Bioshock Infinite | PC [پست اول خوانده شود]

تذکر : تمام مسائل مربوط به داستان ، اتفاقات و مراحل بازی حتماً داخل تگ اسپویلر قرار داده شود. در غیر اینصورت برخورد خواهد شد

bioshock-infinite.jpg


Developer : Irational Games
Publisher : 2K Games
Gener : Sci-Fi FPS


کن لیواین شما را یاد چه چیزی می اندازد؟

اسلحه های عجیب وگیم پلی سریع Tribes: Vengeance ؟ یا خاطرات خوش وبدیعی که از Thief دارید؟

یا حتی دنیای مخوف و هوش مصنوعی مرموز System Shock ?

ویا مهمتر از همه اندرو رایان وافکار جاهطلبانه اش ؟ یا صدای سنگین گام های Big daddy ها؟

همه ی این ها گوشه ای از نبوغ این بازمانده از دوران طلایی بازیسازی است!

شاید Looking Glass نابود شده باشد یا حتی در بر مقطعی Irational میرفت تا در غولی به نام 2K حل شود اما

تفاوت KEN با بازیسازان Black Isle و Interply در اینجاست که Levine هیچ وقت تسلیم هیچ کس نشد.

نه تصمیم ناشران سودجو و نه حتی تسلیم Gamer هایی که مزاجشان دیگر نوآوری را هضم نمیکرد!

او BioShock را در جواب همه ی نامهربانی های این صنعت ساخت و باز هم موفق شد !

موفق شد تا سلیقه ی ساده شده ی ما را پس از سال ها دوری از دوران درخشان Looking glass ها تغییر دهد.

Icarus وعده داده شده ی Levine اینجاست!

Infinite نهایت Levine خواهد بود...



----------------------------

Infinite راوی انحطاط بشر از زاویه ای دیگر است.
آسمان های 1900 بستر وقوع همه چیز است.
بار دیگر لجام گسیختگی همیشگی انسان او را به ورطه ی نابودی خواهد کشاند.
و در این آسمان های منحط شمایید که برای نجات عشق خود منجر به تعیین همه چیز میشوید...
 
Last edited by a moderator:

Albis

کاربر سایت
Sep 11, 2008
1,764
دقیقا، گرافیک هنری بازی بسیار عالی بود، من همون اولای بازی تقریبا کپ کردم. بعضی از محیط هاشم که فوق العاده هست.

برای مثال یکیش همون جایی که کامستاک رو توش میکشیم، واقعا محیط دورش تو اون فضا عجیب و هنری بود. یه جای دیگش همون خونه Lady Comstock هست (یا موزه بود؟ یادم نمیاد دقیقا)
 

raminet

کاربر سایت
Jul 12, 2008
47
شما خوشت نیومده
گرافیک بازی کاملا هنری هست و وقتی یک بازی کاملا گرافیکش هنری هست معمولا به گرافیک فنی زیاد توجه نمیشه و بیشتر روی افکتا و جلوه های هنری بازی تمرکز میشه! در ضمن شما بازی رو روی حالت DX11 روی آخرین جزئیات اجرا کن ببین بده؟؟ گرافیکش قطعا جز بهترین گرافیکای هنری سال هست و اصلا قابل وصف نیست! این بستگی به سلیغه داره و حاظرم شرط ببندم شما که از گرافیک این بازی خوشت نیومده قطعا از گرافیک Dishonored و Borderlands 2 هم خوشت نیومده چون اونا هم همشون روی گرافیک هنری تمرکز داشتن!
نقدا رو نگاه کن ! از گرافیک هنری بازی خیلی تقدیر شده!
در مورد مصنوعی بودن دیوار و ... اینا همش برمیگرده به هنری بودن گرافیک!
به این عکس نگاه کن:
bioshock-infinite-gallery-1.jpg
اصلا Real نیست و ساختمونا خیلی فانتری و گل و گیاها خیلی هنری و با رنگای شاد ساخته شدن و اصلا کسی قصد ساختن گرافیک Real رو نداره توی این جور بازیا!
ولی حالا به اون حس و حالی که گرافیک هنری توی بازی بوجود میاره دقت کن!! اون مه جالب! این رنگای شاد که خیلی به دل آدم میشینه!

این دیگه چیز سلیغه ای هست! بازی مشکلی نداره!
اون دوتا بازی رو مجید جان بازی نکردم و خوشم نمیاد ازشون . گرافیک هنری نمیدونم منظورتون دقیقا چیه اما اگه محیط بازی و شاد بودن و مفرح بودن و مناظره اونو میگین که همه بازی ها دارن! تام رایدر 2013 تو یوتوب دیدم همش جلوه ویژه و هنری بود . هیتمن و کرایسیس و ... همینطور!
ضمنا بازی رو با dr11 و نهایت گرافیک بازی کردم اما واقعا بد بود گرافیکش!
گفتین: مصنوعی بودن اشیا و ... مربوط میشه به هنری بودن بازی! مجید جملت تو حلقم :d من میگم فیزیک اشیا و ادم ها و درختان و ... افتضاح ساخته شده بعد شما میگی مال هنری بودن !!! لازم شد یه عکس بگیرم بزارم امروز تا منظورم رو متوجه بشین. دست ادمه بصورت چند ضلعی ساخته شده ! درختان و گل ها همینطور! نزدیک بشین بشون میبینین واضح!
بازی های روی گوشی خودم باور کنید گرافیک بالاتری از این دارن ! میتونم حتی اسم ببرم براتون !
دیشب تا 4 بازی میکردم الیزابت رو نجات دادم و داریم مرتب فرار میکنیم باید بگم تا اینجای کار خوب نبود و غیر از یکم اولش که فکر کردم جذبم کرده و جالبه اما الان حس جالبی از بازی کردن ندارم ! یعنی برعکس فارکرای که هی دلم میخواست برم زود ادامه بدم اینو باید اعتراف کنم حسی بش ندارم .
نظره همه دوستان محترمه و به سلیقشون احترام میزارم اما واسه بنده بازی جالب نبوده تا اینجای کار !
 

shayan720

Ceiling Gazing
کاربر سایت
May 23, 2010
555
نام
شایان
اون دوتا بازی رو مجید جان بازی نکردم و خوشم نمیاد ازشون . گرافیک هنری نمیدونم منظورتون دقیقا چیه اما اگه محیط بازی و شاد بودن و مفرح بودن و مناظره اونو میگین که همه بازی ها دارن! تام رایدر 2013 تو یوتوب دیدم همش جلوه ویژه و هنری بود . هیتمن و کرایسیس و ... همینطور!
ضمنا بازی رو با dr11 و نهایت گرافیک بازی کردم اما واقعا بد بود گرافیکش!
دیشب تا 4 بازی میکردم الیزابت رو نجات دادم و داریم مرتب فرار میکنیم باید بگم تا اینجای کار خوب نبود و غیر از یکم اولش که فکر کردم جذبم کرده و جالبه اما الان حس جالبی از بازی کردن ندارم ! یعنی برعکس فارکرای که هی دلم میخواست برم زود ادامه بدم اینو باید اعتراف کنم حسی بش ندارم .
نظره همه دوستان محترمه و به سلیقشون احترام میزارم اما واسه بنده بازی جالب نبوده تا اینجای کار !

این بازی هایی که شما نام بردین بیشتر رو گرافیک فنی تمرکز داشتن تا هنری.
گرافیک هنری مثل یه نقاشی میمونه ولی گرافیک فنی مثل یه عکس.
گیم پلی بازی هم حرف شما درسته، به خوبی نسخه اول نیست ولی داستان بازی همه چیو جبران میکنه;)
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,391
نام
Majid
اون دوتا بازی رو مجید جان بازی نکردم و خوشم نمیاد ازشون . گرافیک هنری نمیدونم منظورتون دقیقا چیه اما اگه محیط بازی و شاد بودن و مفرح بودن و مناظره اونو میگین که همه بازی ها دارن! تام رایدر 2013 تو یوتوب دیدم همش جلوه ویژه و هنری بود . هیتمن و کرایسیس و ... همینطور!
ضمنا بازی رو با dr11 و نهایت گرافیک بازی کردم اما واقعا بد بود گرافیکش!
گفتین: مصنوعی بودن اشیا و ... مربوط میشه به هنری بودن بازی! مجید جملت تو حلقم :d من میگم فیزیک اشیا و ادم ها و درختان و ... افتضاح ساخته شده بعد شما میگی مال هنری بودن !!! لازم شد یه عکس بگیرم بزارم امروز تا منظورم رو متوجه بشین. دست ادمه بصورت چند ضلعی ساخته شده ! درختان و گل ها همینطور! نزدیک بشین بشون میبینین واضح!
بازی های روی گوشی خودم باور کنید گرافیک بالاتری از این دارن ! میتونم حتی اسم ببرم براتون !
دیشب تا 4 بازی میکردم الیزابت رو نجات دادم و داریم مرتب فرار میکنیم باید بگم تا اینجای کار خوب نبود و غیر از یکم اولش که فکر کردم جذبم کرده و جالبه اما الان حس جالبی از بازی کردن ندارم ! یعنی برعکس فارکرای که هی دلم میخواست برم زود ادامه بدم اینو باید اعتراف کنم حسی بش ندارم .
نظره همه دوستان محترمه و به سلیقشون احترام میزارم اما واسه بنده بازی جالب نبوده تا اینجای کار !
بله درسته! من حرفمو پس نمیگرم! وقتی شی مصنوعیه و حالت طبیعی نداره و بصورت هنری و مثل یک نقاشی درست شده میشه گرافیک هنری!
مهم اینجاست که درکت از گرافیک فقط Real بودنه! ولی گرافیک اون جلوه ویژه و بصری ایه که بوجود میاد و نورپردازی و ... نه واقعی بودن اشیا..!! اون بازی هایی که گفتی همشون حالتت Real داشتن و هیچ کدوم گرافیک فول هنری نبودن! کافیه فقط بری Borderlands 2 بازی کنی میبینی! اون گرافیکش کاملا هنری و Cell Shade هست و مطمئنن بعد 5 دقیقه Uninstall ـش میکنی چون از این نوع گرافیک خوشت نمیاد! وگرنه گرافیک بازی ها کم نیست!
در مورد تکون نخوردن دهان و ... هم بگم اونا ربطی به گرافیک بازی نداره و به انیمیشن ربطی پیدا میکنه!

یک کلام ... هرکی از یک چیزی بدش میاد فکر میکنه اون چیز واقعا بده در صورتی که همون چیز خودش کلی طرفدار داره و به سلیغه طرف مربوطه! الان شما هم از گرافیک هنری خوشت نمیاد... وگرنه گرافیک مشکلی نداره! هرچیم با خودت کلنجار بری نمیتونی برا خودت خوب جلوه بدی چون سلیغت اینطوریه! انسان کلا اینطوریه:D
 

arkimand

کاربر سایت
Jul 19, 2012
97
نام
ایمان
خب دوستان همه حرفارو زدن در مورد گرافیک بازی ولی تو یه چیزی که شما گفتید مشکل دارم .
کاری به بازی های دیگه که گفتید ندارم ولی اخه کرایسیس ؟!!!!! از کجا اینو پیدا کردی واسه گرافیک هنری ؟! :Dهرجا میری می گن بازی بهترین گرافیک فنی رو داره ! نه هنری :D
 

raminet

کاربر سایت
Jul 12, 2008
47
بله درسته! من حرفمو پس نمیگرم! وقتی شی مصنوعیه و حالت طبیعی نداره و بصورت هنری و مثل یک نقاشی درست شده میشه گرافیک هنری!
مهم اینجاست که درکت از گرافیک فقط Real بودنه! ولی گرافیک اون جلوه ویژه و بصری ایه که بوجود میاد و نورپردازی و ... نه واقعی بودن اشیا..!! اون بازی هایی که گفتی همشون حالتت Real داشتن و هیچ کدوم گرافیک فول هنری نبودن! کافیه فقط بری Borderlands 2 بازی کنی میبینی! اون گرافیکش کاملا هنری و Cell Shade هست و مطمئنن بعد 5 دقیقه Uninstall ـش میکنی چون از این نوع گرافیک خوشت نمیاد! وگرنه گرافیک بازی ها کم نیست!
در مورد تکون نخوردن دهان و ... هم بگم اونا ربطی به گرافیک بازی نداره و به انیمیشن ربطی پیدا میکنه!

یک کلام ... هرکی از یک چیزی بدش میاد فکر میکنه اون چیز واقعا بده در صورتی که همون چیز خودش کلی طرفدار داره و به سلیغه طرف مربوطه! الان شما هم از گرافیک هنری خوشت نمیاد... وگرنه گرافیک مشکلی نداره! هرچیم با خودت کلنجار بری نمیتونی برا خودت خوب جلوه بدی چون سلیغت اینطوریه! انسان کلا اینطوریه:D
حرفت تا حدودی درسته و قبول میکنم مجید جان :)

- - -ویرایش - - -

خب دوستان همه حرفارو زدن در مورد گرافیک بازی ولی تو یه چیزی که شما گفتید مشکل دارم .
کاری به بازی های دیگه که گفتید ندارم ولی اخه کرایسیس ؟!!!!! از کجا اینو پیدا کردی واسه گرافیک هنری ؟! :Dهرجا میری می گن بازی بهترین گرافیک فنی رو داره ! نه هنری :D
خب شما لطف کن و تعریف گرافیک هنری رو برای من و بقیه بگو؟ چون جدی دارم با این موضوع به مشکل بر میخورم ! هنری منظور مگه محیط و نور و سایه و افکت آب و ... نیست؟!!!
 

masoudy

کاربر سایت
Feb 18, 2008
23
من بازی رو چند وقته گرفتم امروز تازه نصب کردم و تا چند مرحله بازی کردم
واقعا ناامید شدم ازش.نسخه های 1 و 2 بازی خیلی عالی تر بود
بچه ها یک چیزی یاد گرفتن به اسم گرافیک هنری که میان اینجا به رخ هم می کشن ولی تکسچر های بازی خوب نیست.سبک و سیاقشم که از دو نسخه قبل کمی فاصله گرفته.واقعا نا امیدم کرد.در ضمن کسی داره راجع به این بازی حرف می زنه که تقریبا تمام نسخه کامپیوتری گیم های موجود رو از 10 سال پیش تا الان بازی کرده و آرشیو بزرگی رو داره
در ضمن لذت بازی هایی مثل Dishonored و Borderlands 1&2 یا Kingdoms of Amalur Reckoning خیلی خیلی بیشتر از این نسخه از بازی بود برای من.ولی در کل هر کس سلیقه ای داره که در جای خودش محترمه...........
 

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
بچه ها یک چیزی یاد گرفتن به اسم گرافیک هنری که میان اینجا به رخ هم می کشن
گرافیک هنری به عمق و کیفیت فنی بافت ربطی نداره
بازی بله من به شخصه نسخه اول رو خیلی بیشتر دوست داشتم چون هم جو گیرا تری داشت هم تاریک تر بود
در ضمن لذت بازی هایی مثل Dishonored و Borderlands 1&2 یا Kingdoms of Amalur Reckoning خیلی خیلی بیشتر از این نسخه از بازی بود
اما از نظر لذت این بازی انکار ناپذیره!هیجان و سرعت بالا،صداگذاری و .... عالی کار شده.الیزابت هرچند بعضی مواقع خرمگس میشه رو اعصاب میره با آیتم دادنش اما واقعا یکی از بهترین NPC های اخیره (از اینتراکتیو بودنش و انیمیشن ها گرفته تا هوش در مبارزه)
هرچند اول آخر سلیقه حرف میزنه ;) اما با عنوانی ضعیف هم روبرو نیستیم!تغییرات برای عده ای خوش نبود به اون صورت اما بازهم هیجان بی نظیری داره
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,293
نام
Afshin
کلاً اگه با گرافیک بازی حال نمی‌کنید، واقعاً باید ناراحت باشید، چون من خیلــی حال کردم باهاش و شدیداً هم لذت بردم. ولی شما لذت نمی‌برید :d
در ضمن گرافیک تکنیکی بازی هم خوبه، این طور نیست که گرافیک تکنیکی تعطیل باشه و فقط از نظر هنری خوب باشه! یه بازی‌ای مثل Darksiders این طور هست.
در کل اگه بازی واستون شاهکار نیست، جای ناراحتی داره، چون لذتی رو که ما از بازی بردیم، شما نمی‌برید.
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
من بازی رو چند وقته گرفتم امروز تازه نصب کردم و تا چند مرحله بازی کردم
واقعا ناامید شدم ازش.نسخه های 1 و 2 بازی خیلی عالی تر بود
بچه ها یک چیزی یاد گرفتن به اسم گرافیک هنری که میان اینجا به رخ هم می کشن ولی تکسچر های بازی خوب نیست.سبک و سیاقشم که از دو نسخه قبل کمی فاصله گرفته.واقعا نا امیدم کرد.در ضمن کسی داره راجع به این بازی حرف می زنه که تقریبا تمام نسخه کامپیوتری گیم های موجود رو از 10 سال پیش تا الان بازی کرده و آرشیو بزرگی رو داره
در ضمن لذت بازی هایی مثل Dishonored و Borderlands 1&2 یا Kingdoms of Amalur Reckoning خیلی خیلی بیشتر از این نسخه از بازی بود برای من.ولی در کل هر کس سلیقه ای داره که در جای خودش محترمه...........
تکسچر ربطی به گرافیک هنری نداره،مربوط به گرافیک فنی هست.شما هم اگه تمام تنظیمات نسخه PC روی آخرین حد خودش ببرین می بینین که گرافیک بازی فوق العاده هست
نکته مثبت این بازی هم بیشتر داستانش هست پس به نظر من اگه یکبار تا آخر داستانش رو دنبال کنید می فهمید که چه بازی شاهکاری هست(لااقل از نسخه دوم خیلی بهتر هست)
 

Albis

کاربر سایت
Sep 11, 2008
1,764
چند تا پارادوکس و سوال پیش اومده که توی بلاگ هم مطرح کردم و کسی جواب نداد.

اگه کسی میتونه جواب بده بسم الله.


چون کامستاک دیگه نیست بعد مردن بوکری که غسلو پذیرفته، در نتیجه الیزابتی هم نیست. کلمبیایی هم نیست. در اینصورت همین تصمیم باعث میشه که روی زندگی کل مردم کلمبیا و کنگره آمریکا که به کامستاک دستور دادند برگرده به مرزهای آمریکا و ... هم تاثیر میذاره. انگار اونا اصلا همچین چیزی رو نمیدونند. با توجه به همین سفر های بین بعدی، بوکری که میمیره در آخر همه چی یادشه دیگه، هم میدونه آنا کیه هم میدونه الیزابت کیه و ... پس این یعنی اون بوکری که هیچوقت غسل نکرد و دخترشو نفروخت دیگه هیچ کدوم از اون اتفاقات یادش نمیمونه (یا اصلا هیچکدوم از اونا اتفاق نیفتاده!)
حالا مسئله اصلی اینجاس. الان تکلیف لوتسی ها چی میشه؟ اونا دستگاهشونو اختراع میکنند؟ اونا چی اونام چیزی از ماجرات بایوشوک یادشون هست یا نه ؟ از کجا معلوم اینبار که این سایفون رو اختراع کردند، اینبار به یکی دیگه ندن و یه شهر دیگه نره هوا، البته اونموقع کسی دیگه دنبال الیزابت یا همون آنا نیستش ولی قبلا گفتیم که لوتسی ها توی همه زمان ها و مکان ها هستند. پس یعنی هم تو گذشته هستند هم تو آینده. پس میدونستند که اون بوکری که خودشون فرستادند نیویورک دقیقا قراره بمیره. با این حساب همه اینا یادشون میره؟
یکم این قضیه واسه من پارادوکس داره.
بهتر نبود به جای اینکه بوکر رو بکشند یه جورایی لوتسی ها رو از بین میبردن؟ اون موقع دیگه کسی نبود که دستگاهی اختراع کنه که کامستاک باهاش آینده رو ببینه و اسم خودشو پیامبر بذاره. اونموقع دیگه کامستاک خودش میتونست بچه دار شه و اصلا دیگه کلمبیا به وحود نمی اومد و شاید توی هر دو تا جهانی که یکی کامستاکه و دیگری بوکر، آنا هم توی جفتشون باشه.


یه پارادوکس دیگه اینه که ما کامستاک رو کشتیم، از همه جهان ها پاکش کردیم.
اگه کامستاک نباشه، دیگه کسی نیست که به فینک بگه که سایفون رو خراب کنه تا لوتسی ها بمیرند.
در اینصورت لوتسی ها هیچوقت توی همه زمان ها و مکان ها پخش نمیشوند.
اما در حال حاضر و قبل کشتن کامستاک یا بوکر توی اون غسل اونا توی همه زمان ها و مکان ها و توی همه دنیا ها هستند.
پس اگه ما کامستاک رو بکشیم، یعنی دیگه اونا نیستند. این خودش با چیزی که بازی میگه پارادوکس بزرگیه.
+ از کجا معلوم سایفون رو که ساختند ندن یکی دیگه استفاده کنه و ...

حالا راه حلش اینه که با پاک کردن لوتسی ها از همه جهان ها دیگه این پارادوکس هم به وجود نمی آد، اونموقع کامستاکی که غسلو قبول میکنه هم هیچوقت کلمبیا رو نمیسازه و هیچوقت آینده رو نمیبینه، و به خودش هم پیامبر نمیگه.
اگه صاحب دختری به نام آنا شه میتونه اونو با محبت بزرگ کنه و دیگه هیچوقت قمار نمیکنه و تو قرض نمیفته و بعد غسل به کلی یه آدم پاک میشه. اینطوری آنا خوشحال تر نبود؟


تا اینکه الان بوکری که غسل نکرده و همچنان قمار کرده و تو قرضه پدرش باشه؟ با اینکه اونو نمی فروشه اما همچنان قرض هاشو از کجاش میاره؟ از کجا معلوم اگه قصدش واسه فروش بچه بود مجبور نشه به یکی دیگه بفروشه ؟ (که این احتمالش کمه)
با این حساب آنا هم از داشتن پدری که پولی در بساط نداره و توی جنگ ها کلی آدم کشته خوشحال تره یا حالت اول؟ الیزابت هم اینو باید میدونست.
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
چند تا پارادوکس و سوال پیش اومده که توی بلاگ هم مطرح کردم و کسی جواب نداد.

اگه کسی میتونه جواب بده بسم الله.


چون کامستاک دیگه نیست بعد مردن بوکری که غسلو پذیرفته، در نتیجه الیزابتی هم نیست. کلمبیایی هم نیست. در اینصورت همین تصمیم باعث میشه که روی زندگی کل مردم کلمبیا و کنگره آمریکا که به کامستاک دستور دادند برگرده به مرزهای آمریکا و ... هم تاثیر میذاره. انگار اونا اصلا همچین چیزی رو نمیدونند. با توجه به همین سفر های بین بعدی، بوکری که میمیره در آخر همه چی یادشه دیگه، هم میدونه آنا کیه هم میدونه الیزابت کیه و ... پس این یعنی اون بوکری که هیچوقت غسل نکرد و دخترشو نفروخت دیگه هیچ کدوم از اون اتفاقات یادش نمیمونه (یا اصلا هیچکدوم از اونا اتفاق نیفتاده!)
حالا مسئله اصلی اینجاس. الان تکلیف لوتسی ها چی میشه؟ اونا دستگاهشونو اختراع میکنند؟ اونا چی اونام چیزی از ماجرات بایوشوک یادشون هست یا نه ؟ از کجا معلوم اینبار که این سایفون رو اختراع کردند، اینبار به یکی دیگه ندن و یه شهر دیگه نره هوا، البته اونموقع کسی دیگه دنبال الیزابت یا همون آنا نیستش ولی قبلا گفتیم که لوتسی ها توی همه زمان ها و مکان ها هستند. پس یعنی هم تو گذشته هستند هم تو آینده. پس میدونستند که اون بوکری که خودشون فرستادند نیویورک دقیقا قراره بمیره. با این حساب همه اینا یادشون میره؟
یکم این قضیه واسه من پارادوکس داره.
بهتر نبود به جای اینکه بوکر رو بکشند یه جورایی لوتسی ها رو از بین میبردن؟ اون موقع دیگه کسی نبود که دستگاهی اختراع کنه که کامستاک باهاش آینده رو ببینه و اسم خودشو پیامبر بذاره. اونموقع دیگه کامستاک خودش میتونست بچه دار شه و اصلا دیگه کلمبیا به وحود نمی اومد و شاید توی هر دو تا جهانی که یکی کامستاکه و دیگری بوکر، آنا هم توی جفتشون باشه.


یه پارادوکس دیگه اینه که ما کامستاک رو کشتیم، از همه جهان ها پاکش کردیم.
اگه کامستاک نباشه، دیگه کسی نیست که به فینک بگه که سایفون رو خراب کنه تا لوتسی ها بمیرند.
در اینصورت لوتسی ها هیچوقت توی همه زمان ها و مکان ها پخش نمیشوند.
اما در حال حاضر و قبل کشتن کامستاک یا بوکر توی اون غسل اونا توی همه زمان ها و مکان ها و توی همه دنیا ها هستند.
پس اگه ما کامستاک رو بکشیم، یعنی دیگه اونا نیستند. این خودش با چیزی که بازی میگه پارادوکس بزرگیه.
+ از کجا معلوم سایفون رو که ساختند ندن یکی دیگه استفاده کنه و ...

حالا راه حلش اینه که با پاک کردن لوتسی ها از همه جهان ها دیگه این پارادوکس هم به وجود نمی آد، اونموقع کامستاکی که غسلو قبول میکنه هم هیچوقت کلمبیا رو نمیسازه و هیچوقت آینده رو نمیبینه، و به خودش هم پیامبر نمیگه.
اگه صاحب دختری به نام آنا شه میتونه اونو با محبت بزرگ کنه و دیگه هیچوقت قمار نمیکنه و تو قرض نمیفته و بعد غسل به کلی یه آدم پاک میشه. اینطوری آنا خوشحال تر نبود؟


تا اینکه الان بوکری که غسل نکرده و همچنان قمار کرده و تو قرضه پدرش باشه؟ با اینکه اونو نمی فروشه اما همچنان قرض هاشو از کجاش میاره؟ از کجا معلوم اگه قصدش واسه فروش بچه بود مجبور نشه به یکی دیگه بفروشه ؟ (که این احتمالش کمه)
با این حساب آنا هم از داشتن پدری که پولی در بساط نداره و توی جنگ ها کلی آدم کشته خوشحال تره یا حالت اول؟ الیزابت هم اینو باید میدونست.

سوالای جالبی کردی که به نظرم اکثرشون جوابش رو خودت دادی !
اول که بوکرهای زیادی پیاپی به کلومبیا امده بودند تا این مشکل رو حل کنن که اخر شد ! شما اولین بوکری نیستی . اگر توجه کنی پس از پایان بازی یک صحنه هست که نشون میده یک بوکری توی یک دنیای هست که انا رو انگاری نفروخته - این نشون میده که اون دنیا زندگی عادی دارن و هیچوقت کامستاکی نبوده که بیاد و انا رو بدزده .
در این صورت تکلیف لوتسها هیچ ! کامستاکی نبوده که بیاد بهشون پول بده و سرمایه گزاری کنه که همچین دستگاهی رو بسازن. اما در مورده ادامه سوالت باید گفت اسم بازی Infinite نام گزاری شده . بینهایت امکانات هست که میتونه اتفاق بیفه و شما میتونی راجع بهش فکر کنی ولی دلیلی نیست که صرفا غلط باشه یا نباشه اما در اساس صحنه اخر که توضیح دادم میشه یک theory داد که یک دنیایی هم هست که هیچ چیزی توش اتفاق نیفتاده ! انا و بوکر زندگی معمولی داشتن. لوتسها هم هیچ ! انگاری که دنیای خودمون هست .!!!!!

به نظرم من لوتسها رو نمیشه گشت - دلیلش هم این هست که کله قدرت الیزابت توی monument island بود که که در صحنه اخر بازی وقتی songbird نابودش میکنه الیزابت کله قدرتش رو به دست میاره و میتونه همچی رو ببینه . قبل از اون نه الیزابت و نه بوکر خبر داشتن که لوتسها داشتن چه کاری رو میکردن . به هر حال لوتسها هم کاره بدی رو نکردن . کامستاک بهشون خیانت کرد و اونها مدتها بود که سعی داشتن این قضیه رو حل کن !

و صد البته اینکه لوتسها میدونستند اخر و اول قضیه چی هست . فقط بایستی تلاش میکردن و ازمایش میکردن تا اتفاق بیفته ! برای همین تعداده زیادی سره نخ توی بازی هست که نشون میده همه چیز بارها و بارها قبلا دوباره و دوباره اتفاق افتاده و لوتسها هم میدونستند . و برای همین هست که انتخابها توی بازی تاثیری نداره . . پایان برای این ماجرا یکی هست.


در مورده این مسعله ای که هم مطرح کردی در مورده کامستاک و غسلش ... بازم تعوری که دادی قابل توجه هست اما باز همیشه جواب تکمیلی برای این بازی نیست. باید به جدول زمانی این بازی نگاه کنی که تا جواب این سوالات رو حدودی بگیری.
حرفت تا حدودی درسته و قبول میکنم مجید جان :)

- - -ویرایش - - -


خب شما لطف کن و تعریف گرافیک هنری رو برای من و بقیه بگو؟ چون جدی دارم با این موضوع به مشکل بر میخورم ! هنری منظور مگه محیط و نور و سایه و افکت آب و ... نیست؟!!!

گرافیک هنری چند شاخه هست :
مربوط میشه به مجموعه الهاماتی که با برگرفتن از تاریخ و سمبلهای دینی - علمی - ادبیاتی در بازی تاثیر گزاشته شده. مربوط میشه به ضرافط طراحی اشکال بازی ( شکل و نوع و حسی که به شما میدن ) - اگر شما رو یاده چیزی میندازن. بر فرض مثال زمانی که از ساحل بازی پس از فرار از دست songbird بلند میشن کافی هست به ساحل نگاه کنی . اهنگی که نواخته میشه یا نوع fashion و لباس و مردم. یا زمانی که اولین بار توی جای کلیسا مانند بیدار میشی جلوی 3 مجسمه . هر مجسمه داره به یک فلسفه تاریخی نگاه میکنه.

بخش از گرافیک هنری مربوط میشه به رنگهای استفاده شده. هر رنگی در هنر و در واقعیت حس خاصی رو به تصویر میده . اگر توجه کنی مجموعه رنگهای استفاده شده بین bioshock اصلی و infinite هم خونی داره . برای همین هست که نظر دنیای بازی حتی اشنا هم میزنه. بر فرض مثال هر قسمت از بازی یک تم رنگی خاصی رو داره . اگر وارد خونه متروکه ای میشن تم بازی خاکستری میشه و به شما حس متروکه بودن رو میده . اما بیس بازی ابی روشن هست .

بخش دیگر از گرافیک هنری حتی مربوط به همخونی دیالوگها و گرافیک بازی میشه. منظور Model هایی هست که توی بازی هستن . برفرض مثال ساختمونها - اینکه از چه تاریخی برگفته شدن - صحبتهای اغازین بازی توی جای کلیسا مانند و محیط بازی اینکه با شمع پر شده و ... .

اینها همه مربوط میشه به گرافیک هنری دوسته من .

نور و سایه و افکت اب و ... بخش تکنیکی هست به اصطلاح !!!!
این مورد توی خوده بازیهای دیگه هم مثل far cry صدق میکنه . هرچند که نظر هر شخصی توی فروم برای من با اهمیت هست اما به نظرم من نظرها وقتی واقعی هست که با اطلاعات بیان بشه و انصاف هم باشه !
اینطوری Far cry 3 هم در قبال Crysis اشغالی نیست اما از نظر هنری به نظرم Far Cry جلوتره ( لول )
در کل منظور اینکه بازی bioshock شاید تکنیکهای برجسته خاصی توش نباشه ( که البته هست اما با سطوح متفاوت ) اما این نیست که سازنده های ناتوان باشن . این هست که هر بازی متناسب با نیازهاش هست. بازی bioshock بازی هست که بیشتر بر تجربه gameplay و بیان فوق العاده داستان از طریق art presentation داره .
همینطور که بازی مثل metro last light در مقابل سعی داره داستان رو با یک گرافیک واقعی گرانه نمایش بده تا حس سیاه و دراور و تاریک دنیای اخرالزمانی توش باشه . ما وقتی میتونیم اون حس رو داشته باشیم که طبیعتا دنیای بازی واقعی به نظر برسه .
اما خب در Bisohcok چنین چیزی لازم نیست. سعی شده با بازی با رنگها و reference ها به بازیباز چیزهای دیگره رو بگه. حتی اینکه حس غیر واقعی بده.!



من بازی رو چند وقته گرفتم امروز تازه نصب کردم و تا چند مرحله بازی کردم
واقعا ناامید شدم ازش.نسخه های 1 و 2 بازی خیلی عالی تر بود
بچه ها یک چیزی یاد گرفتن به اسم گرافیک هنری که میان اینجا به رخ هم می کشن ولی تکسچر های بازی خوب نیست.سبک و سیاقشم که از دو نسخه قبل کمی فاصله گرفته.واقعا نا امیدم کرد.در ضمن کسی داره راجع به این بازی حرف می زنه که تقریبا تمام نسخه کامپیوتری گیم های موجود رو از 10 سال پیش تا الان بازی کرده و آرشیو بزرگی رو داره
در ضمن لذت بازی هایی مثل Dishonored و Borderlands 1&2 یا Kingdoms of Amalur Reckoning خیلی خیلی بیشتر از این نسخه از بازی بود برای من.ولی در کل هر کس سلیقه ای داره که در جای خودش محترمه...........

نسخه 2 که بزار کنار عزیز !!!!!! اصلا خوده بچه های bioshock اصلی نساختنش !
اگر شما از گرافیک هنری اطلاع داره به جای اینکه بگی "بچه ها یک چیزی یاد گرفتن به اسم گرافیک هنری که میان اینجا به رخ هم می کشن ولی تکسچر های بازی خوب نیست." بهتره جاش بیای توضیح بدی یعنی چی که ما بفهمیم ؟؟؟
دوسته من یعنی چی کسی داره حرف میزنه که ارشیو 10 ساله داره ! ما اینجا همه برابریم و دوستیم اومدیم دوتا چیز یاد بگیریم ! دلیل نمیشه که !
بد شما میگی Kingdoms of Amalur Reckoning لذتش بیشتر بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:|
سلیقه همه محترمه بله ولی انصاف و اطلاعات هم داشته باشید بد نیست !
 

masoudy

کاربر سایت
Feb 18, 2008
23
سوالای جالبی کردی که به نظرم اکثرشون جوابش رو خودت دادی !
اول که بوکرهای زیادی پیاپی به کلومبیا امده بودند تا این مشکل رو حل کنن که اخر شد ! شما اولین بوکری نیستی . اگر توجه کنی پس از پایان بازی یک صحنه هست که نشون میده یک بوکری توی یک دنیای هست که انا رو انگاری نفروخته - این نشون میده که اون دنیا زندگی عادی دارن و هیچوقت کامستاکی نبوده که بیاد و انا رو بدزده .
در این صورت تکلیف لوتسها هیچ ! کامستاکی نبوده که بیاد بهشون پول بده و سرمایه گزاری کنه که همچین دستگاهی رو بسازن. اما در مورده ادامه سوالت باید گفت اسم بازی Infinite نام گزاری شده . بینهایت امکانات هست که میتونه اتفاق بیفه و شما میتونی راجع بهش فکر کنی ولی دلیلی نیست که صرفا غلط باشه یا نباشه اما در اساس صحنه اخر که توضیح دادم میشه یک theory داد که یک دنیایی هم هست که هیچ چیزی توش اتفاق نیفتاده ! انا و بوکر زندگی معمولی داشتن. لوتسها هم هیچ ! انگاری که دنیای خودمون هست .!!!!!

به نظرم من لوتسها رو نمیشه گشت - دلیلش هم این هست که کله قدرت الیزابت توی monument island بود که که در صحنه اخر بازی وقتی songbird نابودش میکنه الیزابت کله قدرتش رو به دست میاره و میتونه همچی رو ببینه . قبل از اون نه الیزابت و نه بوکر خبر داشتن که لوتسها داشتن چه کاری رو میکردن . به هر حال لوتسها هم کاره بدی رو نکردن . کامستاک بهشون خیانت کرد و اونها مدتها بود که سعی داشتن این قضیه رو حل کن !

و صد البته اینکه لوتسها میدونستند اخر و اول قضیه چی هست . فقط بایستی تلاش میکردن و ازمایش میکردن تا اتفاق بیفته ! برای همین تعداده زیادی سره نخ توی بازی هست که نشون میده همه چیز بارها و بارها قبلا دوباره و دوباره اتفاق افتاده و لوتسها هم میدونستند . و برای همین هست که انتخابها توی بازی تاثیری نداره . . پایان برای این ماجرا یکی هست.


در مورده این مسعله ای که هم مطرح کردی در مورده کامستاک و غسلش ... بازم تعوری که دادی قابل توجه هست اما باز همیشه جواب تکمیلی برای این بازی نیست. باید به جدول زمانی این بازی نگاه کنی که تا جواب این سوالات رو حدودی بگیری.


گرافیک هنری چند شاخه هست :
مربوط میشه به مجموعه الهاماتی که با برگرفتن از تاریخ و سمبلهای دینی - علمی - ادبیاتی در بازی تاثیر گزاشته شده. مربوط میشه به ضرافط طراحی اشکال بازی ( شکل و نوع و حسی که به شما میدن ) - اگر شما رو یاده چیزی میندازن. بر فرض مثال زمانی که از ساحل بازی پس از فرار از دست songbird بلند میشن کافی هست به ساحل نگاه کنی . اهنگی که نواخته میشه یا نوع fashion و لباس و مردم. یا زمانی که اولین بار توی جای کلیسا مانند بیدار میشی جلوی 3 مجسمه . هر مجسمه داره به یک فلسفه تاریخی نگاه میکنه.

بخش از گرافیک هنری مربوط میشه به رنگهای استفاده شده. هر رنگی در هنر و در واقعیت حس خاصی رو به تصویر میده . اگر توجه کنی مجموعه رنگهای استفاده شده بین bioshock اصلی و infinite هم خونی داره . برای همین هست که نظر دنیای بازی حتی اشنا هم میزنه. بر فرض مثال هر قسمت از بازی یک تم رنگی خاصی رو داره . اگر وارد خونه متروکه ای میشن تم بازی خاکستری میشه و به شما حس متروکه بودن رو میده . اما بیس بازی ابی روشن هست .

بخش دیگر از گرافیک هنری حتی مربوط به همخونی دیالوگها و گرافیک بازی میشه. منظور Model هایی هست که توی بازی هستن . برفرض مثال ساختمونها - اینکه از چه تاریخی برگفته شدن - صحبتهای اغازین بازی توی جای کلیسا مانند و محیط بازی اینکه با شمع پر شده و ... .

اینها همه مربوط میشه به گرافیک هنری دوسته من .

نور و سایه و افکت اب و ... بخش تکنیکی هست به اصطلاح !!!!
این مورد توی خوده بازیهای دیگه هم مثل far cry صدق میکنه . هرچند که نظر هر شخصی توی فروم برای من با اهمیت هست اما به نظرم من نظرها وقتی واقعی هست که با اطلاعات بیان بشه و انصاف هم باشه !
اینطوری Far cry 3 هم در قبال Crysis اشغالی نیست اما از نظر هنری به نظرم Far Cry جلوتره ( لول )
در کل منظور اینکه بازی bioshock شاید تکنیکهای برجسته خاصی توش نباشه ( که البته هست اما با سطوح متفاوت ) اما این نیست که سازنده های ناتوان باشن . این هست که هر بازی متناسب با نیازهاش هست. بازی bioshock بازی هست که بیشتر بر تجربه gameplay و بیان فوق العاده داستان از طریق art presentation داره .
همینطور که بازی مثل metro last light در مقابل سعی داره داستان رو با یک گرافیک واقعی گرانه نمایش بده تا حس سیاه و دراور و تاریک دنیای اخرالزمانی توش باشه . ما وقتی میتونیم اون حس رو داشته باشیم که طبیعتا دنیای بازی واقعی به نظر برسه .
اما خب در Bisohcok چنین چیزی لازم نیست. سعی شده با بازی با رنگها و reference ها به بازیباز چیزهای دیگره رو بگه. حتی اینکه حس غیر واقعی بده.!





نسخه 2 که بزار کنار عزیز !!!!!! اصلا خوده بچه های bioshock اصلی نساختنش !
اگر شما از گرافیک هنری اطلاع داره به جای اینکه بگی "بچه ها یک چیزی یاد گرفتن به اسم گرافیک هنری که میان اینجا به رخ هم می کشن ولی تکسچر های بازی خوب نیست." بهتره جاش بیای توضیح بدی یعنی چی که ما بفهمیم ؟؟؟
دوسته من یعنی چی کسی داره حرف میزنه که ارشیو 10 ساله داره ! ما اینجا همه برابریم و دوستیم اومدیم دوتا چیز یاد بگیریم ! دلیل نمیشه که !
بد شما میگی Kingdoms of Amalur Reckoning لذتش بیشتر بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:|
سلیقه همه محترمه بله ولی انصاف و اطلاعات هم داشته باشید بد نیست !



چقدر جانبدارانه هر کسی از یه بازی خوشش بیاد میاد اینجا بیان میکنه.اینجا نه کلاس درسه نه دادگاه واسه زیر سوال بردن این و اون.
دوست عزیزی که میگی اگه از بازی لذت نمی بری باید واسه خودت ناراحت باشی اتفاقا من واسه تو ناراحتم چون اون گیمی که تو بازی کردی و باهاش کلی حال کردی واسه من چنگی به دل نزده حالا میای این حرف رو میزنی.....
مثلا الان برو فروم metro last light رو بخون بعضیا به گرافیک و چیزای دیگه بازی ایراد گرفتن اما از نظره من به جز بالانس نبودن بعضی مراحل و گرفتن فریم پایین واقعا عالی بود .نکته اینجاست که با توجه به نوع نظره شما الان منم باید برم پست بدم اونجا و بگم واسه خودتون ناراحت باشید...............
حالا این دوستمون میگه که نسخه 2 رو بچه های خوده bioshock نساختن.آخه من که نگفتم کی ساخته حرف من راجع به خود bishock بوده فارغ از اینکه چه تیمی ساختتش.اصلا به زیبایی 1 و 2 نیست. شما که حرف اطلاعات میزنی اطلاعاتت رو به رخ اینو اون نکش اینجا من اطلاعات داشته یا نداشتم رو به رخ کسی نکشیدم.تو هم کسی نیستی که به من بگی اطلاعات دارم یا نه.دوست داری بیام یه متن 10 صفحه ای برات از تو نت اینجا کپی پیست کنم اوووو بد میشم با اطلاعات
.من پست ها بلا رو خوندم دیدم یه بنده خدا که از بازی خوشش نمیاد چند نفری پست میدید و میکوبینش واقعا آفرین........
بیاین عادت کنید احترام بزارید به نظرات هم و درک سلایق مختلف دوستان.
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
چقدر جانبدارانه هر کسی از یه بازی خوشش بیاد میاد اینجا بیان میکنه.اینجا نه کلاس درسه نه دادگاه واسه زیر سوال بردن این و اون.
دوست عزیزی که میگی اگه از بازی لذت نمی بری باید واسه خودت ناراحت باشی اتفاقا من واسه تو ناراحتم چون اون گیمی که تو بازی کردی و باهاش کلی حال کردی واسه من چنگی به دل نزده حالا میای این حرف رو میزنی.....
مثلا الان برو فروم metro last light رو بخون بعضیا به گرافیک و چیزای دیگه بازی ایراد گرفتن اما از نظره من به جز بالانس نبودن بعضی مراحل و گرفتن فریم پایین واقعا عالی بود .نکته اینجاست که با توجه به نوع نظره شما الان منم باید برم پست بدم اونجا و بگم واسه خودتون ناراحت باشید...............
حالا این دوستمون میگه که نسخه 2 رو بچه های خوده bioshock نساختن.آخه من که نگفتم کی ساخته حرف من راجع به خود bishock بوده فارغ از اینکه چه تیمی ساختتش.اصلا به زیبایی 1 و 2 نیست. شما که حرف اطلاعات میزنی اطلاعاتت رو به رخ اینو اون نکش اینجا من اطلاعات داشته یا نداشتم رو به رخ کسی نکشیدم.تو هم کسی نیستی که به من بگی اطلاعات دارم یا نه.دوست داری بیام یه متن 10 صفحه ای برات از تو نت اینجا کپی پیست کنم اوووو بد میشم با اطلاعات
.من پست ها بلا رو خوندم دیدم یه بنده خدا که از بازی خوشش نمیاد چند نفری پست میدید و میکوبینش واقعا آفرین........
بیاین عادت کنید احترام بزارید به نظرات هم و درک سلایق مختلف دوستان.
شما از بازی خوشت نیومده به هر دلیل هیچ مشکلی نیست،ولی اینکه بگی بازی ضعیف تره حرف اشتباهی هست چون نمرات بازی(که ملاک سنجش خوب یا بدی یک بازی هست)خلاف هر شما رو میزنه.سلیقه رو با مسائل دیگه قاطی نکنید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر