Anti-Tamper مانند DRM نیست، از زاویه دیگری به آن نگاه کنید

S.X

کاربر سایت
Sep 26, 2011
851
نام
Sajjad
28363161459406988645.png



ماه‌های اخیر با بازی‌هایی همراه بوده که به ظاهر DRM یا اسمی از آن را به همراه نداشته‌اند اما زود و بی‌دردسر، طی همان هفته اول یا روز عرضه کرک نشده‌اند. Dragon Age: Inquisition مثال قابل‌توجهی است که کرک‌شدن آن نزدیک به یک‌ماه طول کشیده است. FIFA 15 و Lords of the Fallen هم دیگر بازی‌هایی‌اند که خیلی زود و ساده شکسته نشده‌اند.

Anti-Tamper راه‌کار و فناوری تازه‌ایست که موجب این تاخیر شده و توانسته قدرتمندتر از گذشته از بازی‌ها محافظت کند. این ساختار که توسط شرکت Denuvo ایجاد شده، بدون استفاده از راه‌حل‌های DRM، مانع از اشکال‌زدایی و تغییر فایل‌های قابل‌اجرا می‌شود و از همین طریق هم امنیت بازی‌ها را بالا می‌برد. البته هنوز هم روند اصلی کارکرد آن از ناگفته‌های Denuvo به حساب می‌آید. از طرفی Anti-Tamper محدودیت‌های DRM یا به طور کامل‌تر Digital Rights Management را ایجاد نمی‌کند و بدون درخواست‌های خاصی مانند نصب درایور، قرار گرفتن در وضعیت آنلاین به صورت دایم و موارد مشابه کار خود را انجام می‌دهد.

Denuvo هنگام گفتگو خود با EUROGAMER درباره Anti- Tamper متذکر شده است که «این یک راه‌حل از جنس DRM نیست. پای مدیریت حقوق دیجیتال یا مدیریت مجوزها هم در میان نیست. Anti-Tamper اساسا با DRM متفاوت است. به طور مثال اگر شما این مکانیسم را بدون یک DRM خارجی مانند استیم به عنوان خود اضافه کنید، به طور کامل ناکارآمد خواهد بود. Anti-Tamper فقط در ترکیب با یک DRM خارجی کار می‌کند».

در ادامه: «ما از اتفاقات رقم‌خورده بسیار خوشحال هستیم. به یاد داشته باشید که بسیاری از بازی‌های PC در روز انتشار کرک می‌شوند، البته اگر زودتر چنین نشود. حال دور نگاه داشتن بازی‌ها از چنین عملی طی هفته‌ها یا ماه‌ها تقریبا در صنعت بازی‌ها بی‌سابقه است».

برخی از بازی‌ها از جمله Dragon Age: Inquisition با وجود استفاده از این فناوری در نهایت کرک شده‌اند که این موضوع توسط تعدادی از افراد در NeoGAF هم تایید شده است. Denuvo نسبت به این موضوع و این‌که آیا Anti-Tamper هم مانند دیگر ساختارها در آینده کنار گذاشته خواهد شد، گفته است: «هر بازی محافظت‌شده‌ای در نهایت کرک خواهد شد. برای مثال سیستمی که ما روی FIFA 13 اعمال کردیم کرک شدن آن را سیزده روز به تاخیر انداخت. ما این سیستم را برای FIFA 14 بهبود بخشیدیم و زمان مورد نظر به 46 روز افزایش پیدا کرد. برای FIFA 15 هم ما این بهبودها را ادامه دادیم و در نهایت به جایی رسیدیم که این بازی 90 روز را بدون کرک‌شدن پشت سر گذاشت. این روند شکل گرفته این اجازه را به ما می‌دهد که یک قدم جلوتر قرار بگیریم و IPهای مشتری‌های خود را امن نگاه داریم».


با تمام این توضیحات و دلایل، باز هم سوال این‌جاست که آیا این خبر خوبی در فضای عمومی بازی‌هاست یا خیر؟ DRM خود به طور کلی مورد پسند هیچ‌کس نبود و یکی از دلایل این موضوع تداخل و آسیب‌های کم و زیادی بود که این مکانیسم به تجربه بازی‌ها وارد می‌کرد. ممکن است Denuvo Anti Tamper هم فاصله‌ای را بین خود و بازیکن‌ها ایجاد کند. ضمن این‌که به نظر می‌رسد این سیستم هم لطمه زدن به تجربه بازی‌ها را به همراه داشته است. Denuvo در ارتباط با این موضوعات اشاره کرده است: «فناوری Anti Tamper ما، هیچ‌گونه عملیات خواندن و نوشتنی را حین اجرا بازی‌ها نسبت به هارد درایو سیستم انجام نمی‌دهد. این کار اگر صورت گیرد، نه تنها مسایل امنیتی را بهبود نمی‌بخشد بلکه ممکن است تاثیر منفی بر روی عملکرد کلی هم داشته باشد. در حقیقت ما هیچ‌گونه تاثیر منفی روی عملکرد بازی‌ها نمی‌گذاریم و سخت‌افزار سیستم‌ها را هم زیر فشار بیشتر قرار نمی‌دهیم. این یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها از مشتریان، توسعه‌دهندگان و ناشرین است. حقوق مصرف‌کننده هرگز نباید تحت تاثیر Anti-Tamper قرار گیرد. ما تنها مانع کپی‌های غیرقانونی یا به تاخیر انداختن آن هستیم».

در ادامه هم بحث‌های دیگری پیرامون Anti-Tamper و آینده شرکت آن وجود دارد. هم‌چنین اشاره‌ای هم شده بود که این سیستم قرار است مانع از کرک‌شدن بازی‌ها شود که این‌چنین نشده است. هر چند که این کار را به شکل قابل توجهی به تاخیر انداخته است. Denouvo از علاقه دیگر ناشرین نسبت به Anti- Tamper هم خبر داده و گفته است که «ما شاهد علاقه دیگر ناشرین حوزه بازی‌ و هم‌چنین ناشرین که خارج از این صنعت فعالیت دارند، بوده‌ایم». تنظیم‌کننده اصلی این مقاله هم از سکوت EA و CI Games (سازنده Lord of the Fallen) در ارتباط با این موضوع خبر داده و متذکر شده که انگار قرار است این سیستم دوباره مورد استفاده قرار گیرد. به طور کامل‌تر Denuvo's Anti-Tamper آمده است که بماند.
 
آخرین ویرایش:

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
اون که SSD رو نابود می کنه و ... شایعه بود، تنها مشکلش همین ماد پذیری ـه، که خیلی بده! خیلی!

من مخالف DRM‌هایی هستم که روی پرفورمنس بازی تاثیر میذارن اما از DRMئی که نیاز به اینترنت نداشته باشه و جلوی شکسته شدن قفل رو بگیره حمایت میکنم. می‌دونم که امثال EA چه گندکاری‌هایی سر همین قضیه بالا آوردن، اما همه‌اش که نمیشه همه‌اش این‌ها رو evil خطاب کنیم. اصلاً به اون دسته از developer‌ها فکر کردید که موقعیت شغلیشون به فروش بازی بند هست؟ من خودم دارم در همین زمینه تحصیل میکنم و با کسانی که در استودیو‌های مختلف کار کردن آشنا هستم. اسم نمیبرم اما چند نفر رو می‌شناسم که به خاطر فروش کم بازی قراردادشون لغو شده یا مجبور شدن از یک استودیو به استودیوی دیگه کوچ کنن.

در رابطه با ماد هم باید بگم که این انتخاب سازنده هست و کاربر حق اعتراض نداره. میتونه مثل Valve حمایت کنه یا میتونه کلاً این قابلیت رو نذاره. البته من مخالف ماد نیستم، بلکه تجربه‌هایی هم در همین زمینه دارم؛ ولی اگه در آینده بازی بسازم به شخصه این قابلیت رو نمیذارم، چون دوست ندارم کسی بازی من رو دستکاری کنه (یه جورایی مثل Apple). مصرف کننده هم حق اعتراض نداره، چون ربطی به بازی اصلی نداره و یک بخش اضافی هست. تو خود Steam هم نگاه کنید کسی سازنده‌ها رو مجبور نکرده که از steam workshop حمایت کنن. انتخاب به عهده‌ي سازنده هست نه مصرف کننده.

یک ذره بشینید فکر کنید به اصل قضیه. به DRMهایی که به خود کسایی که نسخه‌ي اوریجینال رو هم خریدن ضرر میزنن کاری ندارم. اما فرض کنیم یک DRM‌ئی طراحی شده که به بازی ضربه‌ای نمیزنه. خیلی ساده‌ست؛ یا در طبقه‌ای از جامعه هستید که قدرت خرید دارید یا ناتوان هستید. اگه توانش رو ندارید کسی مجبورتون نکرده که کپی بازی کنید. زندگی مهمتر از بازی هست. من خیلی‌ها رو دیدم که از نون شبشون میزنن میرن (به عنوان مثال) iPhone میخرن! بعدش هم از وضعیت شاکین. خب عزیز من وقتی قدرت خریدش رو نداری مجبور نیستی بخری. میری یه چیز ارزون‌تر میخری. وقتی هم کپی بازی میکنید نباید طلبکار باشید، چون شما از سازنده حمایت نکردید که حق اعتراض داشته باشید. البته با uplay مخالفم و انتقاد‌هایی که بهش وارد هست کاملاً قابل قبوله، اما عده‌ی زیادی که اعتراض میکنن اصلاً بازی رو اوریجینال تهیه نکردن.
 

zamer1

کاربر سایت
Jul 2, 2014
5
چرا همه کاسه کوزه ها فقط تو صنعت گیم سر گیمرها شکسته میشه ؟؟

خداوکیلی چند درصد ایرانی ها از فیلمهای هالیوودی اوریجینال استفاده میکنن ؟؟؟ :d بدون زیر نویس فارسی و....

اگه مقلوله پایرت فراگیر بود یحتمل دویست سال پیش هالیوود ورشکسته میشد . شک نکنید شاید 2% از ایرانی ها باشن از منابع موسیقی و فیلم خارجی مجاز و قانونی اوریجینال استفاده میکنن .
99% همه دارن فیلم و موسیقی پایرت میکنن . باز صنعت گیم اینقدر میزان پایرت بالا نیست جای شکرش باقیه.

کل ارشیو نرم افزاری دنیا داره بصورت پایرت تو سایت سافت 98 خودمون عرضه میشه:)) اب تو دل کسی هم تکون نمیخوره ..

از ویندوز بگیر تا فتوشاپ و............... 1000000000 تا نرم افزار دیگه . یادتونه شرکتهایی مثل گردو چطوری نرم افزارهای دزدی بصورت کینگ عرضه میکردن یه ابم روش
yahoo_21.gif
وای بحال مردم
الان همه به اینترنت مجهز شدن مگرنه از قدیمم همین داستان بود
کلا بیخیال این بحث بشید بهتره

در مورد انیمیشن ها که دیگه اخرشه

انیمیشنهای جدید بدون دوبله فارسی براحتی برای دانلود پایرت قرار میدن .. میگیم چرا انیمیشن هایی که بتازگی توسط استدیوهای ایرانی دوبله شدنو قرار نمیدید ؟؟؟
میگن: نه اونا زحمت کشیدن انیمیشن دوبله کردن برید از مغازه بخرید یا صبر کنید فروش کنن بعد لینک دانلودشو قرار میدیم
yahoo_21.gif


کلا بیخیال این بحث بشید بهتره
استاد حسن شماعی زاده میگفت : این MP3 پدر ما خواننده هارو در اورده :))
 
آخرین ویرایش:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
راستش شما برای هر بازی ای که پایرت می کنین وقت صرف شده و با این کار واقعا دارین نمک می خورین نمکدون میشکنین! در ضمن بنظرم با این "drm فرقی تو فروش ایجاد نمی کنه" کاملا مخالفم. این dragon age جدید با وجود drm درش باعث شده خیلیا (تو این فروم و فروم های همسایه) اریجینال بخرنش! اگر هم که مشکلتون کیفیت و پورت بد بازیاست روی pc خوب چرا میخرینش اصلا؟
کسی که خودش سال ها پایرت کرده نباید بقیه رو پایرت خطاب کنه. این کار خیلی زشته;)
در مورد سوال دومت هم جواب خیلی واضح هست. به شما ذره ای ربط نداره که دلایل یه نفر برای خرید بازی اوریجینال چیه.
 

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
چیزهایی که از این تاپیک یاد گرفتم:
-داشتن یه DRM که مخرب تجربه بازی، پایداری و نرخ فریم اون هست اشکالی نداره.
-بازی کلا یه Luxury هست و قابل مقایسه با داشتن یه اتومبیل لوکس چند ده هزار دلاری.
-مهم نیست که مثل مکزیک و روسیه و هند و... تحت پشتیبانی نیستیم و قیمت ارزونتر گیرمون نمیاد و IP های ما مسدود شده است، در هر صورت وظیفه مونه که بازی رو اورجینال بخریم با قیمت گزاف.
-Piracy دزدی و لاشخوری هست. (در صورتی که در دزدی شما یک جنس فیزیکی رو از صاحب اون دور میکنید، در دانلود یک بازی همچین اتفاقی نمیفته) خیلی‌ها اگر بازی کرک نشه بیخیال اون بازی میشن.
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,293
نام
Afshin
کرک شدن و نشدن بازیها شاید توی ایران تاثیر زیادی بذاره ولی توی اکثر کشورای درست و حسابی تاثیر چندانی نداره. به خصوص این روزا که اکثر بازیها مالتی پلیر محور شدن و برای دسترسی به بخش آنلاین مجبور هستید نسخه اصلی بازی رو تهیه کنید.
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
در رابطه با ماد هم باید بگم که این انتخاب سازنده هست و کاربر حق اعتراض نداره. میتونه مثل Valve حمایت کنه یا میتونه کلاً این قابلیت رو نذاره. البته من مخالف ماد نیستم، بلکه تجربه‌هایی هم در همین زمینه دارم؛ ولی اگه در آینده بازی بسازم به شخصه این قابلیت رو نمیذارم، چون دوست ندارم کسی بازی من رو دستکاری کنه (یه جورایی مثل Apple). مصرف کننده هم حق اعتراض نداره، چون ربطی به بازی اصلی نداره و یک بخش اضافی هست. تو خود Steam هم نگاه کنید کسی سازنده‌ها رو مجبور نکرده که از steam workshop حمایت کنن. انتخاب به عهده‌ي سازنده هست نه مصرف کننده.

عزیز این طرز تفکر شما مال نسل 2 بازیها هستش! الان ثبات یه بازی حداقل روی PC ، به مادهایی هست که براش میاد! مثلا بازی مثل Skyrim که 3 سال پیش اومد هنوزم که هنوزه، خیلی دارن بازی می کنن! اگه ماد نبود بعد یه مدت همه بیخیال می شدند! در نتیجه بازی کاملا روی بورس میمونه و کسایی هم که نخریدن با دیدن مادهای مثلا گرافیکی میرند بازی رو میخرن! یه جورایی مادها تبلیغی غیر مستقیم برای بازی هست! اون سازنده ای هم که از ماد بدش میاد همون بهتر که بازیهاش پایرت شه!الان روز به روز مادینگ بازیها داره گسترش پیدا می کنه و حتی خود سازنده هم حمایت رسمی میکنه(CDPR قرار همراه با ویچر 3 ، Redkit رو عرضه کنه تا همه براش ماد بسازن) در نتیجه ماد واقعا کمک کننده به بازیها هست و حتی بعضی از مواقع خلا های بخش انلاین رو هم پوشش میده.قضیه DRM هم تا زمانی که به این تجربه کاربری ضرر میزنه ، به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره.

از اینا گذشته بنظرم هرکس حق داره قبل از خرید بازی اورجینال بازی رو به صورت پایرت انجام بده و اگه خوشش اومد و باب میلش بود اونو خریداری کنه! این حق خریدار هست که بدونه داره چی میخره.مثل لباس میمونه که هرکس قبل از خرید حق داره تست کنه.اما متاسفانه این DRM جدید کاملا جلوی این کارو میگیره.
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
کسی که خودش سال ها پایرت کرده نباید بقیه رو پایرت خطاب کنه. این کار خیلی زشته;)
در مورد سوال دومت هم جواب خیلی واضح هست. به شما ذره ای ربط نداره که دلایل یه نفر برای خرید بازی اوریجینال چیه.
اولا چرا دعوا داری؟ من که حرف بدی نزدم! خودم سالها کپی بازی می کردم ولی اصلا خاطره خوبی ندارم باهاش و الان چند ماهی هست که اریج می خرم رو کنسول و بشدت راضی ترم! حتی اگه تجربه سازنده بودن داشته باشی این چیزا خیلی برای جالب نخواهد بود! من بشخصه رو 2-3 پروژه اندرویدی کار مختصری کردم، هر وقت دیدم نرم افزار داره حتی از طریق بلوتوث یا هر چی دیگه از دستگه به دستگاه منتقل میشه خوب حس خوبی نداره! کوچک ترین احترام به یک سازنده اینه که حد اقل امار دانلود یا امار خرید (اصلی) محصول بره بالا تر! حتی وقتی که عنوان کاملا رایگانه!

وقتی هم که به قول شما به کسی "ذره ای" ربط نداره که چی چه بازی ای میخواد بخره پس جرا سرش داد و قال راه میندازین؟
 

Morgoth

کاربر سایت
Jan 15, 2009
1,656
نام
پوريا
عزیز این طرز تفکر شما مال نسل 2 بازیها هستش! الان ثبات یه بازی حداقل روی PC ، به مادهایی هست که براش میاد! مثلا بازی مثل Skyrim که 3 سال پیش اومد هنوزم که هنوزه، خیلی دارن بازی می کنن! اگه ماد نبود بعد یه مدت همه بیخیال می شدند! در نتیجه بازی کاملا روی بورس میمونه و کسایی هم که نخریدن با دیدن مادهای مثلا گرافیکی میرند بازی رو میخرن! یه جورایی مادها تبلیغی غیر مستقیم برای بازی هست! اون سازنده ای هم که از ماد بدش میاد همون بهتر که بازیهاش پایرت شه!الان روز به روز مادینگ بازیها داره گسترش پیدا می کنه و حتی خود سازنده هم حمایت رسمی میکنه(CDPR قرار همراه با ویچر 3 ، Redkit رو عرضه کنه تا همه براش ماد بسازن) در نتیجه ماد واقعا کمک کننده به بازیها هست و حتی بعضی از مواقع خلا های بخش انلاین رو هم پوشش میده.قضیه DRM هم تا زمانی که به این تجربه کاربری ضرر میزنه ، به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره.

از اینا گذشته بنظرم هرکس حق داره قبل از خرید بازی اورجینال بازی رو به صورت پایرت انجام بده و اگه خوشش اومد و باب میلش بود اونو خریداری کنه! این حق خریدار هست که بدونه داره چی میخره.مثل لباس میمونه که هرکس قبل از خرید حق داره تست کنه.اما متاسفانه این DRM جدید کاملا جلوی این کارو میگیره.

با قسمت اول حرفت موافق نیستم
ببین من کاری ندارم ماد باعث تبلیغ غیر مستقیم و ثبات و ... می شه. هر چی باشه modding یه بخش اضافیه. بودنش ۱۰۰٪ بهتره کیه که بدش بیاد؟ ولی اگه نباشه من و شما حق نداریم شرکتی که جلوی modding رو تو بازی هاش رو می گیره "بد" خطاب کنیم و بگیم تو داری حقوق مشتری رو زیر پا می ذاری چون اصلا حقی نداریم در این مورد. کلا این که برای یه بازی بشه ماد ساخت یا نه به طرز تفکر سازنده هاش بر می گرده. اتفاقا اصلا هم تفکر قدیمی ای نیست و ربطی به زمان نداره. خیلی ها هستن که دوست ندارن بقیه تو ساخته هاشون دست ببرن. دقیقا مثل همین جدال open source بودن که هر فردی و هر شرکتی نظر خودشو داره. جدا از اون ها بعضا به خاطر جلوگیری از آسیب هایی که بعضی از ماد ها (توجه کن بعضی) به بازی وارد می کنه جلوگیری می کنن از مادینگ. من خودم به خاطر یه ماد تجربه ی ۷۵ ساعته ی skyrimم به کلی نیست و نابود شد و دیگه هم رغبت نکردم از اول برمش.
این حرفی که "اون سازنده ای که از ماد بد می یاد همون بهتر که بازیش پایریت بشه" یه تفکر خیلی تندرویانه و کاملا غیر منطقیه.

اما در مورد بخش دوم حرفت. ببین ۱۰۰٪ همه مایلن قبل از خرید یه جیزی اونو تست کنن ببینن ارزش داره؟ برای بازی هم همین طوره. ولی تو داری پایرت کردن یه بازی رو مقایسه می کنی با تست کردن لباس؟ می دونی پایرت کردن بازی و بعد خرید نسخه ی اصلیش مثل چی می مونه؟ مثل این که بزی لباس رو از مغازه بدزدی و بعد از اینکه تستش کردی بیای بخری. به جای اینکه تو خود مغازه تست کنی. برای تست کردن یه بازی پیش از خرید هم راه های زیادی هست. مثل همین نسخه ی بتایی که بعضی از بازی ها دارن. ولی خب خیلی از بازی ها نسخه ی بتا ندارن که به نظر من اشتباه هست و باید داشته باشن. یعنی به نظرم وجود نسخه ی بتا باید یه استاندارد بشه. حالا اگه اون نبود خیلی از کسایی که خارج از کشور زندگی می کنن تو نمایشگاه ها دسترسی دارن به بازی قبل از عرضه شدنش و می تونن برای چند ساعت بازی و تستش کنن. جدا از اون تریلر هایی که توسط خود پلیر ها تهیه می شه و نقد هایی که بعد از انتشار بازی پخش می شه می تونه کمک کنه تو خرید بازی (هر چند هیچ کدوم به پای همون نسخه ی بتا نمی رسه)
-------------------
پ.ن:
ای یه روزی بشه بساط یه سری کلا جمع بشه خیلی خوبه
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
من که با drm که حقوق مصرف کننده رو هم نادیده نگیره و فقط سدی جلوی سرقت اثار دیجیتال باشه به شخصه مشکلی ندارم ... 2-3 ماهه هم هست به خاطر همین موضوع و بی پولی نتونستم بازی جدیدی بگیرم و بازی کنم ...
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
اگه مقلوله پایرت فراگیر بود یحتمل دویست سال پیش هالیوود ورشکسته میشد . شک نکنید شاید 2% از ایرانی ها باشن از منابع موسیقی و فیلم خارجی مجاز و قانونی اوریجینال استفاده میکنن .
99% همه دارن فیلم و موسیقی پایرت میکنن . باز صنعت گیم اینقدر میزان پایرت بالا نیست جای شکرش باقیه.
:))

اکثر درآمد فیلم ها از اکران توی سینماس، اکثر درامد خواننده ها هم از کنسرت ها. قابل مقایسه با بازی ها نیستن.

- - -ویرایش - - -

ب
اما در مورد بخش دوم حرفت. ببین ۱۰۰٪ همه مایلن قبل از خرید یه جیزی اونو تست کنن ببینن ارزش داره؟ برای بازی هم همین طوره. ولی تو داری پایرت کردن یه بازی رو مقایسه می کنی با تست کردن لباس؟ می دونی پایرت کردن بازی و بعد خرید نسخه ی اصلیش مثل چی می مونه؟ مثل این که بزی لباس رو از مغازه بدزدی و بعد از اینکه تستش کردی بیای بخری.

ای یه روزی بشه این بساط مقایسه های تخیلی جمع بشه خیلی خوبه.
 

zamer1

کاربر سایت
Jul 2, 2014
5
اکثر درآمد فیلم ها از اکران توی سینماس، اکثر درامد خواننده ها هم از کنسرت ها. قابل مقایسه با بازی ها نیستن.

شما مدیر برنامه ریزی های کل خوانندگان دنیایی ؟
شقایق چه ربطی به دمپایی ابری داره چون اکثر درامدشون تو اکران سینماس پس بزن به بدن بره ؟
اونایی حس اوریج گرفتن یه نگاه به ارشیو پایرت پرور فیلمو موزیکشوون بکنن بعد گردافشانی کنن
 

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
عزیز این طرز تفکر شما مال نسل 2 بازیها هستش! الان ثبات یه بازی حداقل روی PC ، به مادهایی هست که براش میاد! مثلا بازی مثل Skyrim که 3 سال پیش اومد هنوزم که هنوزه، خیلی دارن بازی می کنن! اگه ماد نبود بعد یه مدت همه بیخیال می شدند! در نتیجه بازی کاملا روی بورس میمونه و کسایی هم که نخریدن با دیدن مادهای مثلا گرافیکی میرند بازی رو میخرن! یه جورایی مادها تبلیغی غیر مستقیم برای بازی هست! اون سازنده ای هم که از ماد بدش میاد همون بهتر که بازیهاش پایرت شه!الان روز به روز مادینگ بازیها داره گسترش پیدا می کنه و حتی خود سازنده هم حمایت رسمی میکنه(CDPR قرار همراه با ویچر 3 ، Redkit رو عرضه کنه تا همه براش ماد بسازن) در نتیجه ماد واقعا کمک کننده به بازیها هست و حتی بعضی از مواقع خلا های بخش انلاین رو هم پوشش میده.قضیه DRM هم تا زمانی که به این تجربه کاربری ضرر میزنه ، به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره.

از اینا گذشته بنظرم هرکس حق داره قبل از خرید بازی اورجینال بازی رو به صورت پایرت انجام بده و اگه خوشش اومد و باب میلش بود اونو خریداری کنه! این حق خریدار هست که بدونه داره چی میخره.مثل لباس میمونه که هرکس قبل از خرید حق داره تست کنه.اما متاسفانه این DRM جدید کاملا جلوی این کارو میگیره.

تفکر شما هم تعریفی نداره. «سازنده‌ای هم که از ماد بدش میاد همون بهتر که بازیهاش پایرت شه»؟! این تفکر خودش قرن بیستمی هست و برمیگرده به دهه‌ي چهل! چدا از این‌ها، من کجای حرفم زور کردم که هیچکس نباید این قابلیت رو برای بازیش در نظر بگیره؟ گفتم در آینده که بازی میسازم دوست ندارم کسی فایل‌های بازیم رو دستکاری کنه. وگرنه خودم هنوز با source و source filmmaker و همون redkit هم کار میکنم. بدم نمیاد، اما اگر بازی خودم بود ترجیح میدم این گزینه رو غیر فعال کنم. یعنی الان FIFA و Bioshock و COD و غیره حقشون هست که پایرت بشن؟ ببخشید که این رو میگم اما شما در مقامی نیستید که برای سازنده تعیین و تکلیف کنید.

در رابطه با مثالتون هم که دوستمون پایین‌تر صحبت کرد. اما جدا از این که مثالت از نظر منطق ایراد داره، مثالی که شما زدی ربطی به بازی پایرت نداره. لباس رو نمیشه دانلود کرد، میشه؟ :d وقتی هم که پوشیدی پسش میدی، نمیبری خونت! با این حرفت رسماً اعلام کردی که هر کسی حق داره دزدی بکنه! من کاری به این که EA در این زمینه سیاست مضخرفی داره ندارم. ولی دزدی، دزدی هست. شما وقتی از یه لباسی بدت میاد نمیری بدزدیش، میری؟ :d در رابطه با ایران هم همین طوره، شما از طرف سازنده ساپورت نمیشید. درسته؟ خب شما هم بازی نمیخرید. ولی دلیلی نداره که برید بدزدید. اما خب من ایران نیستم پس دوستان نیاید گیر بدن به من.
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
شما مدیر برنامه ریزی های کل خوانندگان دنیایی ؟
شقایق چه ربطی به دمپایی ابری داره چون اکثر درامدشون تو اکران سینماس پس بزن به بدن بره ؟
اونایی حس اوریج گرفتن یه نگاه به ارشیو پایرت پرور فیلمو موزیکشوون بکنن بعد گردافشانی کنن
نه نیستم ولی 4 تا منبع خوندم می دونم. کسی هم نگفت بزن به بدن بره ولی شما گفتی هالیوود ورشکسته می شد منم گفتم نه اونجوری نیست.

- - -ویرایش - - -

وقتی هم که پوشیدی پسش میدی، نمیبری خونت! با این حرفت رسماً اعلام کردی که هر کسی حق داره دزدی بکنه! من کاری به این که EA در این زمینه سیاست مضخرفی داره ندارم. ولی دزدی، دزدی هست. شما وقتی از یه لباسی بدت میاد نمیری بدزدیش، میری؟ :d در رابطه با ایران هم همین طوره، شما از طرف سازنده ساپورت نمیشید. درسته؟ خب شما هم بازی نمیخرید. ولی دلیلی نداره که برید بدزدید. اما خب من ایران نیستم پس دوستان نیاید گیر بدن به من.

در این راستا بگم که شما که ایران نیستی باید بدونی، تو اکثر دنیا مدت زمانی هست که می شه جنس رو تا مدتی برد و پس داد/تعویض کرد. پس خیلی راحت میشه امتحان کرد و اگر نخواستی بری پس بدی پولش رو کامل بگیری.
 

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
نه نیستم ولی 4 تا منبع خوندم می دونم. کسی هم نگفت بزن به بدن بره ولی شما گفتی هالیوود ورشکسته می شد منم گفتم نه اونجوری نیست.

- - -ویرایش - - -



در این راستا بگم که شما که ایران نیستی باید بدونی، تو اکثر دنیا مدت زمانی هست که می شه جنس رو تا مدتی برد و پس داد/تعویض کرد. پس خیلی راحت میشه امتحان کرد و اگر نخواستی بری پس بدی پولش رو کامل بگیری.

بله اما این مورد تنها در مورد بازی‌های کنسولی کاربرد داره. من بازیهام رو از استیم تهییه میکنم (البته بعضاً نسخه‌ی فیزیکیش رو هم میخرم) اما بعد از اکتیو کردن بازی نمیشه پسش داد. استیم این اجازه رو نمیده.

در رابطه با حرفی که قبلاً زدم هم یک نکته‌ای رو باید اضافه کنم. شما میتونید بازی رو اوریجینال تهیه کنید؛ حتی میتونید پایرت کنید. اما خب اگر این کار رو میکنید بدونید که دزدی هست. نیاید بگید حقمون هست، چون دزدی حق نیست. این حق رو ندارید. این من رو بیشتر از همه آزار میده. وگرنه شما پایرت کنید به من که ضرر نمیزنید. :d یک مقاله‌ای بود که منتشر شده بود قبلاً که نوشته بود اکثر آدم‌ها تا حدی دروغ میگن که خودشون رو راست‌گو بدونن. یعنی همه دروغ میگن، اما تا حدی که در عین حال خودشون آدم‌های خوبی بدونن (البته همین خوب و بد هم جای بحث داره). تو این مورد هم فکر کنم همین قضیه داره اتفاق می‌افته. همه کپی بازی میکنن، اما باز هم خودشون رو دزد نمیدونن، چون زیاد شکل دزدی نداره این قضیه. یعنی تا حدی دزدی میکنن که خودشون رو دزد حساب نکنن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر