PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
فریم ریت بازی اعلام شد و روی 30 فریم قفل شده برای بخش تک نفره (داستانی) البته هیچ ایرادی نداره و نسخه های قبلی هم براحتی و روان و بدون افت فریم اجرا میشدن
30 فریم بدون افت کیفیت خیلی بهتره تا 60 باشه و افت فریم شاهد باشی
 
Jeremy Yates - Lead Animator
30min of anims created to bring this market to life. I hope you explore around this place next year.
Drake's core anims alone are over 3.5 hours and our E3 level has 1.5 hours of custom anims.
Proud of all the work our spectacular animation team accomplished in a short time for E3

05o66an635swy155iz3g.jpg
 
آخرین ویرایش:
من درست متکجه نشدم الان منظورش اینه انیمیشنایی که تو نمایش e3 دیدیم تو خود بازی نیست؟!

میگه که فقط انیمیشن های اصلی ناتان بالای ۳.۵ ساعت هست و این مرحله تو E3 فقط ۱.۵ ساعت از انیمشن های کاستومایز شده داره چون تو مدت زمان کمی فقط واسه همین ایونت آماده کردن:d همه انیمیشن ها رو وارد نکردن هنوز:-o
 
مقاله سایت گیمز رادار:


بهترین نمایش E3 بدون شک نسخه کامل دمو Uncharted 4 هست که سونی بنا به دلایلی تصمیم گرفت ان رو داخل کنفرانسش نشون نده. نسخه طولانی‌تری که پشت درهای بسته نشون دادن بعد ان صحنه تعقیب و گریز بازم ادامه پیدا می‌کنه و به سطحی از هیجان می‌رسه که به راحتی می‌تونه کل بازی‌های دیگه‌ نمایش داده شده تو E3 رو نابود کنه!

توصیف اتفاقاتی که در ادامه این نمایش میفته بدون استفاده از لغات اغراق آمیز اصلا امکان نداره، چون خدای من، وسط نمایش نزدیک بود خودمو خیس کنم! گیم‌پلی بازی توانایی شما برای درک چیزی که دارید با چشماتون می‌بینید رو به چالش می‌کشه! ترکیب بخش‌های مختلف گیم‌پلی باهم, ریتم و اکشنش UC4 رو به سطحی رسونده که دیگه خارج از توصیفه و فقط باید دیدش. هیچ لغتی وجود نداره که بتونه توضیح بده من ان تو چی دیدم؛ فقط می‌تونم صادقانه بگم چیزی که تو کنفرانس دیدید یه چیزه، چیزی که در ادامه اتفاق میفته یه دنیای دیگس.

1df1b252eb8c1fed9bce6aee8728cb28563b1ac8.jpg__1920x1080_q85_crop_upscale.jpg


توی دمویی که سونی توی کنفرانسش نشون داد نیت و سالی اول وارد یه بازار می‌شن، بعد از دست آدم بدا فرار می‌کنن و در نهایت مجبور می‌شن بعد یه تعقیب و گریز نفس گیر از دست یه ماشین جنگی APC فرار کنن. آخر این نمایش نیت در حالی که با قلابش از یه کرین آویزونه به زحمت از مانع‌ها جا خالی می‌ده و در نهایت هم می‌خوره به یه مانع بزرگ دیگه و نمایش تموم میشه. اما توی نمایش دوم نیت تو صحنه جاخالی می‌ده و میفته توی یه جاده پر و گل و لای. نیت پشت کامیون سر می‌خوره و اینور انور می‌شه. تنها چیزی که برای گفتن دارم اینه که بهترین فیزیکی که واسه گل دیدم تو این صحنه بوده. نیت همینجوری که تلاش می‌کرد از طناب بگیره بره بالا و به کامیون برسه به یکی از دشمنای مسلح هم شلیک می‌کرد.

1f65cc390476551c33e76068a26c067cfa7d2e72.jpg__1920x1080_q85_crop_upscale.jpg


نیت بالاخره میرسه پشت کامیون و بعد سعی می‌کنه با پریدن رو بقیه ماشینا به داداشش سم که روی یه موتورسیکلته برسه. در واقع هدف از کل این مرحله رسیدن به سمه. گذشته از همه اینا، سرعت و وسعت بازی فوقالعادس. اصلا حس نمیکنی توی یه مسیر خطی که دورتادورش با درختای بلند محصور شده گیر افتادی. برعکس کل بازی توی یه محیط خیلی بزرگ اتفاق میفته. ماشینا همش دارن توی مسیرای مختلف غلت می‌خورن، یا درحالی که چرخاشون رفته رو هوا و از آتیش گُر گرفتن رو آسمون کله ملق می‌زنن. همه چیز خیلی سریع، شلوغ و سینماییه.


edcc360ae15c7b3e59fb3485b9a2f69e1f6615a3.jpg__1920x1080_q85_crop_upscale.jpg


اما این بهترین قسمت نمایش نیست. بعد از جنگیدن با آدم کشایی که سعی دارن به جیپ نیت برسن و بکشنش، سم به نیت می‌رسه و دیقه نود می‌پره روی موتور سیکلت سم. از اینجا به بعده که دیگه بازی کاملا دیوونه کننده می‌شه. دوربین تغییر زاویه می‌ده و از جلو تعقیب و گریزشون رو نشون می‌ده. کامیون‌ APC همینجوری که داره نیت رو تعقیب می‌کنه به در و دیوار می‌خوره و بقیه ماشینا منهدم می‌شن. چیزی که تا خودتون با چشمای خودتون نبینید نمی‌تونید باور کنید اینیمشن‌ها و تحرک تو محیطه. این بخش فقط یه جاده ایستا توی پشت صحنه و یه سری ماشین مثلا متحرک اما صرفا نمایشی نیست. یه تعقیب و گریز واقعیه. ماشینایی که حرکت می‌کنن، ملق می‌خورن، دنبالت می‌کنن. حرکات سم خیلی طبیعیه، از رو موتور به پشتش نگاه می‌کنه، یا وقتی می‌خواد دور بزنه پاهاشو کج می‌کنه. نیت هم با شلیک کردن به دشمنا و کشتنشون چاشنی لازم برای جذاب‌تر کردن نمایشو اضافه می‌کنه. عمق تصویر فوقالعاده زیبا در کنار زاویه‌های دوربین خاص این سکانس رو تبدیل به یه تعقیب و گریز سریع و دیوانه کننده کرده.

78177f37ecfe889186fc91ffdec409e75097a1c9.jpg__1920x1080_q85_crop_subject_location-841,329_upscale.jpg


این بخش در نهایت با انفجار کامیون APC تو پشت سر نیت و سم تموم می‌شه. هم نیت و هم سم از این اتفاق خیلی خوشحال میشن و در نهایت عین بچه مدرسه‌ای ها با هم میگن میخندن.

قطعا Uncharted 4 از نظر وسعت و حجم اکشن دوباره به استاندارد‌های UC2 برگشته، این سکانس دقیقا همون هیجان صحنه تعقیب و گریز هلیکوپتر توی UC2 رو تداعی می‌کنه. اما با توجه به همه چیزهایی که تا الان از بازی دیدیم باید گفت UC4 می‌تونه تجربه بازی رو به راحتی به سطح جدیدی از استاندارد‌ها ارتقا بده (همونطور که گفتیم کاملا غیر قابل توصیفه). وسعت، سرعت و ایده‌های جاه طلبانه بازی به راحتی می‌تونه همه ان چیزهایی که از این بازی توی ذهنتون دارید رو دوباره از نو تعریف کنه و این ژآنر رو به نسل جدید ارتقا بده.


با تشکر از رضا بابت رسوندن لینک ها!:دی قسمت بعدی هم تا شب که ماله یه سایت دیگس.


پ.ن: با این تفاسیر من شخصا خوشحالم سونی چنین تصمیم عاقلانه‌ای گرفته! چون این هیولایی که اینا دارن توصیف میکنن همه چی, از جمله هورایزن رو میبرده زیر سایه خودش!
 
مرسي ماكان بابت ترجمه روون و فوق العاده، لذت برديم . فقط اون بخش خيس كردن رو خيلي با سانسور بيان كرديااا :d .

مرسی از خودت بابت دادن لینک ها!:دی

خوب اگه مینوشتم "نزدیک بود بر....نم تو شلوارم" خیلی جالب نباشه!:دی
 
مرسی از خودت بابت دادن لینک ها!:دی

خوب اگه مینوشتم "نزدیک بود بر....نم تو شلوارم" خیلی جالب نباشه!:دی

آقا ممنون بابت ترجمه خیلی هم عالی
دوستان من یه سری نکات دیگه از دمو در آوردم البته از همون دمو psx کیلی دیده بودم اما حوصلش رو نداشتم بگم
اگه بچه ها دوس دارن و استقبال میشه بقیه ش رو هم به چاپ برسونم
 
این نشون ندادن بقیه تریلر باعث افزایش هایپ شد حالا چه بصورت خواسته یا ناخواسته!:دی
این همه هم که این خبرنگارا دارن ازش می نویسن از صدتا تبلیغ براش بهتر عمل کرده!:دی
ماهیت همشون هم اینه:من یچی دیدم که شما ندیدین!ک**تون بسوزه!:دی
 
مقاله سایت گیمز رادار:


بهترین نمایش E3 بدون شک نسخه کامل دمو Uncharted 4 هست که سونی بنا به دلایلی تصمیم گرفت ان رو داخل کنفرانسش نشون نده. نسخه طولانی‌تری که پشت درهای بسته نشون دادن بعد ان صحنه تعقیب و گریز بازم ادامه پیدا می‌کنه و به سطحی از هیجان می‌رسه که به راحتی می‌تونه کل بازی‌های دیگه‌ نمایش داده شده تو E3 رو نابود کنه!

توصیف اتفاقاتی که در ادامه این نمایش میفته بدون استفاده از لغات اغراق آمیز اصلا امکان نداره، چون خدای من، وسط نمایش نزدیک بود خودمو خیس کنم! گیم‌پلی بازی توانایی شما برای درک چیزی که دارید با چشماتون می‌بینید رو به چالش می‌کشه! ترکیب بخش‌های مختلف گیم‌پلی باهم, ریتم و اکشنش UC4 رو به سطحی رسونده که دیگه خارج از توصیفه و فقط باید دیدش. هیچ لغتی وجود نداره که بتونه توضیح بده من ان تو چی دیدم؛ فقط می‌تونم صادقانه بگم چیزی که تو کنفرانس دیدید یه چیزه، چیزی که در ادامه اتفاق میفته یه دنیای دیگس.



توی دمویی که سونی توی کنفرانسش نشون داد نیت و سالی اول وارد یه بازار می‌شن، بعد از دست آدم بدا فرار می‌کنن و در نهایت مجبور می‌شن بعد یه تعقیب و گریز نفس گیر از دست یه ماشین جنگی APC فرار کنن. آخر این نمایش نیت در حالی که با قلابش از یه کرین آویزونه به زحمت از مانع‌ها جا خالی می‌ده و در نهایت هم می‌خوره به یه مانع بزرگ دیگه و نمایش تموم میشه. اما توی نمایش دوم نیت تو صحنه جاخالی می‌ده و میفته توی یه جاده پر و گل و لای. نیت پشت کامیون سر می‌خوره و اینور انور می‌شه. تنها چیزی که برای گفتن دارم اینه که بهترین فیزیکی که واسه گل دیدم تو این صحنه بوده. نیت همینجوری که تلاش می‌کرد از طناب بگیره بره بالا و به کامیون برسه به یکی از دشمنای مسلح هم شلیک می‌کرد.



نیت بالاخره میرسه پشت کامیون و بعد سعی می‌کنه با پریدن رو بقیه ماشینا به داداشش سم که روی یه موتورسیکلته برسه. در واقع هدف از کل این مرحله رسیدن به سمه. گذشته از همه اینا، سرعت و وسعت بازی فوقالعادس. اصلا حس نمیکنی توی یه مسیر خطی که دورتادورش با درختای بلند محصور شده گیر افتادی. برعکس کل بازی توی یه محیط خیلی بزرگ اتفاق میفته. ماشینا همش دارن توی مسیرای مختلف غلت می‌خورن، یا درحالی که چرخاشون رفته رو هوا و از آتیش گُر گرفتن رو آسمون کله ملق می‌زنن. همه چیز خیلی سریع، شلوغ و سینماییه.




اما این بهترین قسمت نمایش نیست. بعد از جنگیدن با آدم کشایی که سعی دارن به جیپ نیت برسن و بکشنش، سم به نیت می‌رسه و دیقه نود می‌پره روی موتور سیکلت سم. از اینجا به بعده که دیگه بازی کاملا دیوونه کننده می‌شه. دوربین تغییر زاویه می‌ده و از جلو تعقیب و گریزشون رو نشون می‌ده. کامیون‌ APC همینجوری که داره نیت رو تعقیب می‌کنه به در و دیوار می‌خوره و بقیه ماشینا منهدم می‌شن. چیزی که تا خودتون با چشمای خودتون نبینید نمی‌تونید باور کنید اینیمشن‌ها و تحرک تو محیطه. این بخش فقط یه جاده ایستا توی پشت صحنه و یه سری ماشین مثلا متحرک اما صرفا نمایشی نیست. یه تعقیب و گریز واقعیه. ماشینایی که حرکت می‌کنن، ملق می‌خورن، دنبالت می‌کنن. حرکات سم خیلی طبیعیه، از رو موتور به پشتش نگاه می‌کنه، یا وقتی می‌خواد دور بزنه پاهاشو کج می‌کنه. نیت هم با شلیک کردن به دشمنا و کشتنشون چاشنی لازم برای جذاب‌تر کردن نمایشو اضافه می‌کنه. عمق تصویر فوقالعاده زیبا در کنار زاویه‌های دوربین خاص این سکانس رو تبدیل به یه تعقیب و گریز سریع و دیوانه کننده کرده.



این بخش در نهایت با انفجار کامیون APC تو پشت سر نیت و سم تموم می‌شه. هم نیت و هم سم از این اتفاق خیلی خوشحال میشن و در نهایت عین بچه مدرسه‌ای ها با هم میگن میخندن.

قطعا Uncharted 4 از نظر وسعت و حجم اکشن دوباره به استاندارد‌های UC2 برگشته، این سکانس دقیقا همون هیجان صحنه تعقیب و گریز هلیکوپتر توی UC2 رو تداعی می‌کنه. اما با توجه به همه چیزهایی که تا الان از بازی دیدیم باید گفت UC4 می‌تونه تجربه بازی رو به راحتی به سطح جدیدی از استاندارد‌ها ارتقا بده (همونطور که گفتیم کاملا غیر قابل توصیفه). وسعت، سرعت و ایده‌های جاه طلبانه بازی به راحتی می‌تونه همه ان چیزهایی که از این بازی توی ذهنتون دارید رو دوباره از نو تعریف کنه و این ژآنر رو به نسل جدید ارتقا بده.


با تشکر از رضا بابت رسوندن لینک ها!:دی قسمت بعدی هم تا شب که ماله یه سایت دیگس.


پ.ن: با این تفاسیر من شخصا خوشحالم سونی چنین تصمیم عاقلانه‌ای گرفته! چون این هیولایی که اینا دارن توصیف میکنن همه چی, از جمله هورایزن رو میبرده زیر سایه خودش!


دستت درد نکنه اما کاش اسپویل میکردی یه اِهِم هم قبلش میگفتی :d:|
حواسم نبود دو خطشو خوندم :|

بابا بخدا ناتی دلیل داشته که این بخشو در دسترس عموم نذاشته خواهشا نیاین با ترسیم کردن این تیکه شاهکار (به شکل متن) مزه اصلیشو برای وقتی که بازی عرضه میشه ببرین ، تنها نتیجه ای که داره همینه !! :|
 
حركت ماشين و handling ماشين توي اين بازي چه قدر عالي و طبيعي خداييش تو هيچ بازي غير ريسينگ ديگه اي همچين چيزي نديدم
كافيه handling اين نمايش با بت مبيل مقايسه كنيد متوجه ميشيد
از اعضا ناتي داگ كسي راجب اين قضيه مصاحبه كرده كه چه جوري تونستن اين كار رو بكنن و انقدر طبيعي در بيارن ؟
 
واقعآ اینقدر که ایراد الکی میگیرید ایرادای اصلی یادتون میره مثه این که میگید ماشین ترمز دستی نداشت ولی توجه به حرکت ماشین و افکت پاچیدن آب نکردین که ضعیف بود

توی تریلر آنچارتد 3 وقتی خونه آتیش میگیره و سالی می خواد از روی یه تیر چوبی رد بشه ، اول نیت تیر رو که به صورت مایل بود یه مقدار می کشید و تیر می افتاد (که با توجه به شیب دار بودنش منطقی بود) بعد از اینکه سالی از روی تیر رد میشد برمی گشت و تیر به اون بزرگی رو روی زمین می کشید تا تیر از اون سرش بیوفته پایین ! :دی که با توجه به سن و سال سالی و بزرگی تیر به شدت غیر واقعی میزد و منطقی نبود. حالا توی نسخه ی اصلی اینجوری شد که وقتی سالی از روی تیر رد میشد ، یه سری جرقه ی آتیش می افته روی تیر و تیر خودش می سوزه و سقوط میکنه پایین :دی فک کردین چی ؟ :دی ملت توی ناتی حواسشون از من و شما جمع تره :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or