Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,510
نام
محمد
با همون ماشین حساب که گفته بود گیم پس حداقل ۴۰-۵۰ میلیون کاربر داره اینم حساب کردین ؟ :D
زمانی که الدن رینگ اومد فروش پلی استیشن ۱.۹ میلیون و ایکس باکس ۱.۶ میلیون بوده ( درحالی فروش بازی ۴۱ به ۲۹ هست ) یعنی goty سال با متا ۹۷ هم بازم نتونسته کاربران xbox رو وادار کنه بخرنش که به نسبت سهم xbox بازار بفروشه دیگه ببین وضعیت بقیه بازیا چطوره روی xbox .
خود مدیرا xbox هم قبول دارن گیم پس اینقدر بازیا رو devalue کرده که کاربرن xbox شرطی شدن حاضر نیستن full price بازی بخرن :


پ.ن : مرسی که با مثال بزرگ ترین بازی سال ۲۰۲۲ حرف منو دوباره ثابت کردی .
شما که کارت فقط گذاشتن آمار فیک یا نصفه نیمه هست و انتظار نمیره این چیزها رو متوجه بشی :D اون ۴۱ درصد مربوط به پلی استیشن بوده نه فقط PS5، سهم PS5 از فروشی که گذاشتم ۳۲ درصد بوده و ۹ درصد هم سهم PS4. چون برای ایکس باکس دقیق مشخص نیست وضعیت همون ۲۹ درصد کلی رو گذاشتم. صرفا منظورم نشون دادن غیر قابل استناد بودن آمار فیزیکی هست. پس خیلی بهش فکر نکن و باز بیا آمار فیزیکی رو جای آمار کلی جا بزن :D اینکه لایک یک توییت هم منبع حرف های خنده دارت هست قضیه رو خنده دارتر می کنه :D
 

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
793
نام
Reza
شما که کارت فقط گذاشتن آمار فیک یا نصفه نیمه هست و انتظار نمیره این چیزها رو متوجه بشی :D اون ۴۱ درصد مربوط به پلی استیشن بوده نه فقط PS5، سهم PS5 از فروشی که گذاشتم ۳۲ درصد بوده و ۹ درصد هم سهم PS4. چون برای ایکس باکس دقیق مشخص نیست وضعیت همون ۲۹ درصد کلی رو گذاشتم. صرفا منظورم نشون دادن غیر قابل استناد بودن آمار فیزیکی هست. پس خیلی بهش فکر نکن و باز بیا آمار فیزیکی رو جای آمار کلی جا بزن :D اینکه لایک یک توییت هم منبع حرف های خنده دارت هست قضیه رو خنده دارتر می کنه :D
۴۱ درصد استفاده شد چون فروش روی xbox اینقدر کمه چندساله دیگه امار xbox رو به تفکیک پلتفرم نمیدن که ما استفاده کنیم :D

فعلا که همین حرف های خنده دار باعث شده xbox هزینه و وقت بزاره فرست پارتی های خودشو با کیفیت و ویژگی های بهتر روی ps بیاره شاید درد این وضعیت خنده داری که گیمپس براشون درست کرده کمتر شه :D
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,510
نام
محمد
۴۱ درصد استفاده شد چون فروش روی xbox اینقدر کمه چندساله دیگه امار xbox رو به تفکیک پلتفرم نمیدن که ما استفاده کنیم :D

فعلا که همین حرف های خنده دار باعث شده xbox هزینه و وقت بزاره فرست پارتی های خودشو با کیفیت و ویژگی های بهتر روی ps بیاره شاید درد این وضعیت خنده داری که گیمپس براشون درست کرده کمتر شه :D
توضیح که دادم بهت :D شما عمدا یا سهوا متوجه تفاوت بین آمار فروش فیزیکی و دیجیتالی نمیشی، من هم کار زیادی نمی تونم برات بکنم. فقط یه مثال دیگه میزنم اگر بخوای متوجه بشی با همین مثال باید متوجه بشی.
فروش فیزیکی Diablo IV - تعداد ۶۷۰۰۰
فروش دیجیتالی Diablo IV - تعداد ۳۷۵۰۰۰
سهم فروش دیجیتالی - ۸۵ درصد

حالا باز آمار فروش فیزیکی بزار و خوشحال باش :D
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,801
نام
شیخ صدرا
توضیح که دادم بهت :D شما عمدا یا سهوا متوجه تفاوت بین آمار فروش فیزیکی و دیجیتالی نمیشی، من هم کار زیادی نمی تونم برات بکنم. فقط یه مثال دیگه میزنم اگر بخوای متوجه بشی با همین مثال باید متوجه بشی.
فروش فیزیکی Diablo IV - تعداد ۶۷۰۰۰
فروش دیجیتالی Diablo IV - تعداد ۳۷۵۰۰۰
سهم فروش دیجیتالی - ۸۵ درصد

حالا باز آمار فروش فیزیکی بزار و خوشحال باش :D

مساله اینجاس بازم پایینه :D
یعنی واقعا نمیخواید بپذیرید بهر حال یه عادتی رو توی بخش عمده ایی از اینستال بیس ایکس باکس ایجاد کرده این وسطم بیشتر درامد فرست پارتی های انحصاری ضربه میخوره.
مولتو پلتفرما که بلخره فروش خودشونو جای دیگه میکنن یا تو موردی مثل الدن رینگ مخاطب تکلیفشو میدونه که این رو سرویس نمیاد.
اینکه گیم پس واقعا باید یجوری خودشو جا بده تو بقیه پلتفرمای کنسولی در آینده تا تو بلند مدت توجیح پذیر بشه فکنم واقعا واضح باشه.

مثال رو خودم زدم دیگه الان بازی مولتی رو ps5 هم اگه احتمال بدم بیاد رو گیم پس نمیخرم :D
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,510
نام
محمد
مساله اینجاس بازم پایینه :D
یعنی واقعا نمیخواید بپذیرید بهر حال یه عادتی رو توی بخش عمده ایی از اینستال بیس ایکس باکس ایجاد کرده این وسطم بیشتر درامد فرست پارتی های انحصاری ضربه میخوره.
مولتو پلتفرما که بلخره فروش خودشونو جای دیگه میکنن یا تو موردی مثل الدن رینگ مخاطب تکلیفشو میدونه که این رو سرویس نمیاد.
اینکه گیم پس واقعا باید یجوری خودشو جا بده تو بقیه پلتفرمای کنسولی در آینده تا تو بلند مدت توجیح پذیر بشه فکنم واقعا واضح باشه.

مثال رو خودم زدم دیگه الان بازی مولتی رو ps5 هم اگه احتمال بدم بیاد رو گیم پس نمیخرم :D
من بحثم سر اون آمار نصفه و نیمه بود که روی اون هیچ نتیجه ای نمیشه گرفت :D ولی اینکه فکر کنیم به صورت کلی گیم پس روی فروش بازی های Third Party که روی سرویس نمیان تاثیرگذار هست فرض درستی نیست، یعنی حتی تأثیر گذار باشه هم در حال حاضر چندان قابل توجه نیست چون اگر فروشی نداشتن پس این همه بازی ژاپنی چرا برای ایکس باکس عرضه میشن؟ :D اونم بازی هایی که حداقل روز عرضه روی گیم پس نمیان. آخرین موردش هم SMT V هست که اولین بازی سری هست که روی ایکس باکس میاد.
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
یعنی واقعا نمیخواید بپذیرید بهر حال یه عادتی رو توی بخش عمده ایی از اینستال بیس ایکس باکس ایجاد کرده
یعنی براینکه همه بپذیرن، روی به آمار دروغ و خالی بندی آوردید؟ :-/ :D
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,578
نام
Mehrdad
به نظرم مشکل اصلی استارفیلد این نیست که کلا کم فروخته، حالا بر اساس هر اماری هم حساب بشه،

مشکل اصلی بازی این هست که رو پلی استیشن نیومده، وقتی تمام شواهد حاکی از این هستند که فال اوت 4 رو پلی استیشن بیشترین فروش رو داشته، خب مسلما انحصاری شدن بازی و نیومدنش رو پلی استیشن بهش اسیب رسونده، طبیعتا وقتی پلتفرم اصلی در بازار یک بازی، حذف بشه، اون بازی ضرر میکنه، هرچقدرم که فن های کمپانی (!) از این انحصاری شدن در لیست کردناشون سود ببرند و به نیازشون برسند و خیالشون راحت بشه، باز هم این "فکت" سرجاشه که بخش عمده ای از طرفداران بتزدا، رو پلی استیشن هستند، و الان به بازی دسترسی ندارند،

این به نظرم فاجعه اصلیه، وگرنه چه اهمیتی داره اکس باکس بازی روش فروش میره یا نمیره؟ اکس باکس که تکلیفش روشنه و به مرور قراره بازی هاش مولتی بشه، بحث اصلی همین وضعیت بازی هاست که تا 6 ماه پیش "اکثریت" اکس باکس فنا برای انحصاری شدنش خوشحال بودن (من واقعا ندیدم سمت اکس باکس و پی سی، کسی جدی نگران انحصاری شدن بازی یک استودیو مولتی پلتفرم ساز با سابقه بشه و اکثریت تحت کنسول وارز، با دمشون گردو میشکوندند یا خیلی سیاستمدارانه، سکوت میکردن)

به هر حال، میگم اهمیتی نداره، چون خود اکس باکس خوشبختانه خیلی بهتر از همه میدونه که انحصاری شدن بازی هایی مثل تولیدات بتزدا، چه ضرری در نهایت به استودیو و فرنچایزهاش میرسونه، اونم وقتی رو یک پلتفرمی انحصاری میشه که همه جوره در رده اخر بازار قرار داره، نه رده اول و پر رونق ترین (که همینم به نظرم به ضرر بازی های استودیو های با سابقه مولتی پلتفرم ساز هست، اگر رو پلی استیشن با وجود رونق بسیار زیاد بازارش، انحصاری بشن...، یعنی اگه استارفیلد انحصاری پلی استیشن بود، شاید اول کار منم ذوق میکردم، اما قطعا در نهایت همین نظر رو میداشتم که بهتره همچین بازی هایی، مولتی باقی بمونند، تا صرفا تبدیل به "یک خط" از لیست سهام دار های اینترنتی و فرومی بشند در کل کل....)
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
به نظر میرسه فروش FFVII Rebirth نسبت به نسخه های پیشین این فرنچایز در ژاپن افت داشته:


نسخه فیزیکی در انگلیس هم به همین شکل بوده فعلا:

البته فقط نسبت به نسخه 16 . تو متن هم نوشته (شما نوشتی نسخه های پیشین ) و اینکه این آمار فقط در مورد نسخه های فیزیکی هست و دیجیتالی در دسترس نیست هنوز

هنوزم دومین لانچ بزرگ فیزیکی کل دوران PS5 در ژاپنه

Final Fantasy 16 336.000

Final Fantasy 7 Rebirth
263.000
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
البته فقط نسبت به نسخه 16 . تو متن هم نوشته (شما نوشتی نسخه های پیشین ) و اینکه این آمار فقط در مورد نسخه های فیزیکی هست و دیجیتالی در دسترس نیست هنوز

هنوزم دومین لانچ بزرگ فیزیکی کل دوران PS5 در ژاپنه

Final Fantasy 16 336.000

Final Fantasy 7 Rebirth
263.000
FFVII Remake = 703000
FFVII Rebirth = 263000

تعداد PS4 فروخته شده در زمان عرضه ریمیک = ۹ میلیون
تعداد PS5 فروخته شده در زمان عرضه ریبرث = ۵ میلیون

منبع: Japan Sales Charts: Final Fantasy 7 Rebirth Tops, But Doesn't Even Come Close to Remake

پ.ن: نسبت به اینستال بیس کنسول هم فروشش خوب نبوده و از همه لحاظ کاهش رو نشون میده.
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
FFVII Remake = 703000
FFVII Rebirth = 263000

تعداد PS4 فروخته شده در زمان عرضه ریمیک = ۹ میلیون
تعداد PS5 فروخته شده در زمان عرضه ریبرث = ۵ میلیون

منبع: Japan Sales Charts: Final Fantasy 7 Rebirth Tops, But Doesn't Even Come Close to Remake

پ.ن: نسبت به اینستال بیس کنسول هم فروشش خوب نبوده و از همه لحاظ کاهش رو نشون میده.
"از همه لحاظ کاهش رو نشون میده "
لطفا فکت ندید.
اولا گفته شد این فقط آمار فیزیکیه !!!!
باید دید چقدر نسخه فیزیکی شیپ شده چون بازی دو دیسکه این مطلب مهمه. هیچ آمار دقیقی وجود نداره در مقایسه با ریمیک قبلی چقدر نسخه فیزیکی تو بازاره.
پس یه مدت صبرکنید تا آمار خود اسکوئر که بخصوص شامل دیجیتالی هم هست بیاد اونوقت در مقایسه با اینستال بیس 4 و 5 نسبت بندی کن ، اون موقع مشخص میشه کاهش نشون میده یا افزایش. چون اینستال بیس اینها برابر نیست راهی جز نسبت بندی نمی مونه تازه اگه قیمت معادل ۷۰ دلاری بازی رو هم در نظر نگیریم. راه دیگه هم صبرکنی اینستال بیس 5 به 4 برسه اون موقع یه مقایسه کلی بکنی تا مشخص بشه هرکدوم چقدر فروخته.
این بازی کماکان دومین لانچ بزرگ یک بازی برای PS5 عه
برای FF16 هم همین حدس و گمان های جهت دار میومد که چند وقت بعدش آمار اسکوئر همه را رد کرد و اتفاقا از فروش بازی رو 5 خیلی هم راضی بودند. دو هفته، دوماه صبر کنید تا آمار رسمی توسط خود اسکوئر اعلام بشه نه قضاوت بر اساس یک سری حدس و گمان.
 
آخرین ویرایش:

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
793
نام
Reza

UK GSD February 2024 Top 10 (Digital and Physical)​

PositionTitle
1Helldivers 2 (Sony)
2EA Sports FC 24 (EA)
3Call of Duty: Modern Warfare 3 (Activision Blizzard)
4Suicide Squad: Kill The Justice League (Warner Bros)
5Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
6Hogwarts Legacy (Warner Bros)
7Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
8Skull and Bones (Ubisoft)
9The Last of Us Part 2: Remastered (Sony)
10Persona 3 Reload (Sega)

- شگفتی سازی Helldivers 2 که 117 درصد افزایش فروش نسبت به هفته اول و 21 درصد نسبت به هفته دوم تجربه کرده است .
- 57 درصد فروش helldivers بر روی ps5 بوده است .
- helldivers نسبت به ۳ هفته اول spider man 2 فقط ۲۸ درصد کمتر فروخته است .
- Suicide Squad: Kill The Justice League بیست درصد کمتر از Gotham Knights و Marvel's Guardians of the Galaxy در بازه زمانی مشابه فروخته .
- پرفروشترین کنسول PS5 بوده که با اختلاف در رتبه اول قرار گرفته اما فروش آن 2% نسبت به ماه قبل و 28% نسبت به بازه مشابه در سال قبل کاهش داشته است.
- نینتندو سوییچ در رده دوم و کنسول های Xbox Series در رده سوم قرار گرفتند و کاهش فروش زیادی داشتند .



Helldivers 2 is a major hit in the UK | UK February Charts
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,102
"از همه لحاظ کاهش رو نشون میده "
لطفا فکت ندید.
اولا گفته شد این فقط آمار فیزیکیه !!!!
باید دید چقدر نسخه فیزیکی شیپ شده چون بازی دو دیسکه این مطلب مهمه. هیچ آمار دقیقی وجود نداره در مقایسه با ریمیک قبلی چقدر نسخه فیزیکی تو بازاره.
پس یه مدت صبرکنید تا آمار خود اسکوئر که بخصوص شامل دیجیتالی هم هست بیاد اونوقت در مقایسه با اینستال بیس 4 و 5 نسبت بندی کن ، اون موقع مشخص میشه کاهش نشون میده یا افزایش. چون اینستال بیس اینها برابر نیست راهی جز نسبت بندی نمی مونه تازه اگه قیمت معادل ۷۰ دلاری بازی رو هم در نظر نگیریم. راه دیگه هم صبرکنی اینستال بیس 5 به 4 برسه اون موقع یه مقایسه کلی بکنی تا مشخص بشه هرکدوم چقدر فروخته.
این بازی کماکان دومین لانچ بزرگ یک بازی برای PS5 عه
برای FF16 هم همین حدس و گمان های جهت دار میومد که چند وقت بعدش آمار اسکوئر همه را رد کرد و اتفاقا از فروش بازی رو 5 خیلی هم راضی بودند. دو هفته، دوماه صبر کنید تا آمار رسمی توسط خود اسکوئر اعلام بشه نه قضاوت بر اساس یک سری حدس و گمان.
این آمار فروش بازیه، نه آمار فروش تعداد دیسک :-/ تعداد دیسک ربطی به آمار فروش نداره.

حالا کاری ندارم تا دیروز داشتید با استناد به فروش فیزیکی راجع به بازی خریدن پلیرهای اکس باکس بیانیه میدادید، ولی باید بدونی که این آمار ژاپنه و در ژاپن هنوز هم فروش فیزیکی بیشتر از دیجیتالیه.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
پلی‌استیشن لیست بیشترین دانلود‌های استور خودش در ماه فوریه رو برای تمامی پلتفرم‌هاش لیست کرد که در لینک زیر میتونید ببیند. عکس زیر مخصوص کنسول PS5 هست که در بخش آمریکا و اروپا قابل مشاهده هست.

PlayStation Store: February 2024’s top downloads

Screenshot_2024-03-08-19-23-04-216-edit_com.android.chrome.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر