گزارش Xbox به پایین ترین سطح خود رسید ، فروش کمتر از ۳ میلیون کنسول در US طی سال 2024 !

Solidsnake_1

کاربر سایت

به گفته Welfare، ایکس باکس بدترین سال خود را سپری کرد !در سال 2024 کمتر از 3 میلیون کنسول در US فروخته است. در اروپا، اوضاع حتی بدتر هم هست و xbox کاملاً در حال سقوط است، از تعداد ناچیز 0.55 میلیون کنسول در سال 2023 به 0.29 میلیون کنسول در سال 2024 کاهش یافته است. این یک فاجعه کامل است !

مقایسه US :
2021 - 3.7m
2022 - 4.5m
2023 - 3.8m
2024 - 2.7m

مقایسه اروپا :

20232024
Total
7.4

5,85

PS5

4.6

3,68

XBS

0,55

0.29

NSW

2.25

1.91

Welfare: Xbox sold less than 3m US consoles in 2024, worst year ever

 
بهتره که دست از بت سازی و بت پرستی بردارید چیزی که به نفعتون هست رو ازش حمایت کنید پول سونی یا دیگر شرکت ها توی جیب شما نمی ره که سنگنشون به سینه می زنید
یکم بیشتر توضیح بده ببینم منی که ps5 دارم چه جوری میتونم از ایکس باکس حمایت کنم؟
شماره کارتی چیزی داده تا ازش حمایت کنیم یا اینکه حمایت معنوی کفایت میکنه؟
 
آخرین ویرایش:
اون اوایل که مایکی گیم پس رو معرفی کرد یادمه تو یوتوب زیر یکی از ویدیو ها یکی نوشته بود :

Game Pass Is For Poor People

اون موقع طرف رو به فحش کشیدن ولی معلومه طرف نوستراداموسی بوده برا خودش

حقیقتش اینه که گیم پس اقشاری از گیمر ها رو هدف گرفت که دنبال مال مفت بودن

از این جماعت فن در نمیاد که بخواد حمایتش کنه

الانم تو باتلاقی افتاده که فن های واقعیش رو از دست داده

فن های قشر آسیب پذیرش هم ذاتا فن به حساب نمیان

RIP XBOX
 
فک کنم همون استراتژی هر صفحه نمایش یک ایکس باکس باشه که میخواد تو آینده بهش برسه..
البته به نظرم کنسول رو عرضه میکنه و کنسول دستی هم میده بیرون ولی مثل قبل دیگه رقابتی وجود نداره و صرفا یک دستگاه جهت استفاده از گیم پس میشه
روی بستر کلود فعلا نمیتونن مشترک جمع کنن و موضوع اینه که این دستگاه برای گیم پس باید فروش داشته باشه که هزینه های گیم پس توجیه اقتصادی داشته باشه درصورتی که فعلا افت فروش دارن. یعنی وجود گیمپس فعلا منوط به فروش سخت افزارشونه.
قضیه خیلی سادست اگه مایکروسافت بازی خوب بسازه شما به هرحال بازیش میکنید حالا یا با قیمت 70 دلار روی ps یا با قیمت ناچیز روی game pass مهم نیست شما کجا بازی میکنید مهم اینه شما اون بازیرو بازی کنید و مایکروسافت به هر حال سودشو کرده
بنظزم سود اینکه مایکروسافت بازی هاو روی همه پلتفرم ها عرضه کنه بیشتر از اینه که کنسول xbox رو زنده نگه داره و بازی انحصاری بسازه که به فروشش ضربه بخوره و مارکتینگ کنسول و... انجام بده
بنظرم اینکه xbox همه ی بازیها رو day one برای پلی استیشن بده و از طرفی تنها اینور فقط روی کنسولش مزیت گیم پس باشه نسل بعد به مرور مشترکینش حتی از همینی که هم هست کمتر میشه چراکه ps بازیهای انحصاری خودش رو داره و مخاطب صرفا بخاطر گیمپس احتمالا نمیره خودش رو از بازی های انحصاری که اتفاقا پرمخاطب هم هستن محروم کنه. یعنی طرف میره پلی استیشن میخره ، بازی های xbox رو داره ، انحصاری های پلی استیشن هم داره حالا این وسط گیم پس نداشته. حالا مگر اینکه با این وجود بازم گیمپس توجیه اقتصادی داشته باشه که بعید میدونم!
-------
چیزی که من فکر میکنم اینه که مایکروسافت فعلا یا حداقل تا وقتی گیم پس داره ، کنسول خونگی داره بازیهایی رو انحصاری یا انحصاری زمانی نگه میداره وگرنه واقعا توجیهی نمیبینم اینها اینهمه هزینه ی ساخت کنسول و گیمپس کنن.
 
واقعا داريد كلاود و تلوزيون رو خيلى بيس مخاطب خوبى حساب ميكنيد؟
حداقل در حال حاضر عمرا مخاطب حرفه ايي گيمينگ اصلا تو كتش نميره بخواد رو تلوزيون (!) با كلاود گيم رو دنبال كنه.
اين چيزا تهش يه سرى مخاطب كژوال رو جذب ميكنه.
 
بنظرم اینکه xbox همه ی بازیها رو day one برای پلی استیشن بده و از طرفی تنها اینور فقط روی کنسولش مزیت گیم پس باشه نسل بعد به مرور مشترکینش حتی از همینی که هم هست کمتر میشه چراکه ps بازیهای انحصاری خودش رو داره و مخاطب صرفا بخاطر گیمپس احتمالا نمیره خودش رو از بازی های انحصاری که اتفاقا پرمخاطب هم هستن محروم کنه. یعنی طرف میره پلی استیشن میخره ، بازی های xbox رو داره ، انحصاری های پلی استیشن هم داره حالا این وسط گیم پس نداشته. حالا مگر اینکه با این وجود بازم گیمپس توجیه اقتصادی داشته باشه که بعید میدونم!
فک نکنم مایکروسافت کنسولش فروش نره ضرری بکنه اما اگه بازیهاش فروش نره خیلی بد ضرر میکنه هزینه بازیها الان خیلی زیاد شده و شرکتی مثل مایکروسافت که کلی استدیو بازی سازی داره اگه بخواد رو بیاره به انحصار با توجه به بازار کمی که داره بدجور ضرر میکنه بنظرم اولویت مایکروسافت فقط باید فروش بیشتر بازیش باشه تا نگه داشتن برند ایکس باکس
یک چیز دیگه ای هم که هست الان شاید گیم پس انچنان توجیه نداشته باشه اما در اینده اگه قیمت بازی ها بیشتر بشه و تعداد و کیفیت بازی های مایکروسافت بیشتر گیم پس میتونه گزینه جذابی باشه
 
آخرین ویرایش:
به فن‌های ایکس‌باکس:
خب راستش رو بخواید، واقعاً این روزا ایکس‌باکس بودن نیاز به شجاعت زیادی داره. آخه یه روز می‌شنویم استارفیلد قرار بوده انحصاری باشه، ولی حالا داره از یخچال‌های هوشمند سر درمیاره. یه روزم می‌بینیم فروش کمتر از ۳ میلیون شده، انگار کل تیم بازاریابی تصمیم گرفتن برن مرخصی و تبلیغات رو بسپرن به باد سرنوشت.):
ولی فن‌های ایکس‌باکس، دم شما گرم. شما یه جورایی مثل قهرمان‌های ماجراجویید. انگار سوار یه کشتی شدین که هر لحظه ممکنه سوراخ شه ولی همچنان با امید و عشق پارو می‌زنید. احترام می‌ذارم به این استقامتتون!
 
الان من یک موضوعی رو درست متوجه نمیشم! مایکروسافت داره روی گیم پس سرمایه گذاری خیلی زیادی میکنه. همین director developer ای که گذاشت همه ی ۴ ۵ تا بازی ای که نشون دادن بازی های بزرگی بودن که مستقیم دی وان روی گیم پس منتشر میشن. این تازه قسمتی از بازی های بزرگی بود که قراره ٢٠٢۵ بیاد رو گیم پس ، مشخصا خیلی بازی های دیگه هم قراره دی وان بیان. پس درنتیجه اومدن بازی ها روی گیم پس هزینه ی زیادی میبره که نیازمند مشترکین زیاده. مسئله ای که وجود داره اینه که بنظر بیشتر کاربرهای گیم پس ، مخاطب های کنسولی ان. حالا بخواد مایکروسافت تمرکزش رو از روی فروش کنسول برداره دیگه از کدوم مدخل(!) میخواد مشترکین گیم پس اش رو افزایش بده تا اینهمه هزینه توجیه اقتصادی داشته باشه؟!
دقیفا نکته همینه. برنامه این بود که گیمپس رشد کنه ولی در شرایط فعلی امکانش دیگه وچود نداره. هر جایی که امکان داشته گیمپس رو ببرن بردن. تا جایی هم که جا داشته گرونش کردن. در مرحله بعدی برای افزایش درآمد راهی جز بردن بازیا رو کنسولای دیگه نیست.
خود اسپنسر هم گفت می خوان گیمپس رو روی پلتفورمهای سونی و نینتندو ببرن. حیلی وقته می خوان. اونا زیر بار نمی ذن

متاسفانه ادامه این روند به ضرر پلی استیشن فنها هم هست.درسته بازی های مایکروسافت به آرشیو پلی استیشن اضافه می شه ولی نبود یه رقیب قدر واقعا می تونه صنعت رو به قهقرا ببره
والا رضا جان می تونه مال 5 سال پیش بود. برده دیگه. الان سونی هم تا جایی که می تونه داره گند میزنه و بخاطر نبود یه رقیب مستقیم بهایی هم تقریبا نمی ده
 
اخر عاقبت وعده های الکی همینه وقتی بازی مفت خیرات میکنی نتیجش میشه همین که حتی فن هاتم حاضر نیستن کنسول و بازیت رو بخرن و باید با یه نرمش قهرمانانه تبدیل به ناشر بشی و بازیاتو رو همه کنسولا بدی شاید به سودی برسی
نه دیگه به گفته اساتید بازی سنتر و مکان های نامشخص دیگه وقتی بازیت رو برای سایر پلتفرم ها عرضه کنی کامیونیتیت رشد می‌کنه و باعث جذب مخاطب و رشد پلتفرم خودت میشه

بار ها شاهد اختراع مجدد چرخ در خیالات دوستان بودیم اینم یه نمونه موفق دیگش
 
نه دیگه به گفته اساتید بازی سنتر و مکان های نامشخص دیگه وقتی بازیت رو برای سایر پلتفرم ها عرضه کنی کامیونیتیت رشد می‌کنه و باعث جذب مخاطب و رشد پلتفرم خودت میشه

بار ها شاهد اختراع مجدد چرخ در خیالات دوستان بودیم اینم یه نمونه موفق دیگش
اینا شکست تو کارشون نیست هرکاری میکنن یه هدفی پشتشه نهایت هم به پیروزی ختم میشه ادم یاده ea میفته
این گیم پس و این شیوه بازی دادن اگه خوب بود که رو همون پیسی و کنسول خود مایکرو باید جواب میداد حالا شما زور برن بیار رو تی وی و یخچال و ... فایده ای نداره
 
von-karma-ace-attorney.gif

چون سیستم مارکتینگ شون احمقــــــانه است!!!

چون مایکروسافت فکر می کنه ویدیو گیم هم مثل نرم افزار حوزه ایه که تا وقتی محصول شو با یه کیفیت نسبتا مشابه، ولی کاملا در دسترس تر قرار بدی رقبا خیلی راحت حذف میشن یا تو حاشیه خودشون باقی میمونن
ویندوز همین بود
آفیس همین بود
اخیرا هم با Teams همین کار رو کرد.

ولی آخه لامصب
ویدیو گیم!؟~X(

الان اینا عملا دارن به بن بست میخورن. نه بن بست کشنده. چون عملا ترکیب بتسدا + اکتیویژن بلیزارد + خود استدیوهای ایکس باکس این قدر ترکیب قوی ای هستند که روی هر پلتفرمی بازی بدن موفقیت خودشون رو حفظ کنن و به بقا ادامه بدن.
ولی خب اون بقا، بقای مایکروسافته
نه بقای ایکس باکس

لیترالی هر چیزی به اسم ایکس باکسه نابود میشه. اونم دقیقا تحت همین کمپین مسخره Everything is Xbox
اگه من رو لپ تاپ یا سوییچ 2 ام مثلا بازی های مایکروسافت رو بازی کنم، نمیگم این ایکس باکسه. یعنی حتی رو ویندوزی که مال مایکروسافته هم بازی های مایکروسافت رو بازی کنم نمیگم این ایکس باکسه :دی میگم بازی مایکروسافت رو ویندوزه :دی


اساسا رشد گیم پس وابسته به کنسولیه که روش بیشترین تبلیغ میشه
و اونم ایکس باکس (واقعی :دی) ـه. ایکس باکس هم عملا پلتفرمیه که از طرف مایکروسافت تبلیغ نمیشه چون فکر می کنن چیز کلیدی ای نیست!!
خدایی سرم درد میگیره. اینا میخوان رو PC و بقیه پلتفرم ها بازارشون رو گسترش بدن و سوق شون بدن به گیم پس. طرف هم نمیاد وقتی سوییچ 2 یا PS5 داره به خاطر سرویس گیم پس بیاد ایکس باکس بخره که. میره همون سراغ PC. اون جا هم بای دیفالت چون استور استیم 500 برابر بهتر از استور مایکروسافته (هم از نظر دامنه بازی، هم از نظر سرویس دهی و هم از نظر رابط کاربری و هم از نظر انعطاف قیمت های منطقه ای، هم از نظر کامیونیتی و جامعه فعال) یارو میگه خب من چرا پول سرویس مایکروسافت رو روی استورش بدم، میرم استیم پول بازی رو میدم میخرم!

اینا عملا دارن بازار بازی هایی که دارن تقریبا مفت به همه میدن رو به بازی های پریمیوم میبازن
PS5 و PS5 Pro و PC که بازار High End ویدیو گیم رو ازشون گرفتن و مایکرو مجبوره رو اونا بازی هاش رو عرضه کنه تا سرویسی که دیگه نمیتونه مخاطبشو گسترش بده درآمدشو از اون طریق جبران کنه
جلوتر هم Switch 2 کامل بازار Low End رو ازشون میگیره که شامل بازی های ایندی و سرویس محور میشن

تنها جایی که گیم پس میفروشه ایکس باکسه
و وقتی با مولتی پلتفرم کردن کامل بازی هاشون فروش ایکس باکس رو بیارن پایین
فروش سرویس هم میاد پایین.

من آدمیم که معتقدم ویدیو گیم محصولیه که قیمتش، کاملا ارزش شه. شما اگه ویدیو گیمی که میسازی رو بیشتر از ارزش اش قیمت گذاری کنی، طبیعتا خیلی از آدم ها براشون نمی صرفه برات هزینه کنن
و به همون اندازه اگه محصول خودتو کمتر از ارزش اش قیمت گذاری کنی باعث میشه مخاطب حتی اگه تعریف محصول تو بشنوه باز حس کنه بی ارزشه چون هزینه ای براش نداده. در قبال اون هزینه کم خیلی بازی های دیگه هستن که ارزش وقتشو دارن. بازی هایی که اتفاقا کیفیت کمتری هم دارن ولی صرفا اعتیادآور تر اند.

الان مایکروسافت تو دسته دومه. دنبال مخاطب بیشتر، قیمت کمتر از ارزش محصول میده. حتی کل فلسفه Xbox Series S هم همینه. که شده برای مخاطب بیشتر کمتر از ارزش یه جهش نسلی محصول داشته باشه.
ولی عملا نتیجه اینه که مخاطب به نسبت پول و زمانی که میده به سرگرمی اش وابسته است. نه نسبت به در دسترس بودن و سخاوتمند بودن ناشرش

چقدر حرف زدم
خدا لعنتت کنه مایکرو. هم سرویس خوب داری، هم گیم های خوب هم کنسولی که عملا کیفیت ساخت و قدرت خوبی داره. ولی مارکتینگ ات همه رو ترکونده و واسه هیچ کدوم ارزش باقی نذاشته
 
خدا لعنتت کنه مایکرو. هم سرویس خوب داری، هم گیم های خوب هم کنسولی که عملا کیفیت ساخت و قدرت خوبی داره. ولی مارکتینگ ات همه رو ترکونده و واسه هیچ کدوم ارزش باقی نذاشته
چه فرقی داره خب ؟ شما اگه مخاطب بازی های مایکروسافت باشی حالا هرجا می‌خوای باشی و به قول دوستان حتی تو تلویزیون های هوشمند بهشون دسترسی داری دیگه. ارزش مارکتینگ رو می‌خوای چیکار ؟ یا نکنه بازی ای که فقط متا خوب داشته باشه و جایزه ببره رو فقط بازی می‌کنید ؟
 
چه فرقی داره خب ؟ شما اگه مخاطب بازی های مایکروسافت باشی حالا هرجا می‌خوای باشی و به قول دوستان حتی تو تلویزیون های هوشمند بهشون دسترسی داری دیگه. ارزش مارکتینگ رو می‌خوای چیکار ؟ یا نکنه بازی ای که فقط متا خوب داشته باشه و جایزه ببره رو فقط بازی می‌کنید ؟
من فقط یه موردشو بگم
لایبرری و اکانت،من این دوتا رو با هیچی عوض نمیکنم حتی اگه بازی مفت بهم بدن
شما نگاه کن طرف رو پیسی حتی حاضر نیست اکانت استیم خودشو کنار بزاره بره روی یه لانچر دیگه بازی کنه
 
چه فرقی داره خب ؟ شما اگه مخاطب بازی های مایکروسافت باشی حالا هرجا می‌خوای باشی و به قول دوستان حتی تو تلویزیون های هوشمند بهشون دسترسی داری دیگه. ارزش مارکتینگ رو می‌خوای چیکار ؟ یا نکنه بازی ای که فقط متا خوب داشته باشه و جایزه ببره رو فقط بازی می‌کنید ؟

بذا از یه زاویه دیگه نگاه کنیم به قضیه

ما هر سال حدود شصت تا بازی داریم که اوپن کریتیک شون بالای 85 ـه
یعنی بازی های واقعا خوب و عالی ای اند.

خب شما یه بازی مایکروسافت خیلی خوب رو بنداز قاطی این دریای 60 بازیه این وسط. چطور باید متمایز شه که تا سال ها ازش صحبت شه و برای برند (و علی الخصوص سرویس گیم پس) ارزش ایجاد کنه و به قولی به یه اثر کلاسیک تبدیل شه؟
داریم در مورد بازه ای از متا صحبت می کنیم که مایکروسافت توش "خیلی" بازی داره!!

اساسا چهار تا راه است

1. جوایز و متای خیلی خفن: که بسیار اثرگذارند. بهترین نمونه اش رو پارسال در مورد بالدورز گیت 3 دیدیم که به خاطر همین موارد تونست یه موج ثانویه به شدت قوی ای رو بعد از ارلی اکسس موفقش جذب بازی کنه. اونم تو ژانری که به صورت تاریخی هیچ وقت همچین میزانی از مخاطب رو نداشته

2. ارزش افزوده از طریق مارکتینگ صحیح: بهترین نمونه رو من برای این روش همیشه Fire Emblem: Three Houses میدونم. بازی ای که عملا از فرنچایز و ژانر به شدت Niche ـیه. گرافیک فرافاجعه ای داره ولی صرف موقعیت ارزنده پلتفرمی که انحصاری اش بود و مارکتینگ صحیح تونست 4 میلیون بفروشه، عملا موفق ترین بازی ژانر SRPG شه و هنوزم کامیونیتی فعال و دوست داشتنی ای بعد 5 سال داشته باشه که منتظر یه بازی دیگه از سری اند. از سری پوکمون هم که نگم

3. ارزش افزوده از طریق خاص بودن تو یه محدوده خیلی خاص: من بعید میدونم کاری مثل 13 Sentinels Aegis Rim بازی تجاری "خیلی" موفقی باشه. ولی صرف خاص بودن کانسپت داستانی اش و نحوه گسترش خط داستانیش و سبک هنری محشر وانیلاویر، شما مطمئن باش حالا حالاها تو حلقه های مختلف موقع پیشنهاد بازی های داستان محور اسم اش مطرحه. صرف همین!

4. سوار کامیونیتی شدن: روشی که یه بازی مثل Stardew Valley که نه متا و جایزه ای برد و نه مارکتینگ گسترده ای داشت الان 41 میلیون نسخه فروخته.

طبیعتا بازی های سونی بیشتر از روش اول موفق اند
بازی های نینتندو هم عموما به خاطر روش دومه که موفق اند.
سری سوم هم که مختص بازی های Niche تری اند که به همین واسطه کالت کلاسیک میشن
سری چهارم هم که الی ماشاءلله هر بازی ایندی موفقی که تو فصل جوایز حضور ویژه ای ندارن رو شامل میشه

اگه بازی های مایکروسافت میان و میرن دقیقا واسه اینه که نه کامیونیتی درست و درمون دارن
نه مارکتینگ درست و درمون
و طبیعتا نه متای خفن و جوایز ارزنده.
و حتی ویژگی ای که متمایزشون کنه. چرا البته Hi-Fi Rush بود که دیدیم نوابغ مایکروسافت چه کردن باهاش! :-"
 
بذا از یه زاویه دیگه نگاه کنیم به قضیه

ما هر سال حدود شصت تا بازی داریم که اوپن کریتیک شون بالای 85 ـه
یعنی بازی های واقعا خوب و عالی ای اند.

خب شما یه بازی مایکروسافت خیلی خوب رو بنداز قاطی این دریای 60 بازیه این وسط. چطور باید متمایز شه که تا سال ها ازش صحبت شه و برای برند (و علی الخصوص سرویس گیم پس) ارزش ایجاد کنه و به قولی به یه اثر کلاسیک تبدیل شه؟
داریم در مورد بازه ای از متا صحبت می کنیم که مایکروسافت توش "خیلی" بازی داره!!

اساسا چهار تا راه است

1. جوایز و متای خیلی خفن: که بسیار اثرگذارند. بهترین نمونه اش رو پارسال در مورد بالدورز گیت 3 دیدیم که به خاطر همین موارد تونست یه موج ثانویه به شدت قوی ای رو بعد از ارلی اکسس موفقش جذب بازی کنه. اونم تو ژانری که به صورت تاریخی هیچ وقت همچین میزانی از مخاطب رو نداشته

2. ارزش افزوده از طریق مارکتینگ صحیح: بهترین نمونه رو من برای این روش همیشه Fire Emblem: Three Houses میدونم. بازی ای که عملا از فرنچایز و ژانر به شدت Niche ـیه. گرافیک فرافاجعه ای داره ولی صرف موقعیت ارزنده پلتفرمی که انحصاری اش بود و مارکتینگ صحیح تونست 4 میلیون بفروشه، عملا موفق ترین بازی ژانر SRPG شه و هنوزم کامیونیتی فعال و دوست داشتنی ای بعد 5 سال داشته باشه که منتظر یه بازی دیگه از سری اند. از سری پوکمون هم که نگم

3. ارزش افزوده از طریق خاص بودن تو یه محدوده خیلی خاص: من بعید میدونم کاری مثل 13 Sentinels Aegis Rim بازی تجاری "خیلی" موفقی باشه. ولی صرف خاص بودن کانسپت داستانی اش و نحوه گسترش خط داستانیش و سبک هنری محشر وانیلاویر، شما مطمئن باش حالا حالاها تو حلقه های مختلف موقع پیشنهاد بازی های داستان محور اسم اش مطرحه. صرف همین!

4. سوار کامیونیتی شدن: روشی که یه بازی مثل Stardew Valley که نه متا و جایزه ای برد و نه مارکتینگ گسترده ای داشت الان 41 میلیون نسخه فروخته.

طبیعتا بازی های سونی بیشتر از روش اول موفق اند
بازی های نینتندو هم عموما به خاطر روش دومه که موفق اند.
سری سوم هم که مختص بازی های Niche تری اند که به همین واسطه کالت کلاسیک میشن
سری چهارم هم که الی ماشاءلله هر بازی ایندی موفقی که تو فصل جوایز حضور ویژه ای ندارن رو شامل میشه

اگه بازی های مایکروسافت میان و میرن دقیقا واسه اینه که نه کامیونیتی درست و درمون دارن
نه مارکتینگ درست و درمون
و طبیعتا نه متای خفن و جوایز ارزنده.
و حتی ویژگی ای که متمایزشون کنه. چرا البته Hi-Fi Rush بود که دیدیم نوابغ مایکروسافت چه کردن باهاش! :-"
در فصل جوایز میزان مارکتینگ بر روی رسانه ها و منتقدان تاثیر گذار نیست. مایکروسافت هم براش این چیزا مهم نیست که چندین بازی‌اش طی این سالها به ددلاین گیمز اواردز نرسیدند، چون به طور کلی بازی خاص و متمایز هم نمی‌سازه.

اشتباه مایکروسافت این بود دیر به سراغ ساخت عناوین سوم شخص رفت و در دورانی هم این بازی ها رو داره عرضه می‌کنه که وجود شخصیت های زن و البته غیر زیبا مساوی است با شکست محصول.

من فقط یه موردشو بگم
لایبرری و اکانت،من این دوتا رو با هیچی عوض نمیکنم حتی اگه بازی مفت بهم بدن
شما نگاه کن طرف رو پیسی حتی حاضر نیست اکانت استیم خودشو کنار بزاره بره روی یه لانچر دیگه بازی کنه
مایکروسافت کسی رو مجبور به تغییر پلتفرم نمی‌کنه و قدرت این رو هم نداره. هرجا باشی برات بازی عرضه می‌کنه حالا بستگی داره بخوای براشون هزینه کنی یا نه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • تبلیغات متنی

    Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or