Nintendo Xenoblade Chronicles 3

سازنده
Monolith Soft
تاریخ انتشار
July 2022
ناشر
Nintendo
پلتفرم‌ها
  1. Nintendo Switch
FQbx_LfVQAIeOcC.jpg


a75f274ac99b6274a53e1134c76dac8b.png


ناشر: Nintendo
سازنده: Monolith Soft
سبک: JRPG
تاریخ عرضه: 29 جولای 2022
پلتفرم: Switch

دنباله مستقیم سری زنوبلید که در آینده دور متصل به دنیاهای زنوبلید 1 و زنوبلید 2 رخ می دهد

Untitled-1 copy.png

سال 1998، تتسویا تاکاهاشی اولین بازی کارنامه کاری اش به عنوان کارگردان و همکاری همسرش سورایا ساگا به عنوان نویسنده و طراح را تحت عنوان Xenogears برای پلی استیشن منتشر کرد. سری Xeno از آن زمان شروع به بزرگتر شدن کرد. تاکاهاشی سال های بعد روی پلی استیشن 2 و زیر پرچم Bandai Namco سه گانه Xenosaga را ساخت. بازی هایی که علی رغم اقبال از دید منتقدین و مخاطبین، هیچ شانسی در موفقیت تجاری نداشتند. شکست ها تجاری پیاپی، تاکاهاشی و استدیوش Monolith Soft را در خطر نابودی قریب الوقوع قرار داد و ممکن بود این استدیو هیچ گاه رنگ نسل هفتم کنسول های ویدیو گیم رو نبیند. نامکو مایل به همکاری نبود و به نظر نمی آمد ناشر دیگری به سبک بازی ساختن تیم Monolith Soft علاقه داشته باشد.

هر ناشری به غیر از نینتندو. سال 2006 و در شرایطی که Monolith Soft در بدترین وضعیت خود قرار داشت، نینتندو به سراغ کمپانی آمده و پیشنهاد همکاری به آن ها برای ساخت یک بازی جدید را داد. تاکاهاشی بلافاصله شروع به ایده پردازی کرد و اولین دمو از کانسپت های تیم را در سال 2007 به نینتندو نشان داد. دموی مورد نظر نینتندو را تا حدی تحت تاثیر قرار داد که طی مدت کوتاهی مانالیث سافت به مالکیت نینتندو درآمد و کار روی پروژه اصلی بر اساس کانسپت های تاکاهاشی آغاز شد. پروژه ای که در سال 2010 تحت عنوان Xenoblade Chronicles در ژاپن عرضه شد. (و بعد دو سال تلاش مختلف از طرف فن ها برای قانع کردن نینتندو جهت لوکالیزه کردن بازی، در آمریکا و دیگر نقاط دنیا)

نسخه اول زنوبلید با وجود عرضه در آخرین سال های عمر Wii به موفقیت چه از نظر تجاری و چه از نظر جلب نظر منتقدین رسید و کار بلافاصله برای ساخت نسخه بعدی آغاز شد. 5 سال بعد Xenoblade Chronicles X برای Wii U در سال 2015 عرضه شد که فضایی به شدت متفاوت را برای سری به تصویر کشید و هیچ ارتباط معناداری به نسخه اول نداشت. با این وجود به خاطر مکانیک های غنی و دنیای جهان باز استثنایی، مورد تحسین طرفداران و منتقدین قرار گرفت. خیلی طولی نکشید تا عنوان بعدی سری زنوبلید برای سوییچ عرضه شد.

Xenoblade Chronicles 2 در انتهای سال 2017 برای نینتندو سوییچ عرضه شد و موفق ترین بازی کل سری Xeno به لحاظ تجاری شد. بازی دنیا و شخصیت های جدیدی را نسبت به زنوبلید 1 به تصویر می کشید، اما ایده ها و تعداد خاصی از پلات پوینت های کلیدی بازی ربط روشنی به زنوبلید 1 داشتند. بعد از عرضه نسخه ریمستر شده نسخه اول زنوبلید 1 روی سوییچ، کم کم طرفداران منتظر این بودند تا ببینند آینده سری چگونه ایده های زنوبلید 1 و 2 را ادامه می دهد. تا این که در ابتدای سال 2022 و طی دایرکت ماه فوریه نینتندو، Xenoblade Chronicles 3 برای عرضه در تاریخ سپتامبر 2022 برای سوییچ تایید شد. بازی ای که به وضوح المان های داستانی زنوبلید 1 و 2 را قرار است با هم ترکیب کرده و آینده آن ها را شکل دهد. طبق گفته خود تتسویا تاکاهاشی، ایده های اولیه و کلیدی بازی بین زمان اتمام ساخت زنوبلید 1 و شروع ساخت زنوبلید 2 به ذهن تیم سازنده رسیده و روش کار شده و به نظر میاد با دنباله ای روبروییم که واسه مدت طولانی روش برنامه ریزی شکل گرفته.

XenobladeChronicles3_Intro_SideImg_Noah copy.png

Untitled-2 copy.png

آدمی برای زنده موندن به چی احتیاج داره؟ به خانواده؟ به غذا؟ به آب یا به هوا؟ قبل از هر چیز ولی. آدمی برای زنده موندن به زندگی احتیاج داره. زنوبلید 3 قصه شخصیت هاییه که از بزرگترین حق شون که زندگی شون باشه خیلی وقته محروم شدند.
در سرزمین آیونیوس دو کشور کهن، سال هاست تو جنگ بی پایانی با هم قرار گرفتن. کشور Keves سرزمینی که دانش تکنیکال و روباتیک قدرتمندشون باعث شده هیولاهای مکانیکی ترسناکی رو به میدون نبرد بیارن و کشور Agnus سرزمین غنی از منابع جادویی که به واسطه تکنیک اسلحه سازی پیچیده و درک بالا از قدرت ماده جادویی Ether بسیار قدرت های خطرناکی رو تو چنگال خودشون دارند. نبرد بی پایان این دو کشور سر منابع زندگی سربازانی است که نوار Flame Clock زندگی آن ها را پر می کند. به طور خلاصه آن ها سر زندگی با همدیگر می جنگند.
6 شخصیت اصلی داستان، Noah, Mio, Eunie, Taion, Lanz, Sena سربازهای نشان خورده از دو جبهه متفاوت اند. علی رغم تفاوت محل تولدشان هر 6 نفر آن ها سربازانی اند که محکوم به تنها 10 سال زندگی اند و آغاز بیست سالگی شان زندگی شان تمام شده و میمیرند. دست سرنوشت این 6 شخصیت را به هم رسانده و طی وقایع غیر مترقبه ای نوح و میو تصمیم به همکاری به قیمت دشمنی با تمام دنیا گرفته تا بتوانند پرده از اسرار دنیای آیونیوس و ریشه نبرد بی پایان شان بردارند.



Untitled-3 copy.png


در صورت اطلاعات بیشتر آپدیت خواهد شد


اسکرین شات ها

xenoblade-chronicles-3.large.jpg switch_xenobladechronicles3_screen_01.jpg Xenoblade-Chronicles-3-Reveal-Asset-14.jpg
Xenoblade-Chronicles-3-Screenshot-010.jpg Xenoblade-Chronicles-3-fight.jpg

تریلرها
تریلر معرفی بازی




تریلر معرفی بازی - ژاپنی




تریلر تاریخ عرضه بازی




تریلر تاریخ عرضه بازی - ژاپنی




تریلر تیزر دایرکت بازی




تریلر تیزر دایرکت بازی - ژاپنی

 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
متن بیانیه تتسویا تاکاهاشی کارگردان بازی (و کل سری ) به مناسبت معرفی بازی
نکات مهم شو بعدا ترجمه می کنم تو پست اول میذارم

1644450904093.png

و تریلر ژاپنی بازی برای همه ویب های انجمن من جمله خودم :D
فقط به خاطر موسیقی پشتش لعنتی باید بیست سی بار ببینمش تا راضی شم :D

 
آخرین ویرایش:

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
طراحی های بازی به شدت خوبن

1644453276986.png
اسم شخصیت ها از سمت چپ: Noah-Mio- Eunie-Taion-Sena-Lanz

اون شخصیت مو سفید هم که خیلی ها میگفتن نیا در واقع نیا نیست و مثل اینکه اسمش میو هست (حالا چه رابطه ای با نیا داره معلوم نیست)

این شخصیت به شدت مطمئنم نیا ئه
1644453675913.png

کلا احساس میکنم این 6 شخصیت جدید قراره یه رابطه ای با شخصیت های اصلی (نسخه 1 و 2) داشته باشن

جدا از این تو همین تریلر طراحی محیط چقدر خوب بود جدا Monolith Soft عالیه تو این زمینه ها

در کل تریلر به شدت خوبی بود
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
1644874150250.png

خب یکم گشتم یه سری جزئیات داستانی از بازی رو نینتندو جدا از تریلرها منتشر کرده

داستان تو دنیای Aionios جریان داره. جایی که عملا تلاقی دنیاهای مختلف سری زنوبلید تو آینده است (عینهو Dark Souls 3، فقط تیم تاکاهاشی به نسخه دوم سری بیشتر احترام گذاشته :D حق دارک سولز 2 یه بکگراند نبود میازاکی :( ) (این که چقدر آینده هنوز معلوم نیست، Nia و Melia کلا از نژادهای سگ جونی اند واسه همین نمیشه مدت زمانی که گذشته رو دقیق حدس زد)

تو آیونیوس دو تا کشور بزرگ وجود دارن که با هم یه مدت طولانی و مرگباریه که تو جنگ اند.
کشور Keves که با سربازهای سیاه پوش اش و توانایی گسترده شون تو استفاده از تکنولوژی های ماشینی و اسلحه های پیشرفته شناخته میشن. (عملا میشن افراد زنوبلید 1 که با توجه به دسترسی شون به تکنولوژی نژاد ماکیناها منطقیه جهش شون تو اون زمینه. سلاحی هم که تو دست سربازاشون دیده میشه شباهت زیادی به ورژن آخر مونادویی که شولک تو Future's Connected طراحی کرده دارن.)
و کشور Agnus که با سربازهای سفید پوش اش و توانایی گسترده شون تو استفاده از Ether از اسپل های جادویی مختلف شناخته میشن. (اینا هم میشن افراد زنوبلید 2 که استفاده خاص شون از Ether کاملا به تم اون بازی و دامنه گسترده اسپل ها به خاطر بلیدها وصل میشه. از شخصیت هایی که از این کشور دیدیم، خود Mio رو سینه اش Core Crystal دو رنگه داره که یعنی به احتمال زیاد Man-eater ـه. ولی این که شرایط تغییر کرده یا نه هم محتمله)

داستان برخلاف زنوبلیدهای قبلی، دو تا شخصیت اصلی داره، Noah و Mio
نوح، سرباز 18 ساله و یکی از Off seer های کشور Keves ـه و میو هم سرباز 19 ساله و دوباره یکی از Off seer های کشور Agnus ـه (از رنگ لباس کلا باید معلوم باشه کی مال کجاست، این که سیاه و سفید کردن خیلی کمک می کنه) و داستان بازی روایتگر برخورد این دو تا شخصیت و سفریه که شروع می کنن تا به جنگ دو تا کشور پایان بدن (و پلات توییست های بین مسیر و Blah Blah... خیلی از بلایایی که قراره سر این دو تا بیاد طبیعتا چیزی نمیدونیم :D ولی هر چی از زنوبلید های قبلی دستگیرمون شده اینه که بلا قراره سرشون زیااااد بیاد :D)

Off Seer بودن این شخصیت ها گویا نکته کلیدی داستانه. تو آیونیوس به کسایی که برای مرگ سربازای از دست رفته عزاداری می کنن Off Seer میگن که تو چشم ترین ویژگی شون فلوتیه که سرتاسر تریلر دست چند تا شخصیت می بینیم. جدا از این که فلوت ساز کلیدی موسیقی متن این نسخه از سریه، خود تم داستان هم حول زندگی و زنده موندن می چرخه و این که شخصیت های اصلی تا این حد به صورت نزدیک با مفهوم اش به عنوان off seer درگیرن احتمالا تو جریان داستان تاثیر داره.

هنوز چیزی در مورد 4 تا شخصیت فرعی دیگه که جزو پارتی اند جزئیات بیشتری ارائه نشده. اگه چیزی اومد بیرون اونا رو هم این جا میذارم.
 

Dark_Souls

کاربر سایت
Dec 26, 2021
512
نام
علی
من نمی دونم چطوریاست که هرچی تلاش کردم با هیچ کدوم از نسخه های این بازی نتونستم ارتباط بگیرم بالعکس خیلی از jrpg ها ! (شاید چون با شبیه ساز بازی می کردم) ! ...
 
  • Like
Reactions: reza8 and Z-fan

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,202
نام
محمد
من نمی دونم چطوریاست که هرچی تلاش کردم با هیچ کدوم از نسخه های این بازی نتونستم ارتباط بگیرم بالعکس خیلی از jrpg ها ! (شاید چون با شبیه ساز بازی می کردم) ! ...
برعکس من . شماره یکش رو خریدم Definitive Edition ولی خیلی سیستم گیم پلیش کهنه بود و ساید کوئست هاشم به شدت مسخره بود خلاصه گذاشتمش کنار با اینکه میدونستم داستان و شخصیت پردازی خیلی خفنی داره .
الان شماره دو رو دارم بازی میکنم یه 15 ساعتی رفتم ، شاهکاره واقعا مدت ها بود Jrpg به این قشنگی و با حس خوب بازی نکرده بودم . تازه شماره دوش رو بخاطر حالت انیمه ای کرکترهاش خیلی کوبوندن ولی بازم همه چیزش فوق العادست . الانم مثل چی برای شماره 3 هایپم و تریلرهاشم ندیدم آنچنان که کرکترها و کلا هیچ چیزش برام اسپویل نشه و تازگی داشته باشه .
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
تریلر جدید




بازی 29 ام جولای امسال منتشر میشه (قبلا قرار بود سپتامبر منتشر بشه)

جز زیبایی ندیدم :D

پسر ببین اینا چقدر خفن اند که زدن بازی رو تاریخ انتشارش رو دو ماه آوردن جلو
بعد 6 نفر همزمان تو نبرد
چخبره!؟
چجوری جادو جنبلی دارن می کنن تو مانالیث اصن؟ :D

راستی پوستر بازی هم معلوم شده
Fucking Beautiful as always

FQbx_LfVQAIeOcC.jpg
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,359
نام
محمد
جز زیبایی ندیدم :D

پسر ببین اینا چقدر خفن اند که زدن بازی رو تاریخ انتشارش رو دو ماه آوردن جلو
بعد 6 نفر همزمان تو نبرد
چخبره!؟
چجوری جادو جنبلی دارن می کنن تو مانالیث اصن؟ :D

راستی پوستر بازی هم معلوم شده
Fucking Beautiful as always

View attachment 252464
تریلر رو ندیدم ولی با اوضاع پرفورمنس فاجعه بازی اول، خیلی میترسم.:|
 
  • Like
Reactions: reza8 and Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
تریلر رو ندیدم ولی با اوضاع پرفورمنس فاجعه بازی اول، خیلی میترسم.:|

منم یه خورده میترسم
ولی 5 سال از اون موقع گذشته
اینا سر همون XCDE که با موتور XC2 کار شده بود خیلی پرفورمنس بهتری گرفته بودن (البته بازم تو حالت دستی خیلی خوب نبود ولی از فاجعه 2 بهتر بود)

==================

Main Theme بازی هم آپلود شد

View attachment mENqqt_6gJlN8mqR.mp4
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر