Multi Platform Woochi the Wayfarer

Woochi-the-Wayfarer_08-11-25_002.png




بازی Woochi the Wayfarer یک عنوان جدید در ژانر فانتزی، اکشن و ماجراجویی است که برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری و همچنین کامپیوترهای شخصی (PC) معرفی شده است. این بازی که به صورت تک‌نفره خواهد بود، توسط استودیوی LoreVault توسعه یافته و شرکت Nexon Games وظیفه انتشار آن را بر عهده دارد.

داستان بازی در دوران چوسان کره اتفاق می‌افتد و بر ماجراهای شخصیت اصلی، "جئون ووچی" که یک "دوسا" (Dosa) یا جادوگر طریقت است، تمرکز دارد. این داستان، روایتی اصیل و الهام‌گرفته از رمان کلاسیک کره‌ای به نام "داستان جئون ووچی" است. در آن رمان، ووچی از قدرت‌های جادویی خود برای مبارزه با بی‌عدالتی و فریب دادن مقامات فاسد استفاده می‌کند.

این بازی با استفاده از موتور گرافیکی قدرتمند Unreal Engine 5 ساخته می‌شود تا دنیای فانتزی چوسان را با گرافیک زنده و جزئیات بالا به تصویر بکشد. هدف سازندگان، ارائه یک تجربه گیم‌پلی اکشن، هیجان‌انگیز و عمیقاً فراگیر است که شامل محیط‌های جادویی، هیولاهای سنتی کره‌ای و موسیقی اصیل این کشور می‌شود.

موسیقی متن بازی توسط جونگ جائه-ایل، هنرمند تحسین‌شده و آهنگساز آثاری چون فیلم انگل (Parasite) و سریال بازی مرکب (Squid Game)، ساخته شده است.

در تیزر معرفی بازی، شخصیتی مرموز به نام "میوآن" که یک شمن است، در حال خواندن ورد نشان داده می‌شود و در مقابل، نیمرخ ووچی در جنگلی انبوه قرار دارد که حس تنش و رمزآلودگی را القا می‌کند.

تیم توسعه‌دهنده برای اطمینان از صحت تاریخی و فرهنگی، با متخصصان ادبیات و موسیقی سنتی کره همکاری کرده و برای بازسازی دقیق محیط، از اماکن فرهنگی واقعی در سراسر کره بازدید می‌کنند.

 
این دیگه واقعا ووکانگ بعدی ولی از دوستان کره ایه.
همه چیش یادآور ووکانگه.

تو این تریلر که چند دقیقه اضافه داره مثل اینکه بازی سه تا شخصیت قابل بازی داره.
ولی خب موسیقی رو به خاطر لایسنس حذف کردن و تریلر رو با خاک یکسان کرده.
ولی به نظرم ببینید:

watch?v=naalnwc1Skg
 
این دیگه واقعا ووکانگ بعدی ولی از دوستان کره ایه.
همه چیش یادآور ووکانگه.

تو این تریلر که چند دقیقه اضافه داره مثل اینکه بازی سه تا شخصیت قابل بازی داره.
ولی خب موسیقی رو به خاطر لایسنس حذف کردن و تریلر رو با خاک یکسان کرده.
ولی به نظرم ببینید:

watch?v=naalnwc1Skg
البته اینی که این کانال زرد و کلیک بیتی سرهم کرده یـ تک دمو که دو سال پیش توسط یکی از استدیو های دیگه Nexon ساخته شده (PROJECT V) .

اینجا بدون دستکاری صدا :



دهن سرویس این کانال ـه لوگو اخرش رو هم دستکاری کرده !!!

فک نکنم ربطی داشته باشه . این چیزی که نشون دادن بیشتر شبیه کارای تیم نینجاست . اون دمو میخورد Monster Hunter باشه شخصیت هاش هم اصلا فرق دارن
 
  • Like
Reactions: m.a.t and m.d.makan
البته اینی که این کانال زرد و کلیک بیتی سرهم کرده یـ تک دمو که دو سال پیش توسط یکی از استدیو های دیگه Nexon ساخته شده (PROJECT V) .

اینجا بدون دستکاری صدا :



دهن سرویس این کانال ـه لوگو اخرش رو هم دستکاری کرده !!!

فک نکنم ربطی داشته باشه . این چیزی که نشون دادن بیشتر شبیه کارای تیم نینجاست . اون دمو میخورد Monster Hunter باشه شخصیت هاش هم اصلا فرق دارن
کانالش انصافا زرد نیست ، فقط چیزی از خودش نداره.
از این ور و اونور تریلر جمع میکنه ، میکس میکنه و میده بیرون.
اما کلیک بیت هست واقعا.

آره درست میگی ، کاملا دوتا تریلر باهم ارتباطی ندارن.
ولی الان کمی تو رسانه های کره ای و چینی گشتم و چندجای دیگه رو هم دیدم که احتمال میدن اون تک دمو که پارسال دادن در واقع کار همینها بوده و خب تو مراحل ساخت بازی اصلی شده Woochi و همینطور رویکرد متفاوتی پیدا کرده.

ولی هرچی که هست انصافا بازی بزرگی به نظر میرسه.
امیدوارم به لور/داستانگویی خیلی بها داده باشن.
چون رفتم دیدم مثل اینکه رمانی که بهش اشاره کردی منبع جذابیه.
شاید نه در حد سفر به غرب که ووکانگ رو بر اساس اون ساختن ولی خب همه چی به پرداخت خود استودیو بستگی داره که چطور کار رو در بیارن.

امیدوارم روی این بخشش خیلی خوب کار کنن و داستان تو سطحتری تعریف کنن و برخلاف ووکانگ گیمر رو برای درک بهتر داستان نفرستن به بیرون از بازی و سمت کتاب.

==============
چند سال پیش به ووکانگ میگفتیم گادآف وار چینی ... الان به ایشون میگن ووکانگ کره ای:D
 
  • Like
Reactions: AM!R
تریلر خوبی بود و بازی جالبی بنظر میرسه.ای کاش یکم گیم پلی هم نشون میدادن تا بفهمیم بازی دقیقا چه سبکی داره. از همین الان خیلی ها دارند دعا میکنند بازی سولزلایک نباشه.

شخصا مشکلی با سولز لایک بودن ندارم. هر چند ژانر مورد علاقه ام نیست اما بعد از چند تا بازی که اخیرا توی این سبک تموم کردم کم کم دارم به این سبک عادت میکنم. در کل سرمایه گذاری دولوپرهای های شرقی توی این سبک خیلی خوبه. حتی gamefreak کمپانی سازنده پوکمون هم داره یه سولزلایک میسازه. هر چند اون بازی شانس آورد اسمش با "وو" شروع نمیشه lol چون دیدم جاهای مختلف خیلی ها دارند اسم این بازی رو با ووکانگ، وولانگ و ووچانگ مقایسه میکنند درصورتیکه همه اینها کلمه های متفاوت و ربطی بهم ندارند. در کل از اونجایی که گفتند اکشن ادونچر احتمال زیاد بازی فول اکشن یا اکشن ادونچر سنتی با المان های rpg باشه.
 
هرچی باشه فقط درجه سختی داشته باشه ، هرکس خیلی پرو هست درجه سختی بالا رو بره ، کسی هم بخواد چالش کمتری رو پیش روش داشته باشه بتونه پلی ش بده.
 
  • Like
Reactions: AmirPh78
خب ظاهرا بازی سولزلایک نیست برای اونهایی که نگران بودند.

What type of game is this?

Yeon: "The game is a story-driven single-player title with combat. With our story, we aim to leave players with a lasting emotional impact by the time they reach the ending. Of the various storytelling methods, we especially focus on delivering the narrative through striking cinematic direction. Equally important, we aim to deliver thrilling combat scenes in many forms, creating a game that's just as fun to play."

Woochi the Wayfarer director and art director discuss setting, tone, and development in video interview
 
کیفیت 4K

مصاحبه سازندگان با زیرنویس انگلیسی :


متن مصاحبه به فارسی :

مصاحبه ویدیویی کارگردان و کارگردان هنری Woochi the Wayfarer درباره پس‌زمینه، لحن و روند توسعه
ناشر Nexon Games و استودیوی LoreVault یک ویدیوی هفت‌دقیقه‌ای منتشر کرده‌اند که در آن «کانگ دونگ یئون» (Kang Dong Yeon) کارگردان و «موک یونگ‌می» (Mok Youngmi) کارگردان هنری Woochi the Wayfarer درباره بازی صحبت می‌کنند.

معرفی
کانگ دونگ یئون (کارگردان): سلام، من کانگ دونگ یئون هستم، کارگردان Woochi the Wayfarer.
موک یونگ‌می (کارگردان هنری): سلام، من موک یونگ‌می هستم، کارگردان هنری Woochi the Wayfarer.

این چه پروژه‌ای است؟
یئون: ما LoreVault هستیم؛ نامی که به معنای «خزانه‌ی داستان‌ها»ست. Woochi the Wayfarer یک بازی اکشن ماجراجویی است که در LoreVault در حال ساخت آن هستیم. این اثر داستانی تأثیرگذار و به‌یادماندنی را با پس‌زمینه‌ای غنی و تخیلی از دوران چوسان و اکشن پرهیجان نبردهای یک «دوسا» (جادوگر راه) ترکیب می‌کند.

پس‌زمینه بازی چیست؟
یونگ‌می: ما در داخل استودیو به آن «فانتزی چوسان» می‌گوییم. جهانی را می‌سازیم که بر پایه تحقیقات تاریخی بنا شده و با عناصر تخیلی و فانتزی ترکیب شده تا گیم‌پلی را غنی‌تر کند. بازیکنان با شخصیت‌هایی از افسانه‌های کره‌ای همچون «دوسا»، «دوکابی» (روح افسانه‌ای)، «گومیهو» (روباه نه‌دم) و دیگر عناصر این درام تاریخی-فانتزی روبه‌رو می‌شوند.

عنوان بازی چه معنایی دارد؟
یئون: همان‌طور که عنوان نشان می‌دهد، قهرمان بازی «ووچی» است، یک دوسای افسانه‌ای که نزد گیمرهای کره‌ای شناخته‌شده است. در اصل داستان، ما مسیر تمرین او برای تبدیل شدن به دوسا را دنبال می‌کنیم و بازی بر پایه ماجراجویی‌هایی ساخته شده که او در این سفر تجربه می‌کند.

احساس کردیم مهم است که عنوان، هویت، داستان و اهداف قهرمان را به‌طور نمادین منعکس کند. پس از بررسی گزینه‌های مختلف، نام Woochi the Wayfarer را انتخاب کردیم. چون قصد انتشار جهانی داریم، یک عنوان انگلیسی برگزیدیم تا برای بازیکنان سراسر جهان قابل‌دسترسی‌تر و آشنا‌تر باشد.

تفاوت این نسخه با ووچی اصلی چیست؟
یونگ‌می: داستان ووچی نسخه‌های سنتی بسیاری دارد، بنابراین تفسیرهای گسترده‌ای از آن ممکن است. ما می‌خواهیم جذابیت‌های موجود او را حفظ کنیم و همزمان دیدگاه خودمان را اضافه کنیم—چیزی متفاوت از فیلم‌ها یا سریال‌ها. برای این منظور، عناصری مانند «گات»، «هانبوک» و «دورونگی» را با عناصر فانتزی ترکیب کرده‌ایم تا نسخه منحصربه‌فرد خودمان از ووچی را بسازیم.

این بازی چه نوعی است؟
یئون: بازی تک‌نفره‌ای است که بر داستان تمرکز دارد و همراه با مبارزه ارائه می‌شود. هدف ما این است که وقتی بازیکن به پایان بازی رسید، تجربه‌ای عاطفی و ماندگار داشته باشد. از میان روش‌های مختلف روایت، تمرکز ویژه‌ای روی انتقال داستان از طریق کارگردانی سینمایی چشمگیر داریم. همچنین می‌خواهیم صحنه‌های مبارزه هیجان‌انگیزی در شکل‌های مختلف ارائه دهیم تا بازی سرگرم‌کننده باقی بماند.

آیا بازی حال و هوای تاریک دارد؟
یونگ‌می: ما قصد نداشتیم فضای تاریکی بسازیم، اما شخصیت‌ها و محیط‌هایی که تاکنون نشان داده شده‌اند حالتی سنگین داشتند که ممکن است این تصور را ایجاد کرده باشد. در واقع، جو اصلی بازی روشن، رنگارنگ و گرم است. باور داریم این رنگ‌های زنده و لحن دعوت‌کننده، ما را از دیگر عناوین فانتزی شرق آسیا متمایز می‌کند. برای اینکه حس جو بازی را منتقل کنیم، کلیپی کوتاه از گیم‌پلی آماده کرده‌ایم—البته هنوز نسخه نهایی نیست.

کلاغی که گات به سر دارد واقعاً در بازی حضور دارد؟
یئون: بله، خواهد داشت. وقتی پروژه K-Pop Demon Hunters را دیدیم، واقعاً شگفت‌زده و خوشحال شدیم. مشخص بود سازندگان تحقیقات زیادی کرده‌اند و ما کاملاً با آن ارتباط برقرار کردیم. هرچند برخی موتیف‌ها ممکن است هم‌پوشانی داشته باشند، اما در بازی ما کلاغی بسیار واقعی‌تر و بامزه‌تر و همچنین یک ببر باشکوه وجود خواهد داشت. نمی‌توانیم بیش از این بگوییم بدون اینکه داستان لو برود، اما شخصیت شمن «میوان» که در تیزر ما دیده‌اید، نیز در بازی حضور دارد.

می‌خواستید از طریق تیزر چه چیزی منتقل کنید؟
یونگ‌می: هر شات تیزر با دارایی‌های واقعی درون بازی ساخته شده است. هدف ما این بود که صحنه‌ها را دقیقاً همان‌طور که در بازی دیده می‌شوند نشان دهیم، تا ویدیو حال‌وهوای واقعی و کیفیت عنوان را منتقل کند. ما از اسکن سه‌بعدی و کار مبتنی بر MetaHuman برای چهره‌پردازی استفاده کردیم تا شخصیت‌هایی زنده و باورپذیر خلق کنیم. با ارائه نسخه‌های باکیفیت از عناصر اصیل کره‌ای مانند کلاغ، شمن و دوسا، قصد داشتیم هویت بازی را برجسته کنیم.

داستان پشت کلاغی با گات چیست؟
یونگ‌می: در ویدیو، کلاغ ظاهر یک دانشمند را تقلید می‌کند و کلاهی ساخته‌شده از شاخه‌ها بر سر دارد. شخصاً فکر می‌کنم خیلی بامزه است.

بازی چه زمانی منتشر می‌شود؟
یئون: ویدیویی که منتشر کردیم یک تیزر معرفی است. این تیزر علاوه بر معرفی پروژه به بازیکنان، برای جلب توجه توسعه‌دهندگان دیگر هم ساخته شده است. هنوز تاریخ انتشار مشخص نشده، اما در طول توسعه خبرهای جدید را به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

نقاط قوت و چالش‌های استفاده از دوران چوسان به عنوان پس‌زمینه؟
یونگ‌می: یکی از مزایای بزرگ ما دسترسی آسان به منابع مرجع است، مثل سبک زندگی، معماری، پوشاک و غذا. همچنین از سفر به مناظر واقعی کره الهام می‌گیریم که بسیار کمک‌کننده است. برای بسیاری از اعضای تیم این اولین تجربه این‌چنینی است و واقعاً از آن لذت می‌برند.

چالش اصلی یافتن تعادل درست بین دقت تاریخی و فانتزی است. چون دوره چوسان بخشی واقعی از تاریخ ماست، دقت و مسئولیت اهمیت دارد. در عین حال تخیل و خلاقیت برای گیم‌پلی حیاتی است. بنابراین همیشه بحث می‌کنیم که چه چیزی باید واقعی بازنمایی شود و چه چیزی می‌تواند بازتفسیر گردد.

وقتی به موجودات اسطوره‌ای از فولکلور می‌رسیم، تصاویر مرجع اندک یا حتی غیرموجود هستند. همین طراحی آن‌ها را سخت می‌کند، اما هیجان‌انگیز هم هست، چون می‌توانیم آن‌ها را با تفسیر خودمان زنده کنیم.

پیامی برای توسعه‌دهندگانی که به پروژه علاقه دارند؟
یئون: این ژانر در کره چالش‌برانگیز است، بنابراین ما فعالانه به دنبال افرادی با ذهنیت جسور و ماجراجو هستیم. و چون یک بازی تک‌نفره پکیجی می‌سازیم—رویای بسیاری از توسعه‌دهندگان—به‌ویژه کسانی را می‌خواهیم که به چنین پروژه‌ای علاقه و اشتیاق دارند.

توسعه‌دهندگان چطور می‌توانند به پروژه بپیوندند؟
یئون: اگر روی لینک زیر ویدیو کلیک کنید، به صفحه فرصت‌های شغلی Nexon Games هدایت می‌شوید. آنجا می‌توانید با جستجوی «LoreVault» یا «Woochi» به انگلیسی، اطلاعات موقعیت‌های شغلی باز را پیدا کنید.

یونگ‌می: اینکه بتوانیم زیبایی کره را در بازی‌مان به تصویر بکشیم یک امتیاز خاص است و هر کسی که به استودیو ما بپیوندد از آن لذت خواهد برد. اگر به دوره چوسان علاقه‌مندید یا درباره آن دانش دارید، خوشحال می‌شویم به ما بپیوندید. ما همچنان اخبار تازه را به‌اشتراک خواهیم گذاشت. از توجه و حمایت شما سپاسگزاریم.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or