بحث و تبادل نظر در مورد اینترنت 3G,4G اپراتورهای موبایل

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
دانشگاه به چه دردی میخوره؟ تو سطح شهر آزمایشیش میکردن خب:|
به هر حال امیدوارم مثل شبکه‌های دیجیتال تلویزیون نباشه که 1 سال تو حالت آزمایشی میمونن!

پایلوت هست برای تست شبکه، توی داخل شهر هم بعضی جاها فعال هست، از شهریور در تمامی نقاط تهران و شهر های بزرگ فعال میشه.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
تشريح دليل عدم واگذاري مجوز نسل 3 به همراه اول/اعطای مجوز نسل 3 و 4 به ایرانسل


وايمکس نيوز- علي‌اصغر عميديان در مراسم اعطاي مجوز نسل 3 و بالاتر به ايرانسل اظهار داشت: پس از خصوصي‌سازي پروانه‌هايي صادر شد که با ارزيابي عملکرد اپراتورها لزوم بازنگري در پروانه‌ها براي ارائه خدمات جديدتر ضروري به نظر آمد.
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي افزود: اکنون که قرار است قابليت‌هاي جديدي از جمله فرکانس به برخي از اپراتورها داده شود بايد تغييراتي در پروانه‌ها ايجاد شود تا براي آينده دغدغه گذشته را نداشته باشيم.
وي توضيح داد: در 2 و 3 جلسه به مديران عامل اپراتورهاي همراه شرايط مصوبه 186 کميسيون تنظيم مقررات مبني بر ارتقاع پروانه اپراتورها به نسل 3 و بالاتر را توضيح داديم و بيان کرديم که اين مصوبه چه معاني و چه اهدافي دارد.
عميديان گفت: در اين جلسات 16 مورد استخراج شد که هر کدام داراي بندهايي است و اپراتورها براي دريافت مجوز ارائه خدمات نسل 3 و بالاتر ملزم به رعايت اين موارد شدند.
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: مقرر شد که جلسات هماهنگي با اپراتورها ادامه يابد که همراه اول تا 3 جلسه حضور پيدا کرد و امروز در چهارمين جلسه حاضر خواهد شد و ايرانسل تاکنون تا 30 جلسه شرکت کرده است.
وي ادامه داد: علاوه بر 30 جلسه‌اي که با حضور مديران ايرانسل و رگولاتوري برگزار شد، 40 جلسه نيز در رگولاتوري با دستور کار شکافتن بند به بند الحاقيه ارتقاء پروانه اپراتوري‌ها برگزار و پس از 400 نفر ساعت کار کارشناسي مصوبه 186 کميسيون براي اجرايي شدن آماده شد.
وي گفت: اکنون الحاقيه ايرانسل براي ارائه خدمات مبتني بر نسل 3 و بالاتر آماده شده و با همراه اول نيز در حال مذاکره هستيم که پيوست‌ها و متن الحاقيه را با آنها نيز نهايي کنيم. تا در نهايت شاهد اجراي مصوبه 186 از سوي همراه اول باشيم.
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: از بعد از ظهر امروز فرکانس نسل 3 به ايرانسل اختصاص مي‌يابد و اين اپراتور مي‌تواند نسبت به راه‌اندازي پايلوت نسل 3 در شهر تهران اقدام کند .
وي ادامه داد:‌پس از اعلام باند فرکانسي و اجراي پايلوت از تاريخ 31 مرداد يا اول شهريور 93 ارائه خدمات به شکل عمومي آغاز خواهد شد که در نهايت پس از تست قابل قبول فني و تائيد رگولاتوري اجازه لانچ کردن (راه‌اندازي عمومي) سرويس نسل 3 به ايرانسل داده خواهد شد.
عميديان يادآور شد: بديهي است در مورد همراه اول بايد در 16 مورد مشخص شده به توافق برسيم؛ البته نخستين شرط تسويه تعهدات مالي اپراتور با سازمان تنظيم مقررات ارتباطات است و در غير اين صورت مجوز ارتقاء نسل صادر نخواهد شد.
وي در ادامه هدف از تصويب مصوبه 186 و پيش‌بيني شروطي براي واگذاري مجوز نسل 3 را رسيدن به اهداف محوله به وزارت ارتباطات در زمينه توسعه باند پهن عنوان کرد.
عميديان، توسعه اپراتورهاي مجازي، نوآوري در ارائه خدمات بومي باند پهن، پاسخگويي به نيازهاي جديد جامعه و تحرک در بازار، افزايش رقابت در بهبود کيفيت و کاهش قيمت خدمات، ورود رقباي جديد به حوزه ارتباطات، افزايش سهم ارتباطات در توليد ناخالص ملي، ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد و توسعه دولت همراه را از جمله منافع مصوبه 186 عنوان کرد.
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ادامه داد:‌ از ديگر اهدافي که از سوي رگولاتوري دنبال مي‌شود ايجاد توازن در واگذاري طيف فرکانسي نسبت به تعداد مشترکان، رومينگ ملي، ترابردپذيري شماره تلفن همراه، يکنواخت شدن شماره تلفن و تعرفه‌ها، حفظ بازار رقابتي براي موبايل و وايمکس و حمايت از توليد داخل است.
عميديان همچنين متذکر شد که در شوراي معاونين سازمان تنظيم مقررات نهضت اپليکيشن نويسي راه‌اندازي شده است.
وي همچنين با اشاره به کليات شرايط و ضوابط تعيين شده براي اپراتورها به منظور ارتقاء به نسل 3و بالاتر گفت:‌تخصيص باند فرکانسي براي ارتقاء، تعيين حق امتياز ارتقاء، پيش‌بيني واي‌فاي براي مديريت خدمات، اصلاح پروانه‌ها و برطرف سازي نقاط ضعف و افزايش تضمين کيفيت خدمات، يکسان سازي مبالغ حق استفاده از باند فرکانسي، يکسان سازي تعهدات پوششي و کيفيت خدمات و جريمه‌ها بين اپراتورها، تسويه حساب بدهي سال، رومينگ ملي، يکنواخت کردن تعرفه‌ها، حمايت از منابع داخلي، به اشتراک‌گذاري منابع داکت‌ها و منابع زيرساخت، تعهد به پذيرش اصلاحاتي که در پروانه لازم است، تخليه بخشي از باند فرکانسي GSM900 توسط مخابرات ايران و حذف تعهدات مالي در پروانه ايرانسل با هماهنگي آنها از کليات شرايط ارتقاء به نسل بالاتر است.
وي گفت: با پيش‌بيني و رعايت اين شروط با ايرانسل به عنوان اولين اپراتور براي ارتقاء‌به نسل 3 و بالاتر به جمع‌بندي رسيده‌ايم و اين امتياز در قالب الحاقيه‌اي براي پروانه به اين اپراتور واگذار شده است.
منبع: فارس


===============



وایمکس نیوز- محمود واعظی امروز در مراسم واگذاری مجوز ارائه‌ی نسل‌های بالاتر ارتباطی به اپراتور دوم اظهار کرد: تاکنون هیچ یک از اپراتورها خارج از محدوده‌ مشخص شده برای تعرفه‌ها عمل نکرده‌اند و بر همین اساس در این حوزه کار خلافی صورت نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: با این وجود در جلسات مختلف تجربیات خود در این حوزه را اعلام کرده و به اپراتورها توصیه کرده‌ام که اگر می‌خواهند مشتریان خود را همیشه داشته باشند با کیفیت و تعرفه‌های خود به بازی بپردازند. خوشبختانه هم ایرانسل، رایتل و همراه اول بسته‌های تخفیفی مختلفی برای مردم در نظر گرفته‌اند که تعداد این بسته‌ها بسیار بالاست با این وجود ممکن است برای اپراتورها سخت باشد که پس از افزایش تعرفه یکباره 10 تا 15 درصد قیمت‌های خود را کاهش دهند.
واعظی همچنین عنوان کرد: در بسیاری از کشور‌های دنیا به محض این‌که موبایل افراد روشن می‌شود پیشنهادات مختلفی برای آنها ارسال می‌شود تا از میان بسته‌های مختلف براساس شرایط خود بهترین بسته را انتخاب کنند. ما نیز اکنون به دنبال آن هستیم که مردم قدرت انتخاب داشته باشند و براساس نیازمندی‌های خود به خرید بپردازند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: به نظر می‌رسد این مسیر در کشور ما هم آغاز شده اما باید به این نکته هم توجه داشت که تا زمانی که اپراتورهای ما حرفه‌ای شوند و بدانند که چگونه می‌توان درآمدزایی کرد مدتی زمان می‌برد.
*** اعطای مجوز نسل 3 و 4 به ایرانسل
اما واعظی در صحبت‌های خود به واگذاری مجوز ارائه‌ی نسل‌های بالاتر به ایرانسل اشاره کرد و افزود: ما در ارائه‌ی این مجوز براساس تکنولوژی عمل نکرده و براساس سرویس‌هایی که اپراتور می‌تواند در اختیار مردم قرار دهد به آن مجوز داده‌ایم تا خدمات نسل‌های بالاتر را ارائه کند.
وی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا این صحبت به معنای آن است که وزارت ارتباطات قول ورود به نسل چهار را هم به ایرانسل بدهد، گفت: ما قول نسل چهار را نمی‌دهیم، بلکه مجوز ارائه خود نسل چهار را می‌دهیم به عبارتی دیگر نظر ما آن است که ایرانسل می‌تواند از هر تکنولوژی که خدمات بهتر به مردم ارائه می‌دهد، استفاده کند.
وزیر ارتباطات و فناوری در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این که در این میان تکلیف همراه اول و سرمایه‌گذاری‌هایی که این شرکت برای ورود به نسل‌های بالاتر انجام داده چه می‌شود، تصریح کرد: درباره‌ی همراه اول توضیحات مختلفی ارائه شد و اکنون درباره تمام اپراتورها دولت و وزارت ارتباطات هیچ مسوولیتی در برابر هزینه‌هایی که بدون هماهنگی صورت گرفته ندارد. حال اگر این اپراتور بدون هماهنگی ما هزینه‌ای کرده نیز شرایط به همین شکل است اما ما اعلام کرده‌ایم چارچوب‌های لازم برای رسیدن به توافق برای واگذاری نسل‌های بالاتر به چه شکل است.
واعظی ادامه داد: این ترجیح ماست و اگر اپراتورهای موجود نتوانستند خود را با شرایط در نظر گرفته شده مطابقت دهند ما برای ارائه‌ی نسل چهار به سراغ مناقصه خواهیم رفت.
وی در ادامه عنوان کرد: امیدواریم مذاکرات ما با همراه اول هم به خوبی پیش برود. اکنون گزارش‌هایی که به دست من رسیده گویای آن است که پیشرفت در این حوزه نیز بد نیست اما با توجه به این‌که کمی دیرتر از ایرانسل اقدام شده لازم است این مذاکرات پیش برود، چرا که پیش از این فکر می‌شد روند دسترسی به این مجوز را تسهیل کند، اما اکنون اپراتور اول متوجه شد که وزارت ارتباطات اصولی دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم عنوان کرد: ما تاکنون کمی نسبت به برنامه‌ پنجم توسعه عقب هستیم و باید تلاش کنیم این عقب‌ماندگی جبران شود به همین دلیل برای اولین‌بار تصمیم گرفتیم مجوزی بدهیم که هیچ محدودیتی برای تکنولوژی قائل نمی‌شود. امروز ما نمی‌توانیم بگوییم نباید خدمات بالاتر از نسل سه ارائه کرد به همین دلیل اگر اپراتور دوم بتواند هماهنگی‌های لازم را با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات انجام دهد، می‌تواند در ارائه‌ی سرویس‌های خود حتی از نسل سه هم گذر کند.
واعظی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که آنچه تعهد کرده‌ایم را انجام دهیم. من برنامه‌ای در مجلس ارائه کردم و اکنون تمام تلاش خود را خواهم کرد تا هرآنچه به مردم گفتم را عملیاتی کنم، در حالی که می‌دانید انجام این کار مشکلات خاص خود را دارد و موانع متعددی بر سر راه این امور قرار دارد، اما زمانی که این وعده‌ها عملیاتی شود خستگی من و همکارانم فراموش خواهد شد.
وی همچنین اظهار کرد: آنچه امروز اتفاق می‌افتد یکی از آرزوهایی است که همواره مورد نظر عده‌ای که در این بخش فعالیت می‌کردند قرار داشته و برهمین اساس بود که با وجود تلاش‌های مختلف دوره‌ی انحصار رایتل تمدید نشد.
*** تذکر وزیر به اپراتورها
این عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه صحبت‌های خود به بحث کیفیت خدمات و قیمت آنها اشاره کرد و گفت: برای ما مهم است که مردم از سرویسی خوب با کیفیت بالا و قیمت پایین بهره‌مند شوند به همین دلیل از اپراتورها می‌خواهم که بر روی این دو موضوع کار کنند.
واعظی با تاکید بر این‌که در حال حاضر از خدماتی که اپراتورها می‌دهند راضی نیست، ادامه داد: لازم است کیفیت خدمات به مردم بالاتر برود و قطعی‌ها کمتر شود. قیمت‌ها نیز باید کاهش پیدا کند و اپراتورها مردم را مخیر کند که به انتخاب خود به استفاده از یکی از بسته‌های تخفیفی مورد نیاز خود بپردازند.
وی همچنین عنوان کرد: ما می‌خواهیم که حتما بحث رقابت در کاهش تعرفه‌ها وجود داشته باشد. به نظر من اپراتور هوشمند اپراتوری است که با تعرفه کمتر خدمات بیشتری را در اختیار مشترکان خود بگذارد تا بتواند مشترکانش را دائمی کند. ما بر روی این هدف اصرار داریم و بر همین اساس تا چند ماه آینده مردم می‌توانند بدون تغییر دادن شماره خود اپراتورشان را عوض کنند تا با قیمت و کیفیتی که می‌خواهند از خدمات استفاده کنند.
*** تولید نرم‌افزار در داخل کشور
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لزوم ایجاد برخی نرم‌افزار‌ها در داخل کشور اشاره کرد و گفت: ما از اپراتورها خواسته‌ایم برای تولید برنامه‌های موبایلی مختلف اقدام کنند. در این میان نیز دولت سهمی از آنچه اپراتورها به نرم‌افزارنویسان می‌گیرند دریافت نمی‌کنند تا بدین ترتیب از نهضت داخلی نرم‌افزار و محتوا حمایت شود.
واعظی ادامه داد: اپراتورها نیز باید به این مساله توجه داشته باشند که اگر بر روی گوشی تلفن همراه هریک از مردم 20 تا 30 اپتیکیشن قرار بگیرد قطعا درآمد آنها افزایش خواهد یافت.
*** سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی وزارت ارتباطات
وی همچنین در این مراسم به لزوم سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: امروز ظرفیت پهنای باند داخل کشور 1200گیگابیت بر ثانیه است که امیدواریم این رقم تا پایان امسال به 4000 گیگابیت برسد. از سوی دیگر انتظار داریم تولید محتوا در کشور افزایش پیدا کند و با این شیوه ما بتوانیم سرعت و دسترسی به اینترنت را ارتقاء دهیم.
واعظی همچنین یادآور شد: سال گذشته 10 درصد از نیازهای اینترنتی مردم از طریق مجاری داخل کشور تامین می‌شد که این رقم در سال جاری به 34 درصد رسیده و ما امیدواریم تا سال آینده به 50 درصد برسد.
وزیر ارتباطات و فناوری در عین حال عنوان کرد: سیاست ما حمایت از بخش خصوصی است و براین باوریم که اگر وزارت ارتباطات 10 هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند لازم است بخش خصوصی حدود سه تا چهار برابر آن را سرمایه‌گذاری کند.
*** وعده‌ها به کجا رسید؟
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که مبنی بر سرانجام وعده‌های وزیر ارتباطات در روزهای اولین سال آغاز به کار دولت مطرح شده بود، اظهار کرد: اینکه چقدر برنامه‌های ما اجرایی شده را رسانه‌ها باید قضاوت کنند. ما اعلام کردیم دنبال آن هستیم که قدم به قدم مشکلات را حل کنیم. لذا انتظار نداشته باشید که این مشکلات به‌طور فوری برطرف شود.
واعظی ادامه داد: طی یکسال گذشته پهنای باند داخلی از 500 به 1200 گیگابیت رسیده و کاربران اینترنت ما از چهار میلیون نفر به شش میلیون نفر رسیده‌اند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وعده‌هایی که در زمینه‌ی *****ینگ مطرح کرده بود، پرسیده شد اظهار کرد: برای *****ینگ من چه قولی دادم؟ مطالبی که گفته شده بر روی سایت‌ها هست و می‌توان آن را مرور کرد.
وزیر ارتباطات گفت: در حوزه سایت‌های ضد اخلاقی و مستهجن و آنهایی که امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازند همواره اجماع وجود دارد و من فکر می‌کنم حتی خانواده‌ها هم همین نظر را دارند، اما ما این را گفتیم که جلوی سیستم *****ینگ سلیقه‌ای شبکه‌های اجتماعی را می‌گیریم و اکنون هم دولت تلاش‌های خود را در این زمینه کرده است و با وجود فشارهای متعدد ما مانع بسته شدن این شبکه‌ها شده‌ایم.
*** تذکر وزیر ارتباطات به سایت اپراتورها
واعظی در جمع خبرنگاران هم به ذکر توضیحاتی پرداخت و در پاسخ به یکی از سوال‌های مطرح شده بار دیگر درباره‌ی تعرفه‌ها توضیح داد و گفت: در حال حاضر نوعی رقابت بین اپراتورها وجود دارد که این مساله فضا را به هم زده است، چرا که اپراتورها برای این‌که به مردم سرویس دهند و اطلاع‌رسانی کنند دنبال آن هستند که رقیب خود را تخریب کنند اما این کار درستی نیست. اکنون هر یک از اپراتورها چندین سایت کوچک با 200 تا 300 کاربر ایجاد کرده‌اند و در سایت‌های خود برعلیه اپراتورهای دیگر اخباری را منتشر می‌کنند، اما من از هر سه اپراتور می‌خواهم این روش را ترک کنند چرا که مردم ما مردم فهیمی هستند.
منبع: ایسنا
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مناطق تحت پوشش 3G ايرانسل


وايمکس نيوز- ايرانسل روز گذشته موفق به دريافت مجوز نسل 3 و بالاتر شد و به صورت رسمي اجازه اجراي پايلوت نسل 3 در تهران را دريافت کرد.
همچنين اعلام شد که ممکن است پايلوت در نقاطي از چند شهر ديگر نيز اجرا شود.
اين مجوز پس از حصول نتايج موفقيت آميز از مرحله پايلوت در 31 مرداد نهايي خواهد شد.
بنابر اعلام ايرانسل، پايلوت در 5 دانشگاه معتبر و چند ساختمان دولتي اجرا خواهد شد و مشترکان مي‌توانند با قرار گرفتن در اين مناطق به شبکه نسل 3 ايرانسل متصل شوند. استفاده از نسل 3 با سيم‌کارت‌هاي فعلي ايرانسل ممکن است و نياز به تعويض سيم‌کارت نخواهد بود.
اين دانشگاه‌ها عبارتند از: دانشگاه صنعتي شريف، دانشگاه علم‌و صنعت، دانشگاه الزهرا، دانشگاه تربيت مدرس و تهران.
همچنين در ساختمان نهاد رياست و احتمالا ساختمان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز شبکه نسل 3 ايرانسل فعال خواهد شد.
منبع : فارس
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
تست اختصاصی سرعت اینترنت 3G ایرانسل توسط جی اس ام


میلاد احرامپوش - جی اس ام : امروز در یکی از خبرهای جی اس ام به مناطقی که اینترنت نسل سوم ایرانسل به صورت پایلوت در آن مورد پوشش قرار گرفته است پرداختیم. اما جهت تست کیفیت اینترنت 3G ایرانسل به دو منطقه مشخص شده رفتیم و سرعت اینترنت نسل سوم ایرانسل را مورد آزمایش قرار دادیم.

به نظر می رسد در حال حاضر سیگنال های BTS های نسل سوم ایرانسل به اندازه سیگنال های BTS های نسل دوم قوی نباشد. حداقل در هر دو منطقه ای که ما اینترنت 3G را مورد تست قرار دهیم آنتن در وضعیت متوسط یا ضعیف بود. در اولین تست در یکی از این مناطق به سرعت زیر دست پیدا کردیم :

irancell%203g%20speed%20test%202.jpg

irancell%203g%20speed%20test.jpg




دقت داشته باشید که این سرعت ۲.۱ مگابیتی با توجه به سیگنال ضعیف آنتن محدوده ای که در آن قرار داشتیم رقم بسیار خوبی محسوب می شود و تا ۴ برابر این سرعت در صورت تقویت سیگنال می توان انتظار افزایش سرعت داشت.

اما در منطقه دوم مورد آزمایش شاهد آنتن نسبتا قوی تری بودیم، هرچند که هنوز هم قدرت سیگنال دریافتی زیر ۵۰ درصد بود اما سرعت اینترنت حدودا ۳.۵ مگابیت تخمین زده شد.


irancell%203g%20speed%20test%204%20.jpg


irancell%203g%20speed%20test%203.jpg




گزارش هایی که از افراد گوناگون داشتیم این نوید را می دهد که تا سرعت ۹ مگابیتی نیز افراد توانسته اند از اینترنت نسل سوم ایرانسل که به صورت پایلوت در بعضی مناطق تهران مورد پوشش قرار گرفته، دریافت کنند. هر چند که در حال حاضر در طرح آزمایشی ایرانسل هستیم اما اگر در نهایت چنین سرعت هایی به دست کاربران برسد قطعا اتفاق بسیار خوبی محسوب می شود.

اگر شما هم در یکی از مناطق تحت پوشش اینترنت نسل سوم ایرانسل قرار دارید می توانید با اپلیکیشن SpeedTest سرعت اینترنت خود را سنجیده و آن را در کامنت ها قرار دهید.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
شرایط و چگونگی از خدمات 3G اپراتور دوم

مشترکان اپراتور دوم احتمالا از اول شهریورماه امسال امکان دسترسی به نسل‌های سه و بالاتر تلفن همراه را خواهند داشت اما درباره‌ی نحوه این دسترسی سوالاتی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته مجوز ارائه‌ی خدمات نسل‌ سه و بالاتر به ایرانسل واگذار شد تا این اپراتور از این پس بتواند 3G در اختیار کاربران خود قرار دهد. حال برای مشترکان اپراتور دوم این سوال ایجاد می‌شود که آیا به عنوان مثال مانند سیم‌کارت‌های رایتل که شکل‌های مختلفی دارند برای استفاده از 3G ایرانسل هم باید سیم‌کارت جدیدی تهیه کرد و تعرفه‌های استفاده از سرویس‌های جدید در این اپراتور به چه شکل خواهد بود؟

برخی مشترکان که از ابتدا از نسل دوم ارتباطی استفاده کرده‌اند ممکن است آشنایی چندانی با نسل‌های بالاتر نداشته و ندانند که ارائه 3G از سوی اپراتور به چه معناست. اما در ارتباط با این که مشترکان ایرانسل چگونه می‌توانند به 3G دسترسی داشته باشند مدیرعامل ایرانسل تاکید کرده است که کاربران اپراتور دوم می‌توانند با همان سیم‌کارتهای خود به خدمات نسل سه دسترسی داشته باشند.

علیرضا دزفولی در ارتباط با تعرفه‌های این خدمات هم گفته است: تعرفه دسترسی به خدمات 3G همانند دیگر تعرفه‌های ایرانسل است که پیش از این وجود داشت.

نسل سوم ارتباطی یا 3G در واقع نسل بالاتر سیم‌کارت است که بر پایه خدمات باند پهن طراحی شده و در قالب آن کاربر می‌تواند از سرویس‌هایی که برای استفاده از آنها به اینترنت پرسرعت نیاز است بهره‌مند شود.

بر اساس تعاریف ارائه شده 3G روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن‌های همراه و سیستم‌های بدون سیم است که برخلاف جی‌اس‌ام یا نسل دو که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات محسوب می‌شود؛ این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال چندرسانه‌ای را فراهم می‌کند. با سرعت نسبتاً بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش‌بینی شده‌است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی‌سیم، باکیفیت مناسب مقدور خواهد بود.

حداکثر سرعت در 3G به ۴۲ Mbps می‌رسد اما در ایران گفته شده که اپراتور سوم (رایتل) طبق قوانین این سیستم را حداکثر تا سرعت نیم مگابیت یا ۰/۵ Mbps ارائه می‌دهد و اکنون در ارتباط با ایرانسل گفته نشده که این شرایط چگونه است.

بر این اساس نسل سوم ارتباطی در مقایسه با نسل 2.75G که تا سرعت ۱۰۰ Kbps را پشتیبانی می‌کند، سرعتی به مراتب بهتر را در اختیار کاربر می‌گذارد.

شاید بتوان گفت تماس تصویری و اینترنت پرسرعت دو ویژگی بارز نسل سه هستند که در کشور ما به دلیل مقاومت‌های انجام شده بیش از یک سال است امکان دسترسی به تماس تصویری وجود ندارد.

اما مشترکان باید به این نکته توجه داشته باشند که برخلاف نسل دوم ارتباطی که به سادگی می‌شد از آن بهره‌ گرفت استفاده از نسل سوم ارتباطی و نسل‌های بالاتر آن ملزومات خاص خود را می‌طلبد و برای بهره‌مندی از آن لازم است حتما کاربر به گوشی‌های هوشمندی که نسل‌های سه و چهار را پیشتیبانی می‌کند دسترسی داشته باشد.

پیش از این نسل سوم ارتباطی یا همان 3G تنها به واسطه اپراتور سوم کشور یعنی رایتل ارائه می‌شد اما اکنون به دنبال به پایان رسیدن دوره انحصار رایتل اپراتورهای دیگر نیز مجاز به دریافت مجوز ارائه خدمات نسل‌های بالاتر شده‌اند که در این زمینه ایرانسل فعلا اولین مجوز را دریافت کرده و بنابر اظهارات مطرح شده اکنون به طور آزمایشی ارائه‌ی این خدمات را در 15 نقطه دنبال می‌کند تا درصورت تایید کیفیت سرویس‌ها از ابتدای شهریورماه این اپراتور بتواند به ارائه‌ی گسترده این خدمات بپردازد.
 

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
ما که بدتر برامون سوال ایجاد شد!
میگه تع فه ها مثل قبله. یعنی با همون تعرفه gprs باید استفاده کنیم؟!!!!

نیم مگابیت؟! حداقل 1 مگو بدن! نیم به کجای آدم میرشه؟!
البته اینکه نذارن سرعت بالا ارائه بشه توی ایران طبیعیه! چون اگه سرعت بالا بدن، تمام شرکتهای adsl کله پا میشن!
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
ما که بدتر برامون سوال ایجاد شد!
میگه تع فه ها مثل قبله. یعنی با همون تعرفه gprs باید استفاده کنیم؟!!!!

نیم مگابیت؟! حداقل 1 مگو بدن! نیم به کجای آدم میرشه؟!
البته اینکه نذارن سرعت بالا ارائه بشه توی ایران طبیعیه! چون اگه سرعت بالا بدن، تمام شرکتهای adsl کله پا میشن!

فعلا که منطقه ما 4 روزه ایرانسل قطع شده آنتن خالیه خالیه مینویسه عدم وجود شبکه عدم پشتیبانی اپراتور


با تلفن خونم تا الان 3 بار زنگ زدم 0977000000 میگه شبکه مشگلی نداره شما به صورت دستی آنتن جستجو کنید منم هر بار میگم خانم اینکار کردم کل منطقه قطعه میگه رسیدگی میشه براتون کد پیگیری SMS میشه منم گفتم آنتنی وجود نداره کهبخواد SMS برسه تو این 4 روز وضع همینه منم مجبورم برم جاها دیگه که آنتن بده خطم ( دیروز پشت شهرداری بودم راحت کار میکرد )


اینا شبکشونم مشکل داره قبول نمیکنن دیگه آنتن دادن چیزیه که الزامیه چه برسه اینترنت 500 کیلوبایتی


GPRS هم که همش قطعی داشت من نمیباز استفاده میکردم پدرمو در میاورد GPRS همش قطع میشد افت میکرد
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
عزیز اینترنت ایرانسل نیم مگابیتی نیست! ماله رایتل اینطوریه.
بعدشم قطعی های آنتن ایرانسل به دلیل بروز رسانی به نسل سوم هست.
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
گاهی طرفای مام آنتنا قطع میشه.
یه چیزی. مگه رومینگ ملی اجرایی نشده؟ پس چرا هنوزم آنتنها قطع میشه؟


گاهی قطع بودن بازم بهتره نسبت به 4 روز آنتن نداشتن منم کلی مشتری دارم برای کارم خجالت زده همشون شدم


از وقتی خبری پخش شد مبنی به اینکه سرویس جابه جایی قراره راه بندازن مثلا ایرانسل انتنش رفت رایتل آنتن دارندگان سمیکارتا ایرانسل تامین کنه خدمات بده به ایرانسلی ها با همون تعرفه ها ایرانسل


وقتی این خبر پخش شد ایرانسل شروع شد به قطع شدن انتن افت GPRS و ....... ولی این 4 روز دیگه شورشو در آوردن


رفته بودم دنیا نور پسر خالم اونجا کار میکنه عجله داشتم دیدم یه مغازه زده ثبت نام تالیا رایگان وقت نکردم برم ببینم چجوریه ولی یا یه سیم کارت تالیا یا همراه اول میخرم این ایرانسل دیگه خستم کرده ( رایتل هزینه اش برام بالاس )
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مخابرات: شاید ما قبل از ایرانسل 3G بدهیم

n00031755-b.jpg






سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوالاتی که درباره عدم ارائه 3G از سوی همراه اول مطرح شده بود گفت: فکر نمی کنم تکنولوژی خیلی دستوری باشد، از سوی دیگر مردم هم برای استفاده از 3G صف نکشیده‌اند و روند گسترش 3G در جامعه مانند تکنولوژی‌های دیگر و به صورت تدریجی خواهد بود.


به گزارش ایتنا از ایسنا‌، داوود زارعیان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پاسخگویی به سوالاتی که درباره عدم واگذاری خدمات نسل سه توسط همراه اول مطرح شده بود پرداخت.

وی در این باره اظهار کرد:‌ فکر می کنم تکنولوژی خیلی دستوری نیست و به ویژه در حوزه آی‌تی چه ما بخواهیم و چه نخواهیم تکنولوژی مسیر خود را طی می کند.

زارعیان در ادامه به بحث ورود موبایل به ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که ما در سال ۷۲ می خواستیم تکنولوژی موبایل را وارد کشور کنیم مقاومت‌های متعددی وجود داشت و برخی اجازه این کار را نمی‌دادند اما در نهایت در سال ۷۳ با تلاش بسیار زیاد مهندس غرضی وزیر وقت ارتباطات ما توانستیم ۱۰ هزار سیم کارت را واگذار کنیم و بعدها در کمتر از یک دهه دیدیم که روند پیشرفت کار به گونه ای است که دولت حتی نتوانست برای آن بودجه‌ای در نظر بگیرد.

او ادامه داد: به عبارت دیگر این گونه عنوان شد که هر تعداد مردم سیم کارت نیاز داشتند در اختیار آنها قرار بگیرد من فکر می کنم درباره 3G و 4G هم این اتفاق خواهد افتاد.

سخنگوی مخابرات ایران در ادامه عنوان کرد: شاید اشکالاتی در تصمیم وزارت ارتباطات وجود داشته باشد اما دیر یا زود باید این مساله درست شود.

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که در مصوبه ۱۸۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که مربوط به شرایط اپراتورها برای ارائه نسل‌های بالاتر ارتباطی تدوین شده ایرادات و تناقضات اساسی وجود دارد و احتمالا اگر این مصوبه به مراجع حقوقی ارائه شود آن‌ها هم نخواهند پذیرفت که یک اپراتور بدون قید و شرط این مصوبه را پذیرفته و اجرایی کند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که در نهایت همراه اول چه زمانی به ارائه 3G خواهد پرداخت گفت: پیش بینی ما این است که شاید حتی قبل از ایرانسل به ارائه 3G بپردازیم چرا که در حال حاضر ایرانسل ارائه این خدمات را به صورت آزمایشی انجام می‌دهد. از سوی دیگر در پروانه مخابرات ایران هم آمده است که این شرکت می‌تواند پس از گذشت دوره حفاظت اپراتورهای دیگر به ارائه نسل‌های بالاتر بپردازد.

زارعیان همچنین به تمدید ۱۵ ماهه دوره انحصار رایتل اشاره کرد و افزود: با وجود حمایت‌های زیادی که از این اپراتور به عمل آمده در نهایت دوره انحصار این اپراتور به پایان رسید.

سخنگوی مخابرات ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلاتی که همراه اول در مورد مصوبه ۱۸۶ رگولاتوری با آن مواجه شده خاطرنشان کرد: ما طبق پروانه عمل و هر آنچه در آن عنوان شده باشد را اجرایی خواهیم کرد علاوه براین اگر قوانین مرتبط با پروانه این را بگوید که ما برای ورود به نسل‌های بالاتر لازم است حق امتیاز بدهیم و یا برخی موضوعات خاص را رعایت کنیم این اتفاق خواهد افتاد اما برخی موارد به کلیت پروانه و اصلاح آن مربوط می‌شود.

وی در ارتباط با این که آیا همراه اول مبلغی که برای حق امتیاز ورود به نسل‌های بالاتر درنظر گرفته شده را به وزارت ارتباطات پرداخت کرده است یا خیر اظهار کرد: مبالغ دریافتی حالت یک بسته دارد اما ما صحبتمان آن است که ما طبق پروانه عمل می کنیم، پروانه شرکت مخابرات هم می گوید اگر ما بخواهیم به نسل‌های بالاتر ورود کنیم باید قوانین مرتبط را قبول کنیم و ما هم این قوانین را قبول داریم و هیچ مشکلی نداریم اما اگر قرار است درخواست دیگری باشد قاعدتا باید دراین زمینه تعامل وجود داشته باشد. ما هم اکنون همان طور که وزیر ارتباطات گفته جلساتی را داریم تا مذاکرات لازم برای ورود به نسل‌های بالاتر صورت بگیرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در ادامه صحبت‌های خود درباره بدهی‌ها و مطالبات مخابرات اظهار کرد: بحث بدهی‌های مخابرات به دو قسمت مربوط می‌شود برخی هزینه‌ها بابت سرویس‌های مختلف باید به طور ماهانه یا چند ماه یکبار پرداخت شود که این ها هزینه‌های جاری محسوب شده و در زمان مقرر پرداخت می‌شود بخشی از بدهی‌ها هم حالت ادعا دارد که اگر ثابت شود این ادعاها درست است ما رقم مربوطه را پرداخت می کنیم در برخی موارد هم دعوای حقوقی وجود دارد.

زارعیان در پاسخ به این سوال که اکنون ۶۰ درصد مشترکان موبایل مشترکان همراه اول محسوب می‌شوند و دسترسی به 3G ندارند، اظهار کرد: 3G در ایران آن طور که دوستان فکر می کنند نیست و هنوز درصد کمی از کاربران ما علاقه‌مند به استفاده از آن هستند. به همین دلیل هم اپراتور سوم طی این سال‌ها مشترک زیادی نداشته است.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
توی یکی از فرومها:

قیمت بسته های 3g
بسته 500 مگابایتی 2 روزه هست 25.000 ریال
بسته 1 گیگ 2 روزه 40.000 ریال
بسته 2 گیگ هفتگی 80.000 ریال
بسته 5 گیگ هفتگی 150.000 ریال
بسته 5 گیگ ماهانه 200.000 ریال
بسته 20 گیگ ماهانه 600.000 ریال
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
به نظر خوب میاد:>

5 گیگ ماهانه 20 تومن مناسبه،
با این حجم میتونی صدها دقیقه حرف بزنی و هزاران پیامک بدی با اپ های متناسب و کلی هم وبگردی کنی و آهنگ و ویدئو دانلود کنی توی گوشیت، لازم نیست دیگه کلی کارت شارژ بخری و...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر