بهترین بازیهای سال 2015 از نگاه سایتها و مجلات

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
علی سیفتی زحمت کشیدن برای یک اثر ربطی به زیباشناختی اثر نداره.یعنی گوتی نشدن این ژانرها انقدر بدیهیه که من از توضیح بیشتر غیر از پست پیشینم عاجزم.:D

و این که مقصود من ابدا پایین بردن ارزش این ژانر نیست،فقط جوابی به این که «چرا بهترین نمیشن»ـه.همین الان کاربرا لیست بدن درصد کمتری تو تاپ 5شون این سبک بازی هاست با این که اوج لذت رو ازشون بردن،یعنی این قصیه اصلا به زمان حال ربطی نداره،ما اگر 600 سال به عقب برگردیم داستان همینه و 600 سال به جلو بریم بازم داستان همینه،بالواقع در سرشت انسانه:D

البته اگر نظر شخصی منو بخوای وقتی واکینگ دد گوتی شد فایتینگ خیلی بیشتر حق داره که گوتی شه :D
من نظر دومم اینه که سبک فایتینگ یه سبکی هست که باید وقت زیادی روش گذاشته بشه تا خودش رو نشون بده و چون منتقدا این حجم از وقت رو پای بازی نمیذارن و ندارن که بذارن، در نتیجه نمیتونن زیبایی این سبک رو ببینن:D فایتینگ واقعا جوری نیست که توی حتی 50 ساعت هم خودشو نشون بده (این اسپویل رو آخر سر باز کن:D)
که اینجا من یه پرانتز یا بهتره بگم اسپویلر باز کنم، به نظرم برای نقد یه فایتینگ منتقد باید کلی وقت گذاشته باشه و با کامیونیتی بازی در ارتباط باشه و دنیای این سبک رو کاملا از نزدیک ببینه و مشاهده کنه که کامیونیتی چی میخواد و چی نمیخواد. مثلا برای نقد MK نیاد بگه به به چه فیتالیتی خونینی و خوشگلی پس 10/10. یا برای SF بگه چه استایل خوفی پس شونصد از هزار. طرف شاید بیشتر از 10 ساعت هم بازی نکرده باشه. شاید آنلاین رو به مرور زمان ندیده باشه. شاید بالانس بازی رو ندیده باشه و مطمئنا هم همینطوره. به خاطر همین هم هست که اون روزی که نمره های یه بازی فایتینگ میاد، برای منی که اصلا برای نمره ارزش قائل نیستم، این ارزش حتی کمتر هم میشه چون مطمئنم طرف این چیزا رو چک نکرده و این سبک رو مثل خیلی از سبک های دیگه دیده و فکر کرده با 10 ساعت فیها خالدون بازی رو دیده. تنها کسی که بچه ها میگفتن حرکت درست رو زده بود، منتقد گیم اسپات سر نقد SF IV زده بود که پا شده بود رفته بود توی آرکید سنترها و اونجا ساعت ها و روزها با پلیرها بازی کرده بود و با کامیونیتی کاملا در تماس بود و همه چیز رو میدید.
ولی RPG چون المان های زیادی از قبیل داستان سرایی و Lore، گیم پلی و شخصیت پردازی و ... داره، زودتر میتونه با مخاطبش ارتباط برقرار کنه. چجوری بگم، مثل GTA هست که میتونه همه نوع آدمی رو به سمت خودش جذب کنه: کسی که ریسینگ دوست داره، کسی که بزن بکش دوست داره، کسی که یه دنیای باز دوست داره و خیلی موضوعات دیگه. فایتینگ و بقیه چون به صورت تخصصی توی یکی از این زمینه ها هستن، نمیتونه مثل GTA عمل کنه. به خاطر همین نمیتونه انتخاب باشه و با ملاک هایی که برای انتخاب گوتی در نظر گرفتن، هم خونی نداره.

پ.ن 1: انصافا واکینگ دد خوب بود. ولی بازم به قول تو و خودم، گوتی شدنش عجیب بود:D
پ.ن 2: علی رغم چیزایی که میگم (و نباید باور کنین:D)، منم برام مهم نیست کدوم بازی گوتی میشه. بیشتر برام جنبه کل کل و دورهمی بودن با دوستان رو داره که لحظات خوبی رو بگذرونیم.
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
کاری با بحث ندارم و برام هم مهم نیست که کدوم بازی گوتی میشه، فقط اومدم این تیکه از اون مقاله ای که یکی از دوستان چند صفحه قبل گذاشت رو بزارم و برم :D


خدایی مونده بودم کجاش رو Bold کنم چون تک تک حرفا و کلماتی که به کار برده حقیقت محضیه که همین الان داریم اثراتش رو توی بیشتر شدن علاقه گیمرا و سازنده به بازیهای چالش برانگیز تر و سخت تر میبینیم و به نظرم این جریان در آینده هم ادامه پیدا میکنه. مطمئنا نه به اون غلظتی که رضا @REZA TAEL گفت ولی خب شک نکنید در آینده عرضه DS به عنوان یکی از نقاط عطف صنعت گیم شناخته میشه.

«مطمئنا» نه به اون «غلظت؟»:-/ کاش واسه زدن همچین حرفی همون پست مذکور رو نقل قول میکردی،من الان جوابی نمیتونم بهت بدم چون نمیدونم مشخصا در باره چی داری صحبت میکنی :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
«مطمئنا» نه به اون «غلظت؟»:-/ کاش واسه زدن همچین حرفی همون پست مذکور رو نقل قول میکردی،من الان جوابی نمیتونم بهت بدم چون نمیدونم مشخصا در باره چی داری صحبت میکنی :D

این رو میگم :D

روزی میرسه که بازی سازی رسما به عنوان یک هنر شناخته میشه،و اون زمان منتقدان و مهم تر یه سری نظریه پرداز میان تو این حیطه که دیگه بازی ها رو با این فرم روال و ساده ای که نقد میشه نقد نمیکنن،میرن تو جراحی یه سری مسائل والاتر.اون موقعست که تو میری کتاب خونه تو قسمت ویدئوگیم کتاب «نظریه مولف در بازی های کامپیوتری» رو میخری که سه فصلش فقط مربوط به DeS و DaS و BBـه :biggrin1: یه سری کتاب دیگه هم هست خواستی بهت معرفی کنم مث «اگزیستیالیسم در دنیای سولز»و....:biggrin1:

واسه همینه که من بالا پایین نمی پرم واسه گوتی شدن،چون ایمان دارم به چیزی که گفتم.بازی هایی که الان اسمش رو میارن جلوش برای مقایسه در اون زمان تبدیل به سطحی نگری میشه،مگه نمیدونی یه زمانی میون آثار اروپایی، حرف،فقط حرفِ فیلمای کمدی بزن بکوب و farce هالیوود بود؟:biggrin1:

البته میدونم داشتی شوخی میکردی (حداقل فکر میکنم این بخشا شوخی بود) :D
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
جدا فکر کردی دارم شوخی میکنم؟:D الان اینکه میازاکی و اودا یه بازی ساز مولفن رو قبول نداری؟اصلا خود نظریه مولف رو قبول داری؟:D یا اون مکتب های هنری استفاده شده تو دارک سولز رو قبول نداری؟:D

من الان ترسم اینه بقیه هم فکر میکردن که داشتم شوخی میکردم:D

ویرایش:فکر کردم فقط قسمت های بولد شده رو فکر کردی شوخیه الان فهمیدم نه از اول تا تهش رو همچین فکری میکردی :D بالاخره اگر فکر میکنی تا سالیان سال بازی ها به همین شیوه ساده نقد میشن،شیوه ای که مثلا دو بازی با متای 89 ارزش برابری دارن، سخت در اشتباهی،اینو باید در نظر بگیری که بازی سازی بسیار نوپاست تازه 25 سال اینجوریا ازش گذشته،سینما تازه 50 سال بعدش نقدای حرفه‌ایش شروع شد و ارزش کسایی که 20 سال قبلش فیلم میساختن به واسطه همین منتقدا پررنگ تر شد:D
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
جدا فکر کردی دارم شوخی میکنم؟:D الان اینکه میازاکی و اودا یه بازی ساز مولفن رو قبول نداری؟اصلا خود نظریه مولف رو قبول داری؟:D یا اون مکتب های هنری استفاده شده تو دارک سولز رو قبول نداری؟:D

من الان ترسم اینه بقیه هم فکر میکردن که داشتم شوخی میکردم:D

ویرایش:فکر کردم فقط قسمت های بولد شده رو فکر کردی شوخیه الان فهمیدم نه از اول تا تهش رو همچین فکری میکردی :D بالاخره اگر فکر میکنی تا سالیان سال بازی ها به همین شیوه ساده نقد میشن،شیوه ای که مثلا دو بازی با متای 89 ارزش برابری دارن، سخت در اشتباهی،اینو باید در نظر بگیری که بازی سازی بسیار نوپاست تازه 25 سال اینجوریا ازش گذشته،سینما تازه 50 سال بعدش نقدای حرفه‌ایش شروع شد و ارزش کسایی که 20 سال قبلش فیلم میساختن به واسطه همین منتقدا پررنگ تر شد:D
من بیشتر منظورم همون بخش Bold شده بود :D اینکه بعدا نقدا تغییر کنند یا نه و اینکه به یه صورت حرفه ای تر در بیان رو نمیدونم (امیدوارم اینطوری بشه اونوقت شاید منم تونستم یکم برای متا ارزش قائل بشم) ولی اینکه دیگه بیان کتاب در مورد صنعت گیم بنویسن و بعد سه چپترش در مورد BB, DS و DeS باشه؟ بیخیال :D
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
من بیشتر منظورم همون بخش Bold شده بود :D اینکه بعدا نقدا تغییر کنند یا نه و اینکه به یه صورت حرفه ای تر در بیان رو نمیدونم (امیدوارم اینطوری بشه اونوقت شاید منم تونستم یکم برای متا ارزش قائل بشم) ولی اینکه دیگه بیان کتاب در مورد صنعت گیم بنویسن و بعد سه چپترش در مورد BB, DS و DeS باشه؟ بیخیال :D

آخه تو واسه رد حرف های من دلیلی نمیاری :D واسه همین نمیتونم برای یه صرفا «بیخیال» گفتن تو جوابی داشته باشم :D
آره من اعتقادم اینه که بازی ها یه روزی حتی نقد فلسفی میشه.
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
آخه تو واسه رد حرف های من دلیلی نمیاری :D واسه همین نمیتونم برای یه صرفا «بیخیال» گفتن تو جوابی داشته باشم :D
آره من اعتقادم اینه که بازی ها یه روزی حتی نقد فلسفی میشه.
دلیلش اینکه بازی های میازاکی هر چقدر هم خوب باشه یک عالمه بازی به همون خوبی هست،بازی های که برای رقابت با بازی های میازاکی هم هستن چیزی کمتر ندارن،بنابراین اگه روزی هم برای صنعت گیم کتاب نوشته بشه اینقدر بازی خوب برای نوشتن هست که سه تا چپتر فقط برای بازی های میازاکی نمی نویسن
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
دلیلش اینکه بازی های میازاکی هر چقدر هم خوب باشه یک عالمه بازی به همون خوبی هست،بازی های که برای رقابت با بازی های میازاکی هم هستن چیزی کمتر ندارن،بنابراین اگه روزی هم برای صنعت گیم کتاب نوشته بشه اینقدر بازی خوب برای نوشتن هست که سه تا چپتر فقط برای بازی های میازاکی نمی نویسن

وقتی بحث در مورد این کارگردانه باید در مورد خودش صحبت کنم،وگرنه به نظر من هم درباره بازی اودا مینویسن،هم کوجیما،هم راکستار،درباره موروویند،درباره لست آو آس و ... یه سری بازی های تولید انبوه رو هم خیلی قشنگ زیر سوال میبرن که اسمش رو نمیارم اینجا.

کلا اگه گیرت اینه چرا سه تا چپترش درباره بازی های میازاکیه بهت بگم غصه نخور اون کتاب فقط سه فصل نیست،خیلی هم قطوره.جای اینکه بیای بگی چرا نباید درباره میازاکی بنویسن،اومدی گفتی که یه عالمه بازی دیگه هست که درباره اونا هم مینویسن و اگه حرفت اینه نمیدونم چرا اصلا پستم رو نقل قول کردی.

در ضمن نوشته بودم بر فرض تو کتاب «بازی سازهای مولف» سه فصلش در مورد اونه،چند تا بازی ساز مولف میشناسی؟کلا یکی از رایگان ترین کارها اینه که جای اینکه مضمون حرف طرف رو بگیریم فقط رو یه کلمه‌ش قفل بشیم،الان میگفتم یه فصل مشکلت حل میشد؟
 
آخرین ویرایش:

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
وقتی بحث در مورد این کارگردانه باید در مورد خودش صحبت کنم،وگرنه به نظر من هم درباره بازی اودا مینویسن،هم کوجیما،هم راکستار،درباره موروویند،درباره لست آو آس و ... یه سری بازی های تولید انبوه رو هم خیلی قشنگ زیر سوال میبرن که اسمش رو نمیارم اینجا.

کلا اگه گیرت اینه چرا سه تا چپترش درباره بازی های میازاکیه بهت بگم غصه نخور اون کتاب فقط سه فصل نیست،خیلی هم قطوره.جای اینکه بیای بگی چرا نباید درباره میازاکی بنویسن،اومدی گفتی که یه عالمه بازی دیگه هست که درباره اونا هم مینویسن و اگه حرفت اینه نمیدونم چرا اصلا پستم رو نقل قول کردی.

در ضمن نوشته بودم بر فرض تو کتاب «بازی سازهای مولف» سه فصلش در مورد اونه،چند تا بازی ساز مولف میشناسی؟
من نگفتم نباید درباره میازاکی بنویسن،در واقع هیچکس اینجا نگفت که نباید درباره میازاکی بنویسن،بحث این بود که بازی های میازاکی با اینکه خیلی خوب هستن ولی تو دیگه تا درجه مقدس بودن بالاشون بردی،دقیقا همون قضیه کریستوفر نولان یا هیث لجر هست،همه می دونن کارشون خوب بوده ولی بیش از حد بالا بردنشون یک حالت منفی ایجاد می کنه،تو نوشته بودی که بازی ها که الان با بازی های میازاکی مقایسه می شن بعدا این نوع دید تبدیل به یک سطحی نگری می شه منم می گم اینطوری نیست،کلا من بیشتر منظورم بیش از حد بالا بردن چیزی بود
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
من نگفتم نباید درباره میازاکی بنویسن،در واقع هیچکس اینجا نگفت که نباید درباره میازاکی بنویسن،بحث این بود که بازی های میازاکی با اینکه خیلی خوب هستن ولی تو دیگه تا درجه مقدس بودن بالاشون بردی،دقیقا همون قضیه کریستوفر نولان یا هیث لجر هست،همه می دونن کارشون خوب بوده ولی بیش از حد بالا بردنشون یک حالت منفی ایجاد می کنه،تو نوشته بودی که بازی ها که الان با بازی های میازاکی مقایسه می شن بعدا این نوع دید تبدیل به یک سطحی نگری می شه منم می گم اینطوری نیست،کلا من بیشتر منظورم بیش از حد بالا بردن چیزی بود

نه دوست عزیز،اگر کسی تا الان همچین فکری نمیکرد هم تو الان این فکر رو انداختی تو کلش.کلا هر کُنش بیش از حدی یه واکنش به وجود میاره،اما بعد از مدتی خود اون واکُنش از کُنش پیشی میگیره.یه زمانی بالابردن افراد یا چیزهای مورد علاقه «کُنش» زیادی بود،الان این که «کسی یا چیزی رو بیش از حد بالا نبریم» یک «واکُنش» اضافیه،الان تو هر بخشی خود واکنش رو بیشتر میبینی تا کنش.

البته تو آزادی هر برداشتی میخوای بکنی،واقعا فکرش رو نمیکردم بحث به اینجاها بکشه.
 

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,663
نام
Kasra
نه دوست عزیز،اگر کسی تا الان همچین فکری نمیکرد هم تو الان این فکر رو انداختی تو کلش.کلا هر کُنش بیش از حدی یه واکنش به وجود میاره،اما بعد از مدتی خود اون واکُنش از کُنش پیشی میگیره.یه زمانی بالابردن افراد یا چیزهای مورد علاقه «کُنش» زیادی بود،الان این که «کسی یا چیزی رو بیش از حد بالا نبریم» یک «واکُنش» اضافیه،الان تو هر بخشی خود واکنش رو بیشتر میبینی تا کنش.

البته تو آزادی هر برداشتی میخوای بکنی،واقعا فکرش رو نمیکردم بحث به اینجاها بکشه.


قبول دارم کارهای میازاکی عالی هستن ولی شما دیگه بیش از حد داری قضیه رو کش میدی و فاز دیالکتیک گرفتی. دفعه پیش گفتی سری souls حکم هم شهری کین صنعت بازی رو داره. حقیقتا من از همشهری کین و بازی اگزجره orson welles زیاد خوشم نمیاد. پشنهاد میکنم حتما There will be blood پول اندرسون و بازی هیولاوار Daniel Day-Lewis در نقش Plainview رو ببینی تا ببینی acting و method-acting تا کجا میتونه پیش بره. یا فیلم طناب هیچکاک.
همشهری کین یا امثال کازابلانکا فقط یه اسم هستن که مردم برای کلاس گذاشتن میگن عاشقشون هستن ولی 10 دقیقه از فیلمو نمیتونن تحمل کنن. نمونه های دیگش مثل قاب کردن عکس شاملو، سارتر و کافکا به درو دیوار خونه میمونه و اینکه وانمود به روشن فکری کردن(البته شبه روشن فکری). این نظر شخصی من بود و ممکنه هزاران نفر باهاش مخالف باشن، ولی من آزادم بدون توهین نظرمو بگم. منظورم صرفا شما نیست، منظورم این نوع نگاه دگماتیک و مطلق گراس.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
@Kasra-M

من دفعه قبلی توی سایت نبودم ولی وقتی تاپیک بهترین بازی تاریخ از نگاه EDGE رو میخوندم، چیزهای جالبی دیدم. اگر طائل DS رو در حد خدا بالا برده بود، شما هم تلاش زیادی برای آشغال نشون دادن DS کرده بودی. اگر منتقدا فلان نمیکردن الان DS توی فاضلاب دونی تاریخ بود و از این دست حرفای خنده داری که دیدیم.

بعد از اون هر کسی آزاده نظر شخصیشو بدون توهین بگه (دقیقا حرف شما) و من نمیدونم چرا نمیتونین با نظر شخصی طائل کنار بیایین؟:-/ نظر خودشه. دوست داره میازاکی رو در حد خدا ببره بالا و به هیچکس هم مربوط نیست.

مورد سوم هم اینه که هستن افرادی که واقعا از همشهری کین و کازابلانکا لذت بردن. با چه مدرکی میگین برای کلاس گذاشتن این حرفو میزنن؟ ایضاً منم فکر میکنم هر کی با میازاکی مخالف باشه برای کلاس گذاشتن این حرفو میزنه. میبینی؟ خیلی ساده-ست که آفتابه بگیری روی یه چیزی بدون اینکه مدرکی برای اثباتش داشته باشی.

ایضاً الان من دوست دارم عکس کفکا و آنتوان چخوف و داستایوفسکی رو اندازه پرده سینما قاب بگیرم بزنم به در و دیوار و پک و پوز خونه-م. کی اهمیت میده مردم چی فکر میکنن؟ یعنی من اینقدر بیکارم وایسم به حرف های مردم گوش کنم و به خاطر حرف اونا رنگ عوض کنم؟ فکر کردی همه اینجورین؟

میازاکی یه کارگردان بزرگ هست و این قدر قدرت داره که 2 سالی یه بار بازی بده که تحسین جهانی به دنبال خودش داشته باشه و کنارش روی پروژه های دیگه هم کار کنه. اینایی که DS رو مسخره میکنن و ... به نظرم به خاطر اینه که بازی های مورد علاقه خودشون نتونستن همچین تاثیر عظیمی رو بذارن و طیف جدیدی از مخاطبان رو داشته باشن. استودیو و شخصیت گمنامی که توی بازه زمانی 6 سال، 5 تا بازی ساخت که فروش فوق العاده و تحسین جهانی داشتن. کار هر کسی نیست این کارا.

و اگر و تنها اگر از اسم میازاکی برای زدن توی سر بقیه شرکت ها و بازی ها استفاده شد، اون وقت شما این حق رو دارین که با تمام قدرت میازاکی و بازی هاشو بکوبین (که صد البته همین الان هم دارین این کارو میکنین:) رجوع شود به طرفدارای ویچر که دارن خودشونو میکشن تا ثابت کنن بازیشون از همه چی بهتره و به عنوان ملاک برای انتخاب بازی های دیگه در نظرش میگیرن). این حجم از تنفر نسبت به بازی های میازاکی طبیعیه. چیزی که بزرگ باشه مطمئنا به دنبالش تنفر و دشمن هم به همراه داره و منم از صمیم قلب خوشحالم که سری بازی مورد علاقه-م اینقدر هیتر داره.
به نظرم این مشکل شماست که چشم دیدن موفقیت های یه نفر، یه بازی یا به طور کلی یه چیزی رو ندارین. باهاش کنار بیایین;)
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,787
نام
مراد حلیمی
بعضیا چنان در مورد میازاکی و بازیهاش حرف میزنن که انگار صرفا اومده چند تا بازی خوب ساخته و رفته پی کارش.... .
مشخصه کسی که نسل قبل صرفا دو تا بازی میسازه و همون دو تا تو خیلی از لیستا تبدیل میشن به یکی از بهترین های تاریخ(و در مواقعی بهترین) و تو نسل جدیدم میاد همین روندو تکرار می کنه یه بازیساز مولف هست و تو سبک خودش در حال حاضر بهترین نباشه مطمینا جزو 3 نفر برتر.

در نتیجه منم با طائل موافقم که این بازی مطمئنا در آینده حتی بیشتر از اینها ازش یاد خواهد شد ......همونطور که خیلی از بازیهای در این سطح و کلاس رو می بینیم که بعد از گذر سالها از یاد نمیرن که هیچ بیشتر از گذشته ازشون یاد میشه و الگو گرفته میشه(مثالش همین آواتار من:d)

.
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
متاسفانه دوست عزیز کاربر kasra-m من مجبورم این حرف رو بزنم ولی شما به اندازه ی کافی این علم رو نداری که من بخوام باهات بحث کنم.وقتی همشهری کین رو فقط در داستان و بازی اورسون ولز میبینی و واسه انکار از TWBB و بازی اندرسون تعریف میکنی(ی نفر کمی از سینما حالیش شه میفهمی چه مقایسه بیخود و مع الفارقیه)،و مهمترین از اون اسم فیلم جریان ساز و انقلابی مث همشهری کین رو در کنار کازابلانکا میاری نشون میده که علمش رو نداری.تو حتی متوجه نشدی من چرا برای وصف دارک سولز اسم همشهری کین رو آوردم،چون اگر واست جالب باشه این فیلم حتی تو تاپ 20 منم نیست.

من واسه خودت بهت پیشنهاد میکنم که برای درک بیشتر همشهری کین به مختصر ترین منبع که ویکی پدیا باشه مراجعه کنی،این فیلم از نظر تکنیکی سینما رو دگرگون کرد،اما تو ازش چی برداشت کردی؟بازی اگزجره ولز و داستان نه چندان جذابش،چرا؟چون عظمت تو نگاهت نیست،چون اصلا واست مهم نیست،چون اصلا نمیخوای ک بیشتر بدونی.از نظر تو فیلم صامتی مث Battleship Potemkin آیزنشتاین که انقلابی تو مونتاژ بود یه فیلم صرفا بیخوده،داستان جالبی نداره.

بعد اینکه چرا ازم نمیپرسی؟چرا نمیپرسی که چرا همشهری کین خوبه؟
چرا نمیپرسی یعنی چی دارک سولز حکم همشهری کین داره؟
چرا نمیپرسی یعنی چی میازاکی بازی ساز مولفه؟
چرا نمیپرسی که بیا اون مکتب های هنری تو دارک سولز رو توضیح بده؟
چرا نمیپرسی که چرا دارک سولز بازی رو تا هنر متعالی بالا برده؟

جای این جور پست دادنا و انکار کردنای بی دلیل که هیچ چیزی بر ما اضافه نمیکنه،بیا اینا رو ازم بپرس اگر جوابی داشته باشم چارتا چیز یاد میگیری،اگر جواب محکمی برات نداشتم اونوقت میتونی بیای یقه‌م رو بگیری،اونوقت میتونی خیلی با ثبات تر و نه انقدر شل و ول نقدم کنی و من چارتا چیز ازت یاد بگیرم.شاید جوابی که من به این سوالاتت داشته باشم رو درصد کمی بتونن بگن(دوستان،خواهش میکنم غمپز ندونین این حرف رو مجبورم کرده این طوری صحبت کنم)،اما این حرف های تو و اون دوست قبلیمون انقدر رایج و رواله که به تعداد تک تک کاربران عضو شده تو بازی سنتر میتونن بگن.

و از این فاز در بیا که بالا بردن های من بیش از حده،چون این پایین بردنای شماس که از حد گذشته و خودت خبر نداری ازش.در کل فقط میای این وسط عــِرض خود میبری و زحمت ما میداری.
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,616
نام
Armin
کلا یه نکته رو باید در نظر بگیریم اونم اینکه هر کسی می تونه هر ادعایی بکنه و هرچیزی و که دوست داره تا عرش بالا ببر یا بلعکس . فقط به یک شرط اونهم اینکه دلایلش برای اینکار از دلایل مخالفا قوی تر و محکمه پسند تر باشه . هیچ ایرادی هم نداره . توی این موردی اخیر و قضیه ی سری سولز به نظرم رضا طائل ( با توجه به مطالبی که ازش توی تاپیکای بازیهای میازاکی دیدم ) قطعا دلایل قوی تر و محکمه پسندتری نسبت به این چندتا دوستی که اومدن و مخالفشن داره و نگاهش به سری سولز به عنوان هنر ناب و ... اتفاقا خیلی هم برپایه ی دلایلی هستش که می تونه خیلی از مخالفا رو به موافق تبدیل کنه .و دست برقضا این عشق و شور و شوقی که موقع حرف زدن ازین بازی داره کاملا به خاطر اون دلایل منطقیه که پشتوانه حرفاشه . (جوری با عشق از این سری میگه که به نظرم یکی حتی این سری و بازی نکرده باشه دهنش آب می افته واسه امتحان کردن بازی :d )
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر