PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
آقایون داداشام، این مولتی اش که هفته دیگه میاد ممکنه برای اونایی که پلاس دارن هم بیاد؟ (بدون اینکه کالکشن رو داشته باشی)

آخه یه چیزایی شنیده بودم در این باره...
 
آقایون داداشام، این مولتی اش که هفته دیگه میاد ممکنه برای اونایی که پلاس دارن هم بیاد؟ (بدون اینکه کالکشن رو داشته باشی)

آخه یه چیزایی شنیده بودم در این باره...

هفته ی بعد؟؟؟ یک ماه و خورده ای دیگه میاد!
برای مولتی پلاس لازم هست ولی کالکشنو باید داشته باشین
 
رابرت کاگبرن- لید گیم دیزاینر با Playstation France مصاحبـه کرده و گفته که صحنه های مغز منفجر کن زیادی توی سری Uncharted بوده ولی اون قسمت هواپیما رو (U3) رو خیلی بهش علاقه داره. اما قسمت هایی رو در U4 دیده که باعث شده عملیات Jaw-dropping رو انجام بده :d

I can’t say what my favorite scene is, but I can tell you one of the moments during development that blew my mind. And it was when Kurt Margenau, one of our Lead Designers at Naughty Dog, first shown me the plane sequence from Uncharted 3. He said “hey, come check this out.” He gave me the controller and I played that sequence on a very small television by his desk, with no audio.

That whole sequence blew my mind. I’d probably have to say that the greatest sequence across all three games right now must be the plane sequence of Uncharted 3. But there are some sequence in Uncharted 4… (knowing smile and teasing pause) I can’t talk about those, but they’re pretty amazing.




_______

اطلاعاتی از بخش های مختلف بازی:

  • here are other mystical abilities (on top of the three that we saw today) that aren’t part of the existing Uncharted games, and that’s why they haven’t been revealed yet.
  • Loadouts and mystical abilities were implemented in order to let players match their character to their play style and choose a role.
  • Sidekicks take a little bit more punishment to kill than regular players, but they all have health, so they can be killed.
  • Different sidekicks have different amounts of health and armor.
  • Naughty Dog still did not decide whether there will be custom games in the future, even if they’re aware that parts of the community like them, so they’re discussing about it.
  • Besides hats, clothing and other custimization items, you can select taunts.
  • Mystical abilities are on the some button as grenades, so you can switch between them.
  • Mystical abilities last just a few seconds, and each has a different duration.
  • There will be different types of grenades, for instance smoke grenades.
  • Some heavy weapons can be bought in the store (with in-game cash that can be earned by playing), and one is the grenade launcher.
  • The decision to have the mutiplayer run at 900p was made to make sure that it also runs as close to constant 60 fps as possible, to provide a better multiplayer experience. By running at 900p, you get a 20% increase in performance, allowing developers to do other things on top of having the game running smoother.
  • Naughty Dog is researching on what other developers are doing for multiplayer. Many of them have played Destiny for a long time. Meyer actually texted his mom today, because Xur is selling an item he wants (he didn’t specify, but I wouldn’t be surprised if it was the Zhalo Supercell). He asked her to buy it for him.
  • Every time someone comes out with a multiplayer game the team “hammers it pretty hard.”
  • Naughty Dog is working very hard to make sure that the peer to peer connection for Uncharted 4 is a really “satisfying” one. The game runs true peer to peer, so there’s no host advantage.
  • The matchmaking system is being rewritten to reduce latency for all players.
  • Naughty Dog is definitely willing to scrap things that don’t work in their games.
  • It’s not out of the question to have levels in the future based on some of the big set pieces from the past games. The team is definitely looking into the possibility. For now the game will launch with eight new maps without revisiting old locations.
  • The new hardware and engine allow Naughty Dog to make everything bigger and more impressive. Meyer has seen some things in the game that are “pretty crazy.”
  • There will definitely be cameos and easter eggs from previous games in Uncharted 4.
  • There was a very small development team working on what the next game for Naughty Dog could be, but as the development of Uncharted 4 accelerated, all of those people started working on that. Due to that, the team hasn’t had a chance to revisit it and figure out what they’re gonna do next. They’ll think about it after Uncharted 4 ships.
  • Meyer thinks that the story of Uncharted 4 is really interestin. It’ll allow is to look at all the progression from the previous three games. We’ll peel off all of Drake’s layers, and discover secrets he has kept from his loved ones and even from Sully. That sets the stage for a “really interesting chapter.”
  • You have a choice to take different paths through the game, and seeing different things.
  • The Last of Us’ AI system was pretty sophisticated in how enemy reacted to the player and were able to flank him. That was brought over to Uncharted 4, and even though the gameplay is a lot faster, a lot of that scripting is very robust, so Naught Dog has been able to retain it for the new game.
  • Meyer described the elements of the E3 demo that he feels show the power of the current generation platform: really large draw distance with real 3D models, Drake is attached to physics-enabled objects while swinging by a rope, the next-gen mud, the really wide environment with multiple pathways through it, the fact that Drake can ride and drive a vehicle. It’s a taste of all the features that Naughty Dog is throwing into the game all in one demo.
  • Meyer doesn’t think Naughty Dog ever seriously considered killing Sully (of course he was talking about the past games, as we don’t know what we’ll happen in Uncharted 4).
 
سلام دوستان يك سوال داشتم چطوري ميشه بتا مولتي انچارتد ٤ رو گرفت؟
من از استور هم پيدا نميكنم تو overview هم هيچي نيست
 
آخرین ویرایش:
سلام دوستان يك سوال داشتم چطوري ميشه دمو مولتي انچارتد ٤ رو گرفت؟
من از استور هم پيدا نميكنم تو overview هم هيچي نيست

بازی اواخر اسفند میاد ! :دی اگر دمو هم داشته باشه همون اوایل اسفند میاد که بعید میدونم دمو بذارن براش

ویرایش : تازه دیدم نوشتی دمو مولتی :دی بتا مولتی پلیر بازی روز 13 آذر ( جمعه ) آغاز میشه ولی باید نسخه ی کالکشن آنچارتد رو خریده باشی .
 
آخرین ویرایش:
برای بازی کردن بتای مولتی پلیر باید آنچارتد کالکشن داشته باشی
از 4 دسامبر قابل بازیه
من بازي را دارم و توي قوطي بازي ي برگه هست كه نوشته از overview بايد بگيري كه هيچي نيست تو استور هم همينطور
يعني بايد بازي انچارتد كلكشن را تا ٤ دسامبر نگه دارم تا بگيرمش؟
 
من بازي را دارم و توي قوطي بازي ي برگه هست كه نوشته از overview بايد بگيري كه هيچي نيست تو استور هم همينطور
يعني بايد بازي انچارتد كلكشن را تا ٤ دسامبر نگه دارم تا بگيرمش؟

عزیز الان داخل overview نشونش نمیده...هرموقع بتای بازی بیاد ( که میشه 4-13 December ) اونجا نشون میده که بتونی دانلود کنی.
 
gfjwg9pkoberwwl73yr0.png


به وقت ما میشه 11 امشب

جمعه هم بتا شروع میشه...کسایی که کالکشن رو دارن میتونن بازی کنن ده روز
 
آخرین ویرایش:
دوستان انچارتد كالكشن دست دوم بگيرم مي تونم بتا رو بازي كنم يا كدي داره داخلش كه بايد استفاده نشده باشه ؟ اگه اينجوري بود فقط با كد مي شه بتا رو زد يا ديسك بازي هم بايد باشه حتما ؟
 
دوستان انچارتد كالكشن دست دوم بگيرم مي تونم بتا رو بازي كنم يا كدي داره داخلش كه بايد استفاده نشده باشه ؟ اگه اينجوري بود فقط با كد مي شه بتا رو زد يا ديسك بازي هم بايد باشه حتما ؟


کد نداره ، دیسک بازی برای باز شدن بتا کافیه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or