
هم چنین از Yoshida در مورد عملکرد کنسولPS Vita سوالی پرسیده شد که به نظر نمی رسد وی از فروش تنها 3 میلیون دستگاه از این کنسول رضایت داشته باشد. وی در این مورد گفته است: "این نتایج پایین تر از سطح انتظار ما است، این مساله توضیح می دهد که نیاز اول بازیباز ها از نظر سخت افزاری چیست. اکثر مشتریان امروزه از سخت افزار های چند رسانه ای مانند اسمارتفون ها بهره می برند." وی در ادامه می گوید: "این سخت افزار ها دارای قبلیت انجام بازی هستند و برای ما خیلی مشکل است که از دیگران بخواهیم که یک دستگاه اضافی بخرند. کاری که ما می توانیم بکنیم سعی در جذب مخاطبین به سمت کنسول Vita است، راه دیگر اضافه کردن محتواهای بیشتر بر روی کنسول است." آقای Shuhei Yoshida در پایان عنوان کرده است: "با گسترش استودیو های ساخت بازی برای تلفن های همراه نوعی تغییر و تحول به وقوع پیوسته است که موجب تخصیص منابع بیشتر به این بخش از تولیدات می شود." وی در ادامه این نکته را اضافه کرد: "اگر حتی سازندگان به سمت خلق عناوینی برای کنسول Vita پیش بروند، متاسفانه منابع کمتری در اختیار دارند. یکی از این راه های حمایتی از این کنسول می تواند تشویق استودیو های بازی سازی کوچکتر به پشتیبانی از این پلتفرم باشد."
منبع