یه عده دوستان وقتی افت فروش X1 زیاد شد و مایکروسافت اومد بجاش تعداد کاربرای لایو و .. رو گفت که یه حرکت خیلی چیپ بود اومدن گفتن بقیه از این حرکت چیزی نمیفهمن فقط خودشون میفهمن چه سیاست بزرگی پشت این حرکت بوده!وقتی بازیاشون یکی یکی افت کرد و هیلو که نماد برند Xbox بود مخصوصا بخش داستانی یه افتضاح به تمام معنا شد اومدن گفتن نه هیلو مولتیشه که مهمه و بخش داستانی اهمیت نداره!وقتی Geow بدون هیچ ریسک بزرگی منتشر شد اومدن گفتن این IP اینقدر خفن هست که نیازی به تغییر نداره وقتی مایکروسافت از بی بازیی رفت دست به دامن امثال PUBG شد اومدن گفتن سیاست مایکروسافت حمایت از بازی انلاین و فلانه!
هر حرکت چیپی این نسل مایکروسافت زده کلا یه سیاست بزرگی پشتش بوده که بقیه نمیفهمن فقط عده خاصی درک فهمشو دارن!نکته خنده دار ماجرا اینه این رویه ادامه داره و نسلی که یه شکست واضح برای مایکروسافت بوده هنوز یه عده باور دارن نه اینا سیاست بزرگ مایکروسافته که خودشو اینجوری نشون بده وگرنه اون سونیه که وا داده بدجورم وا داده کمپانی که عملا زرت و زرت داره بازی انحصاری(عاملی که باعث محبوبیت یه کنسول میشه قابل توجه یه عده) منتشر میکنه که همشونم دارن میترکونن!
اینایی که الان میزنن تو سر بازی تک نفره و امثال GOW رو لول میکنن همونایی هستن که تا نسل پیش خط داستانی امثال هیلو و گیرز رو میکوبوندن تو سر بقیه اگه شوتری داستانش در حد هیلو نبود اصلا اسمش شوتر نمیبود کاراکترای مسترچیف و مارکوس فنیکس جایی اسمشون میومد رگ غیرت بعضیا باد میکرد!چطور تا دورانی که امثال بانجی و اپیک و ... هوای IP های مایکروسافتو داشتن و داستانای بیادموندنی تحویل میدادن بخش تک نفره و داستانی مهم بود؟الان که جز تک و توک استودیوهای مایکروسافت تو دیوارن و شرکتی نیست که باهاشون همکاری مثل بانجی و اپیکو داشته باشه بازی تک نفره شده لول و بازی انلاین ملاک؟!مسخره ترین دلیلی که میشه برای کم کاری یه کمپانی اورد به چیا یه عده دل خوشن!