Uncharted: Drake's Fortune
چون میدونستم چشم به راه برای این بازی زیاده گفتم تاپیکش رو بزنم.
این بازی ساخت شرکت Naughty Dog هست و اختصاصا برای کنسول PS3 ساخته میشه.
اول از همه هم همون مصاحبه رو میزارم:
یکی از ابر شرکت هایی که همیشه پشتیبان سونی بوده شرکت بزرگ Naughty Dog که هر موقع اقدام به ساخت بازی کرده ان بازی در زمره بهترین بازی های کنسول های سونی قرار داشته و نمونه ان هم 2 سری بازی بسیار موفق و پر طرفدار Crash و Jak&Daxter بودند البته در حال حاضر امتیاز ساخت بازی کراش مربوط به کمپانی کونامی میباشد و خیلی ها اعتقاد دارند از ان زمان که این بازی از ND خریداری شده کیفیت اصلی خود را از دست داده.
خوب با شروع نسل جدید یک بازی فوق العاده از این شرکت به نمایش در امد که همه را مجذول خود کرد و ان چیزی جز Uncharted: Drake's Fortune نبود یک شاهکار به تمام عیار بازی که جنگل و جزیره را به خوبی بازسازی کرده و بیشتر وقت شما در مکان های متروکه غار ها جزیره جنگل و این جور مکان ها میگذرد که به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند مصاحبه زیر از سایت رسمی Kikizo گرفته و ترجمه شده و شما در سایت متن کامل مصاحبه رو هم میخونید حال میرسیم به نقد خود سایت(دیگه از اینجا به بعد از خودم نیست و همش ترجمه شدست):
مقدمه:
داستان Uncharted: Drake's Fortune پیرامون مرد جوانی میگردد بنام Nathan Drake و هدف های وی برای پیدا کردن جای پای قرن شانزدهم ان هم در یک جزیره کوچک. در گیم فرض شده است که دریانوردان انگلیسی در سال 1586 نمرده اند (بر خلاف چیزی که در کتاب های تاریخ خوانده ایم) و در جنگل های شمال امریکا جریاناتی بوجود اورده اند که این همان جایی است که Nathan سفر خود را شروع میکند.
جریان از چه قرار است ایا Nathan به این جریان مربوط است ؟ ایا دریانوردان واقعا همان هایی هستند که گفته میشود ؟ چرا انها این همه سال زنده مانده اند؟
ایا این بازی شما رو مجبور به خرید یک PS3 میکند؟
برای پاسخ به این سوالات مینشینیم پای صحبت های جناب Richard Lemarchand سرپرست گروه طراحی بازی:
متن مصاحبه:
Kikizo:نظر شما در باره نمایش بازی خودتون در E3 چی هست همه مردم از اون خیلی خوششون اومده بود اما میگفتند که نمایش خیلی کوتاه بوده ایا فشار سنگینی روی تیم هست؟
Richard Lemarchand:ما از برخورد گرم مردم در E3 سال گذشته بسیار خوشنود هستیم ما صحبت های رمدم رو از انجمن های تخصصی دنبال میکریدم و درجه حرف های زده شده ردباهر بازی ما و نسل جدید بسیار بالا بود و به ما ثابت کرده که ما برای ساخت بازی روی لبه تیغ قرار داریم و حتی نباید یک اشتباه کوچک در ساخت بازی داشته باشیم و چند چیز ما رو مجبور کرده که یک بازی بی همتا برای PS3 بسازیم ما تمامی قدرت خودمون رو به کار گرفتیم تا بهترین بازی تاریخ Naughty Dog رو به همه نشون بدیم و ثابت کنیم که هنوز هم جز بهترین ها هستیم
Kikizo:در مصاحبه جدید Naughty Dog رئیس شرکت اقای Evan Wells شرح داده بودند که با چگونه با شروع هر نسل شرکت توانا بوده که بازی های خوشدو به اون نسل برسونه. بزرگترین قدم شما برای ساخت بازی Uncharted چی بوده؟
Lemarchand:در یک بازی مهیج مثل Uncharted این خیلی مهمه که ما قیافه شخصیت بازی رو جوری طراحی کنیم که تمامی عضلات اون مهم باشند و بازی باز به راحتی بتونه با کاراکتر بازی ارتباط بر قرار کنه چون این خود بازیباز هست که میخواد شخصیت رو کنترل کنه یک کاراکتر خوب احتیاج داره که صادق و پر انرژی باشه و ما روی احساسات اون هم تمرکز خاصی داریم. و ما کاری میکنیم که شما تمامی تلاش های اونو در قالب انیمیشن های درون بازی به تلاش بکشیم.
خیلی از جان دهنده های عجیب از چهره انیمیشن بیرون میان اما در بازی های دوست داشتنی این واقع گرایانه های بازی از احساسات تند و شدید بازی بلند میشن و مطمئنا شما با یک بازی کاملا ارام سر و کار ندارید و بعضی موقع ها مجبورید عکس العمل های سریع در مقابل محیط نشان دهید مثلا دارید توی جنگل قدم میزنید و یکدفعه گروهی از دزدان جلوی شما رو میگیرند یا یک سنگ از بالا به پایی پرتاب میشه و اگه اون سنگ به شما برخورد کنه ممکنه بمیرید و اگه اون مرحله رو از اول بیاید معلوم نیست باز سنگ در اون منطقه بیفته یا اصلا سنگی باشه!
Kikizo:ایا به نظر شما سخت بود که یک داستان قوی و گیم پلی درگیر کننده رو هماهنگ کنید؟
Lemarchand: واقعا نه - هماهنگ کردن داستان عالی و گیم پلی نفس گیر برای Naughty Dog برتری داشت و برای مدت اولویت با این 2 فاکتور مهم بود البته اگه به گرافیک بازی هم دقت کرده باشید طراحی محیط ها هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و ما بهترین طراح های خودمونو به کار گرفتیم تا به این 3 فاکتور نهایت زیبایی رو بدیم
Kikizo:ایا قانون عمل خاصی برای Nathan وجود داره یا اون ترکیبی از شخصیت های این ژانر می باشد؟
Lemarchand:ما عمل و عکس العمل های زیادی برای این سبک یعنی اکشن ادونچر مطالعه کردیم از کتاب ها فیلم ها و حتی بازی های دیگه کمک بسیاری گرفته ایم اما با این وجود میتونیم اعلام کنیم که شما با یک شخصیت کاملا باز طرف هستید و میتوان Nathan را یک شخصیت کاملا منحصر بفرد در میان رقیب های مدرن خود دانست.
Kikizo:چرا شما فکر میکنید برای توسعه دهنده ها سخته که تمام داستان بازی رو
بگن؟(چرا همیشه نکته مبهم توی داستان میزارن)؟
Lemarchand: تعریف داستان و تاثیر گذار بودن ان 2 مهارت کاملا جدا هستند و من فکر مکینم که ناشر های بازی معمولا سعی میکنند قسمتی از داستان رو برای شما روشن کنند و نکاتی رو مبهم بزارند تا شما برای دیدن ادامه اون جذب بشید مثل یک فیلم خوب.
البته که ما هم در بازی خودمون قسمت کوچکی از داستان رو تعریف کردیم و شما فقط میدونید قراره با چه موجوداتی رو به رو بشید (دزدان دریایی قرن 16) اما شما به هیچ وجه داستان بازی رو کامل نمیفهمید تا وقتی که اونو بازی کنید و به اتمام برسانید چون در این بازی نکات مبهم بسیار زیادی وجود داره و حتی برای فهمیدن کامل اون باید به نقاط زیادی از جزیره برید و شایدم باید چند با بازی رو تمام کنید. یکی از نقاط درخشان بازی های Naughty Dog همیشه داستان پردازی بی نقص اون بوده و این نقطه در این بازی به اوج خود میرسه ما میخوایم که شما شخصیت بازی رو احساس کنید نه به عنوان یک بازیباز فقط اونو کنترل کنید تا به اهدافش برسه.
Kikizo: شخصیت Nathan خیلی طبیعی حرکت میکنه و تمامی بازی مثل یک زندگی واقعی(lifelike) بنظر میرسه . راز مخفی که Naughty Dog رو کمک کرد به اینجا برسه چی بوده؟
Lemarchand:اگر ما اینو به شما بگیم دیگه یک راز نخواهد بود! مطمئنا گروه طراحم انیمیشن ما مدت بسیار زیادی رو روی motion-capture dataا و hand-animation کار کرده و سعی کرده که این 2 رو به خوبی با ساعات زیاد گیم پلی بازی و برنامه های کنترل شخصیت ترکیب کنه. مثل همون هایی که در تریلر دیدید(منظور همون تریلر 104MB که رئیس ND صحبت میکنه و مرحله اول بازیو یک نفر بازی میکنه و خیلی هم جلو میره لینکش رو بعد از ترجمه قسمت سوم میدم کلا هم دمو 4 و نیم دقیقه هست)
من حدث میزنم این 45 درصد الهام 45 درصد کار سخت و 10 درصدچاشنی های مخفی است.
Kikizo:شما گفتین که سعی کردین که حادثه های بازی رو در حد یک کتاب یا فیلم بالا میبرید و حتی فراتر از اون میرسونید. نقشه شما برای اجرا این طرح چی بوده؟
Lemarchand:در اغاز پروژه قبل از پایه گذاری پروژه ما تجزیه و تحلیل های فراوانی درباره داستان های سبک Adventure کردیم و تا تونستیم درباره این سبک تحقیق کردیم و به ریشه و اصل و بنیه اصلی این سبک برگشتیم و در حدود 20 , 30 تا کامیک معروف در باره این سبک مطالعه کردیم همچنین فیلم های معروف که در بعد داستانی این ژآنر بودن را نیز بررسی کردیم و بعد از تحقیقات ما شروع کردیم که پیکره اصلی بازی رو شکل بدیم چیزی که ما از داستان میخواستیم مجذوب کردن مشتری بود.
ما نکته های فراوانی پیدا کردیم که میتونست داستان رو جذاب تر کنه و حتی در طی پایه ریزی نیز انها را اعمال کردیم بصورتی که وقتی از زاویه بسته به داستان نگته میکنید اون رو یک داستان تخیلی کاملا معمولی میبینید اما وقتی وارد بازی میشید می فهمید نه تنها داستان بسیار باز است بلکه با تمامی داستان های سبک خود تفاوت های اشکاری دارد و اگر شما به گشت و گذار در جزیره و کشف واقعیات نپردازید در نهایت نمیفهمید کاپیتان چه کاری کرده بوده و چه تلسمی بر جزیره حکم میراند!
Kikizo:ایا شما تنظیمات دینامیکی سخت و دشواری خواهدی داشت؟
Lemarchand:چیز هایی هستند که برای حرف زدن در بارشون هنوز خیلی زوده و من میترسم این یکی از اونا باشه....... پس من ترجیح میدم سکوت کنم چون قرار نیست که ما همه تکات بازی را مشخص کنیم!
Kikizo:ایا شما بازی های پازلی در بازی خواهید داشت؟(منظور همین مینی گیم های کوچک در بازی هست که چند تا جعبه اینور اونور میکنند یه راهی باز میشه)
Lemarchand: بازی های پازلی در بازی ما وجود نداره اما عوامل محیطی زیادی در بازی وجود داره تا مردم رو سرگرم کنه و همچنین معما ها که جز انکار نا پذیر Uncharted هستند.
Kikizo:چند مکان در نقشه بازی وجود دارد؟
Lemarchand:بخاطر اینکه ما میخواستیم شما بتونید در بازی تفریح هم بکنید به کمک سخت افزار PS3 من میتونم به شما اطمینان بدم که در یک مرحله خیلی بزرگ هستید و هر چقدر که دوست دارید میتونید توی جنگل بگردید و تفریح کنید و نکات بیشتری از محیط و داستان بازی کشف کنید. بر خلاف بقیه بازی های در جزیره شما در چند مرحله قرار میگیرید و در هر مرحله محیط محدودی در اختیار شماست که باید یک کار خاص را انجام اما در Uncharted بجز قسمت های اولیه بازی که بازی را بشما یاد میدهد در بیقه موارد شما میتوند به نقاط مختلف جزیره برید و سخت افزار PS3 هم در این زمینه خیلی به ما کمک کرده.
Kikizo: ایا Nathan تنها شخصیت قابل بازی هست؟ ایا امکان داره هیچ وقت ما با Elena هم بازی کنیم؟
Lemarchand: بله Nathan تنها شخصیت قابل بازیه اما اتحاد بسیار نزدیکی بین Elena و Nathan برقراره بطوری که در چند مرحله شما به همدیگه کمک میکنید تا چند معما رو حل کنید در اکثر بازی های این سبکی که 2 شخصیت در بازی وجود داره معمولا شما باید از شخصیت دوم در چند مرحله محافظت کنید و این خیلی عذاب اور است اما در این بازی در چند مرحله النا به شما کمک هم میکنه و بازی به این صورت هست که هر چقدر اون به شما احتیاج داره شما هم به اون احتیاج دارید این احتیاج در رها کردن چند طناب یا کمک برای حمل و یک فیلم برداری ساده خلاصه نمیشه میتونیم به شما اطمینان بدیم که النا در حل معما ها هم کمک زیادی به شما خواهد کرد و ما اسم اینو میزاریم کمک فکری.
در بعضی مواقع شما میتونید النا رو صدا کنید تا با شما به یک مرحله خاص بیاد و یا اگه میخواید به یک جای جزیره برید از النا کمک بخواید که همراه شما به اونجا بیاد و معلوم نیست که اون به پیشنهادات شما حتما جواب مثبت بده و بستگی به شرایطش داره و حتی در بعضی مراحل میتونید از اون در مورد مسائلی که در جزیره دیدید و متوجه نشدید سوال کنید تا اگه بلد باشه براتون توضیح بده . بنظر میرسه در این بازی النا از شما باهوش تر هست.لازم به ذکر هم هست که النا در جاهایی که شما فکرش رو هم نمیکنید به کمکتون بیاد مثلا وقتی زندانی هستید اون به نحوی شما رو نجات میده و برای وقتی که میخواید از دست دزدان دریایی فرار کنید ممکنه ماشین شما رو برونه و شما مجبور به تیر اندازی با اسلحه بشید تا از اونا فاصله بگیرید.
Kikizo: ایا امکان داره هیچ بازی انلاین ترکیبی هم در بازی وجود داشته باشه؟
Lemarchand: بزارید یک نکته رو مشخص کنمUncharted فقط یک بازیsingle-player هست ولی چند ارتباط ویژه انلاین در بازی وجود خواهد داشت و برای مثال میشه از شبکه انلاین PS3 نام برد که خیلی بما کمک کرده تا بتونیم قابلیت ها و پیشرفت های بازی گیمر ها رو با همدیگه مقایسه کنیم و مثلا میتویند سر دوست خودتون منت بزارید که من 60% چیزهای مخفی جزیره رو کشف کردم در حالی که تو 46% بیشتر به اسرار جزیره پی نبردی با میشه از شبکهpsn برایامکانات اضافه بازی اضافه کرد و شما ممکنه با 2$ بتونید یک وسیله نقلیه جدید یا چند کیلومتر اضافه برای جزیره با یک لباس جدید برای شخصیت های بازی بخرید و nd هم در اینده بیشتر روی قسمت انلاین فکر خواهد کرد فعلا بیشتر تمرکز ما روی قسمت افلاین و سینگل هست.
Kikizo:پیاده کردن کنترل بازی همراه Sixaxis چطور بود؟ ایا شما فقط بخاطر اینکه مجبور بودید از این وسیله استفاده کردید؟ ایا بدردتون خورد؟
(مثل اینکه بعد از این سوال یکم خندیده بعد جواب داده):laughing:
Lemarchand:راستش به نظر من SIXAXIS یکی از بهترین تکنولوژی های PS3 بود و واقعا یک پیشرفت بزرگ در نسل جدید محسوب میشد خیلی خوبه که ما در کنار یک سخت افزار قوی یک همچین عاملی رو هم داریم که به واقعی تر شدن بازی کمک میکنه. در ابتدای ساخت بازی ما همش فکر میردیم که از این عامل چگونه در بازی خودمون استفاده کنیم و به مرور زمان ایده های بسیار جالبی به فکرمون رسید بطوری که هر موقع ایده ای و کشف میکردیم اونو یک جا یادداشت میکردیم و بعد بهترین های اونا رو انتخاب کردیم و سعی کردیم که از SIXAXIS از بهترین نحو در باز خودمون استفاده کنیم و من نمیتونم زیاد در بارش توضیح بدم فقط بگم که اگه کسی دوست نداره بلند شه و دسته رو تکون بده میتونه نشسته هم بازی کنه و چیزی نیست که مجبور باشید از اون حتما استفاده کنید مثلا شما میتونید ماشین ها رو هم با دسته کنترل کنید هم با SIXAXIS و در 2 حالت ابزار های کنترل هیچ فرقی نداره اما لذت اون متفاوته.
Kikizo:احساس کردید که بازی سازها و ناشر ها خیلی کم از قدرت PS3 استفاده میکنند و در راه شناخت اون خیلی راحت حرکت میکنند؟ شما چی کار کردید که بیشتر از قابلیت های این کنسول استفاده کنید؟
Lemarchand:کنسول PS3 مشخصا یک کنسول متفاوت و بی نظیر میباشد از همه نظر حافظه سخت افزار و مطمئنا Cell_Prossesor که همگی ایده های جدید و ناشناخته هستند خوشبختانه به کمک سونی و برنامه های ND ما تونستیم سیستم های خودمونو تا حدی با سخت افزار PS3 هماهنگ کنیم و در اینده هم بیشتر به بازی سازی روی PS3 نزدیک خواهیم شد نه تنها ما بلکه اکثر بازی سازها به وقت احتیاج دارند تا با این کنسول جدید و متفاوت اشنا بشند و بتونند از قدرت اون نهایت استفاده رو بکنند به نظر من اینده روشن و پر قدرتی در انتظار PS3 هست همچنین برای بازی های ما! ما هم خیلی خوش شانس بودیم که تونیستیم از سونی اطلاعات لازم رو بگیریم تا کار خودمونو مثل همیشه بزرگ و پر امید شروع کنیم.
Kikizo:ایا چیز دیگه ای هست که بخواین خواننده های ما اونو بدونند؟
Lemarchand:فقط اینکه بدونند ما تمام وقت داریم کار میکنیم که بازیUncharted رو در بهترین وجه و حالت ممکن برای تعطیلات اماده کنیم تا بازی سازها لذت ببرند.
----
دمو ها
1- دموی 43MB که گرافیک و داستان بازی رو تا حد زیادی مشخص میکنه و واقعا عالی هست:
http://download.gametrailers.com/gt_...ailer_h264.wmv
2- دموی 104MB که رئیس ND صحبت میکنه و یکی دیگه بازی میکنه که گیم پلی بازی رو نشون میده.
http://download.gametrailers.com/gt_...mo_gt_h264.wmv
Lemarchand:در اغاز پروژه قبل از پایه گذاری پروژه ما تجزیه و تحلیل های فراوانی درباره داستان های سبک Adventure کردیم و تا تونستیم درباره این سبک تحقیق کردیم و به ریشه و اصل و بنیه اصلی این سبک برگشتیم و در حدود 20 , 30 تا کامیک معروف در باره این سبک مطالعه کردیم همچنین فیلم های معروف که در بعد داستانی این ژآنر بودن را نیز بررسی کردیم و بعد از تحقیقات ما شروع کردیم که پیکره اصلی بازی رو شکل بدیم چیزی که ما از داستان میخواستیم مجذوب کردن مشتری بود.
ما نکته های فراوانی پیدا کردیم که میتونست داستان رو جذاب تر کنه و حتی در طی پایه ریزی نیز انها را اعمال کردیم بصورتی که وقتی از زاویه بسته به داستان نگته میکنید اون رو یک داستان تخیلی کاملا معمولی میبینید اما وقتی وارد بازی میشید می فهمید نه تنها داستان بسیار باز است بلکه با تمامی داستان های سبک خود تفاوت های اشکاری دارد و اگر شما به گشت و گذار در جزیره و کشف واقعیات نپردازید در نهایت نمیفهمید کاپیتان چه کاری کرده بوده و چه تلسمی بر جزیره حکم میراند!
Kikizo:ایا شما تنظیمات دینامیکی سخت و دشواری خواهدی داشت؟
Lemarchand:چیز هایی هستند که برای حرف زدن در بارشون هنوز خیلی زوده و من میترسم این یکی از اونا باشه....... پس من ترجیح میدم سکوت کنم چون قرار نیست که ما همه تکات بازی را مشخص کنیم!
Kikizo:ایا شما بازی های پازلی در بازی خواهید داشت؟(منظور همین مینی گیم های کوچک در بازی هست که چند تا جعبه اینور اونور میکنند یه راهی باز میشه)
Lemarchand: بازی های پازلی در بازی ما وجود نداره اما عوامل محیطی زیادی در بازی وجود داره تا مردم رو سرگرم کنه و همچنین معما ها که جز انکار نا پذیر Uncharted هستند.
Kikizo:چند مکان در نقشه بازی وجود دارد؟
Lemarchand:بخاطر اینکه ما میخواستیم شما بتونید در بازی تفریح هم بکنید به کمک سخت افزار PS3 من میتونم به شما اطمینان بدم که در یک مرحله خیلی بزرگ هستید و هر چقدر که دوست دارید میتونید توی جنگل بگردید و تفریح کنید و نکات بیشتری از محیط و داستان بازی کشف کنید. بر خلاف بقیه بازی های در جزیره شما در چند مرحله قرار میگیرید و در هر مرحله محیط محدودی در اختیار شماست که باید یک کار خاص را انجام اما در Uncharted بجز قسمت های اولیه بازی که بازی را بشما یاد میدهد در بیقه موارد شما میتوند به نقاط مختلف جزیره برید و سخت افزار PS3 هم در این زمینه خیلی به ما کمک کرده.
Kikizo: ایا Nathan تنها شخصیت قابل بازی هست؟ ایا امکان داره هیچ وقت ما با Elena هم بازی کنیم؟
Lemarchand: بله Nathan تنها شخصیت قابل بازیه اما اتحاد بسیار نزدیکی بین Elena و Nathan برقراره بطوری که در چند مرحله شما به همدیگه کمک میکنید تا چند معما رو حل کنید در اکثر بازی های این سبکی که 2 شخصیت در بازی وجود داره معمولا شما باید از شخصیت دوم در چند مرحله محافظت کنید و این خیلی عذاب اور است اما در این بازی در چند مرحله النا به شما کمک هم میکنه و بازی به این صورت هست که هر چقدر اون به شما احتیاج داره شما هم به اون احتیاج دارید این احتیاج در رها کردن چند طناب یا کمک برای حمل و یک فیلم برداری ساده خلاصه نمیشه میتونیم به شما اطمینان بدیم که النا در حل معما ها هم کمک زیادی به شما خواهد کرد و ما اسم اینو میزاریم کمک فکری.
در بعضی مواقع شما میتونید النا رو صدا کنید تا با شما به یک مرحله خاص بیاد و یا اگه میخواید به یک جای جزیره برید از النا کمک بخواید که همراه شما به اونجا بیاد و معلوم نیست که اون به پیشنهادات شما حتما جواب مثبت بده و بستگی به شرایطش داره و حتی در بعضی مراحل میتونید از اون در مورد مسائلی که در جزیره دیدید و متوجه نشدید سوال کنید تا اگه بلد باشه براتون توضیح بده . بنظر میرسه در این بازی النا از شما باهوش تر هست.لازم به ذکر هم هست که النا در جاهایی که شما فکرش رو هم نمیکنید به کمکتون بیاد مثلا وقتی زندانی هستید اون به نحوی شما رو نجات میده و برای وقتی که میخواید از دست دزدان دریایی فرار کنید ممکنه ماشین شما رو برونه و شما مجبور به تیر اندازی با اسلحه بشید تا از اونا فاصله بگیرید.
Kikizo: ایا امکان داره هیچ بازی انلاین ترکیبی هم در بازی وجود داشته باشه؟
Lemarchand: بزارید یک نکته رو مشخص کنمUncharted فقط یک بازیsingle-player هست ولی چند ارتباط ویژه انلاین در بازی وجود خواهد داشت و برای مثال میشه از شبکه انلاین PS3 نام برد که خیلی بما کمک کرده تا بتونیم قابلیت ها و پیشرفت های بازی گیمر ها رو با همدیگه مقایسه کنیم و مثلا میتویند سر دوست خودتون منت بزارید که من 60% چیزهای مخفی جزیره رو کشف کردم در حالی که تو 46% بیشتر به اسرار جزیره پی نبردی با میشه از شبکهpsn برایامکانات اضافه بازی اضافه کرد و شما ممکنه با 2$ بتونید یک وسیله نقلیه جدید یا چند کیلومتر اضافه برای جزیره با یک لباس جدید برای شخصیت های بازی بخرید و nd هم در اینده بیشتر روی قسمت انلاین فکر خواهد کرد فعلا بیشتر تمرکز ما روی قسمت افلاین و سینگل هست.
Kikizo:پیاده کردن کنترل بازی همراه Sixaxis چطور بود؟ ایا شما فقط بخاطر اینکه مجبور بودید از این وسیله استفاده کردید؟ ایا بدردتون خورد؟
(مثل اینکه بعد از این سوال یکم خندیده بعد جواب داده):laughing:
Lemarchand:راستش به نظر من SIXAXIS یکی از بهترین تکنولوژی های PS3 بود و واقعا یک پیشرفت بزرگ در نسل جدید محسوب میشد خیلی خوبه که ما در کنار یک سخت افزار قوی یک همچین عاملی رو هم داریم که به واقعی تر شدن بازی کمک میکنه. در ابتدای ساخت بازی ما همش فکر میردیم که از این عامل چگونه در بازی خودمون استفاده کنیم و به مرور زمان ایده های بسیار جالبی به فکرمون رسید بطوری که هر موقع ایده ای و کشف میکردیم اونو یک جا یادداشت میکردیم و بعد بهترین های اونا رو انتخاب کردیم و سعی کردیم که از SIXAXIS از بهترین نحو در باز خودمون استفاده کنیم و من نمیتونم زیاد در بارش توضیح بدم فقط بگم که اگه کسی دوست نداره بلند شه و دسته رو تکون بده میتونه نشسته هم بازی کنه و چیزی نیست که مجبور باشید از اون حتما استفاده کنید مثلا شما میتونید ماشین ها رو هم با دسته کنترل کنید هم با SIXAXIS و در 2 حالت ابزار های کنترل هیچ فرقی نداره اما لذت اون متفاوته.
Kikizo:احساس کردید که بازی سازها و ناشر ها خیلی کم از قدرت PS3 استفاده میکنند و در راه شناخت اون خیلی راحت حرکت میکنند؟ شما چی کار کردید که بیشتر از قابلیت های این کنسول استفاده کنید؟
Lemarchand:کنسول PS3 مشخصا یک کنسول متفاوت و بی نظیر میباشد از همه نظر حافظه سخت افزار و مطمئنا Cell_Prossesor که همگی ایده های جدید و ناشناخته هستند خوشبختانه به کمک سونی و برنامه های ND ما تونستیم سیستم های خودمونو تا حدی با سخت افزار PS3 هماهنگ کنیم و در اینده هم بیشتر به بازی سازی روی PS3 نزدیک خواهیم شد نه تنها ما بلکه اکثر بازی سازها به وقت احتیاج دارند تا با این کنسول جدید و متفاوت اشنا بشند و بتونند از قدرت اون نهایت استفاده رو بکنند به نظر من اینده روشن و پر قدرتی در انتظار PS3 هست همچنین برای بازی های ما! ما هم خیلی خوش شانس بودیم که تونیستیم از سونی اطلاعات لازم رو بگیریم تا کار خودمونو مثل همیشه بزرگ و پر امید شروع کنیم.
Kikizo:ایا چیز دیگه ای هست که بخواین خواننده های ما اونو بدونند؟
Lemarchand:فقط اینکه بدونند ما تمام وقت داریم کار میکنیم که بازیUncharted رو در بهترین وجه و حالت ممکن برای تعطیلات اماده کنیم تا بازی سازها لذت ببرند.
----
دمو ها
1- دموی 43MB که گرافیک و داستان بازی رو تا حد زیادی مشخص میکنه و واقعا عالی هست:
http://download.gametrailers.com/gt_...ailer_h264.wmv
2- دموی 104MB که رئیس ND صحبت میکنه و یکی دیگه بازی میکنه که گیم پلی بازی رو نشون میده.
http://download.gametrailers.com/gt_...mo_gt_h264.wmv
آخرین ویرایش: