Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
این بحث ها که تکراری شده دیگه:-" هرچی میخوایم بگیم 550بار قبل گفتیم، 550بار دیگه هم میگیم!:D

سوال جدید مطرح کنید، مثلا...MSچطوری میتونه ورق رو برگردونه!:-" کم کم هم نسل بعد(یکی دو سال دیگه) شروع میشه! سوال خوبیه:D
کلا با دست فرمونی که سونی میره جلو(جوگیر نشه و گند نزنه) امکانش هست نسل بعد اصلا ورق برگرده؟
من که بعید میدونم:-" حتی اگر MSسر عقل بیاد:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
این بحث ها که تکراری شده دیگه:-" هرچی میخوایم بگیم 550بار قبل گفتیم، 550بار دیگه هم میگیم!:D

سوال جدید مطرح کنید، مثلا...MSچطوری میتونه ورق رو برگردونه!:-" کم کم هم نسل بعد(یکی دو سال دیگه) شروع میشه! سوال خوبیه:D
کلا با دست فرمونی که سونی میره جلو(جوگیر نشه و گند نزنه) امکانش هست نسل بعد اصلا ورق برگرده؟
من که بعید میدونم:-" حتی اگر MSسر عقل بیاد:D
مهم ترین عامل برای پیشتازی در نسل بعد بستگی به قدرت و قیمت کنسول داره ! و بعد از اون سیاست های شرکت ها !
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
اتفاقا برعکس من کاملا متوجه هستم. گرچه حالا در مورد سود ده بودن یا نبودن بازی های سینگل هم من باهات بحث دارم ولی اینو میزارم برای یه موقعیت بهتر.

اون بنده خدایی که اصلا این بحث رو راه انداخت منظورش چیز دیگه ای بود. اتفاقا بنظرم شما دارین بد برداشت میکنین. ایشون اصلا بحث فروش نداشت. اتفاقا گفت بازیهایی مثل زلدا و هورایزن موفق عمل میکنن. اما تاثیر سابق رو ندارن ( ببن دقیقا داره از واژه Impact استفاده میکنه نه Sales) اصلا بحث فروش یا در آمدزایی رو فراموش کن. ایشون کنسولسازه دقیقا عین سونی. موضعش با امثال یوبی متفاوته. ایشون اعتقاد داره اینطور بازیها تاثیر سابق رو ندارن که خبرهایی که میشنویم کاملا برعکس این رو نشون میده.
گرچه تو همین الان بری به تاپیکای E3 همین فروم خودمون سر بزنی میبینی بیشترین استقبال از تاپیک بثسدا شده شرکتی که اصولا فقط بازی سینگل میسازه. حالا بحث فروش و سودآوری باشه برای فرصت دیگه تا بعدا بخدمتت برسم:D
Prey و Dishonored فروششون اصلاً خوب نبوده، اینم مثال از بتزدا به عنوان ناشر. عشق گیمرهای قدیمی به عناوین سینگل پلیر کاملاً مشخصه ولی گیمرهای قدیمی بخش کوچکی از بازار رو تشکیل میدن. بازی‌هایی مثل GoW هم برای ناشرین مولتی‌پلتفرم تقریباً امکان ساخت ندارن، چون GoW در نهایت هدفش فروش سخت‌افزار بیشتر برای PS هست و اگه خودش هم سوددهی نداشته باشه سونی به خاطر جذب مخاطب بیشتر برای پلتفرمش باید همچین ریسکایی بکنه ولی یه کمپانی مثه EA یا اسکوئر نمیتونن همچین کاری کنن.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
Prey و Dishonored فروششون اصلاً خوب نبوده، اینم مثال از بتزدا به عنوان ناشر. عشق گیمرهای قدیمی به عناوین سینگل پلیر کاملاً مشخصه ولی گیمرهای قدیمی بخش کوچکی از بازار رو تشکیل میدن. بازی‌هایی مثل GoW هم برای ناشرین مولتی‌پلتفرم تقریباً امکان ساخت ندارن، چون GoW در نهایت هدفش فروش سخت‌افزار بیشتر برای PS هست و اگه خودش هم سوددهی نداشته باشه سونی به خاطر جذب مخاطب بیشتر برای پلتفرمش باید همچین ریسکایی بکنه ولی یه کمپانی مثه EA یا اسکوئر نمیتونن همچین کاری کنن.
اخه Dishonred و prey اصلا واسه مخاطب عام جذاب نیستن اونقدر ولی Gow اون چاشنی جذتبیت داره تو خودش هر جوری حساب کنی بازی های سینگل کاملا مخاطب دارن وگرنه راکستار میومد اصلا بیخیال بخش داستانی میشد ولی خب هزینه برن و هزینه های ساخت بازی AAA داستانی سنگینه
 
  • Like
Reactions: Lions Gate

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
Prey و Dishonored فروششون اصلاً خوب نبوده، اینم مثال از بتزدا به عنوان ناشر. عشق گیمرهای قدیمی به عناوین سینگل پلیر کاملاً مشخصه ولی گیمرهای قدیمی بخش کوچکی از بازار رو تشکیل میدن. بازی‌هایی مثل GoW هم برای ناشرین مولتی‌پلتفرم تقریباً امکان ساخت ندارن، چون GoW در نهایت هدفش فروش سخت‌افزار بیشتر برای PS هست و اگه خودش هم سوددهی نداشته باشه سونی به خاطر جذب مخاطب بیشتر برای پلتفرمش باید همچین ریسکایی بکنه ولی یه کمپانی مثه EA یا اسکوئر نمیتونن همچین کاری کنن.
من تو پستی که شما نقل کردی که حدود 10 تا جمله بود 350 جمله گفتم که ایشون نگفته بود فروش گفته بود تاثیر. یعنی بازی سینگل تاثیر رو فروش کنسول نداره. که فروش GOW و NPD مشخص کرد داره. حالا هی شما بیا بگو پری نفروخت. حالا انگار LawBreakers که بازی مولتی بود سازندش هم یکی از مشهورترین افراد این صنعت بود و نمرات خوبی هم گرفت خیلی خوب فروخت مثال بازی مولتی شکست خورده هم زیاده برادر. منتها اصلا بحث من فروش نبود
 

SON OF HEAV3N

ESTEGHLAL
کاربر سایت
Oct 31, 2011
1,830
نام
روزبه
Prey و Dishonored فروششون اصلاً خوب نبوده، اینم مثال از بتزدا به عنوان ناشر. عشق گیمرهای قدیمی به عناوین سینگل پلیر کاملاً مشخصه ولی گیمرهای قدیمی بخش کوچکی از بازار رو تشکیل میدن. بازی‌هایی مثل GoW هم برای ناشرین مولتی‌پلتفرم تقریباً امکان ساخت ندارن، چون GoW در نهایت هدفش فروش سخت‌افزار بیشتر برای PS هست و اگه خودش هم سوددهی نداشته باشه سونی به خاطر جذب مخاطب بیشتر برای پلتفرمش باید همچین ریسکایی بکنه ولی یه کمپانی مثه EA یا اسکوئر نمیتونن همچین کاری کنن.

نگاه کنید این ۲بازی اصلا مخاطب عام نداشتن یه سری مخطب خاص دارن پس نباید انتظار فروش زیلد داشته باشن

ولی شما نگاه کنید بازی های پرمخاطب شبیه ارجین و فارکرای ۵ و GOW و WITCHER و .... اینا فروششون عالیه جون مخاطب عام دارن از ۱۰۰ گیمر ها ۹۰ درصد گیمر علاقه دارن بهش

این حرفی که بازی سینگل فروش ندارن کاملا اشتباس
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
Prey و Dishonored فروششون اصلاً خوب نبوده، اینم مثال از بتزدا به عنوان ناشر. عشق گیمرهای قدیمی به عناوین سینگل پلیر کاملاً مشخصه ولی گیمرهای قدیمی بخش کوچکی از بازار رو تشکیل میدن. بازی‌هایی مثل GoW هم برای ناشرین مولتی‌پلتفرم تقریباً امکان ساخت ندارن، چون GoW در نهایت هدفش فروش سخت‌افزار بیشتر برای PS هست و اگه خودش هم سوددهی نداشته باشه سونی به خاطر جذب مخاطب بیشتر برای پلتفرمش باید همچین ریسکایی بکنه ولی یه کمپانی مثه EA یا اسکوئر نمیتونن همچین کاری کنن.
من کلا با این پست دچار تناقض شدم :D
گیمرهای قدیمی عاشق سینگل پلیر هستن .
سینگل پلیر و گیمرهای قدیمی بخش بسیار کوچکی از بازار رو تشکیل میدن .
حالا از اون ور :
سونی برای جذب مخاطب میاد بازی GOW که سینگل پلیر هست رو منتشر میکنه
خب این چه کاریه ، بیاد رو مولتی پلیر کار کنه .
یا نه اصلا ، مگه نسخه قبلی GOW مولتی نداشت ، این نسخه قشنگ ظرفیت یه مولتی خفن رو داشت چرا حذف کرد چرا قرار نداد .
الان ما سونی رو که( بعضا با اختلاف نسبت به رقبا )غول ترین کمپانی گیم هستش رو نماد چی بدونیم ؟ سینگل های زیادش ؟ مولتی های زیادش ؟ یا کلا ترکیبی از این دو !؟

در کل من کلیت نظرم اینه .
عنوان GOW به هیچ عنوان صرفا جهت فروش کنسول سونی ساخته نشده . بلکه کاملا از فروش کم نظیرش معلومه جهت سود دهی هم داره بهره میبره .
مورد داشتیم تو همین ۲۰۱۸ یه بازی تو هفته اولش ۴-۵ میلیون فروخت و به لحاظ درآمد زایی از غول ترین آثار سینمایی هم دوران خودش بیشتر فروخت .
پس عنوانی که در نهایت ۱۰-۱۵-۲۰ میلیون ‌و ... میفروشه ، علاوه بر بحث سیستم سلر بودن ، پول بسیار درشتی هم به جیب کمپانی تزریق میکنه .

بازی های مولتی پلیر محور الان در حال حاضر به صرفه تر هستند ( بحثی رو این نیست )

اما بازی های سینگل پلیر مرده اند ؟ کاملا اشتباهه .
من به هیچ عنوان اینجا نمیخوام بگم MP vs SP
بلکه صرفا دارم‌ میگم هستن در حال حاضر عناوین سینگل پلیر( سینگل پلیر خالص ) که دارن فروش فوق العاده و سود دهی بزرگی رو تجربه می‌کنند در مقابل عناوین مولتی پلیر ( مولتی پلیر خالص ) ( نه ترکیبی هم سینگل هم مولتی )

نمونه مشابه هم میتونه the Witcher 3 , GOD Of War, Fallout 4 , Zelda , Horizon , AC , و در آینده Spider-Man و ... ( الان حضور ذهن ندارم بشمارم )
پس در نتیجه عناوین سینگل نه مرده اند نه اونطوری که شما تصور میکنید بازارشون کوچیکه.
بلکه الان دارای شرایط پیچیده ای شدن ، که ساخت و درآمد زایی ازش برای هر ناشری ممکن نیست .

و اینکه الان دیگه خیلی داره بست داده میشه به همدیگه موضوعات .
مثل این ، چون Prey خوب نفروخت ، پس سینگل پلیر نمیفروشه
چون GOW ترکوند ، سینگل پلیر داره از مولتی بمب بیش‌تری میترکونه
چون LB مرد پس مولتی مرد
و ...
در کل این بست دادن ها درست نیست .

به نظرم کلا مقایسه بازی های مورد نظر میتونه ترجیح داده بشه به مقایسه سبک ها ، مثلا به جای اینکه بگیم سینگل یا مولتی ، میتونیم بگیم GOW یا For Honor( صرفا مثال بود و هیچ بحثی ندارم توش )
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
مشکل اصلا فروختن و نفروختن نیست
Cory Barlog و 220 نفر تو سانتا مونیکا 5 سال خودشون شرحه شرحه می کنن اون همه طراحی هنری خارق العاده گرافیک فک برانداز گیم پلی فوق العاده بهینه سازی بی نظیر موسیقی شنیدنی بدون باگ وافت فریم ^:)^
اون همه پشتکار Cory Barlog برای بدون کات بودن بازی ^:)^ فشار بسیار زیادی که روی استودیو بود از reaction نسبت به نمرات مشخص :((
index.jpg

در 3 روز به فروش 3.1 می رسه که فوق العاده است =D>
اما
در نقطه مقابل
Brendan Greene از زنش طلاق می گیره با توجه به علاقه اش به فیلم Battle Royale یه ماد Battle Royale برای dayZ می سازه بعد می ره کره جنوبی با همکاری Bluehole و 35 نفر اوایل 2016 کار ساخت PlayerUnknown's Battlegrounds شروع کرد
اون همه مشکل گرافیکی و بهینه سازی و افت فریم
در طی یک سال کل صنعت گیم تکون داد رکورد های فروش جابه جا کرد
حالا دوستان خودتون کدوم راه دنبال می کنین :*
مثل Cory Barlog خودتون شرحه شرحه می کنین :x
یا مثل Brendan Greene با حداقل تلاش در پول غرق می شین :*
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
کسی اینجا با واژه‌ی ریسک آشنا نیست فک کنم.:D این که ریسک برنگشتن هزینه‌ی ساخت توی بازی‌های سینگل AAA بالاتره فک کنم یه چیز پر واضح هست.:D این ریسک رو شرکتای مولتی‌پلتفرم نمیتونن خیلی توجیه کنن ولی شرکتی مثل سونی میتونه چون پاداش ریسکش فقط فروش خود بازی نیست، جذب کردن مخاطب جدید به اکوسیستم پلی استیشن هست.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
مشکل اصلا فروختن و نفروختن نیست
Cory Barlog و 220 نفر تو سانتا مونیکا 5 سال خودشون شرحه شرحه می کنن اون همه طراحی هنری خارق العاده گرافیک فک برانداز گیم پلی فوق العاده بهینه سازی بی نظیر موسیقی شنیدنی بدون باگ وافت فریم ^:)^
اون همه پشتکار Cory Barlog برای بدون کات بودن بازی ^:)^ فشار بسیار زیادی که روی استودیو بود از reaction نسبت به نمرات مشخص :((
View attachment 87829

در 3 روز به فروش 3.1 می رسه که فوق العاده است =D>
اما
در نقطه مقابل
Brendan Greene از زنش طلاق می گیره با توجه به علاقه اش به فیلم Battle Royale یه ماد Battle Royale برای dayZ می سازه بعد می ره کره جنوبی با همکاری Bluehole و 35 نفر اوایل 2016 کار ساخت PlayerUnknown's Battlegrounds شروع کرد
اون همه مشکل گرافیکی و بهینه سازی و افت فریم
در طی یک سال کل صنعت گیم تکون داد رکورد های فروش جابه جا کرد
حالا دوستان خودتون کدوم راه دنبال می کنین :*
مثل Cory Barlog خودتون شرحه شرحه می کنین :x
یا مثل Brendan Greene با حداقل تلاش در پول غرق می شین :*

بزرگترین هیترهای سونی و خدای جنگ دور هم جمع میشدند بازهم نمیتونستند تو یک پست اینطوری کوری بارلوگ و تیم ش رو نابود کنند
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
Nov 13, 2015
757
مشکل اصلا فروختن و نفروختن نیست
Cory Barlog و 220 نفر تو سانتا مونیکا 5 سال خودشون شرحه شرحه می کنن اون همه طراحی هنری خارق العاده گرافیک فک برانداز گیم پلی فوق العاده بهینه سازی بی نظیر موسیقی شنیدنی بدون باگ وافت فریم ^:)^
اون همه پشتکار Cory Barlog برای بدون کات بودن بازی ^:)^ فشار بسیار زیادی که روی استودیو بود از reaction نسبت به نمرات مشخص :((
View attachment 87829

در 3 روز به فروش 3.1 می رسه که فوق العاده است =D>
اما
در نقطه مقابل
Brendan Greene از زنش طلاق می گیره با توجه به علاقه اش به فیلم Battle Royale یه ماد Battle Royale برای dayZ می سازه بعد می ره کره جنوبی با همکاری Bluehole و 35 نفر اوایل 2016 کار ساخت PlayerUnknown's Battlegrounds شروع کرد
اون همه مشکل گرافیکی و بهینه سازی و افت فریم
در طی یک سال کل صنعت گیم تکون داد رکورد های فروش جابه جا کرد
حالا دوستان خودتون کدوم راه دنبال می کنین :*
مثل Cory Barlog خودتون شرحه شرحه می کنین :x
یا مثل Brendan Greene با حداقل تلاش در پول غرق می شین :*
هیچکدوم
میری سراغ بازار تلفن های همراه و یه Clash of Clans میسازی و اندازه 50 تا PUBG درآمد کسب میکنی:x:*
 
  • Like
Reactions: SPILL and x-x

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
کسی اینجا با واژه‌ی ریسک آشنا نیست فک کنم.:D این که ریسک برنگشتن هزینه‌ی ساخت توی بازی‌های سینگل AAA بالاتره فک کنم یه چیز پر واضح هست.:D این ریسک رو شرکتای مولتی‌پلتفرم نمیتونن خیلی توجیه کنن ولی شرکتی مثل سونی میتونه چون پاداش ریسکش فقط فروش خود بازی نیست، جذب کردن مخاطب جدید به اکوسیستم پلی استیشن هست.
مشکل اینه اون صحبت هایی که سوژه شد رو یه ناشر مولتی پلتفرم نزده و کسی زده که کنسول داره! اگر مثلا EA گفته بود، داستان انقدر ادامه دار نمیشد:D
گرچه میبینیم همین مولتی سازها هم بعضا بازی هایی که آنلاین داشتن رو حذف کردن ازشون و ...:-"
 
  • Like
Reactions: benjohn

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
اتفاقا برعکس من کاملا متوجه هستم. گرچه حالا در مورد سود ده بودن یا نبودن بازی های سینگل هم من باهات بحث دارم ولی اینو میزارم برای یه موقعیت بهتر.

اون بنده خدایی که اصلا این بحث رو راه انداخت منظورش چیز دیگه ای بود. اتفاقا بنظرم شما دارین بد برداشت میکنین. ایشون اصلا بحث فروش نداشت. اتفاقا گفت بازیهایی مثل زلدا و هورایزن موفق عمل میکنن. اما تاثیر سابق رو ندارن ( ببن دقیقا داره از واژه Impact استفاده میکنه نه Sales) اصلا بحث فروش یا در آمدزایی رو فراموش کن. ایشون کنسولسازه دقیقا عین سونی. موضعش با امثال یوبی متفاوته. ایشون اعتقاد داره اینطور بازیها تاثیر سابق رو ندارن که خبرهایی که میشنویم کاملا برعکس این رو نشون میده.
گرچه تو همین الان بری به تاپیکای E3 همین فروم خودمون سر بزنی میبینی بیشترین استقبال از تاپیک بثسدا شده شرکتی که اصولا فقط بازی سینگل میسازه. حالا بحث فروش و سودآوری باشه برای فرصت دیگه تا بعدا بخدمتت برسم:D

به نظر من حتی اگه موضوع بحث Impact باشه هم باز درسته. چون کماکان استدلال واضح و روشنی پشتش هست. تا دو نسل قبل کنسول ها آنلاین نبودن. Live و PSN یا اصلا وجود نداشتن و یا به این شکل نبودن. و اگه یکی دوتا بازی رو فاکتور بگیری آنلاین گیمینگ عملا نبود (روی کنسول). در نتیجه عموم بازی هایی که ساخته میشدن فقط سینگل بودن. و گیمرها به خاطر این سینگل ها کنسول میخریدن. دقیقا به همین دلیل خیلی بازی های داستانی و پشت سر هم میدیدیم که داستان تو هر شماره ادامه پیدا میکنه.

اما از نسل قبل، یعنی بعد از موفقیت Halo و شبکه Live و کلا مطرح شدن ایده Game 2.0 ماهیت بازی ها تغییر کرده. دیگه درباری عناوین داستانی شماره ای نیستن، مدهای مالتی پلیر و آنلاین سلیقه گیرمها رو تغییر داده. دیگه کسی نمیشینه فقط بخش داستانی رو بره، برعکس همه دوست دارن یه بازی رو بگیرن، و تا امدن شماره بعدی تو بخش های آنلاینش بپلکن. کلا ما تو این دو نسل اخیر یه کالچر دیگه ای از گیم رو داریم میبینیم. مخصوصا بین گیرمهای تازه تر. مثلا یکی مثل من که 28 سالشه و دیگه بچه نیستم، گیم رو با بازی های سینگل میشناسم و واقعا دنیای آنلاین رو نمیفهمم. لذتی برام نداره، و همیشه ترجیه میدم بشینم پای کنسول بازی کنم. اما نسل جدید برعکسن. بخش عمده بازار دنبال کانتنت های آنلاین میگردن. میخوان با دوستاشون بازی کنن، چت کنن، اینترنت لذت کلوپ ها و گیم نت هارو به لطف اینترنت آورده تو شبکه رو نت.

موفقیت بازی های آنلاین، بتل رویال ها، فروش های سرسام آور درون برنامه ای، همه دارن به خوبی نشون میدن الان دوره بازی های آنلاینه. البته که همیشه همه چیز مطلق نیست و هنوز تعداد زیادی گیمر وجود داره که دوست داره یه سینگل خوب بزنه واگه بازی خفن گیرش بیاد خوب چار که نه، ولی باید پذیرفت کالچر گیم دیگه مثل سابق نیست. در نتیجه مشخصا بازی های صرفا سینگل دیگه Impact سابق رو ندارن. دیگه کسی فقط برای 10 ساعت بازی کردن یه عنوان خاص کنسول نمیخره. همه دوست دارن بازی هایی رو بگیرن که با مدهای آنلاینش ساعت ها سرگرمشون کنه. حالا سونی چون توانش رو داره میتونه هر دو مدل رو بسازه. هم GTS داره هم GoW و هم UC4 که تلفیقی از سینگل و مولتی پلیره. اما در اصل قضیه هیچ تغییری ایجاد نمیکنه. بازی های سینگل به دلیل قدرت نمایی بازی های آنلاین هم تاثیر سابق رو دیگه ندارن و هم مارکتینگشون واقعا پیچیده است. شما یبار با دو تا ناشر صحبت کنی و اولین سوالی که ازت بپرسن این باشه که بازیت چطور میتونه توی 3 سال متداوم بفروشه کامل توجیه میشید:D

مشکل اینه اون صحبت هایی که سوژه شد رو یه ناشر مولتی پلتفرم نزده و کسی زده که کنسول داره! اگر مثلا EA گفته بود، داستان انقدر ادامه دار نمیشد:D

بحث مایکروسافت نیست، چون مایکرو بازی های خوب مالتی هم بلد نیست بسازه، من به صورت کلی دارم میگم.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
به نظر من حتی اگه موضوع بحث Impact باشه هم باز درسته. چون کماکان استدلال واضح و روشنی پشتش هست. تا دو نسل قبل کنسول ها آنلاین نبودن. Live و PSN یا اصلا وجود نداشتن و یا به این شکل نبودن. و اگه یکی دوتا بازی رو فاکتور بگیری آنلاین گیمینگ عملا نبود (روی کنسول). در نتیجه عموم بازی هایی که ساخته میشدن فقط سینگل بودن. و گیمرها به خاطر این سینگل ها کنسول میخریدن. دقیقا به همین دلیل خیلی بازی های داستانی و پشت سر هم میدیدیم که داستان تو هر شماره ادامه پیدا میکنه.

اما از نسل قبل، یعنی بعد از موفقیت Halo و شبکه Live و کلا مطرح شدن ایده Game 2.0 ماهیت بازی ها تغییر کرده. دیگه درباری عناوین داستانی شماره ای نیستن، مدهای مالتی پلیر و آنلاین سلیقه گیرمها رو تغییر داده. دیگه کسی نمیشینه فقط بخش داستانی رو بره، برعکس همه دوست دارن یه بازی رو بگیرن، و تا امدن شماره بعدی تو بخش های آنلاینش بپلکن. کلا ما تو این دو نسل اخیر یه کالچر دیگه ای از گیم رو داریم میبینیم. مخصوصا بین گیرمهای تازه تر. مثلا یکی مثل من که 28 سالشه و دیگه بچه نیستم، گیم رو با بازی های سینگل میشناسم و واقعا دنیای آنلاین رو نمیفهمم. لذتی برام نداره، و همیشه ترجیه میدم بشینم پای کنسول بازی کنم. اما نسل جدید برعکسن. بخش عمده بازار دنبال کانتنت های آنلاین میگردن. میخوان با دوستاشون بازی کنن، چت کنن، اینترنت لذت کلوپ ها و گیم نت هارو به لطف اینترنت آورده تو شبکه رو نت.

موفقیت بازی های آنلاین، بتل رویال ها، فروش های سرسام آور درون برنامه ای، همه دارن به خوبی نشون میدن الان دوره بازی های آنلاینه. البته که همیشه همه چیز مطلق نیست و هنوز تعداد زیادی گیمر وجود داره که دوست داره یه سینگل خوب بزنه واگه بازی خفن گیرش بیاد خوب چار که نه، ولی باید پذیرفت کالچر گیم دیگه مثل سابق نیست. در نتیجه مشخصا بازی های صرفا سینگل دیگه Impact سابق رو ندارن. دیگه کسی فقط برای 10 ساعت بازی کردن یه عنوان خاص کنسول نمیخره. همه دوست دارن بازی هایی رو بگیرن که با مدهای آنلاینش ساعت ها سرگرمشون کنه. حالا سونی چون توانش رو داره میتونه هر دو مدل رو بسازه. هم GTS داره هم GoW و هم UC4 که تلفیقی از سینگل و مولتی پلیره. اما در اصل قضیه هیچ تغییری ایجاد نمیکنه. بازی های سینگل به دلیل قدرت نمایی بازی های آنلاین هم تاثیر سابق رو دیگه ندارن و هم مارکتینگشون واقعا پیچیده است. شما یبار با دو تا ناشر صحبت کنی و اولین سوالی که ازت بپرسن این باشه که بازیت چطور میتونه توی 3 سال متداوم بفروشه کامل توجیه میشید:D



بحث مایکروسافت نیست، چون مایکرو بازی های خوب مالتی هم بلد نیست بسازه، من به صورت کلی دارم میگم.
میدونی ماکان مشکل اینه که من برداشتم از حرفهای ایشون با تو متفاوته. اصلا بحث این آقا حتی بازی مولتی هم نیست. فکر میکنم این تفاوت برداشت از اینجا ناشی میشه که شما این جملات ایشون رو خارج از متن Out of context تفسیر میکنید. اگر کل اون مقاله رو مطالعه کنی خیلی واضح ایشون در مورد استراتژی خودشون در ادامه با نسل داره صحبت میکنه. ازش سوال میشه که در برابر بازیهای سونی چه استراتژی دارن. لپ کلامش به زعم بنده اینه که بازیهای انحصاری دیگه تاثیر گذار نیستن بهمین خاطر ما دنبال سرویس هستیم. ببین نکته کلیدی سرویسه نه بازی مولتی. همونجور که خودت اشاره کردی اینا اصلا بازی درس درمون نمیسازن چه مولتی چه سینگل. به دنبال بازی خاصی هم نیستن. اتفاقا بازیهای سینگلشون هم بیشتر از آنلاینشونه از همون SoD بگیر تا فورتزا و گیرز و....

شما برداشت کردین که ایشون منظورش بازی مولتی در مقابل بازی سینگله. من میگم اصلا این داستانا نیست. ایشون جوابش به بازیهای رقیب سرویس BC هست. کنسول قویتر هست. گیم پس هست نه بازی حالا چه مولتی چه سینگل. این دعوایی که تو تاپیک در گرفته و منم قول مبارزه در آینده رو بهت دادمB-):D اصلا به حرف اولیه من بی ارتباطه. حتی اگر بپذیریم که بازیهای مولتی پرفروش و خفن و با حالن و سینگلا همه خرن باز هم مایکرو در عمل نشون داده بازی براش در اولویت نیست و به زور سرویس میخواد کنسولش رو بفروشه که طبق همین آمار NPD کاملا محاسباتش غلط بوده. حالا این فروش آمریکای شمالیه که بزرگترین بازار مایکرو هست ببین بقیه دنیا چخبره
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
میدونی ماکان مشکل اینه که من برداشتم از حرفهای ایشون با تو متفاوته. اصلا بحث این آقا حتی بازی مولتی هم نیست. فکر میکنم این تفاوت برداشت از اینجا ناشی میشه که شما این جملات ایشون رو خارج از متن Out of context تفسیر میکنید. اگر کل اون مقاله رو مطالعه کنی خیلی واضح ایشون در مورد استراتژی خودشون در ادامه با نسل داره صحبت میکنه. ازش سوال میشه که در برابر بازیهای سونی چه استراتژی دارن. لپ کلامش به زعم بنده اینه که بازیهای انحصاری دیگه تاثیر گذار نیستن بهمین خاطر ما دنبال سرویس هستیم. ببین نکته کلیدی سرویسه نه بازی مولتی. همونجور که خودت اشاره کردی اینا اصلا بازی درس درمون نمیسازن چه مولتی چه سینگل. به دنبال بازی خاصی هم نیستن. اتفاقا بازیهای سینگلشون هم بیشتر از آنلاینشونه از همون SoD بگیر تا فورتزا و گیرز و....

شما برداشت کردین که ایشون منظورش بازی مولتی در مقابل بازی سینگله. من میگم اصلا این داستانا نیست. ایشون جوابش به بازیهای رقیب سرویس BC هست. کنسول قویتر هست. گیم پس هست نه بازی حالا چه مولتی چه سینگل. این دعوایی که تو تاپیک در گرفته و منم قول مبارزه در آینده رو بهت دادمB-):D اصلا به حرف اولیه من بی ارتباطه. حتی اگر بپذیریم که بازیهای مولتی پرفروش و خفن و با حالن و سینگلا همه خرن باز هم مایکرو در عمل نشون داده بازی براش در اولویت نیست و به زور سرویس میخواد کنسولش رو بفروشه که طبق همین آمار NPD کاملا محاسباتش غلط بوده. حالا این فروش آمریکای شمالیه که بزرگترین بازار مایکرو هست ببین بقیه دنیا چخبره

دقیقا من دارم به صورت کلی میگم، وگرنه همونطور که گفتم کلا مایکروسافت بازی مولتی آنلاین هم بلد نیست درست کنه. در نتیجه اینکه بازی های داستانی سینگل طور ایمپکت ندارن یا تاریخ مصرفشون گذشته یا مارکتینگشون مشکله و ... از دم برای مایکروسافت شر و ور گویی محضه.

ولی در کل، اینکه بازی های یه نفره مارکتینگشون پیچیده است و به همین دلیل کسی سمتشون نمیره بحث درستیه. هرچند که به مایکروسافت ربطی نداره و مشکلات مایکروسافت، یعنی نداشتن انحصاری و یا کیفیت پایین همون هایی هم که داره مطلق ربطی به این موضوع پیدا نمیکنه. دلیلش صرفا مدیریت غلط خودشونه.
 
  • Like
Reactions: benjohn

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر