Wii U از PS3 و 360 قویتر نیست

  • Thread starter Thread starter HL2-GF
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

HL2-GF

کاربر سایت
درود

بعضی از سازندگان که نام انها در این مقاله فاش نخواهد شد اعلام کرده اند که کنسول جدید ِ نینتندو حتی قدرت برابری با 360 و PS3 را هم ندارد . این کمی عجیب به نظر میرسد . یکی از سازندگانی که از نزدیک با کنسول جدید نینتندو ( احتمالا منظور Dev Kit کنسول هست ) کار کرده به شرط ناشناس ماندن حرف هایی در مورد Wii U گفته که شنیدنش به نظر عجیب میاید : کنسول جدید نینتندو با اینکه توانایی ارائه تصاویری Full HD را دارد اما قدرت گرافیکی ان بالاتر از 360 و PS3 نیست . این سازنده در ادامه میگوید : نه این کنسول با PS3 و 360 در یک سطح قرار ندارد . منظور این فرد این بود که گرافیک در این کنسول به اندازه ای که گفته میشود بالا نیست . البته باید بدانید که این فرد در ارائه ی این نظر تنها نیست و افراد و سازنده های دیگری در شرکت های مهم این امر را تایید کرده اند . انها میگوند : بله این نظر درست است ، بازی های Wii U گرافیکی قدرتمند همچون بازی های 360 و PS3 نخواهد داشت . این بازی های شیدر های فراوانی ندارند و در واقع Wii U قادر به رندر این حجم شیدر نیست . اینکه در بعضی موارد نسبت به 360 و PS3 در جایگاه بالاتری قرار دارد درست است و غالبا این به خاطر داشتن یک طراحی ِ مدرنتر است اما در کل Wii U نمیتواند خود را در جایگاه بالایی نگه دارد .



Wii-U-Console-Compatible.jpg



شاید این برای کسانی که فکر میکردند نینتندو کنسولی قوی را بعد از گذشت 5 سال از عمر 360 و PS3 به بازار ارائه میکند یک سورپرایز بزرگ باشد . اما خب با یک حساب ساده میتوان به این نتیجه رسید که قیمت و قدرت گرافیکی رابطه ی نزدیکی با هم دارند . مسلما داشتن قدرت بیشتر برای تراشه گرافیکی هزینه ی زیادی را برای نینتندو خواهد داشت . خب داشتن اخرین پردازنده ی گرافیکی Nvidia در کنار یک CPU اخرین مدل و یک Ram با سرعت بالا مطمئنا مطلوبه ولی در اخر یک کنسول 1000 دلاری را برای خرده فروشی ( منظور قیمت فروش ، نه هزینه ی کنسول ) روی دست نینتندو میگذارد . مطمئنا نینتندو در E3 امسال توانایی های Wii U را نشان خواهد داد ، تا ان زمان منتظر هنرنمایی این کنسول خواهیم ماند .

منبع

پ.ن : متن خبر خیلی طولانیه ولی بیشترش راجع به هزینه Wii U و کنترلر لمسیش هست که زیاد ارتباطی با خبر اصلی نداره .
 
اینکه یه کنسول قدرت زیاد برای پردازش عملیات های سنگین گرافیکی داشته باشه بد نیست و کسی هم منکرش نیست که گرافیک بالا چیز خوبیه ولی تاریخ بارها ثابت کرده که قدرت زیاد ضامن موفقیت یه کنسول نیست بلکه فقط و فقط ساپورت نرم افزاری در کنار یه قیمت معقول می تونه فروش و موفقیت یه کنسولرو توی بازار تضمین کنه. اگه کنسول هزار هسته ای هم باشه ولی بازی نداشته باشه و یا با یه قیمت فضایی عرضه بشه همیشه محکوم به شکسته و تا اینکه خودش رو به استاندارد ها دلخواه گیمر ها نزدیک نکنه جایگاهی بین اونها نداره
قبلا هم تیم سازنده دارکسایدرز خیلی واضح گفته بود که این کنسول در برابر کنسول های امروزی قدرت منحصر به فردی نداره و تقریبا توی این بخش توی یه سطح قرار دارن
Vigil: Wii U hardware “on par” with current-gen tech | VG247
 
حرفهاش خیلی مسخره ست. شایعه شده Dev Kit 5 ها به مراتب از نگارش های قبلی قویتره. شایعه داریم از AMD 4870 درش استفاده شده خیلی راحت میتونه از پَس 1080p بر بیاد.
ممکن چیز خاصی برای مانور نداشته باشه و حداکثر بهترین کرافیکش درحده آنچارتد 1 باشه ولی چیزی که این کنسول رو اعجاب انگیز میکنه کنترلرش هست نه گرافیکش.

پ.ن. پیشنهاد میدن این ویدئو رو حتما ببینید. قدرت کنسول میاد دستتون:

[video=youtube;S05fWaaATU8]http://www.youtube.com/watch?v=S05fWaaATU8[/video]
Wii U - Tokyo Street Demo - YouTube

---------- نوشته در 10:07 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:42 AM ارسال شده بود ----------

پ.ن.2. درخواست دارم ترد به بخش شایعه منتقل بشه چون مصاحبه رسمی نیست و اسمی از کسی برنده نشده.
دوم اینکه Warren Spector رو همه میشناس، درست؟ از ایشون یه نقل قول میزارم:
the power boost of updated hardware isn’t the answer to many common problems faced by game developers.

پ.ن.3. قبل از اینکه گردُ خاک کنید یه نگاهی به امتیازهای Xenoblade Chronicles بندازید بد نیست:
یه بازی 3rd party ـه Exclusive درحده 9 از EDGE :دی.
 
آخرین ویرایش:
حرفهاش خیلی مسخره ست. شایعه شده Dev Kit 5 ها به مراتب از نگارش های قبلی قویتره. شایعه داریم از AMD 4870 درش استفاده شده خیلی راحت میتونه از پَس 1080p بر بیاد.
ممکن چیز خاصی برای مانور نداشته باشه و حداکثر بهترین کرافیکش درحده آنچارتد 1 باشه ولی چیزی که این کنسول رو اعجاب انگیز میکنه کنترلرش هست نه گرافیکش.
ز EDGE :دی.

دیگه 4870هر چی باشه گرافیکی که میتونه رندر کنه حتی بالاتر از انچارتد2 هست ومن خودم این گرافیک رو داشتم و کرایسیز روی رزلوشن 1680در1050روی کامپیوتر روی دایرکس 10با تنظیمات اخر قشنگ بالای 40فریم میکشید .

فکر هم نکنم قراره از 4870استفاده بشه .فقط اشاره شده از خانواده r700هست که شامل چند مدل با انواع واقسام قدرتها میشه.
میتونید برید اینجا:
Comparison of AMD graphics processing units - Wikipedia, the free encyclopedia

قرار بود بازی نینجا گایدن3 هم برای این کنسول بیاد وبا دیدن گرافیک بازی واقعا شک کردم که این خبر درست باشه ولی متاسفانه مثل اینکه داریم به واقعیت میرسیم گرافیک بازی رو طوری ساخته بودن که wii uهم بتونه اجرا کنه.

بازیهای مولتی پیشرفت گرافیکی نمیکنه که هیچ تازه باید منتظر پسرفت هم باشیم.
 
ATI چهارتا کارت بر اساس این GPU یعنی RV 770 ساخته :

Radeon HD 4830
Radeon HD 4850
Radeon HD 4870
و کارت دو هسته ایه Radeon HD 4870 X2

حالا واقعا من نمی دونم چرا برای ساخت یه کنسول که سال 2012 عرضه می شه می خوان از یه معماری 55 nm استفاده کنند که هم هزینه ی بالایی داره هم خیلی معایب نسبت به نسل بعد پردازنده ها و هم تولیدش متوقفش شده و یه پردازنده ی منسوخ شدست.
اگه فرض کنیم به خاطر قیمت بالا سراغ Pitcairn نرفتن که 28 nm هست اما RV850 که 40 نانومتری هست و خیلی بازدهی بهتری هم داره یا gpu فوق العاده موفقی مثل RV870 که کارت خوبی مثل 5850 باهاش ساخته شده همه گزینه هایی هستن که واقعا قیمت خوبی هم پیدا کردند، در کل به نظرم خیلی عجیبه که نیتندو می خواد یه گجت جدید رو با یه تکنولوژی 3-4 سال قبل عرضه کنه ارزون تموم کردن کنسول دلیل خوبی برای این کار نیست بلکه می شد از پردازنده های جدیدتر و ارزون تر هم استفاده کرد.
 
ATI چهارتا کارت بر اساس این GPU یعنی RV 770 ساخته :

Radeon HD 4830
Radeon HD 4850
Radeon HD 4870
و کارت دو هسته ایه Radeon HD 4870 X2

حالا واقعا من نمی دونم چرا برای ساخت یه کنسول که سال 2012 عرضه می شه می خوان از یه معماری 55 nm استفاده کنند که هم هزینه ی بالایی داره هم خیلی معایب نسبت به نسل بعد پردازنده ها و هم تولیدش متوقفش شده و یه پردازنده ی منسوخ شدست.
اگه فرض کنیم به خاطر قیمت بالا سراغ Pitcairn نرفتن که 28 nm هست اما RV850 که 40 نانومتری هست و خیلی بازدهی بهتری هم داره یا gpu فوق العاده موفقی مثل RV870 که کارت خوبی مثل 5850 باهاش ساخته شده همه گزینه هایی هستن که واقعا قیمت خوبی هم پیدا کردند، در کل به نظرم خیلی عجیبه که نیتندو می خواد یه گجت جدید رو با یه تکنولوژی 3-4 سال قبل عرضه کنه ارزون تموم کردن کنسول دلیل خوبی برای این کار نیست بلکه می شد از پردازنده های جدیدتر و ارزون تر هم استفاده کرد.
با ایت تفاسیر اگر هنوزم فکر استفاده از RV 770 رو داشته باشن (طبق شایعه) باید یه Facepalm ـه دسته جمعی بریم واسش.
 
میگن RV770 ـه. چیزی میدونید در موردش بگید روشن شیم :دی.
rv770نام یا کد رمز gpuمرکزی یا هسته مرکزی پردازشی کارت گرافیک 4870وهمچنین4850هست.

فرق این دو تا کارت گرافیک داخل پهنای باندشون هست که 4870بخاطر استفاده از رم های نوع gddr5تقریبا دو برابر 4850پهنای باند داره والبته 4850رمش از نوع gddr3هست.

4870همچنین فرکانس کاری یا سرعت بالاتری نصبت به 4850داره تقریبا 125مگا هرتز بیشتر
4870سرعت کارش 750هست و4850حدود 625

اون چیزی که این دو تا رو وحشتناک قدرتمند میکنه وجود 800تا پردازنده متحد هست با قابلیت اتحاد سایه زنی وبا سرعت 750 .در صورتی که این تعداد داخل ایکس باکس 360فقط 192عدد هست تازه با سرعت 500تا .

چیز دیگه تعداد واحدهای پردازش تکسچرها داخل این دو تا گرافیک 40تا هستن ولی داخل ایکس باکس 360 فقط 16تا.

اگر خبر درست باشه و بادیدن گرافیک بازیهای مولتی جدید به طور حتم این دوتا گرافیک یعنی 4870یا 4850نیستن چون هر ادم عادی که به مشخصات نگاه میکنه کاملا میفهمه فرق این دو تا گرافیک با گرافیک کنسول ایکس باکس360زمین تا اسمون هست وخیلی این دو تا قدرت بیشتری دارن.


پس میرسیم به اعضای ضعیف این خانواده {r700}که شامل 4350و4550که این دو تا هم خیلی ضعیف هستن و فقط 80تا پردازنده متحد دارن که کلا به درد بازی نمیخورن.


حد وسط که شامل 4650و4670هست.

نام رمز gpuاین دو تا rv730هست ودارای 320پردازنده متحد هستن.

البته اینجا باید یه مورد رو درنظر بگیرید ایکس باکس 360به غیر از gpuمرکزیش که 192تا پردازنده متحد داره یه پردازنده هم بالاش داره که داخل اون 192تا پردازنده دیگه برای رنگ و نورپردازی و اهداف دیگه بکار رفته وکارهای 192تا پردازنده متحد داخل gpuرو نمیتونن انجام بدن ولی به پردازش کلی گرافیک کمک بسیار زیادی میکنن .مخصوصا اینکه به 10مگابایت حافظه کش پر سرعت هم دسترسی دارن.

پس با این حساب در عملیاتی مثل پردازش نور ورنگ و سایه زنی این دو تا یعنی 4670و گرافیک ایکس باکس 360میتونن رقابت پا یا پایی داشته باشن.

ولی در بحث تکسچرها نه چون 4670دارای 32واحد تکسچر هست و گرافیک 360فقط دارای 16 واحد پس باز هم اینجا 360عقب میمونه.

وهمچنین 4670هم دارای پهنای باند بالاتری هست نصبت به گرافیک360.البته اگه از gddr3استفاده کنه.


باید تا معلوم شدن اطلاعات نهایی صبر کنید .ولی اگه 4550باشه فاتحه گرافیک رو بخونید چون فقط 80تا پردازنده متحد داره بعلاوه 8تا واحد تکسچر و از همه بدتر پهنای باند پایین تقریبا نصف گرافیک360که تقریبا 12.8هست اسم رمز پردازشگر هم rv710هست .به خاطر بسپارید برای روز معرفی کنسول.

---------- نوشته در 10:32 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 10:29 AM ارسال شده بود ----------

با ایت تفاسیر اگر هنوزم فکر استفاده از RV 770 رو داشته باشن (طبق شایعه) باید یه Facepalm ـه دسته جمعی بریم واسش.
rv770حداقل صد شرف داره به گرافیکهای امروزی کنسولها مشکل اینجاست که اصلا شاید این هم نباشه و از رده پایین این خانواده استفاده کرده باشن.
 
rv770
rv770حداقل صد شرف داره به گرافیکهای امروزی کنسولها مشکل اینجاست که اصلا شاید این هم نباشه و از رده پایین این خانواده استفاده کرده باشن.
اگر صحبتهای سازنده Darksider II درست باشه یحتمل پیش بینی شما ام درسته.

---------- نوشته در 11:53 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 11:53 AM ارسال شده بود ----------

با ٢٨ نانومتر ميتونن پردازنده ي ارزون و حداقل سه چهار برابر اكسباكس ٣٦٠ بزارن تو wii u ولي خوب اين نينتندو فك نكنم ادم بشه!!!
نمک نپاش رو زخممون :دی.
 
مقاله ي انگليسي رو خوندم چيزاي جالبي نوشته بود. ميگفت اون تبلت همراه wii u مهمترين بخش و گرون قيمت ترين قسمت wii u هستش و به همين خاطر نينتندو براي پايين نگه داشتن قيمت مجبوره تا ميتونه از پردازنده اصلي و گرافيكي و رم ارزون و سطح پايين استفاده كنه!!! همينطور ميگفتن كه تعداد شيدرهاي پردازنده ي wii u از اكسباكس و پلي 3 هم كمتره! در نهايت هم گفته بود كه سوال اينجاست نينتندو چطور ميخواد يه wii u رو كه ضعيفتر از كنسول هاي سوني و مايكرو نسل كنوني هستش و همينطور احتمالا گرون تر هم هست رو به گيمرها قالب كنه؟.
من كه فكر ميكنم نينتندو داره اشتباه بزرگي ميكنه كه همه ي تمركز رو گزاشته رو اين سيني ! اخه يه تبلت كجاش نواوريه! اصلا كاراييه ميشه باش انجام بدي هم واقعا محدوده
 
مقاله ي انگليسي رو خوندم چيزاي جالبي نوشته بود. ميگفت اون تبلت همراه wii u مهمترين بخش و گرون قيمت ترين قسمت wii u هستش و به همين خاطر نينتندو براي پايين نگه داشتن قيمت مجبوره تا ميتونه از پردازنده اصلي و گرافيكي و رم ارزون و سطح پايين استفاده كنه!!! همينطور ميگفتن كه تعداد شيدرهاي پردازنده ي wii u از اكسباكس و پلي 3 هم كمتره! در نهايت هم گفته بود كه سوال اينجاست نينتندو چطور ميخواد يه wii u رو كه ضعيفتر از كنسول هاي سوني و مايكرو نسل كنوني هستش و همينطور احتمالا گرون تر هم هست رو به گيمرها قالب كنه؟.
من كه فكر ميكنم نينتندو داره اشتباه بزرگي ميكنه كه همه ي تمركز رو گزاشته رو اين سيني ! اخه يه تبلت كجاش نواوريه! اصلا كاراييه ميشه باش انجام بدي هم واقعا محدوده

اولا چون اسمش نیتندو هست، دوما چون نیتندو هست، سوما چون نیتندو یعنی خلاقیت، چهارما یه ماریو برای شکست نخوردن کنسول کافیه و...:دی
 
من كه فكر ميكنم نينتندو داره اشتباه بزرگي ميكنه كه همه ي تمركز رو گزاشته رو اين سيني ! اخه يه تبلت كجاش نواوريه! اصلا كاراييه ميشه باش انجام بدي هم واقعا محدوده
سرچ بفرمائید Wii U Tokyo Street یا Wii U Ghost Recon ONLINE. ویدئو ها رو که دیدید ما درخدمتیم واسه بحث.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or