PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
Taylor Kurosaki اومد آنچارتد ۴ رو از پروفایلش حذف کرد نوشت ND همه نگران شدن شاید بازی کنسل شه اما تو توییتر جوابمو داد خیالم راحت شد
Huge Uncharted 4 Leak :
37855729792948291987.png

:| :d
 
چند روز میشد که می خواستم پستی در مورد جدایی های اخیر و حدس هام در مورد کارگردان های بعدی Uncharted 4 بدم که فرصت نمیشد :
در مورد جدایی Justin Richmond بر خلاف خیلی ها ذره ای ناراحت نشدم ، چون به نظرم کلی افراد دیگه در ND وجود داره که اگر در سکان کارگردانی بشینن می تونن کار بسیار بهتری تحویل بدند. و حالا که Amy رفته موندن یا نموندن Justin Richmond اهمیت زیادی نداره.فقط تنها چیزی که در مورد جدایی ـش نگران کننده بود این ـه که مشکلات ND فقط مربوط به Amy نباشه و اعضای دیگه ای هم به دنبالشون از استودیو جدا بشن که خوشبختانه تابحال به نظر نمی رسه که مشکل خاصی در مورد بقیه اعضای ارشد استودیو اتفاق افتاده باشه. بهرحال امیدوارم سونی در مورد استودیوهاش (مخصوصا استودیوهای بخش SCEA) حماقت به خرج نده ، چون تجربه ثابت کرده شرکت های کنسول ساز خیلی خیلی راحت فراموش می کنند که چه چیزهایی باعث محبوبیت ـشان در گذشه شده بود.

یک خبر نسبتا بد هم در مورد جدایی یکی دیگه از اعضای استودیو هم بدم و امیدورام این اخرین خبر بد در مورد استودیوهای سونی باشه: Nate wells از ND جدا شده ، اما :
-قبل از اینکه قالب تهی کنید (
yahoo_4.gif
) بگم که ایشون رو با Evan Wells (مدیر استودیو ) اشتباه نگیرید ، ایشون کارگردان هنری Bioshock Infinite بود که به ND پیوست و تقریبا 7 ماهی رو به عنوان Lead Artist بر روی TLoU کار کرد و احتمالا به صورت بسیار جزیی بر روی Uncharted 4 هم کار کرده باشه.
-در عوض کارگردان هنری دوم قبلی استودیو دوباره به ND برگشته ، یعنی بعد از جدایی ایشون بود که ND اگهی برای استخدام یک کارگردان هنری داد و Nate Wells رو جذب کردند و حالا دوباره به استودیو برگشته . ایشون کارگردان هنری قبلی استودیو انیمیشن سازی دیزنی بودند.
-و در نهایت اینکه جدایی ایشون ربطی به وقایع اخیر نداره و 5 ماهی میشه از استودیو رفتند.

اما در مورد کارگردان های جایگزین Amy/Justin حدس هام رو می گم که خب ممکنه اشتباه از اب در بیان :
قیل از هر چیز اکثرا فکر می کنند که Bruce Straley و Neil Druckman جایگزین دو کارگردان قبی خواهند شد ، از یک طرف این خبر می تونه فوق العاده باشه ، این دو بهترین اعضای ND هستند و توانایشون رو به بهترین شکل ممکن اثبات کردند ولی به نظرم چنین چیزی خیلی غیر محتمله ، نیل درکمن و بروس به طور مشخص بر روی پروژه بعدی خودشون کار میکنند که اهمیتش برای سونی اگه بیشتر از Uncharted 4 نباشه کمتر هم نیست از اون طرف کار بر روی بسته دانلودی Left Behind کلی کارشون عقب افتاده از این طرف هم Uncharted 4 با توجه به اینکه تا بحال به جز یک اسم هیچی ازش مشخص نیست به نظر می رسه حداقل یک سال تا عرضه فاصله داره و در صورت کار کردن بر روی U4 پروژه خودشون برای مدت زیادی معلق می مونه. بهرحال به نظرم با این دلایل احتمال جایگزینی Bruce/Neil کمتر از افرادی هست که حدس می زنم.
اما اگر افراد جایگزین از بقیه اعضای ND انتخاب بشن برای نقش Cretive Director اولین حدسم Taylor Kurosaki هست ایشون در حال حاظر سرپرستی بخش Design استودیو رو بر عهده داره و به همراه امی هنیگ (و احتمالا Josh Scherr) نویسندگی U4 رو برعهده داشت و از نظر من بهترین انتخاب برای نقش Creative Director هست ، در ضمن ایشون اولین نفری بوده که ND استخدام کرده و از قدیمی ترین اعضای استودیو هست. به غیر از ایشون احتمال دومم Josh Scherr هست ، ایشون هم از قدیمی های ND هستند و در حال حاظر Lead Cinematic Animator پروژه Uncharted 4 هستند و یکی از 3 نویسنده U2 بود.
اما برای نقش Director اولین حدسم Erick Pangilinan هست ایشون کارگردان هنری استودیو هست و فرد اصلی پشت Art بازیهای U2 , U3 و TLoU هست و یکی از با استعدادترین و قدیمی ترین افراد استودیو هستند و Resume کاریش هم بسیار شبیه Bruce Straley هست (بروس هم قبل از اینکه گاردان U2 بشه ، کارگردان هنری Uncharted : Drakes Fortune بود ) و و هر دو هم از بخش امریکایی Sega به ND رفتند.احتمال های بعدی هم Promote شدن دو طراح ارشد U4 یعنی Kurt Margenau و Robert Cogburn به نقش کارگردانی هست ، اولی یکی از طراحان U2 و U3 بود و از جمله طراح مرحله ای بود که در E3 از U2 نمایش دادند و دومی هم طراح ارشد بخش مولتی U3 هست. حدس اخرم هم Jacob Minkoff هست که خب یکی از بهترین طراحان استودیو هست ایشون طراح ارشد TloU و U3 و طراح مرحله قطار U2 هستند.
در نهایت حتی با جدایی امی هنیگ نگرانی خاصی در مورد ND وجود نداره ، افرادی که حدس زدم (حتی قبل از اینکه این اتفاقات در استودیو بیفته) به نظرم جزو استعدادهای بزرگ اینده ND هستند و میتونن Bruce Straley ها و Neil Druckman های بعدی ND باشند استودیو هم در مسیر خوبی قرار داره و در همین ماه های گذشته کلی استعداد جذب کردند به جز Corrine Yu و طراحانی مثل Zied Rieke (طراح ارشد سری CoD و Titanfall ) ، طراح ارشد مراحل 343i و طراح ارشد Medal of Honor 2 که قبلا در موردشون صحبت شده افراد دیگه ای مثل یکی از طراحان ارشد مراحل Dice (اینا به معنی این نیست که ND دراه شوتر می سازه ، این افراد دارن روی U4 کار میکنند) ، کارگردان هنری GeoW: J و کارگردان هنری استودیو Crytek و طراح ارشد محیط Star Wars 1313 تنها تعدادی از افرادی هستند که به ND پیوستند و همچنان دارن به طور گسترده و برای بیش از 15 پست استخدام می کنند.
در نهایت بی صبرانه منتظر نمایش بازی در E3 امسال هستیم.
 
آخرین ویرایش:
@ Lord Zeus
توضیحات کاملی بود مرسی :d من خودم شخصاً مشتاق promote شدن Kurt و Taylor هستم, مخصوصاً Kurt که دقیقاً next Neil حساب میشه
حدس اخرم هم Jacob Minkoff هست که خب یکی از بهترین طراحان استودیو هست ایشون طراح ارشد TloU و U3 و طراح مرحله قطار U2 هستند.

البته یکی دو ماه پیش Kurosaki توییت کرده که Jacob Minkoff کشیده کنار

36330768465469165024.jpg
 
Damn...!
ندیده بودم اینو ، حیف شد ، خیلی هم عجیبه طراح جوان و اینده داری بود ، خیلی زود از صنعت کناره گیری کرده ، قطعا Benson Russell جاش رو گرفته.
 
چند روی میشه شدیدا دلم میخواد هر چه زودتر تریلری از گیم پلی این بازی ببینم!o:-)
خب شرایط اخیری که برا سازنده ها اومد من رو کمی نگران کرده که نکنه بازی برا E3 هم نمایشش آماده نشه و حتی با تاخیر یک ساله مواجه بشه!:-s
به هر حال در درجه ی اول باید به وضعیت تیم سازنده رسیدگی بشه و افراد زبده ای جانشینن افراد جدا شده بشن!( شاید هم انتخاب شده و چیزی نمی گن!)
اما خب بالاخره بازی دیر یا زود قراره بیاد و من هم به عنوان یک طرفدار شدید این فرنچایز انتظاراتی از این بازی دارم:
اول اینکه خب قطعا هر عنوان ناتی داگ از لحاظ فنی و گرافیکی دستاوردهای عظیمی خواهد داشت و جزو بهترین ها خواهد بود اما من نمی خوام گرافیک و کلا جلو ه های صوتی -تصویری بازی جزو بهترین ها باشه بلکه انتظار دارم بهترین بهترین ها باشه و هر وقت که عرضه شد رو دستش نیاد. هوش مصنوعی و انیمیشنها هم حجت رو بر همه تموم کنن!!:d
دومین انتظارم این هست که همین تم گرافیکی بازی با این رنگ پردازی شاد و گرمش کماکان حفظ بشه وحتی اگه قرار شد داستان بازی جدی و تیره و تاریک باشه اما گرافیکش کماکان گرم و به قول بعضی های آبرنگی باشه!:d
سومین انتظارم اینه که کمی خشونت بخش اکشن رو بیشتر کنن و امثال نارنجک و هد شات کردن ها اعضای بدن دشمنا رو قطع کنه نه مثل قبلی ها وقتی نارنجکی جلو پای دشمنی منفجر شد دشمن بدون کوچکترین خط و خشی جان به جان آفرین تسلیم کنه! این خشونت تو بخش میلی اتک ها هم باید خودش رو نشون بده و چیزی بشه در حد TLOU !!
چهارمین انتظارم باز هم در زمینه ی گیم پلی هست که هم شامل بخش معما و هم اکشن و مخفی کاری و هم سکو بازی میشه!
اکشن و مخفی کاری :مخفی کاری بازی نسبت به قبل یکی دو لول جلوتر بره و صرفا حرکات مخفیانه و بی سر و صدا نباشه بخش اکشن هم همینطور مکانیک های بیشتری بهش اضافه بشه مثلا بشه با چاقو یا سلاح سردی از نردیک دخل دشمن رو در آورد یا انیمشنهای بخش تیر اندازی رو بیشتر کرد!
معما ها: درجه سختی معماها نسبت به قبل کمی بالاتر بره و حل کردن اونها چالش زا باشه و با یکی دو نگاه کوچیک به دفترچه ی همراه نشه حلش کرد! دیگه جابجایی دو اهرم و گذاشتن فلان شی روی فلان سکو خز شده باید معماهای محیطی متفاوتی رو ببینیم که حس تکراری بودن نداشته باشن!
سکو بازی: بخش سکو بازی هم همینطور دیگه نباید فقط بالا رفتن از در و دیوار و صخره باشه کمی باید این قسمت بسط داده بشه , چیزی شبیه توم ریدر 2012 که لارا برا سکوبازی به یک سری لوازم صخره نوردی خاصی نیاز داشت که بدون اونها بالا رفتن از صخره ها امکان نداشت!
برا این که این بخش گسترده تر بشه لازمه که علاوه بر تنوع مسیرهایی که باید بالا بریم و هر کدوم به ابزار خاصی نیاز داره نیاز هست که کمی محیط بازی ها گسترده تر بشه و کمی از اون خطی بودن شمار ه های قبل فاصله بگیره!
خلاصه اینکه صرفا پیاده کردن گیم پلی نسخه های قبل نتایج خوبی نداره ولازمه که هر سه بخش گیم پلی وسیعتر بشن تا به لطف روند سینمایی بازی ارزشش دوچندان بشه!
انتظار پنجمم این هست که طبق شایعاتی بنظر میرسه بازی به دو بازه ی زمانی تقسیم میشه که در گذشته کنترل سیر فرانسیس دریک رو به عهده داریم و در زمان حال هم نیتن در دستان ماست! اگه این صحت داشته باشه از خیلی جهات عالیه مثلا بزرگترین نکته ی مثبتش تنوع بصری و حس و حال و فضا سازی بازی هست و حتی میشه برا هر یک از این بخش ها در بخش گیم پلی مکانیک های اختصاصی ایجاد کرد ولی خب بازی باید به قدری تو این دو بخش بالانس باشه که هر وقت به یک بخشی رسیدیم فکرمون این نباشه که سریع این بازه رو تموم کنیم و بریم اون یکی دوره ی زمانی صرفا به خاطر این که اون یکی بازه زمانی فازش بیشتره! به قدری باید هر دو عالی باشن که نشه از هیچ کدوم دل کند !
انتظار اخرمم هم این هست که بازی می تونه برا جذابتر شدن المان های نقش آفرینی گونه ای داشته باشه که با کسب ایکس پی بشه برخی قابلیت ها و حتی ابزار جنگی و ... رو کاراتر و بهتر کرد!
خلاصه یه دنیای گیم هست و یه آنچارتد انتظارم از این بازی حتی با شرایط بحرانی فعلی به سقف چسبیده و یک آنچارتد فوق العاده می خوام!:x
 
بیشترین چیزی که من از Uncharted جدید میخوام یه بخش مولتی پلیر Fun مثل Uncharted 2 داشته باشه که با اونهمه مپ تکراری من بیشترین وقت رو سرش توی بازیهای Competetive Online گذروندم و برعکس Uncharted 3 که آنلاینش خیلی سریع دل آدم رو میزد.
ولی چیزایی که توی پست بالا گفته شد همه خیلی خواستار های منطقی هستن.
 
WTF :-o :x
Nolan North با Amy Hennig و Todd Stashwick رفتن صبحونه ! :d حضور Nate Confirmed :x
بعد نکته جالبش حضورDominic Monaghan هست چه چند وقت پیش ( اکتبر پارسال ) سر از NDدر آورد بود !
14971536062338810726.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or