چه ربطی داره سایت ها زیاد ایراد نگرفتن ولی بازی نده بیرون که انقدر مشکلات فنی و باگ داشته باشه که بعد مدتی غیر قابل بازی باشه !!
بحث اینجاست که با این رویه اخیر مایکروسافت دیگه نباید از هیچ کدوم از انحصاری هاش انتظار متا بالا داشت. یعنی هرچی میسازه صرفا بازی های متوسط یا خوب هستن، نه بیشتر. اینکه استدیو کوچیکه یا بازی 30 دلاریه هم اصلا دلیل خوبی برای توجیه کیفیت پایین بازی نیست! چون مثلا Journey هم توسط یه استدیو کوچیک ساخته شد اما خوب شاهکار بود. یا مثلا چرا راه دور، Night in the Woods هم توسط یه استدیو کوچیک ساخته شد، هم بازی 20 دلاری بود و هم متاش شد 85. و یه عالم از این بازی های کوچیک از استدیوهای کوچیک رو میشه اسم برد که نمرات خوبی هم میگیرن.
البته برعکسش هم هست، مثلا MAtterfall که متاش شد 72 اما در مورد انحصاری های مایکرو چون کلا دیگه نمرات خوب نمیبینیم از انحصاری هاش حساسیت هم بیشتره.
حساسیت بیشتره رو که خودمم قبول دارم این نسل کلا یک هیلو و گیرز بالای 90 داشتیم کل بحث ها میخوابید، ولی خب نمیشه وقتی حالا چون Halo 5 متای بالای 90 نگرفته بیایم سر تک تک بازیها بکوبیم و بریم. از هر بازی براساس نمایش ها، سابقه سازنده و هایپ انتظار داریم. همونطوری که از Cuphead و Ori براساس نمایش هاشون انتظار متای بالا داشتیم و براورد شد و یا نسخه های مختلف Forza که هر نسخه میان میترکونند و میرند.
ولی برای مثال سر SoT کسی دنبال کوبیدند(ترول) قابل قبول بود چون مایکروسافت خیلی زیاد هایپ کرد و حتی گفت این بازی برای ما جایگاهی کنار سه فرانچایز اصلی مون داره و ... اما خب State of Decay ایی که نه هایپ خاصی داشته و نه قیمت بالایی داره، بند و بساط ترول راه میندازند خیلی عجیبه!
مثل این میمونه سونی، یوبیسافت، EA و باقی ناشرها رو بابت حمایت هاشون از بازیسازهای مستقل که یکی میگیره، یکی نمیگیره هربار ترول کنیم.
========
در کل من شخصا انتظار نمراتی بالای 80 نداشتم ولی خب حداقل فکر میکردم متا سبز میمونه ولی مشکلات فنی جدا از کلیت گیمپلی خوب یا بد کمر بازی رو شکونده. به نظرم با این سازنده هایی که با دوتا موتور مختلف دوتا بازی پراشکال فنی بیرون دادند طبیعی بود مایکروسافت یکهو سرمایه گذاری سنگینی نکنه روی این فرانچایز