Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
این اخراج ها زیر سر هوش مصنوعی هست.

آقا اینجوری نیست که مثلا سونی 900 نفرو اخراج کرده، یا EA فولان نفر رو، به این دلیل که AI داره کارشون رو میکنه! AI در عمل هنوز خیلی خیلی کار داره تا بتونه جایگزین این نیروهای کار بشه و به این علت تیم ها نفرات رو بزارن کنار!

دلیل اخراج ها یه چیز دیگه است، بعد پندمی، چون ملت خونه نشین شدن، ویدئو گیم و کلا یه سری از این مدل اینترتینمنت ها به شدت رشد کردن، همین باعث شد تو دو سه سال گذشته کمپانی های بزرگ سرمایه گزاری های خیلی کلانی تو ویدئو گیم بکنن. اکثرا یه عالم پروژه آنلاین استارت زدن، برای سرویس های نیرو گرفتن و ...اما بعد ویدئو گیم دچار افت مخاطب شد و اون رشد مورد نظر ادامه دار نشد، در نتیجه اکثرا دارن برمیگردن به تنظیمات کارخونه و نیرو اخراج میکنن. همین ND مثلا، دو سال پیش چقدر داشت نیرو میگرفت و کلی بزرگ شد، اما الان دچار تعدیل نیرو شده. یا مثلا مایکروسافت که 1900 نفرو از اکتی/بلیزارد اخراج کرد، اکثرا نیروهایی بودن که بازه مشترک با خود مایکروسافت داشتن، مثلا بخش ساپورت و خدمات و وقتی مایکروسافت خودش همچین ساختاری رو داره، طبیعی هست که تیم اضافه رو بریزه بیرون.

مورد دوم هم اینه که جایی گفته نشده این نیروهایی که اخراج شدن چه کسایی بودن که ما نتیجه بگیریم حتما نفرات تخصصی تیم ها بودن و AI شیطان صفت جایگزینشون شده. طبق خبرها این اخراج ها اصولا دو مدل هستن، یا یه پروژه ای به کیفیت لازم نرسیده و کلا تعطیلش کردن و در نتیجه تیم رفتن بیرون (که از بازی کنسل شدن بلیزارد بگیر تا سونی از دم آنلاین محورهایی بودن که فهمیدن دیگه توجیه اقتصادی نداره ساختشون) یا نیروهای منیجمنت و HR ـی هستن که به واسطه کوچک شدن بیزنس و تیم ها دیگه نیازی به حضورشون نیست. من اکثرا که تو لینکدین این نیروهای اخراج شده رو میبینم زدن Open to Work، نیرو فنی نیستن. یا پرودیوسر بودن، یا منیجر، یا HR و QA و اینا.

کلا ویدئو گیم داره دچار یه تحول اساسی در ساختارش میشه. همه دارن بیزنس هاشون رو متناسب با وضعیت اقتصادی فعلی میکنن. یجورایی همه دارن اساسی پوست میندازن. از مایکروسافت و سونی بگیر که رو آوردن به کنار گذاشتن انحصار و عرضه بازی ها رو پلتفرم های دیگه (دو نسل پیش این حرف رو به کسی میزدی فکر میکرد شیشه کشیدی) تا تغییر نگاه نسبت به بازی های سرویس محور، یا بازی های لایسنس شده که بخش زیادی از درآمدشون میرسه به صاحب IP و ... نتیجه این تغییر و تحولات اساسی، بوجود امدن یه نظم تازه است و در آینده نقش ناشرها و شرکت ها یه مقدار تغییر میکنه. زمین دعوا عوض میشه، تمرکز از یه سری چیزهای برداشته شده و دعوا میره به یه سمت دیگه، یا کلا از بین میره شاید، و در کل جا به جا شدن آدم ها و از دست رفتن یه سری شغل، و در عوض بوجود امدن یه سری شغل تازه اجتناب ناپذیره.
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,605
نام
alireza

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
امار بازار گیم انگیس
UK 2023 Sales Data: Hardware, Software, and Accessories numbers

PS5: 1.2M (+55.2% YOY)
Switch: 720K (-16.7% YOY)
XBS: 650K (-14.2% YOY)
PS4: 24K (+632.8% YOY)

1709708502817.png
وسایل جانبی
1709707955165.png
1709707870772.png
25. Dead Island 2
29. Dead Space Remake
30. Mortal Kombat 1
31. Starfield - ~142k
32. Final Fantasy 16

مقایسه با Fallout 4
Fallout 4 (2015) - 1 126 000
Starfield (2023) - ~142 000
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
آمار درامد سونی مایکروسافت و نینتندو در ۲۰۲۳ از سایت tweaktown

View attachment 330127

توضیحات کامل:

Big 3 revenues compared: PlayStation made $30 billion in 2023, Xbox $18 billion
سونی ۲۴.۵ و مایکروسافت ۱۶.۵ درصد نسبت به سال قبلشون رشد داشتن

پلی استیشن فروش خیره کننده 30.12 میلیارد دلاری رو طی این سال داشته که نسبت به درآمد 24.410 میلیارد دلاری تو سال 2022، شاهد افزایش قابل توجه 23 درصدی درآمد هستیم چیزی حدود 5.71 میلیارد دلار. درآمد سونی زیاده، اما سودش به خاطر هزینه‌های بسیار بالا کم است. مایکرو هم به لطف اضافه شدن ABK چیزی نزدیک به $18.128 در آمد داشته. کلا درآمدها خوب هست ولی هزینه ساخت زیاد بازی‌ها و دیگر اقلام، باعث شده این دو شرکت زیاد سودده نباشن!
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
امار بازار گیم انگیس
UK 2023 Sales Data: Hardware, Software, and Accessories numbers

PS5: 1.2M (+55.2% YOY)
Switch: 720K (-16.7% YOY)
XBS: 650K (-14.2% YOY)
PS4: 24K (+632.8% YOY)

View attachment 330506
وسایل جانبی
View attachment 330501
View attachment 330499
25. Dead Island 2
29. Dead Space Remake
30. Mortal Kombat 1
31. Starfield - ~142k
32. Final Fantasy 16

مقایسه با Fallout 4
Fallout 4 (2015) - 1 126 000
Starfield (2023) - ~142 000
2023 حدود 13.6میلیون بازی در بازار ( کنسول ) انگلیس فروخته شده
01. NSW - 6.200.000 <46%> (-11%)
02. PS5 - 4.300.000 <32%> (+35%)
03. PS4 - 1.800.000 <13%> (-32%)
04. XBS - 1.000.000 <7%> (+9%)
05. XB1 - 300.000 <2%> (-58%)
ALL - 13.600.000 <100%> (-5%)
 

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
793
نام
Reza
2023 حدود 13.6میلیون بازی در بازار ( کنسول ) انگلیس فروخته شده
01. NSW - 6.200.000 <46%> (-11%)
02. PS5 - 4.300.000 <32%> (+35%)
03. PS4 - 1.800.000 <13%> (-32%)
04. XBS - 1.000.000 <7%> (+9%)
05. XB1 - 300.000 <2%> (-58%)
ALL - 13.600.000 <100%> (-5%)
این امار عمق فاجعه ای که گیم پس درست کرده رو نشون میده .

در کل در بریتانیا PS5 حدود 3.1 میلیون فروخته و XBOX series حدود 2.2 میلیون فروخته ولی تعداد بازی ها فروش رفته روی xbox در سال قبل کمتر از یک چهارم ps5 بوده !!! یعنی تقریبا برای هر کنسول ps5 نسبت به xbox سه برابر بیشتر بازی خریده میشده .
یکی از دلایلی که ماکروسافت میخواد بازیاش روی سویچ و ps بیاره همینه کاربران xbox شرطی شدن حاضر نیستن پول خرج کنن و بازی بخرن چه فرست پارتی باشه چه ترد پارتی چه متاش ۹۰ و گوتی ... هرچی روی گیم پس باشه بازی میکنن خارج اون خرج نمیکنن .

پ.ن : یه نمونه دیگه از بلایی که گیم پس سر فروش بازیا میاره​
UK سال اول :
Skyrim : 1.138.000
Fallout 4 : 1.126.000
Starfield : 142.000

 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,804
نام
شیخ صدرا
فك نميكردم در اين حد وضعيت وخيم باشه!
متاسفانه يجوري هم هست كه اگه شما توى گيمر ها يه عادتى ايجاد كنى خيلى سخت ميتونى ازون عادت درشون بيارى مگه اينكه يه آفر خيلى خيلى بهتر بياى بدى بهشون.
بازى تردپارتى رو كار ندارم حالا هر چند اونم با اين وضعيت بعيد نيست چن وقت ديگه بعضى شركتا با اين حجم هزينه و فروش كم بيان بگن صرف نميكنه نسخه ايكس باكس هم داشته باشيم.
ولى واسه انحصارياى خودش قشنگ حكم اينو داره كه تير تو پاى خودشون خالى ميكنن :D
اين ايده گيم پس اگه در اينده پاش مثل ea play و يوبى پلاس بتونه جاى ديگه باز بشه خوبه و ميتونه درامد خيلى بالايي نصيبشون كنه ولى با اين روند فعلى خيلى خانمان سوزه :D
هر چند دستشون درد نكنه و ما داريم استفاده ميكنيم حال ميده :D
 

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
873
دیگه وقتی خود سونی میاد میگه اوردن hfw رو پلاس بعد یک سال !! ضربه مهلکی به فروش بازی زد و فروش بازی نابود کرد چه انتظاری دارید ! حالا مایکرو سیستمی درست کرده که مشتری میگه روز اول همه چی باید روش باشه این گیم پس قشنگ قبر مایکروسافت کند تو گیم
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
الان میان میگن علاوه بر دوران فروش کنسول، دوران فروش بازی هم به سر اومده :D و فروش بازی هم معیار نیست اصن

.
فروش بازی معیار هست ولی گذاشتن آمار نصفه و نیمه و نتیجه گیری از اون هم انگار معیاره تو بازی سنتر :D این چیزی که گذاشتن و مطابق معمول هم توضیح ندادن، فقط فروش فیزیکی هست. طبق آمار اعلام شده فروش دیجیتالی خیلی بیشتر از فروش فیزیکی بوده و تو پلتفرم Xbox طبق آمارهای قبلی، بیشترین سهم فروش از فروش دیجیتالی بوده. حالا اینکه فروش بازی های Day 1 گیم پس کمتر بوده که مشخص هست ولی اینکه دیگه روی Xbox کسی بازی نمیخره و منتظر می مونن روی گیم پس عرضه بشه خیلی خنده داره :D

آمار یکی از بازی های پرفروش تو بریتانیا که قبلا هم گذاشته بودم همه چی رو توضیح میده.

فروش کل Elden Ring موقع لانچ
Playstation جمعا ۴۱ درصد
PC جمعا ۳۰ درصد
Xbox جمعا ۲۹ درصد

درصد فروش دیجیتالی
Playstation حدود ۵۰ درصد
PC حدود ۷۳ درصد
Xbox حدود ۸۵ درصد

همون جور که مشخص هست انگار کسی بازی رو روی Xbox نخریده و همه منتظر هستن روی گیم پس بیاد!!

در مورد فروش فیزیکی و دیجیتالی توی مقاله این رو گفتن
Console & PC Physical - 13.9 Million
Console Full Game & PC Download to Own - 63.9 Million

حالا اون Download to Own دقیق نمی دونم شامل چی میشه ولی بازم اختلاف فروش فیزیکی و دیجیتالی خیلی واضح و مشخص هست.
 
آخرین ویرایش:

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,804
نام
شیخ صدرا
فروش بازی معیار هست ولی گذاشتن آمار نصفه و نیمه و نتیجه گیری از اون هم انگار معیاره تو بازی سنتر :D این چیزی که گذاشتن و مطابق معمول هم توضیح ندادن، فقط فروش فیزیکی هست. طبق آمار اعلام شده فروش دیجیتالی خیلی بیشتر از فروش فیزیکی بوده و تو پلتفرم Xbox طبق آمارهای قبلی، بیشترین سهم فروش از فروش دیجیتالی بوده. حالا اینکه فروش بازی های Day 1 گیم پس کمتر بوده که مشخص هست ولی اینکه دیگه روی Xbox کسی بازی نمیخره و منتظر می مونن روی گیم پس عرضه بشه خیلی خنده داره :D

آمار یکی از بازی های پرفروش تو بریتانیا که قبلا هم گذاشته بودم همه چی رو توضیح میده.



همون جور که مشخص هست انگار کسی بازی رو روی Xbox نخریده و همه منتظر هستن روی گیم پس بیاد!!

در مورد فروش فیزیکی و دیجیتالی توی مقاله این رو گفتن
Console & PC Physical - 13.9 Million
Console Full Game & PC Download to Own - 63.9 Million

حالا اون Download to Own دقیق نمی دونم شامل چی میشه ولی بازم اختلاف فروش فیزیکی و دیجیتالی خیلی واضح و مشخص هست.

حالا به کلیت بحث کار ندارم ولی اون مثال الدن رینگی که زدی همچنان سهم ایکس باکس همون 29 درصده ولی خب اون 29 درصد 85 درصدش دیجیتاله (یکم جواد خیابانی طور شد :D )

یه سری بازیا مثل الدن رینگ خب تکلیفش معلومه ولی اکثر عناوین شانس خوبی هست که بیان رو گیم پس و منطقیه که کسی زیاد نخره.
مثلا من خودم خیلی عناوین مولتی رو نمیخرم رو ps5 چون امید دارم اون طرف رو گیم پس بیاد :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SHAYAN1999

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
حالا به کلیت بحث کار ندارم ولی اون مثال الدن رینگی که زدی همچنان سهم ایکس باکس همون 29 درصده ولی خب اون 29 درصد 8 درصدش دیجیتاله (یکم جواد خیابانی طور شد :D )

یه سری بازیا مثل الدن رینگ خب تکلیفش معلومه ولی اکثر عناوین شانس خوبی هست که بیان رو گیم پس و منطقیه که کسی نخره.
مثلا من خودم خیلی عناوین مولتی رو نمیخرم رو ps5 چون امید دارم اون طرف رو گیم پس بیاد :D
سهم فروش کلی ایکس باکس ۲۹ درصد هست، سهم فروش کلی پلی استیشن هم ۴۱ درصد هست یعنی از نظر درصدی تقریبا به اندازه اختلاف فروش دو کنسول. ولی فقط فیزیکی رو در نظر بگیریم احتمالا ایکس باکس ۱۵ درصد بوده و پلی استیشن ۶۰ درصد یعنی اختلاف ۴ برابری :D برای همین نمیشه به آمار فیزیکی استناد کرد.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
Console Full Game & PC Download to Own - 63.9 Million

حالا اون Download to Own دقیق نمی دونم شامل چی میشه ولی بازم اختلاف فروش فیزیکی و دیجیتالی خیلی واضح و مشخص هست.
تو pc یکسری نرم افزار داریم که میتونیم بخریم و اکانتشو بدیم به چند نفر. یعنی از یه اکانت چند نفر استفاده کنن. 3 یوزره یا 5 یوزره یا 10 تا.
وقتی میگن pc download to own یعنی تک نفره و برا خودت. همون تک یوزره خودمون و دانلودی هم هست، یعنی دیجیتال و صرفا بهت یه کد میدن.
 

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
793
نام
Reza
سهم فروش کلی ایکس باکس ۲۹ درصد هست، سهم فروش کلی پلی استیشن هم ۴۱ درصد هست یعنی از نظر درصدی تقریبا به اندازه اختلاف فروش دو کنسول. ولی فقط فیزیکی رو در نظر بگیریم احتمالا ایکس باکس ۱۵ درصد بوده و پلی استیشن ۶۰ درصد یعنی اختلاف ۴ برابری :D برای همین نمیشه به آمار فیزیکی استناد کرد.
با همون ماشین حساب که گفته بود گیم پس حداقل ۴۰-۵۰ میلیون کاربر داره اینم حساب کردین ؟ :D
زمانی که الدن رینگ اومد فروش پلی استیشن ۱.۹ میلیون و ایکس باکس ۱.۶ میلیون بوده ( درحالی فروش بازی ۴۱ به ۲۹ هست ) یعنی goty سال با متا ۹۷ هم بازم نتونسته کاربران xbox رو وادار کنه بخرنش که به نسبت سهم xbox بازار بفروشه دیگه ببین وضعیت بقیه بازیا چطوره روی xbox .
خود مدیرا xbox هم قبول دارن گیم پس اینقدر بازیا رو devalue کرده که کاربرن xbox شرطی شدن حاضر نیستن full price بازی بخرن :


پ.ن : مرسی که با مثال بزرگ ترین بازی سال ۲۰۲۲ حرف منو دوباره ثابت کردی .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر