیای xo بهتر از قبل اجرا بشن چونکه gpu تو xo از gpu mmu استفاده میکنه پس با wddm 2 باید بهتر کار کنه یعنی منطقیه که اینجوری باشه مگه اینکه همین الان کرنل xo به وین 10 آپدیت شده باشه یا اینکه یه ورژن کاستوم باشه که شبیه به وین 10 هست.

lhmk8uvf2ls5xjoj6ygs.jpg

البته یک نکته ای هم هست که در نظر نگرفتیم. این درایور از W10 پورت شده روی W8.1 (توسط افرادی غیر از AMD) و شاید در این بین یسری نواقص در اون وبجود اومده باشه. در کل برای بسط دادن این موضوع به XB1 و نظر دادن در بارش هم اطلاعات کمی داریم و هم یکم زود هست. حتی خود تستی که روی دو ورژن 8.1 و 10 ویندوز گرفتن هم شاید به اندازه کافی معتبر نباشه.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اسپنسر توی تویتر تغییر Performance بازیهایی رو که تا حالا شیپ شدن روی Xbox one منتفی دونسته و این قضیه رو موکول کرده به بازیهایی که در آینده میان...

@rav3nnz No, you won't see shipped games perf change based on work we are doing in the future. Sorry.

https://twitter.com/XboxP3/status/598878787590172673
 

BOBBY ROODE

کاربر سایت
Feb 27, 2014
113
نام
ParsiGift
منتظر تیزر های خوفناک از ای ام دی تو E3 باشین . . . Hitman نسخه قبلی کلا ای ام دی اپتیمایز بود و کلی مانور دادن و چون ناشرش هم تو شو PC هست پس . . . !! و این Deus Ex جدید و ... و Star Citizen که ای ام دی مدتی پیش ویدئویی منتشر کرده بود که یکی از متخصصین گیمینگش تو استودیو ساخت عنوان Star Citizen بود و با یکی از طراحان و کارگردان و . . . در مورد تکنیک ها و اپتیمایز هایی برای کارت های ای ام دی صحبت میکردن . . .

رقابت ای ام دی و انویدیا اوج میگیره و چیزی که همه ی گیمرا میخوان یعنی "پیشرفت واقعی" در دنیای گیمینگ رو شاهد خواهیم بود

دوران اوج سلطان ( PC ) فرا رسیده b-)

برای XB1 هم ای ام دی خودش به مایکرو برای برنامه نویسی و بهینه سازی برای این کنسول کمک کرده و جزو وظایف ای ام دی هستش این مورد . . . و کنسول PS4 هم به احتمال قوی Volkan رو پشتیبانی میکنه و . . .

پس کنسول ها هم قوی تر میشن و برای پی سی گیمرا از این لحاظ خوب میشه که دیگه بازی ها به خاطر ضعیف بودن کنسول ها نسبت به پی سی ، دانگرید نشن مثل ویچر 3

نظر شخصی بنده بودش لطفا بحث بی مورد کسی راه نندازه که قصدی نداشتم اصلا :x
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر