WORLD OF TANKS [ پست اول خوانده شود ]

WORLD OF TANKS [ پست اول تاپیک حتماً مطالعه شود ]

این تاپیک :
ـ به هیچ وجه محل تسویه حساب های شخصی و گروهی نیست .
ـ محل عضو گیری برای کلن ها نیست .
ـ محل اعلام اخبار کلن ها نیست .
درصورت مشاهده هرگونه رفتاری که بر خلاف موارد بالا باشه یا نظم تاپیک رو به هم بریزه ، دسترسی فرد خاطی با هر سابقه ای که داشته باشه ، بدون اخطار قبلی قطع خواهد شد .
" مدیریت بازی سنتر "




logo2.jpg



درود

امروز قصد دارم بازی World Of Tanks رو به شما معرفی کنم. (و پیشاپیش از استارتر تاپیک Nima1376 تشکر میکنم)

سبک بازی : اکشن ، نقش آفرینی ، مولتی پلیر
توسعه دهنده : Wargaming
تاریخ انتشار : August 2010
موتوربازی : Bigworld
پلتفرم : ویندوز ، ایکس باکس ، اندروید ، ios


بازی World of Tanks یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین رایگان هست و هزاران کاربر همزمان در تمامی سرور های این بازی را انجام می دهند. این بازی توسط شرکت بلاروسی Wargaming ساخته و توسعه داده شده ، سبک این بازی MMORPG بوده و این بازی کاملا رایگان یا به اصطلاح (F2P (Free To Play هست و هیچ محدودیتی برای بازیکن از نظر مالی بوجود نمیاره

اکثر تانک ها متعلق به جنگ جهانی دوم هستن (از اوایل تا اواسط قرن بیستم) و از نظر گیم پلی و گرافیک این بازی بسیار خوش ساخت و عالی هست ، بالای 200 نوع تانک از ملیت های مختلف : آمریکا ، انگلستان ، آلمان ، فرانسه ، جماهیر شوروی (روسیه) - چین ، ژاپن ، چکسلواکی ، سوئد ، ایتالیا ، لهستان در این بازی وجود داره (لیست کامل تانک ها)


حداقل سیستم مورد نیاز :

سیستم عامل : Windows XP/Vista/7/8/10 - پیشنهادی : 64bit
سی پی یو : سی پی یو حداقل دو هسته ای با قابلیت پشتیبانی از SSE2 - پیشنهادی : Intel Core i5-3330
رم : 1.5GB برای ویندوز XP و حداقل 2GB برای ویندوز های Vista/7/8/10 - پیشنهادی : 4GB یا بیشتر
کارت گرافیک : GeForce 6800 یا ATI HD X2400 XT با 256 MB RAM - پیشنهادی : GeForce GTX660 (2GB) / Radeon HD 7850 2GB
سازگار با DirectX9.0c
فضای مورد نیاز برای نصب : 16GB - پیشنهادی : 30GB
حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز : 256Kbps - پیشنهادی : 1024Kbps یا بیشتر



جوایز دریافت شده :

The first prize for the "Best Online Client Game", KRI 2010
"Best New Concept" award on E3 2010
"Best Free MMORPG" according to the MMORPG Center's 2010 Player's Choice Awards
"Most Anticipated Free MMORPG" according to the MMORPG Center’s 2010 Player’s Choice Awards
"Most Anticipated MMO in 2010" according to the MMOSITE's Reader's Choice Awards 2010
"Favorite Strategy MMO in 2010" according to the MMOSITE's Reader's Choice Awards 2010
Guinness World Record: Most Players Online Simultaneously on One MOG Server
"Gold Award" from Gamers Daily News
"Best Game" KRI 2011
"Audience Award" KRI 2011
Best Game that Needed the Award Award from Gamepro on E3 2011
Rising Star Award for E3 2011 from mmorpg.com
Best Use of Online Develop Award 2012
"Best MMO" in the Golden Joystick Awards 2012
"Best Online Game" in the Golden Joystick Awards 2013
Best Action Download MMO 2012 and Best Classic Download MMO 2013 in the MMO of the Year awards













----------------------------

خب میرسیم به دانلود بازی که ابتدا باید ثبت نام کنید > http://worldoftanks.eu

این بازی سرور های مختلفی برای قاره ها و کشورهای مختلف اختصاص داده : North American ، European ، Asian ، Russian ، Republic of Korea ، Chinese که برای اکثر ما ایرانی ها سرور اروپا (EU) بهترین وضعیت رو داره ، لگ کمتر ، تایم اوت کمتر و پینگ پایین تر

دومین مرحله دانلود بازی هست - قبلا خود Wargaming نسخه Full Client بازی رو در اختیار بازیکن ها قرار میداد که دیگه نیازی نبود با لانچر دانلود کنیم ولی الان فقط لانچر رو قرار داده که باید حتما با اون دانلود کرد

اول از همه بازی رو دانلود کنید و نصب کنید > لینک


* نسخه HD فقط با سیستم عامل 64bit سازگاره

بعد از تمام شدن مراحل نصب باید دکمه Play توی لانچر نمایان بشه روی اون کلیک کنید بازی اجرا میشه

صفحه لاگین باید همون یوزرنیم و پسوردی که توی ثبت نام وارد کردید همینجا هم وارد کنید

با دنیای تانک ها خوش امدید
:x

مراحل اموزش اولیه رو حتما انجام بدید تا یکم قلق کار دستتون بیاد بعدا در مورد کدوم لاین از تانک ها و کدوم ملیت رو انتخاب کنید بعدا بحث میکنیم


---------------------
تفکیک تانک ها به این شکل هست :

تانک های سبک (Light Tanks)
21946989071938726390.png



تانک های لایت یا سبک اکثرا ابعاد کوچکی دارن ، قدرت مانور بالایی دارن ، نسبت به بقیه تانک های دیگه سریعتر هستن و دشمن شماره یک تانک های SPG هستن، و توی بازی نقش اسکات یا پیشاهنگ رو دارن ، رنج

دید این تانک ها زیاده و به راحتی میتونن تانک های دشمن رو اسپات یا شناسایی کنن ، این تانک ها زره بسیار ضعیفی دارن و گلوله اکثر تانک توی زره این نوع تانک به راحتی نفوذ میکنه

تانک های متوسط (Medium Tanks)
37887823207478035231.png

این نوع تانک ها چند منظوره هستن و بالانس ترین نوع تانک توی بازی هست و نقش های مختلفی رو باهاش میشه بازی کرد ، از نظر اندازه ، قدرت شلیک ، قدرت مانور و سطح زره از تانک های Light بالاتر هستن
قدرت مانور خوبی دارن ، و گزینه خوبی برای ساپورت تانک های سنگین هستن

تانک های سنگین (Heavy Tanks)
55439649897279108421.png

این نوع تانک ها بسیار بزرگ و سنگین هستن ، اسلحه پر قدرتی دارن ، بهترین و مقاوم ترین زره رو توی تانک ها ، تانک های سنگین دارن ، و گزینه خوبی برای پشتیبانی و شکستن خط دشمن هستن از ویژگی های
خوبش که بگذریم میرسیم به نکته منفی که اولین نکته منفی در مورد این تانک ها سرعت پایین اونهاست که بعضی وقت ها آزار دهنده میشه

تانک های نابودگر (Tank Destroyers)
15230301058506509361.png

این تانک ها قدرتمندترین اسلحه رو توی بازی دارن ، گلوله اونها تقریبا قابلیت نفوذ به هر نوع زره در بازی رو داره ، رنج دید خوبی هم دارن ، زره این تانک ها تقریبا بهتر از تانک های سبک و مدیوم هست ، و به خاطر
سرعت پایین و مهمتر از همه برجک ثابتی (به جز یه تعداد از تانک های امریکایی و انگلیسی) که دارن معمولا کمین میکنن و پشتیبانی تانک های دیگه رو توی بازی به عهده دارن ، و به خاطر همین به راحتی میتونن
دشمن رو غافل گیر کنن و ضربه اول رو بزنن

توپخانه (SPGs) [معادل فارسی بهتری واسش نتونستم پیدا کنم :d]
20040340383780389487.png

این تانک ها رو توی بازی با اسم Arty شناخته میشن ، این تانک ها نقششون توی بازی با بقیه تانک ها کاملا متفاوت هست و همونطور که گفتم نقش توپخانه رو دارن و اکثرشون تمام نقشه رو میتونن پوشش بدن
این تانک ها غیرمستقیم درگیر میشن و نقش ساپورت کردن تیم رو به عهده دارن ، این دسته تانک ها اسلحه بسیار پرقدرتی دارن و اگه درست و بادقت نشانه گیری کنید میتونید به اکثر تانک ها خسارت بالایی وارد کنید ،
حتی میتونید تا چند تانک رو همزمان با یک گلوله نابود کنید که شرایط و مهارتی خاصی رو میخواد و کار هر کسی نیست
دقت این تانک ها پایین هست و مهارت فردی رو طلب میکنه ، سرعت بارگزاری گلوله توی این تانک ها پایین هست و حوصله و صبر میخواد ، اگه ندارید طرف این تانک نرید ، این تانک ها اسیب پذیرترین نوع تانک
هستن و اکثرا تو درگیری مستقیم راحت نابود میشن ، برای همین توی بازی اگه دیدید دشمن داره طرف این تانک میره حتما ازش دفاع کنید طفلکی گناه داره :(






تانک ها توی بازی از لول یا تایر 1 تا 10 دسته بندی شدن ، برای رسیدن به تانک های بالاتر و یا ارتقا تانک فعلی باید پول و XP دست بیارید که برای بدست اوردن این دو مورد راه هایی زیادی هست که من چند نمونه رو مثال میزنم :
پیروزی
اولین پیروزی در روز
کشتن دشمن
آسیب زدن به خدمه یا تجهیزات تانک
شناسایی یک تانک دشمن برای اولین بار
آسیب زدن به تانکی که تا بحال در نبرد شناسایی نشده باشد
آسیب زدن به تانکی که خودتون شناسایی کردید
آسیب وارد کردن شما به دشمنی که دوستانتان لایت کرده باشند
آسیب وارد کردن دوستانتان به تانکی که شما لایت کرده باشید
نبرد در فاصله کم
تصرف کردن پایگاه دشمن
دفاع کردن از پایگاه خود
زنده ماندن در نبرد
پیروزی در مسابقات گروهی ( Tank Company ) و مسابقات کلنی ( Clan Wars )
فعال کردن اکانت ویژه پریمیوم
خرید گلد
و......

----------------------------------------

معرفی گاراژ و قسمت های مختلف اون :






===================================
فرق پرک و اسکیل
پرک تا وقتی که 100% نشه تاثیر نداره ولی اسکیل از همون اول تاثیر داره !


Basic Skills and Perks


Repair

repair.png

خوب این perk باعث میشه خدمه مورد نظر توانای بیشتری تو تعمیر پیدا کنه این اسکیل برای تانک های که سرعتین (به خاطر سرعتشونه که کسی نمیتونه منفجرشون کنه مثل:
Light Tanks
)و برای تانک های سنگین (که زمان زیادی برای تعمیر لازم دارن )توصیه می شود.

Camouflage

camo.png

این یکی هم واسه اینه که بتونین راحت تر از دست دشمن مخفی شین ، یعی visibility شما رو کم میکنه. هر چی لولش بره بالا شانس شما واسه دیده نشدن بیشتر میشه و دشمن واسه دیدن شما مجبوره نزدیک تر شه خوب این یکی برای
Tank Destroyers تانک های رده پایین SPG و از جان گذشتگانی مث من که اولش گاز میدن میرن تو دل دشمن توصیه میشه


Firefighting


fire.png

خوب این یکی توان مبارزه با آتیش سرباز رو افزایش میده ، توجه داشته باشین که تاثیری رو شانستون برای گرفتار شدن تو آتش هم نداره وقتی لولش بره بالا باعث میشه اتیش تو مدت کم خاموش شه و به بقیه قسمت های تانک صدمه ای نزنه ، برای تانک های فلک زده ای که بزرگن و مجبوراً یه جا وایسن تا بهشون تیر بخوره،قبل از اینکه دار فانی رو بای بای بگن توصیه می شود (مث تانک الان من با این تفاوت که بزرگ نیست )

Brothers in Arms


brothers-in-arms.png

این یکی کلی ایهام داره و هر جا یه چی میگه
تو منبع ما نوشته (in-game description is incorrect).
من مال منبع رو میزارم اگه کسی امتحان کرد دید غلطه بگه مال بازی رو قرار بدم
خوب اینجا نوشته به میزان لول وظیفه اصلی هر کدوم از خدمه ۵ درصد اضافه میکنه و همچنین به skill های که تا الان اسم بردم ۵ درصد رو میده و همچنین انجا گفته شده برخلاف چیزی که بازی گفته روی skill ها و perk ها تاثیری ندارد.


Commander


Jack of All Trades - Skill

jack-of-all-trades.png

باعث میشه جای خالیه خدمه از کار افتاده پر شه.
خوب از رابطه زیر میشه میزان کارایش رو تو وظیفه ی جدید در اورد:
لول فعلی اسکیلش ضرب در %۰٫۵ که در بهترین حالت نتیجه %۵۰ درصد میشه.وقتی یه بدشانسی صدمه میبینه وظیفش به طور مساوی بین افراد باقی مونده تقسیم میشه.
برای تانک های که ممکنه ضربه ببینن در اثر آتیش دشمن مثل تانک های سنگین و Tank Destroyers های زره پوش توصیه می شود.

Mentor - Skill

tutor.png

با هر ۱ % از این اسکیل همه خدمه تانک شما به جز خود فرمانده ۰٫۱% تجربه اضافی در پابان نبرد می گرند که شما می تونین تا ۱۰ % هم برسونینش
برای تانکای که می خواین واسه یه مدت بسیار طولانی نگه دارین توصیه می شود.


Recon - Skill


eagle-eye.png

خوب این یکی بر روی دامنه دید تانک شما تاثیر داره( View Range)میزانش از ۰٫۰۲%و با افزایش لول ۲% هم میرسه
DMG penalty میشه همون صدمه ای که در اصل باید توسط تو به دشمن وارد بشه ولی نمیشه. مثلاً زده ۵۰۰ تا DMG ولی ۲۰۰ تا میزنه. ۳۰۰ تا هدر میشه. میگه امتیاز بدست آمده با هر درصد از تمرین خدمه ۰٫۲ افزایش پیدا میکنه که آخرش که ۱۰۰% بشه اون مهارت ۲۰% بهبود پیدا میکنه. بعد فکر کنم به قسمتهایی که آسیب پذیرن کمک میکنه که صدمه کمتری ببینن یعنی DMG Penalty دشمن زیاد بشه و نتونه صدمه سنگین به شما بزنه. ( تا ۲۰% بهتر میشه )



Sixth Sense - Perk


premonition.png

خوب این یکی باعث میشه اگه شما توسط دشمن شناسای شدین ۳ ثانیه بعدش یه نمادی روشن میشه روی UI شما بعد از چند ثانیه خودش خاموش میشه و کاری نداره شما هنوز برای دشمن قابل دیدنین یا خیر هیچ چیزی هم نیست که بگه دوباره پنهان شدین یا خیر .
برای تانک های TDs, SPGsو پیش اهنگا توصیه میشه

Eagle Eye - Perk



expert.png


این باعث میشه که فرمانده بعد یه تاخیر ۴ ثانیه ای بتونه مناطق صدمه دبده روی تانک دشمن پیدا کنه یه نماد از قسمت های اسیب دیده تانک دشمن در زیرش نمایش داده میشه فقط هم دشمنای که موقعیتشونو شما پیدا کنید تاثیر داره.
برای افرادی که از جناح حمله می کنن و همچنینsniper
ها توصیه میشه
وقتی فعال میشه که اشما میزانش رو ۱۰۰% کنین



Driver


Clutch Braking - Skill

ace.png

سرعت چرخیدن تانک شما رو بیشتر میکنه از ۰٫۰۵% و با افزایش لول تا ۵%
برای تانک هایی که سریع هستن اما سریع نمی چرخن توصیه میشه

Off-Road Driving - Skill

off-road-master.png

مقاومت زمین رو در قسمت های صاف و بخش های که به طور متوسط صاف هستن کاهش میده(سرعت گرفتن و حرکات رو بهتر میشه) از ۰٫۱% و با افزایش لولش تا ۱۰% روی زمین های صاف و از ۰٫۰۲۵% و با افزایش لول تا ۲٫۵% تو قسمت هایی که تا حدودی صاف هستن منظور اکثر قسمت های بجز اسفالت ، سنگ فرش و جاده هاست.
برای تانک هاس پرسرعتی که به خاطر سرعتشون زندن و همچنین برای بعضی از تانک های کم سرعتم میتونه چیز خوبی باشد .

Smooth Ride - Skill

cruise-master.png



دقت تشما رو در مواقع ای که هم تیر میزنین و حرکت می کنین افزایش میده از ۰٫۰۴% و با افزایش لولش تا ۴% جه عقب برین چه جلو یه میزان به دفت اضافه می کنه.
و تاثیری هم نداره وقتی استادین یا می چرخین.
برای تانک های که فقط سر جاشون می چرخن هیچ کاری نمی کند

Controlled Impact - Skill
ramming-master.png

میزان صدمه ای که در اثر بر خورد تانک ها به شما اینجاد میشه رو کاهش میده و میزان صدمه شما رو در هنگام ضربه زدن افزایش میده که از ۰٫۱۵% شروع میشه و تا ۱۵% هم با افزایش لولش میره. فقط وقتی تاثیر داره که هر دو وسیله نقلیه در حال حرکت باشن و توی برخورد با نیرو های خودی هم تاثیر ندارد .
برای تانک های heavy و medium که یه زره درست حسابی دارن جلوشون.
اما واسه heavy تانک های که خیلی کندن توصیه نمی شود .


Preventative Maintenance - Perk
neatnik.png

این اسکیل شانس اتش گرفتن موتور تان رو ۲۵% کاهش میده با پیشگیری کردن از نشت سوخت


Gunner


Armorer - Skill
master-gunsmith.png

دقت توپ اسیب دیده رو بیشتر میکنه از ۰٫۲%با افزایش لولش تا ۲۰% اگه دو نفر از gunner ها اینو داشته باشن فقط اون که بیشتره حساب میشه.



Deadeye - Perk

sharp-shooter.png


خوب این شانس شما رو برای اینکه یه توپ بدجور به دشمن بزنید و به خدمه و modules تانکش صدمه بزنید۳% زیاد میکنه و فقط هم رو گلوله هایAP,APCR,HEAT تاثیر دارد .
و لازم به ذکره رو توپ های HE تاثیری ندارد .
نکته : اینجا نوشته اگه با Eagle Eye ترکیب شه خیلی خوب کار می کند.

Snap Shot - Skill

steady-hands.png


زمانی که کلاهک تانک میچرخه دقتش رو بیشتر میکنه از ۰٫۰۷۵ %شروع میشه تا ۷٫۵% با افزایش لولش میره بازم اگه ۲ نفر اینو داشته باشن اونی که بیشتره حساب میشه خوب ارزشی نداره واسه تانک های که لولشون نمی چرخه استفاده بشه برای تانک های سریعی که می خوان دور بخورن تیر بزنن خوبه و کسانی که میخوان از جناح حمله کنن.اینجا نوشته واسه peek-a-boo shooting. سود بخشه

Designated Target - Perk

nemesis.png


خوب این باعث میشه که تانک دشمن رو ۲ ثانیه بیشتر ببینین خوب از این فقط وقتی میشه استفاده کرد که تو دید خود تانک باشین و یا توی دید سوم شخص و باید بگم که ارتی ها کلاً بی خیالش شوید .
خوب خوشبختانه همه از این سود میبرن نه فقط شخصی که داردش که این همه ARTY ها رو هم شامل می شود .
اگه دو نفر از gunner ها اینو داشته باشن تاثیرشون قاطی نمیشه.
برای sniper ها و در بعضی موارد برای پیش اهنگ ها خوبه


Loader

Safe Stowage - Perk
non-impact-ammo-rack.png

این باعث میشه Loader بیاد توپ ها رو یه جوری بچینه که با هم در ارتباط نباشن و نتیجش اینه که جایی که توپ ها هستن به میزان پایداریش ۱۲٫۵% افزایش میابد.

Intuition - Perk

hunch.png



این به شما ۱۷% شانس میده تا نوع توپتون فوراً عوض بشه ،زمانی که قصد دارین نوع توپ های رو عوض کنید, و صرف نظر از این که کامل لود شده و یا در نمیه لود شدنشه.
این دفعه به ما لطف کردن اگه دو نفر اینو داشته باشن تاثیرشون قاطی میشه و رو هم میشه ۳۴% شانس, بعد این که یه بار تاثیر خودشو گذاشت باید یه بار کامل لود شه تا دوباره کار کنه .
برا تانک هایی که شما هی می خواین نوع توپ ها رو عوض کنید خوبه

Adrenaline Rush - Perk

do-or-die.png




این یکی زمان reload کردن رو ۹٫۱% کاهش میده.اما در صورتی که تانک شما کمتر از ۱۰% صدمه دیده باشد , اگه دو نفر اینو داشته باشن تاثیر ها با هم قاطی نمی شود.




Radio Operator


Signal Boosting - Skill

boffin.png


Signal Range تانک شما رو از ۰٫۲% و با افزایش لولش تا ۲۰% افزایش میده اگه دو نفر از نیروهاتون اینو داشته باشن فقط اونی که بیشتره حساب میشه , برای آرتی ها و پیش اهنگ توصیه میشه.

Situational Awareness - Skill

sonar.png

View Range تانک شما رو افزیش میده از ۰٫۰۳% وبا بالا رفتن لولش تا ۳% اگه دو نفر این اسکیلو داشته باشن فقط اونی که بیشتره حساب میشه.وقتی اثرش بهتر میشه که از Recon در کنارش استفاده بشه.

Relaying - Skill

retransmitter.png


این یکی Signal Range دوستانی که باشون ارتباط دارین رو افزایش میده اگه دو نفر اینو داشته باشن فقط اونی که بیشتره حساب میشه. از ۱% شروع میشه و با افزایش لول تا ۱۰% میرسه.
روی Signal Range خودتون تاثیری نمیزاره.

Call for Vengeance - Perk

last-ditch-attempt.png

اپراتور رادیو رو قادر میسازه که بعد از نابودی تانکش اگه زنده باشه موقعیت دشمن ۲ ثانیه بیشتر گزارش کنه اگه دو نفر این توانای رو داشته باشن با هم جمع نمی شود .

امیدوارم مطلب کامل باشه و تشکر از دوستانی که کمک کردن تا این مطلب اماده بشه

x_24
mr.exe



=================================

امورش Equipment
[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
CamouflageNet.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Camouflage Net[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]

کار : درصد استتار تانک را افزایش میدهد و بعد از 3 ثانیه توقف فعال می شود
درصد تاثیر گذاری بر روی تانک لایت و مدیوم 10% ,
هوی و اس پی چی 5%
برای تی دی 15%
بیشتر برای تانک های تی دی پیشنهاد می شود

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
Stereoscope.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Binocular Telescope[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]افزایش ویورنج شما 25%[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
Toolbox.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Toolbox[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]25% سرعت تعمیر تانک را افزایش می دهد[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
AntifragmentationLining.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Spall Liner[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]

محافطت از رمینگ و انفجار و خدمه تانک
در برار شات های اچ ای
درصد تاثیر گذاری
لایت اسپال لاینر‬‎ +20
مدیوم اسپال لاینر‬‎ 25+
هوی اسپال لاینر‬‎ 30+
سوپر هوی اسپال لاینر‬‎ 50+

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
WetCombatPack.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]"Wet" Ammo Rack[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]50% جلوگیر از امورک شدن تانک[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
deafl8lgzr5cft93nqk2.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Cyclone F i l t e r[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]50% محافظت می کند از اسیب رسیدن به موتور[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
CarbonDioxide.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Fill Tanks with CO2[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]50% محافظت می کند از اسیب رسیدن به مخزن سوخت[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
EnhancedSuspension.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Enhanced Suspension[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]

‎‫+ 10٪ حد بار تعلیق‬‎
افزایش 20% مقاومت ساسپنشن‬‎
50% از اسیب رسیدن به ساسپنشن جلو گیری می کند

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
Rammer.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Tank Gun Rammer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]10% لود گان را کمتر می کند[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
EnhancedAimDrives.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Enhanced Gun Laying Drive[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]10% افزایش ایمینگ تایم[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
AimingStabilizer.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Vertical Stabilizer[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]20%افزایش دقت گان در هنگام حرکت و چرخاندن تورت[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
CoatedOptics.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Coated Optics[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]10% افزایش ویو رنج[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
Grousers.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Additional Grousers[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]

کاهش 9.1% مقاوت زمین روی زمین های نرم
(9.1% از اصتحکاک ترک تانک و زمین کم می کند )
کاهش 4.8% مقاوت زمین روی زمین های معمولی

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="align: center"]
ImprovedVentilation.png
[/TD]

[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Improved Ventilation[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]افزایش 5% تجربه خدمه ها[/TD]
[/TR]
[/TABLE]




انتقال خدمه به تانک دیگر :
مثل من خدمه تانک E75 را می خوام روی تانک Maus ترین بدم !!!
MCKUr.jpg

روی خدمه کلیک راست کنید
rJlrJ.jpg


حالا من می خوام خدمه E75 را روی MAUS بزارم ( فرقی نمیکنه از چه تانکی به چه تانکی انتقال میدید )
حالا اینجا من عکس MAUS ندارم فکر کنین این MaUS هست :d
1iPsY.jpg


خوب بعد از این که خدمه را گذاشتیم روی تانک مورد نظر نیاز به ترین داره
گزینه Crew Operations را انتخاب کنید

KV82M.jpg


حالا Retrain

nU3CG.jpg


خوب حالا انتخاب میکنیم خدمه با چند درصد مهارت ترین بشه

tYKOc.jpg


خوب حالا میبنید اسم خدمه دیگه قرمز نیست و برای این تانک مهارت دیدن !

xh1Vd.jpg

=================================

Shells_HE.png

گلوله HE یا High Explosive:
این گلوله ها عموما دارای قدرت نفوذ خیلی کمتری نسبت به دیگر گلوله ها هستن و در عموما وقتی به تانک دشمن اصابت میکنن و نمیتونن توش نفوذ کنن منفجر میشن و آسیب اندکی به سلامتی تانک دشمن میزنن و یا اینکه میتونن به ماژول ها یا خدمه تانک آسیب بزنن. در برخی موارد که زره دشمن خیلی کم هست و گلوله انفجار شدید موفق به نفوذ میشه مقدار زیادی آسیب به سلامتی تانک میزنه و شانس زیادی در از بین بردن ماژول ها یا خدمه تانک داره. ویژگی دیگه این گلوله ها اینه که نرمالیزیشن* ندارن. ویژگی مثبت این گلوله اینه که با طی مسافت از قدرت نفوذش کم نمیشه. این گلوله معمولا گلوله استاندارد SPG یا توپخانه هاست.



Shells_HE.png

گلوله HESH یا High Explosive Squash Head:
این گلوله هم دقیقا مثل گلوله HE عمل میکنه با این تفاوت که قدرت نفوذ بیشتری نسبت به HE معمولی داره. ویژگی مثبت این گلوله اینه که با طی مسافت از قدرت نفوذش کم نمیشه ولی نرمالیزیشن* نداره.



Shells_HEAT.png

گلوله HEAT یا High Explosive Anti Tank:
این گلوله از نظر آسیبی که وارد میکنه مثل گلوله AP هست ولی قدرت نفوذ خیلی زیاد تری داره. ویژگی مثبت این گلوله اینه که با طی مسافت از قدرت نفوذش کم نمیشه ولی نکات منفی هم داره از جمله اینکه نرمالیزیشن* نداره، و اینکه اگر به زره فاصله دار یا Spaced Armor و چیز های مشابه مثل زنجیر یا Track های تانک بخوره خنثی میشه.



Shells_AP.png

گلوله AP یا Armor Piercing:
این گلوله عموما به عنوان گلوله استاندارد اکثر تانک ها (غیر از توپخانه یا SPG ها) ازش یاد میشه. استفاده اصلی این گلوله نفوذ در زره دشمن و آسیب زدن به اون هست. ویژگی مثبتش این هست که 5% نورمالیزیشن* داره و ویژگی منفیش این هست که با طی مصافت یک مقدار از قدرت نفوذش کم میشه.



Shells_APCR.png

گلوله APCR یا Armor Piercing Composite Rigid:
این گلوله مثل گلوله AP عمل میکنه با این تفاوت که قدرت نفوذ بیشتری داره ولی نورمالیزیشن* کمتری داره (2%). ویژگی مثبت این گلوله اینه که با سرعت خیلی زیادی حرکت میکنه و ویژگی منفیش اینه که در اثر طی مسافت مقدار قابل توجهی از قدرت نفوذش کم میشه.



*تعریف نرمالیزیشن:
در مورد گوله های AP و APCR مسئله ای به نام نورمالیزیشن یا Normalization (که ترجمه ی تحت اللفظی اون هنجارسازی هست) صدق میکنه.
با این معنا که این دو نوع از گلوله در نقطه برخورد با زره به سمت محور اصلی زره (به میزانه خاصی)تغیر مسیر میدن.
مقدار این تغییر مسیر برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به مقدار 2 درجه هست.

سعی میکنم این مسئله رو با یک مثال ساده توضیح بدم:
برای فهمیدن این مسئله فرض کنید ما گلوله های AP و APCR ای داریم که قدرت نفوذ هر دو اونها حدودا 170 باشه.
تانک دشمن مقابل شما دارای 100 میلیمتر زره هست که در زاویه 30 درجه شیب داره که زره موثر اون رو به 200 م.م میرسونه.
گلوله های AP در نقطه برخورد 5 درجه نرمالیز میشن به این معنا که به جای نفوذ در 100 م.م زره در زاویه 30 درجه ، باید در 100 م.م زره با زاویه 25 درجه نفوذ کنه. که در این صورت موفق به شکافتن زره میشن.
اما گلوله های APCR در نقطه برخورد فقط 2 درجه نرمالیز میشن، به این معنا که به جای شکافتن 100 م.م زره در زاویه 30 درجه، باید 100 م.م زره رو در زاویه 28 درجه بشکافن که در اینصورت موفق به نفوذ در زره نمیشن.

(قابل توجه دوستانی که همیشه با ایراد های بنی اسرائیلیشون بنده رو همراهی کرده اند: دقت داشته باشند که بنده ریاضیدان نیستم پس اگر یه وقت نشستین با ماشین حساب مهندسی ضرب و تقسیم کردین و به این نتیجه رسیدین که قدرت نفوذ 170 ممکنه بتونه در 100 م.م زره در زاویه 28 درجه نفوذ کنه شروع به تخریب نکنید، مسله قدرت نفوذ ذکر شده فقط یک مثاله.)


تبصره:
زاویه نرمالیزیشن گلوله ها (برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به مقدار 2 درجه) یک مقدار ثابته و بشکل تصادفی تغییر نمیکنه.



اما نتیجه گیری اینه که دوستان دقت کنند که شلیک گلوله های APCR هم همیشه باعث بهبود وضع نمیشه.
و نکته آخر اینکه گلوله های HE و HEAT دارای نرمالیزیشن نیستن.

به طور کل اکثر تانک های سری استالین دارای ترت(برجک) نصب شده در قسمت جلوی تانک هستن که این هم مزیت داره و هم ضعف که درباره اون نمی خوایم صحبت کنیم.
یکی از تکنیک های بازی Side-Scrap نام داره که به طور کل تانک های المانی به خصوص(Maus,E100,E75,Tiger 2) به خاطر ویژگی های خاصی که دارن مثل ساید ارمور قوی،ترت مناسب و...به بهترین نحو انجامش میدن.

حالا با ترکیب ساید اسکرپ و سری استالین به نتیه جالبی میرسیم:ساید اسکرپ از پشت.

1-تنها کاری که لازمه انجام بشه اینه که پشت تانکتون رو رو به دیوار یا کاور کنید و تانکتون رو طوری زاویه بدید که دشمن نتونه زره کناره تانکتون رو بشکافه.
2-حالا فقط کافیه تانکتون رو کمی جلو ببرید تا گانتون از پشت دیوار بیرون بیاد،هدف بگیرید و شلیک کنید.
3-دوباره به عقب و پشت کاور برگردید و صبر کنید تا گانتون لود بشه.
4-مرحله ی 2 و 3 رو به ترتیب تکرار کنید.

5pxbufopa3s5njt0ff5k.jpg




در این حالت شما برای تیر اندازی فقط قسمت خیلی کمی از تانکتون رو از کاور بیرون میارید ولی وسعت دید شما کم نمیشه.

در حالت آرکید:

bujm3it07ancfd15me1c.jpg



در حالت اسنایپ:



fzuieeypqfr7wd0lneod.jpg







فقط دفت داشته باشید که اگر از تانکی استفاده می کنید که زره ترت(برجک) چندان قوی ای نداره(مثل IS , IS-2 , KV-1S) زیاد بیرون از کاور وقت تلف نکنید.

درضمن دوستان اصلا به شایعات توجه نکنید (اینکه این بازی مردونست و نباید پشت به دشمن کرد) بلکه استفاده درست شما از این تکنیک نشونه مهارت شماست.

نقاط قوت SS از عقب با IS3 از عقب :

-زره قوی در کناره تانک که شیب داره بعلاوه اینکه قسمت هایی از زره کناره ی IS3 دارای Spaced Armor هست که بسیار مناسب میشه به علاوه اینکه با زاویه دادن مناسب شما عملا باعث میشه هیچ تانکی نتونه زره ساید شما رو در اون حالت بشکافه.

-ترت زرهی و دایره شکل که شانس کمونه کردن تیر های دشمن رو بسیار زیاد میکنه.

-FEAR FACTOR!!!!همونطور که دوستان میدونند IS3 بیشترین فاکتور ترس رو در بین تانک سنگین سطح 8 داره بطوری که اکثر تانک های سطح پایین ترجیح میدن باهاش درگیر نشن...حالا فرض کنید شما IS3 تون رو در این حالت قرار بدید...

نقاط ضعف:

-دریچه روی ترت که اگرچه از جولو و در فاصله دور و در اون حالت زدنش سخته اما اگر تیری به اوجا بخره شکافتنش تضمینیه!

-گان منتلت IS3....گان منتلت به قسمتی گفته میشه که گان از طریق اون به ترت وصل شده.گان هایی که قدرت شکافت 200 و به بالا داشنه باشن 100% میشکافنش...الته این قسمت کوچیکه و درفاصله دور عملا شلیک بهش غیر ممکنه...

SS کردن با IS6 عملا غیر ممکنه، چون بدنه تانک از بالا به شکل 8 ضلعیه و شما هرطور بهش زاویه بدی بازم دشمن یه زاویه صاف پیدا میکنه که بهش شلیک کنه...

SS با IS7 از عقب کمی سخته ولی اگه موفق بشید محشر میشه.

به طور کل مشکل SS از عقب اینه که اگر نتونید زاویه درستی به تانک بدید کار نمیکنه یا اگر مهارت کافی تو این کار نداشته باشید ممکنه وسط درگیری کنترل ها رو اشتباه کنید و خودتون رو به کشتن بدید.

مشکل SS از جولو با تانکایی مثل IS3 و IS7 نوع زاویه زره جلوشون و ترتشونه که جولوی تانک نصب شده....ایم یعنی شما خیلی باید عقب بیاید تا بتونید شلیک کنید و در این حالت زره شما که به خاطر نیزه ای بودنش قوی هست(و نه ضخامت زره) عملا بی استفاده میشه.


خلاصه که SS از عقب هم مثل هر تکنیک دیگه ای نیاز به تمرین داره.

یرو مطالبی که در زمینه ساید اسکرپ از عقب در مورد تانک های سری IS بخصوص IS-3 گفته شد یه ریپلی براتون میزارم.
از اونجایی که من خودم بشخصه حوصلم نمی کشه ریپلی های دیگران رو ببینم برای کسایی که مثل خودم هستم یک توضیح خلاصه میدم.


لینک Replay

نقشه Siegfried Line
رسپاون شمالی
Battle Tier 9
تانک بازیکن IS-3

بلافاصله بعد از شروع بتل IS-3 به سمت یکی از نقاط پر زد و خرد در شهر میره و در ابتدای خیابان ساید اسکرپ از پشت می کنه.

tk3wx9lka2cz9wqi0i8g.jpg



8slqll6pqqt9zi48w8oy.jpg



در این لحظه IS-3 در مقابل 3 تانک Tiger 2 , IS-8 و IS-3 دشمن قرار میگیره که بعدا T34 و AT15 هم بهشون اضافه میشن.


gv9m9du3q2xfvd7revm0.jpg



میزان صدمه ای که تانک IS-3 می خوره 0 hp هست(+2100 blocked damage) در حالی که در همون حالت حدود 2400hp صدمه به تانک های دشمن وارد میکنه:


vfpunl89f26wkv0yhq99.jpg


نکته: اگر در عکس بالا دقت کنید می بینید که از 6 شلیکی که به IS-3 شده فقط 3 تا نفوذ کرده، اون 3 عدد نفوذ هم عملا فرقی با اون هایی که نفوذ نکردن ندارن چون هیچ صدمه ای به تانک نزدن)



6w7kn1sefdqcuw9vzuxj.jpg




اگر در عکس زیر دقت کنید از 2800 دمیج وارد شده فقط حدود 400 تای اون خارج از پوزیشن ساید اسکرپ بوده و به Obj.704 وارد شده.


7vfldwpcfrecnhl4ofm7.jpg




این در حالیه که با توجه به ازدیاد تانک های دشمن و اینکه هر کدوم در زاویه نسبتا متفاوتی با تانک IS-3 قرار داشتن اگر از ساید اسکرپ معمولی استفاده میشد به هیچ وجه چنین نتیجه مناسبی بدست نمی اومد. (تانک شما علاوه بر وارد کردن 2800 دمیج full hp از بتل خارج بشه)

تو این پست درمورد قانون 15 متر توضیح خواهیم داد.
همونطور که میدونید اسپات کردن/شدن در بازی بر اساس سیستم اسپاتینگی که در بازی تعریف شده اتفاق می افته.
یکی از روش های بالا بردن کمو یک تانک که خیلی هم بین پلیر ها رایج هست مخفی کردن تانک بین بوته هاست.که معمولا به شکل زیر انجام داده میشه.



8p93mb5aw3xfa6qpr78r.jpg



بوته های مختلف بر اساس شکل و حجمی که دارن مقدار متفاوتی از کمو به تانک میدن.
اما بعد از هر شلیک کمو تانک به شدت کم میشه.

نکته ای که بسیار مهمه و کمتر کسی ازش با خبره اینه که بعد از هربار شلیک،تمامی بوته های یا به اصطلاح فولیاج که در شعاع 15 متری تانک قرار دارند قدرت مخفی کنندگی یا همون کمو دادنشون برای چند ثانیه به طور کل از بین میره.
یعنی تا چند ثانیه بعد از شلیک کمو تانک شما نزدیک به 0 میشه و این بخاطر نکته بالا تفاوتی نداره که نزدیک یک بوته باشید یا نه،در عین اینکه شما تانکتون با بوته ها مخفی شده باشه بازم بعد از شلیک احتمال اسپات شدنتون بالاست ( غیر از موارد خاص).

حالا میرسیم به تکنیک 15 متر.
با ترکیب موضوعاتی که در بالا گفته شد میشه یک تکنیک بدست آورد.
برای اینکه شما بعد از شلیک کموی اضافه شده توسط بوته ها رو از دست ندید کافیه تا تانکتون رو 15 متر عقب تر از بوته مخفی کنید.
اینطوری دیگه بعد از شلیک تنها کمو تانک از بین میره ولی همچنان کموی بوته ای که در 15 متری شما قرار داره و کموش از بین نرفته همچنان تانک شما رو مخفی نگه میداره.

به شکل زیر :

9jg7q1zpc3itaeqwy7xc.jpg


اما برای اینکه بفهمیم فاصله ی ما با بوته چقدره چکار باید کرد.

1-استفاده از مود 15m circle : بعد از نصب کردم این مود با فشردن F10 یک دایره 15 متری دوره تانک شما شکل میگیره که بشما در این امر کمک میکنه.

2-استفاده از فاصله تا هدف: اکثر دوستان مد هایی دارند که وقتی جایی رو نشونه میگیرند فاصله تانک تا اون نقطه رو نشون میده.با کمی جمع و تفریق میشه 15 متر رو بدست آورد.

3-کمرنگی بوته:شاید قبلا هم به این نکته برخورد کرده باشید که وقتی شما نزدیک بوته ای هستید و در حالت اسنایپ قرار دارید بوته خود به خود کمرنگ میشه و به نشونه گیری شما کمک میکنه.
درواقع فقط و فقط بوته هایی که در فاصله کمتر تر 15 متری شما هستند در حالت اسنایپ کمرنگ میشن.

-پس برای اینکار کافیه ابتدا تانکتون رو داخل بوته قرار بدید و در حالت اسنایپ قرار بگیرید.



csmu9ewe1273gw0ocl26.jpg


(دقت کنید که در تصویر بالا بنده دقیقا پشت یک بوته با فاصله ی کمتر از 2 متر هستم و بوته کنار تانک سوخته قرار داره ولی چون داخل اسنایپ مودهستیم و فاصله کمتر از 15 متره بوته کمرنگ شده و دیده نمیشه تا به نشونه گیری کمک کنه.)

-و بعد همچنان درحالت اسنایپ شروع به عقب اومدن کنید تا جایی که بوته حالت کمرگش رو از دست بده.که به تصویر زیر میرسیم.



awriyx2u5zuptzfo8cnk.jpg


(در این تصویر بوته ای که کنار تانک سوخته قرار داره دیگه در شعاع 15 متری من نیست)

شاید در این حالت به خاطر اینکه بوته پررنگ نشون داده میشه نشونه گیری سخت باشه اما از اونجایی که 1)تانک های دشمن با علامت های قرمز رنگ بالای سرشون مشخص اند و 2)وقتی نشونه روی تانک دشمن بره دور تا دور اون با خط قرمزی مشخص میشه پس دیگه مشکلی در نشونه گیری هم نخواهیم داشت.

نکته 1)همونطور که دوستان میدونند آبگرید کردن ساسپنشن تانک قابلیت حمل وزن بیشتری به تانک میده و سرعت چرخش تانک رو بیشتر میکنه اما در کنار اون یکسری اثرات مخفی هم داره از جمله:
بالا بردن HP یا هیت پویت ترک ها،
بهبود اسطحکاک تانک با زمین یا همون Ground Resistance،
بهبود دقت در تیر اندازی در حرکت.
همچنین بهبود ساسپنشن میتونه روی شتاب تانک و میزان سرعت تانک روی سطوح سرسخت (مثل مرداب ها)اثر بگذاره.


----------------------------------


نکته 2)اثراتی که آبگرید کردن موتور تانک میتونه داشته باشه (از افزایش شتاب و قدرت بالا رفتن از شیب ها تا افزایش قدرت مانور تانک)رو اکثر پلیر ها میدونند اما نکته ای که شاید کمتر کسی بدونه اینه که آبگرید کردن موتور اثر مخفی روی سرعت چرخش تانک (Traverse) داره و اون رو بهبود می بخشه.

----------------------------------


نکته 3) گلوله های AP و APCR در اثر طی مصافت قدرت نفوذ شون رو از دست میدند ( گلوله های APCR ای که به شکل گوله های پرمیوم خریداری میشن میزان بیشتری از قدرت رو در فاصله ازدست میدن) اما قدرت نفوذ گلوله های HE و HEAT در اثر طی مصافت تغییری نمیکنه.

-----------------------------------


نکته 4)در مورد گوله های AP و APCR مسئله ای به نام نورمالیزیشن یا Normalization (که ترجمه ی تحت اللفظی اون هنجارسازی هست) صدق میکنه.
با این معنا که این دو نوع از گلوله در نقطه برخورد با زره به سمت محور اصلی زره (به میزانه خاصی)تغیر مسیر میدن.
مقدار این تغییر مسیر برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به مقدار 2 درجه هست.

سعی میکنم این مسئله رو با یک مثال ساده توضیح بدم:
برای فهمیدن این مسئله فرض کنید ما گلوله های AP و APCR ای داریم که قدرت نفوذ هر دو اونها حدودا 170 باشه.
تانک دشمن مقابل شما دارای 100 میلیمتر زره هست که در زاویه 30 درجه شیب داره که زره موثر اون رو به 200 م.م میرسونه.
گلوله های AP در نقطه برخورد 5 درجه نرمالیز میشن به این معنا که به جای نفوذ در 100 م.م زره در زاویه 30 درجه ، باید در 100 م.م زره با زاویه 25 درجه نفوذ کنه. که در این صورت موفق به شکافتن زره میشن.
اما گلوله های APCR در نقطه برخورد فقط 2 درجه نرمالیز میشن، به این معنا که به جای شکافتن 100 م.م زره در زاویه 30 درجه، باید 100 م.م زره رو در زاویه 28 درجه بشکافن که در اینصورت موفق به نفوذ در زره نمیشن.

(قابل توجه دوستانی که همیشه با ایراد های بنی اسرائیلیشون بنده رو همراهی کرده اند: دقت داشته باشند که بنده ریاضیدان نیستم پس اگر یه وقت نشستین با ماشین حساب مهندسی ضرب و تقسیم کردین و به این نتیجه رسیدین که قدرت نفوذ 170 ممکنه بتونه در 100 م.م زره در زاویه 28 درجه نفوذ کنه شروع به تخریب نکنید، مسله قدرت نفوذ ذکر شده فقط یک مثاله.)


تبصره:
زاویه نرمالیزیشن گلوله ها (برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به مقدار 2 درجه) یک مقدار ثابته و بشکل تصادفی تغییر نمیکنه.



اما نتیجه گیری اینه که دوستان دقت کنند که شلیک گلوله های APCR هم همیشه باعث بهبود وضع نمیشه.
و نکته آخر اینکه گلوله های HE و HEAT دارای نرمالیزیشن نیستن.

-----------------------------------

نکته 5) "Siema PL" به معنی "سلام به لهستان" هست.;;)

-----------------------------------


نکته 6) ریکوشت یا Richochet (سر خوردن) با بانس یا Bounce (کمونه کردن) تفاوت داره.(در تاپیک های قبلیم به این موضوع اشاره کردم ولی توضیح ندادم)

-بانس زمانی اتفاق می افته که گلوله شما در زاویه بین 0 تا 70 درجه با تانک دشمن برخورد کنه و نتونه در اون نفوذ کنه و کمونه کنه.

-ولی ریکوشت زمانی اتفاق می افته که گلوله ی شما با زاویه ای بیشتر از 70 درجه به زره دشمن برخورد کنه و عملا از روی سطح زره سر بخوره.

-این زاویه برای گلوله های HEAT به جای 70 مقدار 80 درجه هست.

-گلوله های HE ریکوشت نمیشن.

-----------------------------------



نکته 7) اورمچ یا Overmatch:

به این طریق که اگر کالیبر توپ شلیک کننده 2 برابر ضخامت زره مورد هدف باشه (مثلا توپ 100 م.م به زره 50 م.م شلیک کنه) و زاویه برخورد بیشتر از 70 درجه نباشه نرمالیزیشنی که برای گلوله های AP و APCR انفاق می افته به مراتب بیشتر از مقداری که گفته (برای گلوله های AP به مقدار 5 درجه و برای گلوله های APCR به نقدار 2 درجه) شد اتفاق میافته.

حال اگر کالیبر توپ شلیک کننده 3 برابر ضخامت زره مورد هدف باشه (مثلا توپ 150 م.م به زره 50 م.م شلیک کنه) حتی اگر زاویه برخورد بیشتر از 70 درجه باشه بهیج وجه ریکوشت اتفاق نمی افته و میشه گفت که نفوذ گلوله در زره تضمینی خواهد بود.

دقت داشته باشید که مسئله اورمچ فقط بر گلوله های AP و APCR صدق میکنه.

-----------------------------------



نکته 8) بر خلاف عقیده ای که ممکنه خیلی از دوستان داشته باشند مقدار دمیج یا صدمه وارد شده به تانک بعد از نفوذ گلوله به هیچ عنوان ارتباطی با ضخامت زره شکافته شده نداره و مقدار دمیجی که به تانک وارد میشه در محدوده +/- 25% اوریج دمیج گلوله (مثلا برای توپ تانک IS-7 که اوریج دمیج 490 داره از بین بازه 368-613 ) به صورت تصادفی اتنخاب میشه.

یعنی به عنوان مثال اگر شما سرسخت ترین قسمت یک T110E4 یا T110E3 رو بشکافید دمیجی که گلوله شما وارد میکنه هیچ ارتباطی با مقدار زره شکافته شده نداره و تماما به صورت تصادفی انتخاب میشه...

و بازم تاکید می کنم چه 250 م.م و چه 25 م.م زره رو بشکافید میزان دمیج مقدازی کاملا تصادفی و بی ارتباط با مقدار زره شکافته شده خواهد بود.

-----------------------------------



نکته 9) مقدار قدرت نفوذ هم از سیستمی مشابه سیستمی که در نکته 8 گفته شد پیروی میکته و مقداری کاملا تصادفی است.
-----------------------------------



نکته 10) اگر شما با توپ 170 م.م تانک JgPz E100 به زره کناره یک AMX 13 75 یا T71 شلیک کردید و بعد از اصابت گلوله و شنیدن کلمه "Critical Hit" مشاهده کردید که هدف همچنان بدون اینکه زرهش حتی خش هم برداشته باشه داره حرکت میکنه شکه نشید!!!!تیر شما به ترک اون اثابت کرده بطوری که حتی نتونسته ترک رو از بین ببره!!!:-/

برا خودم اتفاق افتاده که میگم....:-s

-----------------------------------



نکته 11) محدوده ای که شما میتونید تانک های اسپات شده (دقت کنید که این تانک ها قبلا توسط هم تیمی ها اسپات شدن) رو ببینید و هدف قرار بدید و این مسئله هیچ ربطی به View Range تانک شما نداره.
-این محدوده به شکل یک مربع یا بهتر بگم یک مکعب که تانک شما در مرکز اون قرار داره تعریف شده.
-حداکثر محدوده این مربع به 707 متر میرسه.

(این محدوده در بازی به نام Draw Distance شناخته میشه و با گزینه ای که با همین نام در قسمت Options وجود داره متفاوت هست،گزینه موجود در Options که قابل تغییر هست مرتبط با اجسامی غیر از تانک های دشمن هست.)




-----------------------------------



نکته 12) View Range محدوده ای هست که فرمانده تانک شما (و نه خود شما، بخاطر همین گفته شد که مسئله View Range ربطی بشما نداره) میتونه ببینه.

-این محدوده بشکل یک دایره یا کره ای که تانک شما در مرکز اون قرار داره تعریف شده.

-مقدار این محدوده به مسائل زیادی از جمله نوع ترت(برجک) ، مهارت خدمه تانک ، تجهیزات اضافه شده به تان و ...بستگی داره.

-شاید برخی دوستان دقت کرده باشند که در توضیحات برخی تجهیزات بازی این نکته ذکر شده که حداکثر محدوده View Range مقدار 500 متر هست، که به هیچ وجه اینطور نیست.
محدوده View Range هیچ گونه محدودیتی نداره ولی بیشترین مقداری که میشه روی برخی تانک ها بدست اورد(با استفاده از مهارت ها و تجهیزات گوناگون) مقدار 606 متر هست.

-----------------------------------



نکته 13) مسئله Spotting Range هست که بیشتر دوستان اونرو با View Range اشتباه میگیرن.

- Spotting Range حداکثر محدوده ایست که در صورتی که شما توانایی دید مستقیم رو داشته باشید (مثلا ساختمانی سد دید شما نباشد) میتونید دشمنان رو اسپات کنید.

-حداقل محدوده اسپات 50 متر هست.در این محدوده که Proximity Spotting نام داره نیازی به دید مستقیم نداره.(مثلا اگر شما پشت خانه ای باشید و دشمن هم دقیقا در طرف دیگه خانه باشد و فاصله بین شما کمتر از 50 متر باشد شما میتوانید اون رو اسپات کنید.

-حداکثر محدوده اسپات 445 متر هست.به این معنی که شما (خود شخص شما) هیچوقت نمیتونید دشمنی که فاصله ای بیشتر از 445 متر با شما داره رو اسپات کنید.

-محدوده Spotting Range به شکل یک دایره یا کره گه شما در مرکز اون قرار دارید تعریف شده.

-----------------------------------



نکته 14)نکته های 5 و 10 رو زیاد جدی نگیرید.هدف عوض کردن آب و هوای پست بود.


-----------------------------------​




نکته 15) سعی کنید باهم دوست باشید.:bighug:


----------------------------------------------------------------------------------



وی آرشیوم گشتم یک فایل آموزش پیدا کردم که خیلی وقت پیش آمادش کرده بودم.
از اوجایی هم که PDF ذخیره شده نمیشه اینجا گذاشتش پس لینک دانلودش رو میزارم، امید وارم مفید باشه.

موضوع جالبی داره، بی ربط به مسائل مطرح شده هم نیست.

لینک دانلود

فقط برای این آموزش زحمت زیادی کشیده شده، دوستان خودشون کپی رایت رو رعایت کنن.



=================================

لطفا در صورتی که جایی از توضیحات اشتباه یا مشکلی یا کوتاهی یا کسری دیدید حتما به بنده اطلاع بدید

================================
منابع :
دوستان این مطالب با زحمت زیاد و چندین ساعت وقت در اختیار شما گذاشته شده ، و اکثرا تجربه شخصی بنده وگاهی ترجمه شده هست لطفا توی ذکر منبع حتما اسم بنده رو ذکر کنید ، در غیر این صورت بنده هیچ رضایتی ندارم
wiki.wargaming.net
worldoftanks.eu
wikipedia.org
gameemag.ir
bazicenter.com
 
آخرین ویرایش:
سلام یه کلن خوب معرفی کنید لطفا......تشکر
اروپا لطفا
کلن [-N_W-] که بیشتر ایرانیای wot توشن و هر هفته حد اقل 2 تا کلنوار داریم+تورنومنت
یوزرنیمتون رو پ.خ کنید اکانتتون رو چک کنم. برای ورود هم باید با کامندر صحبت کنم.
 
Previous list of changes planned for 9.1

Changes in vehicles parameters:
- The visibility coefficient for shooting TD guns (except of Premium TD guns) has been brought into line with the visibility coefficient of the same guns mounted on tanks.
German vehicles :
Jagdpanzer IV:
Suspension traverse speed of Jagdpanzer IV 0-Serie changed from 32 till 34
Passability of suspension Jagdpanzer IV 0-Serie on hard grounds increased by 8%
Passability of suspension Jagdpanzer IV 0-Serie on medium grounds increased by 14%
Passability of suspension Jagdpanzer IV 0-Serie on soft grounds increased by 20%
Suspension traverse speed of Jagdpanzer IV changed from 35 till 38
Passability of suspension Jagdpanzer IV on hard grounds increased by 9%
Passability of suspension Jagdpanzer IV on medium grounds increased by 15%
Passability of suspension Jagdpanzer IV on soft grounds increased by 22%
Pz.Kpfw. I:
Gun dispersion when moving and traversing with Pz.Kpfw. I Ausf. A suspension decreased by 31%
Gun dispersion when moving and traversing with Pz.Kpfw. I Ausf. B suspension decreased by 31%
Aiming time of the 2 cm Kw.K. 30 gun changed from 1.7 sec to 1.6 sec
Aiming time of the 2 cm Kw.K. 38 gun changed from 1.6 sec to 1.5 sec
Tiger I:
Reloading time of the 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 gun changed from 6.7 sec till 6.8 sec
Gun dispersion when turret traversing of 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 gun increased by 17%
Gun dispersion of 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 gun changed from 0.34 m to 0.35 m
HP of the vehicle with Pz.Kpfw. VI H Ausf. H2 turret changed from 1400 to 1300.
HP of the wehicle with Pz.Kpfw. Tiger Ausf. E changed from 1500 till 1400 единиц.
Tiger (P):
Reloading time of the 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 gun on Tiger (P) Turm Nr. 1 turret changed from 9.1 sec to 9.3 sec
Reloading time of the 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 gun on Tiger (P) Neuer Turm turret changed from 8.6 sec to 8.8 sec
Gun dispersion of 8,8 cm Kw.K. 43 L/71 gun changed from 0.34 m till 0.35 m
HP of the vehicle with Tiger (P) Turm Nr. 1 turret changed from 1350 to 1250.
HP of the vehicle with Tiger (P) Neuer Turm turret changed from 1450 to 1350.
VK 28.01:
Passability of suspension VK 28.01 on hard grounds increased by 20%
Passability of suspension VK 28.01 on medium grounds increased by 18%
Passability of suspension VK 28.01 on soft grounds increased by 10%
Passability of suspension VK 28.01 verstarkteketten on hard grounds increased by 22%
Passability of suspension VK 28.01 verstarkteketten on medium grounds increased by 20%
Passability of suspension VK 28.01 verstarkteketten on soft grounds increased by 11%
Maximum speed changed from 60 km/h to 68 km/h
VK 30.01 (P):
HP of the vehicle with Porsche Typ 100 turret changed from 610 to 750.
HP of the vehicle with VK 30.01 (P) Krupp Turm turret changed from 710 to 800.

British vehicles changes:
Cruiser Mk. I:
Reloading time of the 40 mm Pom-Pom gun changed from 8 sec to 7.8 sec
Vickers Medium Mk. II:
View range of Vickers Medium Mk. II* turret changed from 280 m to 290 m.
Turret traverse speed of Vickers Medium Mk. II* changed from 32 deg/sec to 35 deg/sec
View range of the turret Vickers Medium Mk. II** changed from 300 m till 310 m
Aiming time of the OQF 3-pdr Gun Mk. II changed from 2.3 sec to 2.2 sec
Aiming time of the QF 6-pdr 8 cwt Mk. I changed from 2.3 sec to 2.2 sec
Turret traverse speed Vickers Medium Mk. II** changed from 32 deg/sec till 35 deg/sec
Universal Carrier 2-pdr:
Maximum speed for moving backward changed from 8 km/h to 10 km/h
Aiming time of the QF 6-pdr 8 cwt AT Gun Mk. I changed from 1.7 sec to 1.6 sec
AT 7:
Reloading time of the OQF 20-pdr AT Gun Type A Barrel changed from 5.8 sec to 6.4 sec
HP of the vehicle changed from 1250 to 1200.

US vehicles changes:
M18 Hellcat:
Gun dispersion when moving with M18 T67 suspension increased by 60%
Gun dispersion when traversing with M18 T67 suspension increased by 60%
Passability of suspension M18 T67 on hard grounds decreased by 9%
Passability of suspension M18 T67 on medium grounds decreased by 14%
Passability of suspension M18 T67 on soft grounds decreased by 9%
Gun dispersion when moving with M18 T69 suspension increased by 57%
Gun dispersion when traversing with M18 T69 suspension increased by 57%
Passability of suspension M18 T69 on hard grounds decreased by 10%
Passability of suspension M18 T69 on medium grounds decreased by 17%
Passability of suspension M18 T69 on soft grounds decreased by 10%
Maximum speed for moving backward changed from 20 km/h to 12 km/h
Gun dispersion when traversing of 76 mm AT Gun M1A2 increased by 12%
Reloading time of the 90 mm AT Gun M3 changed from 8 sec to 8.5 sec
Gun dispersion when turret traversing of 90 mm AT Gun M3 increased by 25%
M4 Sherman:
Aiming time of the 105 mm M4 changed from 2.3 sec to 2.5 sec
Reloading time of the 105 mm M4 changed from 8 sec to 9 sec
T18:
Suspension traverse speedT18E1 changed from 28 till 18
Passability of suspension T18E1 on hard grounds decreased by 43%
Passability of suspension T18E1 on medium grounds decreased by 29%
Passability of suspension T18E1 on soft grounds decreased by 7%
Suspension traverse speedT18E2 changed from 30 till 22
Passability of suspension T18E2 on hard grounds decreased by 46%
Passability of suspension T18E2 on medium grounds decreased by 40%
Passability of suspension T18E2 on soft grounds decreased by 12%
Maximum speed for moving backward changed from 8 km/h to 6 km/h
Reloading time of the 75 mm Howitzer M1A1 changed from 4.8 sec to 5.2 sec
Gun dispersion of 75 mm Howitzer M1A1 when changing the direction of the gun increased by 12%
Reloading time of the QF 2-pdr Mk. IX changed from 2.1 sec to 2.5 sec
Gun dispersion of QF 2-pdr Mk. IX when changing the direction of the gun increased by 17%
HP of the vehicle changed from 125 to 120.
T29:
Gun dispersion when moving with T84E1 increased by 8%
Gun dispersion when traversing with T84E1 increased by 8%
Passability of suspension T84E1 on hard grounds decreased by 18%
Passability of suspension T84E1 on medium grounds decreased by 11%
Passability of suspension T84E1 on soft grounds decreased by 8%
Gun dispersion when moving with T84E3 increased by 9%
Gun dispersion when traversing with T84E3 increased by 9%
Passability of suspension T84E3 on hard grounds decreased by 18%
Passability of suspension T84E3 on medium grounds decreased by 20%
Passability of suspension T84E3 on soft grounds decreased by 8%
Gun dispersion when turret traversing of 105 mm Gun T5E1 increased by 11%
View range of the turret T136 changed from 380 m to 370 m
Reloading time of the 105 mm Gun T5E1 changed from 11.4 sec to 11.8 sec
Gun dispersion when turret traversing of 105 mm Gun T5E1 increased by 11%
T32:
Gun dispersion of 105 mm Gun T5E1 changed from 0.41 m till 0.4 m
T40:
View range of the turret T40 changed from 400 m till 370 m

Soviet vehicles changes:
А-32:
Damage caused by UBR-354КА shell (76 mm L-10U gun) changed from 105 to 110
АТ-1:
Damage caused by UBR-354КА shell (76 mm L-10S) changed from 105 to 110
BT-7:
Aiming time of the 37 mm ZiS-19 gun changed from 1.7 sec to 1.6 sec
МТ-25:
Passability of suspension МТ-25 on hard grounds increased by 12%
Passability of suspension МТ-25 on medium grounds increased by 11%
Passability of suspension МТ-25 on soft grounds increased by 6%
Passability of suspension МТ-25 усиленная on hard grounds increased by 14%
Passability of suspension МТ-25 усиленная on medium grounds increased by 12%
Passability of suspension МТ-25 усиленная on soft grounds increased by 6%
Engine V-16 (600 h.p.) replaced by the engine V-16М (700 h.p.).
SU-101:
Gun dispersion when moving with SU-101 decreased by 5%
Gun dispersion when traversing with SU-101 decreased by 5%
Gun dispersion when moving with SU-102 decreased by 5%
Gun dispersion when traversing with SU-102 decreased by 5%
Aiming time of the 100 mm D-54S gun changed from 2.1 sec to 2 sec
HP of the vehicle changed from 990 to 1000.
Т-28:
Damage caused by UBR-354КА (76 mm КТ-28 gun) changed from 105 to 110
Damage caused by UBR-354КА (76 mm L-10 gun) changed from 105 to 110
Damage caused by UBR-354КА (76 mm KT-28 gun) changed from 105 to 110
Damage caused by UBR-354КА (76 mm L-10 gun) changed from 105 to 110
Т-46:
Damage caused by UBR-354КА (76 mm L-10 gun) changed from 105 to 110





کلا خسته نباشید تغییرات اصلا دیوانه کننده هست کلا بازی زیرو رو شد یه چیزه دیگه شد

اخه یعنی چی سرعت تانک دنده عقبش کاهش پیدا کنه ؟ یعنی از سنگر میای بیرون تیر میزنی بعد همون جا وایسی ؟ یا با سرعت لاک پشت بر گردی سر جات خوب روانی ها یه تانک مثل hellcat چجوری با سرعت 20 km/m 12 to km/h بر گرده تو سنگر که نترکه ؟ این ننه مرده که زره نداره چیکار کنه ؟ البته چیزای دیگش رو بالا بردن اما فاکتور جابجای همه چیز hellcat بود خدا رحمتش کنه

بله از این به بعد شما زمانی که TD بازی می کنید استتاره خیلی خفنی دارید اما تا زمانی که تیر نزده باشید همین که تیر بزنید دقیقا مثل این میمونه که با شورت راه راه ابی صورتی و تیشرت خال منگولی وسط میدون ونک وایسید و فکر کنید کسی هم شمارو نمیبینه !

خوب یه مپ Kharkov اضافه شد این خوبه فقط امیدوارم مثل نقشه ruinberg نشه که ازش 500 تا مدل بزنن مثل Kharkov بارانی Kharkov برفی Kharkov زیر اتش Kharkov زیر خون Kharkov را خدا ازاد کرد و .......

دمیج گان روسها بافیده شد خوب بد نیست اما مگه این قبلا هم خوب نبود ؟ الان ضعیف بود که نیاز به قوی کردن داشت ؟ الان بالانس شد ؟ یه مقدارم suspension رو زمین سخت نرم و این جنگولک بازیها بهتر شده

چند روز پیش یه حراج زدن به یه سری تانک ها که
M4 با 50% تخفیف بود خیلی ها خوشحال رفتن خریدن خوب WG ضد حال رو زد و Reloading time و Aiming time رو خوشکل بالا برد پس هیچ جنس ارزونی بی حکمت نیست

هوی های امریکای هم که میشه گفت تغییرات هم چین به نفعشون نبوده Gun dispersion شون موقع حرکت بهتر شده که به دردشون نمیخوره چون اکثرا تو hull down هستند یا تو سنگر رقم هم ناچیزه 8% چیزی نیست یه مقدار هم suspension یا همون سیستم تعلیق شون بهتر شده که خوبه Gun dispersion هم تقویت شده که به hull down کردنشون خیلی کمک میکنه اما خبر بد کم شدن رنج دیدشون هست که اصلا جالب نیست برای تانک حساسی مثل T29 یا t32 یه حالی هم به ریلود تایمتون دادن زیادش کردن اخه کم بود بازی بالانس نبود الان عالی شد !

تانک های انگلیسی هم خوب شدن ریلود تایم رنج دید سرعت حرکت تورت و خیلی خوب شده
Aiming time بهتر شده اما at7 بنظرم با افزایش ریلود تایم از 5.8 sec to 6.4 sec و میزان hp 1250 to 1200 این تانک رو بشدت ضعیف کردن مثل at8 شد سرنوشتش به همه و خودم تسلیت میگم

دیگه چی موند ؟ اهان اقا تانک های لایت تیر پایین دیگه تیر بالای هارو نمیبینن مثل قبل نیست که شما مثلا لایت تیر 4 داشته باشی تیر 12 ببینی حد اکثر 2 تیر در حالت بدش میبینید شایدم تاپ گان بشید کی به کیه ؟

تانک های المانی هم خوب شدن اما دو تا تلفات داشتن
کی ؟ بهترینشون ... Tiger I یه سری چیزاش بد شده مثل Reloading time 6.7 sec till 6.8 sec البته زیاد مهم نیست یه سری چیزاشم خوب مثل Gun dispersion اما خبر بد در مورد کم شدن HP شما هست این تانک با این تغییرات بنظر میرسه یک اسنایپر کامل تو لاین دوم شده البته برای دوسداران Tiger I چیزه عجیبی نیست این گیم استایل رو این تانک دومی هم Tiger P هست HP رو کاهش دادن برای تانک کندی مثل Tiger P با اون زره جلوی صاف و اون همه نقطه ضعف تو زره جلو یعنی مرگ تغییر هوشمندانه ای بود WG !!

چیز های هم هست که درج نشده اما در موردش صحبت میشه تو اپدیت 9.0 مقدار ammo racks به شدت بالا رفت دمیج ammo racks هم به شدت بالا رفت حتی تو تیر های 2 هم دیده میشه که قبلا نبود و اتیش گرفتن موتور به شدت بالا رفته این مورد تو 9.1 بیشتر میشه سیاست کلی WG داره به این سمت میره چون اکثر بازیکنان از پریمیوم اکانت استفاده نمیکنن شما رو مجور به خرید وسایل مثل کپسول اتش نشانی یا جعبه تعمیرات بسته کمک اولیه و برقیه چیز ها میکنه بنظرم با کمی حمایت بازی کنان این وضعیت بهتر میشه

موارد ریز تغییرات رو میتونید بخونید

 
@arsham_hedayat
وقتی می گه مثلا
%gun dispersion when moving increased by X
یعنی اندازه نشونه ی شما در حال حرکت نسبت به قبل X% زیاد شده که یعنی دقت کم شده نه اینکه زیاد شده باشه...
 
خوب مرسی XsmokeX عزیز مورد خوبی بود اشتباه از من بود ممنون اما اگر اینجوری باشه که کلا بازی بیشتر میره رو به سکون ! بعد تو تیر بالاتر کلا میشه کمپر بازی که چون اونها به دلیل خرج تعمیرات و مهمات بیشتر احتیاط میکنن این تغییر هم مزید بر علت میشه چرا WG داره بازی رو به طرف سکون میبره عجیبه
 
خوب مرسی XsmokeX عزیز مورد خوبی بود اشتباه از من بود ممنون اما اگر اینجوری باشه که کلا بازی بیشتر میره رو به سکون ! بعد تو تیر بالاتر کلا میشه کمپر بازی که چون اونها به دلیل خرج تعمیرات و مهمات بیشتر احتیاط میکنن این تغییر هم مزید بر علت میشه چرا WG داره بازی رو به طرف سکون میبره عجیبه

تیر های بالا همین الانش هم فقط کمپه .تازه الان خوب شده. هنوز یادم نرفته اون زمانی رو که هر مچ 10-12 تا arty تو بازی بود :lol: آدم می ترسید از کاور بیاد بیرون تیر بزنه برگرده تو کاور. WG هم به جای اینکه TD های تیر 10 با اون گان های دیوانه وارشون که مسبب این کمپ کردن های مسخره هستن رو Nerf کنه گیر داده به این تانک های تیر پایین...
 
XsmokeX جان بنظر من این کا WG کاملا درسته ببین بنظر من بهترین تیر های این بازی بین 5 تا 8 هست خوب تو این تیر ها شما بازی میکنی پولم در میاری خرجی هم نداری این بنفع WG نیست میاد تانک های لذت بخش این تیر هارو نرف میکنه که شما برید 9 و 10 بازی کنید اونجا نمیگم نمیشه مجانی بازی کرد اما رمبو بازی نمیشه در اورد مثل 5 تا 8 مزه بازی هم به همین رمبو بازی هاست
TD ها به حقشون رسیدن تو تیر 10 ما تا تیر 8 و 9 داقون میشیم اما تو 10 انتقام میگیزیم:دی
من کلا مخالف arty هستم حتی تیر 10 و 9 هم باید باز نرف بشه
 
XsmokeX جان بنظر من این کا WG کاملا درسته ببین بنظر من بهترین تیر های این بازی بین 5 تا 8 هست خوب تو این تیر ها شما بازی میکنی پولم در میاری خرجی هم نداری این بنفع WG نیست میاد تانک های لذت بخش این تیر هارو نرف میکنه که شما برید 9 و 10 بازی کنید اونجا نمیگم نمیشه مجانی بازی کرد اما رمبو بازی نمیشه در اورد مثل 5 تا 8 مزه بازی هم به همین رمبو بازی هاست
TD ها به حقشون رسیدن تو تیر 10 ما تا تیر 8 و 9 داقون میشیم اما تو 10 انتقام میگیزیم:دی
من کلا مخالف arty هستم حتی تیر 10 و 9 هم باید باز نرف بشه

بیخیال باو:d الان با آرتی اگه می خوای تیرت بخوره به هدف قبلش باید نماز حاجت بخونی:d
اینکه فایر ریت و aiming time آرتی ها nerf شد قابل قبوله اما nerf شدن accuracy شون اصلا قابل قبول نیست . مثلا OBJ261 برتریش نسبت به GW Typ E و T92 این بود که به خاطر دقت بالایی که داشت استفاده از گلوله های AP معقول بود اما الان با این دقت افتضاحش دیگه گلوله های AP به دردش نمی خوره و ضعیف ترین arty تیر 10 هست الان :(( و اینجوری بود که آرتی ها رو از عرش به فرش رسوندن :d
البته اینکارو کردن که اولا تعداد arty ها تو هر دست رو کم کنن (من یادمه یک بار که بتل رفتم 13 تا arty تیم ما بودن 14 تا arty هم تیم حریف :-??) و دوما از شدت کمپ کردن کم کنن عوضش TD های تیر 10 اومدن جای Arty ها رو گرفتن . بعد نکته ی جالب اینجاست که OBJ 261 با 650 تا HP و آرمور کاغذی و 30 ثانیه ریلود تایم و 6.5 ثانیه aiming time رو اینجوری Nerf کردن بعد به تانک هایی مثل FV 215b 183 و JPE100 که دمیجشون با OBJ261 تقریبا برابره و از بقیه لحاظ برتری کامل دارن کاری نداشتن :|
حالا شاید با خودت بگی خوب 261 indirect fire داره که اون دو تا ندارن اما اینم دلیل خوبی نیست چون اگه مپ شهری باشه که RIP Arty اگرم شهری نباشه که خوب TD ها کمپ می کنن بدون دیده شدن از فاصله ی دور می زنن که فرق زیادی با آرتی نداره ...
هیچ چیزی هم به نظرم نمی تونه توجیح کنه این کاری که WG با TD های تیر 10 کرده...
رمبو بازی هم اگه می خوای batchat 25t خوراک این کاراست :d
 
TD ها به حقشون رسیدن تو تیر 10 ما تا تیر 8 و 9 داقون میشیم اما تو 10 انتقام میگیزیم:دی
من کلا مخالف arty هستم حتی تیر 10 و 9 هم باید باز نرف بشه
درمورد تی ها بات موافقم:d ولی درباره آرتیا کاملا مخالفتم باووو از هر 10 تا تیر 5تاش ب دشمن نمیخوره بعد تو تیرای بالا هم ک هر لودشون ی دیقه طول میکشه کلا نصف بازیو ما تو لودیم بعد اگه نرف بشن دیگه میشن آشغال خو:|

rommel1058..user shoma chie?..ye site khub vase download modes bedid
WOTmods.eu | Free World of Tanks Mods
 
XsmokeX جان پس خیلی وضع ارتی ها خراب شده جدیدا من صمیمانه تسلیت میگم بهتون امیدوارم باف شید پس ;)

اما Td ها قشر زجر کشیدن ما برای اون قدرت اتش خیلی چیزا رو فدا کردیم مثل تورت زره گان ضعیف تا تیر 8 و 9 یه لایت یا مدیوم نزدیکمون بشه تمومه بنظر من بالانس هست 4 تا چیز دادیم یه چیز گرفتیم یه سری TD هست که زره خوبی داره یا تورت داره که بازم زرهی محسوب نمیشن چون فلنک میشن یا مثل hellcat ضعف زره دارن بنظرم بالانس هست همون FV 215b 183 و JPE100 هم مشکلات خودشون رو دارن ریلود طولانی وابستگی شدید به تیم نداشتن تورت (یا تورت موثر تورت FV 215b 183 موثر نیست ) کند بودن همه ارتی ها دنبال شما هستند دمیج شما بشدت رندومه و خیلی مشکلات دیگه که خودت بهتر از من میدونی جدیدا هم کمو رو دیدی چیکار کردن ! بنظرم این نرخ بالای دمیج حقشون (حقمون) هست

اتفاقا دارم میرم لاینش رو الان ELC AMX هستم تانک معرکه هست ^_^

SA_SH جان من نمیدونستم وضعتون اینقدر خرابه اما منو همش ارتی میزنه با این که همه چیز رو رعایت میکنم نمیدونم شاید arty magnet شده باشم :))

اقا این مود فوتبال عجب چیزه ردیفیه وسط Himmelsdorf رو کردن استادیوم :d

اقا الان یه t62 a sport به همه دادن برای این مود برید حال کنید

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or