Nintendo Xenoblade Chronicles Definitive Edition

122462

Xenoblade Chronicles
Definitive Edition

ناشر: Nintendo
سازنده: Monolith Soft
سبک: Open World JRPG
تاریخ عرضه: 29 می 2020
پلتفرم: Nintendo Switch

141693
جرقه غول های ایستاده

اواسط سال 2006 ایده عجیبی در ذهن تتسویا تاکاهاشی، مغز متفکر سری Xeno نقش بست. ایده پیرامون تایتان های عظیم الجثه بودند، آن قدر عظیم الجثه که موجودات زنده روی آن ها زندگی می کردند. آن زمان تاکاهاشی و تیم اش Monolith Soft به خاطر شکست های تجاری سنگین سری Xenosaga به شدت از لحاظ روحیه ای تضعیف شده بودند، فرنچایزی که قرار بود یک سری 6 چپتره باشد در شماره سوم قطع شده بود. با آمدن ایده های تتسویا تاکاهاشی روی کاغذ، ایده برای دیگر اعضای ارشد استدیو نیز به شدت جالب به نظر رسید و آن ها به سرعت وارد عمل شدند و شروع کردند به مدلسازی و الهام گیری برای این که سر از این راز دربیاورند که "چگونه یک تایتان فرا عظیم الجثه می تواند برای انسان ها و حیوانات قابل سکونت باشد و اکوسیستم خود را داشته باشد.

تاکاهاشی بعدها گفت که یکی از دلایلی که ساخت بازی را کلید زد، برای افزایش روحیه تیم اش بعد از شکست سه گانه Xenosaga بود. بعد از شکل گیری ایده های هسته ای بازی، آن ها دیگر نمی خواستند زیر پرچم Namco توسعه بازی را ادامه دهند. روابط بین مانالیث و نامکو، مخصوصا بعد از تبدیل شدن به Namco Bandai به هیچ وجه رابطه مثبتی نبود. آن ها آزادی خلاقانه خود را داشتند از دست می دادند. از طرفی دیگر نیز کمپانی از طرف شینجی هاتانو، یکی از مدیران اجرایی وقت نینتندو در آن زمان نصیحت شده بود که نباید پتانسیل خلاقانه خود را از دست بدهند و باید راه خود را ادامه دهند. انتخاب برای مانالیث مشخص بود. ایده پیشنهادی به نینتندو ارائه شد و کار ساخت بازی از همان سال 2006 آغاز شد. پروتوتایپ بازی در آوریل سال 2007 آماده و به نینتندو ارائه شد. از همان جا همه چیز کلید خورد. مانالیث در همان ماه به صورت رسمی به مالکیت نینتندو در آمد. و گنکی یوکوتای جوان از طرف نینتندو خاطر مهارتش در زمینه بازی های RPG به عنوان کارگردان دوم وارد عمل شد.

بازی در ابتدا قرار بود بی ربط به مابقی عنوان های سری Xeno باشد و نامش Monado: The Beginning of the World باشد. اما بعدها به خواسته ی ساتورو ایواتا و به احترام تلاش های گذشته تاکاهاشی برای سری Xeno قرار بر این شد اسم Xeno در بازی باقی بماند. تاکاهاشی در انتها اسم بازی را Xenoblade نامید. Xeno از ریشه خاص و منحصر به فرد بودن و Blade که دلایل داستانی داشت.

عملیات بارش

بازی در E3 2009 معرفی و برای عرضه در سال 2010 برنامه ریزی شد. ساخت بازی طبق برنامه پیش رفت و بازی در ژوئن سال 2010 برای منطقه ژاپن عرضه شد. لوکالیزیشن بازی، هر چند با روند کمی عجیبی پیش رفت ولی در نهایت موجب شد بازی در آگوست سال 2011 در اروپا و استرالیا نیز عرضه شود. این جا بود که ابروان یه عده بالا رفت که چطور هیچ خبری از بازی نه در E3 2011 بوده و نه روی لیست بازی های نینتندوی آمریکا. شصت طرفداران خبردار شد که این امکان وجود دارد بازی در آمریکای شمالی عرضه نشود و شعبه آمریکای نینتندو بیخیال آن شده باشد. این موجب شد در ژوئن سال 2011 یکی از بزرگترین کمپین های طرفداری تاریخ ویدیو گیم شکل بگیرد. Operation Rainfall تشکیل شد تا طرفداران نینتندو را در آمریکا از وجود سه بازی The Last Story, Pandora's Tower و Xenoblade Chronicles آگاه سازند و نینتندو را برای عرضه این سه بازی در آمریکا تحت فشار قرار دهند.

آخر ژوئن همان سال نینتندوی آمریکا اعلام کرد که علی رغم درخواست ها برنامه ای برای عرضه ای سه بازی در آمریکای شمالی ندارد. اما Operation Rainfall هنوز ادامه داشت و اتفاقا تاثیرات به سزایی نیز به دنبال داشت. ابعاد پروژه تا حدی بزرگ شد که توانست واکنش نینتندو را برانگیزد. نینتندو آن زمان فکر نمی کرد بازار آن چنان هاردکوری برای Wii در آمریکا وجود داشته باشد و Operation Rainfall عکس این حقیقت را روی صورت شان کوباند. پیش فروش عنوان اولیه ی بازی، Monado: The Beginning of the World در آمازون از بازی های معروف متعددی پیشی گرفت و حمایت استدیوهای مختلف و سورایا ساگا، نویسنده سری Xeno را نیز به دنبال داشت.

در نهایت نینتندو در سال 2012 به درخواست های طرفداران سر خم کرد و بازی را در ششم آوریل 2012 در آمریکا عرضه کرد. رجی فیلس-آمه اما در مصاحبه ای در سال 2013 بیان کرد که تصمیم آن ها پیرامون عرضه زنوبلید (و دو بازی دیگر مورد درخواست در این کمپین) ربطی به Operation Rainfall نداشته و تصمیمی بوده که از همان زمان در نینتندو در حال چرخش بوده. با تمامی این گفته ها، هر چند کسی خریدار این بیانیه نبود و از نگاه طرفداران، عملیات بارش یک موفقیت کامل به شمار رفت.

ظهور درخشان مونادو

بعد از عرضه، بازی با استقبال فوق العاده شدید منتقدان روبرو شد. دریافت میانگین نمرات 92 در سایت متاکریتیک و دریافت جایزه های متعدد در سال های 2010 و 2011 و 2012 بلافاصله به همگان اثبات کرد دستپخت تتسویا تاکاهاشی و تیم مانالیث سافت یک شاهکار عجیب روی کنسول Wii نینتندو است که تا به آن زمان از نظر بازی های هاردکور، عنوان قابل توجهی نداشت. بازی از لحاظ تجاری به موفقیت قابل توجهی دست نیافت اما توانست در غرب بیشتر از ژاپن بفروشد و ثابت کند نینتندو برای این نوع بازی مخاطب کافی را دارد و راه را برای عرضه عناوین مشابه در این مناطق باز کند.

در سال 2014، شخصیت اصلی بازی، Shulk به عنوان نماینده سری زنوبلید وارد راستر عظیم شخصیت های مبارز Super Smash Bros. for Wii U/3DS شد. و همزمان پورت بازی روی کنسول New 3DS نیز معرفی شد. همزمانی این دو اتفاق کمک بسیار شایانی به افزایش محبوبیت بازی کردند. Xenoblade Chronicles 3D در سال 2015 برای New 3DS عرضه شد و با وجود کاهش کیفیت بصری و استفاده نه چندان جذاب از ویژگی نمایش سه بعدی صفحه 3DS دوباره از طرف منتقدان و بازیکنان مورد تمجید قرار گرفت. بیشتر تعریفات این بار به صورت کلی متمرکز به اجرای همچین عنوان عظیمی روی دستگاهی به قدرت New 3DS بودند.

پرونده بازی دوباره بسته شد تا این که در اواسط سال 2019 مشخص شد بازسازی نخستین نسخه زنوبلید تحت عنوان Xenoblade Chronicles: Definitive Edition قرار است برای نینتندو سوییچ به صورت انحصاری عرضه شود و مانالیث سافت می خواهد بازی را با جلوه های بصری جدید و محتوای اضافه تر برای موج جدیدی از مخاطبان در دسترس قرار دهد.
141697

مدت ها پیش، دو تایتان عظیم الجثه روی پهنه بزرگ دنیا زندگی می کردند. Bionis، تایتاتی خاکی و زنده و Mechonis، تایتان آهنی و مکانیکی. این دو تایتان عظیم الجثه تا قرن ها درگیر مبارزه و نبرد با یکدیگر بودند تا این که در نهایت بدن هر دو خشکیده و در حالت خاموشی فرو می روند.
منتها این پایان کار نبود، مردمی که روی این تایتان های عظیم الجثه زندگی می کردند؛ هوم های ساکن Bionis و مِکان های ساکن Mechonis از همان زمان دیگر نبرد بی پایانی شدند که هیچ انتهایی نداشت.

کلید نبرد برای نژاد انسان های Hom در بایونیس، شمشیر افسانه ای ایست به نام Monado که سابقا توسط خود بایونیس استفاده می شده، اما استفاده از آن توسط دیگر Hom ها اصولا خطرات جانی زیادی می آفرید. قهرمان داستان ما، Shulk موفق می شود از این اسلحه استفاده کرده و حامل آن شود. او به همراه دوستانش و کمک گرفتن از شمشیر مونادو راهی سفری پر طول و دراز برای انتقام گرفتن از مِکان ها می شود و Xenoblade Chronicles روایتگر داستان او و همراهانش در این سفر پر فراز و نشیب است.
142688
در Xenoblade Chronicles شما طی داستان کنترل 7 شخصیت قابل بازی را به دست می گیرید که سه نفر آن ها می توانند همزمان در یک Party حضور داشته باشند.
shulk-png.143067


شخصیت اصلی و پروتاگونیست Xenoblade Chronicles. شولک توانایی حمل مونادو و استفاده از قابلیت های ویژه اش، شامل دیدن نماهایی از آینده را دارا است که او را به یکی مهم ترین نیروهای دنیای بازی علیه نژاد Mechon ها تبدیل می کند. هر چند او با دیگر یاران خود به شدت خوشرو و دوستانه رفتار می کند، اما عمده دلیل و انگیزه وی برای آغاز سفر خود و ترک کردن Colony 9، انتقام گرفتن از Mechon هاست. او از طرف دیگران به عنوان "وارث مونادو" نیز شناخته می شود.
نقش او در مبارزات، نقش تهاجمی است و به واسطه سرعت و دمیج بالا، جان پایین و اثر گذاری شدید Art هایش در مبارزه باید جای گیری خوبی داشته باشد و دیگر اعضای تیم Aggro دشمنان را از روی وی بردارند.
reyn-png.143068


رین از اعضای نیروی تدافعی Colony 9 است که از دوستان نزدیک فیورا و شولک نیز به حساب می آید. دوستی او و شولک به دوران کودکی شان برمی گردد و او هوای شولک را به عنوان رفیق شفیقش حسابی دارد. رین حسابی دمدمی مزاج و خونگرم است و بعد از این که شولک تصمیم به ترک Colony 9 می گیرد، او نیز به دنبال وی از آن جا خارج شده و راهی سفر به سرزمین Mechon ها می شود. او دومین شخصیتی است که بازی به شما معرفی می کند.
نقش رین در مبارزات، کاراکتر تانک و ضربه گیر است. سلاح Shield-Gunlance او سه حالت سپری، تفنگی و نیزه ای دارد و به واسطه تکنیک های Taunt خاص خودش، حسابی در مبارزه به درد جمع کردن حواس دشمنان و جلب Aggro آن ها به سمت خودش و جذب کردن ضربات می خورد.
fiora-png.143069


فیورا، از دوستان کودکی شولک و رین است. او همچنین خواهر کوچک دونبان نیز هست و با او زیر یک سقف در Colony 9 زندگی می کند. فیورا شخصیت به شدت خوش قلب، پرانرژی و مهربانی است که در Colony 9 به صلح جو و Pacifist بودن اش شهرت دارد. او همچنین به شدت مراقب شولک است و حتی در این زمینه به رین نیز اعتماد کافی ندارد. شولک نیز قدردان فیورا به خاطر علاقه ای که به او دارد است.
در مبارزات، فیورا نیز مانند شولک شخصیت تهاجمی به شمار می رود. او قدرت حملات شولک را ندارد ولی از لحاظ سرعت حملات از وی پیشی می گیرد.
sharla-png.143070


شارلا از درمانگران نیروی تدافعی Colony 6 است. او با برادر کوچکترش Juju در Colony 6 زندگی می کند و در ابتدای داستان قرار است به همسری یکی دیگر از اعضای نیروی تدافعی Colony 6 به نام Gandolt در بی آید.
او در مبارزه از یک Ether Rifle برای مبارزه استفاده می کند و قابلیت اصلی اش ساپورت و پشتیبانی کردن از تیم با قابلیت های احیا و Healing خودش است. او به نسبت دیگر اعضای تیم، رنج حملات بیشتری بیشتری دارد و مبارزات عقب تر از همه می ایستد.
dunban-png.143071


قهرمان Colony 9 و منطقی ترین عضو گروه، دونبان یکی از مهم ترین سربازان Colony 9 و برادر بزرگتر فیورا است. او قبل از این مشخص شود شولک توانایی حمل مونادو رو دارد، آن را به دست می گرفته. منتها مونادو در مدتی که او از آن استفاده می کرده، فشار زیادی به بدنش وارد کرده. در نهایت به مرور زمان، دست راستش را فلج کرده. با این حال عظم راسخ او تا حدی پابرجا بوده که باز نیز این اسلحه مرگبار را برای دفاع از Colony 9 حمل کند. ریکی دونبان را "دون دون" صدا می زند.
در مبارزات، دونبان سریعترین و چابک ترین فرد گروه است. او نیز همانند رین نقش مرکزی گروه برای جذب Aggro و جلب توجه دشمنان را داراست. منتها برخلاف رین که حملات را جذب می کند، دونبان به واسطه چابکی اش همه آن ها را جاخالی داده و ضد حمله خود را می زند.
melia-png.143072


ملیا از نژاد جادویی High Entia است و پیش از شروع وقایع بازی در شهر سلطنتی Alcamoth زندگی می کرده. سن او در بازی نامعلوم است، هر چند سن برادر ناتنی اش مشخص است که 151 سال است. ملیا دختر Sorean، امپراطور نژاد High Entia هاست. با وجود شاهدخت پیشرفته ترین نژاد و کشور Bionis بودن، ملیا دختر آرام، قانع و مودبی است که به کسی از نگاه طبقاتی ندارد چرا که خود او نیز مادرش از نژاد Homs ها بوده و جایگاه آنان را به خوبی درک می کند.
با وجود قدرت و جان کم، به واسطه قابلیت های جادویی اش، او جادوگر گروه هست و توانایی های بسیار زیادی در این زمینه دارد. بزرگترین سلاح ملیا در مبارزات، سامن ها و احضارهای او برای تحت شعاع قرار دادن نقاط ضعف دشمن است.

riki-png.143073


ریکی از اعضای نژاد پشمالوی Nopon هاست و برخلاف قیافه بانمک اش 40 سال سن دارد. شش تا از بچه های او را می توانید در Frontier Village پیدا کنید. او بعد از رسیدن شولک و اعضای گروهش به Frontier Village تصمیم به همراهی با آنان می گیرد. او شخصیت پرحرفی است و به شدت در مورد این که او قهرمان پیشگویی شده نژاد Nopon هاست وراجی و بلوف می کند. هر چند او شخصیت کم اهمیتی در پلات اصلی بازی است اما به عنوان Comic Relief لحظات شیرینی را در خلاء میان لحظات مهم بازی به وجود میاورد.
با وجود داشتن بیشترین جون در میان اعضای گروه (از خوبی های Nopon بودن) او فقط زره های سبک را می تواند ببندد. در عوض قابلیت های اساسی وی در Buff و Debuff کردن شخصیت ها و دشمنان و قدرت های درمانگری وی بعلاوه اسکیل های سنگین دمیج اش، او را به یک ساپورت و پشتیبان جلودار در مبارزات تبدیل می کند که می تواند در جلوی میدان مبارزه بایستد و تا حد زیادی ضربان دشمنان را نیز تحمل کند.

Improvements.png

  • افزایش رزولوشن اجرایی و کیفیت بافت ها و تکسچر های محیط
  • طراحی دوباره چهره شخصیت ها و بهبود ظاهری آن ها
  • اضافه کردن سیستم Quest Marker برای پیگیری بهتر ماموریت های اصلی و فرعی
  • بهبود HUD و منوهای بازی
  • اضافه شدن Casual Mode برای تجربه ساده تر داستان بازی برای کسانی که یک بار قبلا آن را تجربه کرده اند
  • Theater Mode که در آن می توانید کات سین های بازی را بعد از نمایش شان در داستان تماشا کنید
  • کاستوم ها و Gear های جدید و منحصر به این ورژن از بازی
  • قابلیت متمایز کردن Gear های تاثیرگذار روی stat هایتان از Gear هایی که هنگام بازی رو کاراکتر شما به نمایش در می آیند
  • Expert Mode برای ایجاد چالش بیشتر
  • بازآفرینی بخش عظیمی از ساندترک های بازی به صورت ارکسترال


FUTURE CONNECTED

  • موخره جدید بازی که یک سال بعد از پایان وقایع بازی اصلی اتفاق می افتد
  • شخصیت های اصلی این موخره، ملیا، شولک و دو شخصیت نوپون جدید که از بچه های ریکی هستند می باشند.
  • تمرکز داستان این موخره بیشتر روی ملیا و داستان اوست و حتی در گیم پلی نیز مرکزیت بیشتری دارد
  • بازی روی شانه Bionis که سابقا از بازی اصلی کات شده بود جریان دارد
  • طول این موخره چیزی حدود 10 الی 20 ساعت خواهد بود
  • به جای Chain Attack های معروف مجموعه شما از گروه های نوپون تشکیل شده در گوشه و کنار شانه Bionis برای ایجاد حملات ترکیبی قدرتمند استفاده می کنید

143697

باکس آرت بازی:

143699


اسکرین شات ها:

1590642234414.png 1590641617384.png 1590641932076.png
1590641051338.png 1590642011695.png


تریلرها

تریلر معرفی - 2019 Direct



تریلر رسمی - Mini Direct 2020



تریلر آشنایی با شخصیت ها - Meet the Cast



تریلر آشنایی با دنیای بازی - Welcome to the World of Xenoblade Chronicles

 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
دندونی که درد نمی کنه رو دستمال نمی بندن
به همین جهت باکس آرت بازی هم همون چیزیه که انتظار داشتید :D

134978

نینتندو امروز تو یه توییت همزمان با رونمایی از باکس آرت تایید کرد که 90 تا ساندترک بازی ریمستر شده اند. OST این بازی Must Have ـه از همین الان
و عملا تایید کردن بازی تاخیر نمیخوره :-" (همون 29 می)
 

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
و اینم از این :D

من که نمیتونم زنوبلید رو سر لانچ بازی کنم، (همین انیمال کراسینگ هم قبل صعود تخیلی دلار خریدم)
لذا منتظر نظرات گهربارت میمونیم، :D تو JRPG ها به سلیقه ات خیلی اعتماد دارم :)>-
اره همین الان نصف شبی بیدارم خبرو دیدم .حالا به اینجا ربطی نداره ولی سونی حق داشت الان کیفیت دانلود از psn افتضاحه یه بازی ۸ گیگی را گرفتم میخوام دانلود کنم روسم دراومده قبلا تو ۴۰ دقیقه دانلود میکردم.
 
  • Like
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
137317

نینتندو عملا تایید کرد Future Connected به نوعی چپتر اپیلوگ جدید بازی ـه و یه سال بعد از پایان وقایع بازی اصلی رخ میده
Future Connected رو به محض خرید بازی می تونید تجربه کنید و جدا از بازی اصلی از همون اول قابل دسترسه. ولی خب توصیه اکید میشه که این کار رو نکنید اگه داستان اصلی رو نرفتید. احتمالا چیزای زیادی از بازی اصلی رو لو بده.

منبع:
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,362
نام
محمد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
خب یه سری شات از UI و UX بازی اومده و ظاهرا کلی اینترفیس و منوهای تعاملی بازی رو بهتر کردن. و واقعا UI بازی قشنگ شده. نه مشکلات نسخه اول رو داره، نه نسخه دوم
بعلاوه، Fashion Gear هم از Xenoblade X به بازی اضافه کردن، میتونید Gear هایی که رو Stat هاتون تاثیرگذاره رو از اونایی که میخواهید تو ظاهر بپوشید جدا کنید و هر جور دلتون میخواد ظاهر شید

اینا لیست تغییراتیه که امروز در مورد UI گفتن، اکانت ژاپنی بازی هر روز داره در مورد تغییرات و .. آپدیت میده

– Quests: the Quest screen has been revamped, and information is presented in a clearer way
– If you set a Quest as Active Quest, then you will be guided to your destination
– You can even enlarge the map to know exactly where you’re supposed to go
– The Colony 6 reconstruction quest has been made more convenient
– Can check how much money and what kind of materials you need for reconstruction straight from the Menu screen
– Affinity Chart: you can check it out from the Menu screen
– You can find details about the various people you’ve met during your journey
– Those details are recorded in their Profile, which lists things such as the hours they are active, the places they can be found at, items you can trade with them, and more
– Equipment: this version of the game introduces a feature from Xenoblade Chronicles X: Fashion Gear
– Choose what your characters look like at all times
If you set some equipment as Fashion Gear, then your character will always be wearing it in battle, when exploring, etc.
– However, you will keep the stats of the “main” equipment
– No more having to choose between style and good stats

یه سری اسکرین شات هم تو متن منبع هست که واسه شلوغ تر نشدن این صفحه نمیذارمشون این جا، خودتون میتونید ببینید، بیشترشون حول همون UI و UX بازیه

منبع: Xenoblade Chronicles: Definitive Edition details improvements to quests, Colony 6, more - Nintendo Everything
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
@Z-fan

مرسی از کاور کردن اخبار بازی...

میگما چون من این نسخه ی اول رو ۲بار تا حالا روی Wii و 3DS تموم کردم، امیدوارم درجه ی سختی Easy رو مثل Xenoblade Chronicles 2 اضاف کنن...

چون من هر بازی JRPG رو دوبار میرم،‌ یبار کلا قفل روی گیم پلی با درجه ی سختی بالا و بار دوم برای داستان و ریلکس... :D:D

چیزی از درجه ی سختی Easy نگفتن ؟ :-"
 
  • Like
Reactions: reza8 and Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
@Z-fan

مرسی از کاور کردن اخبار بازی...

میگما چون من این نسخه ی اول رو ۲بار تا حالا روی Wii و 3DS تموم کردم، امیدوارم درجه ی سختی Easy رو مثل Xenoblade Chronicles 2 اضاف کنن...

چون من هر بازی JRPG رو دوبار میرم،‌ یبار کلا قفل روی گیم پلی با درجه ی سختی بالا و بار دوم برای داستان و ریلکس... :D:D

چیزی از درجه ی سختی Easy نگفتن ؟ :-"

فعلا نه، معلومم نیست همچین چیزی باشه، ولی حالا اینا هی دارن آپدیت می کنن با اخبار... منم سعی می کنم تا میتونم بذارم چیزایی که میبینم رو
به هر حال اونم نداشت همین Future Connected ارزش اش رو داره، ظاهرا دارن براش همون رفتاری که با تورنا تو زنوبلید 2 داشتن رو اجرا می کنن، مپ جدید، سیستم مبارزه جدید و کوئست لاین ها و پیشروی جدید و...
دوستان گیم پلی این بازی مثل نسخه دوم هست یا به صورت هک اند اسلش ( من اصلا اینطوری دوست ندارم ) من RPG نوبتی خیلی بیشتر میپسندم

نزدیک به نسخه دوم ـه. تازه بازم یکم RPG طور تر و کلاسیک تر
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر