Valve: استفاده ي 93-94 درصد از قدرت كنسول xbox360 در بازي half life 2 episode 2 .

Gartall

کاربر سایت
يه مصاحبه اي كه بين psu و valve شده .
psu پرسيده كه از مزيتهاي تكنولوژي در بازي next-gen خودتون توضيح بديد و در جواب valve گفته كه بالاخره تفاوت هاي بسياري در ساختار xbox360 و ps3 هست
و گفتن كه شايد ما بتونيم بگيم كه تونستيم از 93 الي 94 درصد قدرت كنسول xbox360 استفاده كنيم .
ولي ما نميتونيم به طور مشخص بگيم كه چقدر از قدرت ps3 استفاده كرديم . ما از spu ها استفاده نكرديم و اون به طور كلي ساختار در graphics card و پردازنده cellهست .
ولي ما داريم بهينه سازي مكنيم و جاي نگراني نيست .

اين متن خبر :
PSU: What is the primary advantage with the technologies for next-gen? Are there differences between the 360 and PS3 that you found aided you in the game?
* Charles Kieg: We defintiely feel next-gen technology aided truly in our development process. You know---you have complexer AI, you have more characters to work with, an enhanced ability to work with the animations on a higher scale--all that stuff. The only difference between the 360 and PS3--which both as a collective helped us develop The Orange Box is definitely there. For the 360 version of the game, we can probably say we are using around 93-94% of the console's power given our current optimization. With the PS3, we can't exactly say what power cap we reached, since no developer really knows where the boundary is for the PS3. We can tell you that in terms of the whole game together on the PS3, we are not even using the SPU's and it is purely built on the graphics card and Cell. We're still optimizing for PS3 more because we can, which can explain the slight delay to you. But no worries, everything is going smoothly to put down any rumors.

Update: When contacted about the last answer, Valve stated that they are still continuing to optimize for the 360, so the power % is just the estimate for their current optimization. They still have a long way to go.



ولي به نظر خودم بايد منتظر تاخير نسخه ي ps3 بود و يا اينكه باز تفاوتهايي خواهد داشت بين دو پلتفورم .:cheesygri
و بازي كه اين همه بتونه از قدرت كنسول استفاده كنه بايد چيز بسيار عالي از آب در بياد .
 
معلوم نیست این خبر برای کدوم طرف خوبه و برای کدوم طرف بد !! از یه طرف میگه از 93% قدرت 360 استفاده کردیم و توی PS3 از هیچ کدوم از SPU ها استفاده نشده. اگه بازی برای دو کنسول شبیه هم باشه یا حتی برای PS3 یه ذره ضعیف تر باشه , به گفته Valve قدرت PS3 خیلی بیشتر از 360 هست.اگه اشتباه میکنم بگین.
ولی میشه هم از این موضوع نگران بود که یه بازی افتضاح برای PS3 ساخته بشه و بهانه شون کار نکشیدن از SPU ها باشه.
اریا جون قربونت برم خود سونی حال نداره ( یعنی نمیتونه ) درست حسابی از Cell استفاده کنه ( در جریان امتیاز وحشتناک Lair & Heavenly sword هستی که ). از شرکتهای دیگه چه انتظاری دارید. چرا باید وقتشون رو الکی حرد کنن. فروش این بازی رو PC و XB360 صد در صد تضمین شدس نمیدونم چرا دارن برای نسخه ps3 وقت تلف میکن.

پ.ن. Gears of War با اون گرافیک وحشتناکی که داشت + اینکه با قویترین موتور گرافیکی حال حاضر، UT 3 ساخته شده بود کمتر از نصف قدرت این کنسول رو استفاده کرده بود. یکم مشکوکه این حرف. از Alan Wake که دیگه کنده تر نیست:biggrin1: هست:confused:.
 
اگه این بازی از 93% قدرت 360 استفاده کنه خیلی عجیبه
اگه هم بکنه خیلی نباید خوشحال بود
چون دیگه نمیشه تو بازیها (حداقل از نظر گرافیکی) پیشرفت دید
و این 1 نکته خیلی منفیه:biggrin1:
 
اریا جون قربونت برم خود سونی حال نداره ( یعنی نمیتونه ) درست حسابی از Cell استفاده کنه ( در جریان امتیاز وحشتناک Lair & Heavenly sword هستی که ). از شرکتهای دیگه چه انتظاری دارید. چرا باید وقتشون رو الکی حرد کنن. فروش این بازی رو PC و XB360 صد در صد تضمین شدس نمیدونم چرا دارن برای نسخه ps3 وقت تلف میکن.

پ.ن. Gears of War با اون گرافیک وحشتناکی که داشت + اینکه با قویترین موتور گرافیکی حال حاضر، UT 3 ساخته شده بود کمتر از نصف قدرت این کنسول رو استفاده کرده بود. یکم مشکوکه این حرف. از Alan Wake که دیگه کنده تر نیست:biggrin1: هست:confused:.

اقا شما فکر کردید وضع ps3 اینقدر خرابه که بازی سازی برایش وقت تلف کردنه!!!!
یعنی اینقدر فروشش کم بوده که بازی فروشش برای 360 تضمین شده است اما برای ps3 وقت تلف کردنه.
پ.ن:دیگه هر چقدر وضع خراب باشه وضعش فکر نمی کنم از gc&xbox نسل قبل بدتر باشه.
 
اریا جون قربونت برم خود سونی حال نداره ( یعنی نمیتونه ) درست حسابی از Cell استفاده کنه ( در جریان امتیاز وحشتناک Lair & Heavenly sword هستی که )
ناشر اين 2 بازي سوني بود نه سازندشون!
ضمنآ هر دوي اين بازيها از جانب گيم پلي و ارزش بازي نمرشون پايين اومده نه از نظر گرافيك و ...
از شرکتهای دیگه چه انتظاری دارید. چرا باید وقتشون رو الکی حرد کنن. فروش این بازی رو PC و XB360 صد در صد تضمین شدس نمیدونم چرا دارن برای نسخه ps3 وقت تلف میکن.
خيلي خودخواهي...
شما خودتون دارين ميگين كاشكي روي ساخت بازي روي ps3 كار نميكردن و فقط به PC و 360 اكتفا ميكردند , اون وقت شما چه طور انتظار داريد كه مثلآ طرفداران ps3 راضي بشن كه MGS4 براي 360 هم بياد و 360فن ها هم حالي به حولي بشن؟ از قديم گفتن يه سوزن به خودت بزن يه جوالدوز به مردم...
 
آقا بازی بزرگه، قبول دارم. یکی از بهترین بازی های تاریخ و سبک FPS ، قبول دارم اما عمرا اگه 94% سخت افزار 360 کار گرفته باشه.

پ.ن. Alan Wake رو بگی یه چیزی. HL2: E2 بزرگ هست ولی نه اینقدر;).
 
r the 360 version of the game, we can probably say we are using around 93-94% of the console's power given our current optimization. With the PS3, we can't exactly say what power cap we reached, since no developer really knows where the boundary is for the PS3. We can tell you that in terms of the whole game together on the PS3, we are not even using the SPU's and it is purely built on the graphics card and Cell. We're still optimizing for PS3 more because we can

چیزی که اینجا نوشته نظر من رو جلب کرد...
نوشته که برای 360 حدود 93 تا 94 درصد از قدرت کنسول رو استفاده میکنن (اینهم فقط بر اساس تقریبا هست یعنی میتونه کمتر و یا بیشتر باشه...) ولی توی PS3 هنوز نمیتونن بگن که چقدر از قدرت PS3 رو تونستن استفاده کنند چونکه :

since no developer really knows where the boundary is for the PS3

"هیچ سازنده ایی هنوز نتونسته حد نهایی کنسول PS3 رو مشخص کنه "


---------------------

سازندگان هنوز حتی از SPE (SPU) ها هیچ استفاده ایی نکرده اند و تمام کارشون بر اساس Cell و RSX صورت گرفته , و با اینحال گفتن که هنوز نمیتونن بگن که از چند درصد قدرت این کنسول استفاده کرده اند برای اینکه هنوز هیچ سازنده ایی هیچ حد و مرزی رو نتونسته برای این کنسول پیدا کنه...

خب ! حالا این چیزی رو که خوندین دو دو تا چهار تا کنین...

سازندگان برای PS3 هنوز نتونستن هیچ حدی رو پیدا کنن و حتی از SPU (SPE) ها هم استفاده نمیکنن و با اینحال اقرار میکنند که هنوز هیچ سازنده ایی نتونسته حدی رو برای PS3 قائل بشه... ولی برای 360 میگن که از حدود 90 درصد قدرت کنسول دارن استفاده میکنن به این معنی که سازنده ها تونستن حد و مرز کنسول 360 رو برای بازی HL 2 : Episode TWO پیدا کنند...
 
این که ps3 قدرتش از xbox360 بیشتره که شکی نیست (همانطوری که xbox از ps2 قویتر بود):cheesygri:cheesygri اما مهمترین چیز کد برنامه نویسی برای کنسول میباشه:-":-" تا وقتی که کد اصلی برنامه برای xbox360 باشه اوضاع همینطوره :cool::cool: فکر نکنم هیچ شرکتی حاظر باشه کداشو برای ps3 بنویسه بعد بخواد به xbox360 پورت کنه چون اگه در کد بازی از spu کنسول استفاده کنه موقع پورت به مشکل می خوره:biggrin1::biggrin1:
 
اولا يه شركتي كه ميگه از 93 درصد قدرت كنسول استفاده كرديم به اين مربوط نميشه ديگه هيچ بازي با گرافيك بهتر يا قويتر نباشه اين برميگرده به خود سازنده كه چگونه تونستن از قدرت كنسول يعني اون موتورشون را با سخت افزار كنسول مچ كنند . بعضي از بازي ها هستند كه ميبينيد انچنان گرافيكي نداره ولي بسيار سنگين هستند و كلي قدرت ميگيره از سيستم ولي بعضي از بازي ها هستند كه با اينكه گرافيك بسيار خوبي هم دارند ولي خيلي روان اجرا ميشه .


الان شما بازي اي مثل rage كه قرار هست براي كنسولها هم مياد با اون گرافيك بي نظير و وحشتناك خود قرار هست به رواني و در 60 فريم در ثانه روي كنسولها اجرا بشه .
خوب حالا بايد جانكارمك بگه كه ما از 150 درصد قدرت كنسول استفاده كرديم !!!!!!!!!!!!

الان دو ماشين را در نظر بگيريد كه هردوشون 100 اسب بخار قدرت دارند اين دليل نميشه هر دو سرعت يكساني داشته باشند هر كدوم طراحي خوبي داشته باشند اون سريعتر ميره . اين طراحي هم مثل موتور بازي هست .
 
مي گم گرافيك اين بازي كه انچنانم خوب نيست من كلي عكس و تريلر ازش ديدم اما همچين چيز خاصي هم نيست(از لحاظ گرافيكي ها و الا از بقيه جهات كه :-")
بازي هاي خفن روزگار كه كلي جايزه از سايت ها به خاطر گرافيكشون گرفتون از اين ادعا ها نكردن حالا اين چطوري:confused:
فكر كنم همش تبليغاتي باشه:biggrin1:
 
اولا يه شركتي كه ميگه از 93 درصد قدرت كنسول استفاده كرديم به اين مربوط نميشه ديگه هيچ بازي با گرافيك بهتر يا قويتر نباشه اين برميگرده به خود سازنده كه چگونه تونستن از قدرت كنسول يعني اون موتورشون را با سخت افزار كنسول مچ كنند . بعضي از بازي ها هستند كه ميبينيد انچنان گرافيكي نداره ولي بسيار سنگين هستند و كلي قدرت ميگيره از سيستم ولي بعضي از بازي ها هستند كه با اينكه گرافيك بسيار خوبي هم دارند ولي خيلي روان اجرا ميشه .


الان شما بازي اي مثل rage كه قرار هست براي كنسولها هم مياد با اون گرافيك بي نظير و وحشتناك خود قرار هست به رواني و در 60 فريم در ثانه روي كنسولها اجرا بشه .
خوب حالا بايد جانكارمك بگه كه ما از 150 درصد قدرت كنسول استفاده كرديم !!!!!!!!!!!!

الان دو ماشين را در نظر بگيريد كه هردوشون 100 اسب بخار قدرت دارند اين دليل نميشه هر دو سرعت يكساني داشته باشند هر كدوم طراحي خوبي داشته باشند اون سريعتر ميره . اين طراحي هم مثل موتور بازي هست .
خدا رو شکر!بالاخره یکی پیدا شد که خالی از تعصب و منطقی صحبت کنه (البته به دوستان بر نخوره)استفاده از تمام قدرت یک سخت اقزار اصلا دلیلی بر محدود شدن یا برتری داشتن ان نیست .بلکه یک امتیاز برای سازنده بازی وموتور اون بازی هست که توانسته از تمام امکانات استفاده کنه.بازم از این دوست خوب ممنونم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or