اظهارات CD Projekt در مورد کاهش گرافیک The Witcher 3 و فواید عرضه بازی بر روی کنسولها

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Sina R

کاربر سایت
Nov 3, 2011
1,980
نام
Sina
2724143221562418035_marchin_ivinski_v_the_witcher_3_mi_sleduem_formule_legko_igrat_trudno_osvoit_337553%20(1).jpg

به گزارش Gamingbolt آقای Marcin Iwinski بنیان گذار استودیو لهستانی و محبوب CD Projekt بتازگی در مصاحبه با Eurogamer پیرامون و مسائل و حاشیه های مختلف این بازی نظیر کاهش گرافیک در قیاس با نمایش های اولیه و فواید عرضه بازی بر روی کنسول ها صحبت کرده است .

ایشان ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا نسخه های کنسولی ، کیفیت نسخه PC را محدود کرده اند گفت :

" اگر کنسول ها نبودند The Witcher 3 به شکل کنونی نبود ، ما به سادگی می توانستیم بازی را تنها بر روی PC عرضه کنیم اما هزینه های بازی برای ما جبران نمی شد . اما با کنسول ها شما می توانید به سطوح بالاتری دست یابید و فروش بیشتری را نیز بدست آورید . بواسطه این فروش می توانید بودجه بیشتری را صرف بازی کنید و بواسطه این بودجه می توانید سرمایه گذاری بیشتری را صرف خلق جهانی بزرگ و غول پیکر بکنید . اما اگر ما بازی را تنها برای PC عرضه می کردیم احتمالا می توانستیم به گرافیکی بهتر دست یابیم زیرا تمرکز ما تنها بر روی یک پلتفرم بود اما به جز گرافیک چیز دیگری برای ما نداشت . همانطوری که اگر بازی را تنها بر روی PS4 و یا Xbox One عرضه می کردیم می توانستیم به چنین چیزی دست یابیم اما با اینکار هزینه های بازی جبران نمیشد "

سپس نوبت به بحث داغ کاهش گرافیک رسید . آقای Iwinski در این مورد صادقانه بحث کاهش گرافیک را پذیرفت و در مورد آن گفت :

" اگر شما فرآیند توسعه بازی را بررسی کنید ما در ابتدا یک نسخه کلی را برای نمایش آماده کردیم ( نمایش مشهور VGX ) و همانطور که شما هم دیدید این نسخه شگفت انگیز بود اما در آن مقطع ما تا پایان زمان توسعه بازی فاصله زیادی داشتیم . سپس ما جهان بازی و اهدافمان را بررسی کردیم و متوجه شدیم صرف نظر از بحث پلتفرم ها ، دستیابی به این کیفیت امکان پذیر نیست . در این مورد شاید یکی از اشتباهات ما این بود که سیستم رندر بازی را تغییر دادیم زیرا ما سیستم رندرینگ بازی را پس از نمایش VGX عوض کردیم . رندرینگ اولیه سیستم نورپردازی دانامیک قوی را نیاز داشت که با توجه به وسعت کار ، بکارگیری آن ساده نبود . با این وجود مردم می گویند نمایش 2013 بهتر بود اما نباید فراموش کنید در برخی از زمینه ها هم ما توانستیم نسبت به آن مقطع بهتر شویم نظیر اندازه و وسعت جهان ، فریم ریت اجرایی و ... "

ایشان در این مورد ادامه داد :

"به طور کلی شاید بهتر بود ما آن نمایش اولیه را نشان نمی دادیم ، نمی دانم اما چنین کاری از طرف ما یک دروغ یا نیت بد نبود زیرا ما در آن مقطع نمی دانستیم که نمی توانیم چنین کیفیتی را بکار بگیریم . به همین دلیل بود که ما بصورت شفاف در این مورد اظهارنظر نمی کردیم . با این وجود اگر گیمرها با پیش زمینه ذهنی نمایش 2013 بازی را خریداری کردند ، عمیقا از آنها عذرخواهی می کنم و ما در حال بحث و گفتگو هستیم که چطور می توانیم چنین چیزی را جبران کنیم زیرا اصلا عادلانه نیست "

عنوان The Witcher 3: Wild Hunt هفته گذشته بر روی پلتفرم های PlayStation 4 ، PC و Xbox One عرضه شد و توانست میانگین نمرات فوق العاده 92 را بدست آورد . همچنین در اینجا می توانید بخش هایی از مقایسه عملکرد اجرایی دو پلتفرم PlayStation 4 و Xbox One را مطالعه کنید .
 
آخرین ویرایش:

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
حاجی این بازی RPG Open Worldهست
شما برو اسکایرم بازی کن متوجه میشی این گرافیک از سرش هم زیاده
به نظر من اصلا ضعیف نیست عالیه
چیکار اسکایریم دارید؟


بازی با اینکه مال نسل پیشه ولی حدود 2 گیگ دانلود کنی یه همچین چیزی میشه:)
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
جالبه خیلیا که اینجا پست دادن اصلا متوجه نیستن مشکل چیه :d

کسی نگفته گرافیکش بده که یه سریا میان میگن نه خیلی هم خوبه

مشکل اینجاست که کلا عادت شده همه استودیو ها وقتی بازی میسازن نمایشای اولیه یه چیز خفنیه بعدش موقع انتشار اصلا اونجوری نیست

اینکه یه چیز نشون میدن یه چیز دیگه میشه مشکله وگرنه اگه از اول همینی که الان هست رو نشون میدادن هیچ مشکلی نبود :d

البته دیگه عادی شده. خود من دیگه به طور پیش فرض هر نمایشی میبینم آماده این میشم که بازی نسخه نهاییش از نظر گرافیکی پایین تر باشه :d
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
جالبه خیلیا که اینجا پست دادن اصلا متوجه نیستن مشکل چیه :d

کسی نگفته گرافیکش بده که یه سریا میان میگن نه خیلی هم خوبه

مشکل اینجاست که کلا عادت شده همه استودیو ها وقتی بازی میسازن نمایشای اولیه یه چیز خفنیه بعدش موقع انتشار اصلا اونجوری نیست

اینکه یه چیز نشون میدن یه چیز دیگه میشه مشکله وگرنه اگه از اول همینی که الان هست رو نشون میدادن هیچ مشکلی نبود :d

البته دیگه عادی شده. خود من دیگه به طور پیش فرض هر نمایشی میبینم آماده این میشم که بازی نسخه نهاییش از نظر گرافیکی پایین تر باشه :d

معلومه که اینم جدیدا یک حربه تبلیغاتی شده واسه هر سازنده ای
این خودش یکجور ایجاد هایپ هست حالا به منفی بودنش کار ندارم ولی همین نمایشای اولیه خیلی ها رو هایپ میکنه وقتی یکخورده چاشنی گرافیک بازی زیادی بالا باشه و حودش یکجور تبلیغاته واسه اون بازی بعد کم کم بازی به اصل اونچیزی که باید بر اساس توان سخت افزار کنسول برسه دانگرید میشه:d
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
زیبای خفته این MODهست هیچ ربطی به بازی اصلی و شرکتش نداره
سکینه ی بیدار، عکسا رو خودم گرفتم، لازم نیست به من بگی، اوکی؟
این Mod ها دیگه اوج کاری که کنن یه سری افکت Post Processingـه، هیچ کدوم نمی تونن Shader های بازی که برای نسل پیش هستن رو عوض کنن. وقتی میخواین مقایسه کنید تا جایی که می تونید باید شرایط مشابه باشه. Witcher 3 می تونه تکسچر های 4096*4096 بزاره، Skyrim بزور 512*512 میزاشت، Witcher 3 می تونه HBAO بزاره، Skyrim کلا نداشت از این چیزا. کاری که ماد ها می کنن همینه، تکسچر ها رو خفن تر می کنن و یه سری افکت مثل SSAO به بازی اضافه می کنن.
 

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
زیبای خفته این MODهست هیچ ربطی به بازی اصلی و شرکتش نداره
The Witcher 3 یه بازیه که اساسا برای این نسل ساخته شده، Skyrim فقط برای نسل قبل. با این حال گرافیک TW3 از خیلی نظرها به خصوص نورپردازی و کیفیت گیاهان و درخت‌ها از خیلی از بازی‌های cross-gen هم پایین‌تره. از نظر من همون اسکایریم با Texture pack رسمیش که Bethesda عرضه کرده دست کمی از TW3 نداره و art style بهتری داره نسبت به TW3.
و یکی از مشکلاتی که من با TW3 دارم همین تغییر art styleش هست. به خصوص این آفتاب زرد رنگ که بعضی‌ جاها خیلی شدید رو اعصابه. هر چند روی PC تنظیمات sweet fx خیلی خوبی برای حلش هست.
 

Morgoth

کاربر سایت
Jan 15, 2009
1,656
نام
پوريا
کیفیت پایین سنگ و سنگ فرش ها و آجر ها تو مناطق شهری و کیفیت پایین گیاها از نزدیک کاملا مشهوده. چندین سایت بهش اشاره کردن و خود PC Gamer هم همین چند روز پیش یه لیست از این تکسچر های نه چندان جالب ویچر ۳ گذاشته!
حالا جدا از اون برای من خیلی عحبیه که CDPR این همه اصرار می کرد بر بدون لودینگ بودن محیط بازی در حالی که محیط بازی اصلا یکپارچه نیست و برای جا به جا شدن بین بعضی از منطقه ها حتما باید از fast travel استفاده کرد که با لودینگ مواجه می شه!
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
والا این عکسا خصوصا دو عکس اول به نظرم نشونه ضعف گرافیک هست! خیر سرمون تو نسل بعدی هستیم و دو سالم ازش گذشت
احیانا می دونی وسعت بازی چقدره دیگه؟؟بعد احیانا می دونی که پویایی و جزییات محیط این بازی هم جزو نکات مثبتش بوده؟با این همه وسعت و پویایی انتظار داری مثلا گرافیکش در حد order باشه؟
 

pouryaps3

کاربر سایت
Aug 29, 2009
576
نام
پوریا
این اعتراض بعضی‌ها به داون‌گرید شدن بازی خیلی جالبه، میان می‌گید ما بازی رو بر اساس دمو ۲۰۱۳ خریدیم! خب این برمی‌گرده به عقل ناقص شما که بازی رو براساس دمو دو سال قبل می‌خرید. تا قبل از عرضه بازی تمام چیزهایی که در دموها می‌بینید قابلیت عوض شدن رو دارن و هیچ‌وقت سازنده‌ای نمیاد بگه که این بیلد نهایی هست. فقط هم این بازی نیست، تمام دموهایی که از بازی‌های مختلف می‌بینید امکان تغییر رو دارن، آخر تریلرها هم دقت کنید با فونت ریزی می‌نویسن معمولاً. از ناتی داگ گرفته تا همین CDPR. حالا شما دقت نکردید اومدید اعتراض کردید مشکل سازنده‌ی بازی نیست، مشکل شماست. درسته داون‌گرید شده ولی سازنده هیچ قولی در این رابطه نداده که طلبکار هستید. اون‌ها هم می‌خوان فروش کنن و پول در بیارن و در روند ساخته شدن بازی تصمیم گرفتن که بازی رو داون‌گرید کنن. حق مسلم‌تون نبوده که میاید به سازنده گیر می‌دید که چرا فلان کار رو کرده فلان کار رو نکرده.
 

moxA.J

کاربر سایت
Aug 15, 2012
1,271
نام
Morteza
عجیبه قبلا بازی نهایی گرافیکش بهتر بود الان برعکس شده اگه میخوای بهترین گرافیک بازی رو ببینی باید نمایش اولیه رو ببینی

01o0llizlbpl.jpg
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
رسما گفت ما فقط بخاطر کنسول ها دانگرید کردیم گرافیک رو. :|
البته حق هم دارن بازی رو کنسول هم منتشر کنن. چون نسخه PC فاقد DRM هست و به همین دلیل ممکن بود بازی فروش مناسبی نداشته باشه.

حداقل چند ماه بعد یه آپدیت انحصاری واسه PC بدن که گرافیک رو ببره بالا :D
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
رسما گفت ما فقط بخاطر کنسول ها دانگرید کردیم گرافیک رو. :|
البته حق هم دارن بازی رو کنسول هم منتشر کنن. چون نسخه PC فاقد DRM هست و به همین دلیل ممکن بود بازی فروش مناسبی نداشته باشه.

حداقل چند ماه بعد یه آپدیت انحصاری واسه PC بدن که گرافیک رو ببره بالا :D
یعنی اگه DRM میزاشتن فروشش معجزه توش ایجاد میشد ؟
DRM که کلا چیز مخربی هست
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
اما اگر ما بازی را تنها برای PC عرضه می کردیم احتمالا می توانستیم به گرافیکی بهتر دست یابیم زیرا تمرکز ما تنها بر روی یک پلتفرم بود اما به جز گرافیک چیز دیگری برای ما نداشت . همانطوری که اگر بازی را تنها بر روی PS4 و یا Xbox One عرضه می کردیم می توانستیم به چنین چیزی دست یابیم اما با اینکار هزینه های بازی جبران نمیشد "



به این قسمت توجه کنید :| اصلا مشخه دانگرید رو گردن کنسولا انداختن 8-|:d
 

™MaMaD

کاربر سایت
Aug 7, 2007
545
نام
MaMaD
رسما گفت ما فقط بخاطر کنسول ها دانگرید کردیم گرافیک رو. :|
البته حق هم دارن بازی رو کنسول هم منتشر کنن. چون نسخه PC فاقد DRM هست و به همین دلیل ممکن بود بازی فروش مناسبی نداشته باشه.

حداقل چند ماه بعد یه آپدیت انحصاری واسه PC بدن که گرافیک رو ببره بالا :D
بازی که تا الان فقط روی steam نزدیک 500 هزار نسخه فروش داشته حالا origin . uplay . gog بماند.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
ببینید دو تا راه بیشتر وجود نداشت:

1)بازی با گرافیک ماورایی ساخته بشه ولی نتونه رو کنسولا عرضه بشه(یا با تفاوت بسیار عرضه بشه)و در نتیجه بخاطر فروش کم پروژه و بازی نابود بشه.
2)بازی با گرافیک خیلی خوب فعلی ساخته بشه و رو کنسولا و طیف بیشتری از pc ها عرضه بشه و درنتیجه بازی فروش بیشتر و بهتری کنه و کیفیت بازی بالاتر بره

مطمینا راه دوم راه عقلانی تری هست که هم به نفع سازنده هست و هم مشتری اینام اومدن راه دوم رو انتخاب کردن دیگه....به همین سادگی:d



.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر