PlayStation Knack

سلام !

ufpsmgawrwpkn1t56a4.jpg



Knack یک بازی اکشن با المانهای سبک پلتفرمر است که توسط استودیوی SCE Japan در حال ساخت میباشد. در این بازی شما کنترل یک موجود ربات مانند به نام Knack (نَک) که قدرتهای عجیب و اسرار آمیزی دارد را به دست میگیرید.
اطلاعات زیادی در مورد داستان این بازی منتشر نشده اما تا این حد میدونیم که Knack توسط انسانها برای مقابله با ارتش گابلین ها ساخته شده است تا از نسل بشریت در مقابل آنها دفاع کند. این جنگ ادامه دارد تا موقعی که انسان ها متوجه خطر و تهدید بزرگتری از گابلین ها می شوند.
همچنین Knack در مراسم Playstation Meeting به همراه رونمایی از کنسول جدید سونی با تریلر 2 دقیقه ای برای اولین بار به نمایش گداشته شد و از عناوین لانچ PS4 به شمار می آید.
هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه Knack در نظر گرفته نشده است.


لینک تریلر



تصاویر :



 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
مارک سرنی، طراح کنسول PS4 و سازنده عنوان Knack در خصوص بازی جدید خود اظهار داشته است این بازی بیشتر مخاطبین کم سن و سال را هدف قرار گرفته و سازندگان سعی در قرار دادن المان‌های خاطره انگیز در بازی داشته‌اند. همچنین Knack درجات سختی بالاتر برای مخاطبین حرفه‌ای‌ را نیز درنظر گرفته است.

knack-062613.png


مارک سرنی در صحبتی با PS Blog گفت: "Knack بازی بشدت داستان محوری هست که بازی کردن ان هوش و برنامه ریزی گیمرها رو به چالش می‌کشه، اما در غالبی ساده و نچندان دشوار و گیمرها برای انجام ان می‌بایست فکر و برنامه ریزی کنند."

"من فکر می‌کنم خیلی از افراد به فروشگاه می‌رن و Watch Dogs یا Killzone رو برای خودشون میخرن یا می‌پسندن و Knack رو هم برای اعضای دیگه خونوادشون می‌گیرن. اما من فکر می‌کنم خیلی از گیمر‌های حرفه‌ای هم این بازی رو برای احساسات خاطره انگیزی که در ان‌ها برمی‌انگیزه می‌خرن" وی همچنین گفت: "توی دمویی که تو E3 نشون دادیم مشخص نبود اما Knack یه ماجراجویی خیلی داستان محور هست. زمان لازم برای تموم کردن Knack برای بار اول نزدیک به 10 ساعته و ما آیتم‌ها و ویژگی‌های خاص و زیاد دیگه‌ای رو هم درنظر گرفتیم که بعد از پایان بازی قابل انتخاب و دست رس خواهند بود تا ارزش تکرار بازی رو بالا ببره."

"به عنوان مثال هزار اتاق مخفی در بازی وجود داره که درون خیلی از آن‌ها صندوقچه‌ گنج قرار گرفته. در برخی از آن‌ها قطعات Gadget های مختلف وجود داره که Knack رو در انجام ماموریت‌هایش کمک می‌کنه – شما باید همه این قطعات رو جمع‌آوری کنید تا بتونید از Gadget ها استفاده کنید. بعضی از آن‌ها عتیقه‌های کریستالی دارند که در صورت جمع‌آوری ان‌ها می‌تونید شکل‌های جدید و متنوعی رو برای Knack آزاد کنید که در انجام مجدد بازی قابل انتخاب و دست رسی هستند."

"همچنین ویژگی‌ و قابلیت‌های ویژه دیگری نیز در بازی وجود دارد که در حال حاضر ما در مورد آن‌ها صحبتی نمی‌کنیم."

سرنی در خصوص کلیت بازی می‌گوید ایده و هسته اصلی گیم‌پلی Knack شخصیتی است که آیتم‌های مختلف را از روی زمین برداشته و آن‌ها را با بدن خود ترکیب می‌کند. هرچند که پیاده کردن این ایده در عمل برای او و استدیو ژاپن سونی بسیار سخت‌ از کار درآمده است!

"ایده اولیه ما این بود که Knack اجسام و محیط‌های مختلف مثل در و دیوار رو خراب کرده و با ترکیب باقی‌مانده‌ ان‌ها تو بدنش تغییر فرم بده؛ اما وقتی ما طرح اولیه بازی را ساختیم با مشکل عظیم بی‌نظمی و بی‌قوارگی شخصیت روبرو شدیم" او توضیح می‌دهد که: "نزدیک به یک سال و نیم طول کشید تا ما متوجه راز طراحی یک کارکتر متمرکز و خوش فرم با این ایده بشیم. شخصیت ما از Relic (عتیقه) ساخته شده است – قطعات عتیقه برجا مانده از یک تمدن باستانی و گم شده قدیمی که اگه بتونید به اعماق زمین برید می‌تونید ان‌هارو پیدا کنید."

"این قطعات حاوی منبع انرژی هستند و یک دکتری موفق به ارایه یک روشی شده که میشه با کمک ضمیر خودآگاه به انرژی ان‌ها نفوذ کرد و کنار هم قرارشون داد. با این توجیح داستانی ما موفق به ساخت شکل‌های مختلف و ثابتی از Relic ها شدیم که به ما اجازه می‌ده چندین مدل مختلف رو برای Knack طراحی کنیم."

سرنی می‌گوید PS4 و تکنولوژی هایش یک سال ساخت این پروژه را جلو انداخته است، چراکه به سازندگان اجازه داده است به راحتی شخصیت خود را با 5 هزار قطعه مختلف که هر یک فیزیک مخصوص به خود را دارد، طراحی کنند!
تغییر قیافه Kanck بستگی به مرحله‌ای که بازی می‌کنید دارد. در برخی از آن‌ها سرعت تغییر Knack آرام اما در برخی دیگر تند و سریع‌تر بوده و زودتر به مدل‌های بزرگ‌تر تغییر می‌کند.

"در برخی از مراحل اون خیلی آروم بزرگ می‌شه، و در برخی دیگه خیلی زود – مثلا با برداشتن قطعات یخ – اما در مقابل در این حالت اگه برید زیر آفتاب زود آب میشه و به حالت قبلیش بر می‌گرده". وی در خصوص نحوی پیدایش ایده Knack می‌گوید: "من ایده Knack رو از Crash Bandicoot و Katamari Damacy گرفتم. بازی‌های که ان‌هارو خیلی دوست دارم و باید تو سال 3 یا 4 دفعه ان‌هارو بخرم. همچنین یه ذره هم از God of War الهام گرفتم. شما می‌تونید تاثیر این بازی رو به راحتی توی Knack ببینید – خصوصا توی نحوی کنترل بازی. مثلا تو بازی مثل GoD با آنالوگ راست می‌تونید جا خالی بدید. در واقع GoW3 یکی از پروژه‌هایی بود که من مشاورش بودم."

Knack یکی از عناوین انحصاری PS4 است که در لحظه انتشار آن در دست‌رس می‌باشد.
 

.:Arth@s:.

کاربر سایت
Oct 18, 2011
897
نام
محمد
یکی ار بچه ها زحمت کشیدن تریلرو تو چنل اپاراتشون اپ کردن اسمشون یادم نیست ولی ازشون ممنونم چون باعث شد دمو اینو ببینم بازیش خدایش باحاله :D
 

strategy

کاربر سایت
Mar 31, 2013
319
نام
mahdi
گیم پلی 15 دقیقه ایش رو دیدم . گرافیکش جایی برای بحث نداره اما گیم پلیش خسته کننده بود : هم ضربه هاش به سختی میرسید یعنی طوری نبود که بتونی راحت و دقیق ضربه بزنی (نصفش به هدف میخورد و نصفش به هوا ) راه رفتنش هم جای کار داره + پریدن که کامل با پستی بلند های بازی مچ نشده بود . فک نکنم ارزش داشته باشه 60 دلار پول بدی بهش .
کلا بگم کراش یه چیز دیگه بود .
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
IGN گفته که بازی Fun هست و برای هر سن و سالی هم میتونه سخت باشه ! جل الخالق ! :D
با اینکه این صحبت ها یه کم امیدوارکننده هست ، ولی هر کاری میکنم چشمم آب نمیخوره که بازی خیلی خوبی بشه. با اینکه لوکیشن جدید Gamescom یه کم بهتر از E3 بود ، ولی هنوز بازی خیلی خشک و خالی و بی روح هست. اون طراوتی که یه بازی توی این سبک باید داشته باشه رو نداره ! خود Knack هم که ماشاالله با اون صدای خشن صحبت میکنه ! :D به نظرم اگه لال بود بامزه تر میشد ! :D
کلاً به نظرم Cerny نباید الآن این بازی رو کارگردانی میکرد. هر روز داره این ور و اون ور میره و به عنوان مسئول اصلی PS4 باید بیشتر به فکر اون باشه تا Knack. اگه میذاشت بعد از عرضه کنسول با خیال راحت میرفت سراغ کارگردانی بازی ، شاید خیلی بهتر میشد.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
آریا نمیدونم من چرا دقیقا برعکس تو فکر میکنم!:D

خصوصا تریلر GC رو که دیدم انگار داشتم یه انیمیشن نگاه میکردم و بنظرم خیلی خوب بود! Knack قراره یه بازی برای مخاطب های کم و سن سال تو موقع لانچ کنسول باشه نه بیشتر. در همین حد ازش انتظار داشته باشیم نباید ناامید کننده باشه! هرچند فکر میکنم پتانسیل اینو داره که اگه به قول تو سرنی با تمرکز بیشتر روش کار کنه به یکی از IP های خفن سونی تبدیل بشه.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,255
نام
امیر حسین
من کاملا با نظر آریا موافقم! :d
ماکان آخه این کجاش برا بچه هاست؟ :-" این Knack با اون قیافش و اون صداش! :d
کلا این بازی احساس میکنم بین اینکه کدوم گروه مخاطب رو جذب کنه گیر کرده :-" ، من حس اینکه بچه ها دوستش داشته باشن بهش ندارم(کودک درونم انتظارات دیگه ای داره:d ) ، از اونطرف دوباره همسن های ما رو هم کامل جذب نمیکنند! :d
البته ما که پلتفرمر دوست داریم، این رو هم خوب مطمئنا ازش خوشمون میاد، ولی نه اونقدری که باید خوشمون بیاد! :|
من انتظار یه دنیا و کاراکترهای فان تری دارم از بازی های پلتفرمر! :d
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
آریا نمیدونم من چرا دقیقا برعکس تو فکر میکنم!:D

خصوصا تریلر GC رو که دیدم انگار داشتم یه انیمیشن نگاه میکردم و بنظرم خیلی خوب بود! Knack قراره یه بازی برای مخاطب های کم و سن سال تو موقع لانچ کنسول باشه نه بیشتر. در همین حد ازش انتظار داشته باشیم نباید ناامید کننده باشه! هرچند فکر میکنم پتانسیل اینو داره که اگه به قول تو سرنی با تمرکز بیشتر روش کار کنه به یکی از IP های خفن سونی تبدیل بشه.
نمیدونم چطوری توضیح بدم ماکان ! :D کلاً جنب و جوش و تحرک توی بازی خیلی کمه ! حالا کاری ندارم که به شدت خطی هست (خود من از بازی های خطی خوشم میاد ، ولی Knack دیگه رسماً ترکونده در این زمینه ! :D) ولی حتی از بازی های نسل PS1 هم خالی تر به نظر میرسه. یعنی Crash Bandicoot ها که برای همین نوع مخاطب بودن و حالت خطی هم داشتن ، خیلی انرژی بیشتری داشتن ! اینجا توی مسیرهای تنگ و باریک یه کمی راه میری و دو تا Orc میان و میترکونیشون و دوباره یه کم میری جلوتر و یه تانک میاد و ... حالا برای تنوع یه سری جای مخفی هم درست کردن که حداقل اون طوری که من توی ویدئوها دیدم ، خیلی تابلو هستن و زیاد هم مخفی نیستن ! :D
خود کاراکتر Knack هم بعید میدونم خیلی محبوب بشه. اگه فقط حالت کوچیکش توی بازی بود ، خیلی عالی بود و خودم به شدت باهاش حال میکردم ! یه جورایی بامزه و جالبه ، مثلاً آخرین تیکه توی اولین ویدئوی بازی خیلی عالی بود و به شدت ازش خوشم اومد ! یه قیافه مُنگل و خنده داری داشت ! :D



ولی اون حالت بزرگش خیلی توی ذوق میزنه و با صدایی شبیه بوکسورهای آمریکایی هم صحبت میکنه که حس خوبی به آدم نمیده ! :D
کلاً بیشترین امیدم به داستان بازی هست که مثلاً اواخر بازی یه جورایی بار احساسی پیدا کنه و یه مشکلی برای Knack پیش بیاد که مخاطب تحت تأثیر قرار بگیره و اینا.
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,203
نام
محمد
بازی یه جورایی بی روحه . به قول معروف یه حالت Meh ـیی داره نمیدونم چرا :D مشکل از لوکیشن هاست یا شایدم Level Design ـه خیلی ساده یا نمیدونم چیه که آدم رو جذب خودش نمیکنه . خود knack از نظر من مشکلی نداره البته .
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
IGN گفته که بازی Fun هست و برای هر سن و سالی هم میتونه سخت باشه ! جل الخالق ! :D
تنها چیزی که تو این بازی من نمیبینم فانه :| :D :|
کلاً فک کنم تو جذبه مخاطب های کم سن و سال هم به موشکل بخوره :-" :D

هرچند به نظرم بازی عالیه و تو 3 تا انحصاری لانچ بهترینشون همینه :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر