World of Warcraft: Dragonflight

از تاریخ 26 مهر ماه سال 1401 این تاپیک مختص به اکسپنشن ست Dragonflight در سرور های آفیشال بیلیزارد خواهد بود.
=============================================================

راهنمای اولیه بازی برای کمک به تازه وارد ها با تشکر از کاربر musketeer

بازی کردن در بلیزارد چقدر هزینه داره؟

برای بازی کردن در بلیزارد در حالت معمول شما باید 2 آیتم زیر رو در ابتدا خریداری کنید:

  • Battlechest:: که شامل کلیه اکسپنشن ها تا یکی مونده به آخری و همینطور 30 روز تایم بازی میشه. قیمتش حدود 15 یورو هست
  • آخرین اکسپنشن: که در حال حاضر legion هست. معمولا حدود 40 یورو هست قیمتش
  • برای ادامه دادن به بازی باید اشتراک ماهیانه بازی رو هم بگیرید. که 2روش معمول داره. یکی اینکه گیم تایم های 2 ماهه بخرید، حدود 20 یورو هست قیمتشون، یعنی در حال حاضر حدود 80-90 تومن برای 2ماه. یا اینکه گلد داخل بازی بدید و wowtoken بگیرید. که قیمتش رو میتونید همیشه از سایت wowtoken.info چک کنید.
آیا گلد در آوردن و خریدن گیم تایم با گلد وقت خیلی زیادی میبره؟

واقعاً نمیشه گفت. به هر کس بستگی داره که از چه روشی گلد در میاره. بعضیا از auction house خیلی راحت گلد در میارن، بعضیا میرن فارم میکنن و گلد در میارن، بعضیا instance های قدیمی رو میزنن... بطور خلاصه فقط میشه گفت که کاملاً شدنیه، ولی باید یک مقداری زمان بزارید براش.


از کجا بخرم؟ کردیت کارت ندارم.

خیلی سایت های ایرانی هستن که این موارد رو برای فروش قرار دادن. طبق قوانین سایت نمیشه اینجا اسم گفت. همون توی گوگل سرچ کنید "خرید battlechest" یا "خرید legion" براتون این سایتها رو میاره. بعد توی سایت بلیزارد یه قسمتی داره که این کدها رو وارد کنید.


قبل از اینکه بازی رو شروع کنم چه چیزهایی آماده کنم؟

اولین کار این هست که یکی رو پیدا کنید که شما رو RAF کنه. RAF مخفف recruid a friend هست که میتونید اینجا بطول کامل در موردش مطالعه کنید. Recruit A Friend - WoW

این سیستم هم برای شما و هم برای کسی که شما رو RAF میکنه مزایای بسیاری داره. مهمتریناش ایناس:




    • وقتی با هم بازی کنید 3 برابر experience دریافت میکنید!
    • وقتی شما اولین ماه گیم تایم رو بزنید، به RAF کننده شما یک ماه تایم رایگان میده.
    • وقتی شما دومین ماه گیم تایم رو بزنید، RAF کننده شما بین چند تا pet و mount میتونی یکی رو به دلخواه جایزه بگیره!
    • به ازای هر 2 level که با هم level up کنید، شما میتونید 1 level به RAF کننده اتون اهدا کنید.
    • هر دو میتونید هر 30 دقیقه یک بار همدیگه رو summon کنید (برید پیش هم)
البته یه سری محدودیت داره، مثل اینکه مدت این مزایا 3 ماه هست و باید توی یک group باشید تا این سیستم فعال بشه، و توی محدوده 100 یاردی هم بمونید. همچنین grant level یعنی مورد 4 هم فقط توی همون realm که بودید قابل استفاده اس.

بخاطر اینکه انقدر فایده داره و بیشتر از همه بخاطر mount اش، تقریباً همه دنبال یکی هستن که RAF اش کنن. بخاطر همین یه سری پوئن دیگه هم RAF کننده شما معمولاً بهتون میده.. مثلا فلان مقدار گلد، یا فلان آیتم... ولی سعی کنید اینها رو ملاک قرار ندید و بیشترین فکرتون این باشه که RAF partner شما وقت آزادش با شما همخونی داشته باشه تا بتونید باهاش بازی کنید و level up رو از دست ندید. پس قبل از RAF خوب باهاش تایم هاتون رو چک کنید و با همدیگه هماهنگ کنید که چند تا کاراکتر میخواید level up کنید و اینا....


آیا کامپیوترم به اندازه کافی قوی هست؟ آیا نت مناسبی دارم؟

مورد دیگه ای که باید چک کنید این هست که آیا کامپیوترتون قادر به اجرای بازی هست یا خیر. کلاً wow سیستم و اینترنت خفنی نمیخواد. برای اینکه ببینید بازی رو میتونید اجرا کنید یا نه باید بازی رو بصورت رایگان بدون اینکه چیزی بخرید نصب کنید و برید توی بازی. تو این حالت تا level 20 میتونید بازی کنید. تو جاهای شلوغ که مثلا 3-40 نفر اطرافتون باشن نباید fps اتون زیر 30 بیاد یا latency اتون بالای 300 بره.


خب! الآن آماده ی بازی هستم. باید چکار کنم؟

اول باید یه اکانت battle.net بسازید و اپلیکیشنش رو دانلود کنید: http://eu.battle.net/en/app

بعد از اون باید خود کلاینت بازی رو بگیرید که حدود 30 گیگ هست. میتونید بزارید خود اپلیکیشن براتون دانلودش کنه. یا اینکه از یک دوستی بخواید براتون روی هارد بریزه. یا اینکه از سایتهای ایرانی که میفروشن بخرید. بعد باید محل بازی رو به اپلیکیشن بتل.نت بدید و برید توی بازی. ضمنا کد های لازم که خریدید رو هم از قسمت redeem code توی اپلیکیشن یا سایت وارد کنید تا براتون فعال بشه. حالا باید وارد بازی بشید و توی هر realm ای که میخواید کاراکترتون رو بسازید.

تو کدوم realm کاراکتر بسازم؟ ایرانی ها کجا بیشتر هستن؟

در ابتدا بگم که ایرانی ها بیشتر از همه جا در سرورهای اروپا بازی میکنن، چون به ایران نزدیکتره و پینگ بهتری داره. اکثرا در kazzak سمت هورد هستن. توی Silvermoon و Ravencrest هم سمت الاینس هستن. بصورت پراکنده تو ریلم های دیگه مثل Outland هم هستن البته.
ریلم ها از چند نظر دسته بندی میشن:



    • زبان. که معمولا ریلم هایی که زبان انگلیسی هستن رو انتخاب میکنیم.
    • PvE یا PvP. این دو کلمه مخفف Player versus Environment و Player versus Player هستن. توی wow دو faction داریم به نامهای Horde و Alliance. که یطورایی دشمن همدیگه حساب میشن. تو ریلم های PvP در دنیای بازی هر جا که برید میتونید با پلیرهای فکشن مقابل مبارزه کنید، اونها هم همینطور. این به این معنی هست که هرجا برید با پلیرهای فکشن مقابل درگیر میشید. در ریلم های PvE تا وقتی نخواید میتونید از درگیر شدن با فکشن مقابل خودداری کنید. به اصطلاح بصورت دیفالت PvP flag اتون خاموش هست.
    • RP یا Normal. در ریلم های RP مخفف Role-Playing خیلی پلیرها قالب کاراکترشون رو به خودشون میگیرن. یعنی طوری رفتار میکنن که انگار واقعاً مثلاً یک جادوگر الف هستن و با همه اون شکلی صحبت میکنن! البته تو همه ریلم ها بعضیا این کار رو میکنن و توی ریلم های RP خیلی بیشتره.
موارد دیگه ای مثل جمعیت و بالانس بودن فکشن ها و ... هم توی انتخاب ریلم موثره که بیشتر این فاکتور ها رو میتونید از این سایت دنبال کنید: realmpop.com

هر گونه بحث در مورد سرور های کرک حتی سرور های کرک Warlord of Draenor و قبل از آن در این تاپیک ممنوع هست و با افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

SWORD-MASTER

کاربر سایت
Apr 28, 2012
72
نام
ALI
1-مواد خاصشو به صورت محدود ( 3 الی 4 تا) از هر شهری کنار همون کسی که train می کنه باید بخری موادشم در اول فقط strange dust و lesser magic essence که می تونی به مقدار خیلی زیاد از اکشن هوس بخری البته برای شروع باید خودت یک دونه runed copper rod بسازی و همیشه تو کیفت داشته باشیش تا بتونی enchant کنی بعد هم صفحه شغل را باز کن و بر روی Enchant کلیک کن بعد بر روی لباس مورد نظر کلیک کن
2-glyph ها را یا باید شغلت inscription باشه تا بسازی یا باید از اکشن هوس بخری
3- هر چی پول می دی آش می خوری دیگه
4- بانک جاییه که آیتمایی که واسه بعد لازمشون داری ولی تو کیفت فعلا جاشو نداری می گذاری تو بانک

ruined copper rod رو دارم،enchant اولیه هم که مربوط به اضافه کردن dodge +5 یا heal +5 به wrist هست هم گرفتم اما الان میخوام که لول های دیگه enchant رو باز کنم همشون قرمزن یعنی به یه چیزی نیاز دارند مثلا لول دومش به چیزی مثله crystal skype یا همچین چیزی نیاز داره اما این متریال پیدا بشو نیست؟
قسمت Action House که میرم میخوام Glyph یا سلاح بگیرم،از کجا جزئیات کالا رو ببینم،مثلا یک sword قیمت زده 4000 گلد نه چیزی توضیح داده نه اینکه چقدر صدمه میزنه؟یه بار هم یک hand گرفتم 400 گلد بعد نمیدونم کجا رفته نه تو کیف بود نه استفاده شده بود!!!400 گلد پرید!!!!!!!)x

یه نکته کلی بگم برای کسایی که هیرو می خوان جدید بسازن ، اگر می خواهند برای pve کار کنند tank , dps , healer همشون تقریبا فرق نمی کنه چی باشه و بستگی به علاقه طرف داره اما توی pvp بحث فرق می کنه اولا Tank که به هیچ وجه بدرد نمی خوره چون dps کمی داره مخصوصا Tank paladin و dps و healer توصیه می شه و توی این شاخه ها هم هم تیمیت ربط بسزایی داره که با هم مچ بشین و .... .
در کل کارکتر جدید ساختن یک چیز سلیقه ای هست و به اون چیزی که علاقه داری باعث می شه برات بهترین باشه.
لطفا اگر می شه بگین شغل inchant رو در کنار چه شغلی برداشتین؟
برای بدست آوردن مواد inchant هم باید با disinchant کردن آیتم های سبز یا آبی و یا بنفش که از mob ها Drop می شه یا توی dun ها بدست میاری تامین کنی disinchant هم یه قابلیتی هست که با خود شغل اینچنت بهت داده می شه وقتی بری توی صفحه شغل هات توی قسمتی که شغل اینچنت هست 2تا گزینه داره یکیشون inchant هست یکی دیگه disinchant هست که طریقه کتر باهاش هم اینطوری هست که روش کلیک می کنی بعد روی آیتمی که می خوای dis کنی کلیک می کنی اون رو تجزیه می کنه و مواد inchant از اون بدست میاد.
الان یک کاراکتر پالادین دارم تو یه هفته رسوندمش به 60 اما نه شغلی آپگرید کردم نه آیتم درست حسابی دارم:d،1000 تا هم گلد دارم!!!فکر کنم باید یک سالی گلد جمع کنم،همین الانشم هیچ آیتمی نمونده همه مثله قرقی میان آیتم ها رو به جیب می زنند،سرور هم که ماشاالله گلد با تخفیف 50% میده دست ملت،یارو اومده با لول 40 با من دوئل میده azeroth sword داره!!!600 تا damage در هر شات میده!!!خب الان سرور بالانس داره؟
فعلا تنها enchant دارم،اونم لول 2 نقره!!!:|
:wallbash:
 
آخرین ویرایش:

EditEhsan

کاربر سایت
Feb 10, 2008
650
نام
Ehsan
دوستان DK باز
چجوری میشه این باف ها رو از رو خودم بردارم ؟
میخوام FL رو solo برم اما با این بافی که روم میندازه نمیشه
گلیف آیس تاچ نوشته که یه باف رو از روت برمیداره اما اثری نکرد
 

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
نه تو کیف بود نه استفاده شده بود!!!400 گلد پرید!!!!!!!)x

:wallbash:
کالاهایی که از ah خریداری میشن می رن تو صندوق پست

- - -ویرایش - - -

دوستان DK باز
چجوری میشه این باف ها رو از رو خودم بردارم ؟
میخوام FL رو solo برم اما با این بافی که روم میندازه نمیشه
گلیف آیس تاچ نوشته که یه باف رو از روت برمیداره اما اثری نکرد
فکر نکنم کسی تونسته باشه تا الان این کارو بکنه ها به نظر من تا پچ بعدی صبر کن وقتی لولت 95 شد برو :d[h=3][/h]
 

rotface

کاربر سایت
Nov 21, 2011
23
دوستان DK باز
چجوری میشه این باف ها رو از رو خودم بردارم ؟
میخوام FL رو solo برم اما با این بافی که روم میندازه نمیشه
گلیف آیس تاچ نوشته که یه باف رو از روت برمیداره اما اثری نکرد
گلیف ایس تاچ فک کنم از روی تارگت دشمن باف ورمیداره اگه اشتباه نکنم بعد اگه از روی خودتم ورداره نوشته فقط magic effect ورمیداره ممکنه چیزی که تو میگی curse یا چیز دیگه ای باشه
 

Masood11

کاربر سایت
Sep 1, 2012
1,550
نام
PNY
من یه warlock ساختم یه دونه شمنم که داشتم دوتاشونم دوس دارم میخام بدونم به نظر شما کدومو هیرو اصلیم کنم؟
work واسه لاک چی پیشنهاد میدین؟
راستی هر روز بری BG conq میدن یا اون RBGـه(منظورم random نیستا)
 
آخرین ویرایش:

Masood11

کاربر سایت
Sep 1, 2012
1,550
نام
PNY
ruined copper rod رو دارم،enchant اولیه هم که مربوط به اضافه کردن dodge +5 یا heal +5 به wrist هست هم گرفتم اما الان میخوام که لول های دیگه enchant رو باز کنم همشون قرمزن یعنی به یه چیزی نیاز دارند مثلا لول دومش به چیزی مثله crystal skype یا همچین چیزی نیاز داره اما این متریال پیدا بشو نیست؟
قسمت Action House که میرم میخوام Glyph یا سلاح بگیرم،از کجا جزئیات کالا رو ببینم،مثلا یک sword قیمت زده 4000 گلد نه چیزی توضیح داده نه اینکه چقدر صدمه میزنه؟

اول که باید بگم AH واسه فروش آیتمه نه خرید:d
بعدم موسو که ببری رو شکل آیتم جزئیاتو نشون میده
اسم دقیقه آیتمه چیه؟

- - -ویرایش - - -

یکی دو ساعته هرچی میخوام لوگین کنم چند ثانیه رو connecting گیر میکنه بعد dc میشه کسی این مشکلو داره?:-s

مال من که درسته همین الان از بازی اومدم بیرون
 
آخرین ویرایش:

N!ma

کاربر سایت
Sep 13, 2011
2,468
نام
نیما
دوستان شرمنده این سوال رو میپرسم :D میخواستم بدونم همه ی شما اوریجینال بازی میکنید؟ یا سرورهای فری؟سرورهای فری خوبن؟یه راهنمایی کلی بکنید ببینیم تکلیفمون چیه :D
 

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
من یه warlock ساختم یه دونه شمنم که داشتم دوتاشونم دوس دارم میخام بدونم به نظر شما کدومو هیرو اصلیم کنم؟
work واسه لاک چی پیشنهاد میدین؟
راستی هر روز بری BG conq میدن یا اون RBGـه(منظورم random نیستا)
Warlock یکم تخصصی هست و زمان میبره تا کامل یاد بگیری ولی اگر یاد گرفتی خرکی میزنه .. شمنم خوبه
یکی دو ساعته هرچی میخوام لوگین کنم چند ثانیه رو connecting گیر میکنه بعد dc میشه کسی این مشکلو داره?
:-s
نزدیک به 10 روز هست من این مشکل دارم .. شما اهل کجا هستید ؟
دوستان شرمنده این سوال رو میپرسم
:biggrin1:
میخواستم بدونم همه ی شما اوریجینال بازی میکنید؟ یا سرورهای فری؟سرورهای فری خوبن؟یه راهنمایی کلی بکنید ببینیم تکلیفمون چیه
:biggrin1:
بعضی ها بلیزارد هستند و بعضی ها هم سرورهای رایگان .. اگر بلیزارد بازی کنی دیگه سرور رایگان معنی نمیده چون اون موقعست میفهمی چقدر این گونه سرورها پر از باگ هستند و یک ذره بویی از wow نبردند !
ولی اگر تازه کار هستید بهتر هست سرورهای رایگان بازی کنید تا یاد بگیرید چطور باید بازی کنید و چی کار انجام بدید .. بعد اگر پول داشتید یعنی میتونید برای اول کار 200 تومان پول بدید بعد هر 2 ماه هم 100 تومان بیا بلیزارد در غیر این صورت همون سرور رایگان بمونی بهتره
 

Masood11

کاربر سایت
Sep 1, 2012
1,550
نام
PNY
دوستان شرمنده این سوال رو میپرسم :D میخواستم بدونم همه ی شما اوریجینال بازی میکنید؟ یا سرورهای فری؟سرورهای فری خوبن؟یه راهنمایی کلی بکنید ببینیم تکلیفمون چیه :D

یکی از عیبای سرورای فری اینه که اغلب senario رو حذف کردن ینی فقط گیم پلی میمونه
و تازه الان واسه پچای جدید بیشترشون پر باگن
پچ آخر که دیگه واویلاست(منظورم تو سرور پانداشانه)

- - -ویرایش - - -

Warlock یکم تخصصی هست و زمان میبره تا کامل یاد بگیری ولی اگر یاد گرفتی خرکی میزنه .. شمنم خوبه

یاد گرفتم میزنی میکشی میری جلو خیلی مختصر و مفید:d
تو دانجیون که شرکت کردم تو لوگ recount تو dpsـا اول پالا بود بعد من بعد یه لاک دیگه(که با این لاکه خیلی اختلاف داشتم منظورم demage done و dpsـه)
پیش من که ساده بود فقط باید اون اسپلی که دوس داری نزنی(که واسه من و خیلیای دیگه Harvest Lifeـه) تا dpsـت بره بالا
فقط مونده تو BG امتحانش کنم
البته از macro هم استفاده میکنم
اگه میدونستم لاک میتونه خودشو heal کنه زودتر ورش میداشتم
فقط با شیلد پریست مشکل دارم
 
آخرین ویرایش:

SWORD-MASTER

کاربر سایت
Apr 28, 2012
72
نام
ALI
اول که باید بگم AH واسه فروش آیتمه نه خرید:d
بعدم موسو که ببری رو شکل آیتم جزئیاتو نشون میده
اسم دقیقه آیتمه چیه؟
معذرت میخوام اسمه مکانه Trader's Hall هست نه AH!!!
متریال یا آیتمی به نامه Abyss Crystal
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر