PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
بگو ظهر چی خوردی . یادم نیست ولی اگه یه 150 مگی اشتباه نکنم بود؟ اگه با آپدیتهای دارک سولز قاطی نکرده باشم. شاید فایل من خراب شده دوباره داره دانلود میکنه
بعضی وقتا پیش میاد
شما اون چیزی که تو لیست دانلودت هست ( تو نوتیفیکیشن ) رو پاک کن دوباره رو بازی بزن check for update درست میشه
 
نه حق با اون دوستمونه.منم ابتدا آپدیت 1.02 که 5 گیگ بود رو انجام دادم بعد از اون آپدیت 1.03 که کمتر از 80 مگ بود اما بعد از نصبش دوباره همون تبدیل شد به 5گیگ.همونجور که دوستمون در بالا اشاره کردن احتمالا باید مشکل فنی باشه و با پاک کردن Notification درست بشه
 
دوستان خوب بازی سنتر سلام یه سوال داشتم که موقع کانکت شدن به قسمت مولتی بازی واسم مینویسه شما از شبکه psn افتادیین بیرون باید دوباره کانکت بشید میتوانید مشکل از چیه ممنون میشم جواب بدین
 
الان که بازی رو تموم کردم یک حس عجیبی دارم. حس به انتها رسیدن یک ماجراجویی بی نظیر .در مورد داستان بازی نظرم اینه:
بازی با یک رابطه عاطفی برادرانه و کششی که دو برادر رو به سمت هدف نیمه تمام مادرشون سوق میده، شروع میشه تا به یک دروغ و انتهایی که بازیباز ها رو (به مانند دزدان دریایی که سرونشتشون رو در بازی میبینیم) در تعلیق و استرس قرار میگیرن ختم میشه. به عقیده من این نسخه پایانی بسیار درخور و درست و حساب شده بر سری آنچارتد بود . قطعا از شماره اول و بخصوص از شماره سوم بسیار بهتر بود. اما در مورد بهتر بودنش از شماره دوم شاید کمی بشه بحث کرد. زمانی که شماره دوم آمد خیلی چیزها با الان فرق میکرد. انتظارات پائین تر بود ، بسیاری از اتفاقات بازی و نحوه روایت داستان و بازی برای بازیباز ها بدیع و جدید بود و از همه مهمتر کاری که شماره دو انجام داد این بود که روابط شخصیت های اصلی مثل نیتن و النا رو به یک نقطه اعلا رسوند. اون بازی دقیقا همه چیز رو با خودش داشت مثل شماره اول ایندیانا جونز بود. ماجراجویی ، عطش قدرت و جاودانگی، عشق یا علاقه، اعتماد یا خیانت و مشخص نبودن پایان بازی برای بازیباز همه دست در دست هم دادن تا ما همیشه بین این تغییرات رفتاری شخصیت ها اسیر باشیم و تشخیص نتیجه بازی برامون دشوار باشه. مسلمه که پس از این شماره استودیو کار سختی رو برای ادامه داستان داره . شاید خیلی ها با من هم عقیده نباشن ولی برای من شماره سوم ضعیفترین شماره در سری بود و چیز زیادی برای من نداشت که قبلا در شماره دوم ندیده باشم.
اما در این شماره داستان به سمتی میره که از اسمش مشخصه پایانی برای یک دزد و اما بازیباز مرتبا در خلال بازی از خودش میپرسه اسم بازی اشاره به پایان داستان دزدان دریایی داره یا سرونشت شخصیت های بد یا طمعی که سم رو وادار میکنه پای برادرش رو وسط بکشه. شخصیت سم برای من یک نکته جالب داشت اون هم اینه که الان که نیتن برگشته به زندگی معمولیش و علاقه ای به اینکه زندگیش رو به خطر بندازه نداره، سم میاد و اون عطش ماجراجویی رو در نیت زنده میکنه حالا چه به واسطه داستانی که میسازه یا به واسطه تو عمل انجام شده قرار دادن نیت. در مورد النا هم از هم عشق و علاقه ای که به نیت داره رو به خوبی به تصویر میکشن و بهترین جاهای بازی برای من همراهی نیت و النا در بازی بود که خاطره شماره دو رو خوب زنده میکنه. کلا یک معصومیت و سادگی خاصی داره شخصیت النا که دوست داشتنی ترش میکنه. اینکه پایان بازی رو به فرزند نیت و النا ربط دادن هم حرکت حساب شده ای بود که میراث خودشون رو از گذشته برای دخترشون بازگو میکنن و یک پایان خوش رو رقم میزنن در حالی که اگر پایانی غم انگیز برای سری انتخاب میکردن قطعا با توجه آخرین نسخه بودن از سری خیلی از هوادارها رو تو شوک و حزن و اندوه فرو میبرد.
اما یک خواهش از بعضی دوستان:
من تو بعضی از پست ها دیدم که برخی دوستان اومدن و گرچه در مورد پایان بازی صحبت نکردن اما یکجورایی از پست هاشون میشد تشخیص داد که چه اتفاقی در پایان بازی می افته. برای مثال بعضی ها گفتن چرا دیگه ادامه ای بر داستان نیتن و سم و النا و سالی ساخته نمیشه و داستان این شخصیت ها پیگیری نمیشه. همین جمله گرچه به ظاهر چیزی از پایان بازی نمیگه اما اونهایی که بازی رو هنوز انجام ندادن گرا دستشون میاد که هیچ پایان دراماتیکی در بازی رو شاهد نخواهند بود چون این شخصیت ها زنده می مونن. پس من خواهش می کنم از دوستانی که پست من رو می خونن لطفا این نکات رو هم تو اسپویلر بذارن.
 
آخرین ویرایش:
به نظر منم داستان نسبت به دو شماره قبلی ضعیف تر بود و این ضعف رو با سکانس های خیلی پر زرق و برق پوشونده بودن. داستان پیچ و هیجان لازم رو نداشت و این دارک شدنش، یعنی تاثیری که از TLoU گرفت، کاملا بی مورد بود. مثل موسیقی که اصلا شور و حال سه تا بازی اول رو نداشت و همش حس تعلیقی رو القا میکرد که UC بهش نیاز نداره. در کل نه اینکه اتمسفربازی بد باشه اما به نظر من UC با همون جو شاد و شنگولش خوب بود و نیازی نداشت به سمت TLoU بره. مشکل بعدی هم سم هست. تو دو سوم اول بازی سم بیشتر از یک همراه نیست و تقریبا همه میتونن حدس بزنن یه چیزی در مورد این شخصیت درست نیست. اواخر بازی هم که داستان میخواد آسشو رو کنه خیلی سورپرایز کننده نیست و بی مزه جلو میره (سعی دارم بدون اسپویل نظر بدم).

البته اینا خیلی ایراد محسوب نمیشه بلکه در مقایسه با استانداردهای خود UC و انتظاری هست که ازش داشتم.

چه عجب کی حرف دل ما رو زد تو این چند وقت!
من اصلا با داستان این سری مشکل ندارم، حتی با پایانش که انتقاد زیادی ازش میشد، یا طول داستان،

اما با حرکاتی که خود ناتی داگ قبل انتشار بازی زد خیلی مشکل دارم، برای معرفی بازی یه تریلر وحشتناک دارک که کلا عذاب داره از سر روی نیتن بالا میره و با اون جملات رو تو E3 نشون میده ( دقت کنین معرفی بازی اولین چیزی که از بازی میبینیم یعنی معرفی حال و هوا و فضای بازی ) البته که آخر سر اصلا خبری از این تیکه نیست :|

بعد باکس آرت بازی هم میذارن همون صحنه با همون فضا! :| چرا آخه؟! توضیحاتی هم که میدن در مورد بازی همش انگار قراره با یه داستان سیاه تر مواجه بشیم

ینی در کل داستان بازی بنظرم خیلی خوبه اما تاثیرات بیرونی ای که از تریلر معرفی و صحبت ها و باکس آرت و ... بوده بنظرم یکم ضرر رسوند. یا مثلا حتی موسیقی که اشاره شد بهش، قبول دارم خیلی زیباس ولی بازم دلیل کم کردن اون حالت شور و شوق و حماسیش چی بود؟ چرا حتی تو نیتن تم هم میخواستن اینو القا کنن به آدم؟
( حتی خود منوی بازی اصن واقعا جای نیتن تم خالی بود =(( )

و پازل های کمتر ( و به مراتب خیلی آسون تر )‌ و صحنه هایی مثل قطار و هواپیما که خیلی کم بود و همش هر چی جلو تر میرفتم تو انتظارشون به سر میبردم، ولی کلا جز صحنه ای که خودشون سورپرایزشو کامل برامون لو دادن تو تریلر صحنه ی دیگه ای نداشتیم که بگیم واو! اینه اون امضای معروف سری انچارتد

ینی در کل کاش یا کلا به سمت آنچارتدی بودن بازی پیش میرفتن و اصلا این حس رو به ادم القا نمیکردن یا میزدن کلا سری رو با یه داستان دارک و پیچیده تموم میکردن،

بازم میگم، تو بحث گرافیکی، شخصیت پردازی و روابط بین شخصیتا ( البته هیرو ها، واقعا Nadine شخصیت پردازی خوبی داشت بنظرتون؟ :| حتی با اختلاف بنظر من از ویلین های آنچ ۳ که انقدر انتقاد شد ازشون ضعیف تر بود ) ، احساسی بودن بازی، گان پلی فوق العاده ، اضافه کردن ازادی عمل خیلی عالی، هوش مصنوعی فوق العاده اونقدر شاهکار بود که حرفی برای گفتن باقی نمیذاشت
اما تو بحث داستان، نبود صحنه های آنچنانی اکشن مثل آنچ های قبلی ( کلا اکشن بازی خیلیلش این شده بود که یجا زیر پا نیتن خراب میشد و ده هابار اینو دیدیم ) ضعف داشت،
ولی خب یچیزی که نقطه ی قوت بود روایت داستان مربوط به Treasure این دفعشون بود که با اینکه خیلی خیلی بنظرم نسبت به سری های قبل بد نشون داده شد ( و نسبت به مثلا تخریب اون شهر افسانه ای تو UC3 ) خوب هم به پایان نرسید، داستان شدیدا پویاو جذابی داشت.
 
به نظر منم داستان نسبت به دو شماره قبلی ضعیف تر بود و این ضعف رو با سکانس های خیلی پر زرق و برق پوشونده بودن. داستان پیچ و هیجان لازم رو نداشت و این دارک شدنش، یعنی تاثیری که از TLoU گرفت، کاملا بی مورد بود. مثل موسیقی که اصلا شور و حال سه تا بازی اول رو نداشت و همش حس تعلیقی رو القا میکرد که UC بهش نیاز نداره. در کل نه اینکه اتمسفربازی بد باشه اما به نظر من UC با همون جو شاد و شنگولش خوب بود و نیازی نداشت به سمت TLoU بره. مشکل بعدی هم سم هست. تو دو سوم اول بازی سم بیشتر از یک همراه نیست و تقریبا همه میتونن حدس بزنن یه چیزی در مورد این شخصیت درست نیست. اواخر بازی هم که داستان میخواد آسشو رو کنه خیلی سورپرایز کننده نیست و بی مزه جلو میره (سعی دارم بدون اسپویل نظر بدم).

البته اینا خیلی ایراد محسوب نمیشه بلکه در مقایسه با استانداردهای خود UC و انتظاری هست که ازش داشتم.

ماکان برعکس تو به نظر من داستان این نسخه از شماره های قبل بهتر بود. یعنی از 1 و 3 (مخصوصا 3) خیلی بهتر بود و در بهترین حالتش با شماره 2 همتراز بود. فضای تیره تر و آرام تری که بر داستان حاکم بود هم ناشی از تغییرات زیادی است که توی شخصیت «نیت» اتفاق افتاده.
نیت دیگه اون آدم سابق نیست. اشتیاقی برای به دست آوردن و کاوش گنجینه ها نداره و به یه زندگی معمولی روی آورده. این عدم اشتیاق نیت تا آخر بازی همراهش هست و تنها دلیلی که باعث میشه نیت مسیر کشف اون گنجینه Avery رو ادامه بده نجات برادرش هست نه چیز دیگه. با این اوصاف و این عدم اشتیاق دیگه نیت خسته نمیتونه مثل قدیم شاد و شنگول باشه (چیزی که توی زندگی واقعی هم اتفاق میافته) و بالطبع بازی هم نمیتونه مثل قبل اونقدر شاد و شنگول باشه و تاریکتر و آروم تر میشه
 
ماکان برعکس تو به نظر من داستان این نسخه از شماره های قبل بهتر بود. یعنی از 1 و 3 (مخصوصا 3) خیلی بهتر بود و در بهترین حالتش با شماره 2 همتراز بود. فضای تیره تر و آرام تری که بر داستان حاکم بود هم ناشی از تغییرات زیادی است که توی شخصیت «نیت» اتفاق افتاده.
نیت دیگه اون آدم سابق نیست. اشتیاقی برای به دست آوردن و کاوش گنجینه ها نداره و به یه زندگی معمولی روی آورده. این عدم اشتیاق نیت تا آخر بازی همراهش هست و تنها دلیلی که باعث میشه نیت مسیر کشف اون گنجینه Avery رو ادامه بده نجات برادرش هست نه چیز دیگه. با این اوصاف و این عدم اشتیاق دیگه نیت خسته نمیتونه مثل قدیم شاد و شنگول باشه (چیزی که توی زندگی واقعی هم اتفاق میافته) و بالطبع بازی هم نمیتونه مثل قبل اونقدر شاد و شنگول باشه و تاریکتر و آروم تر میشه

خوب من دارم نظر شخصی خودم رو میگم و فکت صادر نمیکنم. میگم از نظر من داستان افت داشت و به خوبی بخش های دیگه بازی نیست. و باز این به معنی بد بودن نیست.

این دارک شدن هم به نظرم تاثیر پذیری بی مورد (از نظر من) از TLoU هست. UC4 روند بازی رو تقریبا مو به مو از TLoU تکرار میکنه. یه شروع هیجان انگیز (که در مورد قیاسش با TLoU میشه بحث کرد!)، بعد افت داستان و زمانی که لازم داره تا اکشنش راه بیفته و .... ضمن اینکه اواخر بازی هم ریتم باز کند میشه و پلتفرمر به اکشن میچربه.

من اصلا مشکلی با خود بازی ندارم. UC4 فارغ از هر صحبتی یه شاهکاره تمام عیاره. اما دارک شدن و تاثیراتی که از TLoU گرفت (در زمینه داستان و اتمسفر نه گیم پلی) چندان به مذاق من خوش نیومد. این رو هم بگم که کلا من در مقام مقایسه، UC رو به TLoU ترجیح میدادم.
 
خوب من دارم نظر شخصی خودم رو میگم و فکت صادر نمیکنم. میگم از نظر من داستان افت داشت و به خوبی بخش های دیگه بازی نیست. و باز این به معنی بد بودن نیست.
افت نسبت به چی؟ انتظارات قبل از بازی با توجه به تریلر ها یا افت نسبت به نسخه سوم؟
 
این رو هم بگم که کلا من در مقام مقایسه، UC رو به TLoU ترجیح میدادم.
خوب شد این رو گفتی. چون همین مورد تفاوت دیدگاهای من و تو رو نسبت به بازی معلوم میکنه. من دقیقا برعکس تو در مقام مقایسه، TLoU رو به UC ترجیح میدم.
خداییش اون قسمت Crash رو حال کردی؟ یعنی خدا بود اون بخش بازی :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or