Bruce Starley استودیوی Naughty Dog رو ترک کرد.

NightKing

کاربر سایت
May 22, 2016
337
سلام
دقایقی پیش Bruce Starley یکی از کارگردانان استودیوی موفق Naughty Dog که در کارنامه ی خودش آثاری همچون Uncharted 2 و The Last of us رو داره در صفحه ی توییتر رسمی خود اعلام کرد که استدیوی Naughty Dog رو ترک کرده.
پیش از این اعلام شده بود که او روی ادامه ی عنوان The Last of Us سمتی نخواهد داشت.

Capture.jpg

cg6TuF

منبع : توییر Bruce Starley
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,423
نه مگه تو متن چیزی گفته ؟!
...
همچین میگه متن نخوندی اینا قرارداد میبندن چیزی نمیتونن از داخل استودیو تو فصای مجازی بگن معمولا تشکر میکنن و .. تمام اگه مشکلی هم باشه که بوده نمیاد بگه که

همون دیگه مشخص بود نخوندی ، از متنش مشخصه که هیچ مشکل مالی با ناتی داگ پیدا نکرده و کاملا ازشون راضی بود موقع رفتن ، ولی به احتمال زیاد میخواد استودیو خودش رو بزنه مث پاتریک دیسیلیه یا کوجیما پروداکشنز ...
از اول تا آخرش داره از ناتی داگ تعریف میکنه بعد شما میگی مشکلی بوده نمیگه :)):))
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
همون دیگه مشخص بود نخوندی ، از متنش مشخصه که هیچ مشکل مالی با ناتی داگ پیدا نکرده و کاملا ازشون راضی بود موقع رفتن ، ولی به احتمال زیاد میخواد استودیو خودش رو بزنه مث پاتریک دیسیلیه یا کوجیما پروداکشنز ...
از اول تا آخرش داره از ناتی داگ تعریف میکنه بعد شما میگی مشکلی بوده نمیگه :)):))
عزیز همین تازگی اتفاقا گیمفا خبر به مشکل خوردن امی هینینگ کار کرده بود که نمیدونم چرا اینجا نرفته ولی همون نسخه ۴ مثل این که تا نصفه با امی هینینگ میره جلو قرار بوده سم برادر نیتن نشناسن و درگیر شن با هم .. سونی از روند جلو رفتن و موفقیتش اطمینان نداشته و کنسل میکنه و دراکمن و بروس میاره تازه خبرش اومده اینم صدرصد مشکلی داشته که رفته
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
اینم متن دقیقش برای امی هینینگ

حالا به مراحل توسعه بازی در سال ۲۰۱۴ بازگردیم. مشکلات و مسائل متعددی در این سال در استودیو به وجود آمده است، از کمبود منابع مالی و نیروهای انسانی برای ساخت Uncharted 4 گرفته تا اختلافات داخلی میان تیم تحت هدایت ایمی هنیگ و مدیران ارشد استودیو ناتی داگ. جیسن شریر این مسائل را با عبارت “عدم وجود مدیریت منسجم” توصیف کرده است. همه این مسائل، به جدایی ایمی هنیگ در سال ۲۰۱۴ از ناتی داگ می‌انجامد. پس از این اتفاق، دستیاران ارشد و دیگر کسانی که زیردست او بودند نیز از کار خود استعفا می‌دهند. در واقع مدیران ناتی داگ اعتقاد داشته‌اند که پروژه Uncharted 4 تحت رهبری ایمی هنیگ به آن سمت و سویی که باید برود، نمی‌رود. آن‌ها اعتقاد داشته‌اند که دورنمای بازی اصلاً خوب به نظر نمی‌رسد. به همین علت آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که داستان بازی را عوض کنند و به این ترتیب ایمی هنیگ هم از سر نارضایتی از ناتی داگ جدا می‌شود. در کتاب آمده است:

“نیل دراکمن و بروس استارلی (Bruce Straley) دیگر با ایمی هنیگ توافق نداشتند. در اصل، میان آن‌ها اختلافات بنیادینی بر سر آن که سری Uncharted به کجا باید برود وجود داشت.”



حالا بعدا بروس هم مشخص میشه چی بوده جدا شده چون کسی که ۱۸ سال تو استودیو بوده و شب و روز با این نفرات و.. بیاد یکدفعه بگه میخوام جدا شم استودیو مستقل بزنم ؟! هیچ جدایی بدون مشکل نیست
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,423
اینم متن دقیقش برای امی هینینگ

حالا به مراحل توسعه بازی در سال ۲۰۱۴ بازگردیم. مشکلات و مسائل متعددی در این سال در استودیو به وجود آمده است، از کمبود منابع مالی و نیروهای انسانی برای ساخت Uncharted 4 گرفته تا اختلافات داخلی میان تیم تحت هدایت ایمی هنیگ و مدیران ارشد استودیو ناتی داگ. جیسن شریر این مسائل را با عبارت “عدم وجود مدیریت منسجم” توصیف کرده است. همه این مسائل، به جدایی ایمی هنیگ در سال ۲۰۱۴ از ناتی داگ می‌انجامد. پس از این اتفاق، دستیاران ارشد و دیگر کسانی که زیردست او بودند نیز از کار خود استعفا می‌دهند. در واقع مدیران ناتی داگ اعتقاد داشته‌اند که پروژه Uncharted 4 تحت رهبری ایمی هنیگ به آن سمت و سویی که باید برود، نمی‌رود. آن‌ها اعتقاد داشته‌اند که دورنمای بازی اصلاً خوب به نظر نمی‌رسد. به همین علت آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که داستان بازی را عوض کنند و به این ترتیب ایمی هنیگ هم از سر نارضایتی از ناتی داگ جدا می‌شود. در کتاب آمده است:

“نیل دراکمن و بروس استارلی (Bruce Straley) دیگر با ایمی هنیگ توافق نداشتند. در اصل، میان آن‌ها اختلافات بنیادینی بر سر آن که سری Uncharted به کجا باید برود وجود داشت.”



حالا بعدا بروس هم مشخص میشه چی بوده جدا شده چون کسی که ۱۸ سال تو استودیو بوده و شب و روز با این نفرات و.. بیاد یکدفعه بگه میخوام جدا شم استودیو مستقل بزنم ؟! هیچ جدایی بدون مشکل نیست

تو این قسمت متنش مشخصه که تصمیم شخصی و مختارانه بوده و ربطی به مسائل مالی یا چیزی نداشته
I’ve learned and grown so much from working with this incredible team. But after heading up three extremely demanding projects, and taking some extended time awayfrom the office, I found my energy focusing in other directions, and I slowly realized this was the signal that it’s time to move on.

جریان جدا شدن ایمی هنینگ هم من از IGN دنبال کردم و اصلا این چیزا رو ننوشته بود نمیدونم گیمفا از کجا اورده ، اگرم درست باشه دلیلی نمیبینم تشبیهش کنیم به جدا شدن بروس استرالی ، حداقل تا الان که هیچ اخبار خاصی نیمده در این مورد پس بهتره زود قضاوت نکنیم .
بنظرم اگه مشکلی در این حد باشه که کسی بخاطرش استعفا بده حتما خیلی واضح میگه ... از CIA که جدا نشده مخفی کاری کنه :|:| مث پاتریک دیسلیه که تو یکی از مصاحبه هاش راحت گفته بود من لوگو یوبیسافت رو تو مانیتور ببینم بالا میارم :D:D
 

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
تو این قسمت متنش مشخصه که تصمیم شخصی و مختارانه بوده و ربطی به مسائل مالی یا چیزی نداشته
I’ve learned and grown so much from working with this incredible team. But after heading up three extremely demanding projects, and taking some extended time awayfrom the office, I found my energy focusing in other directions, and I slowly realized this was the signal that it’s time to move on.

جریان جدا شدن ایمی هنینگ هم من از IGN دنبال کردم و اصلا این چیزا رو ننوشته بود نمیدونم گیمفا از کجا اورده ، اگرم درست باشه دلیلی نمیبینم تشبیهش کنیم به جدا شدن بروس استرالی ، حداقل تا الان که هیچ اخبار خاصی نیمده در این مورد پس بهتره زود قضاوت نکنیم .
بنظرم اگه مشکلی در این حد باشه که کسی بخاطرش استعفا بده حتما خیلی واضح میگه ... از CIA که جدا نشده مخفی کاری کنه :|:| مث پاتریک دیسلیه که تو یکی از مصاحبه هاش راحت گفته بود من لوگو یوبیسافت رو تو مانیتور ببینم بالا میارم :D:D
Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made: Amazon.co.uk: Jason Schreier: 9780062651235: Books
این کتابی هست که Jason Schreier نویسنده Kotaku نوشته. کتاب فوق العاده ایه. در مورد اینکه چرا Hennig راجب جزئیات خروجش از ND حرفی نزده، تو همین کتاب اومده:
When Hennig left, she signed a nondisparagement agreement with the studio that would prevent both her and Naughty Dog from making negative public comments about what had happened, according to people familiar with the arrangement. (Hennig declined to be interviewed for this book.)
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
این متن کامل بیانیه ای که رییس ND اوان ولز نوشته
Over the past few months, Bruce and I have been discussing his eventual return to Naughty Dog after his well-deserved break following Uncharted 4. As we talked about it more, it became clear that his time away led Bruce to realize it was time to move on from Naughty Dog, however hard of a decision that may be. Over the years Naughty Dog has had to part ways with many talented team members, and it’s always sad to see them go, but this one is particularly hard for me.

Bruce brought his passion and determination to Naughty Dog over eighteen years ago, starting out as a key member of the team working on Crash Team Racing, and then the Jak and Daxter series. He stepped up to co-art direct Uncharted: Drake’s Fortune and was so involved with all aspects of production that when it came time to kick off Uncharted 2: Among Thieves, he was given the Game Director role. He made it his stated goal that Uncharted 2 was going to win Game of the Year awards, and for the first time in Naughty Dog history, it did just that and the studio’s efforts were commended across the industry. But he wasn’t satisfied with achieving that goal – he wanted to build a franchise from scratch. He got that opportunity, and went on to co-direct The Last of Us which won an unprecedented number of Game of the Year awards and would further establish Naughty Dog’s reputation for quality.

Bruce’s drive for excellence and enthusiastic support for his teammates has helped shape the studio culture and will continue to have a lasting impact. For that alone, the entire team is grateful. And for me, I can attribute much of my own personal growth as a game developer to having worked alongside his amazing talent for more than twenty years. It's really crazy to think that much time has passed! And through it all, I’m even more fortunate to be able to count him as a friend.

Although I am sad to see him go, I couldn't be more excited to see what ideas Bruce is working on. We all wish him the best luck on his new endeavors.

Bruce, it’s been an honor. Thanks for everything - keep making it awesome
طبق متن خیلی از بروس تعریف کرده و گفته این جدایی نسبت به بقیه جدایی ها خیلی براش فرق داره و به شدت ناراحته و نشون میده به احتمال زیاد تصمیم شخصی بوده
در کل خبر خیلی بدی بود که بعد از 18 سال از زمان CTR تا الان بروس بره از ND . امیدوارم جاشو بتونن پر کنن
نیل دراکمن و خیلی از اعضای دیگه هم توییت کردن راجب رفتن بروس
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
تو این قسمت متنش مشخصه که تصمیم شخصی و مختارانه بوده و ربطی به مسائل مالی یا چیزی نداشته
I’ve learned and grown so much from working with this incredible team. But after heading up three extremely demanding projects, and taking some extended time awayfrom the office, I found my energy focusing in other directions, and I slowly realized this was the signal that it’s time to move on.

جریان جدا شدن ایمی هنینگ هم من از IGN دنبال کردم و اصلا این چیزا رو ننوشته بود نمیدونم گیمفا از کجا اورده ، اگرم درست باشه دلیلی نمیبینم تشبیهش کنیم به جدا شدن بروس استرالی ، حداقل تا الان که هیچ اخبار خاصی نیمده در این مورد پس بهتره زود قضاوت نکنیم .
بنظرم اگه مشکلی در این حد باشه که کسی بخاطرش استعفا بده حتما خیلی واضح میگه ... از CIA که جدا نشده مخفی کاری کنه :|:| مث پاتریک دیسلیه که تو یکی از مصاحبه هاش راحت گفته بود من لوگو یوبیسافت رو تو مانیتور ببینم بالا میارم :D:D
اون رفیقمون بگه ماست سفیده شما میگی نه من میدونم سیاهه احتمالااینا همه تحت قراردادن همینجوری الله بختکی نرفتن تو یک استودیو که بتونن درباره مایل استودیو صحبت کنن تو اون مقاله هم نوشته بوده امی هینینگ تحت قراردادی با سونی نمتونسته صحبت کنه حتی کوجیما تا قبل از ریلیز و بعد متال گیر هیچ صحبتی نکرد
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
اینم متن دقیقش برای امی هینینگ

حالا به مراحل توسعه بازی در سال ۲۰۱۴ بازگردیم. مشکلات و مسائل متعددی در این سال در استودیو به وجود آمده است، از کمبود منابع مالی و نیروهای انسانی برای ساخت Uncharted 4 گرفته تا اختلافات داخلی میان تیم تحت هدایت ایمی هنیگ و مدیران ارشد استودیو ناتی داگ. جیسن شریر این مسائل را با عبارت “عدم وجود مدیریت منسجم” توصیف کرده است. همه این مسائل، به جدایی ایمی هنیگ در سال ۲۰۱۴ از ناتی داگ می‌انجامد. پس از این اتفاق، دستیاران ارشد و دیگر کسانی که زیردست او بودند نیز از کار خود استعفا می‌دهند. در واقع مدیران ناتی داگ اعتقاد داشته‌اند که پروژه Uncharted 4 تحت رهبری ایمی هنیگ به آن سمت و سویی که باید برود، نمی‌رود. آن‌ها اعتقاد داشته‌اند که دورنمای بازی اصلاً خوب به نظر نمی‌رسد. به همین علت آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که داستان بازی را عوض کنند و به این ترتیب ایمی هنیگ هم از سر نارضایتی از ناتی داگ جدا می‌شود. در کتاب آمده است:

“نیل دراکمن و بروس استارلی (Bruce Straley) دیگر با ایمی هنیگ توافق نداشتند. در اصل، میان آن‌ها اختلافات بنیادینی بر سر آن که سری Uncharted به کجا باید برود وجود داشت.”



حالا بعدا بروس هم مشخص میشه چی بوده جدا شده چون کسی که ۱۸ سال تو استودیو بوده و شب و روز با این نفرات و.. بیاد یکدفعه بگه میخوام جدا شم استودیو مستقل بزنم ؟! هیچ جدایی بدون مشکل نیست
چیزی که میگم رو من خودم منبع رو نخوندم ولی...
توی گف ملت میگفتن توی کتاب Blood,Sweat,Pixels ، یه بخش هم مصاحبه ای با بروس بوده و اونجا توضیحاتی در مورد سختیه کار روی بازی AAA و اینا رو میگه!
اینجوری که ملت میگفتن با توجه به اون حرفا و استراحت یک ساله، قضیه مشکل داشتن با کسی نیست! قضیه فشار زیادیه که ساخت بازی AAA داره! مشکل اینه!

بعد تئوری توطعه برای کسی که 3بازی اخیری که کارگردانی کرده بازی سال شدن(و Left Behind هم که یه جورایی موفق ترین DLC بوده!) و تقریبا میشه گفت موفق ترین کارگردان دهه ی اخیر بوده، چیه دیگه:D خودش همه کارست! و از دست دادنش و به مشکل خوردن باهاش از خریت رده:-"

به هر حال نحوه جداییه بروس خیلی با جدایی هایی که اخیرا دیدیم فرق داره! نمیدونم چطور چنین برداشتی کردید!
---
دوستان این ویدیو از انچارتد henning رسمیت داره
اگه داره چرا نا الان نذاشتینش
دوستمون درست گفته بود سم قرار بود ویلیان بازی باشه صداشم فرق داشت که تو این تیزر میتونید بهش گوش بدید.....چه خوب که ساخته نشد :D
رسمیت داره، گذاشته هم شده! فقط حدود 4سال سر این قصیه از دنیا عقبی:-"
این تیزر شب لانچ PS4 پخش شد، همون شب اول Left Behind معرفی شد، بعدش این تیزر پخش شد:D
همون موقع هم مشخص بود صداپیشه سم کیه و احتمالا نقشش چیه و ...:-"
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
چیزی که میگم رو من خودم منبع رو نخوندم ولی...
توی گف ملت میگفتن توی کتاب Blood,Sweat,Pixels ، یه بخش هم مصاحبه ای با بروس بوده و اونجا توضیحاتی در مورد سختیه کار روی بازی AAA و اینا رو میگه!
اینجوری که ملت میگفتن با توجه به اون حرفا و استراحت یک ساله، قضیه مشکل داشتن با کسی نیست! قضیه فشار زیادیه که ساخت بازی AAA داره! مشکل اینه!

بعد تئوری توطعه برای کسی که 3بازی اخیری که کارگردانی کرده بازی سال شدن(و Left Behind هم که یه جورایی موفق ترین DLC بوده!) و تقریبا میشه گفت موفق ترین کارگردان دهه ی اخیر بوده، چیه دیگه:D خودش همه کارست! و از دست دادنش و به مشکل خوردن باهاش از خریت رده:-"

به هر حال نحوه جداییه بروس خیلی با جدایی هایی که اخیرا دیدیم فرق داره! نمیدونم چطور چنین برداشتی کردید!
---

رسمیت داره، گذاشته هم شده! فقط حدود 4سال سر این قصیه از دنیا عقبی:-"
این تیزر شب لانچ PS4 پخش شد، همون شب اول Left Behind معرفی شد، بعدش این تیزر پخش شد:D
همون موقع هم مشخص بود صداپیشه سم کیه و احتمالا نقشش چیه و ...:-"
ماه پشت ابر نمیمونه بلاخره بعدا درز پیدا میکنه چون بروس که نمیتونسته بیکار بشینه تو ناتی داگ الانم کل تیم ناتی داگ مشغول ساخت TLOU2 هستن و احتمالا تا 2019 هم مشغولن و فکرم نمیکنم نه سونی اون بودجه رو میزاره و نه اونقدر ناتی داگ اعضا داشته باشه که بخواد دو تا پروژه همزمان بره جلو الان مشخصه تمرکزشون رو TLOU 2
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
ماه پشت ابر نمیمونه بلاخره بعدا درز پیدا میکنه چون بروس که نمیتونسته بیکار بشینه تو ناتی داگ الانم کل تیم ناتی داگ مشغول ساخت TLOU2 هستن و احتمالا تا 2019 هم مشغولن و فکرم نمیکنم نه سونی اون بودجه رو میزاره و نه اونقدر ناتی داگ اعضا داشته باشه که بخواد دو تا پروژه همزمان بره جلو الان مشخصه تمرکزشون رو TLOU 2
ماه پشت ابر نیست:D ، دارید ماه رو میبرید پشت ابر:D

والله ND خیلی وقته که سیستمش رو دو پروژه همزمان کار کردنه:D از U2 ! :D
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
ماه پشت ابر نیست:D ، دارید ماه رو میبرید پشت ابر:D

والله ND خیلی وقته که سیستمش رو دو پروژه همزمان کار کردنه:D از U2 ! :D
میشه پروژه دومش به ما بکی بدونیم ؟! همون موقع که کار ساخت انچارتد اسپین اف تموم شد اعصاش گفتن کل تیم ناتی داگ تمرکزشون فقط روی Tlou 2 بعدم ببین با عقل جور در نمیاد یکی ۱۸ سال تو یک استودیو عمر گذرونده باشه بعد بگه اقا دیگه من فردا میخوام برم دمتون گرم یک متن احساسی هم بده خدانگهدار !! مگه قرار نبود بروس رو پروژه خودش کار کنه چیزی که مشخصه اون پروژه کنسل شده . تو راکستار هم این اتفاق افتاد لسلی بنز عمری توی راکستار گذاشته بود چون 2k حقش نداد از فروش GTA v رفت شکایت کرد و بعدم جدا شد ..
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
میشه پروژه دومش به ما بکی بدونیم ؟! همون موقع که کار ساخت انچارتد اسپین اف تموم شد اعصاش گفتن کل تیم ناتی داگ تمرکزشون فقط روی Tlou 2 بعدم ببین با عقل جور در نمیاد یکی ۱۸ سال تو یک استودیو عمر گذرونده باشه بعد بگه اقا دیگه من فردا میخوام برم دمتون گرم یک متن احساسی هم بده خدانگهدار !! مگه قرار نبود بروس رو پروژه خودش کار کنه چیزی که مشخصه اون پروژه کنسل شده . تو راکستار هم این اتفاق افتاد لسلی بنز عمری توی راکستار گذاشته بود چون 2k حقش نداد از فروش GTA v رفت شکایت کرد و بعدم جدا شد ..
الان پروژه ی دوم ND رو نمیدونم و بعید میدنم کسی غیر از اونایی که کار میکنند بدونند!
اما بعد از U2 یه تیم رفتن سراغ U3 و یه تیم TLOU، بعدش دوباره تیم U3رفتن سراغ U4 ...، که بعد کل برنامه ها بهم ریخت!:D
به هر حال یعنی ND رو دو پروژه کار میکرده! چیز عجیبی نیست! بحث اینم نیست سونی یا ND بودجه ش رو ندارن که چنین کاری کنند!

البته همین الانم ND روی TLOU2 و TLL کار میکردن!

حالا خود بروس هرچی از شرایط و چرا رفته کنار بگه، شما بگید نه دروغ میگه:D باشه دروغ میگه:D
من زنده، بروس زنده، شما هم زنده!:D میبینیم ماه پشت ابره یا جلوی ابره:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
خود ND گفته بود بعد ساخت uc4 بروس یه مدتی استراحت میکنه و بعد برمیگرده بازی خودش رو میسازه. و این حرف رو زمانی زد که TLoU2 معرفی شده بود و در حال ساخته. یعنی رسما ND تایید کرده دوتا پروژه دارن که البته نه عجیبه و نه جدید. موقع ساخت UC3 هم تیم دوم در حال ساخت TLoU بود.

حالا اینکه یه سری میان میگن نه اینطوری نبوده و اینا یحتمل به این علت هست که اخیرا مدیریت ND به این عزیزان سپرده شده و اطلاعاتی دارن که بقیه نمیدونن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر