Most realistic flight simulator
.With a brand new user interface, a new level of quality in the included aircraft, and support for virtual reality headsets, X-Plane 11 is the upgrade you’ve been hoping for
Genre : Flight Simulator / Vehicle Simulator Game
Developer : Laminar Research Austin Meyer
Publisher : Laminar Research Aerosoft
Release Date : March 30, 2017
Genre : Flight Simulator / Vehicle Simulator Game
Developer : Laminar Research Austin Meyer
Publisher : Laminar Research Aerosoft
Release Date : March 30, 2017
Minimum System Requirements
CPU: Intel Core i3, i5, or i7 CPU with 2 or more cores, or AMD equivalent
(Dual-core CPUs slower than 3 GHz should try the demo before purchasing)
Memory: 8 GB RAM
Video Card: a DirectX 11-capable video card from NVIDIA, AMD or Intel with at least 1 GB VRAM
Recommended System Requirement
CPU: Intel Core i5 6600K at 3.5 ghz or faster
Memory: 16-24 GB RAM or more
Video Card: a DirectX 12-capable video card from NVIDIA, AMD or Intel with at least 4 GB VRAM (GeForce GTX 1070 or better or similar from AMD)
X-Plane از سری موتورهای شبیه ساز پرواز است که توسط Laminar Research از سال 1995 توسعه و منتشر شده است که نسخه های تجاری آن برای کامپیوترهای دسکتاپ لینوکس و مک به فروش می رسند .
اگرچه بخش تحقیقاتی کمپانی Laminar نسخه های دارای مجوز FAA را نیز برای استفاده حرفه ای توزیع می کند ، یک نسخه موبایل نیز از سال 2009 برای Android ، iOS و webOS موجود است .
Federal Aviation Administration ( اداره هوانوردی فدرال )
*[ گواهینامه خلبانی صادر شده توسط FAA گواهینامه ای است که نشان می دهد افراد دارای مجوز لازم برای استفاده از امتیازات خلبانی هستند. گواهینامه خلبانی یکی از انواع گواهینامه های نیروی هوایی است که توسط FAA صادر شده می شود ]*
X-Plane حاوی یک پکیج با چندین هواپیمای تجاری و نظامی و همچنین سناریوهایی از مناظر مختلف جهان است که قسمت اعظم زمین را در بر می گیرد . این شبیه ساز همچنین دارای یک افزونه معماری است که به کاربران امکان می دهد ماژول های خود را ایجاد کنند و با گسترش قابلیت های نرم افزار به کاربران اجازه میدهد جهان ها و مکان های خود را روی زمین دوباره سازی یا کپی نمایند . این امر بیشتر توسط انجمن های X-Plane تقویت می شود ، جایی که کاربران می توانند هواپیماها ، مناظر و افزونه ها را با یکدیگر به اشتراک گذارده و وب سایت Scenery Gateway ، که به کاربران امکان می دهد فرودگاه ها را با سایرین به اشتراک بگذارند ، که تمام اینها در نهایت می توانند در محصول اصلی ادغام شوند .
در 25 نوامبر 2016 ، Laminar Research بتای عمومی آخرین نسخه شبیه ساز را منتشر کرد ،
X-Plane 11 ، برای عموم مردم !
دومین بتا عمومی در 6 دسامبر 2016 منتشر شد که برخی از اشکالات عمده را برطرف کرد ،
و انتشار رسمی X-Plane 11 در 30 مارس 2017 به وقوع پیوست
که در واقع منجر به پشتیبانی از Vulkan و Metal شد .
*[ Metal و Vulkan در واقع API های گرافیکی سه بعدی سطح پایین هستند ، تقریباً مشابه OpenGL و Direct3D ها در گرافیک سه بعدی ]*
*[ Metal نوعی API متعلق به اپل است که در iOS و MacOS قابل استفاده است ]*
*[ Vulkan توسط گروه Khronos توسعه یافته است ، که همچنین بر اَشکال مختلف OpenGL نیز نظارت می کند ]*
در 9 دسامبر 2019 ، X-Plane Mobile Global ، یک به روز رسانی عمده برای پورت تلفن های همراه ، منتشر کرد که اگرچه در ابتدا به صورت رایگان در دسترس بود ، اما تنها پنج مکان اولیه بدون خرید اشتراک ماهانه در دسترس بود .
Flight model
( مدل پرواز )
X-Plane با پیاده سازی یک مدل آیرودینامیکی به نام [ نظریه عناصر تیغه ] خود را از سایر شبیه سازها متمایز می کند .
به طور سنتی ، شبیه سازهای پرواز با استفاده از داده های تجربی در جداول جستجوی از پیش تعریف شده برای تعیین نیروهای آیرودینامیکی مانند بلند کردن یا کشیدن ، عملکرد واقعی هواپیما را شبیه سازی می کنند.
که با شرایط مختلف پرواز متفاوت است . این شبیه سازها به اندازه کافی ویژگی های پرواز هواپیما را شبیه سازی می کنند مخصوصاً آنهایی که دارای اطلاعات آیرودینامیکی شناخته شده هستند ، اما در کارهای طراحی مفید نیستند و عملکرد هواپیماها را پیش بینی نمی کنند در حالی که ارقام واقعی در دسترس نیست .
[ نظریه عناصر تیغه ] با شبیه سازی نیروها و گشتاورها در هواپیما و ارزیابی جداگانه اجزای تشکیل دهنده آن ، این نوع شبیه سازی را بهبود می دهند.
[ تئوری عناصر تیغه ] و سایر مدلهای آیرودینامیکیِ محاسباتی ، اغلب برای محاسبه نیروهای آیرودینامیکی در زمان واقعی یا پیش آزمایش نیروهای آیرودینامیکی برای استفاده در شبیه ساز با استفاده از جداول جستجو استفاده می شوند.
با [ نظریه عناصر تیغه ] ، یک سطح (به عنوان مثال بال) ممکن است از بخشهای زیادی تشکیل شده باشد ( معمولا1 تا 4 سطح ) و هر بخش به 10 بخش فرعی جداگانه تقسیم می شود .
پس از آن ، بلند شدن و کشیدن هر بخش محاسبه می شود و اثر حاصله روی کل هواپیما اعمال می شود .
وقتی این فرایند روی هر جزء اعمال شود ، هواپیمای شبیه سازی شده مشابه هواپیمای واقعی خود پرواز می کند .
این رویکرد به کاربران اجازه می دهد تا هواپیما را به سرعت و به راحتی طراحی کنند ، زیرا موتور شبیه ساز بلافاصله نشان می دهد که چگونه یک هواپیما با طراحی معین می تواند در دنیای واقعی عمل کند.
X-Plane می تواند هواپیماهای نسبتاً پیچیده ای را طراحی کند ، از جمله هلیکوپتر ، موشک ، روتور کرافت و کرافت روتور .
Extensibility
( قابلیت توسعه )
کاربران تشویق می شوند هواپیمای خود را طراحی کنند و نرم افزارهای طراحی با عنوان Plane Maker و Airfoil Maker در این برنامه گنجانده شده است.این یک انجمن فعال از کاربران ایجاد کرده است که از شبیه ساز برای اهداف مختلف استفاده می کند .
از آنجا که طراحی هواپیما نسبتاً ساده است و مدل پرواز می تواند به پیش بینی عملکرد هواپیماهای جهان واقعی کمک کند ، چندین شرکت هواپیمایی از X-Plane در فرایند طراحی خود استفاده می کنند . کمپانیِ CarterCopter از X-Plane برای آموزش و تحقیقات پرواز استفاده می کند . [ CarterCopter یک ترکیب آزمایشی خودکار است که توسط Carter Aviation Technologies در ایالات متحده توسعه داده شده است تا فناوری روتور کند را نشان دهد ] . X-Plane همچنین در طراحی هواپیماهای بال مخلوط آتلانتیکا نقش داشت .به طور سنتی ، شبیه سازهای پرواز با استفاده از داده های تجربی در جداول جستجوی از پیش تعریف شده برای تعیین نیروهای آیرودینامیکی مانند بلند کردن یا کشیدن ، عملکرد واقعی هواپیما را شبیه سازی می کنند.
که با شرایط مختلف پرواز متفاوت است . این شبیه سازها به اندازه کافی ویژگی های پرواز هواپیما را شبیه سازی می کنند مخصوصاً آنهایی که دارای اطلاعات آیرودینامیکی شناخته شده هستند ، اما در کارهای طراحی مفید نیستند و عملکرد هواپیماها را پیش بینی نمی کنند در حالی که ارقام واقعی در دسترس نیست .
[ نظریه عناصر تیغه ] با شبیه سازی نیروها و گشتاورها در هواپیما و ارزیابی جداگانه اجزای تشکیل دهنده آن ، این نوع شبیه سازی را بهبود می دهند.
[ تئوری عناصر تیغه ] و سایر مدلهای آیرودینامیکیِ محاسباتی ، اغلب برای محاسبه نیروهای آیرودینامیکی در زمان واقعی یا پیش آزمایش نیروهای آیرودینامیکی برای استفاده در شبیه ساز با استفاده از جداول جستجو استفاده می شوند.
با [ نظریه عناصر تیغه ] ، یک سطح (به عنوان مثال بال) ممکن است از بخشهای زیادی تشکیل شده باشد ( معمولا1 تا 4 سطح ) و هر بخش به 10 بخش فرعی جداگانه تقسیم می شود .
پس از آن ، بلند شدن و کشیدن هر بخش محاسبه می شود و اثر حاصله روی کل هواپیما اعمال می شود .
وقتی این فرایند روی هر جزء اعمال شود ، هواپیمای شبیه سازی شده مشابه هواپیمای واقعی خود پرواز می کند .
این رویکرد به کاربران اجازه می دهد تا هواپیما را به سرعت و به راحتی طراحی کنند ، زیرا موتور شبیه ساز بلافاصله نشان می دهد که چگونه یک هواپیما با طراحی معین می تواند در دنیای واقعی عمل کند.
X-Plane می تواند هواپیماهای نسبتاً پیچیده ای را طراحی کند ، از جمله هلیکوپتر ، موشک ، روتور کرافت و کرافت روتور .
Extensibility
( قابلیت توسعه )
کاربران تشویق می شوند هواپیمای خود را طراحی کنند و نرم افزارهای طراحی با عنوان Plane Maker و Airfoil Maker در این برنامه گنجانده شده است.این یک انجمن فعال از کاربران ایجاد کرده است که از شبیه ساز برای اهداف مختلف استفاده می کند .
از طریق افزونه رابطِ طراحی شده در نرم افزار ، کاربران می توانند ماژول های خارجی ایجاد کنند که رابط کاربری X-Plane یا مدل پرواز را گسترش داده و یا ویژگی های جدیدی در آن ایجاد کنند . افزونه های xPilot و xSquawkBox به کاربران X-Plane اجازه می دهد تا در یک شبکه کنترل ترافیک هوایی مشترک جهانی ، [ VATSIM ] ، پرواز کنند ، همینطور کارهای دیگری در زمینه بهبود مدل پرواز X-Plane و حتی جایگزینی کل جنبه های عملکرد X-Plane انجام شده است .
نقشه ها و مناظر کاملاً قابل ویرایش است. در حالی که هیچ ابزاری برای ویرایش اشیاء [ Mesh ] سه بعدی ارائه نشده است ، آموزش هایی برای استفاده از مدل سازهای سه بعدی AC3D ، SketchUp ، Blender و Autodesk 3ds Max وجود دارد.
Network flight
( پرواز شبکه ای )
X-Plane می تواند از طریق پورت های UDP یا TCP به سایر کاربران X-Plane برای شبیه سازی پرواز چند نفره متصل شود .
پیکربندی شبکه ای چند مانیتور X-Plane یا افزونه هایی مانند Pilot Edge ، که خود با سایر نمونه های X-Plane ارتباط برقرار می کنند.
IOS X-Plane یا (ایستگاه عملیاتی مربی) را می توان از راه دور (از طریق اینترنت) یا محلی (از طریق رایانه متصل به جلسه X-Plane توسط LAN) به عنوان بخشی از یک جلسه آموزش پرواز استفاده کرد که به یک مربی پرواز اجازه می دهد تغییرات لازم را اعمال کرده و هواپیما را به روش های مختلف کنترل کند همینطور می توان از آن برای شبیه سازی خرابی های مختلف سیستم های هواپیما و همچنین تغییر آب و هوا ، زمان یا مکان استفاده کرد .
X-Plane یک شبیه ساز محبوب است که برای اتصال به شبکه IVAO یا VATSIM استفاده می شود. برای VATSIM از دو کلاینت برای این کار استفاده می شود ، XSquawkBox و xPilot. XSquawkBox در اصل چندین سال پیش توسعه داده شد و xPilot به عنوان یک کلاینت مدرن ، با استایل UI ایکس پلن-11 ساخته شد.
Commercial and professional use
( استفاده تجاری و حرفه ای )
نسخه استفاده حرفه ای از X-Plane شامل تمام ویژگی های نسخه استفاده شخصی است ، اما بسته به مجوز استفاده شده دارای قابلیت های بیشتری است. می توان مجوز تجاری دریافت کرد که به فرد اجازه می دهد از X-Plane بدون اتصال به رایانه خاصی از طریق دیسک یا USB استفاده کند. نسخه تجاری نیز از "حالت کیوسک" پشتیبانی می کند که در آن می توان تنظیمات X-Plane را از طریق حفاظت از رمز عبور قفل کرد. نسخه استفاده حرفه ای نیز می تواند به شما اجازه دهد از محتوای مربوط به X-Plane درآمد کسب کنید. نسخه استفاده حرفه ای اجازه می دهد تا ساعات آموزش پروازِ دارای مجوز FAA ثبت شود ، اما سیستم کامپیوتری که X-Plane را اجرا می کند باید برای برآوردن حداقل الزامات نرخ فریم مورد آزمایش قرار گیرد و سخت افزار و تمام سخت افزارهای شبیه سازی مربوطه دارای مجوز FAA باشند.
علاوه بر این ، صدور گواهینامه FAA ممکن است به سخت افزار شبیه سازی گران قیمت نیاز داشته باشد (به عنوان مثال سخت افزار شبیه سازی پرواز حرفه ای) .
نسخه استفاده حرفه ای همچنین امکان استفاده از سخت افزار شبیه سازی پرواز پیشرفته تری را در مقایسه با نسخه استفاده شخصی فراهم می کند. به عنوان مثال ، نسخه کاربردی حرفه ای قادر به نمایش استوانه ای و کروی است که معمولاً در شبیه سازهای بزرگ و یا گران قیمت پرواز حرفه ای استفاده می شود.
نسخه استفاده حرفه ای نیز دارای قابلیت رانندگی واحدهای شبیه ساز Garmin Real است .
نقشه ها و مناظر کاملاً قابل ویرایش است. در حالی که هیچ ابزاری برای ویرایش اشیاء [ Mesh ] سه بعدی ارائه نشده است ، آموزش هایی برای استفاده از مدل سازهای سه بعدی AC3D ، SketchUp ، Blender و Autodesk 3ds Max وجود دارد.
Network flight
( پرواز شبکه ای )
X-Plane می تواند از طریق پورت های UDP یا TCP به سایر کاربران X-Plane برای شبیه سازی پرواز چند نفره متصل شود .
پیکربندی شبکه ای چند مانیتور X-Plane یا افزونه هایی مانند Pilot Edge ، که خود با سایر نمونه های X-Plane ارتباط برقرار می کنند.
IOS X-Plane یا (ایستگاه عملیاتی مربی) را می توان از راه دور (از طریق اینترنت) یا محلی (از طریق رایانه متصل به جلسه X-Plane توسط LAN) به عنوان بخشی از یک جلسه آموزش پرواز استفاده کرد که به یک مربی پرواز اجازه می دهد تغییرات لازم را اعمال کرده و هواپیما را به روش های مختلف کنترل کند همینطور می توان از آن برای شبیه سازی خرابی های مختلف سیستم های هواپیما و همچنین تغییر آب و هوا ، زمان یا مکان استفاده کرد .
X-Plane یک شبیه ساز محبوب است که برای اتصال به شبکه IVAO یا VATSIM استفاده می شود. برای VATSIM از دو کلاینت برای این کار استفاده می شود ، XSquawkBox و xPilot. XSquawkBox در اصل چندین سال پیش توسعه داده شد و xPilot به عنوان یک کلاینت مدرن ، با استایل UI ایکس پلن-11 ساخته شد.
Commercial and professional use
( استفاده تجاری و حرفه ای )
نسخه استفاده حرفه ای از X-Plane شامل تمام ویژگی های نسخه استفاده شخصی است ، اما بسته به مجوز استفاده شده دارای قابلیت های بیشتری است. می توان مجوز تجاری دریافت کرد که به فرد اجازه می دهد از X-Plane بدون اتصال به رایانه خاصی از طریق دیسک یا USB استفاده کند. نسخه تجاری نیز از "حالت کیوسک" پشتیبانی می کند که در آن می توان تنظیمات X-Plane را از طریق حفاظت از رمز عبور قفل کرد. نسخه استفاده حرفه ای نیز می تواند به شما اجازه دهد از محتوای مربوط به X-Plane درآمد کسب کنید. نسخه استفاده حرفه ای اجازه می دهد تا ساعات آموزش پروازِ دارای مجوز FAA ثبت شود ، اما سیستم کامپیوتری که X-Plane را اجرا می کند باید برای برآوردن حداقل الزامات نرخ فریم مورد آزمایش قرار گیرد و سخت افزار و تمام سخت افزارهای شبیه سازی مربوطه دارای مجوز FAA باشند.
علاوه بر این ، صدور گواهینامه FAA ممکن است به سخت افزار شبیه سازی گران قیمت نیاز داشته باشد (به عنوان مثال سخت افزار شبیه سازی پرواز حرفه ای) .
نسخه استفاده حرفه ای همچنین امکان استفاده از سخت افزار شبیه سازی پرواز پیشرفته تری را در مقایسه با نسخه استفاده شخصی فراهم می کند. به عنوان مثال ، نسخه کاربردی حرفه ای قادر به نمایش استوانه ای و کروی است که معمولاً در شبیه سازهای بزرگ و یا گران قیمت پرواز حرفه ای استفاده می شود.
نسخه استفاده حرفه ای نیز دارای قابلیت رانندگی واحدهای شبیه ساز Garmin Real است .
آخرین ویرایش:
