UNREAL ENGINE 4_DIRECTX10_SHADER4=UNREAL ENGINE3 :biggrin1:
چه خوب شد اين را گفتي .
با اينكه ميدونم خيليها باز متوجه حرفهام نميشن و بدون هدف ميريزن سرم .
تو ديگه كي هستي چرا نميخواي متوجه منظور من بشي ؟!:biggrin1:
من كجا اين حرف را گفتم .
بزار منظور خودم را بهتر توضيح بدم .
نه تنها شما بلكه خيلي ها :
يه موتور قدرت خودش تنها با يه API مشخص نميكنه مثلا بگي چون يه موتور از DX10 استفاده ميكنه پس قويتر از يه موتور DX9 هست .درسته كه موتوري كه DX10 استفاده ميكنه مزايايي براي خودش داره ولي همه چيز نيست .
الان شما اگه بازي crysis را ببينيد موتورش هم از dx9 پشتيباني ميكنه و هم از dx10 .
خوب اگه تريلر هاي بازي بر مبناي dx9 اين بازي را نگاه كنيد باز گرافيك فوق العاده اي را به نمايش ميزاره و با اين وضعيت باز خيلي از باز بازي ها توان رقابت باهاش را ندارند .
و اگه هم crytek نگه كه با dx9 اجرا ميشه خيلي ها فكر ميكنن كه كه بازي با dx10 اجرا ميشه !
خوب حالا كاملا مشخص ميشه كه موتور بايد خودش قدرتمند باشه .
هيچ كس مثل من تو اين سايت نميتونه مثال بزنه :biggrin1:
كه يكي از اين مثال هاي خيلي خوبم را بهتون ميگم .
مقايسه بين dx10 و dx9 در موتور بازي مثل مقايسه بين سوخت بنزين و گازوئيل در موتور ماشين هست .
خوب با اينكه همه ميدونن اون قدرتي كه ميتونه بنزين بده گازوئيل نميتونه بده و تمام ماشين ها هم موتورشون از بنزين استفاده ميكنه ولي باز هم ماشينهاي گازوئيل سوز خيلي پيشرفته طراحي ميشن كه در مقايسه با مايشن هاي هم رده بنزين سوز خودشون بهتر عمل ميكنند . اگه طالب باشيد مدل اين ماشين هاي روز دنيا را براتون نام ميبرم .
اينجا شما ميتونيد نتيجه بگيريد بيشتر از سوخت نوع طراحي موتور اهميت زيادي داره كه .
الان dx10 و dx9 هم همينطور هر بازي كه بتونه موتور بهتري درست كنه به صورت خيلي بهينه ميتونه از api خودش قدرت بكشه بيرون .
الان UNREAL ENGINE 4 و UNREAL ENGINE3 هم فقط تفاوتش در dx10 نيست كه بخواد قدرت خودش را نشون بده .
تفاوت مهم بين dx9 و dx10 سايه زني ها و نورپردازي هست كه كاملا درسته .
ولي باز اين برميگرده به اون شعور بازي ساز كه چه موتوري بسازه تا بتونه استفاده بهينه از يك api بكنه .
الان بازي مثل cod4 چيزي كه بيشتر از همه ادم را ميخكوب ميكنه همين سايه ها هستند كه به صورت بينظير در بازي استفاده شده خوب اين بازي مگه براي كنسولها هم نيست پس چطور شده اين سايه ها را در بازي خلق كنند با اينكه موتور بازي در كنسولها از dx9 استفاده ميكنه خوب با اينكه كاملا مشخصه تا قبل از اين بازي در پايه ي dx9 ساخته نشده بود كه بتونه چنين سايه هايي را به نمايش بزاره . ايا api عوض شده ؟ جواب نه . اين قدرت موتورش را نشون ميده كه چطور تونسته خودش را با dx9 مچ كنه و گرافيك بازي را ارتقاع بده .
مثلا همين نورپردازي كه صحبت از اون ميشه چطور بازي halo3 تونست اون نورپردازي خيره كننده را نمايش بزاره .
الان موتور id tech5 كه جانكارمك معرفيش كرد و نمايش مهيج و خارقالعاده rage را را به نمايش گذاشت و نوشون داد كه جلوتر از زمان داره ميره ايا موتورش از dx10 استفاده ميكنه ؟
با اينكه ميبيني ميگه موتور ما از dx10 استفاده نميكنه .
خوب چطور اين گرافيك با شكوه ايجاد شده ؟
هرچند كه ممكنه در اينده جانكارمك بگه موتور ما از dx10 هم استفاده خواهد كرد .
باز اينجا حرف من ثابت ميشه كه فقط api نيست كه گرافيك بازي را بالا ببره .
الان بازي سازها به فكر سود بيشتر هستند نه اينكه بخوان از يه چيز بروز فقط پشتيباني كنند .
الان اگه UNREAL ENGINE 4 ساخته بشه خيلي احتمال ميدم كه يه نسخه مخصوص كنسولها بسازند و يه نسخه مخصوص pc يا اينكه بگن موتورشون مولتي هست و همه سازگار .
UNREAL ENGINE 4 قرار نيست حتما از dx10 استفاده كنه هر چند كه استفاده كردنش حتمي هست ولي به احتمال زياد از dx9 استفاده خواهد كرد .
يا ديدي كه من ضايع شدم و فقط از dx10 استفاده كرد :biggrin1: