Uncharted: Drake's Fortune

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ehsan

Loyal Member
Uncharted: Drake's Fortune
unchared_Game.jpg

چون میدونستم چشم به راه برای این بازی زیاده گفتم تاپیکش رو بزنم.
این بازی ساخت شرکت Naughty Dog هست و اختصاصا برای کنسول PS3 ساخته میشه.
اول از همه هم همون مصاحبه رو میزارم:

یکی از ابر شرکت هایی که همیشه پشتیبان سونی بوده شرکت بزرگ Naughty Dog که هر موقع اقدام به ساخت بازی کرده ان بازی در زمره بهترین بازی های کنسول های سونی قرار داشته و نمونه ان هم 2 سری بازی بسیار موفق و پر طرفدار Crash و Jak&Daxter بودند البته در حال حاضر امتیاز ساخت بازی کراش مربوط به کمپانی کونامی میباشد و خیلی ها اعتقاد دارند از ان زمان که این بازی از ND خریداری شده کیفیت اصلی خود را از دست داده.
خوب با شروع نسل جدید یک بازی فوق العاده از این شرکت به نمایش در امد که همه را مجذول خود کرد و ان چیزی جز Uncharted: Drake's Fortune نبود یک شاهکار به تمام عیار بازی که جنگل و جزیره را به خوبی بازسازی کرده و بیشتر وقت شما در مکان های متروکه غار ها جزیره جنگل و این جور مکان ها میگذرد که به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند مصاحبه زیر از سایت رسمی Kikizo گرفته و ترجمه شده و شما در سایت متن کامل مصاحبه رو هم میخونید حال میرسیم به نقد خود سایت(دیگه از اینجا به بعد از خودم نیست و همش ترجمه شدست):
مقدمه:
داستان Uncharted: Drake's Fortune پیرامون مرد جوانی میگردد بنام Nathan Drake و هدف های وی برای پیدا کردن جای پای قرن شانزدهم ان هم در یک جزیره کوچک. در گیم فرض شده است که دریانوردان انگلیسی در سال 1586 نمرده اند (بر خلاف چیزی که در کتاب های تاریخ خوانده ایم) و در جنگل های شمال امریکا جریاناتی بوجود اورده اند که این همان جایی است که Nathan سفر خود را شروع میکند.
جریان از چه قرار است ایا Nathan به این جریان مربوط است ؟ ایا دریانوردان واقعا همان هایی هستند که گفته میشود ؟ چرا انها این همه سال زنده مانده اند؟
ایا این بازی شما رو مجبور به خرید یک PS3 میکند؟
برای پاسخ به این سوالات مینشینیم پای صحبت های جناب Richard Lemarchand سرپرست گروه طراحی بازی:
drake_iv350.jpg


متن مصاحبه:

Kikizo:نظر شما در باره نمایش بازی خودتون در E3 چی هست همه مردم از اون خیلی خوششون اومده بود اما میگفتند که نمایش خیلی کوتاه بوده ایا فشار سنگینی روی تیم هست؟

Richard Lemarchand:ما از برخورد گرم مردم در E3 سال گذشته بسیار خوشنود هستیم ما صحبت های رمدم رو از انجمن های تخصصی دنبال میکریدم و درجه حرف های زده شده ردباهر بازی ما و نسل جدید بسیار بالا بود و به ما ثابت کرده که ما برای ساخت بازی روی لبه تیغ قرار داریم و حتی نباید یک اشتباه کوچک در ساخت بازی داشته باشیم و چند چیز ما رو مجبور کرده که یک بازی بی همتا برای PS3 بسازیم ما تمامی قدرت خودمون رو به کار گرفتیم تا بهترین بازی تاریخ Naughty Dog رو به همه نشون بدیم و ثابت کنیم که هنوز هم جز بهترین ها هستیم


Kikizo:در مصاحبه جدید Naughty Dog رئیس شرکت اقای Evan Wells شرح داده بودند که با چگونه با شروع هر نسل شرکت توانا بوده که بازی های خوشدو به اون نسل برسونه. بزرگترین قدم شما برای ساخت بازی Uncharted چی بوده؟

Lemarchand:در یک بازی مهیج مثل Uncharted این خیلی مهمه که ما قیافه شخصیت بازی رو جوری طراحی کنیم که تمامی عضلات اون مهم باشند و بازی باز به راحتی بتونه با کاراکتر بازی ارتباط بر قرار کنه چون این خود بازیباز هست که میخواد شخصیت رو کنترل کنه یک کاراکتر خوب احتیاج داره که صادق و پر انرژی باشه و ما روی احساسات اون هم تمرکز خاصی داریم. و ما کاری میکنیم که شما تمامی تلاش های اونو در قالب انیمیشن های درون بازی به تلاش بکشیم.

خیلی از جان دهنده های عجیب از چهره انیمیشن بیرون میان اما در بازی های دوست داشتنی این واقع گرایانه های بازی از احساسات تند و شدید بازی بلند میشن و مطمئنا شما با یک بازی کاملا ارام سر و کار ندارید و بعضی موقع ها مجبورید عکس العمل های سریع در مقابل محیط نشان دهید مثلا دارید توی جنگل قدم میزنید و یکدفعه گروهی از دزدان جلوی شما رو میگیرند یا یک سنگ از بالا به پایی پرتاب میشه و اگه اون سنگ به شما برخورد کنه ممکنه بمیرید و اگه اون مرحله رو از اول بیاید معلوم نیست باز سنگ در اون منطقه بیفته یا اصلا سنگی باشه!




Kikizo:ایا به نظر شما سخت بود که یک داستان قوی و گیم پلی درگیر کننده رو هماهنگ کنید؟


Lemarchand: واقعا نه - هماهنگ کردن داستان عالی و گیم پلی نفس گیر برای Naughty Dog برتری داشت و برای مدت اولویت با این 2 فاکتور مهم بود البته اگه به گرافیک بازی هم دقت کرده باشید طراحی محیط ها هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و ما بهترین طراح های خودمونو به کار گرفتیم تا به این 3 فاکتور نهایت زیبایی رو بدیم

Kikizo:ایا قانون عمل خاصی برای Nathan وجود داره یا اون ترکیبی از شخصیت های این ژانر می باشد؟

Lemarchand:ما عمل و عکس العمل های زیادی برای این سبک یعنی اکشن ادونچر مطالعه کردیم از کتاب ها فیلم ها و حتی بازی های دیگه کمک بسیاری گرفته ایم اما با این وجود میتونیم اعلام کنیم که شما با یک شخصیت کاملا باز طرف هستید و میتوان Nathan را یک شخصیت کاملا منحصر بفرد در میان رقیب های مدرن خود دانست.

Kikizo:چرا شما فکر میکنید برای توسعه دهنده ها سخته که تمام داستان بازی رو
بگن؟(چرا همیشه نکته مبهم توی داستان میزارن)؟

Lemarchand: تعریف داستان و تاثیر گذار بودن ان 2 مهارت کاملا جدا هستند و من فکر مکینم که ناشر های بازی معمولا سعی میکنند قسمتی از داستان رو برای شما روشن کنند و نکاتی رو مبهم بزارند تا شما برای دیدن ادامه اون جذب بشید مثل یک فیلم خوب.

البته که ما هم در بازی خودمون قسمت کوچکی از داستان رو تعریف کردیم و شما فقط میدونید قراره با چه موجوداتی رو به رو بشید (دزدان دریایی قرن 16) اما شما به هیچ وجه داستان بازی رو کامل نمیفهمید تا وقتی که اونو بازی کنید و به اتمام برسانید چون در این بازی نکات مبهم بسیار زیادی وجود داره و حتی برای فهمیدن کامل اون باید به نقاط زیادی از جزیره برید و شایدم باید چند با بازی رو تمام کنید. یکی از نقاط درخشان بازی های Naughty Dog همیشه داستان پردازی بی نقص اون بوده و این نقطه در این بازی به اوج خود میرسه ما میخوایم که شما شخصیت بازی رو احساس کنید نه به عنوان یک بازیباز فقط اونو کنترل کنید تا به اهدافش برسه.





Kikizo: شخصیت Nathan خیلی طبیعی حرکت میکنه و تمامی بازی مثل یک زندگی واقعی(lifelike) بنظر میرسه . راز مخفی که Naughty Dog رو کمک کرد به اینجا برسه چی بوده؟

Lemarchand:اگر ما اینو به شما بگیم دیگه یک راز نخواهد بود! مطمئنا گروه طراحم انیمیشن ما مدت بسیار زیادی رو روی motion-capture dataا و hand-animation کار کرده و سعی کرده که این 2 رو به خوبی با ساعات زیاد گیم پلی بازی و برنامه های کنترل شخصیت ترکیب کنه. مثل همون هایی که در تریلر دیدید(منظور همون تریلر 104MB که رئیس ND صحبت میکنه و مرحله اول بازیو یک نفر بازی میکنه و خیلی هم جلو میره لینکش رو بعد از ترجمه قسمت سوم میدم کلا هم دمو 4 و نیم دقیقه هست)
من حدث میزنم این 45 درصد الهام 45 درصد کار سخت و 10 درصدچاشنی های مخفی است.





Kikizo:شما گفتین که سعی کردین که حادثه های بازی رو در حد یک کتاب یا فیلم بالا میبرید و حتی فراتر از اون میرسونید. نقشه شما برای اجرا این طرح چی بوده؟

Lemarchand:در اغاز پروژه قبل از پایه گذاری پروژه ما تجزیه و تحلیل های فراوانی درباره داستان های سبک Adventure کردیم و تا تونستیم درباره این سبک تحقیق کردیم و به ریشه و اصل و بنیه اصلی این سبک برگشتیم و در حدود 20 , 30 تا کامیک معروف در باره این سبک مطالعه کردیم همچنین فیلم های معروف که در بعد داستانی این ژآنر بودن را نیز بررسی کردیم و بعد از تحقیقات ما شروع کردیم که پیکره اصلی بازی رو شکل بدیم چیزی که ما از داستان میخواستیم مجذوب کردن مشتری بود.

ما نکته های فراوانی پیدا کردیم که میتونست داستان رو جذاب تر کنه و حتی در طی پایه ریزی نیز انها را اعمال کردیم بصورتی که وقتی از زاویه بسته به داستان نگته میکنید اون رو یک داستان تخیلی کاملا معمولی میبینید اما وقتی وارد بازی میشید می فهمید نه تنها داستان بسیار باز است بلکه با تمامی داستان های سبک خود تفاوت های اشکاری دارد و اگر شما به گشت و گذار در جزیره و کشف واقعیات نپردازید در نهایت نمیفهمید کاپیتان چه کاری کرده بوده و چه تلسمی بر جزیره حکم میراند!




Kikizo:ایا شما تنظیمات دینامیکی سخت و دشواری خواهدی داشت؟

Lemarchand:چیز هایی هستند که برای حرف زدن در بارشون هنوز خیلی زوده و من میترسم این یکی از اونا باشه....... پس من ترجیح میدم سکوت کنم چون قرار نیست که ما همه تکات بازی را مشخص کنیم!

Kikizo:ایا شما بازی های پازلی در بازی خواهید داشت؟(منظور همین مینی گیم های کوچک در بازی هست که چند تا جعبه اینور اونور میکنند یه راهی باز میشه)

Lemarchand: بازی های پازلی در بازی ما وجود نداره اما عوامل محیطی زیادی در بازی وجود داره تا مردم رو سرگرم کنه و همچنین معما ها که جز انکار نا پذیر Uncharted هستند.



Kikizo:چند مکان در نقشه بازی وجود دارد؟

Lemarchand:بخاطر اینکه ما میخواستیم شما بتونید در بازی تفریح هم بکنید به کمک سخت افزار PS3 من میتونم به شما اطمینان بدم که در یک مرحله خیلی بزرگ هستید و هر چقدر که دوست دارید میتونید توی جنگل بگردید و تفریح کنید و نکات بیشتری از محیط و داستان بازی کشف کنید. بر خلاف بقیه بازی های در جزیره شما در چند مرحله قرار میگیرید و در هر مرحله محیط محدودی در اختیار شماست که باید یک کار خاص را انجام اما در Uncharted بجز قسمت های اولیه بازی که بازی را بشما یاد میدهد در بیقه موارد شما میتوند به نقاط مختلف جزیره برید و سخت افزار PS3 هم در این زمینه خیلی به ما کمک کرده.


Kikizo: ایا Nathan تنها شخصیت قابل بازی هست؟ ایا امکان داره هیچ وقت ما با Elena هم بازی کنیم؟


Lemarchand: بله Nathan تنها شخصیت قابل بازیه اما اتحاد بسیار نزدیکی بین Elena و Nathan برقراره بطوری که در چند مرحله شما به همدیگه کمک میکنید تا چند معما رو حل کنید در اکثر بازی های این سبکی که 2 شخصیت در بازی وجود داره معمولا شما باید از شخصیت دوم در چند مرحله محافظت کنید و این خیلی عذاب اور است اما در این بازی در چند مرحله النا به شما کمک هم میکنه و بازی به این صورت هست که هر چقدر اون به شما احتیاج داره شما هم به اون احتیاج دارید این احتیاج در رها کردن چند طناب یا کمک برای حمل و یک فیلم برداری ساده خلاصه نمیشه میتونیم به شما اطمینان بدیم که النا در حل معما ها هم کمک زیادی به شما خواهد کرد و ما اسم اینو میزاریم کمک فکری.

در بعضی مواقع شما میتونید النا رو صدا کنید تا با شما به یک مرحله خاص بیاد و یا اگه میخواید به یک جای جزیره برید از النا کمک بخواید که همراه شما به اونجا بیاد و معلوم نیست که اون به پیشنهادات شما حتما جواب مثبت بده و بستگی به شرایطش داره و حتی در بعضی مراحل میتونید از اون در مورد مسائلی که در جزیره دیدید و متوجه نشدید سوال کنید تا اگه بلد باشه براتون توضیح بده . بنظر میرسه در این بازی النا از شما باهوش تر هست.لازم به ذکر هم هست که النا در جاهایی که شما فکرش رو هم نمیکنید به کمکتون بیاد مثلا وقتی زندانی هستید اون به نحوی شما رو نجات میده و برای وقتی که میخواید از دست دزدان دریایی فرار کنید ممکنه ماشین شما رو برونه و شما مجبور به تیر اندازی با اسلحه بشید تا از اونا فاصله بگیرید.



Kikizo: ایا امکان داره هیچ بازی انلاین ترکیبی هم در بازی وجود داشته باشه؟

Lemarchand: بزارید یک نکته رو مشخص کنمUncharted فقط یک بازیsingle-player هست ولی چند ارتباط ویژه انلاین در بازی وجود خواهد داشت و برای مثال میشه از شبکه انلاین PS3 نام برد که خیلی بما کمک کرده تا بتونیم قابلیت ها و پیشرفت های بازی گیمر ها رو با همدیگه مقایسه کنیم و مثلا میتویند سر دوست خودتون منت بزارید که من 60% چیزهای مخفی جزیره رو کشف کردم در حالی که تو 46% بیشتر به اسرار جزیره پی نبردی با میشه از شبکهpsn برایامکانات اضافه بازی اضافه کرد و شما ممکنه با 2$ بتونید یک وسیله نقلیه جدید یا چند کیلومتر اضافه برای جزیره با یک لباس جدید برای شخصیت های بازی بخرید و nd هم در اینده بیشتر روی قسمت انلاین فکر خواهد کرد فعلا بیشتر تمرکز ما روی قسمت افلاین و سینگل هست.



Kikizo:پیاده کردن کنترل بازی همراه Sixaxis چطور بود؟ ایا شما فقط بخاطر اینکه مجبور بودید از این وسیله استفاده کردید؟ ایا بدردتون خورد؟
(مثل اینکه بعد از این سوال یکم خندیده بعد جواب داده):laughing:

Lemarchand:راستش به نظر من SIXAXIS یکی از بهترین تکنولوژی های PS3 بود و واقعا یک پیشرفت بزرگ در نسل جدید محسوب میشد خیلی خوبه که ما در کنار یک سخت افزار قوی یک همچین عاملی رو هم داریم که به واقعی تر شدن بازی کمک میکنه. در ابتدای ساخت بازی ما همش فکر میردیم که از این عامل چگونه در بازی خودمون استفاده کنیم و به مرور زمان ایده های بسیار جالبی به فکرمون رسید بطوری که هر موقع ایده ای و کشف میکردیم اونو یک جا یادداشت میکردیم و بعد بهترین های اونا رو انتخاب کردیم و سعی کردیم که از SIXAXIS از بهترین نحو در باز خودمون استفاده کنیم و من نمیتونم زیاد در بارش توضیح بدم فقط بگم که اگه کسی دوست نداره بلند شه و دسته رو تکون بده میتونه نشسته هم بازی کنه و چیزی نیست که مجبور باشید از اون حتما استفاده کنید مثلا شما میتونید ماشین ها رو هم با دسته کنترل کنید هم با SIXAXIS و در 2 حالت ابزار های کنترل هیچ فرقی نداره اما لذت اون متفاوته.

Kikizo:احساس کردید که بازی سازها و ناشر ها خیلی کم از قدرت PS3 استفاده میکنند و در راه شناخت اون خیلی راحت حرکت میکنند؟ شما چی کار کردید که بیشتر از قابلیت های این کنسول استفاده کنید؟

Lemarchand:کنسول PS3 مشخصا یک کنسول متفاوت و بی نظیر میباشد از همه نظر حافظه سخت افزار و مطمئنا Cell_Prossesor که همگی ایده های جدید و ناشناخته هستند خوشبختانه به کمک سونی و برنامه های ND ما تونستیم سیستم های خودمونو تا حدی با سخت افزار PS3 هماهنگ کنیم و در اینده هم بیشتر به بازی سازی روی PS3 نزدیک خواهیم شد نه تنها ما بلکه اکثر بازی سازها به وقت احتیاج دارند تا با این کنسول جدید و متفاوت اشنا بشند و بتونند از قدرت اون نهایت استفاده رو بکنند به نظر من اینده روشن و پر قدرتی در انتظار PS3 هست همچنین برای بازی های ما! ما هم خیلی خوش شانس بودیم که تونیستیم از سونی اطلاعات لازم رو بگیریم تا کار خودمونو مثل همیشه بزرگ و پر امید شروع کنیم.





Kikizo:ایا چیز دیگه ای هست که بخواین خواننده های ما اونو بدونند؟

Lemarchand:فقط اینکه بدونند ما تمام وقت داریم کار میکنیم که بازیUncharted رو در بهترین وجه و حالت ممکن برای تعطیلات اماده کنیم تا بازی سازها لذت ببرند.
----
دمو ها
1- دموی 43MB که گرافیک و داستان بازی رو تا حد زیادی مشخص میکنه و واقعا عالی هست:
http://download.gametrailers.com/gt_...ailer_h264.wmv

2- دموی 104MB که رئیس ND صحبت میکنه و یکی دیگه بازی میکنه که گیم پلی بازی رو نشون میده.
http://download.gametrailers.com/gt_...mo_gt_h264.wmv

منتظر مطالب بیشتر باشید
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: AGENTkiler
درود خدمت دوستان
در مورد این شاه بازی باید بگم:
هماهنگی بین گفتار و حرکت لب ناتان و النا ( Nathan & Elena ) عالی و تقریبا بدون خطا ست.
صدا گذاری شخصیتها مناسب است. صدای ناتان کاملا به شخصیت و روحیات اون سازگاره.
وسعت و عظمت جزیره حیرت انگیز ست.
هوش مصنوعی خوبی داره و برای مثال میشه به موضع گرفتن گروهی دشمن، حرکات دفاعی در مبارزه تن به تن و سنگر گرفتن اشاره کرد.
نورپردازی عالی و پویا. حرکت نور چراغ قوه ناتان در غار و تابش نور در قایق، دو نمونه بارز از موضوع هستن.
حرکات تماشائی و 100% سینمائی دوربین در زمان تیر اندازی هیجان خاصی داره.
و اما گرافیک. چیزی که Uncharted رو از تمام بازی های ps3 متمایز نگه میداره همینه. برخلاف MGS 4 و Heavenly Sword که اکثر محیط سبز رنگ دیده میشه، این بازی از رنگ بندی بسیار خوبی بهره میبره. چیزی که Naughty Dog در اون تخصص داره.( :biggrin1: اسم بردن از بازی های دیگه صرفا برای سنجش رنگ بندی خوب Uncharted بود نه مقایسه کلی این بازیها ;) ).

نکته ها جالب
گردن بند ناتان عوش شده. دقیقا یک حلقه درون زنجیر هست که به گردن انداخته ( :mad: درست مثل فرودو در ارباب حلقه ها :mad: )
در تمام صحنه های مبارزه حتی 1 قطره خون هم دیده نمیشه:mad: :( :(( :-" ( خدا کنه نخوان با این سیاست درجه E رو برای فروش بیشتر بازی بدست بیارن:-" )
در مبارزه تن ب تن صحنه طوری اهسته میشه که بدون علت ادم رو یا POP: 3 میندازه. یادتون هست وقتی پرنس میخواست ضربه تمام کننده رو بزنه صحنه چطوری میشد:-" .
شکل هدفی که برای تفنگ شاتگان استفاده شده دقیقا همونی هست که در بازی Resistance: Fall of Man بود:-" . همین طور هدف Hand gun که دقیقا از اسلحه Sniper بازی Resistance بکار رفته بود:mad: :-" .
سه بار کلمه الدورادو گفته شد و یه جا ناتان میگه: This is Golden Island . آیا واقعا امدن تو الدورادو:confused: :eek:
احتمال غواصی و اکتشاف دریائی هم وجود داره:biggrin1: .
در هر حال شخصا به هیچ قیمتی از این بازی نمیگذرم. درود به Naughty Dog .
 
متاسفانه فقط برای ps3 هست. ولی من تریلری که ازش دیدم. واقعا محشر بود! مثل بازی فارکرای و معابد موجود در بازی تامب ریدر هست.
 
سلام
سایت Three Speech مصاحبه ای با چند نفر از اعضای شرکت Naughty Dog در مورد بازی Uncharted : Drake`s Fortune , یکی از زیباترین بازیهای این نسل , انجام داده که در زیر میخونین :

Copy%20of%20932984_20070516_screen005.jpg


+ Uncharted حرکت جدیدی از طرف شرکت Naughty Dog هست.چه چیزی باعث این حرکت شده ؟
* ما یک سبک مشخص رو با سری بازیهای Crash Bandicoot در سال 1996 شروع کردیم و 5 سال بعد از اون سری Jak & Daxter متولد شد. ولی آرزوی ما همیشه این بود که از تکنولوژی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.در کنسول PS1 این هدف به وسیله کارتونی طراحی کردن و بزرگ کردن کله شخصیتها و ... امکان پذیر بود. در کنسول PS2 تکنولوژی بهتری در خدمت ما بود و ما توانایی این رو داشتیم که به شخصیتی بپردازیم که نه کاملآ انسان و نه حیوان بود.این شخصیت یک الف بود با خصوصیات خودش که البته حرکات انسانی هم در این شخصیت وجود داشت. ما همچنین داستانها و شخصیتهای دیگه ای هم به بازی اضافه کردیم. وقتی به تکنولوژی PS3 نگاه کردیم , فهمیدیم که این دفعه میتونیم کاملآ به یک انسان بپردازیم و گیم پلی های عالی قبلی رو هم اجرا کنیم.این اولین تجربه کاملآ سینمایی ما شخصیتهای دنیای واقعی هست.
+ داستان بازی از کجا شکل گرفت ؟
* زندگانی Sir Francis Drake بیشتر از 400 سال قبل , وقتی که از کشتی خودش در ساحل پاناما پایین افتاد به پایان رسید. ولی ما از خودمون پرسیدیم که چی میشد اگه توی تابوت اون هیچ جسدی وجود نداشته باشه ؟ چی میشه اگه در داخل این تابوت کتاب اسرارآمیزی وجود داشته باشه که به آخرین ماجرای بزرگ این مرد اشاره کرده ؟ شکارچی گنج ما در عصر حاضر یعنی Nathan Drake در این باور هست که از نوادگان Sir Francis هست و میخواد این موضوع رو ثابت بکنه و کار خودش رو از راهنمای کنده کاری شده ی روی حلقه ای که نسل در نسل بهش رسیده شروع میکنه.
+ تکلیف بازیکنانی که Sir Francis Drake رو نمیشناسن چیه ؟
* Drake یکی از معروف ترین شخصیتهای تاریخی هست.برای هم میهنان انگلیسیش مثل یک قهرمان میمونه.کاشفی که دورتادور جهان رو با کشتی خودش پیموده. کاپیتان کشتی ای که چندین دوجین از کشتی های نیروی دریایی اسپانیا رو غرق کرده.کسی که به وسیله ملکه الیزابت لقب شوالیه (The Knight) رو بدست آورده. او برای دشمنانش بدترین و پست ترین شخصیت ممکن بود.غارتگر بدون احساسی که بندرها و مستعمره های اونها رو با خاک یکسان میکرد.دزد دریایی ای که پیوسته طلا و جواهرات گرانبهای اونها رو غارت میکرد و در آخر برای نوادگان خودش یک الگوی کامل و منبع الهام بوده.
+ شما در صحبتهاتون در مورد یک تجربه سینمایی حرف زدین.منظورتون چیه ؟
* Uncharted جلوه های حیرت انگیز و باورنکردنی که شما از PS3 انتظار دارین رو با خط داستانی خیلی قوی ای که مناسب فیلمهای سینمایی هست مخلوط کرده. ما شخصیتی میخواستیم که با قهرمانهای بزرگترین فیلمهای اکشن رقابت کنه و برای این کار از فیلمهای اکشن ادونچر کلاسیک استفاده کردیم. ما حتی به کتابهای رمان عامه پسند ماجرایی و سریالهای تلویزیونی روزهای شنبه , داستانهای ایندیانا جونز و همین طور داستانهای کارآگاهی جدید مثل The Da Vinci Code و National Treasure مراجعه کردیم.
+ OK , حالا شخصیت اصلی بازی کی هست ؟
* Nathan Drake , کسی که در دنیای مرموز شکار گنج , همواره با دلالان اسلحه و قاچاقچی ها در ارتباط بوده. Nathan استعداد خاصی برای حل کردن معماهای تاریخی داره و این دفعه قهرمان ما یک آدم مزدور و شرور کلیشه ای نیست.Nathan شخصیتی محکم و سرسخت داره و زیر صدها پوند زره مخفی نشده.اون معمولآ اسلحه ای به پشتش آویزون کرده و خیلی با اراده هست و هدف ما اینه که شخصیت انسانی اون رو حفظ کنیم.
+ آیا Nathan یک قهرمان کامل هست ؟
* مثل بیشتر قهرمانان بزرگ سینما , Nathan هم جایزالخطا هست و بعضی وقتها حتی کارهای احمقانه ای هم ازش سر میزنه. در مبارزات با تفنگ , احتمال داره که کورکورانه از روی شونه ش تیر بزنه یا برای فرار از تیر اسنایپرها خیلی سریع خودش رو به طرف سنگر پرت کنه. یا خودش رو به وسط یک جنگ بزرگ پرتاب کنه در حالی که قبلش هیچ تمرین رزمی و جنگی ای نداشته.

Copy%20of%20932984_20070516_screen004.jpg


+ آیا همه چیز در بازی شخصیت محور هست ؟
* یکی از هدفهای بزرگ ما دوری کردن از داستانهای خشک و بدون احساس هست که مدتهاست در بازیهای اکشن وجود داره.بازیهای خیلی کمی بودند که ما رو وارد این مسیر کردند و ما برای این کار یک شخص واقعی در اختیار داریم.کسی به نام Nathan .
+ در مورد شخصیتهای دیگه بازی صحبت کنین.
* شخصیتهای فرعی در این بازی نقش بزرگی برعهده دارن. Elena Fisher نقش یک زن با حرارت و با خصوصیات یک سرپرست رو ایفا میکنه که فیلمسازی مستند هست و در این راه به شکارهای Nathan در طول بازی نیاز داره. ما همچنین Victor Sullivan رو مشاهده میکنیم که در خیلی زمینه ها مثل شخصیت پیر شده Nathan هست.ماجراجویی که سالها به شغل گنج یابی مشغول بوده و دشمنان مخصوص به خودش و همین طور بدهی های پرداخت نشده زیادی داره. با وجود گذشته مبهم و پر پیچ و خم Sullivan , خود Nathan به او مثل یک مربی کارکشته نگاه میکنه و دوستی ای بین اونها وجود داره که نقش خیلی پررنگی در بازی خواهد داشت.
+ در مورد خط داستانی چی میتونین بگین ؟
* بازی از جایی شروع میشه که Nathan و Elena چیزی رو که دنبالش بودن پیدا کردن , یعنی تابوت Sir Francis Drake . ولی به جای بدن Drake در این تابوت دفترچه خاطراتی وجود داره که به این نکته اشاره کرده که این مکتشف بزرگ در آخرین سفر خودش به آمازون سفر کرده.قبل از اینکه اونها بتونن چیز بیشتری در این مورد بفهمن , قایق نجاتشون به وسیله دزدان دریایی عصر حاظر مورد حمله قرار میگیره و در این لحظه شما برای اولین بار کنترل Nathan رو برعهده میگیرین و میتونین اکشن بازی رو امتحان کنین و موقعیتها و حوادث بازی از آمازون تا اقیانوس آرام ادامه پیدا میکنه و سورپرایزهای جالبی در مسیر شما به وجود میاد.
+ شما مناطق مختلف بازی رو چه طوری ساختین ؟
* ما تصمیم گرفتیم که مسیری رو در پیش بگیریم که احساس سرزندگی و حرکت رو به Photo Realism وارد کنه. نه اینکه دقیقآ به این هدف برسیم ولی میخواستیم تجربه جدیدی خلق کنیم. ما برای ساختن این بازی , به بازیهای دیگه نگاه نکردیم بلکه به فیلمهای سینمایی توجه کردیم و آخرین تکنیکهایی که در ساخت اونها به کار میره و دوباره به روند ساخت خودمون برگشتیم. برای مثال همه شخصیتها و محیطها به وسیله نقاشی کشیده شدند نه به وسیله اسکن کردن و این موضوع به ما یک آزادی هنری میداد.شیدرها و سایه ها وقتی که نور در تقابل با اشیا هست به کار گرفته شده اند. برای مثال نورپردازی زیر سطح به ما اجازه داد که نور یک مشعل رو از لای دست شخصیت منتشر کنیم. یا درخشش نور خورشید رو در پیرامون و اطراف برگهای نازک درختان نمایش بدیم. ما در این بازی از کنار هم قرار دادن لایه های یکسان خودداری کردیم و به همین دلیل هرچیزی در پس زمینه محیطهای بازی برای خودش یکتا و منحصر به فرد هست. ما بافتهای مختلف رو برای ساختن اشیای واقعآ متفاوت با هم ترکیب کردیم. همین طور نورپردازی HDR بود که مثالهای مختلفی رو میشه ازش زد. مثلآ چشم شخصیت شما در مقابل نورهای مختلف واکنشهای مختلفی داره و وقتی که بعد از خیره شدن به خورشید , به یک منطقه تاریک وارد بشین , باید منتظر بمونین که مردمک چشمتون گشاد بشه !
+ ما شنیدیم که شما وقت خیلی زیادی رو صرف آماده کردن انیمیشنهای بازی کردین.
* بله , ما میخواستیم که شخصیتها کاملآ زنده به نظر بیان و برای این کار تعدادی از بهترین برنامه نویسان و تکنیسینها رو برای کار کردن روی حرکات و جنگهای بازی به کار گرفتیم. ما میخواستیم Nathan حرکات واقعی و وزن و فیزیکهای طبیعی داشته باشه. ما میخواستیم اون مثل یک پسر 190 پوندی به نظر بیاد و از جایی به جای دیگه یا از انیمیشنی به انیمیشن دیگه بدون درجا زدن حرکت بکنه. همچنین میخواستیم که Nathan نسبت به حرکات بازیکن خیلی واکنش پذیر باشه.چیزی که در مورد Nathan میتونم بگم اینه که این شخصیت در حال حاضر بیشتر از 1200 انیمیشن منحصر به فرد برای خودش داره و روز به روز هم به این تعداد اضافه میشه. در مقایسه با Nathan , شخصیت Jak فقط حدود 200 انیمیشن مخصوص داشت !
+ حالا اینها به چه درد بازیکن میخوره ؟
* انیمیشنها به گونه ای طراحی میشن که مثل یک فیلم سینمایی که بازیگرهای اون کارهای تکراری انجام نمیدن رفتار کنند. ما میتونیم تعداد خیلی زیادی انیمیشن برای شخصیتها به وسیله قدرت Cell در PS3 بسازیم. قدرتی که به شخصیت قهرمان ما اجازه میده هر ژست و قیافه و احساس و حرکتی رو در یک لحظه داشته باشه. از پریدن و نفس کشیدن گرفته تا حالات صورت و حرکات دست !
+ آیا شما از صحنه های سینمایی هم در بازی استفاده میکنین ؟
* بله , ما بیشتر از 50 دقیقه صحنه سینمایی برای شخصیت پردازی بهتر کاراکترهامون داریم که شامل صحنه های شوخی , صحنه های رومانتیک و ... میشن. صحنه های اکشن بازی فریادها و فرارهای غیرممکن و کارهای عجیب و ... رو شامل میشن که نشون دهنده قهرمان بودن شما در بازی هستند. کارگردان قسمت اکشن زنده بازی با تعدادی بازیگر و جایگاه کار کرده تا حرکات و فعل و انفعالات بازی رو کپچر کنه. یک مثال در این زمینه صحنه موشن کپچری هست که به وسیله دو بازیگر , Nolan North و Emily Rose , برای صحنه داخل کاکپیت هواپیما ضبط شده. ما صحنه های اکشن پانتومیم مانند و تصنعی نمیخواستیم , ما به دنبال واقعیت گرایی در این بازی هستیم.
Uncharted : Drake` Fortune اواخر امسال عرضه میشه.

Copy%20of%20932984_20070516_screen002.jpg


موفق باشین.
 
  • Like
Reactions: AGENTkiler
8783v.jpg
صحبتهای دیگر Richard Lemarchand در مورد Uncharted: Drake's Fortune

xcc.jpg

PRESS START

بازی قراره قبل از کریسمس امسال عرضه بشه پس در حال حاضر مراحل پایانی کار ساخت و طراحی بازی رو میگذرونید؟
تقریبآ به مراحل پایانی کار نزدیک شدیم. نسخه الفا بازی خیلی وقت قبل اماده شد و محتویات اصلی بازی تا این لحظه که این حرفو به شما میزنم همگی تدارک دیده شده اند . همه افراد تیم در حال برطرف کردن اشکالات بعضآ جزئی بازی هستند که بعد از طی این مراحل بازی نهایی اماده عرضه خواهد بود.

image3jpgvb.jpg
هدف های اصلی شما در همان اوایل شروع زمان ساخت بازی چی بود؟
سوال خوبیه, ما همیشه درصدد این بودیم که هدف های مختلف و غالبآ به هم پیوسته ای رو برای پروژه هامون در نظر گرفته و همه تلاشمون رو معطوف به رسیدن و عملی کردن انها در محصول نهایی بکنیم طبیعتآ عنوان سرنوشت سازی مثل Uncharted نباید از این قاعده مستثنی باشهارمان های اولیه ما هم شامل سه هدف مختلف برای گیم پلی بازی میشد.البته مقصودم این نیست که ما علاقه ای به بازیهایی با داستان های بزرگ و زیبا نداریم بلکه از ابتدا قصدمون از ساخت بازی ایجاد و دسترسی به سه هدف خاص در گیم پلی بازی بوده.
96363682mv.jpg
هدف اول- ساخت یک عنوان کاملآ منحصربفرد در مایه های عناوین ژانر Platformer که قسمتی از ان به عنوان خود بازی هم برمیگرده یعنی طراحی محیطی وسیع برای بازی که مناطق کشف نشده بسیاری را در خودش گنجانده باشه و بعد شامل یکی از ملزومات بازی های مرسوم این سبک یعنی طراحی انیمیشنهای مختلف سطح بالا برای دویدن,پریدن, بالا رفتن از صخره ها و ...میشه
هدف دوم- بخش دوم مربوط میشه به قسمت مبارزات به خصوص تیراندازی بازی که عمدتآ سنگر گیری دنبال میشه.تمرکز تیم طراحی بازی بر این بخش در هیچکدام از اثار قبلی Naughty Dog تا به این حد مشهود نبوده گر چه مکانیزم مبارزات با سلاح های گرم در بازی بسیار شبیه به سری بازیهای Jak and Daxter طراحی شده .دکمهx برای پریدن, انالوگ راست دسته برای کنترل دوربین, مربع برای درگیریهای تن به تن که خودشان قسمت جدایی از مبارزات بازی رو شامل میشند ,دایره برای سنگر گرفتن و دکمه R1 برای شلیک کردن در بازی به کار گرفته شده اند.
هدف سوم – و قسمت سوم در مورد وجود معماهای بازی است که معمولآ شامل چرخاندن اهرم یا فشار دسته یا قطعه ای خاص از محیط و... در بازی میشه.
hjfer.jpg

از اینکه به بازیتون لقب "Dude Raider" داده اند ناراحت نشدید؟
(می خندد) ما خودمون عاشق سری بازیهای Tomb Raider هستیم ولی به نظر من شخصیت ناتان دریک از لحاظ های مختلف تفاوتهای اشکاری با شخصیت دیگه ای مثل لارا کرافت داره. لارا تا حدودی بیشتر شبیه شخصیت جیمز باندی یا یه نوع جان مک کلین مونث هست. ولی در ذات اصلی شخصیت بازی ما نوعی حس مرموزی و جسارت به خصوص دیده میشه به صورتی که ناتان خیلی خودش رو مقید به رعایت کلیه جوانب قانون های مختلف نمیدونه.ناتان فردیه که از طریق سفر های شخصی یا اعزامی خودش از طرف پروژه های تحقیقاتی دانشگاه ها به منظور کشف مکان ها و ایتم های ناشناخته امرار معاش میکنه و در تمام زندگیش این اصل رو خوب یاد گرفته که چگونه خودش را از مخمصه ها و شرایط خطرناک به زیرکی رهایی بده نه اینکه همانند یک ماشین شخم زنی دشمنان رو یکی پس از دیگری درو کنه(!!) از دیدگاه من خود ناتان یکی از شخصیت های بسیار جالب خلق شده توسط استودیوی Naughty Dog هست.

image1jpghh.jpg
میتونید در مورد داستان بازی برای ما بیشتر توضیح بدید؟
داستان بازی حول محور دو شخصیت ناتان و النا فیشر که یک مستند ساز تلویزیونی است که سوژه بعدی ان ساخت یک فیلم مستند در مورد باستان شناسی است میگرده. النا ناتان رو به منظور کشف و استخراج تابوت ماجراجوی معروف سرفرانسیس دریک از دریای پاناما استخدام کرده. بعد از کشف و بیرون اوردن تابوت مذکور از دریا و باز کردن در ان انها متوجه میشند که تابوت در تمام این مدت خالی و فقط محتوی دفتر خاطرات فرانسیس دریک بوده که انها رو به یک جزیره متروکه در اقیانوس ارام هدایت میکنه در ادامه ناتان با نوعی دزدان دریایی امروزی در ان جزیره مواجه میشه که به بروز حوادثی در ادامه داستان منجر میشه و...
در ابتدای بازی ناتان و النا با هواپیما در حال حرکت به سوی جزیره هستند که هواپیمای انها به ناگاه مورد اصابت گلوله نوعی سلاح ضد هوایی جنگ جهانی دوم میشه. دزدان دریایی بازی به نوعی دزدان دریایی تنگه مالاکا محسوب میشند که در دنیای واقعی هم در این منطقه وجود دارند.دشمنان دیگری که در بازی مشاهده خواهید کرد سربازان مزدور استخدام شده برای کشف و پیدا کردن اشیا با ارزش مناطق اکتشاف نشده جزیره هستند. داستان بازی بسشتر شبیه داستان های ماجراجویانه دهه 30 هست حوادثی که داستان های فیلم هایی نظیر ایندیانا جونز از انها به وام گرفته شده اند.
image1jpgvf.jpg

یادمه که جیسون و اندی( جیسون روبین و اندی گاوین دو تن از موسسان کمپانی ND و مغز های متفکر پشت سری بازیهای Crash Bandicoot و Jak and Daxter که در حال حاضر از این استودیو جدا شده اند ) خیلی به مقوله تست نسخه بتا بازی و نظرات افراد بازی کننده اهمیت میدادند ایا شما هم هنوز همین کارو به همان صورت انجام میدید؟
بله این کار هنوز از اهمیت پیشینش برخورداره گرچه به این معنی نیست که امکان اصلاح همه قسمت های بازی برای ما مقدور باشه ولی ما هنوز به این امر بسیار اهمیت میدیم.تست بازی توسط کاربران معمولی انجام میشه و ما گیم پلی و نحوه بازی کردن انها را ضبط کرده و در فرصت مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و به دنبال نقاط ضعف بازی در این زمینه میگردیم و اگر در توانمون باشه درصدد اصلاح ان نقاط برمیایم علاوه بر اینها در طول این جلسات از افرادی که بازی را انجام میدهند به منظور پی بردن به نکات فوق نوعی پرسش و پاسخ فردی هم به عمل میاد.
uncharted1f.jpg

و انها عمدتآ شامل چه چیزهای بودند؟
خب البته نظرات متفاوتند به عنوان مثال بعضی خواستار تغییراتی در سیستم نشانه گیری و تیراندازی بازی بودند که ما هم در حال اصلاح این قسمتها هستیم البته نظرسنجی های اخیر تا حدودی خسته کننده هستند از ان جهت که اکثریت افراد از بازی خوششان امده و با داستان و شخصیت ناتان ارتباط برقرار کردند.تعدادی از افراد هم در مورد انیمیشن های بازی صحبت کرده بودند که بهتره توضیحی هم در این زمینه بدم.طراحی انیمیشن های بازی به منظور هر چه واقعی تر جلوه کردن حرکات شخصیت های بازی صورت گرفته که توسط انیماتورهای بسیار زیاد ND که فکر میکنم واقعآ برای یک استودیو بازی سازی رقم زیادی باشه تحقق پیدا کرده .برای هر حرکت خاص در بازی نزدیک به 12 تا ماگزیمم 18 حالت متفاوت طراحی شده به عنوان مثال اگر در کنار شخصیت بازی که در جایی ایستاده به یکباره انفجاری صورت بگیره شخصیت بازی ناخوداگاه به عقب میره و جزییات چهره اش کاملآ حالت دیگه ای رو به خودش میگیره همین اتفاق میتونه در لحظه ای صورت بگیره که شخصیت بازی در حال پر کردن اسلحه اش هست که در این صورت حالت دیگه ای را ملاحظه می کنید.
image2jpgff.jpg
معلومه که تلاش زیادی برای ایجاد نوعی حس و حال سینمایی در بازی صورت گرفته به عنوان مثال در بازی نواری برای نشان دادن جان فعلی شخصیت وجود نداره درسته؟
این که بازی حس یک فیلم سینمایی رو داشته باشه کاملآ یه اصل مهم برای ما به حساب می امد.ما به هیچ وجه ایده پر کردن تصویر بازی توسط نوار جان , قطب نما و خرت و پرت هایی از این قبیل را دوست نداریم و تصمیم گرفتیم مثل خیلی از بازیهای دیگه ایده کم رنگ شدن تصویردر هنگام صدمه دیدن جان شخصیت را در بازی پیاده کنیم.
s32136ps317gg.jpg

ایا واقعآ Naughty Dog از زمانی که جیسون و اندی ان را ترک کردند دستخوش تغییرات شده؟
خب تغییراتی صورت گرفته ولی اکثر افرادی که الان در کمپانی کار می کنند قبلآ به نوعی همکار های ان دو نفر محسوب میشدند مثلآ خود من که حدودآ سه سال پیش به این کمپانی پیوستم که استودیو مشغول ساختjak 3 بود و یادمه که ان دو مدام درگیر این پروژه بودند به هر صورت تجربه انها در این صنعت میراث خوبی بود که به نوعی برای ما به ارث گذاشته شد.اما از دیدگاه فرهنگ و خصوصیات فعلی کمپانی naughty dog به شخصه فکر نمیکنم که تغییرات و تحولات اساسیی به وجود امده باشه.روئسای جدید کمپانی ایوان ولز و کریستوفر بالسترا تا مدتهای مدیدی با جیسون و اندی همکار بودند به خاطر همین مطمئنم که ان دو نفر کمپانی رو با خیالی راحت به دست این دو نفر دادند. همان عشقی که به صنعت بازیسازی در ان دو وجود داشت در ایوان و کریستوفر هم هست این چیزیه که در جای جای صحنه های بازیی مثل uncharted کاملآ مشهوده
imagjjhg.jpg

جیسون روبین
به غیر از بازی uncharted پروژه دیگری رو در دست ساخت ندارید؟
خب در واقع تمرکز کلی استودیو درحال حاضر بر روی همین عنوان هست

فکر نمیکنید که استودیو در حال تدارک ساخت پروژه دیگری هم به صورت مخفیانه باشه؟
این یکی از راز های استودیوی ما هست و قصد ندارم در این مورد صحبت کنم چون فکر کنم روئسای کمپانی خیلی از این کار خوشحال نشند!! ولی میتونم به شما این اطمینان رو بدم که ما فکرها و نقشه های بزرگ زیادی برای اینده Naghty Dog و همچنین سونی مالک ان داریم . صحیح و درست فکر کردن یکی از مشخصه های بارز و عامل پیروزی پروژه های کمپانی ما بوده ما همیشه درصدد اتخاذ تصمیم های درست و بجا بودیم پس مطمئن باشید که محصولات اتی کمپانیمون هم از همین امر پیروی خواهند کرد.
xaxa.jpg
 
آخرین ویرایش:
صخره نوردی و دیوار نوردی این بازی و جنگ های تن به تن سبیه به پرنسه!
تم ماجراجویانه ی بازیی هم به تامب رایدر شباهت داره.
(البته به نظر می رسه)
 
فقط میتونم بگم فوق العاده !!!
من بالاخره امروز دموی این بازی رو دانلود کردم ( باید زودتر از اینا این کار رو میکردم که متاسفانه وقت نشد ) و از گرافیک و گیم پلی بسیار جذاب این بازی شگفت زده شدم . واقعا خارق العاده بود . به نظر من بی شک بهترین بازی PS3 در سال 2007 خواهد شد . فقط خدا کنه زودتر ایران هم بیاد .
راستی خواهشم از مدیران این هست که این تاپیک رو مهم کنند .
بازی امتیاز نهایی بسیار عالی 9.1 از ign گرفت
اقا بازی کی میاد ایران ؟

معلوم نیست . شاید تا یک یا دو هفته دیگه بیاد . اما در مجموع حساب کتاب نداره . فقط دعا کنید زودتر بیاد :biggrin1: .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or