Wasteland 3

imsdq2ozxdjjca0lqmbu.jpg

Wasteland 3
PC, Xbox One, Xbox Gamepass, PS4, macOS, Linux
Developer :
inXile Entertainment
Publisher:
Deep Silver
Genre :
Computer Role Playing
(CRPG)
Release Date:
August 28 2020
7 شهریور 1399


تاریخچه سری Wasteland
161193
نسخه اول از سری بازی های کلاسیک Wasteland توسط Interplay Productions در سال 1988 بر روی َApple II، Commodore 64 و کامپیوتر های IBM عرضه شد. برایان فارگو برای این بازی قصد داشت که ترکیبی از سری معروف Ultima و بازی قبلی استودیو یعنی Bard’s Tale بوده و مانند فیلم Mad Max در یک محیظ پسا آخرالزمانی رخ بدهد. نسخه اول در میان تحسین منتقدین که اکثرا به عمق نقش آفرینی و انتخاب های بازی اشاره می کردند عرضه شد و فروش نسبتا بالایی را تجربه کرد.

در ادامه استودیو Interplay مشغول ساخت یک sequel برای Wasteland شد که به خاطر در دسترس نبودن IP (در اختیار EA در آن زمان) با یک توفیق اجباری IP مشهور Fallout خلق شده و بازی در حال توسعه به این نام تغییر یافت. در سری بازی های Fallout اشارات مستقیم و غیرمستقیم به نسخه اول Wasteland به طور فراوان یافت می شود.

پس از ورشکستگی استودیو Interplay (که به نوعی پدر بازی های RPG غربی می باشند و ردپای اعضای این استودیو و استودیو های زیر مجموعه در بسیاری از بازی های RPG به چشم می خورد) برایان فارگو در سال 2002 استودیو inXile Entertainment را تاسیس کرد. از بدو تاسیس این استودیو فارگو به دنبال IP Wasteland بوده و بالاخره در سال 2012 استودیو اینگزایل کمپین کیک استارتر برای نسخه دوم Wasteland را اعلام کرد. این بازی در کمپین کیک استارتر خود به موفقیت بالایی رسیده و در حدود 3 میلیون دلار از طرف حمایت کنندگان سرمایه جذب کرد. به غیر از فارگو به عنوان کارگردان بازی ، افراد مشهوری چون Chris Avellone و Colin McComb به تیم سازنده بازی اضافه شدند. بازی در سپتامبر 2014 و منتقدین از داستان بازی و انتخاب های متعدد و کمبت تاکتیکی بازی تعریف کردند. طبق گفته فارگو در سال 2016 بازی درآمد 12 میلیون دلاری داشته که با توجه به بودجه بازی رقم مناسبی به نظر می رسد.

نسخه سوم بازی 2 سال پس از عرضه نسخه دوم یعنی در سپتامبر 2016 معرفی شد. در این نسخه به جای کیک استارتر، استودیو به سراغ fig رفته که نوعی سرمایه گذاری مشارکتی می باشد و افرادی که که در این برنامه شرکت می کنند به ازای سرمایه گزاری خود از فروش بازی سهمی مشخص دریافت می کنند. نسخه سوم موفق شد در این سرمایه گذاری مشارکتی مبلغ حدود 3 میلیون دلار جذب کند. تیم سازنده بیشتر از افرادی هستند که بر روی Torment: Tides of Numenera کار کرده اند. در سال 2018 با خرید استودیو inXile توسط مایکروسافت، حق IP سری Wasteland به مایکروسافت رسید. مایکروسافت با پرداخت سود 32 درصد به سرمایه گذاران fig حق انتشار بازی را خریداری کرده و بازی را برای بهبود بیشتر از آخر 2019 به 2020 تاخیر زد. سرمایه گذاری اضافی مایکروسافت طبق گفته فارگو باعث افزایش دیالوگ های صداگزاری شده، پایان های بیشتر، بهبود گرافیک ، پولیش و باگ گیری و موارد دیگر شده است.


خلاصه داستان نسخه اول (خطر اسپویلر)
161195
در سال 2087 چند نسل پس از جنگ هسته ای در سال 1998 افراد باقی مانده از شاخه مهندسی ارتش آمریکا گروهی موسوم به Desert Rangers را در جنوب غربی آمریکا (شامل ایالت های آریزونا، نیو مکزیکو، کالیفورنیا ، نوادا، تگزاس و ...) تشکیل داده و در برای حفظ نظم و محافظت از بازماندگان بمب های هسته ای تلاش می کنند. این گروه با تهدیدی جدی روبرو شده که قصد دارد بقیه انسان های باقی مانده را از بین ببرد. یک AI باقی مانده از زمان قبل از جنگ در یک پایگاه نظامی به نام کوچیز، در حال ساخت ماشین های کشتار و ربات های انسان نما با کمک ایروین فینستر فرمانده سابق این پایگاه می باشد. قصد این AI کامل کردن پروژه داروین برای جایگزینی جمعیت "معیوب" جهان با افراد مهندسی شده است. Desert Rangers در ادامه موفق به نابودی پایگاه کوچیز می شوند.



خلاصه داستان نسخه دوم (خطر اسپویلر)
161196

15 سال پس از اتفاقات نسخه اول، ژنرال وارگاس (از شخصیت های اصلی نسخه قبل) که فرمانده جدید Desert Rangers به حساب می آید گروهی تازه (پارتی تحت کنترل گیمر) را برای تحقیق در مورد پیام های رادیویی عجیب و مرموز که پیام تلفیق انسان و ماشین را دارد، مامور می کند. Desert Rangers دریک پایگاه قدیمی در آریزونا ، پس از شکست دادن ساکنین قبلی یعنی Guardians ساکن شده اند. گروه در ادامه با روبرو شدن با یک Synth یا همان ربات انسان نما، باعث نگرانی وارگاس به دلیل یادآوری AI پایگاه کوچیز و ارتش ربات های آن می شوند. گروه Desert Rangers مامور به نصب کردن تجهیزات رادیویی در 2 مکان مختلف برای یافتن منبع پیام های رادیویی می شود. با کمک کردن به اهالی آریزونا وانتخاب های سخت (انتخاب کمک به محل تصفیه آب یا تولید محصولات کشاورزی، کمک به قبیله های بازمانده سرخپوستی، کمک به اهالی دره تایتان که در آن راهبان دیوانه با نارنجک های هسته ای انتحاری می زنند و ...) در نهایت گروه با نصب تجهیزات در شهری به نام دمونتا در این ماموریت موفق می شوند. در ادامه ژنرال وارگاس و همکاران با استفاده از این تجهیزات منبع پیام رادیویی را در میان تعجبشان لوس آنجلس مشخص می کنند. قبل از این تصور این بوده که در بیرون از محدوده رادیواکتیوی که آریزونا را احاته کرده زندگی جریان ندارد.

پس از قطع ارتباط با گروه اولیه شناسایی، وارگاس گروه پلیر را به لوس آنجلس میفرستد. در این منطقه Desert Rangers با گروه های مختلفی آشنا شده که هر کدام سیاست های مختلفی داشته و اهداف جداگانه ای را دنبال می کنند. به طور خاص 2 گروه فرزندان Citadel به رهبری شخصی به نام ماتایس که و گروهی از ربات های قاتل که توسط AI به نام دوگن کنترل می شوند مورد توجه قرار می گیرند. در ادامه با تقابل پلیر با دوگن و ماتایس مشخص می شود این 2 همدست هم بوده و از بازماندگان Guardians می باشند و قصدشان انتقام از Desert Rangers با نابود کردن آنهاست. در کنار این این 2 قصد دارند AI پایگاه کوچیز را که در بازی اول به نظر نابود شده را فعال کنند. این AI قبل از نابودی خود را به کامپیوترهای مقر فعلی Desert Rangers منتقل کرده و دوگن و ماتایس قصد دارن با آپلود کردن ذهن خودشان به این AI جهان را کنترل کنند. پس از نابودی دوگن، پلیر به مقر Desert Rangers برگشته و جنگ تمام عیاری که پس از فعال سازی AI در گرفته را مشاهده می کند. در ادامه با تقابل با AI پلیر متوجه شده که باعث جنگ هسته ای در سال 1998 همین AI بوده که با تحریک کردن شوروی باعث پرتاب موشک های هسته ای شده. پلیر با منهدم کردن کل پایگاه Desert Rangers، این AI را نابود می کند.

داستان Wasteland 3
161198

بازی سوم پس از اتفاقات نسخه دوم رخ می دهد. Desert Rangers که بدونه پایگاه سرگردان شده اند از رهبر منطقه کلورادو The Patriarch پیغامی برای کمک دریافت می کنند که قول می دهد در ازای آن به Desert Rangers برای بازسازی خودشان کمک کند. گروهی به نام نوامبر برای ارتباط با Patriarch عازم نواحی یخ زده کلورادو می شود.

تغییرات مهم گیم پلی Wasteland 3 نسبت به نسخه قبل

161199

تعداد افراد پارتی تحت کنترل پلیر به 6 کاهش پیدا کرده است.(7 در نسخه قبل) از این 6 نفر 4 نفر Desert Rangers هایی هستند که شما خلق می کنید و قابلیت کاستومایز دارند. 2 نفر دیگر از افراد مختلفی که حین بازی با آنها رو برو می شوید، می باشند.

161200

گیم پلی نوبتی بازی دچار تغییر شده است. در بازی قبل افراد پارتی و دشمنان بر اساس Initiative stat نوبت بازی پیدا می کردند و این باعث می شد یک سری از build هایی که Initiative پایین داشتند نوبت کمتری دریافت کنند و تاثیر کمتری داشته باشند. در نسخه سوم به سبک XCOM درهر نوبت پلیر با همه افراد پارتی بازی کرده و در نوبت بعد همه افراد دشمن بازی می کنند. این مسئله تاثیر قابل توجهی بر روی مکانیک هایی مانند Ambush (overwatch در XCOM) خواهد داشت.

161201

دیگر تغییر اضافه شدن اسکیل های اکتیو به کمبت بازی می باشد که می تواند تفاوت کلاس های بازی را بیش از پیش کند. همچنین کلاس stealth به بازی اضافه شده که تنوع زیادی به ترکیب پارتی می دهد.

161202

یکی از مهمترین تغییرات سیستم branching دیالوگ است که بسیار عمیق تر شده و انتخاب های زیادی در اختیار پلیر می دهند. همچنین دیالوگ های مهم بازی، دوربین ایزومتریک به اول شخص تغییر کرده و چهره افراد در هنگام دیالوگ (مانند سری Fallout) قابل مشاهده می باشد.

161203

از دیگر ویژگی های جدید اضافه شدن خودرو به بازی است که برای حرکت در میان مناطق بازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین می توان سلاح ها و و لوازم دیگر را در آن ذخیره کرد.
 
آخرین ویرایش:

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
1,016
نام
امیر حسین
حیف این داستان و شخصیت پردازی و گیم پلی. حیف این بازی شاهکار واقعا که باید گند خورده بشه توش سر یه سری چیزای مسخره.
ینی سازنده ها وقتی بازیو ساختن ۲ ساعت هم بازیش نکردن? تستش نکردن? بازی روی پی اس ۴ هر ۱ ساعت یه بار کراش میکنه . یهو وسط مبارزه ای و میپره بیرون :D
یا مثلا به شدت افت فریم توی بعضی جاها هست که واقعا ادمو روانی میکنه.
یا مثلا گاهی توی منو یا اینورتوری هستی نمیتونی دیگه بیرون بیای و باید بازیو قطع کنی دوباره اجرا کنی :))
همین الان وسط یه مبارزه ی سخت بودم که ۱ ساعت مبارزه کردم و نزدیک بود میروز بشم که بازی کراش کرد. حیف این بازی که دست یه سری ابله و گاو افتاده :D
 

Jebaited

کاربر سایت
Feb 5, 2018
739
حیف این داستان و شخصیت پردازی و گیم پلی. حیف این بازی شاهکار واقعا که باید گند خورده بشه توش سر یه سری چیزای مسخره.
ینی سازنده ها وقتی بازیو ساختن ۲ ساعت هم بازیش نکردن? تستش نکردن? بازی روی پی اس ۴ هر ۱ ساعت یه بار کراش میکنه . یهو وسط مبارزه ای و میپره بیرون :D
یا مثلا به شدت افت فریم توی بعضی جاها هست که واقعا ادمو روانی میکنه.
یا مثلا گاهی توی منو یا اینورتوری هستی نمیتونی دیگه بیرون بیای و باید بازیو قطع کنی دوباره اجرا کنی :))
همین الان وسط یه مبارزه ی سخت بودم که ۱ ساعت مبارزه کردم و نزدیک بود میروز بشم که بازی کراش کرد. حیف این بازی که دست یه سری ابله و گاو افتاده :D
پچ جدید الان روی استیم و gog امده ورژن 1.10 که بیشتر کرش ها رو برطرف کرده هفته دیگه هم برای کنسول ها میاد منم فعلا ولش کردم مثع بازی state of decay 2 باید منتظر نسخه بهبود یافته بعد 4-5 ماه باشیم
 
  • Like
Reactions: The Pale King

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
حیف این داستان و شخصیت پردازی و گیم پلی. حیف این بازی شاهکار واقعا که باید گند خورده بشه توش سر یه سری چیزای مسخره.
ینی سازنده ها وقتی بازیو ساختن ۲ ساعت هم بازیش نکردن? تستش نکردن? بازی روی پی اس ۴ هر ۱ ساعت یه بار کراش میکنه . یهو وسط مبارزه ای و میپره بیرون :D
یا مثلا به شدت افت فریم توی بعضی جاها هست که واقعا ادمو روانی میکنه.
یا مثلا گاهی توی منو یا اینورتوری هستی نمیتونی دیگه بیرون بیای و باید بازیو قطع کنی دوباره اجرا کنی :))
همین الان وسط یه مبارزه ی سخت بودم که ۱ ساعت مبارزه کردم و نزدیک بود میروز بشم که بازی کراش کرد. حیف این بازی که دست یه سری ابله و گاو افتاده :D

یعنی چی حیف این بازی دست یه سری گاو و ابله افتاده؟
همین گاو و ابله ها بازی رو خلق کردن از شماره اول، دست کسی نیافتاده.
قرنطینه تو ماه های آخر که معروف با ماه های پولیشه یه مقدار احتمالا کار QA رو سخت کرده. اینگزایل هم تیم کوچیکیه فعلا. به زودی با پچ درست می شه مشکلات بازی.
 

MehdiAhmadi

کاربر سایت
Jul 26, 2020
176
حیف این داستان و شخصیت پردازی و گیم پلی. حیف این بازی شاهکار واقعا که باید گند خورده بشه توش سر یه سری چیزای مسخره.
ینی سازنده ها وقتی بازیو ساختن ۲ ساعت هم بازیش نکردن? تستش نکردن? بازی روی پی اس ۴ هر ۱ ساعت یه بار کراش میکنه . یهو وسط مبارزه ای و میپره بیرون :D
یا مثلا به شدت افت فریم توی بعضی جاها هست که واقعا ادمو روانی میکنه.
یا مثلا گاهی توی منو یا اینورتوری هستی نمیتونی دیگه بیرون بیای و باید بازیو قطع کنی دوباره اجرا کنی :))
همین الان وسط یه مبارزه ی سخت بودم که ۱ ساعت مبارزه کردم و نزدیک بود میروز بشم که بازی کراش کرد. حیف این بازی که دست یه سری ابله و گاو افتاده :D
لا کنسول های این نسل مخصوصا از نظر CPU خیلی افتضاح بودن همه بازی ها این افت فریم ها اوایلشون بود بعد با دو رفع میکردن جز یکسری بازی محدود
 
  • Angry
Reactions: IMANOKA

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
1,016
نام
امیر حسین
یعنی چی حیف این بازی دست یه سری گاو و ابله افتاده؟
همین گاو و ابله ها بازی رو خلق کردن از شماره اول، دست کسی نیافتاده.
قرنطینه تو ماه های آخر که معروف با ماه های پولیشه یه مقدار احتمالا کار QA رو سخت کرده. اینگزایل هم تیم کوچیکیه فعلا. به زودی با پچ درست می شه مشکلات بازی.
وقتی شما بازی با این عظمت میسازی, تست کردن بازی کار سختیه? روی تمام نسخه های کنسولی همه دادشون در اومده. اینهمه بازی بسازی و بعد سر یه سری چیزای مسخره طرف اعصابش به هم میریزه و بازی رو پاک میکنه. پالیش کردن و تست کردن بازی مهمترین چیز در بازیه. کسی که در توانش هست چنین بازی ای بسازه ولی بازی رو پالیش نکرده چی میشه بهش گفت?
من به شخصه بازی ای مثل این ندیدم تو عمرم که اینقد درگیرس بشم صب تا شب. واقعا دلم میسوزه که اینطوریه.
امیدوارم با پچ جدید همش اوکی بشه.
 
  • Like
Reactions: brotherhood

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
وقتی شما بازی با این عظمت میسازی, تست کردن بازی کار سختیه? روی تمام نسخه های کنسولی همه دادشون در اومده. اینهمه بازی بسازی و بعد سر یه سری چیزای مسخره طرف اعصابش به هم میریزه و بازی رو پاک میکنه. پالیش کردن و تست کردن بازی مهمترین چیز در بازیه. کسی که در توانش هست چنین بازی ای بسازه ولی بازی رو پالیش نکرده چی میشه بهش گفت?
من به شخصه بازی ای مثل این ندیدم تو عمرم که اینقد درگیرس بشم صب تا شب. واقعا دلم میسوزه که اینطوریه.
امیدوارم با پچ جدید همش اوکی بشه.

درسته کاش بازی پولیش تر بود، ولی خب دلایلشو تا حدی گفتم.
فک کنم گفتین دیوینیتی ۲ رو خیلی دوست دارین، نمی دونم نسخه ps4 رو بازی کردین یا ارلی اکسس pc رو داشتین چون اون بازی نزدیک ۱ سال ارلی اکسس بود و یک سال بعدش رو pc عرضه شد و تا اون موقع کلی پچ و آپدیت گرفت. نسخه کنسولی ۲ سال بعد ارلی اکسس اومد‌.

بازی های rpg به طور کلی چون پیچیدگی های زیادی دارن، پولیش شون سخته و یه مقدار از پیدا کردن باگ های این بازیا به دست کامیونیتی اتفاق میافته. بازی های بسزدا یا خود ویچر ۳ هم موقع لانچ کم باگ نداشتن
 

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
1,016
نام
امیر حسین
دور اول تموم شد. واقعا درگیرم کرد و جزو بهترین تجربه های ار پی جی زندگیم بود. بازی به شدت کشش برای شروع مجدد داره. علی الخصوص تروفی های وحشتناکش که هنورم که هنوزه هیچ بنی بشری نتونسته کل نوار کاست ها, کل اپگرید های اتوموبیل و کل کتابا رو پیدا کنه.
نکته ی وحشتناکش اینه که بازی ng+ هم نداره و باید همه چیو از اول پیدا کنین :))
 

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
1,016
نام
امیر حسین
ینی خاک دو عالم!
اپدیت جدید هم اومد. اما هنوز بازی کراش میشه :D
به جای درست کردن این اتفاق فاجعه, اومدن سر باس لیبرتی کاری کردن که ربات هاشو نتونیم هک کنیم تا بازی چالشی تر بشه:/
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
خب بالاخره هفته پیش شروع کردم بازیو.(قبلا نیمه کاره مونده بود و این بار از اول و درست حسابی دارم میرم)
امروز فک کنم ۱۰ ساعت بازی کردم و واقعا نمیتونستم دسته رو زمین بزارم.

نمیدونم کامبت بخش لذت بخش تر بازیه یا دیالوگ ها و بخش های rpg ولی همین که نمیتونم به راحتی یکی رو ترجیح بدم به اون یکی ینی کارشونو عالی انجام دادن.
کلا rpg تو ایران کمتر از باقی دنیا محبوبه و این هم که CRPG و نتیجه میشه این تاپیک که کلا ۳ صفحه جلو رفته و کسی هم نیست صحبت کنیم راجبش.:))

ولی خب اگه کسی میخونه این پیام رو، حداقل یه تست بکنید بازی رو...
احتمال زیاد مثل من گرفتارش میشید
 

STORMRAGE

کاربر سایت
Mar 23, 2013
31
خب بالاخره هفته پیش شروع کردم بازیو.(قبلا نیمه کاره مونده بود و این بار از اول و درست حسابی دارم میرم)
امروز فک کنم ۱۰ ساعت بازی کردم و واقعا نمیتونستم دسته رو زمین بزارم.

نمیدونم کامبت بخش لذت بخش تر بازیه یا دیالوگ ها و بخش های rpg ولی همین که نمیتونم به راحتی یکی رو ترجیح بدم به اون یکی ینی کارشونو عالی انجام دادن.
کلا rpg تو ایران کمتر از باقی دنیا محبوبه و این هم که CRPG و نتیجه میشه این تاپیک که کلا ۳ صفحه جلو رفته و کسی هم نیست صحبت کنیم راجبش.:))

ولی خب اگه کسی میخونه این پیام رو، حداقل یه تست بکنید بازی رو...
احتمال زیاد مثل من گرفتارش میشید
سلام من بازی استراتژیک و یا دوربین ایزومتری دوست ندارم ولی دیالوگ و داستان خوب باشه کامل میرم بازیرو تنها بازی ایزومتری که بازی کردم disco elysium پارسال بود که برا من بهترین بازی سال بود موقع بازی و خوندن دیالوگا سه چهار ساعت میگذشت من متوجه گذشت زمان نمیشدم.
به نظرت این بازی خوشحالم میکنه؟
 
  • Like
Reactions: mobin.hb96

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
خب بالاخره هفته پیش شروع کردم بازیو.(قبلا نیمه کاره مونده بود و این بار از اول و درست حسابی دارم میرم)
امروز فک کنم ۱۰ ساعت بازی کردم و واقعا نمیتونستم دسته رو زمین بزارم.

نمیدونم کامبت بخش لذت بخش تر بازیه یا دیالوگ ها و بخش های rpg ولی همین که نمیتونم به راحتی یکی رو ترجیح بدم به اون یکی ینی کارشونو عالی انجام دادن.
کلا rpg تو ایران کمتر از باقی دنیا محبوبه و این هم که CRPG و نتیجه میشه این تاپیک که کلا ۳ صفحه جلو رفته و کسی هم نیست صحبت کنیم راجبش.:))

ولی خب اگه کسی میخونه این پیام رو، حداقل یه تست بکنید بازی رو...
احتمال زیاد مثل من گرفتارش میشید
منم یه 2 ساعت همین چند روز پیش باهاش بازی کردم واقعا سورپرایز شدم بازی همین 2 ساعت اول به سرعت جذب میکنه. یه جورایی از همون ساخت کاراکتر عاشق بازی شدم:))همون اوایل بازی باید در مورد یک گروگانگیری تصمیم گیری کنی همونجا از تصمیمی که گرفتم پشیمون شدم:|بغیر از اون کمبت بازی هم واقعا عالیه و در حد عناوین مطرح سبک نوبتی عمق داره. درگیر 3-4 تا بازی هستم تموم بشن پروژه بعدی Wasteland 3 برام کسانی که بازی نکردن حتما دریابن بازی رو.
سلام من بازی استراتژیک و یا دوربین ایزومتری دوست ندارم ولی دیالوگ و داستان خوب باشه کامل میرم بازیرو تنها بازی ایزومتری که بازی کردم disco elysium پارسال بود که برا من بهترین بازی سال بود موقع بازی و خوندن دیالوگا سه چهار ساعت میگذشت من متوجه گذشت زمان نمیشدم.
به نظرت این بازی خوشحالم میکنه؟
دیالوگهای بازی عالین و یه Dark Humor خوبی هم دارن و صداگذاری هم شدن برخلاف دیسکو. البته در حد اون عنوان نیست بنظرم. کمبت بازی سبک XCOM هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر