بحث و تبادل نظر در مورد اینترنت 3G,4G اپراتورهای موبایل

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
البته کلاً بنظرم اینترنت موبایل زیاد مصرف آنچنانی نداره. جدا از قیمت(که احتمالاً حتماً از ADSL گرونتره) 30 ثانیه‌ای باتری رو خالی میکنه!
ولی جدا از همه‌ی اینها، واقعاً استفاده‌ی آنچنانی‌ای(یا بهتر بگم ضرورتِ آنچنانی) برای وجود چنین اینترنتی نیست(البته باشه چه بهتر). توی همون خارجشم عملاً کسی استفاده‌ای نمیکنه. تنها استفاده‌ی خارجیا اینه که بعضی مواقع اینترنت موبایلشون از اینترنت خونه‌شون سریع‌تره و به همین دلیل ازش استفاده میکنن
این تماس تصویری هم که الکی جو میدن براش، 2000% شرط میبندم هیچ استفاده‌ای توی دنیا نداره(ایران که هیچی). داریم میبینیم دیگه. توی همون خارجش مگه چند نفر تماس تصویری میگیرن؟

تنها چیزی که امیدوارم اتفاق بیفته(که خیلی هم بهش امید ندارم!:d) اینه که قیمتا مقرون به صرفه باشه.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
البته کلاً بنظرم اینترنت موبایل زیاد مصرف آنچنانی نداره. جدا از قیمت(که احتمالاً حتماً از ADSL گرونتره) 30 ثانیه‌ای باتری رو خالی میکنه!
ولی جدا از همه‌ی اینها، واقعاً استفاده‌ی آنچنانی‌ای(یا بهتر بگم ضرورتِ آنچنانی) برای وجود چنین اینترنتی نیست(البته باشه چه بهتر). توی همون خارجشم عملاً کسی استفاده‌ای نمیکنه. تنها استفاده‌ی خارجیا اینه که بعضی مواقع اینترنت موبایلشون از اینترنت خونه‌شون سریع‌تره و به همین دلیل ازش استفاده میکنن
این تماس تصویری هم که الکی جو میدن براش، 2000% شرط میبندم هیچ استفاده‌ای توی دنیا نداره(ایران که هیچی). داریم میبینیم دیگه. توی همون خارجش مگه چند نفر تماس تصویری میگیرن؟
ا چیزی که امیدوارم اتفاق بیفته(که خیلی هم بهش امید ندارم!:d) اینه که قیمتا مقرون به صرفه باشه.

نفرمایید،
با یه نگاه کوچک به آمار کشور میتونید ببینید تعداد استفاده کنندگان از اینترنت همراه حتی بیشتر از adsl هست،
برای کسی که ثابت در منزل هست قطعا اینترنت کابلی بهتر است اما برای غالب کاربران اینترنت همراه بسیار مهمتره، داشتن اینترنت پر سرعت در گوشی موبایل،تبلت،یا لبتاب گره از مشکلات خیلی ها باز میکنه.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مشترکان همراه اول برای استفاده از نسل سوم نیازی به تغییر سیم کارت ندارند

حمیدرضا نیکوفر در پاسخ به این سوال که در صورت ارتقاء شبکه همراه اول به نسل 3 در شهریورماه، آیا سیم‌کارت‌های همراه اول برای استفاده از نسل 3 باید تعویض شوند، گفت: تدابیری اتخاذ خواهد شد تا مشترکان نیاز به تعویض سیم کارت نداشته باشند. این کار ملاحظاتی دارد که موضوع را از تمام جنبه‌ها بررسی می‌کنیم و امکان عدم تعویض سیم کارت وجود دارد.

قائم مقام شرکت ارتباطات سیار ایران یادآور شد: پس از ارتقا به نسل 3،‌ شبکه نسل 2 خاموش نخواهد شد و به کار خود ادامه می‌دهد.


وی پیش‌بینی کرد: احتمالا چند سالی در نسل 3 خواهیم ماند و سپس به نسل 4 وارد می‌شویم. البته در نسل 3 نیز امکان افزایش سرعت دسترسی به دیتا به اندازه نسل 4 وجود دارد.

به گزارش فارس، وزارت ارتباطات در شهریورماه مجوز ارتقا به نسل 3 و 4 را به اپراتورهای موبایل اعطا خواهد کرد.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
آخرین وضعیت توسعه نسل سوم موبایل در ایران/ شمارش معکوس اپراتورها برای ورود به 3G

IMG14455860.jpg



فناوری نسل سوم موبایل که در اغلب کشورهای جهان، یک فناوری در دسترس برای کاربران تلفن همراه است تا کمتر از 3 ماه دیگر در ایران نیز عمومی می شود و اپراتورهای موبایل اجازه خواهند داشت شبکه های خود را به نسل سوم و چهارم موبایل ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارائه خدمات نسل سوم موبایل – 3G – که تاکنون در انحصار اپراتور رایتل بود طبق وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اول شهریورماه برای سایر اپراتورهای موبایل نیز مجاز خواهد شد. براین اساس اپراتورهای اول و دوم که تاکنون خدمات نسل 2.5 و 2.75 موبایل را ارائه می دادند هم اکنون در تلاش برای ارتقای شبکه های خود، خرید تجهیزات و پیاده سازی آن در جهت ارائه سیم کارتهای نسل سوم هستند.
نبود پیوست فرهنگی برای خدمات نسل سوم موبایل
خدمات نسل سوم موبایل در حالی قرار است تا شهریورماه در ایران راه اندازی عمومی شود که ایران در سال 72 جزء 35 کشوری بود که فناوري نسل دوم را راه اندازی کرد؛ براساس برآوردها اگر نسل چهارم موبایل در ایران در پايان سال 2013 راه اندازي مي شد ایران در جايگاه نود و پنجم دنیا قرار می گرفت؛ اما به دلیل آنکه هنوز فناوری نسل سوم در کشور تجاری سازی نشده کشورمان جایگاه خوبی را در زمینه خدمات باندپهن موبایل در میان سایر کشورها ندارد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اوایل این هفته رسما اعلام کرد: آمادگی داریم تا در شهریور 93 ارتقا همراه اول و ایرانسل به نسل 3 و بالاتر را ممکن کنیم که این کار با رعایت 9 پیش‌نیاز مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ممکن خواهد بود.
این اظهارات در حالی است که ارائه خدمات نسل سوم از ابتدای فعالیت اپراتور رایتل به عنوان اپراتور سوم موبایل در کشور، با فراز و نشیبهایی روبرو بوده است و هنوز هم با وجود گذشت حدود 4 سال از اعطای این پروانه به رایتل، این اپراتور اجازه ارائه سرویس تماس تصویری را به دلیل نبود پیوست فرهنگی ندارد.
واعظی در این باره با تاکید بر رفع مشکلات در حوزه تماس تصویری گفت: این مساله در کمیته‌های مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی است و با مذاکرات اپراتور سوم با این مرکز، هماهنگی‎های لازم به عمل آمده و این موضوع در مراحل نهایی است.
به گفته وی در گذشته خیلی خوب به این موضوع توجه نشده بود ولی اکنون توانایی‌های بسیاری وجود دارد و خود اپراتورها نیز این قابلیت را دارند که برای ارتباط سالم، این سرویس را به مشترکان خود ارائه کنند.
راه اندازی خدمات نسل سوم موبایل در 10 شهر
وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در گفتگو با مهر، به برنامه ها و اقدامات این اپراتور برای ورود به نسل سوم و چهارم موبایل اشاره کرد و گفت: براساس برنامه پیش بینی شده از شهریورماه امسال و در صورت دریافت مجوز و فضای فرکانسی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسل سوم موبایل را برای 10 شهر پر جمعیت کشور کلید می زنیم.
وی با بیان اینکه در لایه کر شبکه – CORE – اقدامات مدنظر به انجام رسیده افزود: در حوزه رادیویی شبکه، اقدامات وابسته به دریافت فضای فرکانسی است؛ چرا که باید در چارچوب فرکانس، سفارشاتمان را قطعی و نهایی کنیم.
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه زمان محدود و فرصت کم است گفت: پیش بینی مان این بود که در اردیبهشت ماه مجوز 3G صادر می شود و ما قصد داشتیم در این 3 ماه باقی مانده تا رفع انحصار 3G ، کارهایمان را برای ارائه خدمات دنبال کنیم اما تا این لحظه فقط اصول حاکم مصوب شده و دریافت مجوز نیز براساس برخی شروط است؛ با این حال امید می رود در چارچوب این مصوبه با رگولاتوری تعامل داشته و فرکانس و مجوز را برای توسعه شبکه باند پهن موبایل دریافت کنیم.
3G همراه اول برای مشترکان پرمصرف GPRS
صدوقی هدف نخست ارائه خدمات 3G توسط اپراتور اول را شهرهای پرجمعیت و پرمصرف در حوزه GPRS عنوان کرد و گفت: براساس بررسی های صورت گرفته شهرهایی که بیشترین ترافیک اینترنت موبایل – GPRS - را داشته اند در اولویت راه اندازی سرویس 3G قرار گرفته اند؛ در همین حال 46 شهر دیگر نیز تا 3 ماه بعد تحت پوشش 3G قرار می گیرند و به مرور این خدمات در سایر شهرهای باقی مانده نیز ارائه می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه برای فاز نخست، ارائه خدمات بر بستر تکنولوژی 3G را پیش بینی کرده ایم، ادامه داد: در فازهای بعدی با توجه به سفارشات تجهیزات، شبکه را برای ارائه نسل چهارم موبایل نیز آماده خواهیم کرد.
وی ارائه خدمات فناوری رایانش ابری را از جمله برنامه های مدنظر همراه اول همزمان را ارائه خدمات 3G عنوان کرد و گفت: پیش بینی کرده ایم مرکزی به عنوان "مرکز ابر همراه اول" در قالب یک قرارداد تحت عنوان شریک راهبردی، برای توسعه این خدمات بدون مشارکت مستقیم همراه اول ایجاد شود چرا که آینده سرویس های موبایل تنها در برقراری ارتباط خلاصه نمی شود و دامنه وسیعی از محصولات و خدمات را هدف قرار داده است.
آماده سازی بستر نسل سوم موبایل در شبکه ایرانسل
اپراتور دوم موبایل نیز از چندی پیش اعلام کرد که بستر نسل سوم تلفن‌همراه را در شبکه خود آماده کرده و قصد دارد هر زمان که مجوز لازم را دریافت کند، سرویس‌های مبتنی بر نسل سوم موبایل را عرضه کند.
علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل در آخرین نشست خبری خود با تاکید براینکه این اپراتور مقدمات صعود به نسل سه و چهار تلفن همراه را فراهم کرده است اعلام کرد: ما بخش‌هایی از شبکه ایرانسل را که به سرمایه‌گذاری برای نسل سوم نیاز داشته ایجاد کرده‌ایم و برخی از چارچوب‌ها نیز سازگار با نسل سوم ایجاد شده اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی باید مجوز آن را صادر کند زیرا فرکانس‌های نسل سوم، فرکانس‌های دیگری است که باید از سوی رگولاتوری مجوز آن ارائه شود.
به گفته وی درحال حاضر حداکثر سرعت اینترنت با سیم‌کارت‌های ایرانسل با تکنولوژی نسل 2.75 تلفن همراه 220 کیلوبیت بر ثانیه است و میانگین سرعت متوسط مصرف مشترکان حدود 60 کیلوبیت بر ثانیه است که با ارائه 3G سرعت اینترنت موبایل تغییر محسوسی برای مشترکان خواهد داشت.
مدیرعامل ایرانسل با تاکید بر اینکه کشور نباید از ارائه سرویس‌های جدید محروم شود گفته بود میزان تقاضا برای خدمات دیتا دو برابر شده و برای پیاده‌سازی دولت الکترونیک نیاز به توسعه خدمات نسل سوم تلفن همراه داریم.
یک میلیارد نفر مشترک نسل چهارم موبایل می شوند
به گزارش مهر، ورود ایران به فناوری نسل سوم در حالی از سوی اپراتورهای نسل دوم، روزشماری می شود که هم اکنون 80 درصد جمعيت جهان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد و 7 ميليارد کاربر از تلفن همراه و 2 ميليارد کاربر از اينترنت موبايل در سراسر جهان استفاده می کنند.
بررسی ها نشان می دهد که در ازاي هر یکهزار کاربر باند پهن، 80 شغل جديد ايجاد مي شود و هر 10 درصد رشد باند پهن يک درصد رشد GDP درپي دارد.
همچنین پیش بینی آینده حاکی ازآن است که تا سه سال ديگر تعداد تلفن هاي همراه در جهان به بيش از 9 ميليارد و 700 ميليون مي رسد که از اين تعداد 5 ميليارد و 100 ميليون آن فناوري باند پهن خواهد بود؛ همچنين تعداد موبايل هاي نسل چهارم حدود 920 ميليون پيش بيني مي شود.
پیش از این موسسه تحقیقاتی اینفورما پیش بینی کرده بود که تعداد مشترکان فعال فناوری نسل سوم موبایل در ایران تا پایان سال 2014 به بیش از 30 میلیون نفر می رسد که باید دید در ماههای پایانی سال 2014 میلادی، اپراتورهای موبایل می توانند به این هدف دست یابند یا خیر.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مجوز نسل 3 را گرو نگه داشته اند


وایمکس نیوز- صابر فیضی در خصوص تغییرات بازار تلفن‌همراه در پی اجرای رومینگ ملی و اجرای مقدمات اجرای ترابردپذیری شماره تلفن‌همراه، اظهار داشت: بازار باید رقابتی شود و در این شکی نیست. در موضوع رومینگ ملی و ترابرد پذیری شماره تلفن همراه از دنیا بسیار عقب هستیم. این اقدامات در تمام دنیا انجام شده و باید در ایران نیز زودتر اتفاق می‌افتاد که هم‌اکنون در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین افزود: اما هم‌اکنون برخی بسیار اصرار می‌کنند که مجوز نسل سوم را نمی‌دهیم مگر به شرط قبول برخی شرایط؛ مجوز نسل 3 را گروه نگه داشته‌اند در حالی که رومینگ ملی، ترابرد پذیری شماره و نسل 3 هر یک باید در جای خود دیده شود.
وی ادامه داد: حاکمیت، حاکمیت است و همه باید از آن تبعیت کنند. رقابتی کردن بازار از وظایف حاکمیت است و حاکمیت باید در جایگاه خود عادلانه عمل کند.
*فروش ظرفیت خالی شبکه با رومینگ ملی و ابزار عادلانه رقابتی، به نفع اپراتور است
فیضی تصریح کرد: اتفاق رومینگ ملی نیز باید از بعد حاکمیت انجام شود و اگر اصول حاکم عادلانه باشد اپراتور میزبان و میهمان می‌پذیرند؛ چه دلیلی دارد که یک اپراتور اگر در شبکه‌اش ظرفیت خالی دارد آن را در اختیار دیگری قرار ندهد، ظرفیت را حیف کند و پول آن را نگیرد.
مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین افزود: بنابراین رومینگ ملی باید طبق اصول و تعرفه‌هایی انجام شود که هر دو طرف راضی باشند. رومینگ ملی اقدامی است که در دنیا اتفاق افتاده و دلیل اینکه تاکنون در ایران انجام نشده این است که امر می‌کنند «باید این کار را انجام دهید». این در حالی است که اقتصاد «اصول» دارد؛ «بایدی» نیست. اقتصاد دستور نمی‌فهمد بلکه علم است و باید براساس علم پیش‌رود.
وی در ادامه با ذکر مثالی در این خصوص، توضیح داد: حدود 4 سال پیش اپراتور چهارمی در فرانسه مجوز اپراتوری موبایل دریافت کرد. سه اپراتور موجود به سراغ اپراتور جدید رفتند و پیشنهاد دادند که سیم‌کارت‌هایش را در شبکه‌ آنها بفروشد و هر که امتیاز بیشتری می‌داد اپراتور جدید به سمت او می‌رفت.
*سرمایه‌گذاری‌های چندباره در نصب سایت‌های آهنی در جاده‌ها و شهرها قابل اجتناب بود
فیضی تاکید کرد: بر این اساس حاکمیت باید در این موضوعات خوب تصمیم‌گیری کند در این صورت چرا شبکه اپراتورها در جاده‌ها باید خالی نگه داشته شوند؟ در گذشته بی‌دلیل در جاده‌ها هر دو اپراتور سرمایه‌گذاری‌ کردند در حالیکه یک اپراتور می‌توانست سرمایه گذاری کند و به باقی اپراتورها نیز سرویس بفروشد و در این صورت از نصب تعداد زیادی سایت‌های آهنی در جاده‌ها و حتی در شهرها صرفه‌جویی می‌شد.
منبع: فارس
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
تماشاچیان "المپیک ۲۰۲۰ توکیو" از خدمات 5G استفاده می‌کنند

n00031408-b.jpg






دولت ژاپن پشتیبانی از شرکت‌های مخابراتی خود را آغاز کرده است تا این مراکز انگیزه بیشتری برای استفاده از نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G داشته باشند.


به گزارش ایتنا از رایورز، دولت ژاپن اعلام کرد که همه سرمایه‌گذاری‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد تا با به‌روزرسانی زیرساخت‌های مخابراتی تماشاچیان "مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو" بتوانند از خدمات مخابراتی 5G استفاده کنند.

از هم‌اکنون گفته شده است که ۲۰۲۰ سال راه‌اندازی و به کارگیری خدمات مخابراتی 5G محسوب می‌شود و با این وجود شرکت‌های مخابراتی موظفند ضمن در نظر گرفتن استانداردهای لازم، از هم‌اکنون خود را برای پذیرش استانداردهای مذکور آماده کنند.

وزیر ارتباطات ژاپن همچنین در تلاش است سرمایه‌گذاری دولت این کشور برای توسعه شبکه مخابراتی 5G را افزایش دهد و شرکت‌های ارتباطی محلی کمک کند به صورت گسترده‌تر از این بازار بهره ببرند.

Tokyo-2020-%281%29.jpg

دولت ژاپن همه برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده است تا در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ به صورت جهانی نشان دهد که فناوری ژاپنی می‌تواند در همه زمینه‌ها پیشرو باشد.

این کشور در جریان مسابقات المپیک ۱۹۶۴ نیز برای نخستین بار از فناوری‌هایی رونمایی کرده بود که بعدها در دیگر نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفت و همگان را متعجب ساخته بود.

Tokyo%202020%20%281%29.jpg

 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
تغییر در پرطرفدارترین بسته‌ اینترنتی رایتل

بسته اینترنتی 12 هزار و 500 تومانی اپراتور سوم یکی از بسته‌های محبوب این اپراتور برای کاربران بود که مدتی است با تغییراتی همراه شده است.


به گزارش ایسنا، به گفته مدیران رایتل برای استفاده از اینترنت 3G فعال‌سازی بسته‌های اینترنت می‌تواند هزینه‌های کاربر را تا یک هشتم کاهش دهد. برهمین اساس بسیاری از کاربران سیم‌کارت‌های رایتل به فعال‌سازی این بسته‌ها می‌پردازند.


در این میان یکی از پرطرفدار‌ترین بسته‌های اینترنتی یا بنا بر تائید این اپراتور پرطرفدارترین بسته تخفیفی رایتل بسته‌های 12 هزار و 500 تومانی آن بود که با فعال‌سازی آن کاربر می‌توانست به مدت یک ماه اینترنتی با حجم یک گیگ داشته باشد.


این بسته که ارزان‌ترین بسته یک ماهه رایتل محسوب می‌شد با استقبال مواجه شده و ظاهرا تعداد مشترکان بسیاری داشت، اما به تازگی تغییراتی در آن ایجاد شده است.


پیش از این با فعال‌سازی این بسته‌ها کاربر می‌توانست به مدت یک ماه از اینترنت با حجم یک گیگ استفاده کند. اما اکنون با همان قیمت حجم بسته به 1.5 گیگ رسیده و می‌توان گفت که قیمت آن حدود 33 درصد کاهش داشته است.

البته گفته می‌شود این بسته تنها برای افرادی قابل دسترسی است که از سیم‌کارت‌های دائمی یا اعتباری رایتل استفاده می‌کنند و برای مشترکان سیم‌کارت‌های دیتای رایتل چنین بسته‌ای تعریف نشده است با این وجود برخی کاربران سیم‌کارت‌های دیتا اینگونه عنوان می کنند که پیش از این بسته‌های 12‌هزار و 500 تومانی را فعال کرده و اکنون چنین امکانی برای آنها وجود ندارد.

از دیگر بسته‌های پرطرفدار اپراتور سوم بسته‌های هفت هزار تومانی آن است که به تازگی ارائه شده و با استفاده از آنها کاربر می‌تواند به مدت 15 روز از نیم گیگ اینترنت استفاده کند که البته این بسته تنها برای دارندگان سیم کارت های دیتا تعریف شده است.

اپراتور سوم که زمانی تنها بسته‌های اینترنتی چند ماهه را ارائه می‌کرد به نظر می‌رسد اکنون به این نتیجه رسیده که بسته‌هایی که مدت زمان کمتر و قیمت پایین‌تری دارند، مشتری بیشتری به خود جذب می‌کنند.

همچنین کاربران اپراتور سوم برای استفاده از بسته‌های بی‌نهایت رایتل می‌توانند به شیوه نو اقدام کنند. بیش از این کاربران سیم‌کارت‌های دائمی رایتل می‌توانستند بسته‌های بی‌نهایت اینترنت را فعال کرده و به ازای استفاده از اینترنت نامحدود در انتهای ماه رقمی در قبض های آنها اعمال شود.

البته در این شیوه کاربران متعددی گلایه داشتند که با وجود فعال‌سازی این طرح مبالغ بالایی در قبض‌های آنها به عنوان استفاده از اینترنت‌ آزاد اعمال شده است اما گفته می‌شود در سرویس جدید بی‌نهایت مشترک ابتدا به‌طور جداگانه هزینه این طرح را پرداخته و بعد این طرح بر روی سیم‌کارت او فعال می‌شود و هزینه‌ای در قبض او محاسبه نخواهد شد. طرح های فعلی اینترنت اپراتور سوم برای سیم کارت های مختلف دائمی، اعتباری و دیتا در جدول های ذیل آمده است:
بسته‌های پایه رایتل بسته‌های 128 کیلوبیتی هستند و بسته‌های اینترنت حرفه‌ای نیز به بسته‌های یک مگ گفته می شود که برای استفاده از آن لازم است مشترک مدارک مورد نیاز را ارسال کند تا در صورت تائید امکان بهره مندی از بسته‌هایی با سرعت بالاتر را داشته باشد.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
شرایط رگولاتوری برای ارایه مجوز TD- LTE به اپراتورهای وایمکس

پس از سال‌ها انتظار هفته گذشته کمیسیون تنظیم مقررات طی مصوبه ای به اپراتورهای ارایه دهنده وایمکس اعلام کرد در صورتی که تمامی‌بدهی‌ها و جریمه‌های خود را تا قبل از شهریور ماه با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تسویه کنند می‌توانند شبکه خود را به فناوری وایمکس پیشرفته TD- LTE با تایید این نهاد ارتقا دهند.
وایمکس نیوز- البته اینکه رگولاتوری در حال تلاش برای باز پس‌گیری طلب‌هایش از اپراتورها است مشکلی ندارد اما این تلاش زمانی غیر قابل توجیه می‌شود که ناتوانی رگولاتوری در استفاده از اختیارات و قانون برای وصول مطالبات، کار را تا جایی پیش ببرد که مردم گروگان استفاده از فناوری‌های نوین شوند. چرا که به هر حال بخش مهم ارایه مجوز نسل‌های جدید ارتباطی مصرف‌کنندگان و مردم هستند که به علت کشمکش‌های مالی و غیره همچنان از دریافت این فناوری‌ها محروم می‌شوند تا کار رگولاتور با اپراتورها تسویه شود. به عبارت دیگر رگولاتوری باید به جای هزینه کردن مردم و لطمه به اقتصاد کلان کشور از اهرم‌های نظارتی دیگر خود استفاده کند.
یکی دیگر از موضوعاتی که در این زمینه از چشم ناظران ارتباطی دور مانده این است که اپراتورهای وایمکس معتقدند با توجه به میزان سرمایه‌گذاری که انجام شده هنوز به سود دهی نرسیدند و به کارگیری فناوری وایمکس پیشرفته نیز به هزینه‌های فعلی آنها می‌افزاید. از این رو با توجه به اینکه در صورت ورود به این فناوری هم اپراتورهای وایمکس اجازه ارایه سرویس در حال حرکت را نخواهند داشد شاید آنها اصلا اشتیاقی برای ورود به این فناوری نداشته باشند. لذا این پرسش باقی می‌ماند که در چنین شرایطی رگولاتوری چگونه می‌خواهد مطالبات خود را از اپراتورها دریافت کند.
اصلا فرض بر اینکه اپراتورهای وایمکس به منظور دریافت مجوز جدید اقدام به پرداخت بدهی‌های خود کنند و پس از آن چه تضمینی وجود دارد که دوباره قصه پرداخت نشدن بدهی‌ها تا گرفتن مجوز بعدی از سرگرفته نشود؟
آیا واقعا روش رگولاتوری به بهای گرو نگه داشتن کاربران و محروم ماندن کشور در استفاده از فناوری نوین و لطماتی وارده روش صحیحی برای یک رگولاتور است؟
این در حالی است که در سایر کشورها به دلیل استقلال و فرا قوه‌ای بودن رگولاتوری که به قدرت اجرایی آنها افزوده است در صورتی که اپراتوری از قانون تخطی کند از توسعه آن جلوگیری و در نهایت در صورت اصلاح نشدن مشکل، پروانه را از اپراتور گرفته و اپراتور جدید وارد میدان می‌شود.
رگولاتورهای خارج کشور به دلیل فرصت‌های فراوانی که به کارگیری فناوری‌های نوین در اقتصاد کلان ایجاد می‌کنند، اپراتورها را ملزم به استفاده از فناورهای جدید می‌کنند چرا که هر روز عقب افتادگی در استفاده از فناوری‌های جدید یعنی ضربه ای مهلک به اقتصاد کشورها که متاسفانه این موضوع در کشور ما بارها اتفاق افتاده و نمونه آخرش نسل سوم تلفن همراه که اکنون در تمام دنیا رو به منسوخ شدن است و ما تازه در شهریور ماه به اپراتورهای دیگر اجازه ورود به این نسل را می‌دهیم.
با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد به جای گروگان گرفته شدن مردم رگولاتوری اقدام به جلوگیری از فروش پهنای باند به شرکت‌های متخلف تا زمان دریافت مطالبات می‌کرد.
یکی دیگر از مشکلاتی که در این مصوبه مشهود است جلوگیری از ارایه شدن وایمکس در حال حرکت است که عملا این موضوع باعث جذاب نبودن استفاده از تکنولوژی توسط کاربران است و قطعا همین عامل نیز باعث ایجاد مشکلات زیاد برای اپراتورهای موجود در جذب کاربر خواهد شد. اینکه رگولاتوری به جای ایجاد رقابت بیشتر در بین اپراتوها با اتخاذ تصمیم‌هایی که منطق آن نیز اصلا مشخص نیست باعث می‌شود تا رقابت جدی در این عرصه اتفاق نیافتد سوالی است که این روزها کاربران برای آن پاسخی نمی‌یابند.
نگاهی به مصوبه شماره 190
کمیسیون تنظیم مقررات، نحوه ارتقای فناوری وایمکس به فناوری‌های بالاتر را مصوب کرد که براساس آن اپراتورهای فعال وایمکس کشور می‌توانند با تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از اول شهریورماه امسال با استفاده از فناوری "وای فای" به صورت برون ساختمانی نسبت به ارایه خدمات به مشترکان خود اقدام کنند.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 190 خود، ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای وایمکس را با هدف حفظ سرمایه گذاری موجود انجام شده در شبکه‌های انتقال داده مبتنی بر فناوری وایمکس، توسعه خدمات باند پهن و خدمات رسانی بهتر به مردم تصویب کرد.
براساس این ضوابط، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شد با رعایت مقررات، نسبت به ارتقای پروانه اپراتورهای وایمکس متقاضی به فناوری‌های بالاتر از قبیل TD- LTE بدون داشتن قابلیت تحرک پذیری، اقدام کند.
طبق این مصوبه نام پروانه فناوری وایمکس از این پس به پروانه "انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت" تغییر می‌کند و تمامی‌اپراتورهای ارایه دهنده وایمکس با تایید رگولاتوری، می‌توانند بعد از پایان دوره حفاظت اپراتور سوم موبایل (رایتل) - اول شهریورماه 93 - با استفاده از فناوری "وای فای" به صورت برون ساختمانی نسبت به ارائه خدمات به مشترکان خود اقدام کنند.
اپراتورهای متقاضی ارایه وایمکس پیشرفته، موظف به پرداخت تمامی‌بدهی‌ها و جریمه‌های خود تا قبل از دریافت مجوز ارتقا و تسویه حساب با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند.
در این مصوبه به افزایش تعهدات پوششی و کاهش تعهدات توسعه‌ای اپراتور وایمکس مبین نت و اجازه توسعه فعالیت به اپراتور وایمکس ایرانسل و شرکت انتقال داده‌های رهام داتک نیز اشاره شده است.
براین اساس تعهدات توسعه و اجرای شرکت ارتباطات مبین نت به عنوان دارنده پروانه وایمکس در کل کشور از 309 شهر به 120 شهر مشروط به تامین پوشش و ارایه خدمات 100 درصدی در تمامی‌120 شهر، کاهش می‌یابد.
در همین حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند با دریافت ضمانت نامه و مبالغ حق امتیاز برابر مبالغ تعیین شده در مزایده انتخاب اپراتورهای ارایه کننده خدمات انتقال داده مبتنی بر فناوری وایمکس، به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شرکت انتقال داده‌های رهام داتک در سایر استان‌های مورد تقاضا، علاوه بر استان‌های فعلی دارای پروانه، در چارچوب این مقررات و موافقتنامه‌های صادر شده، برای ارایه این خدمات اجازه فعالیت دهد.
صدور این مجوز منوط به وجود باند فرکانسی مورد نیاز و رعایت حضور حداکثر 3 اپراتور در هر استان خواهد بود.
منبع: عصر ارتباط
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
از امروز راه اندازی پایلوت 3G ایرانسل در تهران



وايمکس نيوز- بيست‌و چهارم تيرماه بود که وزير ارتباطات در مراسم تکميل رومينگ ملي از ارائه مجوز راه‌اندازي پايلوت نسل 3 تلفن همراه به يکي از اپراتورها به مناسبت 12 مرداد، سالگرد تنفيذ رياست جمهوري خبر داد.
محمود واعظي نام اپراتوري که ابتدا موفق به دريافت مجوز ارائه خدمات نسل 3 مي‌شود را اعلام نکرد، اما گفت: طبق گزارشي که دريافت کرده‌ام با يکي از اپراتورها کارها خيلي خوب پيش مي‌رود و در روز 12 مرداد که سالگرد تحليف (تنفيذ) رياست جمهوري است، يکي از اپراتورها آمادگي دارد به صورت پايلوت در چند نقطه از تهران نسل 3 را به اجرا درآورد و فرکانس لازم را نيز تا پايان ماه جاري به آن اختصاص خواهيم داد تا در نهايت اول شهريورماه نسل 3 توسط اين اپراتور ارائه شود.طبق آنچه که از شواهد پيش‌بيني مي‌شد، اکنون مشخص شده که نخستين مجوز نسل 3 به ايرانسل واگذار خواهد شد.فردا طي مراسمي اپراتور نسل 2 ايرانسل رسما مجوز ارائه خدمات نسل 3 و بالاتر را از وزارت ارتباطات دريافت خواهد کرد. هنوز تصميمي درباره اعطاي مجوز نسل 3 به همراه اول اعلام نشده است.منبع: فارس

===========================

تست امروز یکی از دوستان در تهران:


attachment.php
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
اپراتور ایرانسل در یکی از فرومها:

همه چیز برای لانچ 3G آماده است. ظرفیت های عظیمی از زیرساخت خریداری شده و پیش بینی می شود با افزایش ظرفیت رادیویی و فعال سازی 3G سهم ایرانسل از پهنای بین الملل کشور حجم قابل توجهی شود. فضای فرکانسی پاکسازی شده و بهترین طیف فرکانسی برای ایرانسل در نظر گرفته شده که به سرویس دهی مناسب و با کیفیت کمک می کند.
پس از دریافت مجوز، فعالسازی ها در تهران و چند شهر پرجمعیت و صنعتی دیگر صورت خواهد گرفت. اطلاعات بیشتر بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
نسل سوم ایرانسل از امروز در دانشگاه‌ها استارت می‌خورد

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق به اخذ مجوز ارائه خدمات نسل سوم و نسل‌های بالاتر شد.

علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل با اشاره به این‌که بالغ بر سی جلسه با همکاران رگلاتوری در این زمینه داشتیم، اظهار کرد: همچنین بیش از سی جلسه نیز با همکاران داخلی خود در ایرانسل داشته‌ایم که نهایتا توانستیم با رعایت تمامی شرایط مندرج در مصوبه 186 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این مجوز را دریافت کنیم.
وی افزود:‌ بر اساس توافق از عصر امروز خدمات نسل سوم خود را به صورت آزمایشی در بخشی از دانشگاه‌ه و ساختمان‌های اصلی کشور که شامل دانشگاه‌های تهران، شریف امیرکبیر، علم و صنعت، الزهرا، تربیت مدرس و ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری و همچنین احتمالا ساختمان وزارت ارتباطات ارائه خواهیم کرد.



- - -ویرایش - - -

nyburuga.jpg


- - -ویرایش - - -

[h=2]مراسم واگذاري پروانه نسل سوم به شركت ايرانسل[/h]
 

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
دانشگاه به چه دردی میخوره؟ تو سطح شهر آزمایشیش میکردن خب:|
به هر حال امیدوارم مثل شبکه‌های دیجیتال تلویزیون نباشه که 1 سال تو حالت آزمایشی میمونن!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر