ما فرصتی رو بدست آورده ایم تا صحبتی گرم و جذاب با موسس کمپانی Geomerics آقای کریس دوران (Chris Doran) داشته باشیم، کمپانی او برای خلق نورپردازی در بازی هایی مانند عنوان جدید Battlefield 4 کدامیک از کنسول های نسل بعد رو انتخاب میکند ؟!
ما در مقایسه 8 گیگ رم DDR5 و 8 گیگ رم DDR3 به ترتیب PS4 و اکس باکس وان با توجه به اینکه هر کدام مقدار 5 گیگ و 7 گیگبایت به بازی اختصاص داده شده است از دوران خواسته شد تا این موضوع را روشن کند که کدامیک از کنسول ها راه عاقلانه تری برای خلق نورپردازی های واقعی است !
او اضحار داشت که : "هر دو کنسول بیشتر از اون چیزی هستند که ما انتظار شو داشتیم برای درک بهتر این موضوع توضیح میدم ، شما باید یادتون باشه که در نسل فعلی ما 512 مگابایت از رم رو به بازی کردن اختصاص داده بودیم این بدان معنا است که توسعه دهندگان در کل تنها 10 الی 20 مگابایت از رم رو در اختیار داشتند "
در کنسول های نسل بعدی توسعه دهندگان از اینکه 10 برابر ( بار ) فضای بیشتر برای بازی در اختیارشون فرار داره بسیار خوشحال هستند و در برخی موارد حتی بیشتر ....و هم چنین 8 هسته پردازنده و GPU های فوق العاده قدرتمند مقداری زیادی از خواسته های مارو برای محاسبه فراهم کرده است ، این افزایش عظیم از نسل فعلی به نسل آینده مارو واقعا هیجان زده کرده است و خلاصه این افزایش 10 برابری استفاده از حافظی جانبی در کنسول PS4 بسیار قابل توجه است
من اعتقاد دارم که این چرخه روز به روز کامل تر میشود و منتظر استفاده هر چه بیشتر توسعه دهندگان از PS4 باشید اما ما راه طولانی برای بهره برداری از این جهش عظیم در منابع XBOX 360 و PS3 در پیش داریم" (اشکالی در ترجمه دید حتما اطلاع بدید )
پیروز باشید | منبع :GB
آخرین ویرایش: