PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
به یاد گذشته!




حالا که توسط فن آرت بالا یادی از آنچارتد 3 و سازندگانش شد بهتره یه مورد دیگه هم اضافه کنم، یکی از دلایلی که همیشه ناتی داگ رو دوست دارم احترام به حقوق کشورهای گونا گون هست ، تو تیزر Uncharted 3 این رو نشون داد که با اینکه داستان بازیش در عربستان اتفاق میوفته اما دلیل نمیشه از انصاف و منطق به دور باشه و دیدیم که در همون تیزر در نقشه ای که عربستان رو نشون میداد بالاش از واژه اسپانیایی Golpho De Persia‬‏ استفاده کرده بود که به انگلیسی همون Persian Gulf یا به زبان پارسی دریای پارس میشه که با اینکه نکته ریزی بود اما از دید من کاری زیبا بود




سر اینجور موارد هست که ناتی داگ رو من جز بهترین استودیوی بازی سازی که به هر جزییات ریزو درشتی اهمیت میده میدونم ، یکی دیگه از جزییات ریز هم برمیگرده به تریلر گیم پلی ای که به تازگی منتشر شد، نمیدونم کسی اشاره ای داشته یا نه اما هنگامی که اون ماشین نفر بر به جیپی که Nate بر اون سواره برخورد میکنه و ماشین واژگون میشه افکتی با رنگی به مانند رنگین کمان (که همون بنزین ماشین هست) از بالای ضبط به روی گل سرازیر میشه که واقعن تماشایی هست به خصوص رنگ بنزین که بر روی گل به مانند واقعیت نمایان میشه...


(دوستانی که تریلر GamerSyde رو دارن به تریلر مراجعه کنن چون تصویر زیر کیفیت خیلی بالایی نداره)




بعله... و اینجاست که شما این جزییات عالی بازی های کامپیوتری رو تنها در استودیوی سونی یعنی ناتی داگ پیدا می کنید...
 
"That moment can only exist in video games." – Neil Druckmann

vhdrliusqhd6xl1ddy5s.jpg

Watch the Naughty Dog episode - 7/14

________________

Neil Drunkman :

You can thank the PS4 in part for Uncharted's new addition. "Because of the PS4, we do not have the constraints with memory that we had in the past
So in the set piece, normally, we’d be going down one road [now] you can see the road branches and splits up. There’s a ton exploration in this game". Neil won't outright say this is the largest in the series ("you never quite know, that’s always hard to answer until it all comes together") he does admit that, "right now it feels like the biggest Uncharted we’ve ever made".
 
آخرین ویرایش:
کریستـوفر مک کواری کارگردان شماره جدید ماموریت غیرممکن Mission Impossible : Rogue Nation گفته که
واسه یکی از صحنه هایـه اکشن فیلمش از Uncharted 3 : Drake’s Deception الهامـ گرفته
این صحنـه موردنظر که تو تریلـر جدید فیلمـ هست ! :d

 
"That super great-looking Nathan Drake that's in the cutscenes--that's going to be the guy you have the whole time. The lighting model is nearly identical. All of that emotion you get across in the cutscenes, you'll have in gameplay all the time."

The developers at Naughty Dog have discussed their visual ambitions before, detailing their rendering process during a playstation Experience Panel and explaining how they can technically make Nathan Drake appear as the same character both during cutscenes and gameplay.
همون نيتن دريك فوق خوش تيپي كه تو كات سين هست همواره به همون زيبايي در گيم پلي هم همراه گيمر
نورپردازي و مادلينگ نيتن بسيار نزديك واقعيت و تمامي احساساتي كه شما در كات سين ها روي چهره نيتن مشاهده مي كنيد در گيم پلي هم هستش
همچنين مجدادا اشاره ميشه U4 بر خلاف بازي هاي نسل قبل كه بين كات سين و گيم پلي كركتر تفاوت وجود داشت اين طور نيستش و تفاوتي بين گيم پلي و كات سينش وجود نداره
https://m.ign.com/articles/2015/07/...-feature-real-time-cutscenes-on-playstation-4
 
آخرین ویرایش:
Digital Foundry:
Does the next-gen start when Naughty Dog says it does?


Uncharted 4 goes much further than any PS4 or Xbox One game we've seen in its use of physics, and the layering of world detail with shaders. Opening at the gates of a bustling Madagascan marketplace, what unfolds is unlike any major title seen on console to date. Where the December demo focused on wide spaces, foliage systems, and its more flexible AI, the E3 demo goes to town with object physics applied across the world, as flaunted brilliantly with a jeep chase to 'Sam's tower' at the bottom of the city.



Link



این مقاله ی Df رو اگه وقت دارید بخونید کلا از AA نور پردازی شیدرینگ جزییات و همه چیز تعریف کرده...
قبلا از استاروارز و هیلو هم مقاله داده بود برای نمایش های E3 که خوب اینقدر مثبت نبودن اونها! :دی
 
Digital Foundry یوروگیمر که دموی PSX بازی رو خیلی کوبونده بود بالاخره impressionـشو گذاشته ولی دیگه این دفعه نتونسته اشکال بگیره ، هنوزم شروع مقالش دموی قبلی رو میترکونه
Compared to the meat and potatoes gameplay shown at the PlayStation Experience event in December, Nathan Drake's E3 showing pushes the game's technological credentials more forcefully, calling on the team's incredible talents in set-piece design
بعدش دیگه توضیحاتو شروع کرده و جزئیات دمو کاملا راضیشون کرده
Uncharted 4 goes much further than any PS4 or Xbox One game we've seen in its use of physics, and the layering of world detail with shaders. Opening at the gates of a bustling Madagascan marketplace, what unfolds is unlike any major title seen on console to date
بعدشم تعریف از کنترل ماشین تا فیزیک باورنکردنی و موشن بلر اضافه شده و جزئیات وتخریب پذیری بالای محیط و قفل بودن فریم روی 30 حتی توی صحنه های شلوغ اول دمو رو توی پریویو اورده بعدشم از نورپردازی و فولیاژ و سیستم جدید AI و هوش مصنوعی تعریف کرده که سالی و سم بصورت مستقل از نیت و یا باخود نیت در تعاملن بعدم از انعکاس دقیق نور و جزئیات توی particle effect تعریف کرده

vpnaamdsyf9pkvsl4l8d.jpg

The game's particle and alpha effects ramp up to stunning quality in scripted set-pieces. In general gameplay they're perhaps less bombastic, but still sharp

b5sramu6ejs2y6eswbip.jpg


Uncharted 4's E3 2015 demo is a sight to behold. Characters are built up through several passes of shaders (dirt, sweat, fabrics), with wind affecting Drake's shirt and hair
در آخرم بازی رو یه دستاورد تکنیکی جدید برای PS4 و ناتی دونسته
along comes Uncharted 4 with a mandate to show what the future holds for this console generation, and in particular Sony's big exclusives . it feels like the PS4 is about to step up a gear in technical accomplishment, and with Naughty Dog once again at the spearhead of the movement
 
کریستـوفر مک کواری کارگردان شماره جدید ماموریت غیرممکن Mission Impossible : Rogue Nation گفته که
واسه یکی از صحنه هایـه اکشن فیلمش از Uncharted 3 : Drake’s Deception الهامـ گرفته
این صحنـه موردنظر که تو تریلـر جدید فیلمـ هست ! :d


Ta'zim e Hollywood they said, well said :d :p
 
هنوزم شروع مقالش دموی قبلی رو میترکونه

با گرافیکش کار ندارم اما من شخصا دمو قبلی رو به مراتب بیشتر از این یکی دوست داشتم!:دی حتی با وجود دیدن این تعقیب و گریز با موتور هم (مثلا قرار بود اینو نبینم!:دی 800 بار شد!:دی) بنظرم نمایش قبلی خیلی بهتر بود. یعنی من بیشتر خوشم امد نه اینکه این یکی بد باشه.
 
کالکشن بازی معرفی شده که حاوی هر سه نسخه هست .
با سلام به دوستان
میشه بگید جریان این سه گانه چیه؟
یعنی قرار هست کل سه گانه به طور کامل برای کنسول عرضه بشه یه به صورت منتخب از سه گانه؟
تعریف این بازی رو خیلی شنیدم
به نظر دوستان ارزش داره این سه گانه رو بخریم؟
قیمتش هم اگر 60 دلار باشه واقعا خیلی مناسبه و در واقع باید سه بازی کامل باشه که کلی میشه باهاش سرگرم شد
به هر حال ارزش داره این سه گانه رو بخریم یا صبر کنیم نسخه جدید بیاد؟
با تشکر
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or