يکی از دوستان سوال کرده بود از کجا بايد فوتوشاپ و مايا ياد بگيره که متاسفانه نشد
پيام بفرستم با سيستم جديده سايت هم آشنايی ندارم ديگه گفتم سريعا اين جا توضيح بدم
من به شخصه بدونه مقدمه اي شروع کردم به کار کردن و چون هيچ منبع آموزشی نداشتم
با کند و کاو يه شمه اي از نرم افزار ياد گرفتم
که اين اشتباهه و وقت کشی داره
کلا ساخت يک انيميشن به چند مرحله تقسيم ميشه که هر کدوم تخصص جدايی ميخواد
1-ساخت الگو يا رفرنس ( ساخت بلوپرينت های 2 بعدی و ....)
2-مدل سازی ( که اکثرا مخصوصا جديدا تنظيمات UV و حتی ساخت بافت هم جزوش ميشه و متاسفانه
در کشور گل و بلبل ما جديدا ريگ دادن و انيميت هم کارفرما های واقعا متخصص !!!!!!! و بی مدعا از
کارمندان بی چاره ميخواند اون هم با حقوق زيره 400 تومن)
3-نور پردازی يا ساخت جنس ماده يا همون متريال
4-انيميت و جديدا مرحله ی ريگ دادن بعضی جا ها مثل کشور ما بهش اضافه شده
5- رندرينگ
مرحل بعدی هم که شامل, پست پرادکشن يا کار هايی مثل aftreeffecte هم ميشه
البته مراتب به ترتيب نيست و ممکنه فرق کنه
برای شروع هم بهترين گذينه DVD های آموزشی مثل gnomon يا ... هست که تو بازار مخصوصا
تهران پيدا ميشه
باقيش ميمونه تمرين و تکرار
نظر من اينه که هر کسی بايد توی يک تخصص کار کنه + اطلاعات کلی از تخصص های ديگه
در مورد فوتوشاپ هم که بهتر دوستان بگند چون من فوتوشاپ را فقط برای ساخت بافت و نرمال
مپ ياد گرفتم ، البته من جديدا با zbrush و Mudbox هم دارم کار ميکنم برای ساخت نرمال مپ هم
عاليه، منظور از نرمال مپ پستی يا بلندی يا خيسی و .... هستش که برای حجم کمتر و
بازهيه
خوب ساخته ميشه، شامل تکنيک هايی است که ميشه گفت خطای ديد درست ميکنه.
من هم تلاشم اينه که کارم را پيشرفت بدم چون تو همين ايران کار های فوق العاده زيبايی
از دوستان ديدم که به من انگيزه ميده من هم از قافله عقب نمونم،
در ضمن املای من هم بده ببخشيد اگر اشتباه دارم
فقط اينا بگم کمتر کسی mastering مايا را که قبلا 12 سال بود را داره
ولی يکی از اين چند نفر يک ايرانی به نام حبيبه زرگرپور هستش که فيلم mask و ...
و بازيه NFS MOSTWANTED
مديون اين شريف هستش
اگر کمی سرچ کنيد ميبينيد که اسم خيلی از اين افراد ايرانی کم نيست توی کمپانی های خارجی