Nintendo Xenoblade Chronicles Definitive Edition

122462

Xenoblade Chronicles
Definitive Edition

ناشر: Nintendo
سازنده: Monolith Soft
سبک: Open World JRPG
تاریخ عرضه: 29 می 2020
پلتفرم: Nintendo Switch

141693
جرقه غول های ایستاده

اواسط سال 2006 ایده عجیبی در ذهن تتسویا تاکاهاشی، مغز متفکر سری Xeno نقش بست. ایده پیرامون تایتان های عظیم الجثه بودند، آن قدر عظیم الجثه که موجودات زنده روی آن ها زندگی می کردند. آن زمان تاکاهاشی و تیم اش Monolith Soft به خاطر شکست های تجاری سنگین سری Xenosaga به شدت از لحاظ روحیه ای تضعیف شده بودند، فرنچایزی که قرار بود یک سری 6 چپتره باشد در شماره سوم قطع شده بود. با آمدن ایده های تتسویا تاکاهاشی روی کاغذ، ایده برای دیگر اعضای ارشد استدیو نیز به شدت جالب به نظر رسید و آن ها به سرعت وارد عمل شدند و شروع کردند به مدلسازی و الهام گیری برای این که سر از این راز دربیاورند که "چگونه یک تایتان فرا عظیم الجثه می تواند برای انسان ها و حیوانات قابل سکونت باشد و اکوسیستم خود را داشته باشد.

تاکاهاشی بعدها گفت که یکی از دلایلی که ساخت بازی را کلید زد، برای افزایش روحیه تیم اش بعد از شکست سه گانه Xenosaga بود. بعد از شکل گیری ایده های هسته ای بازی، آن ها دیگر نمی خواستند زیر پرچم Namco توسعه بازی را ادامه دهند. روابط بین مانالیث و نامکو، مخصوصا بعد از تبدیل شدن به Namco Bandai به هیچ وجه رابطه مثبتی نبود. آن ها آزادی خلاقانه خود را داشتند از دست می دادند. از طرفی دیگر نیز کمپانی از طرف شینجی هاتانو، یکی از مدیران اجرایی وقت نینتندو در آن زمان نصیحت شده بود که نباید پتانسیل خلاقانه خود را از دست بدهند و باید راه خود را ادامه دهند. انتخاب برای مانالیث مشخص بود. ایده پیشنهادی به نینتندو ارائه شد و کار ساخت بازی از همان سال 2006 آغاز شد. پروتوتایپ بازی در آوریل سال 2007 آماده و به نینتندو ارائه شد. از همان جا همه چیز کلید خورد. مانالیث در همان ماه به صورت رسمی به مالکیت نینتندو در آمد. و گنکی یوکوتای جوان از طرف نینتندو خاطر مهارتش در زمینه بازی های RPG به عنوان کارگردان دوم وارد عمل شد.

بازی در ابتدا قرار بود بی ربط به مابقی عنوان های سری Xeno باشد و نامش Monado: The Beginning of the World باشد. اما بعدها به خواسته ی ساتورو ایواتا و به احترام تلاش های گذشته تاکاهاشی برای سری Xeno قرار بر این شد اسم Xeno در بازی باقی بماند. تاکاهاشی در انتها اسم بازی را Xenoblade نامید. Xeno از ریشه خاص و منحصر به فرد بودن و Blade که دلایل داستانی داشت.

عملیات بارش

بازی در E3 2009 معرفی و برای عرضه در سال 2010 برنامه ریزی شد. ساخت بازی طبق برنامه پیش رفت و بازی در ژوئن سال 2010 برای منطقه ژاپن عرضه شد. لوکالیزیشن بازی، هر چند با روند کمی عجیبی پیش رفت ولی در نهایت موجب شد بازی در آگوست سال 2011 در اروپا و استرالیا نیز عرضه شود. این جا بود که ابروان یه عده بالا رفت که چطور هیچ خبری از بازی نه در E3 2011 بوده و نه روی لیست بازی های نینتندوی آمریکا. شصت طرفداران خبردار شد که این امکان وجود دارد بازی در آمریکای شمالی عرضه نشود و شعبه آمریکای نینتندو بیخیال آن شده باشد. این موجب شد در ژوئن سال 2011 یکی از بزرگترین کمپین های طرفداری تاریخ ویدیو گیم شکل بگیرد. Operation Rainfall تشکیل شد تا طرفداران نینتندو را در آمریکا از وجود سه بازی The Last Story, Pandora's Tower و Xenoblade Chronicles آگاه سازند و نینتندو را برای عرضه این سه بازی در آمریکا تحت فشار قرار دهند.

آخر ژوئن همان سال نینتندوی آمریکا اعلام کرد که علی رغم درخواست ها برنامه ای برای عرضه ای سه بازی در آمریکای شمالی ندارد. اما Operation Rainfall هنوز ادامه داشت و اتفاقا تاثیرات به سزایی نیز به دنبال داشت. ابعاد پروژه تا حدی بزرگ شد که توانست واکنش نینتندو را برانگیزد. نینتندو آن زمان فکر نمی کرد بازار آن چنان هاردکوری برای Wii در آمریکا وجود داشته باشد و Operation Rainfall عکس این حقیقت را روی صورت شان کوباند. پیش فروش عنوان اولیه ی بازی، Monado: The Beginning of the World در آمازون از بازی های معروف متعددی پیشی گرفت و حمایت استدیوهای مختلف و سورایا ساگا، نویسنده سری Xeno را نیز به دنبال داشت.

در نهایت نینتندو در سال 2012 به درخواست های طرفداران سر خم کرد و بازی را در ششم آوریل 2012 در آمریکا عرضه کرد. رجی فیلس-آمه اما در مصاحبه ای در سال 2013 بیان کرد که تصمیم آن ها پیرامون عرضه زنوبلید (و دو بازی دیگر مورد درخواست در این کمپین) ربطی به Operation Rainfall نداشته و تصمیمی بوده که از همان زمان در نینتندو در حال چرخش بوده. با تمامی این گفته ها، هر چند کسی خریدار این بیانیه نبود و از نگاه طرفداران، عملیات بارش یک موفقیت کامل به شمار رفت.

ظهور درخشان مونادو

بعد از عرضه، بازی با استقبال فوق العاده شدید منتقدان روبرو شد. دریافت میانگین نمرات 92 در سایت متاکریتیک و دریافت جایزه های متعدد در سال های 2010 و 2011 و 2012 بلافاصله به همگان اثبات کرد دستپخت تتسویا تاکاهاشی و تیم مانالیث سافت یک شاهکار عجیب روی کنسول Wii نینتندو است که تا به آن زمان از نظر بازی های هاردکور، عنوان قابل توجهی نداشت. بازی از لحاظ تجاری به موفقیت قابل توجهی دست نیافت اما توانست در غرب بیشتر از ژاپن بفروشد و ثابت کند نینتندو برای این نوع بازی مخاطب کافی را دارد و راه را برای عرضه عناوین مشابه در این مناطق باز کند.

در سال 2014، شخصیت اصلی بازی، Shulk به عنوان نماینده سری زنوبلید وارد راستر عظیم شخصیت های مبارز Super Smash Bros. for Wii U/3DS شد. و همزمان پورت بازی روی کنسول New 3DS نیز معرفی شد. همزمانی این دو اتفاق کمک بسیار شایانی به افزایش محبوبیت بازی کردند. Xenoblade Chronicles 3D در سال 2015 برای New 3DS عرضه شد و با وجود کاهش کیفیت بصری و استفاده نه چندان جذاب از ویژگی نمایش سه بعدی صفحه 3DS دوباره از طرف منتقدان و بازیکنان مورد تمجید قرار گرفت. بیشتر تعریفات این بار به صورت کلی متمرکز به اجرای همچین عنوان عظیمی روی دستگاهی به قدرت New 3DS بودند.

پرونده بازی دوباره بسته شد تا این که در اواسط سال 2019 مشخص شد بازسازی نخستین نسخه زنوبلید تحت عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition قرار است برای نینتندو سوییچ به صورت انحصاری عرضه شود و مانالیث سافت می خواهد بازی را با جلوه های بصری جدید و محتوای اضافه تر برای موج جدیدی از مخاطبان در دسترس قرار دهد.
141697

مدت ها پیش، دو تایتان عظیم الجثه روی پهنه بزرگ دنیا زندگی می کردند. Bionis، تایتاتی خاکی و زنده و Mechonis، تایتان آهنی و مکانیکی. این دو تایتان عظیم الجثه تا قرن ها درگیر مبارزه و نبرد با یکدیگر بودند تا این که در نهایت بدن هر دو خشکیده و در حالت خاموشی فرو می روند.
منتها این پایان کار نبود، مردمی که روی این تایتان های عظیم الجثه زندگی می کردند؛ هوم های ساکن Bionis و مِکان های ساکن Mechonis از همان زمان دیگر نبرد بی پایانی شدند که هیچ انتهایی نداشت.

کلید نبرد برای نژاد انسان های Hom در بایونیس، شمشیر افسانه ای ایست به نام Monado که سابقا توسط خود بایونیس استفاده می شده، اما استفاده از آن توسط دیگر Hom ها اصولا خطرات جانی زیادی می آفرید. قهرمان داستان ما، Shulk موفق می شود از این اسلحه استفاده کرده و حامل آن شود. او به همراه دوستانش و کمک گرفتن از شمشیر مونادو راهی سفری پر طول و دراز برای انتقام گرفتن از مِکان ها می شود و Xenoblade Chronicles روایتگر داستان او و همراهانش در این سفر پر فراز و نشیب است.
142688
در Xenoblade Chronicles شما طی داستان کنترل 7 شخصیت قابل بازی را به دست می گیرید که سه نفر آن ها می توانند همزمان در یک Party حضور داشته باشند.
shulk-png.143067


شخصیت اصلی و پروتاگونیست Xenoblade Chronicles. شولک توانایی حمل مونادو و استفاده از قابلیت های ویژه اش، شامل دیدن نماهایی از آینده را دارا است که او را به یکی مهم ترین نیروهای دنیای بازی علیه نژاد Mechon ها تبدیل می کند. هر چند او با دیگر یاران خود به شدت خوشرو و دوستانه رفتار می کند، اما عمده دلیل و انگیزه وی برای آغاز سفر خود و ترک کردن Colony 9، انتقام گرفتن از Mechon هاست. او از طرف دیگران به عنوان "وارث مونادو" نیز شناخته می شود.
نقش او در مبارزات، نقش تهاجمی است و به واسطه سرعت و دمیج بالا، جان پایین و اثر گذاری شدید Art هایش در مبارزه باید جای گیری خوبی داشته باشد و دیگر اعضای تیم Aggro دشمنان را از روی وی بردارند.
reyn-png.143068


رین از اعضای نیروی تدافعی Colony 9 است که از دوستان نزدیک فیورا و شولک نیز به حساب می آید. دوستی او و شولک به دوران کودکی شان برمی گردد و او هوای شولک را به عنوان رفیق شفیقش حسابی دارد. رین حسابی دمدمی مزاج و خونگرم است و بعد از این که شولک تصمیم به ترک Colony 9 می گیرد، او نیز به دنبال وی از آن جا خارج شده و راهی سفر به سرزمین Mechon ها می شود. او دومین شخصیتی است که بازی به شما معرفی می کند.
نقش رین در مبارزات، کاراکتر تانک و ضربه گیر است. سلاح Shield-Gunlance او سه حالت سپری، تفنگی و نیزه ای دارد و به واسطه تکنیک های Taunt خاص خودش، حسابی در مبارزه به درد جمع کردن حواس دشمنان و جلب Aggro آن ها به سمت خودش و جذب کردن ضربات می خورد.
fiora-png.143069


فیورا، از دوستان کودکی شولک و رین است. او همچنین خواهر کوچک دونبان نیز هست و با او زیر یک سقف در Colony 9 زندگی می کند. فیورا شخصیت به شدت خوش قلب، پرانرژی و مهربانی است که در Colony 9 به صلح جو و Pacifist بودن اش شهرت دارد. او همچنین به شدت مراقب شولک است و حتی در این زمینه به رین نیز اعتماد کافی ندارد. شولک نیز قدردان فیورا به خاطر علاقه ای که به او دارد است.
در مبارزات، فیورا نیز مانند شولک شخصیت تهاجمی به شمار می رود. او قدرت حملات شولک را ندارد ولی از لحاظ سرعت حملات از وی پیشی می گیرد.
sharla-png.143070


شارلا از درمانگران نیروی تدافعی Colony 6 است. او با برادر کوچکترش Juju در Colony 6 زندگی می کند و در ابتدای داستان قرار است به همسری یکی دیگر از اعضای نیروی تدافعی Colony 6 به نام Gandolt در بی آید.
او در مبارزه از یک Ether Rifle برای مبارزه استفاده می کند و قابلیت اصلی اش ساپورت و پشتیبانی کردن از تیم با قابلیت های احیا و Healing خودش است. او به نسبت دیگر اعضای تیم، رنج حملات بیشتری بیشتری دارد و مبارزات عقب تر از همه می ایستد.
dunban-png.143071


قهرمان Colony 9 و منطقی ترین عضو گروه، دونبان یکی از مهم ترین سربازان Colony 9 و برادر بزرگتر فیورا است. او قبل از این مشخص شود شولک توانایی حمل مونادو رو دارد، آن را به دست می گرفته. منتها مونادو در مدتی که او از آن استفاده می کرده، فشار زیادی به بدنش وارد کرده. در نهایت به مرور زمان، دست راستش را فلج کرده. با این حال عظم راسخ او تا حدی پابرجا بوده که باز نیز این اسلحه مرگبار را برای دفاع از Colony 9 حمل کند. ریکی دونبان را "دون دون" صدا می زند.
در مبارزات، دونبان سریعترین و چابک ترین فرد گروه است. او نیز همانند رین نقش مرکزی گروه برای جذب Aggro و جلب توجه دشمنان را داراست. منتها برخلاف رین که حملات را جذب می کند، دونبان به واسطه چابکی اش همه آن ها را جاخالی داده و ضد حمله خود را می زند.
melia-png.143072


ملیا از نژاد جادویی High Entia است و پیش از شروع وقایع بازی در شهر سلطنتی Alcamoth زندگی می کرده. سن او در بازی نامعلوم است، هر چند سن برادر ناتنی اش مشخص است که 151 سال است. ملیا دختر Sorean، امپراطور نژاد High Entia هاست. با وجود شاهدخت پیشرفته ترین نژاد و کشور Bionis بودن، ملیا دختر آرام، قانع و مودبی است که به کسی از نگاه طبقاتی ندارد چرا که خود او نیز مادرش از نژاد Homs ها بوده و جایگاه آنان را به خوبی درک می کند.
با وجود قدرت و جان کم، به واسطه قابلیت های جادویی اش، او جادوگر گروه هست و توانایی های بسیار زیادی در این زمینه دارد. بزرگترین سلاح ملیا در مبارزات، سامن ها و احضارهای او برای تحت شعاع قرار دادن نقاط ضعف دشمن است.

riki-png.143073


ریکی از اعضای نژاد پشمالوی Nopon هاست و برخلاف قیافه بانمک اش 40 سال سن دارد. شش تا از بچه های او را می توانید در Frontier Village پیدا کنید. او بعد از رسیدن شولک و اعضای گروهش به Frontier Village تصمیم به همراهی با آنان می گیرد. او شخصیت پرحرفی است و به شدت در مورد این که او قهرمان پیشگویی شده نژاد Nopon هاست وراجی و بلوف می کند. هر چند او شخصیت کم اهمیتی در پلات اصلی بازی است اما به عنوان Comic Relief لحظات شیرینی را در خلاء میان لحظات مهم بازی به وجود میاورد.
با وجود داشتن بیشترین جون در میان اعضای گروه (از خوبی های Nopon بودن) او فقط زره های سبک را می تواند ببندد. در عوض قابلیت های اساسی وی در Buff و Debuff کردن شخصیت ها و دشمنان و قدرت های درمانگری وی بعلاوه اسکیل های سنگین دمیج اش، او را به یک ساپورت و پشتیبان جلودار در مبارزات تبدیل می کند که می تواند در جلوی میدان مبارزه بایستد و تا حد زیادی ضربان دشمنان را نیز تحمل کند.

Improvements.png

  • افزایش رزولوشن اجرایی و کیفیت بافت ها و تکسچر های محیط
  • طراحی دوباره چهره شخصیت ها و بهبود ظاهری آن ها
  • اضافه کردن سیستم Quest Marker برای پیگیری بهتر ماموریت های اصلی و فرعی
  • بهبود HUD و منوهای بازی
  • اضافه شدن Casual Mode برای تجربه ساده تر داستان بازی برای کسانی که یک بار قبلا آن را تجربه کرده اند
  • Theater Mode که در آن می توانید کات سین های بازی را بعد از نمایش شان در داستان تماشا کنید
  • کاستوم ها و Gear های جدید و منحصر به این ورژن از بازی
  • قابلیت متمایز کردن Gear های تاثیرگذار روی stat هایتان از Gear هایی که هنگام بازی رو کاراکتر شما به نمایش در می آیند
  • Expert Mode برای ایجاد چالش بیشتر
  • بازآفرینی بخش عظیمی از ساندترک های بازی به صورت ارکسترال


FUTURE CONNECTED

  • موخره جدید بازی که یک سال بعد از پایان وقایع بازی اصلی اتفاق می افتد
  • شخصیت های اصلی این موخره، ملیا، شولک و دو شخصیت نوپون جدید که از بچه های ریکی هستند می باشند.
  • تمرکز داستان این موخره بیشتر روی ملیا و داستان اوست و حتی در گیم پلی نیز مرکزیت بیشتری دارد
  • بازی روی شانه Bionis که سابقا از بازی اصلی کات شده بود جریان دارد
  • طول این موخره چیزی حدود 10 الی 20 ساعت خواهد بود
  • به جای Chain Attack های معروف مجموعه شما از گروه های نوپون تشکیل شده در گوشه و کنار شانه Bionis برای ایجاد حملات ترکیبی قدرتمند استفاده می کنید

143697

باکس آرت بازی:

143699


اسکرین شات ها:

1590642234414.png 1590641617384.png 1590641932076.png
1590641051338.png 1590642011695.png


تریلرها

تریلر معرفی - 2019 Direct



تریلر رسمی - Mini Direct 2020



تریلر آشنایی با شخصیت ها - Meet the Cast



تریلر آشنایی با دنیای بازی - Welcome to the World of Xenoblade Chronicles

 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
پیش نمایش ها اومدن \m/\m/







خلاصه که اوضاع مرتبه :D :x
یه سری نکات خاص هست که بعدا میگم... خلاصه تغییرات QOL زیاد داریم و گرافیک بازی ها واقعا قشنگه...
 
  • Like
Reactions: QuinT

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
نظرتون در مورد یه ذره تاریخچه و معرفی چطوره؟ >:)>:)
وقتشه که رسما یکم به صفحه اول تاپیک برسم

در کل بدک نیست معرفی بازی رو بخونید. تو پست اول هم گذاشتم همه مطالب زیر رو

جرقه غول های ایستاده

اواسط سال 2006 ایده عجیبی در ذهن تتسویا تاکاهاشی، مغز متفکر سری Xeno نقش بست. ایده پیرامون تایتان های عظیم الجثه بودند، آن قدر عظیم الجثه که موجودات زنده روی آن ها زندگی می کردند. آن زمان تاکاهاشی و تیم اش Monolith Soft به خاطر شکست های تجاری سنگین سری Xenosaga به شدت از لحاظ روحیه ای تضعیف شده بودند، فرنچایزی که قرار بود یک سری 6 چپتره باشد در شماره سوم قطع شده بود. با آمدن ایده های تتسویا تاکاهاشی روی کاغذ، ایده برای دیگر اعضای ارشد استدیو نیز به شدت جالب به نظر رسید و آن ها به سرعت وارد عمل شدند و شروع کردند به مدلسازی و الهام گیری برای این که سر از این راز دربیاورند که "چگونه یک تایتان فرا عظیم الجثه می تواند برای انسان ها و حیوانات قابل سکونت باشد و اکوسیستم خود را داشته باشد.

تاکاهاشی بعدها گفت که یکی از دلایلی که ساخت بازی را کلید زد، برای افزایش روحیه تیم اش بعد از شکست سه گانه Xenosaga بود. بعد از شکل گیری ایده های هسته ای بازی، آن ها دیگر نمی خواستند زیر پرچم Namco توسعه بازی را ادامه دهند. روابط بین مانالیث و نامکو، مخصوصا بعد از تبدیل شدن به Namco Bandai به هیچ وجه رابطه مثبتی نبود. آن ها آزادی خلاقانه خود را داشتند از دست می دادند. از طرفی دیگر نیز کمپانی از طرف شینجی هاتانو، یکی از مدیران اجرایی وقت نینتندو در آن زمان نصیحت شده بود که نباید پتانسیل خلاقانه خود را از دست بدهند و باید راه خود را ادامه دهند. انتخاب برای مانالیث مشخص بود. ایده پیشنهادی به نینتندو ارائه شد و کار ساخت بازی از همان سال 2006 آغاز شد. پروتوتایپ بازی در آوریل سال 2007 آماده و به نینتندو ارائه شد. از همان جا همه چیز کلید خورد. مانالیث در همان ماه به صورت رسمی به مالکیت نینتندو در آمد. و گنکی یوکوتای جوان از طرف نینتندو خاطر مهارتش در زمینه بازی های RPG به عنوان کارگردان دوم وارد عمل شد.

بازی در ابتدا قرار بود بی ربط به مابقی عنوان های سری Xeno باشد و نامش Monado: The Beginning of the World باشد. اما بعدها به خواسته ی ساتورو ایواتا و به احترام تلاش های گذشته تاکاهاشی برای سری Xeno قرار بر این شد اسم Xeno در بازی باقی بماند. تاکاهاشی در انتها اسم بازی را Xenoblade نامید. Xeno از ریشه خاص و منحصر به فرد بودن و Blade که دلایل داستانی داشت.

عملیات بارش

بازی در E3 2009 معرفی و برای عرضه در سال 2010 برنامه ریزی شد. ساخت بازی طبق برنامه پیش رفت و بازی در ژوئن سال 2010 برای منطقه ژاپن عرضه شد. لوکالیزیشن بازی، هر چند با روند کمی عجیبی پیش رفت ولی در نهایت موجب شد بازی در آگوست سال 2011 در اروپا و استرالیا نیز عرضه شود. این جا بود که ابروان یه عده بالا رفت که چطور هیچ خبری از بازی نه در E3 2011 بوده و نه روی لیست بازی های نینتندوی آمریکا. شصت طرفداران خبردار شد که این امکان وجود دارد بازی در آمریکای شمالی عرضه نشود و شعبه آمریکای نینتندو بیخیال آن شده باشد. این موجب شد در ژوئن سال 2011 یکی از بزرگترین کمپین های طرفداری تاریخ ویدیو گیم شکل بگیرد. Operation Rainfall تشکیل شد تا طرفداران نینتندو را در آمریکا از وجود سه بازی The Last Story, Pandora's Tower و Xenoblade Chronicles آگاه سازند و نینتندو را برای عرضه این سه بازی در آمریکا تحت فشار قرار دهند.

آخر ژوئن همان سال نینتندوی آمریکا اعلام کرد که علی رغم درخواست ها برنامه ای برای عرضه ای سه بازی در آمریکای شمالی ندارد. اما Operation Rainfall هنوز ادامه داشت و اتفاقا تاثیرات به سزایی نیز به دنبال داشت. ابعاد پروژه تا حدی بزرگ شد که توانست واکنش نینتندو را برانگیزد. نینتندو آن زمان فکر نمی کرد بازار آن چنان هاردکوری برای Wii در آمریکا وجود داشته باشد و Operation Rainfall عکس این حقیقت را روی صورت شان کوباند. پیش فروش عنوان اولیه ی بازی، Monado: The Beginning of the World در آمازون از بازی های معروف متعددی پیشی گرفت و حمایت استدیوهای مختلف و سورایا ساگا، نویسنده سری Xeno را نیز به دنبال داشت.

در نهایت نینتندو در سال 2012 به درخواست های طرفداران سر خم کرد و بازی را در ششم آوریل 2012 در آمریکا عرضه کرد. رجی فیلس-آمه اما در مصاحبه ای در سال 2013 بیان کرد که تصمیم آن ها پیرامون عرضه زنوبلید (و دو بازی دیگر مورد درخواست در این کمپین) ربطی به Operation Rainfall نداشته و تصمیمی بوده که از همان زمان در نینتندو در حال چرخش بوده. با تمامی این گفته ها، هر چند کسی خریدار این بیانیه نبود و از نگاه طرفداران، عملیات بارش یک موفقیت کامل به شمار رفت.

ظهور درخشان مونادو

بعد از عرضه، بازی با استقبال فوق العاده شدید منتقدان روبرو شد. دریافت میانگین نمرات 92 در سایت متاکریتیک و دریافت جایزه های متعدد در سال های 2010 و 2011 و 2012 بلافاصله به همگان اثبات کرد دستپخت تتسویا تاکاهاشی و تیم مانالیث سافت یک شاهکار عجیب روی کنسول Wii نینتندو است که تا به آن زمان از نظر بازی های هاردکور، عنوان قابل توجهی نداشت. بازی از لحاظ تجاری به موفقیت قابل توجهی دست نیافت اما توانست در غرب بیشتر از ژاپن بفروشد و ثابت کند نینتندو برای این نوع بازی مخاطب کافی را دارد و راه را برای عرضه عناوین مشابه در این مناطق باز کند.

در سال 2014، شخصیت اصلی بازی، Shulk به عنوان نماینده سری زنوبلید وارد راستر عظیم شخصیت های مبارز Super Smash Bros. for Wii U/3DS شد. و همزمان پورت بازی روی کنسول New 3DS نیز معرفی شد. همزمانی این دو اتفاق کمک بسیار شایانی به افزایش محبوبیت بازی کردند. Xenoblade Chronicles 3D در سال 2015 برای New 3DS عرضه شد و با وجود کاهش کیفیت بصری و استفاده نه چندان جذاب از ویژگی نمایش سه بعدی صفحه 3DS دوباره از طرف منتقدان و بازیکنان مورد تمجید قرار گرفت. بیشتر تعریفات این بار به صورت کلی متمرکز به اجرای همچین عنوان عظیمی روی دستگاهی به قدرت New 3DS بودند.

پرونده بازی دوباره بسته شد تا این که در اواسط سال 2019 مشخص شد بازسازی نخستین نسخه زنوبلید تحت عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition قرار است برای نینتندو سوییچ به صورت انحصاری عرضه شود و مانالیث سافت می خواهد بازی را با جلوه های بصری جدید و محتوای اضافه تر برای موج جدیدی از مخاطبان در دسترس قرار دهد.
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
امیدوارم شماره دومش هم بعد از remaster کنن ÷ـ÷‌من بیشتر علاقه دارم اون رو بازی کنم چون تا حالا بازی نکردم
 
  • Like
Reactions: Z-fan

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
واقعا یکی از افسوس های بزرگ من همیشه این بود که مونو از نامکو جدا شد و رفت زیر چتر نینتندو .باعث شد شاهکارهاشو دیگه روی کنسول های سونی نبینیم :((
 
  • Like
Reactions: Z-fan

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
من کاری به هیچی ندارم ولی فقط میخوام از کسایی که این بازی رو بازی نکردند و یا قرار نیست بخرن و حتی یکممممم JRPG باز هستن...
فقط ازتون خواهش میکنم :

Xenoblade Chronicles OST - Main Theme

این رو سرچ کنید و گوش کنید...
من بار اول روی Wii و بار دوم روی 3DS با موسیقی منوی این بازی مردم- اینقدر غرق شدم هر دو دفعه که مامانم تکونم داد...

موسیقی هست که از اولش تا آخرش موی تنت سیخ میمونه و میتونی باهاش بمیری...

همین...

فقط گوش کنید و مطمعن باشید که بهترین بازی عمرتون رو قراره که تجربه کنید...
 
  • Like
  • Love
Reactions: bigboss12 and Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
142700

یه سری اطلاعات از Nopon Ranger ها تو Future Connected اومده که ترجمه کردم تو پردیس گیم، این جا هم میذارم:
  • شما این نوپون‌ها را در نقاط مختلف شانه Bionis می‌توانید پیدا کنید.
  • آن‌ها از Shulk و Melia برای مشکلات و موارد مختلف کمک می‌خواهند.
  • با قبول کردن و انجام درخواست‌هایشان، آن‌ها به شما می‌پیوندند.
  • به طور مثال یکی از این درخواست‌ها مربوط به یکی از اعضای Nopon Ranger ها به نام Hachocho است که از شما می‌خواهد نشانی که در قبرستان Nervus وقتی هیولاهای آن جا او را ترسانده‌اند و از دست داده را به او برگردانید.
  • شما یک جورنال کامل مربوط به Nopon Ranger ها دارید که به وسیله آن می‌توانید پرونده همه 12 نفر این تیم را مشاهده کنید.
  • Nopon Ranger ها به سه تیم مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند.
  • این تیم‌ها، تیم آبی، تیم قرمز و تیم سبز نام دارند.
  • هر کدام از این تیم‌ها مهارت‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارا هستند.
  • آن ها همچنین مشخصه‌های رفتاری ای مانند «مشتاق»، «عاطفی» یا «ترسو» بودن را نیز دارا هستند که در مبارزات به کار می‌آیند.
  • این جور که از علامت هر تیم برمی‌آید هر کدام از این تیم‌ها نقش خاص خود را در مبارزات ایفا می‌کنند. به طور مثال تیم قرمز مسئول مبارزات است و تیم آبی مسئول احیا و جان‌بخشی به اعضای تیم.

بعلاوه معلوم شده طول خط داستانی Future Connected نزدیک 10-12 ساعته و اگه ماموریت فرعی ها و... رو انجام بدید کامل در حد 20 ساعت محتوا داره
تاکاهاشی گفته اگه قرار بود مثل DLC با این Epilouge رفتار کنن می تونستن محیطشو بزرگتر کنن و... منتها به ضرر بقیه پروژه ها می شده اگه منابعشون رو سر محتوای اضافه یه ریمستر مصرف می کردن در نتیجه همین هست که هست :D

گفته که تو Data Compression و کیفیت صداها هم به نسبت XC2 رو سوییچ بهبود عملکرد داره XC DE
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
جالب شد...
تو ادامه مصاحبه تاکاهاشی با فامیتسو معلوم شده اینا برنامه ریزی ساخت بازی رو تقریبا بعد از عرضه Xenoblade Chronicles 2 شروع کردن (اواخر 2017) بعد ایده ریمستر بازی رو با پروژه جدیدشون (!!) تو ژوئن 2018 به نینتندو ارائه می کنن. گرین لایت دوتا پروژه رو می گیرن و کار رو به صورت همزمان روی دوتا پروژه شروع می کنن.

نکته اش این جاست اینا همه برای تیم اول مانالیث ـه. الان مانالیث سه تا تیم تو ژاپن داره، یکیشون مسلما داره روی زلدای جدید کار می کنه. یه تیم شون هم همزمان روی پروژه جدید و ریمستر این بازی داشتن کار می کردن. تیم سوم تازه تاسیسه به نسبت. جالبه دید که اون یکی داره چیکار می کنه >:)>:)

تاکاهاشی در مورد تغییرات گرافیکی بازی هم یه سری صحبت کرد که الان لینکش رو ندارم. ولی جالب بود که اول اصن قصد نداشتن مدل NPC های فرعی رو از اول روشون کار کنن و فقط قرار بوده up res کنن بره... وسط کار این قدر گرم شده بودن اینا رو هم Redone کردن :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
کمتر از یه هفته به عرضه بازی مونده
من هنوز پست اول رو هم تموم نکردم :-t
Welp...
حداقل پروفایل کاراکترها تکمیله :D

143067

شخصیت اصلی و پروتاگونیست Xenoblade Chronicles. شولک توانایی حمل مونادو و استفاده از قابلیت های ویژه اش، شامل دیدن نماهایی از آینده را دارا است که او را به یکی مهم ترین نیروهای دنیای بازی علیه نژاد Mechon ها تبدیل می کند. هر چند او با دیگر یاران خود به شدت خوشرو و دوستانه رفتار می کند، اما عمده دلیل و انگیزه وی برای آغاز سفر خود و ترک کردن Colony 9، انتقام گرفتن از Mechon هاست. او از طرف دیگران به عنوان "وارث مونادو" نیز شناخته می شود.
نقش او در مبارزات، نقش تهاجمی است و به واسطه سرعت و دمیج بالا، جان پایین و اثر گذاری شدید Art هایش در مبارزه باید جای گیری خوبی داشته باشد و دیگر اعضای تیم Aggro دشمنان را از روی وی بردارند.
143068

رین از اعضای نیروی تدافعی Colony 9 است که از دوستان نزدیک فیورا و شولک نیز به حساب می آید. دوستی او و شولک به دوران کودکی شان برمی گردد و او هوای شولک را به عنوان رفیق شفیقش حسابی دارد. رین حسابی دمدمی مزاج و خونگرم است و بعد از این که شولک تصمیم به ترک Colony 9 می گیرد، او نیز به دنبال وی از آن جا خارج شده و راهی سفر به سرزمین Mechon ها می شود. او دومین شخصیتی است که بازی به شما معرفی می کند.
نقش رین در مبارزات، کاراکتر تانک و ضربه گیر است. سلاح Shield-Gunlance او سه حالت سپری، تفنگی و نیزه ای دارد و به واسطه تکنیک های Taunt خاص خودش، حسابی در مبارزه به درد جمع کردن حواس دشمنان و جلب Aggro آن ها به سمت خودش و جذب کردن ضربات می خورد.
143069

فیورا، از دوستان کودکی شولک و رین است. او همچنین خواهر کوچک دونبان نیز هست و با او زیر یک سقف در Colony 9 زندگی می کند. فیورا شخصیت به شدت خوش قلب، پرانرژی و مهربانی است که در Colony 9 به صلح جو و Pacifist بودن اش شهرت دارد. او همچنین به شدت مراقب شولک است و حتی در این زمینه به رین نیز اعتماد کافی ندارد. شولک نیز قدردان فیورا به خاطر علاقه ای که به او دارد است.
در مبارزات، فیورا نیز مانند شولک شخصیت تهاجمی به شمار می رود. او قدرت حملات شولک را ندارد ولی از لحاظ سرعت حملات از وی پیشی می گیرد.
143070

شارلا از درمانگران نیروی تدافعی Colony 6 است. او با برادر کوچکترش Juju در Colony 6 زندگی می کند و در ابتدای داستان قرار است به همسری یکی دیگر از اعضای نیروی تدافعی Colony 6 به نام Gandolt در بی آید.
او در مبارزه از یک Ether Rifle برای مبارزه استفاده می کند و قابلیت اصلی اش ساپورت و پشتیبانی کردن از تیم با قابلیت های احیا و Healing خودش است. او به نسبت دیگر اعضای تیم، رنج حملات بیشتری بیشتری دارد و مبارزات عقب تر از همه می ایستد.
143071

قهرمان Colony 9 و منطقی ترین عضو گروه، دونبان یکی از مهم ترین سربازان Colony 9 و برادر بزرگتر فیورا است. او قبل از این مشخص شود شولک توانایی حمل مونادو رو دارد، آن را به دست می گرفته. منتها مونادو در مدتی که او از آن استفاده می کرده، فشار زیادی به بدنش وارد کرده. در نهایت به مرور زمان، دست راستش را فلج کرده. با این حال عظم راسخ او تا حدی پابرجا بوده که باز نیز این اسلحه مرگبار را برای دفاع از Colony 9 حمل کند. ریکی دونبان را "دون دون" صدا می زند.
در مبارزات، دونبان سریعترین و چابک ترین فرد گروه است. او نیز همانند رین نقش مرکزی گروه برای جذب Aggro و جلب توجه دشمنان را داراست. منتها برخلاف رین که حملات را جذب می کند، دونبان به واسطه چابکی اش همه آن ها را جاخالی داده و ضد حمله خود را می زند.
143072

ملیا از نژاد جادویی High Entia است و پیش از شروع وقایع بازی در شهر سلطنتی Alcamoth زندگی می کرده. سن او در بازی نامعلوم است، هر چند سن برادر ناتنی اش مشخص است که 151 سال است. ملیا دختر Sorean، امپراطور نژاد High Entia هاست. با وجود شاهدخت پیشرفته ترین نژاد و کشور Bionis بودن، ملیا دختر آرام، قانع و مودبی است که به کسی از نگاه طبقاتی ندارد چرا که خود او نیز مادرش از نژاد Homs ها بوده و جایگاه آنان را به خوبی درک می کند.
با وجود قدرت و جان کم، به واسطه قابلیت های جادویی اش، او جادوگر گروه هست و توانایی های بسیار زیادی در این زمینه دارد. بزرگترین سلاح ملیا در مبارزات، سامن ها و احضارهای او برای تحت شعاع قرار دادن نقاط ضعف دشمن است.

143073

ریکی از اعضای نژاد پشمالوی Nopon هاست و برخلاف قیافه بانمک اش 40 سال سن دارد. شش تا از بچه های او را می توانید در Frontier Village پیدا کنید. او بعد از رسیدن شولک و اعضای گروهش به Frontier Village تصمیم به همراهی با آنان می گیرد. او شخصیت پرحرفی است و به شدت در مورد این که او قهرمان پیشگویی شده نژاد Nopon هاست وراجی و بلوف می کند. هر چند او شخصیت کم اهمیتی در پلات اصلی بازی است اما به عنوان Comic Relief لحظات شیرینی را در خلاء میان لحظات مهم بازی به وجود میاورد.
با وجود داشتن بیشترین جون در میان اعضای گروه (از خوبی های Nopon بودن) او فقط زره های سبک را می تواند ببندد. در عوض قابلیت های اساسی وی در Buff و Debuff کردن شخصیت ها و دشمنان و قدرت های درمانگری وی بعلاوه اسکیل های سنگین دمیج اش، او را به یک ساپورت و پشتیبان جلودار در مبارزات تبدیل می کند که می تواند در جلوی میدان مبارزه بایستد و تا حد زیادی ضربان دشمنان را نیز تحمل کند.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
خب z-fan میدونم قانونی خریدی تا جمعه باید صبر کنی یکم حس حسادتتو برانگیزم

ما که رفتیم شروع کنیم >:)>:)>:)

دو روز دیگه هم ما ملحق میشیم >:)>:)
یکم رفتی جلو (بعد از جنگ Colony 9 مخصوصا) نظرت رو در مورد حالت دستی بگو
"ظاهرا" همون وضع زنوبلید 2 رو داره. زنوبلید 2 رو حالت دستی خدایی "قابل تحمل" بود. ماموریت فرعی ها و گرایند تو اون حالت حال می داد ولی قشنگ بخش داستانی رو دلت نمیومد اون جوری بازی کنی :D
این انگار مخصوصا سر همون جنگ شلوغ اولش یکم کم میاره این جور که شنیدم ولی کلا پکیج بهتریه از لحاظ پرفورمنس نسبت به زنوبلید 2 و ثابت تره. حالا خودت دستته بگو
بعدا من خودم بازی کردم در موردش می نویسم
 

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
دو روز دیگه هم ما ملحق میشیم >:)>:)
یکم رفتی جلو (بعد از جنگ Colony 9 مخصوصا) نظرت رو در مورد حالت دستی بگو
"ظاهرا" همون وضع زنوبلید 2 رو داره. زنوبلید 2 رو حالت دستی خدایی "قابل تحمل" بود. ماموریت فرعی ها و گرایند تو اون حالت حال می داد ولی قشنگ بخش داستانی رو دلت نمیومد اون جوری بازی کنی :D
این انگار مخصوصا سر همون جنگ شلوغ اولش یکم کم میاره این جور که شنیدم ولی کلا پکیج بهتریه از لحاظ پرفورمنس نسبت به زنوبلید 2 و ثابت تره. حالا خودت دستته بگو
بعدا من خودم بازی کردم در موردش می نویسم
فعلا نزدیک 2 ساعت بازی کردم .کلیت بازی خیلی شبیه xc2 هستش کوئست های فرعی و چرخ زدن توی شهر یه قابلیت trade کردن هم با افراد داره که خیلی خوبه برای حل کوئست ها .فعلا تو کلونی 9 دارم ساید میزنم .
فقط نکته ازار دهنده بازی برام گرافیک پایینش نسبت به xc 2 هستش .درسته بازی یه remaster از نسخه wii هستش ولی شخصا انتظارم از گرافیکش بالاتر بود.
ولی قشنگ معلومه با یه بازی با اسکیل فقط العاده بزرگ طرف هستیم
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
فعلا نزدیک 2 ساعت بازی کردم .کلیت بازی خیلی شبیه xc2 هستش کوئست های فرعی و چرخ زدن توی شهر یه قابلیت trade کردن هم با افراد داره که خیلی خوبه برای حل کوئست ها .فعلا تو کلونی 9 دارم ساید میزنم .
فقط نکته ازار دهنده بازی برام گرافیک پایینش نسبت به xc 2 هستش .درسته بازی یه remaster از نسخه wii هستش ولی شخصا انتظارم از گرافیکش بالاتر بود.
ولی قشنگ معلومه با یه بازی با اسکیل فقط العاده بزرگ طرف هستیم

به به...
خوش به سعادت...

ما که بسی منتظریم... :D

از انتخاب درجه ی سختی در New Game بگو و آیا ویژگی هاشم بیان کرده و بگو که آیا Future Connect موسیقی منوی جدایی داره ؟ 8->
 
  • Like
Reactions: Z-fan

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر