خبر رسمی به گفته مدیر عامل پلی استیشن، Game Pass برای کل صنعت مخرب است.

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,605
نام
alireza
jr.jpg

جیم رایان می‌گوید که با نزدیک به ۵۰ میلیون مشترک پلی‌استیشن پلاس، سونی خدمات بهتری نسبت به Game Pass دارد.

سرویس Game Pass از زمان معرفی، به مرکز توجه مایکروسافت تبدیل شده است. این شرکت را به یک رویکرد چند پلتفرمی هدایت می کند. با این حال، جالب توجه است که مدیر عامل پلی استیشن، آقای جیم رایان، طرفدار این استراتژی نیست.

پرسش و پاسخ بین رایان و تحلیلگران از سال 2022 یکی از چندین موردی است که از افشای گسترده اخیر پرونده مایکروسافت در دادگاه به دست آمده است. در جلسه پرسش و پاسخ، هنگامی که از رئیس پلی استیشن در مورد تلاش های مایکروسافت پرسیده شد، رئیس پلی استیشن گفت که رویکرد اولیه مایکروسافت به هیچ وجه کارایی نداشت. که در نتیجه، آنها را به خریدهای بزرگ سوق داده است.

رایان همچنین اضافه کرد که ناشران در صنعت به آنها گفته اند که Game Pass را نه تنها برای فروش بازیها، بلکه برای کل صنعت مخرب می دانند. جالب اینجاست که او همچنین به آخرین به‌روزرسانی مایکروسافت برای تعداد مشترکان Game Pass اشاره کرد که تا ژانویه 2022 به 25 میلیون نفر رسیده بود. او گفت که با نزدیک به 50 میلیون مشترک، PlayStation Plus را به عنوان یک سرویس باارزش‌تر می‌بیند.
 

raminxxx

کاربر سایت
May 29, 2007
594
نام
Ramin
جیمبو که من نمیدونم حرف زدن بلد نیست ، حرف نزدنم بلد نیست؟ این نوع بیان کردن این حرفا به جای اینکه بگه با گیم پس بی گیم پس ما از روی رقبا رد میشیم ، مثل این میمونه که گیم پس براشون تبدیل به تهدید شده و بهشون فشار اورده ....

اما مثل همیشه باز شاهد استاندارد دوگانه فن های اکس باکس هستیم ...وقتی سر امتیازات میگیم متای بازی های ۷۰ دلاری رو با بازی هایی که روز اول روی سرویس عرضه میشه و مجانی در دسترس قرار میگیرن، مقایسه نکنید... هزار تا آسمون ریسمون به هم میبافن این که گیم پس پولیه و اتفاقا خیلی گرونه و نمی دانید چقدر سخته اشتراکت رو همیشه فعال نگه داری و سالی کلی پول باید بدی ...
اما وقتی یکی به گیم پس انتقاد میکنه ، میشه مجانی ، هدیه آسمانی از منجی به گیمر ها برای مجانی بازی کردن ... و از بین بردن دزد ها و کلاه بردار های مثل سونی با بازی های ۷۰ دلاریش 🤣🤣🤣🤣
Lies of P
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,239
نام
یونس
چند سالی هست که از اومدن این سرویس میگذره و همیشه بحث های جالبی شکل گرفته
از بین اینا یادمه frobary استدلال های خوبی میکرد و چند تا از اونا رو هم بوکمارک کرده بودم ... قبل از نوشتن این پست خواستم به اونا برگردم تا بعد از چند سالی که گذشته و اطلاعات بیشتری که بدست اوردیم دوباره اونا رو بخونم
ولی بوکمارک هام از بین رفته بود و انجمن اجازه سرچ نوشته هاش هم نمیده (احتمالا بخاطر همین بوکمارک هام از بین رفته :D )
به هر حال
من مخالف قرار گرفتن روز عرضه بازی های بزرگ روی سرویس اشتراکی هستم ... اکثر دلایلش هم قبلا گفته شده و تکراریه
اما میخوام بطور خاص درباره ی یکی از خبر هایی که چند سال پیش خوندم حرف بزنم که جایی ندیدم در موردش حرف زده بشه
رییس شرکت Take-Two اعتقاد چندانی به سرویس اشتراکی عرضه بازی ندارد - زومجی
مهم ترین جملش اینه .... رئیس تیک تو : با اطمینان نمی‌توان گفت که پرداخت ۳۵ دلار به‌صورت ماهیانه برای دسترسی به یکی از دو پلتفرم، انتخاب مناسبی باشد؛ حتی اگر محتوای زیادی را در اختیار مخاطب بگذارند
بار اول فک کردم عددو اشتباه نوشته و چرا ننوشته 10 15 دلار که قیمت گیمپسه ولی منبع خارجی هم همینو نوشته بود
یعنی میگه که همچین سرویس بزرگی قیمت درستش 35 دلاره
برای من تنها دلیلی که این عدد رو گفته اینه که نصف 70 دلاره (قیمت یه بازی)

خب تو صنعت سینما هم تقریبا یه همچین نسبتی هست .... یعنی قیمت بلیط ها تو رنج 10-20 دلاره و قیمت سرویس های اشتراکی مختلف هم تو رنج 7-15 دلاره
AMC Ticket Prices - Movie Theater Prices
The best streaming services in 2023
البته تو سینما هم با وجود اینکه قیمت اشتراک ها منطقیه باز هم بعضی فیلم ها اول اکران سینمایی دارن و بعد چند ماه میان تو سرویس ها (البته تو سینما دلایل هنری رو هم علاوه بر دلایل تجاری میارن )
یا مثلا فک کنم دیزنی سر بعضی فیلمای روز عرضه روی سرویس پول اضافه میگرفت یا مثلا یه فیلم رو فقط واسه یه ماه می اورد بعد برش میداشت تا ملت مجبور شن هر ماه اشتراک رو تمدید کنن و با یه ماه اشتراک خیلی از فیلم ها رو نبینن

تازه میگه حتی اگه قیمتش 35 دلار باشه نمیشه با اطمینان گفت انتخاب مناسبیه ..... خب 35 دلار ماهانه واقعا خیلی گرونه نسبت به 15 دلار ... چیزی که زلنیک اشاره نکرده تعداد مشترک بوده
شان لیدن هم میگفت با قیمت 10 دلاری سرویس باید 500 میلیون مشترک داشته باشید تا بتونید هزینه رو برگردونید
تقریبا هر دو تاشون یه چیزی میگن مثلا از روی حرف لیدن تقریبا 150 میلیون مشترک بدست میاد (واسه ماهی 35 دلار) که منطقی تره ولی با قیمت اشتراک زیادتر
یعنی من بعید میدونم حتی هدف مایکروسافت واسه رسیدن به 100 میلیون مشترک تا 2030 کافی باشه واسه همچین سرویسی (به شرط یکسان بود شیوه ساخت و عرضه بازی ها نسبت به حال حاضر)

شاید بگید سینما فرق داره یا نظر زلنیک و شان لیدن دقیق نباشه .... خب تو خود صنعت گیم اوضاع چجوریه
به جز گیمپس تو همه ی سرویس های اشتراکی گیمینگ شما یه منطق یا تعادلی بین قیمت و محتوایی که دریافت میکنی میبینی
به خصوص در مورد دو سرویسی که قیمت نزدیکی با گیم پس دارن یعنی یوبیسافت پلاس و ea play pro میبینی محتوای بسیار کمتری نسبت به گیم پس دریافت میکنی
ea play pro تو یکسال گذشته این بازی ها براش اومده : f1, fifa , madden, star wars, dead space , wild heart , nfs البته اینم هست که نسخه التیمیت بازی ها رو دریافت میکنی نه معمولی
یوبی سافت هم تو یکسال گذشته : crew , settlers البته اواتار هم تو راهه و نسخه التیمیت بازیا رو میدن
هر دو تا تقریبا 140 بازی داخلشونه و ماهی 15 دلار ....... از اون ور پلاس بازی های بیشتری توشه ولی بازی روز عرضه کمتری داره

حالا با تمام این بحث ها نکته ای که من بهش میرسم اینه .... مایکروسافت داره ریسک زیادی میکنه رو گیم پس(عملا داره قمار میکنه) و این از جهاتی ... ارزشمنده
در حالی که هزینه ساخت بازی مدام در حال افزایشه و همین باعث میشه شرکت ها به سمت کم کردن ریسک حرکت کنن ... شرکتی اومده که (مثل سونی تو ساخت بازیاش) میخواد ریسک کنه ... ریسکی که تو این صنعت بهای سنگینی داره ...
مایکروسافت سرویسی رو اورده که ضرر اولیه زیادی داره ... همونطور که تو اسلاید هایی که لو رفته بود اونا با کلود دنبال کاربرای موبایلن و دارن روی این قضیه ریسک میکنن
چون فارغ از گیمپس اگه کلود بگیره و بتونه چند صد میلیون به کاربر های گیمینگ کنسولی اضافه کنه با توجه به افزایش هزینه ساخت بازی ، این برای کل صنعت ، گیم چنجر خواهد بود ... و مایکروسافت با ریسکی که کرده در این زمینه پیشرو هست
قطعا سیستم اشتراکی برای هر بازی/کمپانی مناسب نیست
تیک تو که فقط ی gtav اش 185 میلیون نسخه فروش کرده و پلتفرم هولدر هم نیست چرا باید از سیستم اشتراکی خوشش بیاد اصلا؟ :D واضحه که برای تیک تو منطقی نیست چنین بازی روز اول روی سرویس اشتراکی بیاد

اما سرویس اشتراکی برای پلتفرم هولدر میتونه خیلی درآمد زا باشه اگر نبود که هر کمپانی سراغ سیستم اشتراکی خودش نمیرفت. همین الان اوبی سافت و ea هم همین مسیر رو پیش گرفتن اگر سودآور نبود این ۲تا هرگز چنین کاری نمیکردن :D
 

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,343
قطعا سیستم اشتراکی برای هر بازی/کمپانی مناسب نیست
تیک تو که فقط ی gtav اش 185 میلیون نسخه فروش کرده و پلتفرم هولدر هم نیست چرا باید از سیستم اشتراکی خوشش بیاد اصلا؟ :D واضحه که برای تیک تو منطقی نیست چنین بازی روز اول روی سرویس اشتراکی بیاد

اما سرویس اشتراکی برای پلتفرم هولدر میتونه خیلی درآمد زا باشه اگر نبود که هر کمپانی سراغ سیستم اشتراکی خودش نمیرفت. همین الان اوبی سافت و ea هم همین مسیر رو پیش گرفتن اگر سودآور نبود این ۲تا هرگز چنین کاری نمیکردن :D
اتفاقا مبین اشاره کرد تیک تو هم یه اشتراک gta+ پلاس اورده و انگار ریمستر سه گانه هم تازگیا گذاشته توش ولی به چ قیمتی ... ماهی 6 دلار (الان تخفیف داده 1 دلار :D )
من نمیگم سود نداره ولی پولشم میگیرن همونطور که ea و یوبی پولشو میگیرن
درسته پلتفرم هولدر دستش بازتره همونطور که سونی تو پلاس همچین کاری میکنه ولی باز بودن دستش در حد همون سونیه نه مایکروسافت
در مورد ea , ubisoft هم تو پستم توضیح دادم دیگه فک کنم کامل بود
 
  • Like
Reactions: Need-More-Speed

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر