بهترین بازیهای سال 2015 از نگاه سایتها و مجلات

im@n

کاربر سایت
Mar 12, 2015
535
طبق الطاف کونامی موفق ب انجام MGs v نشدم اما witcher 3 علاوه بر اینکه بهترین RPG ک تاحالا رفتم بود یکی از کامل ترین گیم هایی بود ک توی عمرم تجربه کردم
لامصب همه چیزش خوب بود این پدیده
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
به این خاطره که سبکی مث ریسینگ و فایتینگ فاقد اون زیبایی‌شناسی لازم برای بهترین شدنه.
هر سبکی یکسری المان های برجسته تر و یکسری المان های ضعیف تر داره،ولی در هر صورت نتیجه نهایی اگه خوب باشه فرقی نداره که حالا این سبک چون داستان نداره پس توش زیبایی نیست،من می دونم که می خوای بگی به خاطر نبود یکسری المان در این سبک ها جای مانور زیادی برای چیزهای پیچیده و گسترده که بازی رو به عنوان یک هنر نشون بده نیست ولی زیبایی می تونه در همون نوع کمبو زدن های یک شخصیت تو یک بازی فایتینگ باشه(من خودم هیچ علاقه ای به این دو سبک ندارم)
 
آخرین ویرایش:

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
هر سبکی یکسری المان های برجسته تر و یکسری المان های ضعیف تر داره،ولی در هر صورت نتیجه نهایی اگه خوب باشه فرقی نداره که حالا این سبک چون داستان نداره پس توش زیبایی نیست،من می دونم که می خوای بگی به خاطر نبود یکسری المان در این سبک ها جای مانور زیادی برای چیزهای پیچیده و گسترده که بازی رو به عنوان یک هنر نشون بده نیست ولی زیبایی می تونه در همون نوع کمبو زدن های یک شخصیت تو یک بازی فایتینگ باشه(من خودم هیچ علاقه ای به این دو سبک ندارم)

من اصلا منظورم این نبود که فاقد زیباییه(اصلا مگه میشه نداشته باشه؟)،منظورم این بود که فاقد زیبایی شناسی «لازم» برای «بهترین» شدن در مقایسه با بازی‌های ژانر دیگه‌ست.متاسفانه نمیشه این قضیه رو با یه مثال به مدیوم دیگه تعمیم داد،اما مثلا دنیای بازی رو یه شبکه تلویزیونی با برنامه های متفاوت(ژانرهای مختلف) در نظر بگیر که آخر سال برای انتخاب بهترین برنامه‌ش،یه برنامه آشپزی عالی عملا شانسی جلوی یه مستند عالی نداره.البته مثال،مثال خوبی نیست فقط خواستم منظورم رو برسونم.
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,564
نام
محمد
من اصلا منظورم این نبود که فاقد زیباییه(اصلا مگه میشه نداشته باشه؟)،منظورم این بود که فاقد زیبایی شناسی «لازم» برای «بهترین» شدن در مقایسه با بازی‌های ژانر دیگه‌ست.متاسفانه نمیشه این قضیه رو با یه مثال به مدیوم دیگه تعمیم داد،اما مثلا دنیای بازی رو یه شبکه تلویزیونی با برنامه های متفاوت(ژانرهای مختلف) در نظر بگیر که آخر سال برای انتخاب بهترین برنامه‌ش،یه برنامه آشپزی عالی عملا شانسی جلوی یه مستند عالی نداره.البته مثال،مثال خوبی نیست فقط خواستم منظورم رو برسونم.
به نظرم بهتره بگی سایت ها هنوز نتونستن اون مفهوم زیبایی این مدل بازی ها رو درست درک کنن :D البته همین پارسال Mario Kart تونست تو رتبه سوم از نظر تعداد جوایز قرار بگیره یا اینکه 6-5 تا سایت هم به Forza Horizon 2 جایزه دادن که خب قبلا همین ها رو هم نمیدادن :D
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
بنظرم ربطی به درک نکردن نداره :biggrin1: من به شخصه اصلا نمیتونم قبول کنم که بازی ای مثل ویچر (مثال زدم البته) با هزاران دیالوگ و شخصیت پردازی عمیق و ساخت دنیای به اون وسعت و جزئیات و روایت داستان بینظیر و 200 ساعت گیمپلی متنوع که هر لحظش شبیه قبلی نیست یا بازی حتی کوتاه تر مثل تلو یا بایوشاک، بمونه بعد یه ریسینگ یا فایتینگ بیاد گوتی بشه. البته کاری ندارم این بازیا میتونن در سبک خودشون شاهکار باشن و متا های خفنی هم بیارن ولی همون مثال برنامه آشپزی و سریال Breaking Bad بنظرم باحاله :biggrin1: خوشحالم که منتقدا هم تو این دیدگاه هستن :biggrin1:
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
این بحث ندادن گوتی به بازی های فایتینگ و یا ریسینگ به کنار(در حالی که FH2 بعد از Alien بهترین بازی سال پیش من بود و حتی این بازی باعث شد با این جوی که در ایران هست برم Xbox one بگیرم ! ) ولی نمیدونم ولی این اهمیت دادن بسیار زیاد به بازی های RPG تو بحث گوتی خیلی بیشتر اذیت میکنه هر وقت یک بازی RPG با کیفیت میاد دیگه کار تموم هست مثل امسال که مسلما 80% گوتی ها بین فالوت و ویچر تقسیم میشه!
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
بنظرم ربطی به درک نکردن نداره :biggrin1: من به شخصه اصلا نمیتونم قبول کنم که بازی ای مثل ویچر (مثال زدم البته) با هزاران دیالوگ و شخصیت پردازی عمیق و ساخت دنیای به اون وسعت و جزئیات و روایت داستان بینظیر و 200 ساعت گیمپلی متنوع که هر لحظش شبیه قبلی نیست یا بازی حتی کوتاه تر مثل تلو یا بایوشاک، بمونه بعد یه ریسینگ یا فایتینگ بیاد گوتی بشه. البته کاری ندارم این بازیا میتونن در سبک خودشون شاهکار باشن و متا های خفنی هم بیارن ولی همون مثال برنامه آشپزی و سریال Breaking Bad بنظرم باحاله :biggrin1: خوشحالم که منتقدا هم تو این دیدگاه هستن :biggrin1:
مقایسه breaking bad که یکی از بهترین سریال های تاریخ هست با برنامه آشپزی چندان جالب نیست،مشکل اینجاست که یک پیش فرضی در ذهن اکثز منتقد ها و مخاطب ها هست که اگه مثلا فلان اثر در یک ژانر باشه به صورت ناخودآگاه قدری عمیق تر فرض میشه،البته نه همه منتقد ها چون مثلا سایت هایی هم داریم که بازی هایی مثل بایونتا و یا ماریو رو به عنوان بهترین بازی سال انتخاب می کنن،هر سال که witcher یا fallout نداریم ولی با این حال به صورت ناخودآگاه بازی های فایتینگ رو حتی قبل تجربه کردن چند درجه پایین تر مثلا قرار می دیم،این تفکر رو نه میشه گفت کاملا غلطه نه کاملا درست ولی به نظرم با اهمیت دادن بیشتر به این سبک ها میشه زمینه رقابت رو توشون بالاتر برد
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
مقایسه breaking bad که یکی از بهترین سریال های تاریخ هست با برنامه آشپزی چندان جالب نیست،مشکل اینجاست که یک پیش فرضی در ذهن اکثز منتقد ها و مخاطب ها هست که اگه مثلا فلان اثر در یک ژانر باشه به صورت ناخودآگاه قدری عمیق تر فرض میشه،البته نه همه منتقد ها چون مثلا سایت هایی هم داریم که بازی هایی مثل بایونتا و یا ماریو رو به عنوان بهترین بازی سال انتخاب می کنن،هر سال که witcher یا fallout نداریم ولی با این حال به صورت ناخودآگاه بازی های فایتینگ رو حتی قبل تجربه کردن چند درجه پایین تر مثلا قرار می دیم،این تفکر رو نه میشه گفت کاملا غلطه نه کاملا درست ولی به نظرم با اهمیت دادن بیشتر به این سبک ها میشه زمینه رقابت رو توشون بالاتر برد
من فقط فالاوت و ویچر نگفتم که. کارایی که سازنده ها برای این بازی ها انجام میدن رو مد نظر قرار دادم (مثل شخصیت پردازی، روایت داستان، طراحی مکالمات، کارگردانی و نویسندگی و صدا پردازی و اتمسفر و جنبه های هنری و ....) که اکثر این موارد واسه بازیای ریسینگ و فایتیگ انجام نمیشه و من بشخصه ارزش این کارا رو بیشتر میدونم (منتقدا هم بیشتر میدونن :D). فقط هم RPG نه. علاوه بر امثال ویچر بازیای دیگه مثل تلو و بایوشاک و رد دد و حتی بازیایی مثل جرنی و tales from borderlands و... که RPG نیستن :D
 

Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
من فقط فالاوت و ویچر نگفتم که. کارایی که سازنده ها برای این بازی ها انجام میدن رو مد نظر قرار دادم (مثل شخصیت پردازی، روایت داستان، طراحی مکالمات، کارگردانی و نویسندگی و صدا پردازی و اتمسفر و جنبه های هنری و ....) که اکثر این موارد واسه بازیای ریسینگ و فایتیگ انجام نمیشه و من بشخصه ارزش این کارا رو بیشتر میدونم (منتقدا هم بیشتر میدونن :D). فقط هم RPG نه. علاوه بر امثال ویچر بازیای دیگه مثل تلو و بایوشاک و رد دد و حتی بازیایی مثل جرنی و tales from borderlands و... که RPG نیستن :D

موافقم سازنده بازیهایی مثل ویچر یا بلادبورن و متال گیر زحمت و پروسه کاریشون خیلی بیشتر میتونه باشه از مثلا کسی که بازی فوتبال میسازه، یا فایتینگ میسازه....یا حتی بازیهای نینتندویی که از لحاظ تکنولوژی کیفیت پایینتری دارن (برای همین با ابزار امروز ساختشون آسونتره)....یا بازیهای مستقل که content درونشون مثلا یک صدم بازیهای بزرگی که جایزه بهترین بازیهای سال رو میگیرن نیست......
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
در مورد فوتبال و ریسینگ نظر نمیدم و میذارم کسی که اهلش هست نظر بده ولی چند نفرتون میدونین که پای ساخت یه فایتینگ چقدر زحمت کشیده میشه؟
چند نفرتون میدونین برای یک شخصیت چندتا کانسپت بیرون میدن که مورد قبول واقع نمیشه؟ چقدر طراحی و وقت و هزینه ای که پای اونا گذاشته میشه بیرون ریخته میشه تا فقط یکیشون انتخاب بشه؟
برای ساخت موسیقی دقیقا همین وضع حاکمه. برای انتخاب یه سیستم مبارزه که بهترین باشه کلی ایده های ناب رد میشه که به مذاق طرفدارای جدید خوش بیاد و طرفدارای قدیم رو ناامید نکنه. سخت ترین قسمتش هم بالانس کردن بازیه که به جرات میتونم بگم بینهایت کار سخت و دشواریه. اگر فقط یک میلیمتر یه شخصیت جلوتر از یه شخصیت دیگه باشه، بالانس بازی کاملا نابود میشه و اون بازی و هزینه ای که براش شده یه بازی مرده به حساب میاد. توی SF حتی سرعت راه رفتن شخصیت ها هم تنظیم و بالانس شده. یعنی دقتی میلیمتری سر این قضایا گذاشتن. دیگه از ساخت حرکات مخصوص هر شخصیت که باید هم جذاب باشه و هم کارآمد، از مدل لباس و قیافه، از طراحی استیج ها، از بعد فنی قضیه که افت فریمی پیش نیاد وگرنه کار سازنده تمومه، از آنلاین که برای کامیونیتی اون بازی حرف اول رو میزنه و کلی مورد دیگه حرفی نمیزنم. خیلی حرفه یه بازی بسازی (SF IV) که از 2008 تا 2015 ساپورت بشه و طرفداراش رو راضی نگه داری. خیلی از بازی هایی که گوتی میشن نهایتا تا 2 سال ازشون خبر میاد و بعد از اون دیگه پیداشون نمیشه تا ادامه ای براشون ساخته بشه.
نمیگم بازی هایی مثل HL و DS و B و ... بازی های خوبی نیستن. فقط میخوام بگم زحمتی رو که برای ساخت یه فایتینگ کشیده میشه رو به هیچ نشمرین. زحمتش اگر اندازه بازی های گنده دیگه نباشه، کمتر هم نیست! این که توی دنیای این سبک ها نیستین دلیل بر سطحی بودن این بازیا نیست.

من اینجور نظر دارم که این سبک ها به خاطر جنبه مسابقاتیشون برای گوتی انتخاب نمیشن. هر چند اینم خودش جای لول داره و از طرز تفکری تک بعدی ناشی میشه که نمیتونه زیبایی بقیه سبک ها رو ببینه. اونایی که نامزدهای گوتی رو انتخاب میکنن فقط بازی هایی رو میبینن که هایپ شدید اطرافشون رو گرفته و بیشتر جنبه کل کل به وجود میارن.

بله آقا من به سیستم گوتی اعتراض دارم!/:) ولی چه میشه کرد... فرقی توی حقیقت گوتی شدن FO4 ایجاد نمیکنه.
=)):|:d
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,170
نام
∂αнмα
ببینید جواب خیلی سادس بازیا فایتینگ و ... به خاطر تک بعدی بودن نمیتونن به عنوان گوتی نامزد بشن حالا هر چقدر هم ریزه کاری داشته باشن ده سال روشون کار شده باشه اینا هیچکدوم دلیل نمیشه بازی گوتی بشه بازیا RPG هم دقیقا به همین دلیل که شانس اول گوتین چون به ابعاد زیادی داخلشون نسبت به خیلی از بازیا دیگه پرداخت میشه ..
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,138
نام
طائل
علی سیفتی زحمت کشیدن برای یک اثر ربطی به زیباشناختی اثر نداره.یعنی گوتی نشدن این ژانرها انقدر بدیهیه که من از توضیح بیشتر غیر از پست پیشینم عاجزم.:D

و این که مقصود من ابدا پایین بردن ارزش این ژانر نیست،فقط جوابی به این که «چرا بهترین نمیشن»ـه.همین الان کاربرا لیست بدن درصد کمتری تو تاپ 5شون این سبک بازی هاست با این که اوج لذت رو ازشون بردن،یعنی این قصیه اصلا به زمان حال ربطی نداره،ما اگر 600 سال به عقب برگردیم داستان همینه و 600 سال به جلو بریم بازم داستان همینه،بالواقع در سرشت انسانه:D

البته اگر نظر شخصی منو بخوای وقتی واکینگ دد گوتی شد فایتینگ خیلی بیشتر حق داره که گوتی شه :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
کاری با بحث ندارم و برام هم مهم نیست که کدوم بازی گوتی میشه، فقط اومدم این تیکه از اون مقاله ای که یکی از دوستان چند صفحه قبل گذاشت رو بزارم و برم :D
Challenging players, and believing in their tenacity and gaming prowess, is an increasingly forgotten art, and one that's an absolutely crucial aspect of games that simply doesn't exist in the modern market. Dark Souls is bucking the trend and BOLDLY daring to be different. The gaming industry will change because of this pure and simple fact. Just watch.

خدایی مونده بودم کجاش رو Bold کنم چون تک تک حرفا و کلماتی که به کار برده حقیقت محضیه که همین الان داریم اثراتش رو توی بیشتر شدن علاقه گیمرا و سازنده به بازیهای چالش برانگیز تر و سخت تر میبینیم و به نظرم این جریان در آینده هم ادامه پیدا میکنه. مطمئنا نه به اون غلظتی که رضا [MENTION=7189]REZA TAEL[/MENTION] گفت ولی خب شک نکنید در آینده عرضه DS به عنوان یکی از نقاط عطف صنعت گیم شناخته میشه.
===
@ همه کسایی که به Life is Strange اشاره کردن

MDjK5.gif
 

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,187
نام
حامد
سبک فایتینگ هم عین ساخته های میازاکی، بحثشون در سال نمیگنجه و اخر نسل مثلا یک وب سایت که میاد 10 برتر نسل رو انتخاب کنه ساخته استاد میازاکی رو بین 3 تا قرار میده.
مثلا همین یوروگیمر برای نسل پیش هیچ کدوم از عناوین دارک سولز و SF IV رو در سال خودشون بهترین بازی سال نکرد ولی هر دو این بازی ها بین 10 بازی برتر نسل آورد. :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر