Anti-Tamper مانند DRM نیست، از زاویه دیگری به آن نگاه کنید

S.X

کاربر سایت
Sep 26, 2011
851
نام
Sajjad
28363161459406988645.png



ماه‌های اخیر با بازی‌هایی همراه بوده که به ظاهر DRM یا اسمی از آن را به همراه نداشته‌اند اما زود و بی‌دردسر، طی همان هفته اول یا روز عرضه کرک نشده‌اند. Dragon Age: Inquisition مثال قابل‌توجهی است که کرک‌شدن آن نزدیک به یک‌ماه طول کشیده است. FIFA 15 و Lords of the Fallen هم دیگر بازی‌هایی‌اند که خیلی زود و ساده شکسته نشده‌اند.

Anti-Tamper راه‌کار و فناوری تازه‌ایست که موجب این تاخیر شده و توانسته قدرتمندتر از گذشته از بازی‌ها محافظت کند. این ساختار که توسط شرکت Denuvo ایجاد شده، بدون استفاده از راه‌حل‌های DRM، مانع از اشکال‌زدایی و تغییر فایل‌های قابل‌اجرا می‌شود و از همین طریق هم امنیت بازی‌ها را بالا می‌برد. البته هنوز هم روند اصلی کارکرد آن از ناگفته‌های Denuvo به حساب می‌آید. از طرفی Anti-Tamper محدودیت‌های DRM یا به طور کامل‌تر Digital Rights Management را ایجاد نمی‌کند و بدون درخواست‌های خاصی مانند نصب درایور، قرار گرفتن در وضعیت آنلاین به صورت دایم و موارد مشابه کار خود را انجام می‌دهد.

Denuvo هنگام گفتگو خود با EUROGAMER درباره Anti- Tamper متذکر شده است که «این یک راه‌حل از جنس DRM نیست. پای مدیریت حقوق دیجیتال یا مدیریت مجوزها هم در میان نیست. Anti-Tamper اساسا با DRM متفاوت است. به طور مثال اگر شما این مکانیسم را بدون یک DRM خارجی مانند استیم به عنوان خود اضافه کنید، به طور کامل ناکارآمد خواهد بود. Anti-Tamper فقط در ترکیب با یک DRM خارجی کار می‌کند».

در ادامه: «ما از اتفاقات رقم‌خورده بسیار خوشحال هستیم. به یاد داشته باشید که بسیاری از بازی‌های PC در روز انتشار کرک می‌شوند، البته اگر زودتر چنین نشود. حال دور نگاه داشتن بازی‌ها از چنین عملی طی هفته‌ها یا ماه‌ها تقریبا در صنعت بازی‌ها بی‌سابقه است».

برخی از بازی‌ها از جمله Dragon Age: Inquisition با وجود استفاده از این فناوری در نهایت کرک شده‌اند که این موضوع توسط تعدادی از افراد در NeoGAF هم تایید شده است. Denuvo نسبت به این موضوع و این‌که آیا Anti-Tamper هم مانند دیگر ساختارها در آینده کنار گذاشته خواهد شد، گفته است: «هر بازی محافظت‌شده‌ای در نهایت کرک خواهد شد. برای مثال سیستمی که ما روی FIFA 13 اعمال کردیم کرک شدن آن را سیزده روز به تاخیر انداخت. ما این سیستم را برای FIFA 14 بهبود بخشیدیم و زمان مورد نظر به 46 روز افزایش پیدا کرد. برای FIFA 15 هم ما این بهبودها را ادامه دادیم و در نهایت به جایی رسیدیم که این بازی 90 روز را بدون کرک‌شدن پشت سر گذاشت. این روند شکل گرفته این اجازه را به ما می‌دهد که یک قدم جلوتر قرار بگیریم و IPهای مشتری‌های خود را امن نگاه داریم».


با تمام این توضیحات و دلایل، باز هم سوال این‌جاست که آیا این خبر خوبی در فضای عمومی بازی‌هاست یا خیر؟ DRM خود به طور کلی مورد پسند هیچ‌کس نبود و یکی از دلایل این موضوع تداخل و آسیب‌های کم و زیادی بود که این مکانیسم به تجربه بازی‌ها وارد می‌کرد. ممکن است Denuvo Anti Tamper هم فاصله‌ای را بین خود و بازیکن‌ها ایجاد کند. ضمن این‌که به نظر می‌رسد این سیستم هم لطمه زدن به تجربه بازی‌ها را به همراه داشته است. Denuvo در ارتباط با این موضوعات اشاره کرده است: «فناوری Anti Tamper ما، هیچ‌گونه عملیات خواندن و نوشتنی را حین اجرا بازی‌ها نسبت به هارد درایو سیستم انجام نمی‌دهد. این کار اگر صورت گیرد، نه تنها مسایل امنیتی را بهبود نمی‌بخشد بلکه ممکن است تاثیر منفی بر روی عملکرد کلی هم داشته باشد. در حقیقت ما هیچ‌گونه تاثیر منفی روی عملکرد بازی‌ها نمی‌گذاریم و سخت‌افزار سیستم‌ها را هم زیر فشار بیشتر قرار نمی‌دهیم. این یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها از مشتریان، توسعه‌دهندگان و ناشرین است. حقوق مصرف‌کننده هرگز نباید تحت تاثیر Anti-Tamper قرار گیرد. ما تنها مانع کپی‌های غیرقانونی یا به تاخیر انداختن آن هستیم».

در ادامه هم بحث‌های دیگری پیرامون Anti-Tamper و آینده شرکت آن وجود دارد. هم‌چنین اشاره‌ای هم شده بود که این سیستم قرار است مانع از کرک‌شدن بازی‌ها شود که این‌چنین نشده است. هر چند که این کار را به شکل قابل توجهی به تاخیر انداخته است. Denouvo از علاقه دیگر ناشرین نسبت به Anti- Tamper هم خبر داده و گفته است که «ما شاهد علاقه دیگر ناشرین حوزه بازی‌ و هم‌چنین ناشرین که خارج از این صنعت فعالیت دارند، بوده‌ایم». تنظیم‌کننده اصلی این مقاله هم از سکوت EA و CI Games (سازنده Lord of the Fallen) در ارتباط با این موضوع خبر داده و متذکر شده که انگار قرار است این سیستم دوباره مورد استفاده قرار گیرد. به طور کامل‌تر Denuvo's Anti-Tamper آمده است که بماند.
 
آخرین ویرایش:

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
یه کوچولو وضعیت کشور دوست و همسایه، روسیه را با خودمون تو استیم مقایسه بکنیم!
بازی های را بدون مشکل و تغییر آی پی و هزار جور دنگ و فنگ میخرن! بازی های مهم اکثرشون خیلی خوشگل زبون روسی دارن! قیمت های بازی ها کاملا متناسب با درآمدهاشون و وضعیت کشورشون و ارزش پولشون هست!
اون وقت کشور عزیزمون! بگرد چیز پی ان آمریکای جهانخوار را پیدا کن که باید با چیز پی ان آمریکای خونخوار والت را شارژ کنی! بعد اگه توی یه بازی زبون فارسی دیدید منو خبر کنید! قیمت بازی ها هم چیزی معادل یک چهارم درآمد خیلی از مردم هستش!

نمیگم پایرت کردن درسته. ولی شرایط توی کشورمون با خیلی کشورهای دیگه فرق می کنه.
به نظرم فرهنگ هم تاثیر داره. کسایی هستن دو تا 780 sli دارن، دستشون هم تو جیب خودشونه و وضعیت مالیشون هم اوکی هست، ولی 50 60 تومن دلشون نمیاد پول بابت بازی اورجینال بدن.
به نظرم هم شرایط و اوضاع کشورمون و هم فرهنگ باعث پایرت بازی کردن شده.
ولی به نظرم (یعنی نظر شخصیمه!:) ) بیشتر شرایط کشور رو این مساله تاثیر داره.
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
اینایی که میگن ما ایرانی همه بازیها رو میخریم ، تا حالا به استیم سر زدید؟:-/اکانتی دیدم طرف به بازیهای ایندی هم رحم نکرده!:|
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,796
نام
مراد حلیمی
خیلی جالب علاوه بر توجیه افت ارزش ریال ,بعضی ها ستم های گذشته کشورهای غربی رو هم به توجیه پایرت کردن اضافه می کنن ولی:

مساله اینجاس ایرانی ها به خاطر فرهنگ نادرست تو این زمینه ,حتی به محصولات داخلی و محصول هموطن خودشون هم رحم نمی کنن : تا حالا چند بار یه کتاب دانشگاهی یا عذمی و ....رو به جای خرید کپی کردین؟تا حالا چند بار البوم موسیقی رو رایگان دانلود کردین؟تا حالا چند بار در نوشتن مقالات علمی و مطالب به رایگان از رفرنس ها استفاده کردین؟

پس تا وقتی ایرانیها حتی تو خرید محصولات نشری و علمی هموطن خودشون که قیمت بالایی هم نداره دست تو جیبشون نمی کنن ,بیان برای محصول یه شرکت امریکایی پول خرج کنن؟:d

.
 

voltage

کاربر سایت
Jul 26, 2014
288
اندر حوالات بحث فرهنگی بودن یا نبودن پایرت


پایرت یک عدد بازی در ایران =/= پایرت یک عدد بازی در مثلا اروپا
دلیل پایرت یک عدد بازی در توسط گیمر ایرانی =/= دلیل پایرت یک عدد بازی توسط گیمر مثلا اروپایی
غیر فرهنگی =/= فرهنگی
پایرت بازی =/= هواپیمای شخصی
این‌ور گود =/= اون‌ور گود
فضایی بودن قیمت بازی اورج =/= بیشتر فروختن یه سوپرمارکت به یک شخص خاص
علاقه‌ی یک گیمر ایرانی به بازی = علاقه‌ی یک گیمر مثلا اروپایی
+
برای اون‌ور گود بودن حتما لازم نیست اون‌ور مرزها باشید!

فقط این نکته رو ذکر کنم که اون دسته از هموطنان گرامی که با داشتن شرایط مناسب بازهم به پایرت رو میارن جزء‌ اون دسته از گیمرهای مثلا اروبایی‌اند که پایرت می‌کنند گرچه اینهم باز جای بحث داره چون این دسته از هموطنان مانند یه گیمر اروپایی توسط شرکت سازنده ساپورت نمیشن گرچه این توجیه قابل قبولی برای پایرت این دسته از هموطنان نیست!

از نوشته‌های یه سری هم مشخصه میخوان آخرش دلایل رو به کجا وصل کنن
:|
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
میدونم GTAاز DRMاستفاده نمیکنه ولی اگه از Anti-Tamperاستفاده کنه چی؟
از Denuvo استفاده نمی کنه کلا. بعد هم Anti-Tamper بدون DRM رسما مثل اینه که تو ماشینت رو مفتی بدی دست دزد ها، ولی نزاری تغییرش بدن:)) کلا هیچ خاصیتی نداره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر