PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
یادم میاد وقتی کنسول های نسل هفت اومدن ، من به خودم گفتم دیگه بیخیال بچه بازی و دیگه سنم از بازی گذشته و مال بچه هاست. یه روز بارونی و خیلی سرد چشمم به یه کلوپ خورد که انگار بیرون خاکستری بود و کلوپ رنگی ، منم خیلی سردم بود گفتم یه سر بزم یه بازی بکنم و هم گرگمم بشه و بعد برم خونه، اونجا اولین لحظه ای بود که PS3 از نزدیک دیده بودم ، صاحب کلوپ بهم گفت چی بازی می کنی و منم از ویترین چشمم به UC2 خورد تا حالا این بازی ندیده بودم و حتی اسمش به گوشم نخورده بود و حتی نمی تونستم اسمش درست تلفظ کنم و با اشاره منظورم رو رسوندم ، وقتی که شرو به بازی کردم و اولین مرحله رو رفتم دسته رو گذاشتم و از کلوپ رفتم بیرون و تو اون هوای بارونی به سمت خونه حرکت کردم . تا حالا در کل عمرم چیزی به این شکل منو جذب نکرده بود من با همون مرحله اونقدر لذت برده بودم که در کل مسیر داشتم بهش فکر می کردم و متوجه بارون هم نبودم و بخاطر UC2 کنسول نسل هفت سونی خریدم و تا آخر نسل از انتخابم پشیمون نبودم. :دی
در کل میخواستم بگم اینقدر این بازی رو واسه خودتون هایپ نکنید چون ممکن لذت کافی رو از بازی نبرید ، خودم بر فرض سر UC3 اونقدر تریلر دیدم که نصف سوپرایز های بازی رو میدونستم یا اونقدر نقد و تریلر های Tlou دیده بودم که اون لذت کافی رو نبردم جالب اینجاست سر dlc کلی حال کردم چون خبر هاش دنبال نمیکردم. البته ممکن این نظر واسه من جواب بده و کل حرف های بنده چرت و پرت باشه:دی ولی امتحانش ضرر نداره برای من که چندین بار جواب داد. البته منظور من این نیست که برید دیگه تا بازی عرضه نشده هیچ جا سر نزنید، سر بزنید و خبر ها رو بخونید یا تریلر ها رو ببنید ولی محدودیت بزارید.
 
به نظرم به جای اینکه بگیم نسل رو زود شروع کرد، باید بگیم بد شروع کرد! :دی درسته که ساپورت PS3 تا آخرین سال های عمرش کار خیلی خوبی هست، ولی از اون طرف برای PS4 زیاد خوب نبود. حالا کاری نداریم که PS4 داره عالی میفروشه (و مطمئناً یکی از دلایلش میتونه همون ساپورت محشر سونی توی کنسول های قبلی باشه که حتی بعد از شروع هر نسل هم کنسول قبلی رو ول نکرده) ولی فکرش رو بکنین اگه این بازی ها که همگی سال 2013 برای PS3 منتشر شدن، چند ماه یا یک سال دیرتر می اومدن و روی PS4 عرضه شده بودن:
God of War: Ascension
Beyond: Two Souls
Gran Turismo 6
دیگه بگذریم از یه سری بازی کوچیک تر مثل Puppeteer و Rain و ...
فقط این وسط The Last of Us بود که نسخه PS4ـش هم اومد.
حالا GT6 رو میگیم به دلایل فنی و سرعت عمل بسیار بالای PD (!) نمیشد روی PS4 بیاد، ولی GoW و Beyond رو راحت میشد با همین گرافیک ها به صورت 1080p به عنوان Launch Title عرضه کرد. :دی
حرف شما درست ولی فروش خوب و زیاد ps4 علاوه بر سخت افزار قوی و اتفاقاتی که قبل از عرضه اتفاق افتاد
یه دلیل مهم دیگه داشت اونم اطمینان مشتری ها از ساپورت خوب سونی از ps3 بود یه جورایی همه اطمینان کرده بودن که با خرید ps4 با استودیو های زیاد سونی
بازی های انحصاری های زیاد و با کیفیتی تجربه میکنن موقعی که 360 به جز باز های مولتی پلتفرم چیزی نداشت بازی شاهکاری به اسم the last of us برای ps3 عرضه شد
همه ی اینها باعث فروش خوب ps4 اطمینان مشتری ها و کوچ خیلی از بازیبازها از نیتندو و مایکروسافت به ps4 شد
 
امیدوارم بازی دی ماه سال آینده که میشه ژانویه بیاد یا اینکه تا اسفند 94 بیاد اگرنه با این انحصاری های خاص سونی که بعضی هاش بازار ژاپن بیشتر طرفدار داره سونی عملا چیزی تو چنته نداره از شواهد موجود until down هم که ی فیلمه تا ی بازی و اتفاقه order بعید نیست سر بازی بیاد بازی bloodborne هم با همه احترام به دوستارانش از تعداده گفتگو که تو خوده بازار سنتر براش گذاشتن با اینکه قراره بازی 2 3 روز دیگه بیاد معلومه نمیتونه اثرات چندانی بزاره البته بازی هر چقدر هم خوب باشه تم سیاه و ترسناکش و تخیلیه زیادش مثله بازی های سبکه آنچارتد که هم تم ماجراجویانه دارن هم از اون خشونت خاص خبری نیست طرفدار نداره........

ps4 فروشه خوبش هم یرمیگرده به قیمتش اوایل نسل و دسته جذابش و زیباییه کنسول و تو کشور ما هم که فرقی نداره شما xone داشته باشی یا playstation آدمای سن بالا بهش میگن sony کلا و بعضی کشورها هم sony به دلیل تاریخچه و نام شرکتش تو تلوزیون تا رادیو محبوبه مثله مردم ایران که sony رو ترجیح میدن و پول داشته باشن اجناسه سونی میخرن البته سیاستهای سونی تو e3 2013 هم ی ضربه سنگین به مایکروسافت زد و عاملی شد جلو بیوفته.....

اما به عنوان کسی که ps4 دارم تنها بازی که میتونستم one داشته باشم و حسرتشو بخورم که چرا بازی نکردم tlou هست که اونم در اصل بازیه ps3 هست اما one بازی های خوبی هم داشته که ps4 نداره و عملا در کل مشخصه سونی در تولید بازی انحصاری جذاب و صدا خفه کن در مقایسه با گذشته خودش نه در واقعه در مقامه مقایسه با مایکروسافت عقب افتاده...... الان چند مدتی هست ایکس وان هم چون قیمتو پایین آورده خوب میفروشه بحث ایکس وان یا ps4 نیست کاملا مشهوده بازی های انحصاری سونی برا ps4 آنچنان که براش تبلیغ کردن در نیامده بعضی ها هم که مثله killzone فاجعه بود...
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم بازی دی ماه سال آینده که میشه ژانویه بیاد یا اینکه تا اسفند 94 بیاد اگرنه با این انحصاری های خاص سونی که بعضی هاش بازار ژاپن بیشتر طرفدار داره سونی عملا چیزی تو چنته نداره از شواهد موجود until down هم که ی فیلمه تا ی بازی و اتفاقه order بعید نیست سر بازی بیاد بازی bloodborne هم با همه احترام به دوستارانش از تعداده گفتگو که تو خوده بازار سنتر براش گذاشتن با اینکه قراره بازی 2 3 روز دیگه بیاد معلومه نمیتونه اثرات چندانی بزاره البته بازی هر چقدر هم خوب باشه تم سیاه و ترسناکش و تخیلیه زیادش مثله بازی های سبکه آنچارتد که هم تم ماجراجویانه دارن هم از اون خشونت خاص خبری نیست طرفدار نداره........

ps4 فروشه خوبش هم یرمیگرده به قیمتش اوایل نسل و دسته جذابش و زیباییه کنسول و تو کشور ما هم که فرقی نداره شما xone داشته باشی یا playstation آدمای سن بالا بهش میگن sony کلا و بعضی کشورها هم sony به دلیل تاریخچه و نام شرکتش تو تلوزیون تا رادیو محبوبه مثله مردم ایران که sony رو ترجیح میدن و پول داشته باشن اجناسه سونی میخرن البته سیاستهای سونی تو e3 2013 هم ی ضربه سنگین به مایکروسافت زد و عاملی شد جلو بیوفته.....

اما به عنوان کسی که ps4 دارم تنها بازی که میتونستم one داشته باشم و حسرتشو بخورم که چرا بازی نکردم tlou هست که اونم در اصل بازیه ps3 هست اما one بازی های خوبی هم داشته که ps4 نداره و عملا در کل مشخصه سونی در تولید بازی انحصاری جذاب و صدا خفه کن در مقایسه با گذشته خودش نه در واقعه در مقامه مقایسه با مایکروسافت عقب افتاده...... الان چند مدتی هست ایکس وان هم چون قیمتو پایین آورده خوب میفروشه بحث ایکس وان یا ps4 نیست کاملا مشهوده بازی های انحصاری سونی برا ps4 آنچنان که براش تبلیغ کردن در نیامده بعضی ها هم که مثله killzone فاجعه بود...
غفاری
روزی رو میبینم که باز مث قضیه اوردر دیوونه بشی :d
انتظاراتتو بیار پایین :d
 
انچارتد دو رو تموم كردم.. واقعا بازي قشنگي بود خيلي حال كردم هيچوقت از يادم نميره

رفتم امتيازارو ديدم از ١ و ٣ اش متاش بيشتر بود! يعني بهترين انچارتد همين بود؟ ديگه يك رو نرم؟

مال اون ويتاش قشنگ بود ولي wow نبود خيلي
 
کی میتوپیده؟:دی

زود شروع کرد یعنی یک سال زود شروع کرد. به کیفیت بازی ها نگاه کنید, به انجین های ضعیف، به کراس جن بودنشون، به نمرات و... یک سال و خورده ای از نسل گذشته. تقریبا هیچ بازی خوبی نیومده. غیر از FH2 و یکی دو تا دیگه (با کلی ارفاق البته) باقی بازی ها نمایش های ضعیفی داشتن. چه از نظر گیم پلی و چه گرافیک. همشون عجولانه ساخته شدن. مثلا یه بازی خوب عین DC عملا ناقص منتشر میشه و 2 ماه بعد با یه آپدیت حجیم متحول میشه و به این ترتیب کامل قربانی میشه. یا یه سری بازی دیگه که گرافیکشون سر تا پا باک و ایراده! فقط Ryse و Order گرافیک های خوبی داشتن انم چون غیر از گرافیک هیچ چیز دیگه ای نداشتن! این همه بازی که بین دو نسل گیر کردن و مشخص نیست اینورین یا انوری. این همه ریمستر. کاملا مشخص هست که بیشتر استدیوها هنوز نتونستن بیخیال نسل قبل بشن. وقتی هنوز بازی ها بین دو نسل مشترکن یعن PS3 و X360 پتانسیل خوبی دارن و به کلی عمرشون تموم نشده. این یه مرور اجمالی به وضعیت بازی های منتشر شده هست که بدون هیچ توجیح و توضیحی مشخصه افتضاحه!

اما وضعیت بازی های معرفی نشده هم بهتر نیست. یعنی در واقع عملا هیچی معرفی نشده! تو این همه مدت چندتا بازی داشتیم که گرافیک های فک برانداز داشته باشن؟ چندتاشون گیم پلی هایی نشون دادن که محصول نسل جدید باشه؟ یدونه UC4 بوده که انم رفت واسه 2016!! باقی بازی ها هم اصلا نمایش نداشتن! EA با ان عظمت برای کنفرانسش هیچی نداره نشون بده و فقط چهارتا کانسپت نشون میده میگه خیالتون راحت داریم فولان و فولان رو میسازیم! همین PS4، ایشون اواخر 2013 عرضه شدن اما عملا اولین بازی بدرد بخورش که چه از نظر گرافیک و چه گیم پلی نسل بعدی هست 2016 تازه عرضه میشه! با BB کار ندارم. بازی خوبی هست. در این شکی نیست. اما بنظر من خیلی نسل جدید نیست. چیز خاصی نمایش نمیده که بگیم تو نسل قبل ممکن نبود. البته من این رو ایراد نمیدونم. بحثم سر این نیست.

در کل باز میگم، شخصا فکر میکنم خیلی بهتر بود اگه این نسل یک سال دیرتر شروع میشد، چون تو این چند وقتی که امدن هیچ چیز خاصی برای نمایش نداشتن. هر دو کنسول. نسل عوض شده هنوز بازی ها سر رزولوشن و اینا مشکل دارن! چی از این lol تر؟

اینچیزایی که گفتی درباره سونی صدق میکنه نه مایکروسافت ! مایکروسافت که داره از لحاظ انحصاری عالی عمل میکنه و سه تا بازی AAA هم برای 2015 داره ...

از لحاظ گرافیک هم که Infamous و order و FH2 فک برانداز بودن :d

تنها مشکل این نسل اینه که سونی از لحاظ انحصاری اصلا خوب عمل نمیکنه :|:|

- - -ویرایش - - -

انچارتد دو رو تموم كردم.. واقعا بازي قشنگي بود خيلي حال كردم هيچوقت از يادم نميره

رفتم امتيازارو ديدم از ١ و ٣ اش متاش بيشتر بود! يعني بهترين انچارتد همين بود؟ ديگه يك رو نرم؟

مال اون ويتاش قشنگ بود ولي wow نبود خيلي

انچارتد 3 رو هم برو خیلی قشنگه :d
 
حالا اینجا شاید جاش نباشه اما اونایی که می‌گن Microsoft از لحاط انحصاری عالی عمل کرده رو من درک نمی‌کنم! بهتر از Sony بوده ولی دیگه عالی اغراقه! تازه بگذریم از این که هم Ori هم Titanfall و FH2 (موفق ترین بازی‌های X1 از نظر meta) انحصاری X1 نیستن.
بگذریم از بحث مقایسه. راجب خود Sony هم به نظرم طبیعی هست این کمبود انحصاری به نسب نسل پیش. بالاخره وقتی نسل پیش رو با اون همه انحصاری تموم کرد و هممون هم به به و چه چه راه می‌نداختیم براش، باید کمبود انحصاری اوایل این نسل رو هم بپذیریم. ND و SM و QD که همشون اواخر نسل بازیاشون رو تحویل دادن وضعشون اینه:
SM: دارن روی GoW IV کار می‌کنن و یه پروژه بزرگ به فنا رفته دارن.
ND: در حال کار بر روی دو پروژه، یکی Uncharted 4 و اون یکی نا معلوم.
QD: در حال کار بر روی دو پروژه برای PS4.
Polyphony Digital هم هست که اونا هم اواخر نسل GT6 رو تحویل دادن و دارن رو نسخه بعدی کار می‌کنن.
حالا بقیه studioها چی؟
Guerilla Games هست که بعد از Shadow Fall روی یک پروژه جدید کار می‌کنن. Sucker Punch هست که بعد از Second Son دارن رو پروژه جدیدشون کار می‌کنن. Media Molecule و Sony San Diego هم که امسال بازی‌هاشون عرضه می‌شن. Sony Bend هم که بی سر و صدا داره کارش رو می‌کنه. Evolution Studios هم که تازه بازیشون رو تحویل داده. Sony Japan هم که احتمالا داره رو TLG کار می‌کنه (:دی) و ... studioهایی که ممکنه از قلم افتاده باشن. یعنی اینطوری نیست که Sony همین جور نشسته باشه یه گوشه و اهمیتی به بازی انحصاریاش نده! :d کلا باید یکم صبر کرد تا اون روال نسل پیش Sony دوباره جریان پیدا کنه.
 
آخرین ویرایش:
اینا کین دیگه :دی !!!
4c6684f8390d05ca40f8b5e44456e899.jpg
 
حالا اینجا شاید جاش نباشه اما اونایی که می‌گن Microsoft از لحاط انحصاری عالی عمل کرده رو من درک نمی‌کنم! بهتر از Sony بوده ولی دیگه عالی اغراقه! تازه بگذریم از این که هم Ori هم Titanfall و FH2 (موفق ترین بازی‌های X1 از نظر meta) انحصاری X1 نیستن.
بگذریم از بحث مقایسه. راجب خود Sony هم به نظرم طبیعی هست این کمبود انحصاری به نسب نسل پیش. بالاخره وقتی نسل پیش رو با اون همه انحصاری تموم کرد و هممون هم به به و چه چه راه می‌نداختیم براش، باید کمبود انحصاری اوایل این نسل رو هم بپذیریم. ND و SM و QD که همشون اواخر نسل بازیاشون رو تحویل دادن وضعشون اینه:
SM: دارن روی GoW IV کار می‌کنن و یه پروژه بزرگ به فنا رفته دارن.
ND: در حال کار بر روی دو پروژه، یکی Uncharted 4 و اون یکی نا معلوم.
QD: در حال کار بر روی دو پروژه برای PS4.
Polyphony Digital هم هست که اونا هم اواخر نسل GT6 رو تحویل دادن و دارن رو نسخه بعدی کار می‌کنن.
حالا بقیه studioها چی؟
Guerilla Games هست که بعد از Shadow Fall روی یک پروژه جدید کار می‌کنن. Sucker Punch هست که بعد از Second Son دارن رو پروژه جدیدشون کار می‌کنن. Media Molecule و Sony San Diego هم که امسال بازی‌هاشون عرضه می‌شن. Sony Bend هم که بی سر و صدا داره کارش رو می‌کنه. Evolution Studios هم که تازه بازیشون رو تحویل داده. Sony Japan هم که احتمالا داره رو TLG کار می‌کنه (:دی) و ... studioهایی که ممکنه از قلم افتاده باشن. یعنی اینطوری نیست که Sony همین جور نشته باشه یه گوشه و اهمیتی به بازی انحصاریاش نده! :d کلا باید یکم صبر کرد تا اون روال نسل پیش Sony دوباره جریان پیدا کنه.
همينه ديگه كل همين كمپانيا سال ٢٠١٣ زورشون رو زدن و ٩٠٪ مال نسل قبل بود! حالا همشون دارن مراحل اوليه يا كلا مراحل ساخت بازيشون رو طي مي كنن كه يعني تا ١-٢ سال ديگه عملا نصفشون كار خاصي نخواهند كرد! بجز فوقش معرفي بازي بعديشون!
 
همينه ديگه كل همين كمپانيا سال ٢٠١٣ زورشون رو زدن و ٩٠٪ مال نسل قبل بود! حالا همشون دارن مراحل اوليه يا كلا مراحل ساخت بازيشون رو طي مي كنن كه يعني تا ١-٢ سال ديگه عملا نصفشون كار خاصي نخواهند كرد! بجز فوقش معرفي بازي بعديشون!

عوضش وقتی شروع می کنن تا آخر نسل (مثل نسل قبل) تامینی :دی ولی بقیه آخر نسل یا شماره ی هزارم یه عنوان رو بازی میکنن یا سماق میل میکنن :دی
 
Bloodborne کشک الان؟ :| :دی

منظور مهدی فک کنم فقط Team ICO بود ! :d
چون Japan Studio چند تا تیم داره و Bloodborne پروژه اصلی استدیو نیست
الان Team Gravity مشغول ساخت Gravity Rush 2 هستش و تیم .J.S.E.D.D هم روی یک عنوان معرفی نشده کار می کنه
Sony Japan External Development team working on PS4 title - Gematsu
یه تیم دیگه هم هست که فعلا مشخص نیست دارن چیکار می کنن
 
عوضش وقتی شروع می کنن تا آخر نسل (مثل نسل قبل) تامینی :دی ولی بقیه آخر نسل یا شماره ی هزارم یه عنوان رو بازی میکنن یا سماق میل میکنن :دی
1سال اخر سماق بمكي هم اشتياقتو براي نسل بعد بيشتر مي كنه و خوبيش بر مدل ديگه اينه كه ديگه لازم نيست كل نسلو سماق بمكي بجز سال اخر!!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or