کرایتک: انتظار کشف یک تکنلوژی منحصر به فرد را برای eSRAM کنسول Xbox One داریم

Sorena Asadi

کاربر سایت
Jan 23, 2014
1,041
xbox-one-amd.jpg


استودیو کرایتک با ساخت بازی Ryse: Son of Rome و خلق یک گرافیک تکنیکی بسیار قوی نشان داد کار با Xbox One را به خوبی بلد میباشد و توانیی این را دارد که از قدرت این کنسول به خوبی استفاده کند. اگر شما نیز علاقه دارید بدانید که افکار این استودیو در رابطه با eSRAM این کنسول چه میباشد قسمت هایی از مصاحبه Sean Tracy مدیر توسعه موتور گرافیک شرکت کرایتک با وب سایت GamingBolt را مطالعه کنید:
Sean Tracy در رابطه با eSRAM کنسول Xbox One میگوید:

"من نمیتوانم به شما بگویم که در اینده مشکلات eSRAM بر طرف خواهد شد ، اما توسعه دهندگان بزرگ صنعت گیم به دنبال یک سری راه حل های فنی میباشند که شاید در اینده شاهد کشف یک تکنلوژی منحصر به فرد برای eSRAM کنسول Xbox One باشیم."

اما سوال جالب و بعدی که از ایشان در رابطه با شروع نسل هشتم با کنسول های Xbox One , PS4 و عملکرد موتور CryENGINE پرسیده شد وی چنین پاسخ داد:

"از اینکه با دو کنسول Xbox one و PS4 وارد نسل هشتم کنسول ها شدیم بسیار خوشحالم ، البته همیشه ما میخواهیم به بیشترین قدرت ممکن دست پیدا کنیم ، معماری یکپارچه ی APU ها این اجازه را به ما میدهد تا در زمینه physics و animation از یک سری ویژگی های بیشتر استفاده کنیم. گرچه قدرت پردازش هر دو کنسول Xbox One , PS4 نسبت به کنسول های نسل هفتمی تغییرات بسیار بزرگی نکرده اند اما نشان دهنده یک جهش رو به جلو میباشند که قابلیت های بسیاری دارد."

منبع
 

Serial Killer

کاربر سایت
Jan 18, 2014
196
من نمیدونم یه بازی جهان ازاد چه ربطی به یه بازی ای داره که داستانش خطی هست؟!!!!!
گرافیک رایز از لحاظ تکنیکی به نظرم قوی بود و گرافیک infamous از لحاظ بصری قوی بود
حالا بازم بیاین تا فردا صبح کلی دلیل و مدرک بیارین که فلان بازی اینجوره و.........:|
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,170
نام
سبحان
تنها چیزی که از e3 پارسال یادمه Quantum Break و Halo هست. کنسول رو هم دارم. هیچ مشکلی هم باهاش ندارم;)

من تنها چیزی که یادمه اینه که مایکروسافت قفل DRM گذاشته بود رو بازیا سونی اومد گفت نه Drm در کار هست نه نیاز به اینترنت در هر 24 ساعت و قیمت رو هم 400 دلار اعلام کرد که همون موقع سالن رفت رو هوا و گزارشگر Gamespot گفت فکر کنم معلوم شد نسل هشتم چه کنسولی رو خواهم خرید!!! که بعدش مایکروسافت اومد قفل Drm و چک هر 24 ساعت رو برداشت!!!
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207
[h=2]Crytek Shares Secrets of Using Xbox One eSRAM’s Full Potential, Resulted In ‘Big’ Bandwidth Saves[/h]http://gamingbolt.com/crytek-shares-secrets-of-using-xbox-one-esrams-full-potential-resulted-in-big-bandwidth-saves
جالب شد!
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
من نمیدونم یه بازی جهان ازاد چه ربطی به یه بازی ای داره که داستانش خطی هست؟!!!!!
گرافیک رایز از لحاظ تکنیکی به نظرم قوی بود و گرافیک infamous از لحاظ بصری قوی بود
حالا بازم بیاین تا فردا صبح کلی دلیل و مدرک بیارین که فلان بازی اینجوره و.........:|
میشه این تیکه رو توضیح بدی برام؟
 

Yagami

کاربر سایت
Mar 27, 2014
207

الان یکم تحقیق کردم دیدم برای رندر نور پردازی تو ryse از tile based deferred lighting استفاده کردن یه قابلیتیه که سخت افزاری روی هیچ کارت گرافیکی تا این لحظه وجود نداره حتی amd r9 290x ! یکی از فلگهای دایرکت 3d 11.2 به حساب میاد.
 

Donkiten

کاربر سایت
Apr 22, 2009
617
نام
Amin

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
از DieDie عزیز تقاضی داریم یه توضیح کامل بدن.

والا تجربه ثابت کرده بحث در مورد این چیزا از حوصله این انجمن خارجه به درد کاربرهای این انجمن نمیخوره ولی با اینحال به نظر من Gamingbolt مثل اکثر سایتها گیم تو این دوره یه خبر به قول خودشون ژورنالیستی زده برای بالا بردن تعداد بازدید کننده های سایتشون ، Tiled -based deferred rendering رو کرایتک از زمان Crysis 2 با انجینش معرفی کرده:
Let's tile those Lights!/Chapter 3

CryDevThomy's CryDev Blog [December 17th: Terrain AO]

اساس این تکنولوژی اولین بار روی کارتهای گرافیک PowerVR پیاده سازی شده که یک تکنیک برای بالا بردن راندمان رندرینگ هست توی بازیهای نسل جدید تا اونجا که من میدونم به جز Ryse بازی ISS هم از همین تکنیک برای نور پردازی استفاده میکنه (داخل pdf ـهایی که GDC 2014 معرفی کردن موجود هست).

e39b39-1399893603.jpg
391d25-1399893623.jpg

اون Flagـی که دوستمون (Yagami) تو 11.2 DX پیدا کرده تو D3d 11.1 هم موجوده و برای استفاده از سخت افزار کارتهای PowerVR هست منتهی چون Direct X یک API یونیورسال هست و باید با هر سخت افزاری از هر سازنده ای سازگاری داشته باشه از جمله کارتهای PowerVR ممکنه یک سری Flag توی DX موجود باشه که روی کارتهای دیگه از جمله GPUـهای AMD و nVidia غیر فعال باشن.
روی کارت گرافیکهایی که این قابلیت رو به صورت سخت افزاری ندارن مثل همون R9 290X , .... میشه این تکنیک رو به صورت نرم افزاری پیاده سازی کرد ولی خوب مسلما برای Setup کردنش به کدهای اضافی و در نتیجه صرف قدرت محاسباتی (Compute Shader) بیشتری نیاز هست.
به نقل از سایت MSDN:

D3D11_FEATURE_DATA_ARCHITECTURE_INFO structure (Windows)

Code:
[COLOR=Blue]typedef[/COLOR] [COLOR=Blue]struct[/COLOR] _D3D11_FEATURE_DATA_ARCHITECTURE_INFO {
  BOOL TileBasedDeferredRenderer;
} D3D11_FEATURE_DATA_ARCHITECTURE_INFO;

TileBasedDeferredRenderer Specifies whether a rendering device batches rendering commands and performs multipass rendering into tiles or bins over a render area. Certain API usage patterns that are fine for TileBasedDefferredRenderers (TBDRs) can perform worse on non-TBDRs and vice versa. Applications that are careful about rendering can be friendly to both TBDR and non-TBDR architectures. TRUE if the rendering device batches rendering commands and FALSE otherwise.

چیزی که تو این خبر مجهول هست این نکته مهمه که آیا برای اجرای این تکنیک روی X One قابلیت سخت افزاری در دسترس هست یا خیر؟... تنها نکته ای که در این خبر به اون اشاره شده این هست که برای کل این محاسبات به علاوه یک سری تکنیکهای دیگه تنها از یک Compute shader سخت افزار X One استفاده شده که جالب توجه هست:

Only a single compute shader was used in Ryse for light culling and executing entire lighting and shading pipelines (with some small exceptions for complex surfaces like skin and hair)

ولی باز هم قیاس قابل استنادی در این رابطه با سایر GPU ـها وجود نداره در حال حاضر تنها کسایی که ممکنه از این مسائل اطلاع داشته باشن سازنده های استودیوهای رده بالای بازی سازی هستن که اونها هم به دلیل قراردهای عدم افشاء مطالب تا زمان پایان قراردادشون نمیتونن در این رابطه به صورت مستقیم صحبت کنن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر