Unreal Engine 4 در دست ساخت ...

Reza Modanloo

کاربر سایت
در دفتر بسيار ساده Tim Sweeney's Office ..
Tim Sweeney هم يک Programmer هست روی پروژه Unreal Engine برای Epic هميشه کار کرده ..
تعدادی COD نوشته شده با دست خط روی روی Graph Paper يافت شد ..!
Graph Paper يه جور کاغذ برای نقشه های مهندسی و آمار و ارقام مربوط به کد هاست که به شکل شطرنجی و غير وجود داره ..
فقط همين دليليست تا معتبر ترين سايت بازی دنيا يعنی IGN اين خبر و اين اعداد رو
رو به معنای اينکه اين Code ها Code های مربوط به ساخت Unreal Engine 4 هستند نقل کنه و بگه Unreal Engine 4 in Development

73405_hs.jpg


منبع از Voodoo Extreme 3D from IGN
 
پس يعني gears of war 2 با Unreal Engine 4 ساخته خواهد شد ؟

GOW 2 که هنوز رسمی نشده...
اگه اون تریلر جدیدی که یه مصاحبه با مارک رین هست رو دیده باشید,خبرنگاره چندین بار از مارک می پرسه ما کی GOW 2 رو می بینیم ولی مارک فقط می خنده و می گه من تا حالا اسمش هم نشنیدم.هر چی هم خبرنگاره می خواد یه دستی بزنه نمی تونه!

Sorry about "آف تاپیک" !!!!!!!!!!
 
پس يعني gears of war 2 با Unreal Engine 4 ساخته خواهد شد ؟:biggrin1:
عمرا:biggrin1:
خبر ساخت Unreal Engine 4 مربوط به چند ماه پیش که گفته شده از شیدر 4 استفاده میکنه و 100 درصد بر پایه directx 10 هستش که 360 هیچ کدوم رو ساپورت نمیکنه.
فعلا هم نباید منتظر UE4 باشیم همین UE3 هنوز 2 سال نشده ازش استفاده شده.
 
آخرین ویرایش:
GOW 2 که هنوز رسمی نشده...
اگه اون تریلر جدیدی که یه مصاحبه با مارک رین هست رو دیده باشید,خبرنگاره چندین بار از مارک می پرسه ما کی GOW 2 رو می بینیم ولی مارک فقط می خنده و می گه من تا حالا اسمش هم نشنیدم.هر چی هم خبرنگاره می خواد یه دستی بزنه نمی تونه!

Sorry about "آف تاپیک" !!!!!!!!!!

اين يه نوع گول زدن براي خودم ميمونه .
ديگه از هركي بپرسي ساخته شدن GEARS OF WAR 2 مثل روز براش روشنه . حتي شركت سازنده 10 بار هم بخواد ساخته شدنش را رد كنه چيزي چرتي گفته .
يه بازي كه اينهمه بتونه براي خودش نام و نشان و افتخار كسب كنه و اينهمه فروش كنه حتي بهتر از بازي هاي قبلي خودش كدوم شركت ديوانه از ساخته شدنش دست ميكشه .


عمرا:biggrin1:
خبر ساخت Unreal Engine 4 مربوط به چند ماه پیش که گفته شده از شیدر 4 استفاده میکنه و 100 درصد بر پایه directx 10 هستش که 360 هیچ کدوم رو ساپورت نمیکنه.
فعلا هم نباید منتظر UE4 باشیم همین UE3 هنوز 2 سال نشده ازش استفاده شده.

اصلا ربطي نداره .
خوب cryengine 2 هم اين قابليتها را داره ولي ميبيني كه ميگن موتور مولتي پلتفورم هست .
خيلي از بازي ها هستند كه موتورشون از dx10 استفاده ميكنه ولي قابل استفاده در كنسولها هم هستند .
alane wake يكيش يا اين cod4 .
 
اين يه نوع گول زدن براي خودم ميمونه .
ديگه از هركي بپرسي ساخته شدن GEARS OF WAR 2 مثل روز براش روشنه . حتي شركت سازنده 10 بار هم بخواد ساخته شدنش را رد كنه چيزي چرتي گفته .
يه بازي كه اينهمه بتونه براي خودش نام و نشان و افتخار كسب كنه و اينهمه فروش كنه حتي بهتر از بازي هاي قبلي خودش كدوم شركت ديوانه از ساخته شدنش دست ميكشه .




اصلا ربطي نداره .
خوب cryengine 2 هم اين قابليتها را داره ولي ميبيني كه ميگن موتور مولتي پلتفورم هست .
خيلي از بازي ها هستند كه موتورشون از dx10 استفاده ميكنه ولي قابل استفاده در كنسولها هم هستند .
alane wake يكيش يا اين cod4 .
فرخ جان R500 بود فکر کنم VGA X360 .اصلا directx 10 رو ساپورت نمیکنه اون بازی های مولتی مثل COD4 و CRYSIS وBIOSHOCK و یا هر بازی که directx 10 رو ساپورت میکنه مختص PC هستش و نسخه کنسولی directx 9 هستش.
اینی که شما گفتی جدای حرف منه.
cryengine 2 هم بر پایه دایرکس 9 هستش و هم برپایه دایرکس 10 .اگه CRYSIS برای X360 بیاد هیچ گونه افکت دایرکس 10 نداره چون اصلا سخت افزارش دایرکس 10 رو ساپورت نمیکنه این که یه بحث دیگس دیگه گفتنش خنده داره از شما هم انتظارش رو نداشتم.
ولی UNREAL ENGINE 4 که در آینده ساختش تموم بشه دیگه از directx 9 استفاده نمیکنه.
در ضمن UE4 که تا 3 سال دیگه هم فکر نکم آماده بشه و برای کنسول های بعدی ...
 
فرخ جان R500 بود فکر کنم VGA X360 .اصلا directx 10 رو ساپورت نمیکنه اون بازی های مولتی مثل COD4 و CRYSIS وBIOSHOCK و یا هر بازی که directx 10 رو ساپورت میکنه مختص PC هستش و نسخه کنسولی directx 9 هستش.
اینی که شما گفتی جدای حرف منه.
cryengine 2 هم بر پایه دایرکس 9 هستش و هم برپایه دایرکس 10 .اگه CRYSIS برای X360 بیاد هیچ گونه افکت دایرکس 10 نداره چون اصلا سخت افزارش دایرکس 10 رو ساپورت نمیکنه این که یه بحث دیگس دیگه گفتنش خنده داره از شما هم انتظارش رو نداشتم.
ولی UNREAL ENGINE 4 که در آینده ساختش تموم بشه دیگه از directx 9 استفاده نمیکنه.
در ضمن UE4 که تا 3 سال دیگه هم فکر نکم آماده بشه و برای کنسول های بعدی ...

خوب مثل اينكه منظورم را خوب متوجه نشدي .
منم اين را گفتم قرار نيست يه موتوري كه ساخته ميشه حتما تنها از dx10 استفاده كنه ممكنه هم از dx9 استفاده كنه و هم dx10 .
يعني بايدم اينطور باشه يه شركت بخوبي بتونه از موتورش استفاده كامل را بكنه تا كنسولها هم با اون سازگاري داشته باشن و بشه بازي براشون ساخت .
بحث هم سر اين نيست كه موتور جديدي هست و بايد تنها از dx10 استفاده كنه .
همين متور جديد id tech5 با اون قدرت خارقالعادش ميبيني كه از dx10 استفاده نميكنه و باعث ساخته شدن بازي هايي نظير Rage ميشه .
يه شركتي كه بخواد موتورش موفق باشه بايد چنين چيزهاي را در نظر داشته باشه .
حالا شما منظور من را خوب متوجه نشديد و به اين دليل هست كه ميگيد چنين انتظاري از شما نداشتم .:cheesygri
 
خوب مثل اينكه منظورم را خوب متوجه نشدي .
منم اين را گفتم قرار نيست يه موتوري كه ساخته ميشه حتما تنها از dx10 استفاده كنه ممكنه هم از dx9 استفاده كنه و هم dx10 .
يعني بايدم اينطور باشه يه شركت بخوبي بتونه از موتورش استفاده كامل را بكنه تا كنسولها هم با اون سازگاري داشته باشن و بشه بازي براشون ساخت .
بحث هم سر اين نيست كه موتور جديدي هست و بايد تنها از dx10 استفاده كنه .
همين متور جديد id tech5 با اون قدرت خارقالعادش ميبيني كه از dx10 استفاده نميكنه و باعث ساخته شدن بازي هايي نظير Rage ميشه .
يه شركتي كه بخواد موتورش موفق باشه بايد چنين چيزهاي را در نظر داشته باشه .
حالا شما منظور من را خوب متوجه نشديد و به اين دليل هست كه ميگيد چنين انتظاري از شما نداشتم .:cheesygri
UNREAL ENGINE 4_DIRECTX10_SHADER4=UNREAL ENGINE3
 
آخرین ویرایش:
UNREAL ENGINE 4_DIRECTX10_SHADER4=UNREAL ENGINE3 :biggrin1:

چه خوب شد اين را گفتي .
با اينكه ميدونم خيليها باز متوجه حرفهام نميشن و بدون هدف ميريزن سرم .
تو ديگه كي هستي چرا نميخواي متوجه منظور من بشي ؟!:biggrin1:
من كجا اين حرف را گفتم .
بزار منظور خودم را بهتر توضيح بدم .
نه تنها شما بلكه خيلي ها :

يه موتور قدرت خودش تنها با يه API مشخص نميكنه مثلا بگي چون يه موتور از DX10 استفاده ميكنه پس قويتر از يه موتور DX9 هست .درسته كه موتوري كه DX10 استفاده ميكنه مزايايي براي خودش داره ولي همه چيز نيست .

الان شما اگه بازي crysis را ببينيد موتورش هم از dx9 پشتيباني ميكنه و هم از dx10 .
خوب اگه تريلر هاي بازي بر مبناي dx9 اين بازي را نگاه كنيد باز گرافيك فوق العاده اي را به نمايش ميزاره و با اين وضعيت باز خيلي از باز بازي ها توان رقابت باهاش را ندارند .
و اگه هم crytek نگه كه با dx9 اجرا ميشه خيلي ها فكر ميكنن كه كه بازي با dx10 اجرا ميشه !
خوب حالا كاملا مشخص ميشه كه موتور بايد خودش قدرتمند باشه .


هيچ كس مثل من تو اين سايت نميتونه مثال بزنه :biggrin1:
كه يكي از اين مثال هاي خيلي خوبم را بهتون ميگم .
مقايسه بين dx10 و dx9 در موتور بازي مثل مقايسه بين سوخت بنزين و گازوئيل در موتور ماشين هست .

خوب با اينكه همه ميدونن اون قدرتي كه ميتونه بنزين بده گازوئيل نميتونه بده و تمام ماشين ها هم موتورشون از بنزين استفاده ميكنه ولي باز هم ماشينهاي گازوئيل سوز خيلي پيشرفته طراحي ميشن كه در مقايسه با مايشن هاي هم رده بنزين سوز خودشون بهتر عمل ميكنند . اگه طالب باشيد مدل اين ماشين هاي روز دنيا را براتون نام ميبرم .
اينجا شما ميتونيد نتيجه بگيريد بيشتر از سوخت نوع طراحي موتور اهميت زيادي داره كه .
الان dx10 و dx9 هم همينطور هر بازي كه بتونه موتور بهتري درست كنه به صورت خيلي بهينه ميتونه از api خودش قدرت بكشه بيرون .
الان UNREAL ENGINE 4 و UNREAL ENGINE3 هم فقط تفاوتش در dx10 نيست كه بخواد قدرت خودش را نشون بده .


تفاوت مهم بين dx9 و dx10 سايه زني ها و نورپردازي هست كه كاملا درسته .
ولي باز اين برميگرده به اون شعور بازي ساز كه چه موتوري بسازه تا بتونه استفاده بهينه از يك api بكنه .
الان بازي مثل cod4 چيزي كه بيشتر از همه ادم را ميخكوب ميكنه همين سايه ها هستند كه به صورت بينظير در بازي استفاده شده خوب اين بازي مگه براي كنسولها هم نيست پس چطور شده اين سايه ها را در بازي خلق كنند با اينكه موتور بازي در كنسولها از dx9 استفاده ميكنه خوب با اينكه كاملا مشخصه تا قبل از اين بازي در پايه ي dx9 ساخته نشده بود كه بتونه چنين سايه هايي را به نمايش بزاره . ايا api عوض شده ؟ جواب نه . اين قدرت موتورش را نشون ميده كه چطور تونسته خودش را با dx9 مچ كنه و گرافيك بازي را ارتقاع بده .
مثلا همين نورپردازي كه صحبت از اون ميشه چطور بازي halo3 تونست اون نورپردازي خيره كننده را نمايش بزاره .

الان موتور id tech5 كه جانكارمك معرفيش كرد و نمايش مهيج و خارقالعاده rage را را به نمايش گذاشت و نوشون داد كه جلوتر از زمان داره ميره ايا موتورش از dx10 استفاده ميكنه ؟
با اينكه ميبيني ميگه موتور ما از dx10 استفاده نميكنه .
خوب چطور اين گرافيك با شكوه ايجاد شده ؟
هرچند كه ممكنه در اينده جانكارمك بگه موتور ما از dx10 هم استفاده خواهد كرد .
باز اينجا حرف من ثابت ميشه كه فقط api نيست كه گرافيك بازي را بالا ببره .


الان بازي سازها به فكر سود بيشتر هستند نه اينكه بخوان از يه چيز بروز فقط پشتيباني كنند .

الان اگه UNREAL ENGINE 4 ساخته بشه خيلي احتمال ميدم كه يه نسخه مخصوص كنسولها بسازند و يه نسخه مخصوص pc يا اينكه بگن موتورشون مولتي هست و همه سازگار .

UNREAL ENGINE 4 قرار نيست حتما از dx10 استفاده كنه هر چند كه استفاده كردنش حتمي هست ولي به احتمال زياد از dx9 استفاده خواهد كرد .
يا ديدي كه من ضايع شدم و فقط از dx10 استفاده كرد :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
منظور من خیلی سادس باور کن میدونم چی میگی:biggrin1:
همونطور که UE3 رو GEARS OF WAR دیوانه کننده بود و کلا یه نثل جدید حساب میشد UE4 هم حتما یه ENGINE دیوانه کنندس با گرافیک و کیفیت باورنکردنی وخیلی فراتر از UE3 .آخه X360 مگه چقدر قدرت داره که بخواد یه ENGINE قدرتمند در آینده ای که به طور قطعا 3 یا 4 سال دیگه شاید هم بیشتر رو بتونه اجرا کنه؟دیگه نمیان یه ENGINE بسازن که در حد RAGE باشه.همونطور که UE2 در برابر UE3 ,RAGE ....چیزی نیست UE3 هم در برابر UE4 چیزی نیست تازه همین الان هم RAGE نمیشه گفت خیلی سرتر از UE3 .سخت افزار X360 دیگه قدرت UE4 که در آینده میاد رو نداره.چون مطمعنا یه چیز متفاوت و خیلی پرقدرتی هست و از جدیدترین تکنولوژی های گرافیکی روز استفاده میکنه و اگه قرار باشه رو کنسولی اجرا بشه کنسول های آینده توانایی اجراش رو میتونن داشته باشن.
 
DANGEROUS:biggrin1:

مثل اينكه نميخواي منظورم بفهمي .
خوب اينكه كاملا مشخصه UE4 از UE3 قويتر خواهد بود . و كسي به غير اين حرفي زد ؟!

همون طور كه گفتم موتور هرچقدر قويتر باشه ميتونه قدرت خودش را بيشتر نشون بده حتي در سيستم هاي ضعيف .
همينطور كه ميبيني id tech5 اينكار را ميكنه .

دیگه نمیان یه ENGINE بسازن که در حد RAGE باشه.
چه بهتر كه بسازن .

تازه همین الان هم RAGE نمیشه گفت خیلی سرتر از UE3 .
از اين حرفت مطمئن هستي؟!
چيزي كه كاملا مشخصه نمايش داده شده چيزي فراتر حتي تصورات هست كه همه موتور ها را باهم ديگه قورت ميده .
يكم برو در موردش بخون تا ببيني چي خلق كردند و همه را انگشت به دهان گذاشته بود .
من هنوز هم يه چنين گرافيكي را باورم نميشه مثل فيلمهاي هاليوودي ميمونه .

سخت افزار X360 دیگه قدرت UE4 که در آینده میاد رو نداره.چون مطمعنا یه چیز متفاوت و خیلی پرقدرتی هست و از جدیدترین تکنولوژی های گرافیکی روز استفاده میکنه و اگه قرار باشه رو کنسولی اجرا بشه کنسول های آینده توانایی اجراش رو میتونن داشته باشن.

خوب همين طوركه id tech5 هم مال اينده هست و جديترين تكنولوژي هاي گرافيكي را به نمايش ميزاره و با اينكه ميبيني بر روي كنسولها هم اجرا ميشه اونم در 60 فريم در ثانيه ميبيني چيزي نيست كه براش نگران بود پس همين طور كه ميبيني امكانش هست .در ضمن با جانكارمك هم نميشه شوخي كرد !
با اين اوضاع صددرصد ue4 هم ميتونه براحتي در كنسولها اجرا بشه .
حالا id tech5 هم نيموده و UE4 هم نيومده پس نميشه مقايسه كرد . ولي خوب id tech5 خودش يه گواهي قدرتمند هست كه همه چي را ثابت ميكنه .
 
مثل اينكه نميخواي منظورم بفهمي
و همونطور شما نمیخوای منطقی به آینده و قدرت UE4 نگاه کنی.

مثل اينكه نميخواي منظورم بفهمي .
نه نمیخوام.
از اين حرفت مطمئن هستي؟! ؟!
نه چون اطلاعات زیادی ازش ندارم ولی تا اون حد میدونم که سازنده RAGE گفته DIRECTX 9 اونقدر قدرت داره که نیاز ما رو برآورده کنه و نیازی نمیبینن از DIRECTX 10 استفاده کنن.
شما RAGE رو در نظر بگیر .اون انجین راحت با 60 فریم رو X360 اجرا میشه و سخت افزار X360 میتونه RAGE رو راحت و بدون افت فریم اجرا کنه و در این حرفی نیست.ولی واقعا X360 میتونه انجین قویتر از RAGE رو بازم اجرا کنه ؟یعنی انقدر سخت افزار X360 قوی هستش که یه انجین که از PIXEL SHADER 4 وDIRECTX10 استفاده میکنه به خوبی اجرا کنه؟حالا شما میگی UE4 رو بیان برای بازی های X360 استفاده کنن DIRECTX 9 و SHADER 3 باشه خوب این که بازم میشه چیزی در حدود UE3 فوقش یکم قویتر.ولی هیچوقت اینطور نمیشه.UE4 هنوز خیلی زیادی از طرح ساخته شدنش نگذشته که بخواد حالا حالا ها بیاد و بازی ای با انجین ساخته بشه.UE4 از تمامی تکنولوژی های گرافیک روز استفاده خواهد کرد که هیچ کدوم با دایرکس 9 مطابقت نمیکنه این رو نمیدونم با چه زبونی بگم مثل روز روشنه.
همينطور كه ميبيني id tech5 اينكار را ميكنه
در حد X360 .چرا نمیان UE3 رو برای PS2 استفاده کنن؟چرا UBI تو بازیه SPLINTER CELL4 تو نسخه PS2 از UE2 استفاده کرد ولی تو نسخه PC و X360 از UE2.5 بقول شما میتونست از جدیدترین انجین برای PS2 استفاده کنه که سایه زنی بهتری و ....داره این کار رو نمیتونست بکنه چون اصلا معنی نداره UE2.5 ضعیفتر=UE2
UNREAL ENGINE 4_DIRECTX10_SHADER4=UNREAL ENGINE3
چجوری آخه این رو بگم.:-"
آخه وقتی UE4 بیاد روی بازی های X360 .پیاده بشه ولی SHADER 3 باشه ,DIRECTX9 چه فایده داره بیاد؟این که تحول گرافیکی نمیشه.تحول گرافیکی اون چیزیه که شما تو CRYSIS تفاوت DIRECTX9 و 10 رو میبینی و واقعا احساسش میکنی.
 
آخرین ویرایش:
شاهد همه پست هاتون بودم و ميخوندم همش رو و پيش خودم ميگفتم اين فرخ مخصوصاً عجب کمری داره که اين همه مينويسه
ولی حالا که ميبينم داره بحث و اختلافات بالا ميگيره و به علت اينکه تايپ ماله منه
اينجا middle ميشم و اعلام ميکنم من از طرف 2 تايی معذرت ميخوام و ديگه لطفاً دعوا نکنيد
مخلص شمام هستيم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or