PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
درود بر همه دوستان
میشه یه نفر موسیقی متن بازیو بزاره ... هر چیش که اومده ... مخصوصا اونایی که تو The Making of UNCHARTED 4- A Thief's End ازش استفاده شده بود ...
یه دنیا سپاس ...
 
خدمت دوستان گرام عرض کنم که
باتوجه به اینکه ۹۹ درصد پست هاراجع به بی نقص یا بانقص بودن بازی و متای بالای ۹۵ و ایا اصلا امکان این هست که احدی بتونه یگه ناراضیه از بازی ،هست
شاید هربازی دیگه ای بود احتمالا لقب بهترین بازی تاریخ یا چیزی نزدیک به این رو بخودش اختصاص میداد
اما

هایپی که حول این بازی شده و توقعات در حد خدایی نزد برخی بالا رفته ،انتظار همه چیز زو داشته باشید!


دیشب در پی یک جدل ناموسی! با یکی از دوستان که در حال بازی چپترهای میانی بازی بود(تهران)و منجر به یک تماس تصویری طولانی (استناد به تصاویر زنده ی بازی) شد ،ایرادات و نقصها و اظهارات دلسردی ایشون از لحاظ گرافیک فنی رو بدقت بررسی کردم و


Guess What?


در نهایت ایشون کاملا درست میگفت !
و صحبتی که اخر من کردم این بود:"ببخشید !داخل اون کنسول ۴عدد Titan Black X رو که CrossFire نکردن!!!!!!"

خلاصه نصیحتم بشما اینکه خیلی حرفا زده خواهد شد در این دوهفته ،رها کنید به حال خودشون وباتوجه به اینکه شنبه بازی به دست خیلیا میرسه شخصا ازگروهای تلگرامی که توش مدیر یودم موقتا استعفا دادم،شما هم ترجیحا تا انجام بازی از این محیط ها دوری کنید.
 
  • Like
Reactions: Ehsan of War
و صحبتی که اخر من کردم این بود:"ببخشید !داخل اون کنسول ۴عدد Titan Black X رو که CrossFire نکردن!!!!!!"

کلا 4 تا Titan رو میشه SLI کرد ، CrossFire برای AMD بکار میره.
-------------------------------------------------------------------------------------

ظاهرا اون فیلترهای Photo Mode مثل Cel-Shade و ... میشه در جریان بازی هم فعال باشه و کل بازی رو Cel-Shade بازی کرد
 
کلا 4 تا Titan رو میشه SLI کرد ، CrossFire برای AMD بکار میره.
-------------------------------------------------------------------------------------

ظاهرا اون فیلترهای Photo Mode مثل Cel-Shade و ... میشه در جریان بازی هم فعال باشه و کل بازی رو Cel-Shade بازی کرد
همین دیروز داشتم فکر میکردم یه نیما هم داشتیم چرا پیداش نیست :دی
---------
خوبیش همینه :دی
 
دوستانی که کل لذتشون از بازی توی امتیازها خلاصه میشه، در نظر داشته باشن که همیشه نسخه برتر یه سری بهترین امتیازها رو نداره. :دی خیلی از طرفدارهای MGS نسخه سوم رو بهتر از دوم میدونن، در حالی که بین میانگینشون 5 امتیاز فاصله هست. یا به نظر خودم و خیلی های دیگه GTA V بازی بهتری نسبت به نسخه قبلش هست ولی میانگین پایین تری داره. کلی مثال دیگه هم میشه زد مثل GoW. منظور اینه که اگه ملت میگن از U4 بیشتر از U2 خوششون اومده، فکر نکنین حتما میانگین بازی میره روی 100! بگذریم که بعضی دوستان اگه میانگین 93 و 94 رو هم ببینن، اون رو بزرگترین شکست تاریخ صنعت بازی میدونن و مراسم سوگواری برای ND برگزار میکنن! :D
 
Jimmy Fallon :D
image.jpeg
 
فقط به خاطر نمراتش بيدار شدم :D
قبلا نمرات اصلا برام مهم نبود ( الانم نيست )
فقط ميخوام ضايع شدن دوستان ترولگرو ببينم :D
باو احسان من چهار صبح بلند شدم دیدم خونه ی مامان بزرگمم.
با اژانس اومدم خونه فقط به خاطر نمرات.
پنج هزار تومن رو فدا کردم.
 
این هم Impression یکی از کاربرای گف:

Okay, here are my impressions/review. I don't have a particular structure, so I'm gonna go off my head.

Graphics/performance:
Let me start by getting the complaints out of the way. I don't like the implementation of camera motion blur. It gets a bit hazy in certain cases. Temporal AA artifacts also get annoying at times. The explosion and smoke effects don't look that great. Those are probably the three things that stuck out to me as worth mentioning. FPS is largely a solid 30 FPS. I was expecting it to have performance issues based off another user's impressions but I didn't see any. There's minor dips here and there during certain explosions but otherwise, it's fine. There were only two noticeable dips I can recall. One, I chalk up to a glitch as there was nothing intensive going on but the FPS dropped. The other was in the final chapter if you take too much damage and the screen turns black/white, which applies a small sharpening filter. I assume that's the cause of the FPS drop. Otherwise, very solid and no complaints from me.

The good? Almost everything else. The game looks absolutely phenomenal. And it looks better and better as you progress. It's concept art brought to life. Do me a favor and don't enable photo mode on your first playthrough. You'll kill the game's pacing with how often you take pictures. It looks stunning, it animates beautifully and you'll just be engrossed by the cutscenes. It's the best looking and best animated game I've played. Speaking of animations, they are unmatched. The way everything blends together just makes the game feel so cinematic.

Story/Pacing:
I think this game has great pacing. It starts off slow as it builds up and just slowly kicks into gear. And really, it's the perfect kind of pacing for a setup like this. Because this isn't just Uncharted 2 or Uncharted 3. There is not an automatic pass to have Drake go adventuring right off the start. The game needs that breathing room to set the characters and story up, to kind of introduce everyone and their motivations. I think it does a brilliant job. And that's why I really think this is my favorite intro to a Naughty Dog game. TLOU had a great into because it was concise, gave you that emotional gut punch but ultimately cinematic. UC4's task is to introduce a character, who is otherwise integral to Drake's life but has never appeared before in a UC game. The intro does that and more and most importantly, it does it well and convincingly.

What the story does really well compared to past UC games and you can really see the TLOU influence here, is that it sort a gives a lot of the characters depth that they didn't really have in the past game, especially for the bad guys. And that makes the story that much stronger because it gives you a reason to care just beyond "I must stop so and so from getting to Shambala."

Truth be told, I was never a fan of the older games treasure hunting stories. They were always kind of there and I didn't really care for them. They were more of an excuse for the adventure to take place, rather then being the adventure itself. And to a degree, I feel the same way about UC4's treasure hunting story. But I did enjoy it the most out of all 4 UC games by a decent margin because I think it was executed upon much better and that ultimately made it more interesting.

Gameplay:
The gunplay in this game is tight. My biggest worry was how the 60 FPS MP mechanics would translate to 30 FPS. Worry not, they translate extremely well. The mechanics are largely the same but with some welcome additions. The guns sound great, the weapons control really well, the enemy hit reactions are fantastic and it's just an absolute blast to shoot stuff in this game. I barely did any stealth in my playthrough. I went guns blazing because it was that much fun.

What really brings it together are the animations. The animation blending combined with how great the animations look just make it a joy to play through. Just all the little stuff Nate does, like removing the weapon strap properly or getting down really low to the ground due to incoming fire, it really puts it over the top. There are a few minor issues. Nate does have a problem sometimes with going past friendly NPC's. He'll kinda bump into them and stand still. Not in gunfights mind you, just sorta in general when your walking around. Not really a problem but it's noticeable given how well he controls. The sticky cover system can sometimes pose problems when your trying to stick to a specific one. Though, I can only recall two instances in which that occurred.

The platforming is great and much improved over the predecessors. It feels a lot more organic despite still being largely automated. This is a combination of the animations, the new tools, the paring back of overly blatant visual cues telling you where to go and just general creativity in how the platforming stuff was designed.

The pacing of the gameplay is also done really well. It strikes a good balance between the combat, platforming, story bits and exploration. You never do one thing too much before another takes over. There's a good amount of everything in the game.

Final Thoughts:
I loved the game. It was a joy to play through. It's pretty clear that ND put in a lot of love and passion into the game. Lots of good character and story moments and I especially got emotional at a few of them.

I'm not sure which one I like more TLOU or UC4. TLOU is kind of ND given creative freedom to do what they wanted. UC4 is quite brilliant because they really tried to do so much within already existing limitations. I'll probably make up my mind later, they're both brilliant.

I loved the ending. Just.. a lot of feels and emotion. Incredibly well done. I'd score it a 10/10.

Ranking: UC4 = TLOU > UC2 > UC3 > UC1

Edit: Yikes, I typed a lot. And mostly rambled. I'll try and edit my English to be... proper.​
 
يادم نمياد تاپيك هيچ بازي قبل از عرضه ٤٠٠ رو رد كرده باشه ،

بازي بوده كه از ٤٠٠ رد كرده باشه؟
تاپیک TLOU PS3 با 501 صفحه البته نمیدونم پیش از انتشار به 400 رسیده یا بعدش
پسر اگر خراب کنه کل گیمفا و تلگرام و کل بشریت میریزن سر من اینقدر هایپ کردم.
میشه خواهشا تو بازیسنتر مدام اسم این سایت مشهور رو نیاری چون سطح کاریشون خیلی بالاست باعث افتشون میشه:laughing:
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or