Dfc: کنسول 360 سرانجام در رده سوم در 2012

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
اول بگم که این خبر مال دو روز پیشه ولی چون دیدم کسی نذاشته گفتم بعد نیست علاقه مندان بخونن.

---------------------------------------------------------------

این هفته، موسسه بازاریابی و تحلیلگر DFC Intelligence آخرین گزارش خود در رابطه با پیش بینی بازار بازی های کامپیوتری را اعلام کرد که به 47 میلیارد دلار در سال 2009 خواهد رسید.
این موسسه اعتقاد داره که ارزش صنعت جهانی گیم حدود 13 میلیارد دلار تا 2 سال آینده نسبت به ارزش 33 میلیارد دلاری حال حاضر افزایش خواهد یافت.

در نتیجه چند پلتفورمه بودن بازار، DFC همچنین امتیازاتی رو در رقابت 3 طرفه بین کنسول های جدید در نظر گرفته. DFC پیش بینی کرده که هر 3 کنسول ps3 - x360 - wii تا سال 2012 بین 180 تا 210 میلیون تعداد خواهند فروخت. به عبارت کوتاه تر، DFC معتقده که Wii به برتری خودش در این نسل حداقل تا آخر سال 2008 ادامه خواهد داد، یعنی در نقطه ای که ps3 می تونه شروع به بالا رفتن بکنه.

تحلیل گر این موسسه David Cole گفت: "با این حال که از لحاظ موقعیت wii کنسول بیشتری فروخته است، اما تا 2012 ps3 درآمد و سود نرم افزاری بیشتری رو تولید خواهد کرد."

Cole همچنین معتقده که با اینکه هنوز راه زیادی تا پایان نبرد باقی مونده، x360 احتمالا در مقام سوم با فاصله در پایان کار قرار خواهد گرفت. او گفت وابستگی مایکروسافت به بازار امریکا و کانادا مانع تلاش و سعی این کنسول برای تجلی در سطح جهان می شه. 360 احتیاج داره تا یک پایگاه قوی در خارج از امریکای شمالی هم برای خودش درست کنه تا از قرار گرفتن در رده سوم در این نسل بتونه جلوگیری کنه.

تحلیل گران DFC همچنین نگاهی به کنسول های دستی نیز انداختند. آنها پیش بینی می کنند که بازار کنسول های دستی به طور کلی و خصوصا DS به طور چشم گیری به گستردش و افزایش خود ادامه خواهند داد. Cole گفت: "سود حاصل از نرم افزار های کنسول های دستی امسال بیشتر از دو برابر شده است." ما فکر می کنیم که کنسول DS سرانجام به پرفروش ترین کنسول تاریخ در 5 سال آینده تبدیل شه.

این موسسه همچنین پیش بینی کرد که بازار جهانی PC Gaming تا سال 2012 به ارزش 13 میلیارد دلار خواهد رسید.
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
جناب فرخ خان این تحلیل گرها هرچی هم ندونن از من و شما بهتر میدونم دلت رو چرا به خوش میکنی؟mgs &ff
اینا کشکن :
gt5
uncharted
ratchet and calank
god of war 3

little big planet
پ.ن:حقیقت تلخه
صدها عنوانی که میتونن بازار رو بترکونن از جمله
level 5 rpg project
twisted metal
in famuse

خوب با gt5 كاري ندارم به كنار .

god of war 3
خوب با اينكه تائيد نشده پس بيا اينها را :
gears of war2 , bioshock 2 , halo 4 .
منم ميتونم بگم .

بقيه عنوانهايي كه گفتي درسته كه قابل مقايسه از لحاظ سبك نيستند ولي به نظرت به بزرگي alane wake يا masseffect ميشن .
 

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
god of war 3
خوب با اينكه تائيد نشده پس بيا اينها را :
gears of war2 , bioshock 2 , halo 4 .
منم ميتونم بگم .
GoW 3 ديگه اومدنش 100 درصد معلومه...اونا به جز گيرز2 ميشه گفت 50-50 هست...شما بخواي اين طوري بگي طرفدراي ps3 هم ميگن.
R&C 6
Heavenly Sword 2
MGS 5
Final Fantasy 14
اين طوري كه نميشه داداش...
بقيه عنوانهايي كه گفتي درسته كه قابل مقايسه از لحاظ سبك نيستند ولي به نظرت به بزرگي alane wake يا masseffect ميشن .
هر كي نظر خودشو داره ولي اون عنوانها به راستي عنوانهاي كمي نيستن و بايد صبر كرد بيان و ببينيم سازنده ها به وعده عهاشون عمل كردن يا نه.
اما همين جوري بخوايم حساب كنيم LBP كه كلآ بازيش سبك ساز هست(من فكر كنم از گيم اسپات 10 بگيره از IGN هم 9.4 ...يعني حدس ميزنم!) خيلي خيلي فوق العاده. Uncharted هم سبكش اينديانا جونزي و تومب رايدري هست و جالب به نظر ميرسه.(من فكر كنم از گيم اسپات 8.5 بگيره از IGN هم 9) اون يكي هم R&C F: ToD هم كه بهترين بازي اكشن فانتزي هست به نظر من. اگرم اون نباشه Jak & Daxter هست كه اونم انخصاري ps3ه...(اين بازي فكر كنم از گيم اسپات يا 9 بگيره يا 9.5 يا 8.5 ... از IGN هم فكر كنم 9.8 بگيره چون در هر نسخه 2 دهم بالاتر از دفعه ي قبل مي گيره و اين دفعه نمرش بايد بشه 9.8 !)
 
آخرین ویرایش:

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
بابا تو را خدا ديگه عماد شروع نكن ميخواي مثلا بگي اين پيشبيني خيلي درست بوده نه ؟
من نگفتم پیش بینی درست بوده،چیزی که زیاد هست پیش بینیه توسط آنالیزورهای حرفه ای و آماتور و مسملما اگه قضیه اینقدر ساده بود اینهمه نظر مختلف نداشتیم.
بزرگترين بازار همون امريكا هست كه ps3 هم اونجا داره لنگ ميندازه .
ميشه يه امار از فروش هر دو كنسول ار اروپا براي من نشون بدي كه ps3 چقدر فروش داشته .
من مشکلی با اینکه بزرگترین بازار امریکاس ندارم،فقط خواستم بگم که 360 کاملا رو امریکا سواره.
در مورد امار هم من زیاد دنبالش نیستم ولی اینکه سونی(نه فقط PS3)تو اروپا خیلی مصرف کننده و طرفدار داره هیچ شکی نیست،از همون فروش لانچ و اینا میشه فهمید.آمارو هم از بچه های تاپیک آمر فروش میتونی بگیری ولی اینکه در مناطق PAL ملت منتظرن تا به یه بهانه ای برن PS3 بخرن!هیچ شکی درش نیست.
هان ميخواي جلوي چشم همه دهن من حرف بزاري من اصلا حرفي از اول بودن زدم اينجا بحث بين xbox360 و ps3 هست كه منظورم همين بود و بياي wii را سپر كني بايد جلوي ps3 هم سپر كني .
وقتی اینجا بحث سوم شدنه و میای میگی برتری داره من فکر کردم منظورت اینه که به هر دو کنسول دیگه برتری داره.
اينچيزي كه كاملا مشخصه چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ بازي xbox360 يك سرو گردن بهتر عمل كرده .نسبت به ps3 .
بدون شک،ولی مسئله اینه وقتی نسبت به PS3 بهتره دلیل نمیشه که خیلی خوب باشه،وضیعت فروش PS3 افتضاحه و 360 از اون بهتره.در هر صورت 360 همچین رد و خاکی نکرده که بخوایم بگیم نمیشه بهش رسید.
lair چي شد زدي زيرش :biggrin1: با اون گند كاريش .
نه اینکه من لحظه شماری میکردم برای LAIR!و اینجا هم مثلا اگه فلانی اومده گفته این بازی خوب میشه و نشده مسئولیتش با اون نیست،با سازنده س:D
نه امتياز بدي نيست ولي در قبال اين همه تبليغ امتياز بدي و مثل بازي Ninja Gaiden كه در حد اندازه Heavenly Sword تبليغ نداشت اومد براي ps3 امتياز بالاي 9 را گرفت پس به اين ميگن بد . اينه اقا عماد !
یعنی چی؟الان مقایسه کردی؟Riddick یهو اومد و امتیازش شد 9.3 و یکی از بهترین بازیهای FPS شد بدون کمترین تبلیغی،پس با این حساب Half Life2 و Halo2 که با اون همه جاروجنجال شدن 9.2 امتیازشون بد شده؟ و بازیهای بدی هستن؟
من با اینکه Heavenly Sword خیلی روش مانوور میدادن و Hype زیادی هم ایجاد کرده بود و نتوسنت در حد اون همه مانوور ظاهر شه مشکلی ندارم،ولی این تقریبا مشکلی بود که اکثر بازیهای سری اول X360 هم داشتن.
در مقابل بازي مثل gears of war كه امتياز 9/6 را ميگيره حرفي براي گفتن نداره .
چه ربطی داره واقعا؟:D کسی اینجا گفت HS از GoW سرتره؟
من گفتم وقتی یه بازی اکثر امتیازاش حول و حوش8 هست پس بازی خوبیه.
يه بازي كه خوب باشه از تمام سايتها معتبر و غير معتبر امتيازخوب ميگيره
یه بازی ای مثل GoW و TES4 و Bioshock و زلدا(بالاخره از اینم اسمی ببریم!)غیره که از همه امتیازهای نسبتا کامل میگیرن بازی های عالی ای هستن ولی این دلیل نمیشه که بگم امتیاز 8.5 بده.
حالا چون يكي از برتري ها را گفتم شد احمقانه .همين بازي هاست كه موفقيت يه كنسول را تضمين ميكنه .
نه من اینو گفتم که الان یکی میا مینویسه:
بیا این بازیا رو ببین کف کن:
Uncharted
Ratchet
jukoniri mahabiri:D
بعد یکی دیگه میاد میگه که اینارو با فلان بازی مقایسه میکنی و بعد اون یکی میاد میگه اصلا اون بازی داخل آدم حساب میشه.
چیزی که نمونه زنده شو تو همین تاپیک یکم دیدیم.در هر صورت کسی که عاشق JRPG باشه همون jukoniri mahabiri رو به مس افکت ترجیح میده و هیچ ایرادی هم در کارش نیست.
من تا ديروز كي از اين غلطها ميكردم ؟!
نگه همین تو نبودی که دیروز میگفتی چون کلیفی بی گفته GoW از فلان قدر 360 استفاده میکنه؟یا اینکه همه تحلیلگرا معتقدن PS3 شانسی برای پیروزی نداره؟
 

Lich King

Administrator
Sep 22, 2005
5,901
نام
اشکان
من با اینکه Heavenly Sword خیلی روش مانوور میدادن و Hype زیادی هم ایجاد کرده بود و نتوسنت در حد اون همه مانوور ظاهر شه مشکلی ندارم،ولی این تقریبا مشکلی بود که اکثر بازیهای سری اول X360 هم داشتن.
این مشکل رو فقط launch title های 360 داشتن. شما نمی تونی بازی ای که یکسال بعد از عرضه یه کنسول ساخته می شه رو با بازی launch مقایسه کنی.

تمام بازی هایی که مایکروسافت روشون مانور داده و تبلیغات زیاد کرده به جز لانچ بازی های خوبی در اومدن. نمی گم بهترین بودن ولی توسنته بودن به مقدار زیاد طرفداراشونو راضی کنن.
 

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
این مشکل رو فقط launch title های 360 داشتن. شما نمی تونی بازی ای که یکسال بعد از عرضه یه کنسول ساخته می شه رو با بازی launch مقایسه کنی.
این مشکل،مشکل بازی نبوده که مربوط به زمان اومدن بازی شه،همون لانچ تایتل های های 360 هم بازیای خوبی بودن فقط مشکلشون این بود که در حد تبلیغات قبل اومدنشون نبودن بعضیاشون.و هیچ تضمینی نیست که دوباره همچین بازی ای نداشته باشیم،ولی چون تا اینجا نداشتیم منم گفتم:
ولی این تقریبا مشکلی بود که اکثر بازیهای سری اول X360 هم داشتن.
 

gamekhor2007

کاربر سایت
Jan 3, 2007
1,643
نام
رضا
من که زیاد به حرف این منتقدا و آینده نگرا کاری ندارم.مهم اینه که برای 360 بازی های خوبی داره میاد و در آینده هم خواهند اومد.در ضمن تا سال 2012 کی زنده کی مرده:laughing:
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
نگه همین تو نبودی که دیروز میگفتی چون کلیفی بی گفته GoW از فلان قدر 360 استفاده میکنه؟یا اینکه همه تحلیلگرا معتقدن PS3 شانسی برای پیروزی نداره؟

فقط اين تيكه را نقل قول ميكنم بقيه پستت حرف نداشت :biggrin1: حرف حق جواب نداره . كاش هميشه ميتونستي اينطوري برام جواب بدي .:cheesygri

ولي من كه خودم بارها گفتم اگه يادت باشه كه هميشه به عمل نگاه ميكنم نه چيزه ديگه .
و به پيشبيني ها هم هيچ توجهي نميكنم .

درمورد كليفي بي اگه دقت كني يكي اومد گفت كه اين بازي از 90 درصد كنسول استفاده كرده كه من در جواب اين را بهش گفتم و به درست يا نادرستش كاري نداشتم .

كلا اينه كه اينده چيزي نيست كه بشه به اين راحتي تحليل كرد مثلا بگي از مغز سوني و مايكروسافت چه ميگذره .و به مرور اين برتري مشخص ميشه .
 

TRUTH

کاربر سایت
Sep 7, 2006
538
حتی اگه 360 سوم بشه بازم اختلافش با ps3 نمیتونه زیاد باشه ولی من موندم چطوری این انالیزور به این نتیجه رسیده که 360 با اختلاف سوم میشه!!!

همه میدونن که قیمت یه فاکتور مهمه و 360 این فاکتور رو داره -درسته که ps3 ارزون میشه ولی 360 هم ارزون میشه و همیشه ارزونتر از ps3 هست!

در مورد بازی هم با توجه به اینکه بازار امریکا دستشه خیلی از بازی سازای امریکایی واسه بازی ساختن روش سرو دست میشکونن در صورتی که ps3 بیشتر فروشش رو تو ژاپن میکنه و بازی سازای امریکایی اونجا زیاد طرفدار ندارن پس میچسبن به 360!

تو ژاپن ps3 یه رقیب قوی داره و مردم اونجا هم به wii بیشتر اهمیت میدن ولی تو امریکا 360 داره یکه تازی میکنه و فروش بازی هاشم از همه بیشتره پس بازی سازا با 360 هستن و بازی بازا هم دنبال بازی سازا هستن

من فکر کنم تو این نسل هر کنسول یه منطقه رو مال خودش بکنه و ما یه کنسول جهانی نداریم (البته من با wii کاری ندارم و اون اصلا قابل مقایسه با اینا نیست و تو یه رده دیگه قرار داره)

پ.ن:من که کنسولم سوخته بازم تنها انتخابم 360 بازم!!! اخه ps3 بخرم چیکارش کنم؟
 

mohammd007

کاربر سایت
Sep 12, 2006
1,470
مشکل شما اینه که فرق بهترین کنسول و پر فروش ترین کنسول رو نمی دونید.
الان360بهترین کنسول هستش و بازی ها زیادی قراره براش بیاد.
اما الانps3 بدترن کنسول هستش اما فروشش با 360 زیاد فرقی نداره.(مراجعه به تاپیک امار فروش کنسول ها)
من یه بار دیگه توی همون تاپیک گفتم که ps3 داره بدون بازی باحال داره اینقدر می فروشه.یعنی حتی یه عنوان خیلی بزرگ ps3 هم نیومده.(مثل mgs&ff)اگه این بازی ها بیان تازه ps3 دارای بازی های خوبی می شه. اما خودتون می بینید که ps3 فقط با چند تا عنوان داره فروش می کنه.
در ضمن به یه چیز دیگه که اصلا توجه نمی شه اینه که شما فرق بازی خیلی خوب و کم طرفدار(در واقع شماره اول)مثل مس افکت.
و بازی خیلی خوب اما بسیار پر طرفدار را نمی دونید.مثل اکثر بازی های اینده ps3 که ادامه نسخه های قبلی هستن و خیلی طرفدار پروپا قرص دارن.
به نظر من برای این تحلیل ها نمیان بازی ها را لیست کنن و هر کدوم که بهتر بود را بگن پر فروش تره بلکه میان و با استفاده از امار گیری و پرطرفدار بودن بازی میزان فروش را می سنجد.
 

M3phisto

کاربر سایت
Jun 19, 2007
110
نام
اسفندیار
خوشم میاد از نینتندو:)
کنسولش ضعیف ترین سخت افزارو داره نسبت به 360 و PS3 ولی اوله برنده نهایی هم اون خواهد بود.واقعا چرا؟============>نواوری
کافیه یه ورژن جدید از MARIO بزنه تا همه لنگاشونو جمع کنن.یا حتی METROID PRIME ندیدید دو تاشون چه غوغایی کردن!صبر کنید تا سومی شم بیاد:-"
من دوستم امریکاست گفت اینجا وضع PS3 افتضاحه اونم فقط به خاطر قیمت بلوری!چون امریکایی حتی برای 20$ هم خودشونو تیکه پاره میکنن پس قیمت بلوری فقط برای ما زیاد نیست برای همه زیاده!
تازه بعد از اینکه بزرگترین کمپانی فیلم تو دنیا(PARAMOUNT PICTURES)اعلام کرد که فیلماشو رو HD-DVD میده بیرون دیگه امریکایی ها یه جورایی قید PS3 رو زدن.:laughing:
تازه میگفت هر کی 360ش ارور 3 چراغ بده کافیه بده مایکرو تا کنسولشو تعمیر کنن چون واسش حتما HEAT SINK میزارن
 

ajax

کاربر سایت
Jul 18, 2007
117
همه بچه هایی که اسم این بازی ( God Of War ) رو شنیدن فهمیدن بازی موفق چیه !؟
جالبه هر کی می خواد مقابل God Of War 3 اسم بازی رقیب رو نام ببره ، اسم چند بازی رو میاره ... :-"
مشخصه هیچ کدوم از xbox360 fan ها جرات ندارن سریه God of War رو با بازی های 360 مقایسه کنن ...
 

Punish3r

کاربر سایت
Feb 6, 2007
914
نام
JaVaD-Jey-Jey
همه بچه هایی که اسم این بازی ( God Of War ) رو شنیدن فهمیدن بازی موفق چیه !؟
جالبه هر کی می خواد مقابل God Of War 3 اسم بازی رقیب رو نام ببره ، اسم چند بازی رو میاره ... :-"
مشخصه هیچ کدوم از xbox360 fan ها جرات ندارن سریه God of War رو با بازی های 360 مقایسه کنن ...
تو اين نسل هيچ بازي بي رقيب نيست فقط يه بازي هست اونم اسمش Crysis ه كه فقط از نظر گرافيكي رقيب نداره .
شما اسم 100 بازي شاخ PS3 رو بگو منم 100 از 360 ميگم !!
اين عنوانهايي هم كه شما ميگيد با عنوانهايي كه ps3 داره در جهان از نظر طرفدار برابري ميكنه...به ظر من كه بالانس هستن...هيچ كودوم نسبت به اون يكي سر نيست
شما پست منو درست نخونديا !! من اصلا از برتري حرف نزدم گفتم اگه PS3 اينا رو داره 360 هم اينا رو داره !!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر