PlayStation Uncharted 4: A Thief’s End

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
همونطور که خبر دارید تعداد زیادی نسخه فیزیکی به دست مردم رسیده و کم کم باید شاهد لیک شدن عکس ها و ویدئو ها از بازی بشیم.

صحبت در مورد داستان بازی، صحنه های حساس، گذاشتن عکس و در کل هرچیزی که باعث اسپویل و حساسیت بشه، فقط و فقط در تگ اسپویلر و با ذکر اینکه داخل اسپویلر چی هست.

**صحبت در مورد قیمت بازی و فروشندگان و کلا هربحثی در رابطه با خرید ممنوع**

با تشکر ویژه از احسان Kaine و آرمان g.o.w برای کمک در آماده سازی این پست

10 حقیقتی که درباره Uncharted نمی‌دانید



sxe4v56vi6c8i8c0xz64.png
آنچارتد 4 آخرین قسمت از این سری محبوب و معروف Action/Adventure (اکشن-ماجراجویی) است.
در سال 2013 بود که اعلام شد نویسنده قسمتهای قبلی بازی یعنی «ایمی هنینگ» در حال نوشتن داستان بازی است. همینطور تایید شد که «جاستین ریچموند» کارگردان بازی خواهد بود؛ اما در سال 2014 بود که هر دو استودیوی ND را ترک کردند.
بعد از مدتی مسئولین استودیو اعلام کردند که بازی توسط نیل دراکمن و بروس استیرلی در حال توسعه است.
اولین تریلر بازی نیز به صورت رسمی در پایان کنفرانس E3 2014 سونی نمایش داده شد.
آنچارتد 4 بعد از سه بار تاخیر خوردن در تاریخ انتشار، بلاخره Gold شد و قرار است در تاریخ May 10, 2016 (بیست و یکم اردیبهشت 1395) منتشر شود.

داستان
داستان سه سال پس از اتفاقات قسمت سوم ،به نظر می رسد نیتن دریک دنیای گنج یابی را رها کرده اما این موضوع مدت زیادی طول نمی کشد چون که سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و از او درخواست کمک میکند و پیشنهاد وسوسه ای انگیزی به او می دهد.
سم و ناتان برای پیدا کردن گنج گم شده ی Henry Avery ، تصمیم می گیرندLibertalia (شهر رویایی دزدان دریایی) که در عمق جنگلهای ماداگساکار است را پیدا کنند.
این شماره بازیبازان را برای پیدا کردن گنج Henry Avery به سفری دور دنیا و محیطهایی همچون،جزیره های جنگلی،مناطق شهری و قلّه های برفی می برد.

شخصیت ها

nathan.png
Nathan Drake
وقتی 5 سال داشت مادرش خودکشی کرد و پدرش حضانت او را به دولت داد. ناتان در پرورشگاه Saint Francis بزرگ شد و زبان لاتین را نیز آموخت. در همین دوران بود که با سفرهای Sir Francis آشنا شد.
در قسمت اول بازی در حالی که به دنبال پیدا کردن تابوت فرانسیس دریک بود، در تابوت او دفترچه خاطراتی پیدا می کند و بر طبق نوشته های آن دفترچه به دنبال پیدا کردن «ال دورادو» می رود.

در قسمت دوم بازی ناتان به دنبال پیدا کردن Shambala است اما در طی جریانات بازی و برخورد با شخصی به نام Zoran Lazarevic's تلاش می کند تا جلوی او را بگیرد تا دستش به Shambala نرسد.

پس از اتفاقات قسمت دوم ناتان به یمن می رود تا Atlantis of the Sands که زمانی فرانسیس دریک بدنبال آن بوده را پیدا کند.

اما حالا در قسمت چهارم بازی شخصیت اصلی و محبوب، که از دنیای گنج یابی خداحافظی کرده تصمیم می گیرد بار دیگر برای پیدا کردن گنج دزدان دریایی به سفری دور دنیا برود.
این بزرگترین ماجراجویی ناتان است و این سفر توانایی های فیزیکی ،حل معما و مهم تر از همه ی اینها بهایی که او حاضر است برای نجات دادن اطرافیانش بپردازد را می سنجد.

sam.png
Sam Drake
برادر ناتان و 5 سال از او بزرگتر است. به نظر می رسد دلیل اصلی ناتان برای پیدا کردن گنج، ناپدید شدن سم بوده است. اینطور که گفته شده، "سم از ناتان کله شق تر است و کمی به دست آوردهای برادرش حسادت می کند."

پانزده سال قبل از اتفاقات قسمت چهارم، در حادثه ای نامشخص، ناتان شاهد تیر خوردن سم و همچنین کشته شدن یک نگهبان بود. ناتان از صحنه گریخته و سم زنده دستگیر و زندانی می شود.
پس از این اتفاقات ناتان به جستجو می پردازد تا بفهمد سم جان سالم به در برده یا نه، اما به این باور می رسد که به علت اثابت گلوله کشته شده است. بعد از آزاد شدن از زندان سم دنبال برادرش می گردد و او را پیدا می کند. ناتان که هیجان زده شده او را برای شام به خانه ی خود دعوت می کند،اما سم به او می گوید که دچار مشکل شده و به کمک او نیاز دارد.

elena.png
Elena Fisher
روزنامه نگار ، شخصیت تلویزیونی و خبرنگار آمریکایی که در تمام قسمتهای بازی ناتان را همراهی می کند. النا علاقه ی زیادی به رمز و رازهای باستانی دارد و برنامه ی تلویزونی او در مورد باستان شناسی باعث می شود که مورد توجه ناتان دریک قرار بگیرد.
ناتان تصمیم می گیرد النا را فریب دهد تا بتواند از طریق برنامه ی تلویزیونی او هزینه ی سفرش را تامین کند. در پی جریانات این قسمت ناتان و النا به هم علاقه مند می شوند.

در قسمت دوم سری، النا در حالی که در تلاش است ثابت کند Zoran Lazarevic's زنده است در نپال ناتان را می بیند و در ادامه ی راه با او همراه می شود در پایان این قسمت رابطه ی عاشقانه ی ناتان و النا جدی تر شده و به هم نزدیک تر می شود.

قبل از اتفاقات قسمت سوم بازی ناتان و النا با هم ازدواج می کنند اما بنا به دلایلی از هم جدا می شوند. النا که حالا خبرنگار شده به یمن سفر می کند. ناتان و سالیوان که به دنبال پیدا کردن Atlantis of the Sands هستند تصمیم می گیرند برای سفر به یمن از النا کمک بگیرند. النا به آنها کمک میکند تا به یمن سفر کنند و پس از اتفاقات زیاد
در پایان این قسمت النا و ناتان دوباره با هم ازدواج می کنند.

در قسمت چهارم بازی ناتان و النا که حالا ازدواج کرده اند ، در آرامش با هم زندگی می کنند تا سر و کله ی برادر ناتان یعنی سم پیدا شده و ناتان برای کمک کردن به دروغ به النا می گوید که برای انجام کار باید به مالزی برود.

sullivan.png
Victor Sullivan
سالیوان یار همیشگی ناتان و از کرکترهای محبوب بازی است. به گفته ی خودش دوران بچگی و پدر خوبی نداشته، به همین دلیل تصمیم گرفته که تشکیل خانواده ندهد. در دوران نوجوانی در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت میکرد و پس از آن رو به دزدی آورد و در ازای دزدی برای دیگران از آنها پول می گرفت. سالیوان سپس تحت حمایت Katherine Marlowe قرار گرفت.

وقتی در تلاش برای دزدیدن حلقه ی Sir Francis دریک است به ناتان دریک نوجوان برخورد می کند. بعد از نجات دادن ناتان از دست افراد Marlowe به ناتان پیشنهاد داد که از او مراقبت کرده و به او آموزش دهد و این نقطه ی شروع دوستی چندین ساله ی ناتان و سالیوان بود.
ناتان و سالیوان درموقعیتهای خطرناک زیادی قرار گرفتند و حتی با هم به زندان رفتند. اما سالیوان در همه حال از ناتان حمایت کرده و او را مثل پسر خود بزرگ کرد. حالا سالیوان بار دیگر آماده است تا در ماجراجویی جدید ناتان به کمک کند.

nadin.png
Nadine Ross
او یک مزدور و رئیس گروه مزدورهای آفریقایی به نام Shoreline است. به نظر می رسد Nadine و دار و دسته اش در گذشته مشکلاتی با Victor سالیوان داشته اند. او و همکارش Rafe قصد دارند اجازه ندهند که دست ناتان و برادرش سم به گنج دزدان دریایی برسد.

raph.png
Rafe Adler
او Nadine و افرادش را استخدام کرده که به او کمک کنند تا برای بدست آوردن گنج افسانه ای دزدان دریایی با ناتان و برادرش رقابت کند.

znggg53kbi6f7qvs233x.png

قسمت چهارم بازی عناصر زیادی از گیم پلی نسخه های قبلی را در خود دارد، که همه ی آنها برای قسمت جدید بهبود داده شده اند. بالا رفتن از محیط همانند گذشته یکی از ویژگی های اصلی بازی است. از ویژگی های جدید که در تریلر ها به چشم میخورد، میخ کوهنوردی است که ناتان می تواند به کمک آن از صخره ها بالا برود. همچنین ناتان حالا یک قلاب و طناب هم دارد، که می تواند به وسیله ی آن تاب خورده و به مکانهای دورتر بپرد یا از دست دشمن فرار یا حتی به آنها حمله کند.

سیستم مبارزات تن به تن پویاتر شده است، حالا دشمنان می توانند به ناتان ضد حمله بزنند یا در حین درگیری از سلاح گرم استفاده کنند.
دشمنانی که قصد پرت کردن آنها از لبه ها را دارید حالا میتوانند شما را بگیرند، بازیبازان باید آنها را به زور به پایین پرتاب کرده یا خود هم همراه آنها سقوط کند.

سیستم مخفی کاری تغییرات زیادی داشته است. ناتان می تواند در بین علفها مخفی شود و اگر کسی او را ببیند می توان با دور شدن از محدوده ی دید او دوباره به حالت مخفی درآید.
همینطور سیستم جدیدی در بازی طراحی شده که در صورت شناسایی شدن توسط دشمن، به بازیباز اخطار می دهد و همچنین نشان میدهد که آن دشمن در کدام سمت است.
دشمنانی که از خود تولید صدا می کنند، مانند سوت زدن، هایلایت می شوند.

همانند گذشته نیتن می تواند در هر حالتی تیر اندازی کند، حتی وقتی از روی طناب آویزان است. اشیایی که درون محیط هستند به وسیله ی تیر اندازی قابل تخریبند. به عنوان مثال اگر پشت یک کیسه ی شنی کاور بگیرید، شن درون کیسه با تیر خوردن خالی شده و کاور شما بی استفاده می شود.

برخلاف گذشته در قسمت جدید می توان چراغ قوه ی ناتان را به دلخواه خاموش و روشن کرد. می توان از چراغ قوه برای روشن کردن نقاشی های روی دیوار و اجسام استفاده کرد. ناتان حالا می تواند سر نخهایی پیدا کرده و آنها را به دفترش اضافه کند، در صورتی که در نسخه های قبلی فقط وقتی با معمایی رو به رو می شدید این سرنخ ها به طور خودکار به دفترچه ی ناتان اضافه می شد.

بازی دارای وسایل نقلیه کاملا قابل کنترل است. ناتان حالا می تواند سوار جیپ النا شده و محیط های بازی که تا حدودی تخریب پذیر هستند طی را کند. همچنین او می تواند وسایل نقلیه دشمنان را تصرف کند، و همینطور به دشمنانی که قصد گرفتن وسیله ی نقلیه ی او را دارند حمله کند.

آخرین مورد مشاهده شده در زمینه ی گیم پلی اضافه شدن سیستم انتخاب دیالوگ است. بازیبازان میتوانند دیالوگهایی مانند اتفاقات گذشته ای که برای ناتان افتاده را انتخاب کنند،اما این دیالوگها تاثیری در روند داستان ندارند.

e7f7wls53zwtalchfynx.png
با توجه به نسخه ی Beta بخش چند نفره ی بازی دچار تغییراتی شده.
سیستم aiming بازی کمی سنگین تر شده و همچنین قلاب و طناب بخش تک نفره در این بخش نیز حضور دارد،که می توان توسط آن با یک ضربه دشمن را از پای در آورد.
سیستم down و revive که در نسخه های قبلی وجود نداشت به بازی اضافه شده است.
همینطور دو مورد کاملا جدید با نامهای Mystical و Sidekick به بازی اضافه شده.
Mystical ها قدرت های جادویی و فوق طبیعی هستند که اغلب در بخش داستانی قسمتهای قبلی بازی شاهد آنها بودیم.

Mystical های معرفی شده در بتا:

staff.png
Staff of Ayar Manco

این Mystical با ارسال امواجی بازیکنان تیم حریف را بر روی نقشه علامتگذاری می کند.


Wrath of El Dorado
یک توتم که باعث احضار El dorado می شود و با پخش کردن ارواح ،به دشمنانی که در نزدیکی توتم هستند آسیب می زند.


Cintamani Stone
با استفاده از این Mystical میتوان هم تیمی های خود را در یک چشم به هم زدن Revive کرد.


Indra's Eternity
پرتاب کردن این Mystical باعث بوجود آمدن محیطی می شود که سرعت بازیکنان هنگام ورود به آن بسیار کم می شود.


Spirit of the Djinn
این Mystical به شما قدرت ماوریی می دهد و باعث می شود با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید و ضربات مهلکی را به دشمن وارد کنید.

Sidekick یا همان دستیار ،افرادی هستند که توسط هوش مصنوعی بازی کنترل م شوند و در طول بازی می توان برای برنده شدن از آنها استفاده کرد.
Sidekick های معرفی شده در بتا:


Sniper
تک تیر اندازی که میتوان آن را در نقطه ی دلخواه قرار داد تا به دشمنانی که در محوطه ی دیدش هستند شلیک کند.


Savior
دستیاری دیگر که شما و هم تیمی هایتان را Revive می کند و همینطور به تیم شما مهمات می رساند.


Hunter
با سرعت زیاد دنبال دشمنان دویده و دستهای آنها را میگیرد تا بتوان به راحتی بر آنها غلبه کرد.


Brute
این دستیار قدرت تیر اندازی زیادی دارد و با Machine gun ای که در اختیار دارد به دشمنان شما حمله می کند.


Gear
مهمات(Gear) بازی شامل پنج مورد ،Grenade،Revivepak،Mine،C4و Smoke bomb است که هرکدام از آنها را می توان در حین بازی چند بار آپگرید کرد.

شخصیتهای قابل بازی در بخش Multiplayer:
Nathan Drake
Elena Fisher
Sam Drake
Victor Sullivan
Charlie Cutter
Chloe Frazer
Zoran Lazarević
Harry Flynn
Katherine Marlow
Knot
Orca

اسلحه ها

اسلحه های بزرگ(Long Guns)
AK-47
FAL
M14 Custom
XCR-160
MP34a
Mettler M-30
HS39Copperhead SR7
Mazur LDR
Spezzotti 12 guage

Pistols
Aegis 9mm
Para .45
Raffica
Fossa R-81
Revolver
Pistole

اسلحه های سنگین
RPG
Barok .44
Condor
ARX-160
China Lake GL
Stoner 63




 
Last edited by a moderator:
auk87pf2q9jd6d4hfono.png
http://forum.bazicenter.com/thread84005/page109/#post3563938
صبح ـشان بخیر! :d
 
treasure دوم رو هم پیدا کردم اگه قول بدید بچه های خوبی باشید الکی از آنچارتد ایراد نگیرید میذارم عکسشو
یه سری جزئیات خفن هم از دمو دیدم(4گیگی) وقت بشه همین جا براتون میذارم کف کنید
اون اولی که کنار تقطه شما که مشخص کردی یه 20 تا نقطه دیگه هم هست اونارو هم پیدا کن:d
 
Brian Recktenwald که به عنوان Lead Environment Artist روی Star Wars 1313(کنسل شد) کار می کرد و محیط های بسیار قشنگی رو در این عنوان به وجود آورده بوده، مدتی هست که به استخدام N@aughty Dog در اومده و از یکی از افرادی بوده که در طراحی اون مرحله فوق العاده تریلر PSE نقش داشته.

After working at Lucasarts for almost 6 years on games like Star Wars The Force Unleashedand its sequel, and Indiana Jones and The Staff Of Kings, Brian Recktenwald worked on Star Wars 1313 as Lead Character Artist. Following the cancellation of the project, he was hired by Naughty Dog, and is now working on Uncharted 4 as an Environment Artist, as revealed by hisLinkedin profile and by 3D Environment Artist Anthony Vaccaro on Polycount’s forums. He’s one of those who worked on PlayStation Experience’s level.On Star Wars 1313 he worked as an environment lead for the team and on modeling and texturing the giant portal, props and damaged ship textures.Recktenwald is an extremely talented artist and also a great photographer

نمونه هایی از کارهاش:




 
آخرین ویرایش:
نظـر اوون شفـرد از راکستار نورث The man behind stunning Lighting Tech in GTA V در مورد دمویـه PSX
I honestly think you could get 90% similar images in similar lighting conditions
:d I think it looks great , looking forward to playing the sh*t out of it
 
Anthony Vaccaro طراح محیط Naughty Dog راجب تفاوت های تریلر E3 با دموی PSE و این عکس گفته:

Here are just a couple of things about those comparison shots.


1.Time of day is different in both. - Our first trailer is at night, moonlight. Our gameplay demo is early morning. So the moonlight is slightly over exaggerated to give more contrast to give it that night feeling but enough light so you can see whats going on. Dawn is not a time of day where you have a lot of contrast.


2. His face is so spec-y in the first image! - Have you seen the trailer? He literally just gets up out of water so his face/chest/shirt are wet and have a high sheen. Bottom one he is not wet so of course he looks dry.


3. Trailers are Art Directed for every frame - A trailer is not gameplay so we have the ability to do a lot of art direction in that shot, that could otherwise hamper gameplay. It allows us to give a lot more emotion to a trailer.

مورد اول که در مورد تفاوت زمان دوتا تریلر هست. یکی روز، یکی شب. مورد دوم هم تفاوت شرایط نیت تو دوتا تریلر هست. تو تریلر E3، صورتش خیس و مرطوب و زخمی هست در صورتی که تو دموی PSE همچین شرایطی نیست. مورد سوم هم تفاوت کلی تریلر با گیم‌پلی هست. اینکه تو تریلر قدرت بیشتری برای بکار بردن هنرهای مختلف دارن، به نسبت گیم‌پلی.

خطاب به کسایی هم که انتظار تفاوت بیشتری رو تو گیم‌پلی داشتن، گفته می‌تونن بازی دیگه رو بازی کنن. The Unfinished Swan یا Journey یا ...!! :دی ولی Uncharted Uncharted ـه! یک سری پیشرفت می‌تونه داشته باشه (مثل بالا رفتن از سخره، طناب یا مخفیانه حرکت کردن بین چمن ها). ولی تغییرات نباید به هسته گیم‌پلی صدمه بزنه و باید یک حالت بالانس داشته باشه.

و این هم برای ختم جلسه!

 
Best looking and most realistic hand ever :D
jqXbv.png

تو پنلی که در مورد مدلسازی نیت روی PS4 صحبت کردن گفتن که در خلال گیم پلی حتی دست نیت هم کثیف میشه و زیر ناخونش چرک جمع میشه (چیزی که توی شات بالا هم میبینید) !
 
یک ارتیست با سابقه صنعت گیم به نام Adam Myhill ، تریلر U4 رو بررسی کرده و در مورد همون مبحثی که مدتی در فروم ها از جمله وضعیت رنگ ها در این تریلر انجام شد یک سری توضیحات داده و تغییرات کوچکی در تریلر انجام داده جالب اینکه با همین تغییرات بسیار جزیی نتیجه کار بسیار بهتر به نظر میرسه.
کل مقاله و عکس های مقایسه ای رو اینجا می تونید ببینید.(خودم فعلا نخوندم).
 
دوستان طی جریانات همین تریلر یک دوستی لطف کرد یک عکسی گزاشت از نمایش اول نسخه 3 و نسخه پایانی (که خدا وکیلی فرقشون در حد یک نسل بود). حالا پیداش نمی کنم. کسی بتونه بزاره ممنون میشمش.

پ.ن. یکی از دوستان ضریب هوشی و عقلی و نمره چشمش خیلی زیادی خرابه حس می کنه بازی در حد ps2 و شاید در بهترین حالت با زور uc2 هست! میخوام یکم سعی کنم به راه راست هدایتش کنم (وضعش خراب تر از این حرفاست ولی فکر نکنم یک تلاش بد باشه).
 
دوستان دقت كنيد انصافآ تفاوت ديده ميشه بين نمايش e3 با اين نمايش اخير . من خودم ps4 دارم و از بچگي تا الان كه 30 سالمه تمام كنسولهاي sony را داشتم

ولي دور از انصافه كه واقعيتو نگيم. uncharted 4 همين الان هم از بعد گرافيك خيلي شاخ و زيباست با توجه به محيط بازش . ولي اين كه با نمايش e3 از نظر

گرافيك يكيه اين درست نيست. حالا درسته بازي در مرحله pre alpha هستش و 100 درصد هم از نظر گرافيكي تا موقع ريليز پيشرفت ميكنه ولي بعيد ميدونم به

نسخه e3 برسه . به نظر شخصي بنده پس از استفاده از انواع تكنيكها و پوليش كردن ، گرافيك بازي يه پله پايينتر از گرافيك e3 قرار ميگيره. البته اين اولين تجربه

سازنده تو اين نسله و تو بازي دوم پس از تسلط كامل به سخت افزار حتمآ بازي اي به مراتب كيفيت بالاتري را منتشر ميكنند .مثل كيفيت uncharted 1 با

uncharted 2 تو نسل قبل كه قابل مقايسه نبود . در ضمن بازيهايي هم بودن كه گرافيكشون در مرحله pre alpha با گرافيك نهايي خيلي تفاوت داشتن به قول

دوستمون مثل god of war 3. در كل زمان مشخص ميكنه كه آيا uncharted 4 به گرافيك e3 ميرسه يا نه.
 
آخرین ویرایش:
Adam Boyes گفته که قبل از نمایش گیم پلی در کنفرانس PSE در پشت صحنه کنفرانس، قسمت هایی از بازی رو بهش نشون دادن و با دیدن کامل گیم پلی از مکانیک های جدید مثل استفاده نیتن از اون قلاب شگفت زده شده. در ادامه هم نسخه جدید رو "باور نکردنی" توصیف کرده و گفته که شکست دادن N@aughty dog خیلی دشوار هست و معتقد هستش که بهترین و با استعداد ترین افراد در این استدیو فعالیت می کنند.

he admitted that he only saw small snippets of the presentations during rehearsals. So he was excited when he saw some of the new stuff like Nathan Drake using a grappling hook.
Overall, Adam Boyes thought that the sequel “looks incredible,” adding that it is hard to beat Naughty Dog. He believes that the studio is the “most talented” and “the best out there.”
p3f3mxr1mnctf2seyubi.png
 
دوستای که اون نمایش e3 ر دیدن باید بهشون بگم که اولا در تمام بازی ها که من تجربه کردم کلا محیط بارونی و جسم خیس از نظر گرافیکی خیلی بهتر هست نمونش بازی wd که خود بازی گرافیک متوسطی داشت ولی وقتی بارون میومد وضعیت بهتر میشد
دوما نمایش e3 توی شب بود و نور پردازی و بازتاب نور وقتی به چهره و لباس نمناک نیتن میخورد خیلی تو چشم بود برا همین هست که احساس میکنید گرافیک افت داشته من به شخصه کوچکترین افتی تو بازی نمیبینم مثل همیشه ND گل کاشته:d

- - -ویرایش - - -

یک ارتیست با سابقه صنعت گیم به نام Adam Myhill ، تریلر U4 رو بررسی کرده و در مورد همون مبحثی که مدتی در فروم ها از جمله وضعیت رنگ ها در این تریلر انجام شد یک سری توضیحات داده و تغییرات کوچکی در تریلر انجام داده جالب اینکه با همین تغییرات بسیار جزیی نتیجه کار بسیار بهتر به نظر میرسه.
کل مقاله و عکس های مقایسه ای رو اینجا می تونید ببینید.(خودم فعلا نخوندم).
چیزی که این ارتیست در نظر نگرفته این هست که بازی ساز ها دقیقا میخوان یه اتمسفر تاریک ایجاد کنن خودش هم در ادامه مطلب به گرز اشاره کرده هدف سازنده ها UC4 و گرز دقیقا این هست که فضای بازی ر تاریک کنن این چیزی هست که قبل از نمایش های UC اعلام شد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or