PlayStation The Last Guardian

اخطار: هرگونه صحبت در مورد داستان و مراحل بازی [خارج از اسپویلر] که به نوعی بتواند چیزی را برای کاربران لو بدهد ممنوع است

0f58_the_last_guardian.png


توسعه دهنده: gen DESIGN / Japan Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
طراح، نویسنده و کارگردان: Fumito Ueda
تهیه کننده: Yasutaka Asakura
آهنگساز: Takeshi Furukawa
پلتفرم: PS4
ژانر: Action Adventure
تاریخ انتشار:
ژاپن / آمریکای شمالی / استرالیا: December 6, 2016
اروپا: December 7, 2016
باکس آرت:
3nv7_tlg_box.png


5hmx_information.png

The Last Guardian سومین ساخته Team Ico که حال با نام "gen DESIGN" فعالیت می کند، از میانه های سال 2008 پس از کلید خوردن پروسه های تحقیقاتی اولیه آن با اسم رمز Project Trico وارد مراحل توسعه شده تا یک سال بعد به صورت رسمی در طی مراسم E3 معرفی شود. بعد از آن پروژه با نمایش کوتاهی در TGS نیز همراه شد ولی از آن نقطه به بعد The Last Guardian با عدم انتشار خود در تاریخ مقرر که تابستان 2010 بود کم کم پا به برزخ توسعه خودش گذاشت و به دنبال آن، شایعاتی از به بن بست رسیدن پروژه بالا گرفت که با جدا شدن Fumito Ueda طراح و کارگردان آن در همان سال آن شایعات به خودش رنگ صحت گرفت.

در میانه های سال 2012 پس از مشخص شدن سخت افزار کنسول نسل بعدی سونی، تیم کوچکی به کُندی مشغول به انتقال و بهینه سازی پروژه برای PS4 شدند. بعد از آن در تابستان 2014، Ueda با تأسیس استدیوی تازه ای و کوچاندن اعضای تیم سابقش به آن جا کار بر روی The Last Guardian که حال مراحل Re-Engineering را تماماً پشت سر گذاشته بود، با جدیت از سر گرفت تا به دنبال آن پروژه 7 ساله تیم که البته در واقع بیشتر از 3 سال تحت ساخت نبوده، سرانجام در E3 ـه 2015 دوباره رونمایی شده و برای عرضه در سال بعد در نظر گرفته شود.

The Last Guardian روایت گر قصه پسربچه ای بی نام است که پس از تبعید و حبس در دژی بزرگ با پیدا کردن موجودی افسانه ای که او را Trico صدا می کند قصد رویارویی با نگهبانان شبح مانند آن قصر و فرار به بیرون از دیوارهای بلندش را می کند. این که داستان این دو چطور تمام می شود را نمی دانیم که البته Ueda خودش می گوید که این قصه تنها بهانه و بستری برای نشان دادن ارتباط میان این دو است که هر چند با رفتاری سرد و توأم با نافرمانی و بی اعتمادی از هر دو طرف شروع می شود ولی قرار است که گره میانشان با پیشروی در قصه محکم و محکم تر شود.

6wnq_news.png

  • Fumito Ueda مصاحبه های مفصلی با رسانه های ژاپنی انجام می دهد و اطلاعات تازه ای از روند توسعه بازی به اشتراک می گذارد (متن مصاحبه)
  • در تاریخ 2 نوامبر آقای Yoshida طی گفت و گویی با وبسایت Gamespot اعلام می کند که در رابطه با نمایشهای جدید The Last Guardian محتاطانه عمل خواهد شد (منبع)
  • سونی در مراسم GDC 2016 بار دیگر انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • آقای Phillipe Cardon معاون بخش اروپایی Sony نیز در مصاحبه ای با وبسایت فرانسوی Challenges، انتشار The Last Guardian در سال جاری را تایید کرد (منبع)
  • در تاریخ 12 سپتامبر، Shuhei Yoshida در قالب پستی در PS Blog اعلام کرد که تیم سازنده برای ارائه بی نقص ترین و پالیش شده ترین تجربه ممکن به مقداری زمان بیشتر احتیاج دارد و تاریخ عرضه بازی رسما به 6 دسامبر موکول شد (منبع)
  • در تاریخ 22 اکتبر، آقای Shuhei Yoshida در حساب توییتر خود خبر گلد شدن بازی را به صورت رسمی اعلام کرد (منبع)
w4uf_reviews.png


" تعظیم کن "

Washington Post - 10/10 - A Gaming Masterpiece
Telegraph - 5/5
PlayStation LifeStyle - 10/10
Guardian - 5/5
Time - 5/5
Hardcore Gamer - 5/5
Easy Allies - 5/5
Digitally Downloaded - 5/5
New York Daily News - 5/5
The Daily Dot - 5/5
Playstation Official Magazine UK - 10/10
Gameblog.fr - 10/10
Gamespot - 9/10
EDGE - 9/10 - Game of the Year
...

sivp_characters.png


0c44_characters_the_boy.jpg

پسربچه بی هویت قصه که بازیکن کنترل او را دست می گیرد با داشتن تتوهایی گرفته شده از قبایل "سمون" و "مائوری" بر روی بدن خودش این نظریه که شاید شبیه به پسربچه Ico بخاطر نشان هایی که در بین اهالی او شیطانی قلمداد می شوند – دو شاخ بر روی سر – حال در این قلعه حبس شده را تقویت می کند. پسربچه برای رو به رو شدن با نگهبان های قصر به Trico متکی است و Trico هم برای رهایی از غل و زنجیر فیزیکی خودش و ترس های روانی اش از محیط قصر به پسربچه.

ujd7_characters_trico.jpg

Trico موجود اسرارآمیزی که پسربچه او را پیدا و آزاد می کند، ترکیبی از حیوانات مختلف از جمله عقاب، گربه و سگ است. Trico حیوان ماده قصه، دو بال دارد که شاید با بزرگ شدن جثه اش بتواند با آنها پرواز کند و یا شاید هم صرفاً عملکردی شبیه به پره های ماهی در زیر آب را برایش داشته باشند. او همینطور دو شاخ شکسته شده نورانی و چشمانی با امکان تغییر رنگ بسته به احساساتش دارد. اینکه چرا Trico در قصر غل و زنجیر شده و چرا از نماد تک چشم می ترسد و اینکه آیا موجودات دیگری شبیه به او هم در این دژ وجود دارند همگی از همان جنس سوالات بی جواب کارهای Ueda هستند و هنوز زود است که بدانیم ماجرا از چه قرار است.

gjmi_characters_unknown_enemies.jpg

نگهبانان قصر که از سر تا پا در زره پوشیده شده هستند از یک جهت می توانند به دشمنان کرکتر اصلی در Ico و SotC ارتباط مفهومی داشته باشند و آن هم این نکته که بنظر می رسد جسمی ندارند و روح سیاهی که درون آنهاست ماهیت وجودشان باشد. با این تفاوت که بجای آنکه شبیه به Ico پسربچه با خود این ارواح درگیر شود، در این جا شبیه به SotC در کالبدی زره ای فرو رفته اند و ظاهراً با خارج شدن روح از این کالبد است که از بین می روند. اینکه چه چیزی این نگهبانان ناشناخته قصر را به نگه داشتن پسربچه و Trico در قصر وادار می کند و در پشت سر چه اتفاقی در حال رخ دادن است تاکنون به صورت راز باقی مانده است.

ayz2_screenshots.png


...

nlzo_artworks.png


...

...

ipeo_videos.png


ndze_e32015trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2015 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
5ibn_ignvideopreview.jpg

The Last Guardian: Bringing Trico to Life - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
grac_epicsoundtrack.jpg

Crafting The Last Guardian's Epic Soundtrack - IGN First
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
gdy2_e32016trailer.jpg

The Last Guardian - E3 2016 Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - GAMERSYDE - YouTube - آپارات
+
79l5_retrospectivevideo.jpg

The Last Guardian - ICO & Shadow of the Colossus Retrospective Video | PS4
360p - 720p - YouTube - آپارات
+
s2rg_actiongameplaytrailer.jpg

The Last Guardian – Action Gameplay Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
dact_cinematictrailer.jpg

The Last Guardian – CG Cinematic Trailer | PS4
480p - 720p - 1080p - YouTube - آپارات
+
38ta_introductionvideo.jpg

The Last Guardian - Introduction Video
1080p - YouTube - آپارات

f6l3_creators.png

Ico، اولین ساخته این تیم از یک جهت با The Last Guardian شباهت زیادی دارد، از آنجایی که Ico نیز در ابتدا برای PS1 در نظر گرفته شده با یک تأخیر یک ساله به PS2 منتقل شد تا ساخت آن نزدیک به 4 سال وقت بگیرد. بعد از آن Shadow of the Colossus با وجود آنکه ساخت آن عملاً قبل از انتشار Ico کلید خورده بود نیز از قائده پروسه طولانی ساخت در کارهای Ueda استثنا نشد و 4 سال دیگر از تیم وقت گرفت و از همین بُعد Yohsida آنها را ملقب به Team Olympic می کرد.

البته پروسه طولانی ساخت کارهای Team Ico با در نظر گرفتن اینکه Team Ico در هنگام ساخت هر دو کار در بهترین حالت ممکن 20-25 نفر عضو ثابت داشت تعجب برانگیز نیست، قائده ای که برای gen DESIGN فعلی و The Last Guardian نیز صادق است و همین مسئله تیم را وادار می کند تا بخشی از کارشان را به عهده اعضای Japan Studio بگذارند.

امّا با این همه چرایی اینکه The Last Guardian در طی همه این 7 سال در معرض توجه بوده را قاعدتاً باید در دو اثر قبلی Fumito Ueda طراح، نویسنده و کارگردان آن جستجو کرد، Ico و Shadow of the Colossus. اطلاعات بیشتر ...

 
آخرین ویرایش:

Dreamy

کاربر سایت
Aug 31, 2010
606
Impression ـه Game Trailers از اکستندد دمو:
https://www.youtube.com/results?search_query=just+played:+the+last+guardian+-+e3+2015+

از طبیعی بودن و حس کردنِ حرکات و واکنشهای Trico موقعی که پسربچه از بدنش نیزه ها رو میکشه بیرون و همینطور اینکه چه کارهایی پسربچه مجبور بوده - 15 دقیقه ای که ندیدیم - انجام بده تا Trico نظرش جلب بشه و بره طرف یه پنجره مانند و پسره بره رو دوشش (همین عکس پائین احتمالاً )و نهایتاً دروازه رو باز کنه تعجب کرده. چیزی هم که نشون دادن اوایل بازی ـه و همدیگه رو میشناسن ولی تازه پسره داره یاد میگیره که چطوری feed ـش کنه و ...

2rqflmsny05rh00eqrx8.jpg


غیر این میگه دیشب - همون روز کنفرانس - که زنده داشت استریم می شد و میدیدمش شبیه همون PS3 بود ولی تو - حین - ارائه اکستندد ورژن It looked great! و چیزهای ریز و درشت دیگه.

I can't even put into words from this 15 minutes demonstration. the amount of feels and emotions! ...

Ueda هم بعد تموم شدن اینو گفته:

We could not thank you enough for waiting, thank you a million times for waiting. My core team from Ico & SotC / My most trusted employees and force behind both of those games and myself are working extremely hard to get this into your hands!

کلاً باید ببینین تا حس ـه طرف رو بگیرین که چطوری باهاش درگیر شده! مطمئنم بودم روزی که بیاد همچین Impression ـهای فوق العاده ای رو میگیره.
 
آخرین ویرایش:

™MASOUD 3

کاربر سایت
May 25, 2009
868
نام
مسعود
همین که حسین خوشحال شد کافی بود واسه من ... E3 قبل که خیلی اذیت شد و یه مدت نبود
امسال دیگه به عشقش رسید ... بازی هم که نیازی به تعریف و تمجید نداره دیگه ... هیچ موجودی رو کره زمین پیدا نمیکنید احساساتش درگیر نشه تو این بازی با این فضا
 

arsenalmom

کاربر سایت
Nov 14, 2009
1,349
نام
محمدرضا
واقعا از تریلر لذت بردم:x
نمیدونم چرا فقط گرافیک فنی براتون مهمه من فقط منتظر نمایشش بودم همین.
از داستان همیشه بیشتر لذت میبرم و با وجود چنین کارگردانی هیچ نگرانی ندارم در ضمن اگر تریلر رو بادقت دیده باشید گرافیک فنی خوب و گرافیک هنری فوق العادست فیزیک بازی هم در سطح بالایی قرار داره سنگینی وزن این پرنده وقتی جابه جا میشه کاملا حس میشه من که باور کنید ده بار بیشتر این تریلر رو دیدم و عاشقش شدم کلا یه حس خوب به بیننده میده نمیدونم چرا:((
 

Dreamy

کاربر سایت
Aug 31, 2010
606
Dreamy

وحید اودا هم روی بازی کار میکنه یا رفته کامل؟

خ خودش رو هم گفته دیگه:d Directed by Fumito Ueda پ چی بود اول تریلر:d

We could not thank you enough for waiting, thank you a million times for waiting. My core team from Ico & SotC / My most trusted employees and force behind both of those games and myself are working extremely hard to get this into your hands

الانم Japan Stuido بیشتر حکم نیروی کمکی و کارهای ریزتر رو داره، این بخشها الان با Ueda و تیمش تو genDesign ـه طبق لیستی که دادن: level design direction, animation direction, art direction, character design, concept art, narrative and storyboarding, research & development. یعنی تقریباً همه چی ـش:d

کنار این masakawa یکی از رفقای نزدیک Ueda این توئیت رو داده و ظاهراً Ueda میخواد حتی نیروهای بیشتری رو هم استخدام میکنه تا بیاره کنار staff ـه اصلی Ico / SotC. کلاً با جدیتی بیشتر از این دیگه نمیتونست بچسبه به این پروژه که الان چسبیده، خیالتون تخت. :d

g97o06w0le98sxywnhx8.jpg



av6hqz5mnjhlvusjjxvk.jpg
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
ایول!:D خیالم راحت شد!:D دیگه سر سوزنی هم درمورد کیفیت بازی شک نخواهم کرد!:D (هرچند شکی وجود نداشت!:D) این اودا, وی تراست.
 

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
QuickMemo_2015_06_19_03_46_24.png

جالبه! خیلی ها رو میدیدم که میگفتن اودا هیچی نیست جز یه گیم دیزاینر معمولی و ساده مثل بقیه, اون موقعا واقعا یه شکی که من در وجود خودم بوجود میومد این بود که ایا واقعا من اینطوری به قضیه نگاه میکنم و گندش میکنم و یا نه واقعا همینطوره؟:d
===
یه نکته ای رو که میخواستم لابلای مطالب قبل ذکر کنم دوربین بازی بوذ, واقعا جالبه پا به پای داستان, حتی در گیم پلی بازی, حل معماها و طی کردن مسیر به بهترین نحو ممکن بالانس شده, اینکه بخوای با یک کرکتر خیلی کوچیک در مقابل یه موجود عظیم الجثه به هیچ مشکلی برنخوری و به راحتی بتونی با اون تعامل ایجاد کنی خیلی حرفه! انقدر شیرین و راحت دوربین بازی تعبیه شده که شاید هیچ کس به این قضیه دقت نکنه..
 
آخرین ویرایش:

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
Neil و Bruce علاقه زیادی به عناوین کسانی چون Ueda و Cage دارن و بخشی از بازی The Last Of Us (همون قسمت معروف که الی زرافه ها رو با احساسات لطیفی لمس میکنه) این رو ثابت کردن و خودشونم بارها با زبون بی زبونی این رو اعلام کردن که از عناوین این دو کارگردان به خصوص Ueda تو کاراشون الهام گرفتن (حالا کاری نداریم که خود کیج هم در این باره در مقابل عناوین Ueda سر تعظیم به فرود میاره) تازه ترین عناوینی هم که به طور کلی از عناوین Ueda الهام گرفته شاید لازم نباشه بگیم بازی Rime هست،در کل اینو گفتم که بگم بعضی کارگردانها هستند که استاد بهشون گفته میشه اما برخی ها هستند که واقعن استاد هستن چون یک تعریف و سبک تازه ای از بازیها به این عرصه وارد میکنن مانند Ueda,Cage,Kojima که اگر بگیم اینطور نیست در حقشون بی انصافی کردیم.

___________

در ضمن یوشیدا تو مصاحبه ای که تازگی با یکی از سایتها داشته جدا از بازگو کردن مواردی که در مورد روند ساخت TLG بوده روند انتقال بازی از PS3 به PS4 رو بسیار دشوار اعلام کرده و همچنین با اعتماد به نفسی کامل گفته سخت در تلاش وکار هستیم تا بازی رو در 2016 روانه بازار کنیم.
 

king ps3

کاربر سایت
Jun 8, 2009
1,367
نام
プレイステーション
تو SOTC یکی از ویژگی های خیلی جالب Agro, اسب واندر, این بود که همیشه طبق انتظار عمل نمیکرد. مثلا بعضی وقتا میشد که صداش میزدی اصلا توجهی نمیکرد و ... .ممکن بود فکر کنیم همچین حالتی باگـه ولی خود Fumito Ueda تو یه مصاحبه ای گفته بود از قصد همچین حالت هایی رو به هوش مصنوعی Agro اضافه کردن که بیشتر طبیعی به نظر بیاد (ل.ر.پ.ک.م). حیوانات واقعی هرچقدر هم اهلی باشن همیشه مورد انتظار رفتار نمیکنن. دقیقا Trico هم همچین ویژگی داشت. اون پسر بچه چند بار صداش میزد تا این یه کاری رو انجام بده.:d خیلی خیلی طبیعی تر و بهتر از اینکه مثلا تا دکمه x رو میزنی در n صدم ثانیه واکنش دلخواه رو ببینی. تو همچین حالتی دیگه اون جونور شبیه یه ربات نیست. همین کلنجار رفتن ها با Trico یه حس طبیعی و زنده بودن میده هم به بازی هم به Trico. احساس میکنی یه موجود زنده گذاشتن تو بازی که نتیجه اش میشه یه وابستگی عمیق بین مخاطب و جانور داخل بازی. و البته توجه میکنید که همین هوش مصنوعی که طبیعی رفتار کنه نیاز به سخت افزار قوی داره و جزو موارد فنیه. شاید یکی از دلایلی که نتونستن بازی رو روی PS3 اونطور که دلخواهشون بود بسازن همین هوش مصنوعی بوده. ناتی داگ هم با اون عظمتش اعتراف کرد که هوش مصنوعی الی اگه یه جاهایی رفتار غیر انتظار داره (مثل همون دیده نشدن توسط دشمنا) به علت محدودیت سخت افزاریه.

یه نکته جالب دیگه اینکه اگه توجه کنید چشمای Trico وقتی میترسه بنفش میشه:d
9ohcrf528cjrwmswmh85.jpg


اون تک چشم رو که دید همینجوری شد حرکت هم که میکرد خیلی حواسش به اون جسم فراماسونی (لول) بود. بازم همین یه نکته امیدوار کننده دیگه اس. قرار نیست با یه موجود بزن بهادر طرف باشیم که هر کسی یا هر چیزی که دوستش رو تهدید میکنه بزنه نابود کنه. اون زبون بسته هم ترس های خودش رو داره. در نتیجه تک بعدی و ساده نیست.
 

Dreamy

کاربر سایت
Aug 31, 2010
606
The Guardian یه مقاله درباره Extended Demo نوشته:

The Last Guardian: Fumito Ueda's quest for epic minimalism
The latest adventure from the creator of Ico and Shadow of the Colossus marks the return of a singular talent in gaming.

In a quiet meeting room, above the maelstrom of E3’s main halls, Fumito Ueda is showing off the latest build of the game… As The Last Guardian world appears on the large cinema screen, it is unmistakably the work of Ueda
“Everything you see is explorable,” says Ueda.”
...


15 دقیقه اول رو با توضیحات Ueda واسشون رو کامل توضیح میده، و واو! چه قلمی داره یعنی حق مطلب رو ادا می کنه تو توصیف صحنه ها، واقعاً بخونین ـش من نمیدونستم کدوم تیکه هاش رو نقل قول کنم اینجا. آخر presentation و وقتی بلند میشن برن بیرون.

The lights go up in the demo room; there is a warm ripple of applause and then we file out into the long crowded hallways of the Los Angeles convention centre... Downstairs there are many hundreds of games telling their stories of revenge and honour, many of them doing it extremely well. But none of them do it quite like Ueda, with that sense of intimate sadness, that sense that life and friendship are brittle gifts far too easily lost or wasted on spurious escapades

کارگردان هنری Flower و Journey و Creative Director ـه ABZU:

i85fdl57zpul8uughhzz.jpg


REZA TAEL Ueda: Miyazaki (Dark Souls series) came to play@



اینم دیگه روز آخر E3 بود و انصافاً عالی بود این چند روز، فراموش نشدنی! دیگه رفتیم تا TGS که دوباره ببینیمش...

 
آخرین ویرایش:

Siavash_MH

FCB
کاربر سایت
Apr 10, 2011
3,651
من دوباره تریلر دمو رو با کیفیت بهتر گیمرساید دیدم کیفیت گرافیک فنی خیلی خوبه , عاشق طراحی هنری بازی شدم .
روند گیم پلی خیلی جالب طراحی شده از ادونچرش خیلی خوشم میاد.
خیلی دوست دارم گیم پلی بیشتری از این بازی ببینم خیلی خاصه.
نوشته های دوستان تو این تاپیکم عالیه یه کاری میکنه بیشتر به جزییات دقت کنیم و بیشتر لذت ببریم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر