PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
ويدئو خيلى خوب بود گرافيك عالى گيم پلى عالى ولى يه چيزيش خيلى رفت رو مخ اونجا كه نارنجك ميندازه كنار بشكه هاى منفجره و ميتركن چرا هيچ اثرى رو ديوار ندارن :/ تخريب پذيرى بعضى جاهاش واقعن عالى كار شده ولى اينجاش :/


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
داداش خلاصه میگی نیل چی گفته ؟
راجب بعضی از سکانس‌ها توضیح داده که بین حدف کردن و نکردنش شک داشتن ولی در نهایت هر چیزی که برای روایت بهتر داستان ضروری بوده رو قرار دادن. در نهایت هم گفته Uncharted 4 خیلی جاه‌طلبانه و طولانی‌ترین و متنوع‌ترین در سری از لحاظ مکان‌ها هست.

پ.ن: این GIF از جنگل‌های TW3 هم حس زنده بودن رو بیشتر القا می‌کنه. واقعا جادو کردن!
 
اگر در این بازی هم کمی تنوع اضافه بشه خیلی خوبه اسلحه های جالب اپگرید کردن وسایل خاص شوتینگ کمی متفاوت خلاصه 1 چیزی که عین LAST OF US مشابهش در بازی های دیگه نباشه
 
  • Like
Reactions: Seventy One
من کلهم کاری با عکس ها و ویدئوها ندارم و انقدر محشر هستن که حرفی باقی نمی مونه! :D اصل کار برای من این هست:
Longest Uncharted in the series, and the most varied as far as locations
نسخه های دوم و سوم Uncharted از نظر لوکیشن به شدت متنوع بودن و انواع و اقسام مراحل رو شاهد بودیم، حالا این بار قراره هم طولانی ترین نسخه رو ببینیم و هم متنوع ترین! خدا بخیر کنه! :D

نمیدونم دوستان این رو گذاشتن یا نه.
مرد دوست داشتنی Remedy:

JHi60.jpg
 
آخرین ویرایش:
حجم مصاحبه‌ها و اخبار زیاده و ناچارا خلاصه می‌کنم.
بار احساسی بازی
"من فکر می‌کنم U4 می‌تونه اشک شما رو دربیاره. دیدم که بعضی از testerها حین بازی کردن گریه کردن. کسایی هم بودن که گریه نکردن، همون‌طور که خیلی‌ها سر TLoU گریه نکردن. هدف اصلا گریه کردن و نکردن نیست. هدف گفتن داستانی هست که همه باهاش ارتباط برقرار بکنند."

ادامه سری
"لزوما نمی‌شه به پایان رسیدن این سری رو تضمین کرد. شاید یک روز یک نفر با یک ایده خوب از راه برسه. ولی درحال حاضر، اگر بخوایم صادق باشیم، کار ما با Nate تموم شده. دیگه داستانی برای گفتن نداریم. ماجراجویی Nate همین‌ جا تموم می‌شه و اتفاقی بعدش نخواهد افتاد."
Neil Druckmann

دوتا نکته راجب دیالوگ‌های بازی هم اشاره شد:
- دیالوگ‌های انتخابی تاثیری تو روایت داستان نداره.
- U4 مثل TLoU از optional conversation استفاده می‌کنه.



مصاحبه کامل: Uncharted 4 Interview: Naughty Dog on Crafting a Legendary Ending
 
همه چي عالي بود فقط اميدوارم پايان بازي قابل پيشبيني نباشه ( خدايي با اينجور حرف زدناي نيل فقط مرگ نيت به ذهنم ميرسه )اميدوارم اينجوري نباشه و يه اتفاق ديگه بيوفته كه باعث بشه ماجراجويي نيت تموم شه و در واقع سورپرايز شيم اخر بازي
 
  • Like
Reactions: .:HO3IN:.
همه چي عالي بود فقط اميدوارم پايان بازي قابل پيشبيني نباشه ( خدايي با اينجور حرف زدناي نيل فقط مرگ نيت به ذهنم ميرسه )اميدوارم اينجوري نباشه و يه اتفاق ديگه بيوفته كه باعث بشه ماجراجويي نيت تموم شه و در واقع سورپرايز شيم اخر بازي
تا ریلیز بازی خودمون تلف نشیم حالا :D
 
من دیدم بعضا دوستان میگن بازی Open World شده و همه کمی نگرانن نکنه OW شدن به ریتم روایی کار آسیب بزنه. خود ND قبلا اشاره کرد (فکر کنم نیل دراکمن بود) که بازی Semi Open World یا نیمه آزاد هست. یعنی صرفا محیط ها بزرگ تر شدن و قرار نیست عین بازی های این سبک تو محیط گم بشیم.

به نظر منم اصلا جای نگرانی نیست چون بزرگ تر شدن محیط ها برای دادن آزادی عمل بیشتره نه سردرگم کردن گیمرها.
 
واقعا زیبا بود دست مریزاد ، قشنگ اون روند خطی بازی وجود داره ولی با محیط های وسیع تر و آزادی عمل بیشتر، حالا این موضوع رو در کنار یه داستان و روایت فوق العاده بذاریم ... ! اصن نمیدونم واقعا چطوری میشه بعد بازیایی مثل UC2 و TLOU اینجوری ادمو هایپ کرد...!

گرافیک که بهتره اصن صحبت نکنیم دربارش، واقعا من دیگه نمیدونم از این به بعد چطوری میخوان بازیایی که تا الان اومدن اسم خودشون رو نسل هشتمی بذارن! یه سر و گردن جلو تره از تمام بازیا...

اینکه ازادی عمل داری واسه مخفی کاری یا اینکه همرو سلاخی کنی واقعا عالیه، تو انچارتد چیزی که بعضی وقتا حرص ادمو در میورد همین نداشتن مخفی کاریه درست و حسابیه ، ولی اینجا واقعا عالی کار شده

درکل که همه چیز بازی در خور شرکت ناتی داگ و کارگرداناشه و اینجور که از پریویو ها و ... براومده شکست بر این بازی حرامه :D

این یه ماهم انتظار بکشیم و تموم شه>:D<
 
3-4 تا پیش‌نمایش خوندم و اگر بخوام خلاصه کنم،
- بازی خیلی عظیم و وسیع هست به نسبت شماره‌های قبلی.
- Draw Distance همون‌جور که از شات‌ها مشخصه، بی‌نظیره. گرافیک و جزئیات هم که Naughty Dog levelـه. حتما دور اول Photo Mode رو خاموش کنید. وگرنه اینقدر عکس می‌گیرید که هیچی از بازی نمی‌فهمید.
.
- قابلیت mark کردن دشمن‌ها اضافه شده. خودم که حتما خاموشش می‌کنم.
.
ناتی داگ لول رو خوب اومدی :دی
اون مارک کردن هم بنظر من هم باید برش داریم تا تجربه خفن تری در بیاد
آقا این الان رو سخت افزار Ps4 اینه , TLOU 2 با سخت افزار PS5 چی میخواد باشه؟ :|

نفوس بد نزن:rage::rage:
یعنی چی که PS5؟؟؟
ما تازه PS4 رو خریدیم
ناتی داگ واسه PS3 چهار تا بازی ساخت واسه PS4 هم حد اقل 3 تا بازی باس بسازه ، U4 تازه اولیشه:sunglasses:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or