PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:

king ps3

کاربر سایت
Jun 8, 2009
1,367
نام
プレイステーション
j4y6nebn9823f2u6fzos.jpg


از صحنه های اکشن به قدر کافی صحبت شد. به نظرم کات سینی که بعد از گیم پلی نشون داده میشه به اندازه اون صحنه های بزن بکش اهمیت داره. دقیقا مثل یه فیلم درجه یک لحظه لحظه اش حساب شده و استاندارده. تو این کات سین بالا به غیر از Voice Acting عالی و دیالوگ و قاب و دوربین و تدوین و ... چیزی که خیلی تو چشمه حرکات طبیعی کاراکتراست. انگار سه تا بازیگر درجه یک کپی/پیست کردن داخل بازی. همین عکس بالا رو نگاه کنید سالی با چه حرص و ولعی به حرفای سم گوش میکنه.حرکات دست و صورت و چشم و لب و دهنشون خیلی خیلی طبیعی ـه.اونجایی که سالی میگه What About The Treasure 8-> بعد جالبه که استودیوهای دیگه برا اینکه تو حرکات صورت نتیجه طبیعی بگیرن میان از Performance Capture استفاده میکنن مثل Quantic Dream. ارزش کار ND وقتی مشخص میشه که اینا حرکات صورت رو دستی انیمیت میکنن که نتیجه اش از نظر طبیعی بودن اصلا از PC کمتر نیست. کسی که این کارو انجام میده باید همزمان حرکات چند ده تا نقطه مختلف که هر کدوم حرکات یه بخشی از صورت رو کنترل میکنن رو تنطیم کنه. اینکار غیر از یه استعداد خوب و دانش کافی یه اعصاب چدنی میخواد. فرض کنید چند ساعت باید کار کنن تا یه فریم بگیرن. از همین راه دور دست برادران _و با اجازه علما_ خواهران عزیز انیماتور رو میفشارم. واقعا دست مریزاد =d>
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,031
نام
نیما
از صحنه های اکشن به قدر کافی صحبت شد. به نظرم کات سینی که بعد از گیم پلی نشون داده میشه به اندازه اون صحنه های بزن بکش اهمیت داره. دقیقا مثل یه فیلم درجه یک لحظه لحظه اش حساب شده و استاندارده. تو این کات سین بالا به غیر از Voice Acting عالی و دیالوگ و قاب و دوربین و تدوین و ... چیزی که خیلی تو چشمه حرکات طبیعی کاراکتراست. انگار سه تا بازیگر درجه یک کپی/پیست کردن داخل بازی. همین عکس بالا رو نگاه کنید سالی با چه حرص و ولعی به حرفای سم گوش میکنه.حرکات دست و صورت و چشم و لب و دهنشون خیلی خیلی طبیعی ـه.اونجایی که سالی میگه What About The Treasure 8-> بعد جالبه که استودیوهای دیگه برا اینکه تو حرکات صورت نتیجه طبیعی بگیرن میان از Performance Capture استفاده میکنن مثل Quantic Dream. ارزش کار ND وقتی مشخص میشه که اینا حرکات صورت رو دستی انیمیت میکنن که نتیجه اش از نظر طبیعی بودن اصلا از PC کمتر نیست. کسی که این کارو انجام میده باید همزمان حرکات چند ده تا نقطه مختلف که هر کدوم حرکات یه بخشی از صورت رو کنترل میکنن رو تنطیم کنه. اینکار غیر از یه استعداد خوب و دانش کافی یه اعصاب چدنی میخواد. فرض کنید چند ساعت باید کار کنن تا یه فریم بگیرن. از همین راه دور دست برادران _و با اجازه علما_ خواهران عزیز انیماتور رو میفشارم. واقعا دست مریزاد =d>

البته فکر کنم تایید شده که ایندفعه حرکات صورت رو هم کپچر کردن ....
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,987
نام
مهدی
حرف های شما کاملا درست. ریل تایم هست جفتشون بله ولی دلیل نمیشه کیفیت ها هم فرق نکنه.یه نمونه ساده از تو خود گیم پلی میگم که روشن تر باشه.آخرای تریلر دیدین که کامیون چپ میکنه و یه افکت فوق سینمایی و حجم دار دود در میاد؟این افکت رو موقعی که کنترل نیتن کامل دستتونه رو نخواهید دید چون همزمان باهش چیزهای دیگه هم داره پردازش میشه.
کلا خیلی مهندسی و زیبا بالانس میکنن همه چیز رو در سراسر بازی که در مجموع گرافیک زیبایی رو به نمایش میذاره .یه جا هایی یه سری چیزا فرق میکنه.
مسلما وقتی کنترل Nate رو بدست بگیرید، بخاطر اینکه دوربین از Nate فاصله می‌گیره و ما دیگه روی صورتش نمی‌تونیم تسلطی داشته باشیم، تمام جزئیات صورتش قابل تشخیص نیست. بخاطر فاصله دوربین همچین جزئیاتی کلا دیده نمی‌شه تو اکثر قسمت‌های gameplay! اما تو نماهای نزدیک gameplay، که تسلط کامل روی صورتش داریم، جزئیات صورت هیچ فرقی با cutsceneها نداره. می‌تونید به قسمتی که ماشین Nate چپ می‌کنه (gameplay) رجوع کنید و ببینید که مدل Nate هیچ کم و کاستی نداره! پس قضیه downgarde کلا شوخیه! به این نمی‌گن downgrade!
اما راجب مثالی که زدید؛ میشه بگید قبل از انفجار چه چیزهایی پردازش میشد که بعد از اون انفجار دیگه ازش/ون خبری نبود؟ چون این طور که به نظر میاد شما میگی بعد از انفجار عدم پردازش بعضی چیزها مسبب همچین دود پُرملاتی شذه؟!
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,258
نام
امیر حسین
انقدر لفت دادم اینکه به هری فلین رای بدم یا لازارویچ که نظرسنجی جدید گذاشته شد :|
در کل انتخاب سختی بود...ولی احتمالا به هری رای میدادم! مخصوصا اینکه مولتی U3 من کلا هری رو برمیداشتم ( و اونطرف هم بانو النا! :-" )

نظرسنجی جدید... با اینکه بانو النا تاج سر ما میباشن! اما عمو سالی رو نمیشه بهترین ندونست:x
 

AM!R

کاربر سایت
Sep 10, 2011
5,063
نام
AmiR
حرف های شما کاملا درست. ریل تایم هست جفتشون بله ولی دلیل نمیشه کیفیت ها هم فرق نکنه.
یه نمونه ساده از تو خود گیم پلی میگم که روشن تر باشه.آخرای تریلر دیدین که کامیون چپ میکنه و یه افکت فوق سینمایی و حجم دار دود در میاد؟این افکت رو موقعی که کنترل نیتن کامل دستتونه رو نخواهید دید چون همزمان باهش چیزهای دیگه هم داره پردازش میشه.
کلا خیلی مهندسی و زیبا بالانس میکنن همه چیز رو در سراسر بازی که در مجموع گرافیک زیبایی رو به نمایش میذاره .یه جا هایی یه سری چیزا فرق میکنه.
شما تو عکس که خودتون گذاشتید نگاه کنید متوجه میشید.نگاه کنید حتی رگ های بدن نیتن هم سایه دارن. حفره های روی صورتش دونه به دونه سایه دارن.
تفاوت دارن ولی کمه.

آقا شما که میگی فرق داره ، بازی فوتومود داره، هنگام کنترل کامل نیت بازی رو نگه دار زوم کن رو کاراکترها ، میبینی که تفاوتی نداره و این تفکر اشتباه هم برطرف میشه.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,031
نام
نیما
منم با آقای x-x موافق هستم ، با اینکه کاتسینها گفته شده که ریل تایمه و وقفه ای هم بین کات سین و گیمپلی نیست ولی باز جزییات کات سین بیشتر بنظر میرسه . حالا اینکه از چه ترفندی استفاده میکنن و قضیه چیه اطلاعی ندارم ، ولی این تفاوت چیزی نیست که بشه انکارش کرد .
البته مهم اینه که خود گیمپلی هم در بالاترین سطح ممکن بوده همیشه ( در همه کارهای ND ) و اینکه کات سین ریل تایمه یا نه و یا کیفیتش بیشتره تغییری تو اصل موضوع نمیده . ( نشه قضیه U3 که طرف اون گرافیک بینظیر گیمپلی رو ول کرده بود گیر داده بود یه اینکه کات سینها با 8 تا PS3 رندر میشه )
 
M

!_Meshki_!

این هری فلین جا داشت تو نظر سنجی بالا هم باشه ، خیلی بچه باحالی میزدم با اینکه خیلی کم همراهیمون کرد :D نمیدونم یادتون هست یا نه یک تیکه نیت داشت میرف بالا بالا سرش یه سرباز بود ، هری بش بیسیم زد there's a guy above you نیت پاشو گرفت پرتش کرد پایین دوباره بیسیم زد There's a guy below you :))
 

Boss

ناظم انجمن
Jul 7, 2006
3,646
منم با آقای x-x موافق هستم ، با اینکه کاتسینها گفته شده که ریل تایمه و وقفه ای هم بین کات سین و گیمپلی نیست ولی باز جزییات کات سین بیشتر بنظر میرسه . حالا اینکه از چه ترفندی استفاده میکنن و قضیه چیه اطلاعی ندارم ، ولی این تفاوت چیزی نیست که بشه انکارش کرد .
البته مهم اینه که خود گیمپلی هم در بالاترین سطح ممکن بوده همیشه ( در همه کارهای ND ) و اینکه کات سین ریل تایمه یا نه و یا کیفیتش بیشتره تغییری تو اصل موضوع نمیده . ( نشه قضیه U3 که طرف اون گرافیک بینظیر گیمپلی رو ول کرده بود گیر داده بود یه اینکه کات سینها با 8 تا PS3 رندر میشه )

این شیوه ایِ که کوجیما هم برای MGSV استفاده می کنه و فکر می کنم بخاطر اینه که در زمان کات سین کمی سبک تر از زمانی که بازی در حال اجرا و خیلی از موارد در اون زمان نقشی ندارند و باعث میشه در زمان کات سین کیفیت کار بالا بره و وقتی سوئیچ میشه روی شخصیت و گیم پلی شروع میشه دوباره همه چی برمیگرده به حالت قبلی ( به علت سنگینی پردازش هوش مصنوعی و هزاران چیز دیگه در گیم پلی ) که این رو من در کات سین های MGSV مخصوصاً در تریلر اول GZ کاملاً احساس کردم به نظرم ترفند خیلی خوبیه چون اون مواقع برای داستان سرایی و اینکه داستان گیرایی خودش رو داشته باشه واقعاً لازمه و در مواقعی که کنترل بازی در دست ماست واقعاً لزومی به این نیست که موهای سینه مشخص باشه یا چین و چورک ِ صورت! ( حتی اگه میشد در حین بازی هم اینکار رو انجام داد )
 

LeBron James 6

کاربر سایت
Mar 18, 2012
1,886
نام
S'Ali Ghaderi
این شیوه ایِ که کوجیما هم برای MGSV استفاده می کنه و فکر می کنم بخاطر اینه که در زمان کات سین کمی سبک تر از زمانی که بازی در حال اجرا و خیلی از موارد در اون زمان نقشی ندارند و باعث میشه در زمان کات سین کیفیت کار بالا بره و وقتی سوئیچ میشه روی شخصیت و گیم پلی شروع میشه دوباره همه چی برمیگرده به حالت قبلی ( به علت سنگینی پردازش هوش مصنوعی و هزاران چیز دیگه در گیم پلی ) که این رو من در کات سین های MGSV مخصوصاً در تریلر اول GZ کاملاً احساس کردم به نظرم ترفند خیلی خوبیه چون اون مواقع برای داستان سرایی و اینکه داستان گیرایی خودش رو داشته باشه واقعاً لازمه و در مواقعی که کنترل بازی در دست ماست واقعاً لزومی به این نیست که موهای سینه مشخص باشه یا چین و چورک ِ صورت! ( حتی اگه میشد در حین بازی هم اینکار رو انجام داد )

یعنی شما میگی اگه موقع گیم پلی مثلا تو یه شهری داریم راه میریم با Photo mode روی صورت نیتن زوم کنیم، همون کیفیت کات سین رو نمی بینیم؟

به نظرمن اینجوری نیست، و با زوم به همون کیفیت میرسیم، فقط یه نکته ، مثلا یه فیلم رو در نظر بگیریم، وقتی از شخصیت یه نمای بسته میگیرن شما میتونین تک تک جزییات رو ببینین، اما وقتی که از دور تصویر برداری میشه، جزییات مشخص نیست، من فکر میکنم اگه یه اسکرین شات با کیفیت از گیم پلی ( مثل همینا که از کات سین ها هست) بذاریم میبینیم که فرقی ندارن باهم فقط مقدار فاصلس که بنظر میرسه کیفیت کمتره
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
j4y6nebn9823f2u6fzos.jpg


از صحنه های اکشن به قدر کافی صحبت شد. به نظرم کات سینی که بعد از گیم پلی نشون داده میشه به اندازه اون صحنه های بزن بکش اهمیت داره. دقیقا مثل یه فیلم درجه یک لحظه لحظه اش حساب شده و استاندارده. تو این کات سین بالا به غیر از Voice Acting عالی و دیالوگ و قاب و دوربین و تدوین و ... چیزی که خیلی تو چشمه حرکات طبیعی کاراکتراست. انگار سه تا بازیگر درجه یک کپی/پیست کردن داخل بازی. همین عکس بالا رو نگاه کنید سالی با چه حرص و ولعی به حرفای سم گوش میکنه.حرکات دست و صورت و چشم و لب و دهنشون خیلی خیلی طبیعی ـه.اونجایی که سالی میگه What About The Treasure 8-> بعد جالبه که استودیوهای دیگه برا اینکه تو حرکات صورت نتیجه طبیعی بگیرن میان از Performance Capture استفاده میکنن مثل Quantic Dream. ارزش کار ND وقتی مشخص میشه که اینا حرکات صورت رو دستی انیمیت میکنن که نتیجه اش از نظر طبیعی بودن اصلا از PC کمتر نیست. کسی که این کارو انجام میده باید همزمان حرکات چند ده تا نقطه مختلف که هر کدوم حرکات یه بخشی از صورت رو کنترل میکنن رو تنطیم کنه. اینکار غیر از یه استعداد خوب و دانش کافی یه اعصاب چدنی میخواد. فرض کنید چند ساعت باید کار کنن تا یه فریم بگیرن. از همین راه دور دست برادران _و با اجازه علما_ خواهران عزیز انیماتور رو میفشارم. واقعا دست مریزاد =d>

Troy گفته بود ایندفعه facial capture هم استفاده میکنن تا روند تولید رو سرعت بده! :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر