اظهارات CD Projekt در مورد کاهش گرافیک The Witcher 3 و فواید عرضه بازی بر روی کنسولها

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Sina R

کاربر سایت
Nov 3, 2011
1,980
نام
Sina
2724143221562418035_marchin_ivinski_v_the_witcher_3_mi_sleduem_formule_legko_igrat_trudno_osvoit_337553%20(1).jpg

به گزارش Gamingbolt آقای Marcin Iwinski بنیان گذار استودیو لهستانی و محبوب CD Projekt بتازگی در مصاحبه با Eurogamer پیرامون و مسائل و حاشیه های مختلف این بازی نظیر کاهش گرافیک در قیاس با نمایش های اولیه و فواید عرضه بازی بر روی کنسول ها صحبت کرده است .

ایشان ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا نسخه های کنسولی ، کیفیت نسخه PC را محدود کرده اند گفت :

" اگر کنسول ها نبودند The Witcher 3 به شکل کنونی نبود ، ما به سادگی می توانستیم بازی را تنها بر روی PC عرضه کنیم اما هزینه های بازی برای ما جبران نمی شد . اما با کنسول ها شما می توانید به سطوح بالاتری دست یابید و فروش بیشتری را نیز بدست آورید . بواسطه این فروش می توانید بودجه بیشتری را صرف بازی کنید و بواسطه این بودجه می توانید سرمایه گذاری بیشتری را صرف خلق جهانی بزرگ و غول پیکر بکنید . اما اگر ما بازی را تنها برای PC عرضه می کردیم احتمالا می توانستیم به گرافیکی بهتر دست یابیم زیرا تمرکز ما تنها بر روی یک پلتفرم بود اما به جز گرافیک چیز دیگری برای ما نداشت . همانطوری که اگر بازی را تنها بر روی PS4 و یا Xbox One عرضه می کردیم می توانستیم به چنین چیزی دست یابیم اما با اینکار هزینه های بازی جبران نمیشد "

سپس نوبت به بحث داغ کاهش گرافیک رسید . آقای Iwinski در این مورد صادقانه بحث کاهش گرافیک را پذیرفت و در مورد آن گفت :

" اگر شما فرآیند توسعه بازی را بررسی کنید ما در ابتدا یک نسخه کلی را برای نمایش آماده کردیم ( نمایش مشهور VGX ) و همانطور که شما هم دیدید این نسخه شگفت انگیز بود اما در آن مقطع ما تا پایان زمان توسعه بازی فاصله زیادی داشتیم . سپس ما جهان بازی و اهدافمان را بررسی کردیم و متوجه شدیم صرف نظر از بحث پلتفرم ها ، دستیابی به این کیفیت امکان پذیر نیست . در این مورد شاید یکی از اشتباهات ما این بود که سیستم رندر بازی را تغییر دادیم زیرا ما سیستم رندرینگ بازی را پس از نمایش VGX عوض کردیم . رندرینگ اولیه سیستم نورپردازی دانامیک قوی را نیاز داشت که با توجه به وسعت کار ، بکارگیری آن ساده نبود . با این وجود مردم می گویند نمایش 2013 بهتر بود اما نباید فراموش کنید در برخی از زمینه ها هم ما توانستیم نسبت به آن مقطع بهتر شویم نظیر اندازه و وسعت جهان ، فریم ریت اجرایی و ... "

ایشان در این مورد ادامه داد :

"به طور کلی شاید بهتر بود ما آن نمایش اولیه را نشان نمی دادیم ، نمی دانم اما چنین کاری از طرف ما یک دروغ یا نیت بد نبود زیرا ما در آن مقطع نمی دانستیم که نمی توانیم چنین کیفیتی را بکار بگیریم . به همین دلیل بود که ما بصورت شفاف در این مورد اظهارنظر نمی کردیم . با این وجود اگر گیمرها با پیش زمینه ذهنی نمایش 2013 بازی را خریداری کردند ، عمیقا از آنها عذرخواهی می کنم و ما در حال بحث و گفتگو هستیم که چطور می توانیم چنین چیزی را جبران کنیم زیرا اصلا عادلانه نیست "

عنوان The Witcher 3: Wild Hunt هفته گذشته بر روی پلتفرم های PlayStation 4 ، PC و Xbox One عرضه شد و توانست میانگین نمرات فوق العاده 92 را بدست آورد . همچنین در اینجا می توانید بخش هایی از مقایسه عملکرد اجرایی دو پلتفرم PlayStation 4 و Xbox One را مطالعه کنید .
 
آخرین ویرایش:

..:ab:..

کاربر سایت
Nov 3, 2013
1,045
تا قبل از خوندن این حرفا خیلی از دسشون بابت دانگرید کردن گرافیک اونم با این شدت شاکی بودم چون تو شان این تیم با اون سابقه که از خودشون یه بت برا خیلیا ساختن نبود که بخوان حرکت یوبیسافتی بزنن اما حرفاشو که خوندم واقا لذت بردم :x خیلی قشنگ اومده اعتراف کرده و صادقانه گفته دلیل دانگریدو معذرتم خواسته ینی کلا ازینا مشتری مدارتر نداریمو واقا یه چیز دیگه ان:bighug:
اینکه سخت افزار این دوتا کنسولم در حد انتظار نبوده دیگه تقصیر اینا نی یجورایی دست خیلی تیمارو بسته سخت افزار این دوتا کنسول چون بدجوری از PC یای روز و سخت افزارشون عقب موندنو همین کار سازنده هارو سخت کرده
 

masood0899

کاربر سایت
Jan 9, 2015
65
نام
مسعود
اقا همینجوریشم بازی خیلی سنگینه!من بزور بتونم 30 فریم رو تنظیمات نرمال بگیرم!کاره خوبی کردن گرافیکو کمتر کردن وگرنه هیچکی نمیتونست بازی کنه

Tunngle ID : masood0899
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
طرف داره رک و راست میگه بازی روی pc کمتر از کنسول سود داره خوب برای صدمین بار ثابت شد
البته تاپیک آمار فروش داره هر روز ثابت میکنه که غالبا روی pc بازی های f2p بهتر عمل میکنن
خیلی بده آدم در مورد چیزی که نمیدونه، نظر میده و این مشکل متاسفانه در مقیاس جهانی وجود داره.
تقریبا 80% اونایی که PC رو حساب نمیکردن الان بازیشون از روز اول تایید شده-ست برای PC. فرقش اینه که فروش استیم دیجیتالی هست که به این معنیه که هزینه ساخت و پرداخت و عرضه شونصد هزار تا نسخه فیزیکی (فقط یه تعداد اندکی نسخه فیزیکی هم میدن که در مقایسه با اینا قابل قیاس نیست) برای سازنده نداره و خیلی راحت با یه کد، فروش تر و تمیزی هم میکنه. به عبارتی، فروشش در مقیاس دیجیتالی نه تنها خوبه، بلکه حتی از انتظارات سازنده هم بیشتر هست. یه حساب 2 2 تا 4تا بکنی میفهمی بازار PC همیشه سود دهی خودشو داشته و پیشرفت قابل توجهی هم داشته و مهم ترین نکته اینه که صد البته این همه مشاور و اقتصاد دان و اکیپ بخش توسعه و بازرگانی و رستم و سهراب و ... هیچی نمیفهمن و همه کمپانی ها از دم بی شعورن که بازیاشونو برای PC میزنن خصوصا ژاپنیا که از همه بی شعور ترن (وقتی شماها رو میبینم، حالم جا میاد:x)
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
عزیزان! نگفته کنسولا توان اجرای این گرافیک رو نداشتن... گفته اگر بازی رو فقط برای یه پلتفرم میساختیم گرافیک در حد نمایش اولیه میشد (چه PC چه وان چه Ps4) وگرنه قدرت کنسولا مشکل نداره
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,024
نام
محمد امین
اینم دیگه جدیدترین مُد کلاه گذاشتن سر گیمرها بعد از DLC و محتوای اضافه و... هست الان دیگه قبل از عرضه یک گرافیک خفن نشون میدن همه هایپ بشن بعد موقع عرضه یک چیزای مثل رزولوشن و بزرگی محیط و فریم و.. می کنن بهانه و گرافیک رو ده پله میارن پایینتر
قبلا قاعدش این بود که گرافیک اولیه پایین تر از گرافیک آخر کار بود و نشونه زحمتی بود که بازیساز ها طی مسیر ساخت میکشیدن ولی الان برعکس شده
 

CAVALRY

کاربر سایت
Oct 7, 2005
372
نام
Librom
یه نکته که این دوستان PC باز باید بهش توجه کنن اینه که با یه کاهش قیمت فقط 50 دلاری یعنی قیمت یه بازی فروش یک کنسول دو سه برابر می شه حالا فکر می کنین تعداد افرادی که PC های حداقل دو سه هزار دلاری دارن چه قدره که اینا بخوان هزینه کنن تا یه گرافیک وحشتناک بهشون تحویل بدن
اینقدر تقصیرو گردن کنسول نندازین مخاطب با سیستم HIGH END کمه اینا هم روش هزینه نمی کنند ربطی هم به کنسول نداره
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
اگه بازی با اون کیفیت سال 2013 و تنها برای PC منتشر میشد ، فقط کسانی میتونستن بازی رو اجرا کنن که دست کم یه GTX 980 داشته باشن . به طور ضمنی سیستم دسکتاپ من دست کم 2 برابر یه پلی 4 قدرت خام داره اما در عمل تو همین ویچر 3 و در بالاترین تنظیمات 21 فریم میگیرم! . همین که شانس آوردیم از سر و ته گرافیک رو زدن باز جای شکر داره .
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
عزیزان! نگفته کنسولا توان اجرای این گرافیک رو نداشتن... گفته اگر بازی رو فقط برای یه پلتفرم میساختیم گرافیک در حد نمایش اولیه میشد (چه PC چه وان چه Ps4) وگرنه قدرت کنسولا مشکل نداره

اینکه ادم فن باشه 1 بحثه اینکه نخواد حقیقت رو قبول کنه 1 بحثه دیگه

همه ی سایت ها از کم شدن گرافیک نسخه ی PC دارن می گن کنسولش که این گرافیک براش همین الان افت فریم داره همین گرافیکم براش زیادیه
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
اون پست هایی که دانگرید رو گردن کنسول ها میندازنم خیلی باحالن =))

دقیقاً داره میگه به خاطر کنسولها داونگرید شده :D
گفته نمیشد فقط بازی رو برای PC منتشر کرد (از نظر سود دهی به صرفه نیست)، و چون بازی رو برای کنسول ها هم منتشر کردن دیدن نمیشه با اون گرافیک اولیه بازی رو اجرا کرد و در کل گرافیک بازی رو کاهش دادن :D
کنسولای این نسل برای بار هزارم دارن نشون میدن که چقدر ضعیف هستن. بله، ND سال دیگه میاد یه گرافیک خفن روی PS4 تولید میکنه و به بهترین شکل ممکن از قدرت PS4 استفاده میکنه. ولی اینو بدونید که اگه PS4 تا این حد ضعیف نبود، همون ND میتونست یه چیز به مراتب خفن تر ارائه بده. به شخصه حاضر بودم کنسول 50-60 دلار گرونتر بود ولی تا این حد ضعیف نبود.
ولی قبلاً هم گفتم، کار CDP کاملاً منطقیه. تعداد کسایی که میتونستن بازی رو با گرافیک تریلر VGX اجرا کنن خیلی کم هستن و اصلاً عاقلانه نبود که هدف رو یه عده بسیار کمی از مخاطبانشون قرار بدن.

اما در مورد فروش، یه عده دو تا کنسول رو با هم یه پلتفرم در نظر میگیرن که بگن فروش روی PC خوب نیست. چرا؟ :D
PS4 فروش خودشو داره، XB هم فروش خودش. وقتی مقایسه فروش میکنید دو تا نسخه رو با هم جمع نکنید که اثبات کنید بازار PC اوضاع خوبی نداره.
بازی نمیتونست تنها برای PS4 منتشر شه چون از نظر هزینه به صرفه نبود.
همین مسئله در مورد XBox One و PC هم صادقه.
ساخت بازیهای AAA امروزی هزینه بسیار زیادی میطلبه و همین باعث شده که تقریباً تمام سازنده های بازیهای AAA بازیشون رو روی چندین پلتفرم منتشر کنن. به جز فرست پارتی های کنسول ها تنها بازیهای انحصاری AAAـی که تا حالا داشتیم SFV و Tomb Raider بودن که مطمئناً سونی و مایکروسافت برای انحصاری کردنشون کلی هزینه کردن.
 
آخرین ویرایش:

123321

کاربر سایت
Jan 31, 2007
86
نام
1983
اقا همینجوریشم بازی خیلی سنگینه!من بزور بتونم 30 فریم رو تنظیمات نرمال بگیرم!کاره خوبی کردن گرافیکو کمتر کردن وگرنه هیچکی نمیتونست بازی کنه

Tunngle ID : masood0899

اگه بازی با اون کیفیت سال 2013 و تنها برای PC منتشر میشد ، فقط کسانی میتونستن بازی رو اجرا کنن که دست کم یه GTX 980 داشته باشن . به طور ضمنی سیستم دسکتاپ من دست کم 2 برابر یه پلی 4 قدرت خام داره اما در عمل تو همین ویچر 3 و در بالاترین تنظیمات 21 فریم میگیرم! . همین که شانس آوردیم از سر و ته گرافیک رو زدن باز جای شکر داره .

اصلا ربطی نداره در پلتفروم PC .. کسی که سیستم احد بوق داره میتونه تمام تنظیماتو بزار رو LOW راحت 120 فریم بازی کنه توقع بیجا نداشته باشه

کسایی هم که سیستم HIGH END دارن میتونن هرچی عشقشونه خرج سخت افزار کنن از گرافیک بازی در سطح نمایش VGX لذت ببرن .

درکل در حق نسخه PC به هر دلیلی ظلم شد که البته با مودینگ جبران میشه جای نگرانی نیست

خیلی از مشکلات قدرت خام.. .. بزودی با DX12 حل میشه

. بله، ND سال دیگه میاد یه گرافیک خفن روی PS4 تولید میکنه و به بهترین شکل ممکن از قدرت PS4 استفاده میکنه. ولی اینو بدونید که اگه PS4 تا این حد ضعیف نبود، همون ND میتونست یه چیز به مراتب خفن تر ارائه بده. به شخصه حاضر بودم کنسول 50-60 دلار گرونتر بود ولی تا این حد ضعیف نبود.

مشکل اینجاس مگه سونی چندتا استدیو انحصاری مثل ناتی داگ داره ؟ اکثر بازیهای مولتی این مشکلاتو داشتن با یه گل بهار نمیشه
طرف باید 3سال صبر کنه که بتونه فقط یکبار بقول شما اون گرافیک خفنگو ببینه :d این چیزیه که باید رو تمام بازیهای مولتی پلتفروم اتفاق میوفتاد (مثلا وارد نسل جدید شدیما ) که متاسفانه اینطور نیست

منم بشخصه دوستداشتم در کنسولها از تراشه های NVIDIA معماری شاهکار maxwell استفاده میشد ولی اینطور نشد:(
_____________

در کل هیچی از ارزش های استدیو توانمند CD Projekt کم نمیشه بهترین در دنیا هستن
 
آخرین ویرایش:

VECT0R

کاربر سایت
Jun 8, 2011
988
کلا اگه جریان بازی و سخت افزار دست یه سری دوستان بود هنوز داشتیم در سال ۲۰۱۵ تو سخت افزار دریم کست کریزی تاکسی بازی میکردیم و به به چه چه میکردیم کنسولهای نسل جدید اصلا روی لبه تکنولوژی روز حرکت نمی کنن که هیچ خیلی هم از حد متوسطش فاصله دارن چیزی که باعث این امره کاسبی و پول و ترس از قیمت زیاد و فروش کمه نه اینکه دلشون واسه مشتریا سوخته باشه و قیمت رو پایین آورده باشن الان که وضع اینه ۳-۴ سال دیگه چه خواهد شد!!!!!!
این بدبختم اولش یه بازی بر اساس قدرت pc ساخت به هوای اینکه کنسولها ناسلامتی نسل جدیدا و قدرتمند بعد کنسولهای ضعیف اومدن به نوبت دید هیچ جوره نمیتونه این کیفیت رو ارایه بده از کیفیت کم کرد زورکی که نمیشه
 

Dark Crusader

کاربر سایت
May 8, 2015
57
درسته دانگرید شده ولی من از گرافیک بازی کاملا راضیم خودتون ببینید این عکسها رو امروز از بازی گرفتم
صورت Trissعالی کار شده موقع صحبت کردن و بالا بردن ابرو دور لب و پیشانی چین برمیداره تو عکس دوم کاملا مشخصه


 
آخرین ویرایش:

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
یادمه اون موقع که Witcher 2 رو بازی میکردم فکم خورده بود به زمین از بس که گرافیک وحشتناکی داشت :-oدلیلش هم این بود که بازی اول روی PC ساخته شده بود و بعدا اومدن نسخه ی دانگرید شده رو برای 360 دادن
خیلی راحت میتونستن این کارو با Witcher 3 هم بکنن و اونایی هم که به اصطلاح سیستم High-End (!) ندارن میتونستن گرافیک بازیو روی Low بزارن 8-| ولی مشکل اینجاست که خیلیا هنوزم نمیخوان قبول کنن که کنسول های این نسل ضعیف هستن

آمار فروش بازی های مختلف ر تو پلتفرم های مختلف دیدم با این حال که کنسول های این نسل تازه شروعشون هست
یه نمونه ی کوچیکش http://forum.bazicenter.com/thread1129/page2354/: یا pc اخره یا خیلی هنر کنه یه بازی روی pc از کنسول های نسل قبل بهتر بفروشه من دارم با اطلاعاتی که میبینم با شما صحبت میکنم مگر اینکه شما بخوای بگی این اطلاعات غلط هست

بنظرم هنوز هم راههای بهتری برای ترول کردن PC وجود داره ;)) (احتمالا شما هنوز فروش دیجیتالی بازی های PC رو ندیدین) فروش بازی ها روی PC شاید به پای PS4 نرسه ولی قطعا از XBOXONE بیشتر هست و روز به روز هم داره بیشتر میشه طوری که الان اولویت سازنده ها (و همینطور منتقدا) برای ساخت بازی اول PS4 هست و بعد PC ! معمولا XO اولویت آخره :d

بجز Destiny شخصا یادم نمیاد که بازی دیگه ای توی این نسل برای PC نیومده باشه /:) خیلی از سازنده برای سود بیشتر حتی بازیهای 5 سال پیش رو هم روی Steam عرضه می کنن
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
یه چیزی باید یاد بگیریم از این به بعد:d هیچ بازی نمیتونه اون چیزی که توی نمایش اولیه-ش رو نشون میده، توی محصول نهایی عرضه کنه. خصوصا اونایی که دیگه خیلی ضایع و رسوا هستن و و تمیز دادن واقعیت از انیمیشن توشون میسر نیست
yahoo_4.gif
نه AC تونست، نه W3، نه Watch Dogs و نه ...
باز خوبه W3 منکر نشد و رک گفت نمیتونم و تواناییشو ندارم:d واقعا هم در حال حاضر نمیتونن همچین کاری بکنن. اول یه تریلر رندر شده گنده ول میدن و بعدا که جلوتر میرن، میبینن واقعا زیرش میزان:d
 
آخرین ویرایش:

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,945
نام
حسین
اساتید لهستانی از جمله استاد Marcin Iwinski بهترین کار ممکن را انجام دادن ونتیجه زحماتشون را هم گرفتن با متا 92 صداقت ایشون مثال زدنی هست ! بازی هیچ مشکلی نداره ازش راضیم
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر